رندباز رندباز .

رندباز

در سفر اربعين كدام سيم كارت عراقي بهتر است؟

از روزي كه صدام توسط امريكايي ها سقوط كرده است تا به امروز تحولات گسترده ايي در عراق شكل گرفته است  و راه پيمايي اربعين سيد و سالار شهيدان امام حسين تغيير كرده است. اين روز ها ايرانيان هم به شكل گسترده ايي در اين راهپيمايي حضور دارند كه بسيار جالب است. اين پياده روي از دير باز شكل گرفته بود و تا امروز هم ادامه داشته است.  اين روز ها در عراق همه در مورد اربعين كار مي كنند و همه مردم مردم عراق در حال كمك به زائران امام حسن هستند و احترام خاصي به آنها مي گذارند و بسيار برايشان مهم است.در فرهنگ عراقي نيز ميزباني و خدمات رساني به زائران اربعين جايگاه ويژه اي دارد؛ به نحوي كه تقريبا تمامي ساكنين مسير نجف تا كربلا خانه هاي خود را آماده ي ميزباني از زائران كرده و يا با برپايي موكب هايي اسباب خدمات رساني به آنها را فراهم مي نمايند.

لازم به ذكر است كه اپراتور هاي همراه اول، ايرانسل و رايتل نيز خدمات رومينگ ارائه ميدهند كه ميتوانيد محتواي "تعرفه رومينگ اپراتورها در راهپيمايي اربعين" را مطالعه فرماييد.

 

يكي از نكات قابل تامل در سفر زيارتي اربعين، بحث برقراري ارتباط داخلي بين زائران و تماس بين زائران و خانواده هايشان در ايران مي باشد كه از اهميت خاصي برخوردار است. البته زائران در اين سفر نيز مانند هر سفر خارجي مي توانند با دو روش با عزيزانشان ارتباط برقرار كنند:

1.     استفاده از شماره خود با فعال سازي رومينگ بين الملل

2.     خريد سيم كارت عراقي

با توجه به اين كه در مورد فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل و نحوه استفاده از آن به تفصيل صحبت كرديم، در اين مطلب مي خواهيم در خصوص انواع سيم كارت هاي عراقي و نحوه خريد آنها توضيح دهيم.

 

انواع سيم كارت هاي عراقي

خريد سيم كارت كشور مقصد و استفاده از اپراتور همان كشور براي برقراري ارتباط در سفرهاي خارجي يكي از مطمئن ترين روش هاي ارتباطي مي باشد كه در سفر هايي مانند راهپيمايي اربعين بسيار هوشمندانه مي باشد. زيرا با در نظر گرفتن حجم عظيم مسافر در روزهاي منتهي به اربعين، معمولا اجتناب از اختلال و آنتن دهي در شبكه هاي مخابراتي عراق امري اجتناب ناپذير است و معمولا استفاده از آنتن هاي عراقي در حالت رومينگ بين الملل، كاربران را دچار مشكل و دردسر خواهد كرد. به همين خاطر پيشنهاد مي شود قبل از سفر و انتخاب نحوه برقراري ارتباط، نسبت به اين موضوع هم حساس بوده و دقت و توجه كافي را داشته باشيد.

در حال حاضر سه اپراتور زين، كورك تلكام و آسياسل در عراق، سرويس ها و خدمات خاصي را براي زائران تدارك ديدند كه بر اساس آن مسافران مي توانند با خريد و فعال سازي اين سيم كارت ها، از خدمات آنها در طول سفر به عتبات بهره مند گردند.

 

معرفي خدمات و نحوه فعال سازي سيم كارت هاي عراقي

نام سيم كارت

هزينه پيام كوتاه

هزينه تماس با ايران

نحوه شارژ كردن

باقي مانده شارژ

ليست بسته هاي اينترنتي

مركز تماس

آسيا سل

150 دينار

280 دينار

كد * 133 * شارژ

# 133 *

# 299*

333

زين

150 دينار

270 دينار

كد * 101 * شارژ

# 100 *

# 321 *

107

كورك

150 دينار

260 دينار

كد * 221 * شارژ

# 211 *

# 250 *

411

 

به طور كلي زائران مي توانند با پرداخت تقريبا 10 تا 20 هزار تومان يك سيم كارت عراقي با اعتبار يك ماهه؛ تهيه نمايند. ( قيمت هر هزار دينار عراقي در هفته اول شهريور ماه 1401 معادل 20 هزار تومان مي باشد.)

علاوه بر اين اپراتورهاي عراقي براي كاهش هزينه هاي زائران تمهيدات خاص ديگري را در نظر گرفتند كه در ادامه به آن مي پردازيم:

·        سيم كارت آسيا سل: اين اپراتور در راستاي مديريت هزينه هاي زائران، مكالمات درون شبكه خود را با تخفيف 50 درصدي در اختيار كاربران قرار مي دهد كه اين امر مي تواند هزينه هاي مسافراني كه به صورت گروهي و كارواني حركت مي كنند را كاهش دهد. بنابراين زائراني كه از سيم كارت هاي آسياسل استفاده مي كنند، مي توانند با ارسال عدد 2 به 293 و پرداخت 5000 دينار عراقي، هزينه مكالمات درون شبكه خود را به ميزان قابل توجهي كاهش دهند.

هزينه تماس درون شبكه براي كاربران آسيا سل، براي هر ثانيه 3 دينار و هزينه تماس از آسياسل به ساير اپراتورهاي عراقي، براي هر ثانيه 5 دينار مي باشد.

 

·        سيم كارت زين: اين سيم كارت عراقي كه معمولا مورد استفاده مديران كاروان ها قرار مي گيرد نيز براي مديريت بهتر هزينه هاي ارتباطي كاربران، تخفيف 50 درصدي مكالمات درون شبكه را براي كاربران در نظر گرفته است و آنها مي توانند با ارسال عدد 2 به 2034 و تاييد كسر 5000 دينار از شارژ اوليه خود، هزينه مكالمات درون شبكه را با 50 درصد تخفيف بپردازند.

 

·        سيم كارت كورك تلكام: كاربران اين سيم كارت تنها مي توانند 6 نفر را در ليست تماس هاي درون شبكه با تخفيف 50 درصدي قرار دهند. براي اين كار، كاربران بايد از ليست مخاطبين خود؛ ابتدا 6 نفر از كساني كه از سيم كارت كورك تلكام استفاده مي نمايند را انتخاب نموده و سپس با شماره گيري كد دستوري # 254 * و تاييد كسر 1500 دينار از شارژ، هزينه هاي تماس با آنها را تا 50 درصد كاهش دهند.

 

نحوه خريد سيم كارت هاي عراقي:

در هر صورت اگر قصد خريد سيم كارت هاي عراقي را داريد، مي توانيد به مراكز عرضه سيم كارت هاي عراقي كه به تعداد كافي در شهرهاي كربلا و نجف وجود دارد، مراجعه نموده و نسبت به خريد و فعال سازي سيم كارت مورد علاقه خود اقدام نماييد. ولي با در نظر گرفتن اين موضوع كه ازدحام جمعيت و تقاضا براي خريد سيم كارت در ايام اربعين در اين شهرها بسيار بالاست، امكان خريد سيم كارت هاي عراقي به راحتي وجود ندارد، بنابراين بهتر است براي جلوگيري از سردرگمي و بي نظمي در شهرهاي مرزي ايران نسبت به خريد سيم كارت عراقي اقدام كنيد.

 

به طور كلي با در نظر گرفتن اين موضوع كه استفاده از سيم كارت هاي ايراني در عراق مشمول تعرفه هاي رومينگ بين الملل بوده و اغلب سرويس دهي آنها به دلايلي مانند شلوغي شبكه و ترافيك در ايام اربعين با اختلال روبرو مي شود، هزينه استفاده از خدمات رومينگ براي زائران مقرون به صرفه نمي باشد. علاوه بر اين استفاده از سيم كارت هاي عراقي براي زائراني كه به صورت گروهي و كارواني مسافرت مي كنند، بسيار ارزان تر و مقرون به صرفه تر مي باشد. پس بهتر است در اين سفر معنوي با خريد يك سيم كارت عراقي و قرار دادن شماره آن را در اختيار خانواده، از يك ارتباط پايدار و كم هزينه لذت ببريد.

 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۵:۴۶ توسط:رضا موضوع:

بهترين و اقتصادي ترين سيم كارت در راهپيمايي اربعين كدام است؟

اين روز ها همه در تاب و تب سفر به پيش امام شهيد شان حسين (ع) بروند تا در مراسم اربعين او در كربلاي معلي شركت كنند. از اولين بار كه اين كار توسط جابر انصاري شروع شد و او اولين زائر كربلا دانستند تا به امروز از همه جاي دنيا  مردم به زيارت اربعين امام حسين مي روند.  اين روز ها مردمان بسياري از كشور خودمان هم علاقه مند به سفر كربلا هستند و دوست دارند تا در پياده روي بزرگ اربعين شركت كنند. امسال اپراتور هاي سيم كارت در تلاش هستند كه خدمات بسيار ويژه ايي را به كساني كه دوست دارند به اربعين بروند بدهند تا آنها بتوانند با خيالي آسوده شروع به پياده روي كربلا بروند.دسترسي به يك ارتباط پايدار و اينترنت در كشور عراق يكي از اصلي ترين دغدغه هاي زائران تبديل شده است. زيرا برقراري ارتباط در كشوري كه اين روزها مقصد خيل عظيم زائران خواهد بود، چندان كار آساني نيست و نيازمند برنامه ريزي دقيق و حساب شده مي باشد.

فعال سازي رومينگ بين الملل و استفاده از شماره خود در كشور عراق، يكي از راحت ترين و بي دردسرترين راه هاي برقراري ارتباط با عزيزان و همسفران در طول اين سفر مي باشد. به همين خاطر همه اپراتورهاي فعال در كشور اين روزها، پيشنهادات ويژه اي در چارچوب مسئوليت اجتماعي خود و رفاه بيشتر حال زائران تدارك ديده اند كه در قالب تعرفه هاي تخفيفي و بسته هاي ويژه اينترنتي و .... ارائه شده است كه شركت كنندگان در راهپيمايي اربعين مي توانند با بررسي آنها نسبت به انتخاب بهترين و به صرفه ترين شيوه ارتباطي اقدام نمايند.

در ادامه به بررسي تعرفه خدمات رومينگ و طرح ها و پيشنهادات اپراتورهاي مختلف كه تقريبا تا پايان شهريور ماه قابل استفاده ميباشد؛ مي پردازيم:

 

تعرفه رومينگ بين الملل اپراتور همراه اول در اربعين 1401

 

نوع خدمات

قيمت

هر دقيقه مكالمه دريافتي

6.000 تومان

هر دقيقه مكالمه با شماره ايران ( ثابت و موبايل )

9.000 تومان

هر دقيقه مكالمه با شماره عراقي

4.000 تومان

هر عدد ارسال پيامك به شماره ايراني

1.300 تومان

هر مگابايت اينترنت

500 تومان

 

تعرفه رومينگ بين الملل اپراتور ايرانسل در اربعين 1401

 

نوع خدمات

تماس صوتي خروجي ( به ايران )

تماس صوتي ورودي ( از ايران )

تماس صوتي با كشور مقصد

ارسال پيامك

اينترنت همراه ( مگابايت )

تعرفه خدمات

9.000 تومان

6.000 تومان

4.000 تومان

1.300 تومان

500 تومان

 

تعرفه رومينگ بين الملل اپراتور رايتل در اربعين 1401

 

اپراتور

نوع سرويس

پيامك

مكالمه ( بر حسب دقيقه )

اينترنت ( به ازاي هر كيلو بايت )

3G يا 3G/4G

ارسال

دريافت

تماس با ايران

دريافت تماس

تماس داخلي

استفاده از سرويس ديتا

Korek

3G/4G

5،000 ريال

رايگان

125.000 ريال

79.000 ريال

125.000 ريال

4.882

Asiacell

3G

335،000 ريال

رايگان

1.390.000 ريال

1.000.000 ريال

1.060.000 ريال

9.082.03

 

جدول فوق نشان مي دهد كه تعرفه خدمات رومينگ دو اپراتور همراه اول و ايرانسل كاملا يكسان مي باشد ولي با توجه به اين كه اين دو اپراتور، با هر سه اپراتور فعال در كشور عراق (Zain، Asiacell و Korek ) قرارداد رومينگ داشته، قطعا كاربران آنها از آنتن دهي بهتري در كشور عراق برخوردار مي باشند كه توجه به اين امر در شرايطي كه عراق ميزبان صدها هزار مسافر مي باشد، بسيار مهم و ضروري است. علاوه بر اين تعرفه هزينه هاي رايتل به مراتب بسيار بيشتر از دو اپراتور همراه اول و ايرانسل مي باشد كه اين موضوع مي تواند ارتباطات با صرفه تر و ارزان تري را براي كاربران به ارمغان خواهد داشت.

بنابراين در شرايطي كه زائران بخواهند بدون خريد بسته تنها با فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل با دوستان و عزيزان خود در ارتباط باشند، بدون شك كاربران سيم كارت همراه اول و ايرانسل از يك ارتباط پايدارتر و مقرون به صرفه تري برخوردار خواهند بود.

بسته هاي اينترنت ارائه شده از سوي اپراتورها ويژه راه پيمايي اربعين:

امسال نيز مانند سال هاي گذشته، اپراتورها تلاش نمودند تا با ارائه بسته هاي اينترنتي علاوه بر تسهيل ارتباطات زائران، هزينه هاي ارتباطي آنها را نيز كاهش دهند كه در ادامه به بررسي آنها مي پردازيم:

 

بسته هاي اينترنت اپراتور همراه اول در اربعين 1401

 

نوع بسته

هديه

حجم ( مگابايت )

مدت اعتبار

قيمت

بسته ديتاي نامحدود

25 دقيقه به همراه 250 عدد پيامك

نامحدود

7 روز

350.000 تومان

بسته ديتاي 150 مگابايت

10 دقيقه به همراه 50 عدد پيامك

150

7 روز

100.000 تومان

 

بسته هاي اينترنت اپراتور ايرانسل در اربعين 1401

 

حجم بسته

قيمت

مدت زمان اعتبار

600 مگابايت

250،000 تومان

هفت روز

يك گيگابايت

390.000 تومان

هفت روز

 

بسته هاي اينترنت اپراتور رايتل در اربعين 1401

 

حجم بسته

مدت اعتبار

قيمت

اپراتور مقصد

50 مگابايت

10 روز

190،000 ريال

Korek

150 مگابايت

10 روز

550،000 ريال

Korek

500 مگابايت

10 روز

1،750،000 ريال

Korek

1 گيگابايت

10 روز

3،580،000 ريال

Korek

 

بر اساس جدول فوق، زائران مي توانند در سفر معنوي اربعين تنها با خريد يك بسته اينترنتي، با خيالي آسوده و هزينه اي مقرون به صرفه با عزيزان و نزديكان خود در ارتباط باشند. ولي در مقام مقايسه در حال حاضر بسته هاي اينترنتي ارائه شده از سوي رايتل اقتصادي تر و به صرفه تر از بسته هاي پيشنهادي دو اپراتور ديگر خواهد بود. زيرا علاوه بر تنوع بسته هاي ارائه شده و قيمت منصفانه تر و ارزانتر، كليه بسته ها مدت زمان بيشتري اعتبار داشته و اين موضوع مي تواند براي زائراني كه قصد دارند مدت زمان بيشتري را در عراق سپري كنند، مطلوب تر باشد.

البته نكته مهم در خصوص بسته هاي اينترنت همراه اول، هديه بسته هاي اينترنت اين اپراتور مي باشد كه اين امكان را به كاربران مي دهد تا علاوه بر استفاده از اينترنت، امكان ارسال پيامك و برقراري مكالمه صوتي را نيز داشته باشند، هر چند كه به نظر مي رسد اين موضوع باعث افزايش قابل توجه قيمت اين بسته ها نيز گرديده است.

 

اپليكيشن روبيكا

علاوه بر خدمات بيان شده، اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل به عنوان اصلي ترين سهامداران سوپر اپليكيشن روبيكا، با هدف تسهيل ارتباطات زائران اربعين حسيني، طرح ويژه اي را براي كاربران روبيكا ارائه داده اند كه بر اساس آن مشتركين اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل مي توانند تا 30 شهريور ماه 1401 در كشور عراق از اينترنت رايگان با حجم محدود بهره مند گردند. بر اين اساس كاربران مي توانند براي برقراي تماس صوتي و ارسال پيام متني نامحدود، پيام صوتي و اشتراك موقعيت مكاني با يكديگر از روبيكا استفاده نمايند.

براي اين كار زائران اربعين حسيني مي توانند با نصب نسخه جديد يا بروزرساني اپليكيشن روبيكا، وارد بخش پيام رسان اپليكيشن روبيكا شده و از خدمات خاص آن بهره مند گردند. كاربران روبيكا مي توانند با استفاده از سيم كارت هاي همراه اول و سيم كارت ايرانسل به صورت مستقيم با خطوط ثابت يا همراه ايراني، تماس صوتي رايگان برقرار نمايند، بدون اين كه لازم باشد شخص دريافت كننده تماس، روبيكا را بر روي گوشي هوشمند خود نصب داشته باشد.

به اين صورت افراد مي توانند بدون نياز به تهيه بسته رومينگ و پرداخت هزينه اضافه با انتخاب گزينه تماس صوتي اپليكيشن روبيكا در كشور عراق با تلفن ثابت يا همراه عزيزان خود در ايران تماس برقرار كنند.

بنابراين اگر قصد سفر به عراق را داريد، پيشنهاد مي شود با توجه به نياز خود، پيش از سفر يكي از پيشنهاد هاي تدارك ديده شده از سوي اپراتورها را انتخاب نموده و با فعال نمودن سرويس رومينگ بين الملل، در طول اين سفر معنوي از يك ارتباط پايدار و ارزان لذت ببريد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۳۶ توسط:رضا موضوع:

خدمات رومينگ بين الملل اپراتورها در اربعين 1401

هميشه در تاريخ آدم هايي كه براي هدفي بزرگ كشته يا جانباز شده اند مورد محبوبيت واقع شده اند . امام حسين يكي از آنهايي است كه در تاريخ به خاطر ايستادن مقابل ظلم و مظلومان كشته شدن مورد تحسين بسياري از مردم و تاريخ ايستاده است . درست به نزديكي اربعين امام و ياران باوفايشان كه بعد از 1400 كه اولين بار جابر انصاري در چهلمين روز شهادت به ديدار امام حسين شتافت تا به امروز هر سال خيلي از مردم پاي پياده به زيارت امام حسن مي روند. امسال اپراتور هاي سيم كارت در كنار مردم بودند و به همين خاطر بسياري از مردم از خدمات رومينگ استفاده مي كنند كه بسيار به صرفه و جذاب است. اين روزها بسياري از مردم در حال آمده شدن و رفتن به كربلا معلي هستند از اين رو سرويس رومينگ با تعرفه هاي ويژه و مقرون به صرفه از سوي اپراتورها در اختيار مشتركين قرار مي گيرد تا بتوانند با خيالي آسوده با نزديكان و همسفران خود در ارتباط باشند.

بنابراين اگر قصد سفر به عراق را داريد، با ما همراه باشد تا بعد از آگاهي از خدمات و سرويس هاي اعلام شده از سوي اپراتورها، نسبت به انتخاب بهترين و مقرون به صرفه ترين سرويس اقدام نماييد:

 

خدمات رومينگ اپراتور همراه اول در اربعين 1401

اپراتور همراه اول به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور فعال در كشور، بسته هاي ويژه رومينگ اربعين خود را با تعرفه هاي ويژه و تخفيفي در اختيار مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري خود قرار مي دهد كه كاربران مي توانند با مراجعه به "فروشگاه هاي آنلاين همراه اول " و يا" اپليكيشن پر كاربرد همراه من" در بخش" خريد بسته ها "نسبت به خريد آنها اقدام نمايند. البته امكان تهيه بسته از طريق شماره گيري كد دستوري # 40 * 1 * ( ستاره 1 ستاره 40 مربع ) در منوي رومينگ نيز فراهم مي باشد.

 

بسته هاي رومينگ همراه اول ويژه اربعين 1401

 

نوع بسته

هديه

حجم ( مگابايت )

مدت اعتبار

قيمت

بسته ديتاي نامحدود

25 دقيقه به همراه 250 عدد پيامك

نامحدود

7 روز

350.000 تومان

بسته ديتاي 150 مگابايت

10 دقيقه به همراه 50 عدد پيامك

150

7 روز

100.000 تومان

 

امكان خريد اين بسته توسط ديگران حتي از ايران وجود خواهد داشت و تنها شرط لازم براي استفاده از آن ، فعال بودن سرويس رومينگ بين الملل مي باشد كه توصيه مي شود كاربران قبل از ورود به كشور عراق از فعال بودن سرويس رومينگ خود اطمينان حاصل نمايند كه براي اين كار مي توانند از روش هاي ذيل استفاده نمايند:

1.     منوي رومينگ در اپليكيشن همراه من

2.     منوي رومينگ در كد دستوري # 40 * 1 * ( ستاره 1 ستاره 40 مربع )

3.     شماره گيري كد دستوري # 2911 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2911 مربع)

علاوه بر اين تعرفه هاي اعلامي از سوي همراه اول براي استفاده از سرويس رومينگ بين الملل براي هر سه اپراتور عراقي Zain ، Asiacell و Korek به شرح ذيل مي باشد:

 

نوع خدمات

قيمت

هر دقيقه مكالمه دريافتي

6.000 تومان

هر دقيقه مكالمه با شماره ايران ( ثابت و موبايل )

9.000 تومان

هر دقيقه مكالمه با شماره عراقي

4.000 تومان

هر عدد ارسال پيامك به شماره ايراني

1.300 تومان

هر مگابايت اينترنت

500 تومان

 

قوانين و مقررات:

·        اين بسته ها جهت مسافران كشور عراق ارائه شده و بدون اتصال به اپراتورهاي عراقي غير قابل استفاده مي باشد.

·        قيمت هاي اعلامي در جدول بالا بدون محاسبه ماليات بوده و به نرخ هاي فوق 9% ماليات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد.

·        هزينه مكالمات نيز بر حسب دقيقه بوده و كليه تماس هاي كمتر از 60 ثانيه يك دقيقه كامل در نظر گرفته مي شود.

·        اين بسته ها براي كليه سيم كارت هاي حقيقي و حقوقي، سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول قابل فعال سازي مي باشد.

·        با توجه به اين كه مهلت استفاده از بسته ها از زمان خريد بسته به مدت ذكر شده در مشخصات بسته مي باشد، بهترين زمان خريد بسته روز قبل از خروج از كشور مي باشد.

·        در حالت رومينگ بين الملل، امكان استفاده از بسته هاي اينترنت داخلي وجود ندارد.

·        امكان خريد ساير بسته هاي رومينگ با بسته نامحدود وجود ندارد.

·        بسته ديتاي نامحدود رومينگ تا سقف 3 گيگابايت بدون محدوديت سرعت ارائه مي شود و بعد از آن سقف سرعت كاهش خواهد يافت.

·        در صورت اتمام حجم اينترنت رومينگ، هديه مكالمه و هديه پيامك قابل استفاده مي باشد.

·        كاربران مي توانند با استفاده از هديه مكالمه با شماره هاي ايران يا شماره هاي كشور مقصد تماس بگيرند يا به تماس هايي از مقصد ايران و كشور مقصد پاسخ دهند. البته امكان ارسال پيامك به شماره هاي ايران نيز با استفاده از هديه پيامك وجود دارد.

·        امكان خريد و هديه بسته در درگاه ها براي ديگران از طرف مشترك حقيقي و فقط از طريق كارت بانكي مقدور مي باشد.

 

 

خدمات اپراتور ايرانسل در اربعين 1401

اپراتور ايرانسل به عنوان اولين اپراتور ديجيتال در كشور براي زائران عتبات پيشنهادات ويژه اي ارائه نموده كه به دو گروه قبل و بعد از خروج از كشور تقسيم مي شود. اين پيشنهادات كه از 11 تا 29 شهريور 1401 قابل استفاده مي باشد، به شرح ذيل است:

1.     طرح" پيش از خروج از كشور" ايرانسل براي زائران اربعين

زائراني كه تمايل دارند از طرح ويژه پيش از خروج از كشور ايرانسل استفاده نمايند، مي توانند از طريق مراجعه به " سوپر اپليكيشن ايرانسل من" و يا شماره گيري كد دستوري # 40 * ( ستاره 40 مربع ) يك بسته اينترنت يك گيگابايتي با اعتبار هفت روزه تهيه نمايند كه فقط در مناطق مرزي كشور يعني مرزهاي مهران، شلمچه، خسروي، باشماق، چذابه و تمرچين و يا مسير هاي منتهي به اين مناطق قابل استفاده مي باشد. به همين خاطر در مناطق مرزي ذكر شده، كيوسك هاي ويژه براي اتصال رايگان كليه زائرين به اينترنت ايرانسل به صورت اينترنت واي فاي فراهم شده است.

براي فعال سازي واي فاي نيز، كاربران بايد ابتدا به شبكه واي فاي متصل شده و بر اساس توضيحات صفحه اي كه برايشان باز مي شود عمل نمايند يعني مشتركين ايرانسل بايد عدد يك را به سرشماره 1155 و غير ايرانسلي ها عدد يك را به سر شماره 300001155 ارسال نمايند تا رمز اتصال به شبكه براي آنها ارسال گردد.

كليه كاربران توجه داشته باشند براي استفاده از شبكه ايرانسل در كشور عراق لازم است پيش از خروج از كشور، سرويس رومينگ بين الملل را بر روي خط خود فعال سازند كه اين كار به روش هاي زير امكان پذير مي باشد:

2.     شماره گيري كد دستوري # 1111 * ( ستاره 1111 مربع )

3.     از طريق سوپر اپليكيشن ايرانسل من و مراجعه به بخش پرونده و سپس فعال سازي خدمات رومينگ

4.     طرح" پس از خروج از كشور" ايرانسل براي زائرين اربعين

سرويس رومينگ بين الملل ايرانسل، امسال با تعرفه ويژه مكالمه، پيامك و ديتا در اختيار زائرين اربعين حسيني قرار مي گيرد كه كليه مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل مي توانند در صورت تمايل از اين تخفيفات ويژه بهره مند گردند. با توجه به اين كه ايرانسل با هر سه اپراتور فعال در عراق قرارداد رومينگ منعقد نموده،كاربران مي توانند از مناطق تحت پوشش هر سه اپراتور كشور عراق مانند Zain ، Asiacell و Korek استفاده نمايند.

 

تعرفه رومينگ ويژه اربعين

 

نوع خدمات

تماس صوتي خروجي ( به ايران )

تماس صوتي ورودي ( از ايران )

تماس صوتي با كشور مقصد

ارسال پيامك

اينترنت همراه ( مگابايت )

تعرفه خدمات

9.000 تومان

6.000 تومان

4.000 تومان

1.300 تومان

500 تومان

 

البته روشن نمودن گوشي هوشمند و دريافت پيامك در حالت رومينگ بين الملل رايگان مي باشد. علاوه بر اين در صورتي كه تماس وارده، بي پاسخ بماند، هزينه اي بابت آن منظور نخواهد شد.

كاربران توجه داشته باشند در صورتي كه زائران در كشور عراق، اعتبار كافي براي برقراري تماس نداشته باشند، دوستان و عزيزان دريافت كننده تماس مي توانند در صورت تمايل هزينه رومينگ تماس را بر عهده بگيرند كه در اين حالت، سامانه گويا از مخاطب تماس مي خواهد كه هزينه تماس را بر عهده بگيرد.

علاوه بر اين اپراتور ايرانسل؛ بسته هاي اينترنت رومينگ ويژه اربعين خود را با اعتبار هفت روزه ارائه نموده است كه از طريق سوپر اپليكيشن ايرانسل من و يا شماره گيري كد دستوري # 4 * 1111 * ( ستاره 1111 ستاره 4 مربع ) قابل فعال سازي مي باشد.

 

بسته اينترنت ويژه اربعين

 

حجم بسته

قيمت

مدت زمان اعتبار

600 مگابايت

250،000 تومان

هفت روز

يك گيگابايت

390.000 تومان

هفت روز

 

نكات و شرايط مهم :

·        مشتركين اعتباري ايرانسل بهتر است پيش از ورود به كشور عراق سيم كارت خود را حداقل 100 هزار تومان شارژ نمايند تا در طول سفر با مشكلي براي تامين اعتبار مواجه نشوند.

·        هزينه كليه تماس هاي ورودي و خروجي در حالت رومينگ بين الملل بر مبناي دقيقه و از زمان شروع مكالمه؛ محاسبه خواهد شد.

·        مشتركين سيم كارت هاي دائمي ايرانسل نيز مي توانند حد اعتبار سيم كارت خود را افزايش دهند.

·        مشتركين براي تماس با شماره هاي ايراني بايد پيش از شماره مشترك حتما كد 0098 را شماره گيري كنند.

·        كارشناسان ايرانسل در مناطق مرزي كشور به آدرس مناطق مرزي ذيل حضور داشته و آماده پاسخگويي و حل مشكلات احتمالي سيم كارت و گوشي زائرين و راهنمايي آنها در استفاده از خدمات رومينگ بين الملل هستند:

1.     مرز مهران: بلوار كربلا، نرسيده به پل زائر

2.     مرز مهران: ميدان اربعين در پايانه مرزي

3.     قصرشيرين : مرز خسروي، ورودي گمرك، جنب مسجد

4.     شلمچه: پاركينگ اصلي پايانه مرزي

5.     چذابه: عمود 53 در محل استقرار موكب هاي حسيني

6.     كربلا: سيد جوده و خيابان ميثم تمار

7.     مسير پياده روي اربعين: عمودهاي 1، 201، 494، 780 و 1120

البته مشتركين ايرانسل مي توانند با شماره گيري 09377110000، با بخش رومينگ در مركز شبانه روزي ارتباط با مشتريان ايرانسل تماس گرفته و از كارشناسان ايرانسل راهنمايي دريافت كنند. علاوه بر اين، كارشناسان اين اپراتور از طريق گفتگوي آنلاين در "وب سايت ايرانسل" و" اپليكيشن ايرانسل من" نيز پاسخگوي سوالات زائران خواهند بود.

 

 

خدمات اپراتور رايتل در اربعين 1401

مشتركين اپراتور رايتل نيز مي توانند با فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل و خريد بسته هاي اينترنت رومينگ رايتل در كشور عراق به راحتي با عزيزان خود در ايران در ارتباط باشند. بسته هاي اينترنت رومينگ ارائه شده از سوي رايتل در ايام اربعين به شرح ذيل مي باشد:

 

حجم بسته

مدت اعتبار

قيمت

اپراتور مقصد

50 مگابايت

10 روز

190،000 ريال

Korek

150 مگابايت

10 روز

550،000 ريال

Korek

500 مگابايت

10 روز

1،750،000 ريال

Korek

1 گيگابايت

10 روز

3،580،000 ريال

Korek

 

علاقمندان مي توانند با شماره گيري كد دستوري # 228 * ( ستاره 228 مربع ) نسبت به خريد بسته هاي اعلامي اقدام نمايند. علاوه بر ارائه بسته هاي ذكر شده در جدول فوق، اين اپراتور خدمات خود را با تعرفه هاي تخفيفي اعلام نموده است كه زائران مي توانند با استفاده از آنها هزينه هاي خود را مديريت نمايند.

 

تعرفه هاي تخفيفي رومينگ بين الملل رايتل

 

اپراتور

نوع سرويس

پيامك

مكالمه ( بر حسب دقيقه )

اينترنت ( به ازاي هر كيلو بايت )

3G يا 3G/4G

ارسال

دريافت

تماس با ايران

دريافت تماس

تماس داخلي

استفاده از سرويس ديتا

Korek

3G/4G

5،000 ريال

رايگان

125.000 ريال

79.000 ريال

125.000 ريال

4.882

Asiacell

3G

335،000 ريال

رايگان

1.390.000 ريال

1.000.000 ريال

1.060.000 ريال

9.082.03

 

·        تعرفه هاي اعلام شده بدون احتساب ماليات بوده و به قيمت هاي فوق 9% ماليات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد.

·        هزينه تماس بر مبناي دقيقه بوده و از زمان برقراري ارتباط با مقصد محاسبه مي گردد.

·        مبناي محاسبه هزينه اينترنت همراه هر 50 كيلو بايت مي باشد.

·        بهتر است مشتركين سيم كارت دائمي رايتل پيش از سفر نسبت به افزايش سقف اعتبار خود اقدام نمايند كه براي اين كار مي توانند با ورود به صفحه پرداخت صورت حساب، بخش افزايش اعتبار سيم كارت دائمي، اعتبار خود را افزايش دهند.

·        مشتركين سيم كارت اعتباري رايتل و ديتا نيز مي توانند با ورود به وب سايت رايتل، صفحه افزايش اعتبار را انتخاب نموده و سيم كارت خود را شارژ نمايند. البته اين كار از طريق اپليكيشن رايتل من و يا شماره گيري كد دستوري # 200 * نيز امكان پذير است.

رومينگ بين الملل به صورت پيش فرض بر روي تمامي سيم كارت رايتل فعال مي باشد، ولي كاربران براي اطمينان مي توانند پيش از سفر؛ به " اپليكيشن رايتل من" بخش " سرويس هاي من" مراجعه نموده و از فعال بودن آن اطمينان حاصل كنند. البته امكان استفاده از اين اپليكيشن در عراق نيز وجود دارد؛ ولي استفاده از آن مشمول هزينه اينترنت مي گردد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۵:۳۳ توسط:رضا موضوع:

در چه صورت سيم كارت توسط اپراتورها سلب امتياز مي گردد؟

اين روز ها بسياري از افراد سيم كارت هاي مختلفي را به نام خود دارند كه با هر كدام از آنها كارهايي را انجام مي دهند. درست است كه سيم كارت ها با كد ملي هر فرد داده مي شود براي همين سازمان  تنظيم مقررات راديويي اعلام كرده است كه هر فرد 10 سيم كارت داشته باشد.بسياري از افراد جامعه كه فقط 2 سيم كارت دارند هر زماني كه دوست داشته باشند هر زماني كه دوست داشتند مي توانند به تعداد سيم كارت هاي خود بي افزايند اما بعضي از افراد ده سيم كارت را دارند. اين قانون براي كساني كه 10 سيم كارت را دارند باعث بروز مشكلاتي شده است چون ممكن است هر زماني كه بخواهند سيم كارت هاي مختلف خود را خاموش يا روشن كنند همين مسئله باعث بروز مشكلاتي ممكن است براي فرد شود. اين موضوع كه به صورت مستقيم و غير مستقيم سبب بروز مشكلات و بي نظمي هايي در سيستم ارتباطات كشور گردد، باعث تصويب قانوني گرديد كه بر اساس آن اپراتورها مي توانند نسبت به سلب امتياز سيم كارت هايي كه بلااستفاده مانده اند، اقدام نمايند.

طبق آمار رسمي وزارت اطلاعات و ارتباطات، بيش از 50 درصد سيم كارت هاي خريداري شده از سوي افراد خاموش مي باشد كه اين امر سبب گرديده تا سازمان تنظيم مقررات طي حكمي به اپراتورها اين اجازه را دهد تا سيم كارت هايي كه طي 90 روز خاموش بودند را سلب امتياز كند.

بنابراين طبق اين قانون اگر يك خط سيم كارت براي بازه زماني طولاني مورد استفاده قرار نگيرد و يا بدهي هاي آن پرداخت نگردد، از سوي اپراتورها سلب امتياز مي گردد كه در گام اول اپراتورها موظف هستند با ارسال پيامك به مالك سيم كارت اخطار سلب امتياز دهند كه در صورت عدم پيگيري از سوي مالك، مراحل سلب امتياز سيم كارت اجرايي مي گردد.

به همين خاطر ما در اين مطلب، به مدت زمان و نحوه سلب امتياز سيم كارت از سوي اپراتورها مي پردازيم:

 

·        مدت زمان سلب امتياز سيم كارت از سوي اپراتور همراه اول

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، مالكين سيم كارت هاي با ارزش اين اپراتور تنها 6 ماه فرصت دارند تا براي سلب امتياز سيم كارت خود اقدام نمايند. البته مشتركين سيم كارت هاي دائمي همراه اول كه قبض خود را به مدت 4 ماه پرداخت نكرده باشند، سيم كارتشان قطع خواهد شد كه البته شرايط قطعي يك طرفه يا دو طرفه سيم كارت كاملا با سلب امتياز متفاوت مي باشد. در زمان قطعي سيم كارت، مشترك مي تواند تنها با پرداخت مبلغ قبض حتي بعد از تاريخ مقرر، نسبت به فعال سازي مجدد سيم كارت خود اقدام نمايد؛ ولي در سلب امتياز شرايط كمي پيچيده تر بوده و مشترك تنها در صورتي مي تواند سيم كارت سلب امتياز شده قبلي خود را باز گرداند كه خط هنوز به كسي واگذار نشده باشد.

مراحل سلب امتياز سيم كارت دائمي همراه اول بدين صورت است كه تقريبا 9 ماه بعد از قطع يك طرفه سيم كارت به علت بدهي، اپراتور اقدام به قطع دو طرفه سيم كارت خواهد نمود كه در اين حالت امكان دريافت تماس نيز براي مشترك وجود نخواهد داشت و عملا سيم كارت بلا استفاده خواهد بود. بلافاصله بعد از قطع دو طرفه سيم كارت، مالك سيم كارت از سوي اپراتور پيامكي دريافت خواهد نمود كه در آن به مالك، فرصت يك ساله داده خواهد شد تا با پرداخت بدهي سيم كارت خود را دوباره فعال نماييد، در غير اين صورت بعد از اتمام بازه زماني اعلام شده سيم كارت بلافاصله سلب امتياز مي شود و در اختيار مالك جديد قرار مي گيرد.

اما مالكين سيم كارت اعتباري همراه اول اگر بيش از 90 روز از سيم كارت هاي خود هيچ استفاده اي نكنند ( ارسال پيامك، برقراري تماس و استفاده از اينترنت ) سيم كارت غير فعال در روند سلب امتياز سيم كارت قرار مي گيرد. البته اپراتور همراه اول در اين زمينه صبر و شكيبايي بيشتري به خرج داده و معمولا سيم كارت هاي اعتباري اين اپراتور بعد از 6 ماه عدم استفاده، سلب امتياز مي گردند.

 

·        مدت زمان سلب امتياز سيم كارت هاي ايرانسل

مالكين سيم كارت دائمي ايرانسل، در صورت عدم پرداخت بدهي در سه ماه متوالي، اخطار قطع سيم كارت دريافت مي كنند كه در صورت عدم تسويه كامل بعد از 5 روز ، سيم كارت به صورت يك طرفه قطع مي شود كه در صورت عدم پرداخت بدهي بعد از 2 ماه سيم كارت به طور كامل و دو طرفه قطع مي شود. در چنين شرايطي مالك سيم كارت تنها 50 روز فرصت دارد تا نسبت به پرداخت بدهي و فعال سازي مجدد سيم كارت اقدام نمايد كه در صورت عدم پرداخت مبلغ بدهي، سيم كارت سلب امتياز شده و در اختيار مالك جديد قرار مي گيرد. البته مشتركين مي توانند با تماس با واحد پشتيباني ايرانسل و يا مراجعه حضوري به دفتر پشتيباني ايرانسل با پرداخت مبلغ بدهي، به شرطي كه سيم كارت به شخص ديگري واگذار نشده باشد، نسبت به بازگشت سيم كارت بدون پرداخت هزينه اقدام نمايند.

در خصوص سيم كارت اعتباري ايرانسل در گام نخست، اين اپراتور نسبت به سلب امتياز سيم كارت هايي اقدام نمود كه به مدت 3 سال خاموش و بلا استفاده بودند، سپس اين قانون در مورد سيم كارت هايي كه 1 يا 2 سال خاموش بودند اجرايي شد و در حال حاضر سيم كارت هايي كه به مدت 6 ماه مورد استفاده قرار نگيرند، مشمول اين طرح خواهند شد. البته مشتركين مي توانند در صورت سلب امتياز سيم كارت اعتباري، مقدار شارژي كه در سيم كارت بوده را به خط ديگر ايرانسلي انتقال دهند.

 

به طور كلي در خصوص سلب امتياز سيم كارت توسط اپراتورها، اغلب اپراتورها بر اساس قانون عمل نكرده و صبر و شكيبايي به خرج داده و به جاي 90 روز حدود 6 ماه بعد از خاموش بودن سيم كارت، نسبت به سلب امتياز مالكيت سيم كارت اقدام مي نمايند كه اين سيم كارت هاي سلب امتياز شده، مجددا از سوي اپراتورها به فروش مي رسد. البته مالكين جديد بايد تعهد كنند كه سيم كارت خريداري شده فعال شده و بلااستفاده نخواهد ماند.

درست است كه اين قانون در وهله اول از خريد سيم كارت بلا استفاده توسط افراد جلوگيري نموده و در گام دوم سردرگمي و بي نظمي در ساختار اپراتورها و وزارت ارتباطات را كاهش مي دهد؛ ولي مي تواند خطر بزرگي براي مالكين سيم كارت ها محسوب گردد. زيرا هنگامي كه يك سيم كارت سلب امتياز شده و در اختيار مالك جديد قرار مي گيرد، مالك جديد مي تواند تنها با دريافت چند كد و بازيابي سيم كارت به تمامي اطلاعات قبلي مالك سيم كارت مانند پيامك ها، شماره تماس ها، پيام رسان هاي واتس اپ، تلگرام و .... دسترسي پيدا كند.

بنابراين توصيه مي شود حتي الامكان از خريد سيم كارت هايي كه مي دانيد به آنها احتياج نداريد، خودداري نماييد؛ ولي اگر بنا به هر دليلي در منزل سيم كارت دائمي يا سيم كارت اعتباري غير فعال يا خاموش داريد، سعي كنيد در بازه هاي زماني يك ماهه سيم كارت را داخل گوشي قرار داده و حداقل يك روز از آن استفاده نماييد تا آن را از شرايط سلب امتياز خارج كنيد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۰:۵۸ توسط:رضا موضوع:

متوسط هزينه هاي كاربران سيم كارت 0912 چقدر است؟

اين روز ها بسيار از مردم داراي سيم كارت بسيار محبوب 0912 هستند كه پر طرفدار ترين سيم كارت در بازار و جامعه است . از طرفي براي اگر سيم كارت كد ا و رند هم باشد بسيار خواهان زيادي دارد و خوبي اين نوع سيم كارت دائمي بودن آن است كه ديگر لازم به شارژ سيم كارت ندارد.در اين سالها به خاطر عرضه كم سيم كارت 0912 صاحبان اين نوع سيم كارت علاقه ايي به فروش سيم كارت هاي خود ندارند و در تلاش هستند كه به هر نحوي شده سيم كارت هاي خود را حفظ كنند . سيم كارت 0912 به خاطر رقم سنگين شان براي كساني كه دارند يك نوع دارايي حساب مي شود اين بسيارمناسب است.همراه اول در اين سال ها توانسته است كه بازار سيم كارت با پيش شماره 0912 در اختيار بگيرد و تنها اپراتوري باشد كه بالاي 50 درصد  از جمعيت كشور سيم كارت هاي همراه اول و 0912 را دارند.

يكي ديگر از مهم ترين دلايل تمايل افراد به داشتن اين نوع سيم كارت، مربوط به اپراتور همراه اول مي باشد، زيرا اين اپراتور عملا پرچمدار توسعه جديدترين تكنولوژي هاي ارتباطي در ايران بوده و با در اختيار داشتن بالاترين ركورد سرعت 5G از بيشترين تعداد مشترك 3G و  4G برخوردار است. مازاد بر اين سيم كارت هاي 0912 تنها شماره هاي دائمي همراه اول مربوط به استان تهران مي باشند كه بسياري از افراد از شهرها و مناطق مختلف ايران بنا به دلايل مختلف مانند بيزينس و يا لاكچري بودن و ....  تمايل به خريد آنها را دارند.

همه اين عواملي كه در بالا بيان شد به نوعي تاثير مستقيم و غير مستقيم بر گران شدن سيم كارت 0912 داشته اند. ولي هزينه هاي اين سيم كارت تنها به قيمت سيم كارت خلاصه نشده و خدماتي كه از سوي اپراتور همراه اول براي كاربران ارائه مي شود، هزينه هايي دارد كه ما در اينجا به آنها مي پردازيم.

 

متوسط هزينه هاي سيم كارت هاي 0912

يكي از مهمترين خدماتي كه از سوي اپراتور همراه اول براي مشتركين صورت پذيرفته، طرح يكسان سازي تعرفه مكالمه در سيم كارت هاي 0912 مي باشد كه بر اساس آن تعرفه مكالمه آزاد براي كليه تماس هاي داخل و خارج از شبكه همراه اول يكسان بوده و بر اساس جدول ذيل مي باشد:

مكالمه

قيمت هر دقيقه مكالمه

از خط دائمي به تلفن ثابت

599 ريال

از خط دائمي به همراه اول

599 ريال

همراه اول دائمي به ايرانسل و يا خطوط رايتل

599 ريال

 

بر اساس اين طرح هزينه ارسال پيامك نيز در خطوط همراه اول 0912 نيز يكسان گرديد و مطابق جدول زير مي باشد:

نوع سرويس

تعرفه براي سيم كارت 0912

پيامك

پيام كوتاه فارسي: 89 ريال به ازاي هر پارت

پيام كوتاه انگليسي: 222 ريال به ازاي هر پارت

 

علاوه بر اين خدمات مختلفي از سوي اين اپراتور به مشتركين 0912 ارائه مي شود كه رايگان نبوده و مشترك موظف است در صورت دريافت اين خدمات هزينه هاي مربوط به آنها را پرداخت نمايد:

نوع خدمت

تعرفه

صدور قبض پايان دوره و ميان دوره

50.000 ريال

دايري مجدد سيم كارت سلب امتياز شده

150.000 ريال

تقسيط بدهي

70.000 ريال

تغيير و يا اصلاح آدرس

70.000 ريال

تغيير نام سيم كارت دائمي

250.000 ريال

ترابرد

150.000 ريال

چاپ ريز مكالمات

برگ اول 60،000 ريال و مازاد بر آن هر برگ 20،000 ريال

اصلاح مشخصات مشترك

60.000 ريال

تعويض سيم كارت خرابي و يا مفقودي براي مشتركين دائمي

100.000 ريال

 

البته بسياري از خدمات همراه اول كه به صورت غير حضوري ارائه مي شوند كاملا رايگان بوده و مشتركين 912 مي توانند با مراجعه به وب سايت اين اپراتور به راحتي از آنها بهره مند گردند. ليست اين خدمات در جدول زير آمده است: 

نوع خدمت

هزينه

تغيير آدرس

رايگان

دريافت pin, puk

رايگان

قطع سيم كارت به تقاضاي مشترك

رايگان

قطع مفقودي

رايگان

دريافت ريز مكالمات

رايگان

رويت صورت حساب

رايگان

فعال سازي اينترنت همراه اول

رايگان

فعال سازي پيام كوتاه

رايگان

محدوديت مكالمه

فعال سازي رايگان و آبونمان ماهيانه مبلغ 6،000 ريال

قطع محدوديت مكالمه

رايگان

وصل سيم كارت به تقاضاي مشترك

رايگان

وصل مفقودي

رايگان

 

تعرفه اينترنت در سيم كارت هاي 0912

با توجه به افزايش تعرفه اينترنت در فروردين ماه 1401، هزينه هاي مربوط به اين بخش تقريبا براي تمامي اقشار جامعه بسيار زياد شده است، خصوصا اگر مشترك بسته اينترنتي نداشته و اين هزينه ها با تعرفه آزاد محاسبه شود. در حال حاضر تعرفه هر كيلوبايت تبادل اطلاعات براي سيم كارت هاي 0912 برابر با 0.4 ريال و تعرفه هر كيلوبايت تبادل اطلاعات در سايت هاي منتخب داخلي 0.2 ريال مي باشد.

بنابراين خريد بسته هاي ارائه شده از سوي اپراتور همراه اول كه از قيمت مقرون به صرفه اي هم برخوردارند، يكي از راه هاي كاهش هزينه هاي اين بخش مي باشد. در حال حاضر بسته هاي موجود در وب سايت همراه اول ويژه مشتركين سيم كارت هاي دائمي شامل: بسته هاي اينترنت يك روزه، يك هفته ، يك ماهه، ساعات مشخص و بلند مدت مي باشد كه به صورتي كه در جدول ذيل آمده ارائه مي گردد:

نوع بسته

قيمت

بازه زماني

250مگابايت

3،600 تومان

يك روزه

500 مگابايت

4،900 تومان

يك روزه

750 مگابايت

5،900 تومان

يك روزه

يك گيگابايت

6،400 تومان

يك روزه

سه گيگابايت

9،900 تومان

يك روزه

6 گيگابايت

19،500 تومان

يك هفته

4 گيگابايت

16،000 تومان

يك هفته

3 گيگابايت

14،000 تومان

يك هفته

2.5 گيگابايت

13،000 تومان

يك هفته

1.5 گيگابايت

10،900 تومان

يك هفته

750 مگابايت

8،300 تومان

يك هفته

500 مگابايت

7،000 تومان

يك هفته

300 مگابايت

5،500 تومان

يك هفته

200 مگابايت

4،400 تومان

يك هفته

7 گيگابايت

28،200 تومان

يك ماهه

5 گيگابايت

23،600 تومان

يك ماهه

4 گيگابايت

21،300 تومان

يك ماهه

3 گيگابايت

19،000 تومان

يك ماهه

2 گيگابايت+ 200 مگابايت هديه صبحانت

13،900 تومان

يك ماهه

1 گيگابايت + 100 مگابايت هديه صبحانت

10،400 تومان

يك ماهه

12 گيگابايت  (صبحانت 6 صبح تا 12 ظهر)

10،000 تومان

يك ماهه

12 گيگابايت

46،000 تومان

دو ماهه

15 گيگابايت

62،000 تومان

چهار ماهه

 

البته قيمت اعلامي هر يك از بسته ها بدون احتساب ماليات بر ارزش افزوده مي باشد و قيمت نهايي بسته ها با احتساب 9% ماليات خواهد بود. علاوه بر اين بسته هاي اينترنت صبحانت همراه اول در بازه هاي زماني 6 صبح تا 12 ظهر با قيمت ويژه در اختيار مشتركين 0912 قرار مي گيرد. بسته هاي بامداد شبانه اينترنت نامحدود با زمان استفاده 1 تا 11 صبح نيز كه داراي سياست منصفانه بوده و محدوديت سرعت براي مصارف بالاتر از 100 گيگابايت در آنها اعمال ميشود، يكي ديگر از بسته هاي ساعت مشخص همراه اول مي باشد. با توجه به آنچه كه بيان شد، هزينه هاي سيم كارت هاي 0912 محدود به خريد اين نوع سيم كارت نبوده و مالكان 0912 بايد هزينه هاي مختلف مربوط به آبونمان، عوارض و ... را نيز بپردازند. بنابراين اگر براي شما مديريت هزينه بسيار مهم مي باشد، پيشنهاد مي شود از يك سيم كارت اعتباري همراه اول كه امكان كنترل هزينه ها را به شما ميدهد، تهيه كنيد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۱:۱۲ توسط:رضا موضوع:

تعرفه خدمات عادي و سرويس رومينگ بين الملل رايتلي ها در كشور عراق


اين روز ها دوباره در كشور شور و حال عجيبي در كار است . بسياري از مردم در حال تلاش هستند كه بتوانند بعد از دوسال در راه كربلا قدم گذارند و در كنار قدم هاي جابر سوي كربلا رهسپار شوند.بسياري از مردم در تلاش هستند كه بتوانند با خانواده هايشان روند دولت عراق كه امسال اعلام كرده است كه به هر كس كه علاقه به زيارت اربعين امام حسين را مي دهد و براي همين بسيار سرويس هاي خطي عراق شلوغ هستند.براي همين اپراتور هاي داخل كشور در تلاش هستند كه به مردم خودمان سرويس هاي ويژه ايي بدهند. يكي از اپراتور ها شركت رايتل است كه در تلاش با سرويس رومينگ بين الملل بتواند كه خيال زائران را راحت كند براي ارتباط با خانواده يا دوستانشان رايتل در تلاش است كه براي تماس هاي صوتي و استفاده از اينترنت، مانند داخل كشور با هزينه بسيار مطلوبي به كساني كه علاقه دارند بدهد. در صورت عدم استفاده از بسته هاي پيشنهادي، هزينه خدمات ارائه شده با تعرفه عادي محاسبه مي گردد.

تعرفه مصرف عادي يا ( خارج از بسته ) سيم كارت رايتل در داخل كشور به شرح ذيل مي باشد:

سرويس

نوع سيم كارت

تعرفه

مكالمه درون شبكه

سيم كارت دائمي

70 ريال به ازاء هر دقيقه

سيم كارت اعتباري

70 ريال به ازاء هر دقيقه

سيم كارت ديتا

-

مكالمه درون شبكه

سيم كارت دائمي

555 ريال به ازاء هر دقيقه

سيم كارت اعتباري

888 ريال به ازاء هر دقيقه

سيم كارت ديتا

-

پيامك انگليسي

سيم كارت دائمي

159 ريال

سيم كارت اعتباري

220 ريال

سيم كارت ديتا

220 ريال

پيامك فارسي

سيم كارت دائمي

88 ريال

سيم كارت اعتباري

105 ريال

سيم كارت ديتا

105 ريال

پيام چند رسانه اي 

(   MMS)

سيم كارت دائمي

198 ريال

سيم كارت اعتباري

400 ريال

سيم كارت ديتا

400 ريال

اينترنت همراه 2G در حالت رومينگ

سيم كارت دائمي

0.4 ريال به ازاء هر كيلو بايت

سيم كارت اعتباري

0.6 ريال به ازاء هر كيلو بايت

سيم كارت ديتا

0.5 ريال به ازاء هر كيلو بايت

اينترنت 3G/4G

سيم كارت دائمي

40.000ريال به ازاء هر كيلو بايت

سيم كارت اعتباري

40.000 ريال به ازاء هر كيلو بايت

سيم كارت ديتا

40.000 ريال به ازاء هر كيلو بايت

 

شرايط و نكات مهم :

·        تماس با كليه شماره هاي اضطراري مانند 110،115،125،113،112،114،111 رايگان مي باشد.

·        مبناي محاسبه كليه تماس ها بر اساس تعرفه ثانيه اي مي باشد.

·        هزينه استفاده از خدمات تماس صوتي و پيامك در حالت رومينگ ملي براي مشتركين رايتل مطابق تعرفه هاي عادي شبكه رايتل ( خارج از بسته ) مي باشد.

·        كيفيت ارائه خدمات در حالت رومينگ ملي، مطابق سطح كيفيت خدمات اپراتور ميزبان خواهد بود. سرويس اينترنت دريافتي در اين مناطق نيز مطابق ويژگي هاي اينترنت ( GPRS/EDGE نسل دوم ) مي باشد.

·        بر اساس قانون بودجه سال 1401 مصوب مجلس شوراي اسلامي و ابلاغيه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، مبلغ 30 ريال به ازاء هر پيامك افزوده شده كه مبلغ مابه التفاوت در آيتم درآمد عمومي دولت محاسبه گرديده و جزء درآمد رايتل نمي باشد.

·        برخورداري از خدمات اينترنت نسل چهارم رايتل نيازي به تعويض سيم كارت نداشته و با قرار گرفتن مشترك در محدوده پوشش دهي  4G و فعال بودن تنظيمات اينترنت نسل چهارم، امكان بهره مندي از آن براي كليه كاربران سيم كارت هاي رايتل وجود خواهد داشت.

 

تعرفه سرويس رومينگ بين الملل در كشور عراق

اپراتور رايتل مانند تمامي اپراتورهاي فعال در كشور، براي اين كه مشتريان خود را از خريد سيم كارت خارجي بي نياز سازد، امكان استفاده از سرويس رومينگ بين الملل را براي آنها در سفرهاي خارجي فراهم نموده است. بنابراين كاربران رايتل مي توانند با فعال سازي اين سرويس  از سيم كارت خود در كشور هاي خارجي طرف قرارداد با رايتل براي برقراري و دريافت تماس و پيامك استفاده نمايند. در حال حاضر، اپراتور رايتل با بيش از 140 كشور در دنيا قرارداد رومينگ بين الملل منعقد نموده است كه كاربران مي توانند با مراجعه به "اپليكيشن رايتل من " ليست كشورها و نام اپراتور ميزبان را مشاهده نمايند.

البته در اين روزها كه بسياري از ايرانيان قصد سفر به عتبات و شركت در راهپيمايي اربعين را دارند، اپراتور رايتل سرويس رومينگ بين الملل كشور عراق را با تعرفه تخفيفي در اختيار كاربران قرار مي دهد كه در قالب بسته هاي مختلف ارائه مي گردد و  مشتركين سيم كارت هاي اين اپراتور مي توانند با شماره گيري كد دستوري  # 228 * اين بسته ها را خريداري نمايند.

 

بسته هاي تخفيفي رايتل ويژه كشور عراق

حجم بسته اينترنت

اپراتور ميزبان در كشور عراق

مدت زمان بسته

قيمت

50 مگابايت

Korek

10 روز

190.000 ريال

150 مگابايت

Korek

10 روز

550.000 ريال

500 مگابايت

Korek

10 روز

1.750.000 ريال

1 گيگابايت

Korek

10 روز

3.580.000 ريال

 

نكات و شرايط رومينگ بين الملل:

·        امكان استفاده از كليه كدهاي دستوري در حالت رومينگ بين الملل وجود دارد.

·        با روشن كردن گوشي در حالت رومينگ بين الملل، چنانچه مشترك  از سرويس هاي تماس، ارسال پيامك و يا اينترنت همراه استفاده نكند، هيچ مبلغي از حساب مشترك كسر نمي گردد.

·        هزينه تماس در سرويس رومينگ بين الملل بر اساس دقيقه بوده و تماس هاي كمتر از 60 ثانيه، معادل يك دقيقه محاسبه خواهد شد.

·        در صورت نياز به افزايش اعتبار در زمان استفاده از سرويس رومينگ بين الملل، مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و ديتا مي توانند به صفحه افزايش اعتبار وب سايت رايتل مراجعه نموده و سيم كارت خود را شارژ نمايند.

·        مشتركين سيم كارت هاي دائمي نيز بهتر است براي جلوگيري از قطع يك طرفه، سقف اعتبار خود را افزايش دهند كه مي توانند با ورود به سامانه رايتل من؛ در قسمت مديريت سقف اعتبار، سقف اعتبار خود را تا مبلغ 8،600،000 ريال افزايش دهند.

·        سرويس رومينگ بين الملل در حال حاضر براي كليه مشتركين رايتل به صورت پيش فرض فعال مي باشد و به محض ورود مشترك به محدوده آنتن دهي يكي از كشورهاي طرف قرارداد اين سرويس به صورت خودكار فعال مي شود. در صورت عدم فعال سازي خودكار؛ لازم است مشترك گوشي هوشمند خود را خاموش و روشن نمايد.

·        مشتركين سيم كارت هاي رايتل مي توانند با شماره گيري كد دستوري   # 210 *  نسبت به فعال سازي و غير فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل اقدام نمايند.

·        در نقاط مرزي كشور، احتمال همپوشاني شبكه اپراتور داخلي با شبكه اپراتور همسايه وجود دارد، بنابراين از تحت پوشش بودن شبكه رايتل با ساير اپراتورهاي داخلي در حالت رومينگ ملي، بر روي دستگاه مورد استفاده خود اطمينان حاصل فرماييد.

 

متقاضيان علاقمند به خريد سيم كارت هاي رايتل مي توانند با مراجعه حضوري به فروشگاه هاي رايتل و يا به صورت غير حضوري با ورود به"  سامانه رايتل من " بخش ثبت نام و خريد سيم كارت، نسبت به خريد آنها اقدام نماييد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۴:۵۲ توسط:رضا موضوع:

آيا شيپور و ديوار بستر مناسبي براي فروش سيم كارت هستند؟

از زماني كه اينترنت آمده است باعث پيشرفت هاي بزرگي در جامعه شده است به نحوي كه باعث شده آدم ها اطلاعات را به راحتي بدست آورند. اين روز ها بسياري از مردم از طريق اپ هايي كه به اينترنت وصل مي شوند به خريد و فروش وسايلي كه دوست دارند مي كنند .يكي از وسايل سيم كارت هايي است كه در دست خود مردم است  و به راحتي مي توانند در اپ هاي مختلف مي توانند آگاهي كنند. حضور اپ هايي هم چون ديوا و شيپور كه باعث شده ديگر آگهي ها به صورت چند برگ خلاصه شود.با وجود مزايايي كه اينترنت دارد ولي بستر را براي كلاه برداران و سودجويان بسيار باز گذاشته است و مي توانند كه به راحتي از مردم اخاذي كنند و سرشان را راحت شيره بمالند. غفلت در معامله  بسيار مي تواند براي مردم خطرناك باشد و حتي ضرر ها بسيار جبران ناپذيري را وارد كند.

خريد و فروش سيم كارت در ديوار و شيپور

چند سالي است كه خريد و فروش سيم كارت هاي كاركرده در بستر سايت هايي مانند ديوار و شيپور صورت مي پذيرد كه با توجه به اين كه اين سايت ها از مراكز خريد و فروش كالاي دست دوم به شمار مي آيند، اين امر بسيار طبيعي و رايج مي باشد. ولي دردسرها و مشكلاتي كه براي افراد به وجود آمده ما را بر آن داشته تا با يك نگاه تخصصي مزايا و معايب اين كار را بررسي كنيم.

ديوار به عنوان بزرگترين سايت پربازديد خريد و فروش كالاي دست دوم و نو معمولا بهترين سايت براي ثبت نام فروش آگهي سيم كارت و يا خريد سيم كارت دست دوم و يا نو مي باشد. زيرا در گام اول هزينه ثبت نام و درج آگهي در آن بسيار ناچيز مي باشد. به همين خاطر شما به راحتي مي توانيد حتي چندين آگهي را در طول يك روز ثبت نام نماييد.

 

 البته توجه به اين نكته نيز الزامي است كه با توجه به اين كه در سايت ديوار در صورت ثبت آگهي جديد در دسته بندي شما، آگهي شما پايين تر مي رود و امكان ديده نشدن آگهي وجود دارد. بنابراين اگر مي خواهيد آگهي شما ديده شود و راحتتر و سريعتر سيم كارتتان را بفروشيد، بايد آن را بروز رساني نماييد كه با توجه به مبلغ كم هزينه دريافتي اين موضوع ناخوشايند نخواهد بود. ولي قطعا تكرار آن مي تواند ناخوشايند باشد، زيرا اگر سيم كارت شما به فروش نرسد، با توجه به استقبال بسيار زياد از اين سايت، آگهي هاي ثبت شده بسيار زياد است و شما تقريبا مجبور خواهيد بود، هر روز آگهي خود را بروز نماييد. بنابراين در طولاني مدت اين كار هم خسته كننده و هم هزينه بر خواهد بود.

 البته مي توانيد با اضافه كردن برچسب فوري آگهي خود را خاص تر كنيد و بهتر ديده شويد. ولي با اين روش نيز امكان دارد سودجوياني با شما تماس بگيرند كه فكر مي كنند شما پول لازم هستيد و بخواهند سيم كارتتان را مفت بخرند كه اين موضوع هم كم آزار دهنده نخواهد بود.

 

نكته بسيار مهم ديگري كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه بعد از ثبت آگهي فروش در ديوار پيامكي از سوي ديوار براي شما ارسال مي گردد كه جنبه اطلاع رساني داشته و ثبت آگهي شما را تاييد مي نمايد. از آنجا هميشه كلاهبرداران در كمين هستند تا در هر شرايطي سوء استفاده هاي خودشان را داشته باشند، يكي از كلاهبرداري هاي رايج در اين زمينه بدين صورت مي باشد كه بعد از ثبت و انتشار آگهي براي شما پيامي ارسال مي شود و با ايجاد تغييرات جزئي در متن براي شما درگاه بانكي تقلبي ارسال كرده و از شما ميخواهند كه هزينه ثبت آگهي كه معمولا رقمي ناچيز مي باشد را در لينك ارسالي آنها واريز نمايند.

بدين ترتيب شما در دام كلاهبرداران افتاده و با پرداخت يك هزينه ناچيز اطلاعات حساب بانكي خود را در اختيار آنها قرار داده ايد. با توجه به اين كه سايت ديوار هيچ تضميني براي عدم سوء استفاده از كاربران ندارد و بر اساس قوانين درج شده كاربر بايد قبل از درج اگهي قوانين را با دقت مطالعه نموده و مراقب باشد تا در دام كلاهبرداران نيفتد، در صورت بروز مشكل نيز اين سايت كمكي به شما نكرده و عملا كار خاصي از دست شما بر نمي آيد.

 

از آنجا كه كه سايت ديوار به عنوان يك سايت خريد و فروش اجناس دست دوم منزل شناخته مي شود و كمتر به صورت تخصصي در زمينه سيم كارت فعاليت مي كند، مورد توجه حرفه اي هاي بازار خريد و فروش سيم كارت نبوده و اين افراد قطعا حضور در بازارهاي تخصصي را ترجيح مي دهند. علاوه بر اين تعداد سيم كارت هايي كه در اين سايت موجود مي باشد، در حدي نمي باشد كه به عنوان مرجع معتبر و منحصر بفردي براي قيمت گذاري و خريد و فروش سيم كارت در بين حرفه اي ها شناخته شود.

در حال حاضر بيشترين آمار شكايت و مشكلات اصالت سند مربوط به سايت ديوار مي باشد كه نه از ضمانتي برخوردار است و نه كمكي در زمينه عدم سوء استفاده از افراد مي كند. البته شما مي توانيد آگهي خود را در سايت شيپور و ديگر سايت هاي فروش اجناس دست دوم هم ثبت كنيد كه از تعداد بازديدكنندگان كمتري برخوردارند ولي قطعا همان مشكلات و دردسرهاي مربوط به ديوار را خواهند داشت.

 

با توجه به اين كه كلاهبرداري و اسناد جعلي در سايت هايي مانند ديوار بسيار مي باشد، بهتر است به دنبال يك راه امن و مطمئن براي خريد و فروش سيم كارت خود باشيم كه نه تنها از سابقه درخشاني در اين زمينه برخوردارند بلكه به طور رسمي نيز به عنوان مرجع قيمت گذاري سيم كارت مورد تائيد حرفه اي هاي اين حوزه مي باشد. سايت رندباز يكي از معتبرترين سايت هايي است كه به صورت كاملا تخصصي در مورد خريد و فروش سيم كارت فعاليت دارد كه روزانه هزاران بازديد كننده عادي دارد. علاوه بر اين فروشندگان حرفه اي هم در اين سايت حضور دارند كه مورد تاييد اين وب سايت مي باشند.

 

آگهي فروش سيم كارت در رندباز كاملا رايگان بوده و شما مي توانيد با خيال راحت و بدون دردسر سيم كارتتان را آگهي كنيد و مطمئن باشيد مورد بازديد هزاران خريدار واقعي و حرفه اي اين حوزه قرار مي گيرد. ولي نكته حائز اهميت، دقت و نكته سنجي شماست كه از بين تماس هاي مختلفي كه با شما گرفته مي شود بهترين و مطمئن ترين خريدار را پيدا كنيد. زيرا در رندباز مسئوليت فروش سيم كارت با خود شماست، البته رندباز كليه امكانات لازم براي يك معامله بي دردسر و سودآور را در اختيار شما قرار مي دهد. زيرا در اين وب سايت فروشندگان مورد اعتمادي وجود دارند كه مورد تاييد اين وب سايت بوده و در صورت معامله با آنها كليه مراحل خريد و فروش مورد تاييد رندباز بوده و از ضمانت اين وب سايت برخوردار است. ولي اگر بخواهيد آن را به خريداران عادي بفروشيد، توصيه مي شود با دقت عمل و تيز بيني خاصي نسبت به اين كار اقدام نماييد.

 

يكي ديگر از مزيت هاي اعتماد به رندباز، قيمت گذاري سيم كارت به صورت واقعي و كارشناسانه خواهد بود كه كاملا بر اساس نوسانات بازار و قيمت روز سيم كارت صورت مي پذيرد. از آنجا كه مهمترين دغدغه در رندباز اين است كه مراجعه كنندگان بتوانند سيم كارت خود را به بالاترين قيمت و كمترين دردسر بفروشند، اين وب سايت تلاش نموده است تا با عملكردي درست و كارآمد، اعتماد مسئولين خريد و فروش سيم كارت در دفاتر پيشخوان دولت و يا فروشندگان سيم كارت و كاربران عادي را جلب نموده و فضايي كاملا ايمن و دوستانه را ايجاد نمايد تا تجربه اي لذت بخش از يك خريد يا فروش فوق العاده را به مراجعه كنندگان هديه دهد. قطعا با در نظر گرفتن اين شرايط، قيمت اعلامي در اين سايت كاملا منصفانه و منطقي مي باشد، به طوري كه اگر شما قيمت اعلامي رندباز را با ساير سايت ها مقايسه كنيد، قطعا قيمت ذكر شده بالاترين قيمت سيم كارت شما خواهد بود.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۰:۲۴ توسط:رضا موضوع:

ايرانسلي ها بيشترين درخواست كننده سرويس ترابرد

اين روز ها تكنولوژي بسيار به كمك مردم آمده است  و به راحتي مي توانند با استفاده از تكنولوژي به هر چي كه مي خواهند برسند. از سوي ديگر اپراتور ها هم با استفاده از اين تكنولوژي ها سعي دارند كه مردم را به سوي خود كشاند تابتوانند بازار سيم كارت را به نفع خودشان كنند. يكي از اين اپراتور ها شركت يرانسل است كه از طريق تكنولوژي ها توانسته در بازار بسيار محبوب باشد. اين روز ها بسيار از كساني كه سيم كارت ايرانسل را دارند از تكنولوژي و سرويس ترابرد استفاده مي كنند.اين سرويس بسيار جذاب بوده براي كساني كه خط ايرانسل را داشتند و كساني كه سيم كارت هاي ايرانسل را ندارند هم از اين سرويس استفاده كرده اند.به زبان ساده تر ترابرد يعني اين كه اپراتور سيم كارت خود را تغيير دهيد، مثلا اگر مشترك سيم كارت همراه اول هستيد بدون آن كه شماره خود را تغيير دهيد، مي توانيد به رايتل ترابرد داشته باشيد و از خدمات و امكانات اين اپراتور استفاده نماييد.

سرويس ترابردپذيري نخستين بار در بهمن ماه 1394 به صورت آزمايشي اجرا شد و بعد از كسب موفقيت هاي لازم در 31 مرداد ماه 1395 مورد بهره برداري تجاري قرار گرفت. البته در سال هاي اوليه راه اندازي به دليل عدم آشنايي مشتركين با اين سرويس، به خوبي مورد استقبال مشتركين واقع نشد و تقاضاي ثبت شده براي اين سرويس در سال 1395، محدود به 100 هزار مورد مي باشد. در سال هاي بعد يعني در سال 1396 و 1397 درخواست ترابرد به بالاترين ميزان خود يعني 500 هزار مورد رسيد، در سال 1398 درخواست ها دوباره روند نزولي داشته و تعداد آنها به 200 هزار مورد كاهش پيدا كرد تا در نهايت در سال 99 درخواست براي اين سرويس دوباره به 100 هزار مورد رسيد.

 

بر اساس آخرين گزارش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مربوط به ترابردپذيري شماره هاي تلفن همراه در پنج سال گذشته مجموعا يك ميليون و 493 هزار درخواست ترابرد تكميل شده؛ ثبت گرديده است كه 47 درصد از درخواست هاي تغيير از جانب مشتركين اپراتور ايرانسل، 43 درصد مشتركين اپراتور همراه اول و 10 درصد از درخواست ها توسط مشتركين رايتل براي جابه جايي به يك اپراتور ديگر صورت گرفته است.

 علاوه بر اين  آخرين آمار رگولاتوري نشان مي دهد كه 49 درصد از مشتركين درخواست كننده ترابرد، در پنج سال گذشته، اپراتور همراه اول را به عنوان ميزبان جديد خود انتخاب نموده و 46 درصد درخواست ها به سمت اپراتور ايرانسل و تنها پنج درصد جابجايي متعلق به اپراتور رايتل مي باشد.

 

 

نام اپراتور

اپراتور همراه اول

اپراتور ايرانسل

اپراتور رايتل

ميزان ترابرد بر اساس اپراتورهاي پذيرا

49 درصد

46 درصد

5 درصد

ميزان ترابرد بر اساس اپراتور فرستنده

43 درصد

47 درصد

10 درصد

 

طبق اين آمار بيشترين درخواست جابجايي نيز از سوي مشتركين ايرانسل به همراه اول بوده كه اين عدد نزديك به 658 هزار مورد مي باشد. البته تعداد مشتركين همراه اولي كه درخواست ترابرد به ايرانسل را داشته اند نيز بيش از 613 هزار مورد مي باشد. درخواست ترابرد از سوي مشتركين رايتل به سمت اپراتور ايرانسل حدود 81 هزار مورد و به سمت اپراتور همراه اول 69 هزار و 762 مورد مي باشد كه در مقابل نيز بيش از 41 هزار مشترك سيم كارت ايرانسل و 30 هزار مشترك همراه اول، اپراتور رايتل را به عنوان اپراتور ميزبان جديد خود انتخاب نموده اند.

درخواست ترابرد به تفكيك اپراتورها به شرح ذيل مي باشد:

 

اپراتور ميزبان يا پذيرا

ترابرد پذيري – اپراتور فرستنده

شركت مخابراتي ايران- همراه اول

شركت خدمات ارتباطي ايرانسل

شركت خدمات ارتباطي رايتل

69،762

81،002

-

شركت خدمات ارتباطي رايتل

657،887

-

41،204

شركت خدمات ارتباطي ايرانسل

-

613،435

30،245

شركت مخابراتي ايران- همراه اول

 

البته اين تكنولوژي محدوديت هايي نيز دارد مانند اين كه درخواست ترابرد تنها از يك سيم كارت دائمي به دائمي و يا اعتباري به اعتباري امكان پذير است و يا اين كه مشتركين در يك سال فقط دو بار مي توانند از اين تكنولوژي استفاده نمايند. با اين وجود استقبال از اين تكنولوژي در طول سال هاي گذشته كم نبوده و حدود يك ميليون پانصد هزار نفر در طول 5 سال گذشته اپراتور خود را تغيير داده اند.

درست است كه اين سرويس در طول سالها اجرا، فراز و نشيب هاي بسياري داشته و بعد از سال 97 دوباره سير نزولي پيدا كرده است، ولي با توجه به اين كه در زمان استفاده از سرويس ترابرد مشتركين به دنبال بهره مندي از يك سرويس بهتر و با كيفيت تر مي باشند، به صورت غير مستقيم استفاده از اين تكنولوژي از سوي كاربران، بين اپراتورها رقابت ايجاد كرده و آنها را به سمت ارائه سرويس بهتر و مقرون به صرفه تر سوق مي دهد. اميد است اين رقابت در نهايت به نفع مشتركين تمام شده و اپراتورها ضمن گسترش شبكه ارتباطي و تلاش براي بهبود شرايط آنتن دهي، خدماتي ارزان تر و با كيفيت تر در اختيار كاربران قرار دهند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۰:۴۰ توسط:رضا موضوع:

توقيف قضايي سيم كارت هاي 0912 در ازاي بدهي

اين روز ها ديگر در جامعه  هر كسي كه  0912 دارد بسيار سيم كارتش خواهان دارد. سيم كارت 0912 در جامعه و بازار بسيار محبوب است  و همه در تلاش هستند كه اين نوع سيم كارت را بدست آورند .هر كسي كه اين پيش شمار دارد به نوعي يك دارايي و گنجينه خاصي پيش خود دارد كه بسيار مهم است. اين پيش شماره كه در بازار با رقم هاي بسيار جالب  معامله مي شود و هر چند وقت يك بار خبر ساز مي شوند.  با وجود قيمت بالا و استثنايي كه اين پيش شماره 0912 با رقم هاي رند دارد كه بين مردم بسيار محبوب و جذاب بوده است . همراه اول به همين خاطر در بين مردم بسيار محبوب بوده است ولي اين سيم كارت ها عيب بزرگي دارند.  به همين خاطر سيم كارت هاي 0912 جزء سرمايه هاي افراد محسوب شده و در صورتي كه مالك آن بدهي داشته و يا در پرداخت مهريه سهل انگاري نمايد، امكان توقيف آن وجود دارد.

از بين پيش شماره 0912 كد 1 و پيش شماره 0912 كد 2 همراه اول ارزش ريالي خيلي زيادي دارند كه در معمولا در مزايده هاي رسمي با قيمت بالا به فروش مي رسند. بنابراين اين شماره هاي تلفن مي توانند به دلايل مختلف قضايي مسدود شوند كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم:

 

توقف سيم كارت براي مهريه

سيم كارت هاي 0912 با كد يك و دو و شماره هاي رند در صورتي كه زوج در پرداخت مهريه كوتاهي نمايد، در گروه اموالي قرار مي گيرند كه امكان توقيف آنها وجود دارد. زيرا ارزش سيم كارت هر چقدر باشد، بر اساس آن بخشي از مهريه پرداخت نشده توسط توقيف سيم كارت تسويه خواهد شد.

طبق قانون افرادي كه در وضعيت بدهكار مهريه قرار دارند و توانايي كافي براي پرداخت قسط هاي مهريه را ندارند، مجبور به پرداخت مهريه توسط سيم كارت، اتومبيل شخصي، پول پيش خانه و ... هستند. به اين ترتيب زوجه مي تواند در ازاي مهريه ، اموال شخصي زوج كه سيم كارت نيز جزء آنها مي باشد را توقيف كرده و اختيار اموال را از او سلب نمايد.

بر اساس قانون قيمت سيم كارت با توجه به قوانين و نرخ روز مشخص مي شود و پس از اين مرحله زوجه مي تواند سيم كارت همراه اول زوج را جايگزين سهم خود از اقساط مهريه كند.

 

توقيف سيم كارت به علت بدهي

در صورتي كه مالك سيم كارت 0912، در زمان دريافت قرض و يا وام سيم كارت خود را به عنوان ضمانت پرداخت معرفي كرده باشد، در صورت عدم پرداخت اقساط، در صورت شكايت فرد مقابل، سيم كارت 0912 توقيف شده و در ازاي مبلغ بدهي در اختيار شاكي قرار مي گيرد.

 

ارسال پيامك تبليغاتي از خط همراه اول

بر اساس اعلام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هيچ شخصي اجازه ارسال پيامك هاي تبليغاتي از سيم كارت شخصي را نداشته و در صورت ارسال، به موجب حكم قضايي سيم كارت شخص خاطي مسدود مي گردد.

 

قاچاق غير مجاز ترافيك مخابراتي

طبق قانون تمامي مكالمات بين المللي  بايد به طور رسمي و قانوني بوده و هر گونه تخلف از قوانين ممنوع مي باشد. تمام مكالمات بين المللي توسط مراكز ارتباط بين المللي دو كشور مبدا و مقصد تحت كنترل و نظارت مي باشد و در صورت برقراري ارتباط غير قانوني و قاچاق پهناي باند مخابرات، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اجازه صدور حكم توقيف سيم كارت 0912 دائمي را دارد. البته اين موضوع تنها به سيم كارت همراه اول محدود نشده و براي تمامي اپراتورها صدق مي كند.

 

شكايت از صاحب سيم كارت

در صورت بروز هرگونه مزاحمت يا ارتكاب اعمال مجرمانه، طبق قانون در گام اول دستور توقيف سيم كارت دائمي 0912 صادر مي گردد و مالك سيم كارت بايد در برابر مراجع قضايي باشد.

 

نقص اطلاعات مالك سيم كارت

خريداران سيم كارت ها موظفند مدارك و اطلاعات لازم جهت تكميل وضعيت مالكيت سيم كارت را در اختيار اپراتور قرار دهند. در صورتي كه اين اطلاعات ناقص بوده و تكميل نشود، اپراتور اين اجازه را دارد كه براي توقيف سيم كارت اقدام نمايد. بنابراين اگر مالك سيم كارت با ارزش 0912 هستيد، توصيه مي شود در اسرع وقت به امور مشتركين مراجعه نموده و اطلاعات را تكميل نماييد تا از مسدود شدن سيم كارت جلوگيري كنيد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۷:۴۰ توسط:رضا موضوع:

روش هاي خريد سيم كارت هاي مناسب كسب و كار

تجارت چيزي كه ديگر همه مردم علاقه به آن هستند و بسياري از دانش آموزان علاقه به يادگيري آن در دانشگاه هاي كشور را دارند. تجارت امروز با تجارت زمان گذشته بسيار فرق دارد وبايد نكات ريزي را در تجارت دانست. فناوري و تكنولوژي امروز باعث اين شده است كه تجارت نسبت به زمان هاي گذشته بسيار متفاوت باشد و حتي براي مردم امروز بسيار راحت تر باشد. فناوري باعث شده كه كره زمين به يك دهكده جهاني تبديل شود كه مردم با يك گوشي هوشمند بتوانند در هر جايي كه دوست دارند وصل شوند و با هم ديگر ارتباط برقرار كنند و حتي به راحتي تجارت كنند.گرچه فناوري بسياري از كار هاي جامعه را راحت تر كرده است ولي در آن سو بازار تجارت را براي كساني كه مي خواهند در ان باشند رقابت را سخت و بي رحمانه تر كرده است.در اين فضا سخت كه فناوري و اطلاعات مثل موجي است كه به راحتي انسان امروزي را در بر ميگيرد

ثبت شدن در ياد و خاطره مخاطبان، كاري است بسيار دشوار كه در اين زمانه بمباران اطلاعات به راحتي صورت نمي گيرد و لازم است صاحبان كسب و كارها به آن توجه ويژه داشته و از هر راهي براي جاودانه شدن استفاده نمايند. تبليغات منحصر بفرد و نحوه معرفي يك نام تجاري يكي از مهم ترين روش هايي است كه تاثير بسزايي در حك شدن نام يك برند در ذهن مخاطب مي گذارد، به همين خاطر بسياري از مديران و صاحبان مشاغل تلاش مي كنند تا با صرف هزينه هاي گزاف خود را به نوعي در خاطر مشتريان حك نمايند، به طوري كه مخاطبان در يادآوري نام و محصولشان هيچ گونه دردسر و مشكلي نداشته باشند.

 

استفاده از تبليغات در سطح شهر يكي از رايج ترين روش هاي تبليغاتي مي باشد كه كمك به بهتر ديده شدن يك برند مي كند. ولي امروزه با وجود پيشرفت هاي چشمگير علم و فناوري و جايگزين شدن فضاي مجازي خصوصا در دوران كرونا، تبليغات كارآمد و مفيد در اپ هاي اجتماعي هم مي تواند بسيار كاربردي باشد.

در هر صورت به نظر مي رسد گام اول براي موفق بودن، جلب اعتماد مشتريان مي باشد كه براي اين كار علاوه بر مسائل كيفي محصول، مسائل كمي نيز بسيار با ارزش و مهم مي باشند. قطعا يكي از روش هاي تاثير گذاري بر روي مخاطب، القاي خاص بودن برند و محصولات شماست. براي اين كار بايد از همان ابتدا همه چيز يك برند منحصر بفرد باشد، داشتن يك شماره لاكچري و رند يكي از اولين گام هايي است كه شما و برندتان را در مسير موفقيت قرار مي دهد.

 

در كشور ما سيم كارت هاي همراه اول به دليل آنتن دهي عالي و پوشش منطقه اي مناسب يك انتخاب منحصر بفرد براي برند سازي مي باشند، اين اپراتور با در اختيار داشتن 68 هزار سايت فعال ارتباطي مبتني بر تكنولوژي 2G ،3G ،4G در كشور و با واگذاري بيش از 100 ميليون سيم كارت دائمي و اعتباري نخستين اپراتور خاورميانه مي باشد.

ولي از بين سيم كارت همراه اول، تنها شماره هاي رند اين سيم كارت مي توانند به راحتي در خاطر مخاطب بمانند و شما را براي هميشه در ذهن آنها جاودانه سازند. علاوه بر اين اگر به دنبال منحصر بفرد بودن هستيد، شماره هاي رند 0912 از آن شماره هايي هستند كه به خاطر دارا بودن خصوصيات خاص، جذابيت فوق العاده اي براي مخاطبان داشته و به صورت عادي ايجاد اعتماد و اطمينان مي كنند. خصوصا اگر بيزينس شما در مورد يك محصول لوكس و منحصر بفرد مي باشد، استفاده از اين شماره ها براي تبليغات به راحتي لاكچري بودن و خاص بودن شما را تداعي خواهد كرد.

 

قطعا مهم ترين دليل شما براي خريد يك شماره رند 0912، ثابت شدن در ذهن مخاطب و بيننده خواهد بود. ولي خريد اين سيم كارت مزاياي ديگري هم مانند لاكچري بودن، متمايز بودن، جذاب بودن و ... خواهد داشت.

 

علاوه بر اين در بازار سيم كارت، سيم كارت هايي وجود دارند كه به آنها شماره هاي بيلبوردي مي گويند، شماره هاي حروفي كه از كنار هم قرار دادن اعداد به يك نام يا برند بخصوص مي رسيم. اين شماره ها كه مخصوص تبليغات در كنار اتوبان ها و بزرگراه ها مي باشند، در چند ثانيه آن چنان تاثيري در ذهن مخاطب مي گذارند كه تا هميشه در ياد آنها مي مانند. اين شماره كه به تازگي خريد آنها در بين صاحبان برند ها و مديران رواج پيدا كرده، دقيقا مناسب برند سازي مي باشند. زيرا علاوه بر زيبايي ظاهري كه ناشي از سلاست و رواني شماره هاست، بيانگر نام برند يا محصول نيز مي باشند. به همين خاطر تا ابد هر وقت كه مخاطب ياد آن محصول مي افتد، تنها با كنار هم قرار دادن حروف برند، مي تواند به شماره شما دست يابد. مثلا شماره 09125674837 معادل برند JUPITER مي باشد.

 

بنابراين اگر صاحب بيزينس بخصوصي هستيد و قصد برند سازي داريد و يا مي خواهيد به تازگي كسب و كار خود را شروع كنيد، فرصت را از دست ندهيد و قبل از هر كاري يك سيم كارت 0912 رند تهيه كنيد. روش هاي خريد سيم كارت هاي همراه اول هم بسيار زياد مي باشد و شما مي توانيد به صورت حضوري با مراجعه به امور مشتركين و يا به صورت غير حضوري از طريق وب سايت همراه اول نسبت به خريد اين سيم كارت اقدام نماييد. ولي از آنجا كه سيم كارت هاي 0912 خصوصا سيم كارت هاي رند اكثرا از قبل رزرو شده، به صورت مستقيم امكان خريد آنها وجود ندارد. به همين خاطر متقاضيان مي توانند سيم كارت هاي رند كاركرده را از حراجي ها و درگاه هاي معتبر خريد و فروش سيم كارت مانند رندباز تهيه نمايند.

 

با توجه به اين كه رندباز به عنوان درگاه خريد معتبر خريد و فروش سيم كارت، داراي ربات هوشمند قيمت گذاري سيم كارت مي باشد، منصفانه ترين قيمت روز سيم كارت را در اختيار علاقمندان قرار مي دهد و فضايي مطمئن و ايمن را براي خريد و يا فروش انواع سيم كارت خصوصا سيم كارت هاي پرطرفدار 0912 قرار مي دهد.

 

البته همه مي دانيم كه قيمت سيم كارت هاي 0912 نسبتا گران مي باشد، خصوصا اگر سيم كارت كد يك همراه اول و سيم كارت كد دو همراه اول باشند، قيمت ها گران تر مي شود، اين روند در مورد سيم كارت هاي رند پيچيده تر شده و معمولا سيم كارت هاي رند همه پيش شماره 0912 قيمت هاي گزاف و گراني دارند كه پرداخت آن براي افراد؛ خصوصا كساني كه به تازگي قرار است بيزينس خود را شروع كنند، بسيار سخت مي باشد. ولي رندباز به عنوان يك وب سايت تخصصي كه روزانه هزاران بازديد كننده حرفه اي و معمولي دارد، با اجراي طرح فروش سيم كارت اقساطي فرصتي را در اختيار خريداران واقعي سيم كارت هاي رند 0912 قرار داده تا بعد از مراجعه به وب سايت و انتخاب شماره مورد نظر، آن را به صورت اقساطي تهيه نمايند. شرايط پرداخت قيمت سيم كارت در سايت مشخص شده ولي به صورت پيش فرض متقاضيان مي توانند ضمن انعقاد قرارداد خريد اقساطي، تنها با پرداخت يك سوم مبلغ كل سيم كارت، الباقي آن را به صورت ماهانه، پرداخت نموده و صاحب سيم كارت دلخواه خود شوند. علاوه بر اين خريدار مي تواند بدون پرداخت چك، سفته و يا ضمانت اجرايي از سيم كارت مورد علاقه خود تا پايان اقساط استفاده نمايد.

آنچه كه در رندباز اجرا مي شود فرصتي است براي كساني كه به تازگي تصميم به تجاري سازي برند خود دارند، تا با خريد يك سيم كارت رند 0912، در مسير پيشرفت و ترقي قرار بگيرند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۴:۴۷ توسط:رضا موضوع: