رندباز رندباز .

رندباز

تعرفه خدمات مختلف در سيم كارت هاي دائمي همراه اول

اين روز ها درباره در بازار سيم كارت هاي همراه محبوب شده است و بسياري از مردم خواهان خريد سيم كارت همراه اول هستند . همراه اول كه اين روز ها با تغييرات بسيار گسترده همراه بوده و به دنبال رضايت مشتريان بوده است و با دادن بسته هاي مختلف و با صرفه توانسته بسياري از مردم را به خود جذب كند . اين روز ها همراه اول در تلاش است كه بتواند خدمات تازه ايي را به مردم دهد تا باعث رضايت مردم شود.همراه اول همواره در تلاش بوده براي رفاه حال مشتريان قدم بردارد و با توسعه تكنولوژي بتواند كه خدمات بسيار جذابي را اعم از بسته هايي كه در اعياد و عزاداري ها به مردم داده مي شود / همراه اول در تلاش است كه با بيشترين پوشش شبكه و بالاترين ركورد سرعت اينترنت پرچمدار صنعت ارتباطات در ايران باشد.

طرح يكسان سازي تعرفه ها كه در مهرماه سال 97 از سوي اين اپراتور براي كاربران اجرايي شد، يكي از خدمات منحصر بفرد و اقتصادي همراه اول است كه به طور همزمان براي كليه مشتركين سيم كارت هاي دائمي و سيم كارت اعتباري اعمال گرديد. اين طرح كه با هدف ساده سازي تعرفه مكالمه براي مشتركين همراه اول اجرا شد، تعرفه مكالمه پايه ( آزاد ) را براي كليه تماس هاي داخل و خارج از شبكه همراه اول يكسان نمود. البته اين طرح تنها شامل تعرفه مكالمات پايه بوده و تعرفه مكالمات بين الملل هيچ گونه تغييري نداشته و در اين طرح نمي گنجد.

 فعال سازي طرح يكسان سازي تعرفه ها براي كليه مشتركين دائمي و اعتباري همراه اول از سوي اين اپراتور به صورت اتوماتيك انجام  پذيرفته و مشتركين نياز به هيچ گونه اقدام خاصي ندارند.

تعرفه هاي اعلامي سيم كارت هاي دائمي در طرح يكسان سازي همراه اول:

 

تعرفه مكالمه:

تعرفه مكالمه براي مشتركين سيم كارت هاي دائمي همراه اول به شرح ذيل مي باشد:

رديف

مكالمه

تعرفه بر اساس دقيقه

1

همراه اول دائمي به تلفن ثابت

599 ريال

2

همراه اول دائمي به همراه اول

599 ريال

3

همراه اول دائمي به ايرانسل يا رايتل

599 ريال

مشتركين سيم كارت هاي دائمي همراه اول توجه داشته باشند كه معيار محاسبه تعرفه يك تماس بر اساس ثانيه بوده و مثلا براي يك تماس 30 ثانيه اي همراه اول دائمي به تلفن ثابت 299.5 ريال هزينه محاسبه خواهد شد.

 

تعرفه پيامك :

در اجراي اين طرح تعرفه سرويس پيام كوتاه مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول نيز يكسان سازي شد كه به قرار زير مي باشد:

نوع سرويس

تعرفه

پيام كوتاه فارسي

89 ريال به ازاي هر پارت

پيام كوتاه انگليسي

222 ريال به ازاي هر پارت

 

تعرفه عادي نوترينو

در حال حاضر اپراتور همراه اول حدود 52 ميليون مشترك 4G  و  3G دارد كه حدود 45 ميليون اشتراك مربوط به مشتركين  4G مي باشد. علاوه بر اين بالاترين ركورد سرعت اينترنت 5G   در كشور متعلق به اپراتور همراه اول مي باشد.

نوع سيم كارت

تعرفه هر كيلو بايت تبادل اطلاعات

تعرفه هر كيلو بايت اطلاعات در سايت هاي منتخب داخلي

سيم كارت دائمي

0,4 ريال

0,2 ريال

 

خدمات حضوري همراه اول

در راستاي اجراي طرح يكسان سازي، تعرفه كليه خدمات و امكانات همراه اول در تمام كشور، كاملا يكسان مي باشد. تعرفه خدمات حضوري همراه اول به شرح ذيل مي باشد:

نوع خدمت

تعرفه

صدور قبض پايان دوره و ميان دوره

50,000 ريال

وصل يا قطع سيم كارت به تقاضاي مشترك

50,000 ريال

دايري مجدد سيم كارت سلب امتياز شده

150,000 ريال

تقسيط بدهي

70,000 ريال

تغيير و اصلاح آدرس

70,000 ريال

تغيير نام سيم كارت دائمي

250,000 ريال

ارائه  PIN و PUK

40,000 ريال

ترابرد

150,000 ريال

چاپ ريز مكالمات

برگ اول 60،000 ريال و مازاد بر آن هر برگ 20،000 ريال

اصلاح مشخصات مشترك

60,000 ريال

تعويض سيم كارت خرابي مفقودي براي مشتركين دائمي

100,000 ريال

تعويض سيم كارت نسل 3 به نسل 4

رايگان

فعال سازي خط دائمي

رايگان

سلب امتياز

رايگان

 

نكات مهم:

·        كليه مبالغ ذكر شده، بدون احتساب ماليات بر ارزش افزوده مي باشد.

·        هزينه خدمات مشتركين دائمي به صورت حساب پايان دوره آنها اضافه شده و هزينه خدمات مشتركين اعتباري از ميزان شارژ آنها كسر مي گردد. به همين خاطر در هنگام دريافت خدمات در تمامي مراكز شبكه فروش و خدمات همراه اول، مشتركين نياز به پرداخت هيچ گونه وجه نقدي ندارند.

·        پس از دريافت و اتمام خدمات، اطلاع رساني مربوطه از طريق پيامك به مشتركين انجام خواهد شد.

·        در خدمت تبديل سيم كارت اعتباري همراه اول به دائمي، هزينه وديعه و اشتراك از شارژ مشترك كسر مي گردد.

·        در صورتي كه براي ارائه يك خدمت غير رايگان نياز به تعويض سيم كارت باشد، مبلغ 100،00 ريال به عنوان بهاي سيم كارت خام به هزينه خدمات افزوده شده و مطابق معمول از حساب مشترك دريافت خواهد شد.

مشتركين مي توانند جهت ارائه پيشنهادات و انتقادات با شماره 9990 تماس بگيرند.

 

خدمات غير حضوري همراه اول

اپراتور همراه اول، در راستاي رفاه حال مشتركين بسياري از خدمات خود را به صورت غير حضوري و تقريبا رايگان در اختيار آنها قرار مي دهد كه مشتركين مي توانند با مراجعه به وب سايت اين اپراتور نسبت به ثبت درخواست و انجام آن اقدام نمايند.

خدمات غير حضوري همراه اول به شرح ذيل مي باشد:

نوع خدمت

هزينه

تغيير آدرس

رايگان

دريافت pin, puk

رايگان

قطع سيم كارت به تقاضاي مشترك

رايگان

قطع مفقودي

رايگان

دريافت ريز مكالمات

رايگان

رويت صورت حساب

رايگان

فعال سازي اينترنت همراه اول

رايگان

فعال سازي پيام كوتاه

رايگان

محدوديت مكالمه

فعال سازي رايگان و آبونمان ماهيانه مبلغ 6،000 ريال

قطع محدوديت مكالمه

رايگان

وصل سيم كارت به تقاضاي مشترك

رايگان

وصل مفقودي

رايگان

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۳:۳۸ توسط:رضا موضوع:

صفر تا صد رومينگ بين الملل در اپراتور همراه اول

اين روز ها بعد از دو سال كه كرونا باعث بسته شدن مرز هاي دنيا شده بود هيچ كشوري اجازه ورود به مسافران را نمي داد اما دوباره بعد از كمر نگ شدن كرونا در دنيا  دوباره مسافران شروع به تفريح كرده اند و در حال گشت و گذار هستند. اين روز ها بسياري از مردم كشور علاقه به  سفرهاي خارج از كشور دارند و در تلاش هستند كه بتوانند به سفر هاي خارج از كشور بروند اما موضوعي كه آنها را نگران مي كند ارتباط  با خويشان است و بسياري از مردم سيم كارت هاي كشور مبدا را تهيه ميكنند. اما راه ساده تر اين است كه از رومينگ بين الملل استفاده كند.كه مي تواند از شماره تماس خود رومينگ بين الملل را داشته باشد و همواره اپراتور سيم كارت در تلاش هستند تا بتوانند كه در خارج از كشور با رومينگ بين الملل بتوانند كه دغدغه اصلي مردم كه در خارج از كشور به تفريح و گشت و گذار هستند را محدود كند

رومينگ بين الملل در اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترين اپراتور همراه در كشور، از بيشترين پوشش شبكه و آنتن برخوردار است كه همين باعث شده تا مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري اين اپراتور به راحتي از حداكثر امكانات و خدمات بهره مند گردند. البته اگر مشتركين همراه اول قصد سفر به خارج از كشور را داشته باشند، اين اپراتور با در اختيار قرار دادن سرويس رومينگ بين الملل بهترين و با كيفيت ترين خدمات ممكن را در اختيار آنها قرار مي دهد.

در حال حاضر سرويس رومينگ سيم كارت همراه اول در 85 كشور جهان و از طريق 136 اپراتور قابل استفاده مي باشد كه اين امكان را به مشتركين اين اپراتور مي دهد تا علاوه بر استفاده از خدمات و امكانات اپراتورها در كشور مقصد، هزينه هاي مربوط به ارتباط با داخل كشور را مديريت نمايند.

 

 

نحوه فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل

مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول براي استفاده از سرويس رومينگ بين الملل لازم است ابتدا نسبت به فعال سازي اين سرويس اقدام نمايند. نحوه فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل در اپراتور همراه اول به روش هاي ذيل مي باشد:

 

·        فعال سازي سرويس از طريق كد رومينگ

در اين روش مشترك به راحتي مي تواند با شماره گيري كد دستوري # 29 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 29 مربع ) سرويس رومينگ بين الملل را فعال نموده و از آن استفاده نمايد.

 

·        فعال سازي سرويس از طريق ارسال پيامك

مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول مي توانند با ارسال عدد 29 به سرشماره 10 درخواست فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل خود را ثبت نموده و منتظر نتيجه فعال سازي سرويس بمانند.

 

 

نحوه غير فعال سازي سرويس رومينگ همراه اول

پس از بازگشت به ايران، مشتركين همراه اول نيازي به غير فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل ندارند و اين سرويس به صورت خودكار غير فعال شده و هزينه ها بر اساس تعرفه عادي محاسبه مي شود. مگر آن كه مشترك در نقاط مرزي ساكن باشد كه در اين صورت بايد حتما اين سرويس را غير فعال نمايد؛ وگرنه تماس هاي مشترك بر اساس تعرفه رومينگ محاسبه مي گردد.

براي غير فعال سازي اين سرويس، مشتركين بايد كد دستوري # 29 * 10 *   ( ستاره 10 ستاره 29 مربع ) را شماره گيري نمايند و از منوي ظاهر شده، گزينه غير فعال سازي سرويس را انتخاب نمايند.

 

نحوه افزايش اعتبار براي سيم كارت هاي دائمي و اعتباري

براي استفاده از سرويس رومينگ بين الملل كليه مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري همراه اول بايد نسبت به افزايش اعتبار خود اقدام نمايند تا بتوانند از خدمات اين سرويس استفاده نمايند:

 

نحوه افزايش اعتبار در سيم كارت هاي دائمي

براي شارژ حساب، مشتركين سيم كارت هاي دائمي مي توانند با استفاد از دو روش نسبت به اين امر اقدام نمايند:

 

روش اول:  ارسال پيامك

براي اين كار مشتركين لازم است مراحل ذيل را دنبال را نمايند:

·        حرف B  را به سر شماره 990009 پيامك كنيد.

·        مبلغ مورد نظر براي شارژ حساب را انتخاب نماييد.

·        شماره تلفن همراه خود را ارسال نماييد.

·        منتظر بمانيد تا از سوي اپراتور پيامكي حاوي شناسه پرداخت و شناسه قبض براي شما ارسال گردد.

·        بعد از دريافت پيامك، مبلغ را پرداخت نماييد.

 

روش دوم: از طريق سايت همراه اول

در اين روش مشتركين ابتدا بايد وارد سايت همراه اول شده و گزينه سرويس ها و محصولات را انتخاب نموده و كمي رو آن نگه دارد تا صفحه كوچكي نمايان گردد. سپس در اين صفحه از بين گزينه هاي موجود، گزينه رومينگ و مكالمات بين الملل را انتخاب كنند. در ابن بخش روي قسمت مكالمات و پيامك بين الملل كليك كنند تا گزينه هاي ممكن برايشان به نمايش در بيايد. در هر بخش كد مورد نظر براي فعال سازي رومينگ بين الملل نوشته شده كه مشتركين مي توانند از آن استفاده نمايند.

 

نحوه افزايش اعتبار در سيم كارت هاي اعتباري

مشتركين اعتباري خط همراه اول، به راحتي مي توانند مانند وقت هايي كه شارژ خريداري مي كنند، سيم كارت خود را شارژ كنند، اين كار از طريق دستگاه خودپرداز، دستگاه هاي پوز ( pos )، اپليكيشن هاي پرداخت و همراه بانك امكان پذير است. البته اگر شارژ سيم كارت اعتباري مشتركين تمام شود، اين امكان نيز براي دوستان يا آشنايان داخل كشور وجود دارد تا آن را دوباره شارژ نمايند. اين كار خصوصا براي كساني كه كهولت سن دارند، بسيار كاربردي و مفيد مي باشد.

 

نحوه استفاده از سرويس رومينگ بين الملل

براي استفاده از خدمات اين سرويس، مشتركين بايد براي تماس با شماره هاي موبايل در ايران، به جاي صفر اول شماره، كد 0098 را شماره گيري نمايند. مثلا اگر شماره مورد نظر شما 09121111111 مي باشد، در زمان استفاده از سرويس رومينگ بين الملل بايد به اين شكل شماره گيري نماييد: 00989121111111

براي تماس با شماره هاي ثابت نيز مشترك بايد ابتدا كد 0098 را وارد نمايد مثلا براي تماس با شماره 22222222 در شهر تهران، آن را بدين گونه شماره گيري نمايد: 00982122222222

 

نحوه جستجوي شبكه رومينگ بين الملل در گوشي هاي هوشمند اندرويد و ios

براي استفاده از سرويس رومينگ بين الملل، مشتركين بايد علاوه بر شارژ كردن حساب و فعال سازي كد سرويس، نسبت به فعال سازي اين سرويس در گوشي هوشمند خود نيز اقدام نمايند. البته در حال حاضر اين سرويس به صورت خودكار بر روي گوشي هاي هوشمند فعال شده و نياز به انجام تنظيمات خاصي نمي باشد؛ ولي اگر اين سرويس به صورت اتوماتيك در گوشي شما فعال نشد؛ مي توانيد مراحل زير را طي كنيد:

 

روش جستجوي شبكه رومينگ در گوشي هاي هوشمند آيفون   ios

براي انتخاب دستي شبكه رومينگ در سيستم عامل ios  مسير زير را ادامه دهيد:

·        ابتدا وارد بخش تنظيمات يا  settings گوشي هوشمند خود شويد.

·        گزينه   Carrier را پيدا كرده و بر روي آن كليك نماييد.

·        در صفحه جديدي كه برايتان باز مي شود، گزينه اتوماتيك را غير فعال نموده و صبر كنيد تا شبكه هاي در دسترس جستجو شود. حال از بين شبكه هاي جستجو شده، شبكه مورد نظر را انتخاب كنيد.

 

روش جستجوي شبكه رومينگ در گوشي هاي هوشمند اندرويد

مراحل جستجوي شبكه در گجت هايي كه از سيستم عامل اندرويد استفاده مي كنند؛ به روش ذيل مي باشد:

·        ابتدا وارد بخش تنظيمات يا settings  دستگاه شويد.

·        در قسمت شبكه هاي بيشتر يا more networks  گزينه شبكه هاي تلفن همراه يا   mobile networks  را انتخاب كنيد.

·        در صفحه اي كه باز مي شود، گزينه اپراتورهاي شبكه يا network operators  را انتخاب كنيد و منتظر بمانيد تا ليست شبكه هاي در دسترس را جستجو كند. سپس از بين شبكه هاي موجود، شبكه مورد نظر را انتخاب نموده و سرويس رومينگ خود را فعال نماييد. 

 

تعرفه رومينگ بين الملل در اپراتور همراه اول

در سرويس رومينگ بين الملل قطعا هزينه هاي استفاده از خدمات، بسيار بيشتر از تعرفه هاي موجود در داخل كشور مي باشد. مثلا در اين سرويس هزينه بر اساس دقيقه محاسبه مي گردد و فرقي نمي كند شما 10 ثانيه صحبت كنيد يا 59 ثانيه، در هر صورت هزينه يك دقيقه مكالمه براي مشترك در نظر گرفته مي شود. علاوه بر اين نرخ تعرفه ها براي تماس با داخل كشور يا شماره هاي كشور ميزبان متفاوت خواهد بود.

 البته به طور كلي هزينه و تعرفه رومينگ همراه اول در هر كشوري متفاوت بوده و مشتركين مي توانند براي آگاهي از اين تعرفه ها به وب سايت همراه اول مراجعه نموده و در بخش تعرفه ها، نام كشور مورد نظر خود را جستجو نموده و هزينه خدمات رومينگ همراه اول در آن كشور را مشاهده نمايند.

 

البته توصيه مي شود مشتركين قبل از فعال سازي اين سرويس نسبت به نكاتي كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم، توجه داشته باشند:

·        روشن كردن گوشي هوشمند و دريافت پيامك هزينه اي براي مشترك نخواهد داشت و كاملا رايگان مي باشد.

·        فعال كردن سرويس رومينگ همراه اول براي مشترك هزينه اي نداشته و كاملا رايگان مي باشد.

·        در اين سرويس هزينه مكالمات مشتركين بر اساس دقيقه محاسبه مي گردد.

·        در صورت تماس مشترك با يك شماره ايراني در خارج از كشور، هزينه تماس بر طبق تعرفه رومينگ بين الملل محاسبه مي گردد.

·        در صورت تماس مشترك در خارج از كشور با يك كشور ثالث، هزينه تماس رومينگ بر اساس تعرفه بين الملل كشور ميزبان محاسبه خواهد شد.

·        در صورت فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل، كليه بسته هاي اينترنت داخلي مشترك غير فعال شده و در صورت روشن كردن اينترنت تلفن همراه در كشور مقصد، هزينه بر اساس تعرفه اعلام شده محاسبه مي گردد.

 

تعرفه هاي رومينگ همراه اول در پرواز :

·        مكالمه با ايران بر حسب دقيقه : 91،000 تومان

·        مكالمه دريافتي: 70،000 تومان

·        مكالمه داخلي : 91،000 تومان

·        ارسال پيام كوتاه : 25،000 تومان

·        اينترنت ( مگا بايت ) : 60،000 تومان

 

خدمات رومينگ همراه اول در پرواز

خدمات رومينگ در پرواز يعني مشترك مي تواند در حين پرواز البته بعد از برخاستن هواپيما و قبل از فرود آمدن، از خدمات رومينگ استفاده نمايد. براي اين كار مشترك بايد در قسمت جستجوي شبكه، بر روي گزينه On Air كليك نمايد تا اين سرويس فعال گردد. البته نكته مهم در اين سرويس اين است كه در طول پرواز مشتركين نمي توانند تماسي دريافت نموده و فقط مي توانند تماس بگيرند.

سرويس رومينگ در پرواز تنها زماني قابل استفاده مي باشد كه مشتركين با يكي از هواپيمايي هاي زير سفر كنند:

AZAL

All Nippon Airways

Iberia

Aeroflot

British Airways

Cebu Pacific Air

Egypt

Royal Jordanian

Etihad

Oman Air

TAM Airlines

Thai Airways

Saudia

Philippine Airlines

Singapore Airlines

Libyan Airlines

Qatar AIRWAYS

Emirates

Hong Kong Airlines

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۵:۱۴ توسط:رضا موضوع:

جديدترين امكانات وب سايت ايرانسل ويژه مشتركين ناشنوا و كم بينا

اين روز ها در بازار سيم كارت دوباره ايرانسل به خاطر سرويس هايي كه مي دهد باعث محبوبيت آن شده است . ايرانسل كه از سال 89 شروع به فعاليت كرده جز پيشمگان اينترنت بوده است و جز شركت هايي بوده است كه توانسته به راحتي اينترنت پر سرعت را به مخاطبانش بدهد. اين روز ها شركت ايرانسل كه هميشه  در خلق تجربه هاي مختلف و ارزش آفريني براي مشتركان سيم كارت خود بوده است . اين روزها ايرانسل در تلاش است كه  اين روزها امكانات بسيار عالي و خوبي را به مشتركان سيم كارت هاي اعتباري و دائمي خود بدهد  تا مردم بتوانند كه به راحتي از امكانات استفاده كنند. در همين راستا اپراتور ايرانسل، امكانات جذاب و مفيدي را به وب سايت ايرانسل اضافه نموده كه بر اساس آن مشتركين ناشنوا و كم بينا مي توانند از قابليت ها و خدمات وب سايت راحت تر و آسان تر استفاده نمايند.

بر اساس اعلام روابط عمومي ايرانسل، اولين و بزرگترين اپراتور ديجيتال در ايران در قسمت پايين سمت چپ وب سايت ايرانسل امكاناتي مانند افزايش سايز متن، بزرگ نمايي، فاصله و ... اضافه شده كه به افراد كم بينا كمك مي كند تا با استفاده از اين قابليت ها به تنهايي بتوانند از خدمات مختلف موجود در سايت بهره مند گردند.

البته ايرانسل در راستاي مسئوليت اجتماعي و ارائه خدمات بهتر و با كيفيت تر به كليه مشتركين، براي كاربران كم شنوا نيز در قسمت پايين سمت راست صفحه، گزينه "گفتگوي تصويري ويژه ناشنوايان" را قرار داده است كه مشتركين ناشنوا مي توانند با استفاده از آن با واحد پشتيباني ارتباط برقرار كرده و درخواست هاي خود را بيان نمايند. بنابراين از اين به بعد مشتركين ناشنوا مي توانند از طريق ارتباط ويدئويي با كارشناسان مركز ارتباط با مشتريان، با استفاده از زبان اشاره پشتيباني لازم را دريافت كنند.

 

البته در راستاي ارائه خدمات بهتر، اپراتور ايرانسل در سال هاي اخير سرويس"  آواي ناشنواي ايرانسل"  را براي افرادي كه ناشنوا يا كم شنوا هستند و يا  اختلالات كلامي دارند، فعال نموده است كه اين افراد مي توانند با فعال سازي اين سرويس به تماس گيرنده خود اطلاع دهند تا به جاي تماس صوتي، از طريق پيامك با آنها در ارتباط باشند. با توجه به اين كه فعال سازي اين سرويس كاملا رايگان مي باشد، مشتركين مي توانند براي فعال سازي پيام صوتي آواي ناشنوا، عدد 15 را به 7575 ارسال نمايند. اطلاع رساني به تماس گيرنده نيز از طريق متن يا پيام صوتي با مضمون زير صورت مي گيرد:

 

"سلام. شما با يك فرد ناشنوا يا كم شنوا تماس گرفته ايد. در صورت تمايل لطفا براي برقراري ارتباط، از طريق پيامك انتقال نماييد. "

 

با توجه به اين كه جامعه افراد كم توان مانند ناشنوايان و كم بينايان، شايد در ظاهر محدوديت هايي در زمينه استفاده از حواس پنجگانه داشته باشند ولي اين افراد در عمل ثابت كردند كه در استفاده از ساير حواس بسيار توانمند تر بوده و لازم است كه كسب و كارهاي خصوصي و دولتي، خدمات خود را طوري ارائه كنند كه همه افراد خصوصا اين قشر جامعه از آنها استفاده نمايند. قطعا توسعه و گسترش هر چه بيشتر چنين خدماتي باعث مي شود تا هيچ قشري احساس كمبود و تفاوت در دريافت خدمات نداشته باشد و عدالت اجتماعي در جامعه برقرار گردد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۲:۵۱ توسط:رضا موضوع:

چرا نبايد شماره مجازي اشتراكي خريد؟

اين روز ها تكنولوژي بسيار پيشرفت كرده است به نحوي كه ديگر در دنيا امروز همه مردم گوشي هاي هوشمند دارند و هر روز برنامه ها و وسايلي مي آيد كه باعث حيرت بشريت مي شود.امروزه هر كسي كه گوشي تلفن همراه دارد يك شماره مشخص دارد كه باعث اين مي شود كه هر كسي كه با او كار دارد بتواند به او زنگ بزند. با گذشت زمان كم كم بسياري از مردم تلفن همراه استفاده مي كنند كه از روش هاي سنتي فاصله بگيريم. ولي امروزه با پيشرفت تكنولوژي و استفاده از فناوري، شماره هاي مجازي جايگاه ويژه اي در بين كاربران پيدا كردند كه از هيچ محدوديت مكاني برخوردار نيستند و كاملا با روش هاي سنتي و شناخته شده ارتباطي متفاوت و متمايزند.

شماره مجازي در اصل قابليتي است كه به كاربر كمك مي كند تا بدون داشتن سيم كارت يك كشور، از شماره هاي همراه آن كشور استفاده نموده و از خدماتي مانند مكالمه، ارسال و دريافت پيامك، ساخت اكانت سوشال مديا و وريفاي آن و ... بهره مند گردد. البته قابليت هاي بيان شده تنها مزيت استفاده از شماره هاي مجازي نبوده و كاربران مي توانند با استفاده از اين شماره ها كه به راحتي در دسترس همگان قرار دارند، هزينه هاي خود را نيز به ميزان قابل توجهي كاهش دهند. علاوه بر اين استفاده از شماره هاي مجازي كه بسيار در بين مديران و صاحبان مشاغل متداول است، يكي از راه هاي حرفه اي جلوه دادن و جلب اعتماد نيز مي باشد.

 

به همين خاطر استفاده از شماره هاي مجازي در سراسر دنيا خصوصا در بين كاربران ايراني كه در شرايط تحريم به سر مي برند، بسيار رايج و متداول مي باشد. ولي با اين وجود بايد در زمان استفاده از اين فناوري بسيار هوشيار و مراقب بود. زيرا با افزايش تقاضا براي اين سرويس، به يكباره بسياري از سايت ها و نرم افزارهاي ارائه دهنده شماره هاي مجازي اشتراكي و رايگان روي كار آمدند كه با تبليغات فراوان تلاش نمودند تا نظر كاربران را جلب نموده و آنها را به سمت خريد شماره مجازي اشتراكي سوق دهند.

 

تجربه به خوبي نشان داده كه شماره هاي مجازي از قابليت ها و امكانات كارآمدي برخوردارند كه بسيار براي كاربران مفيد و منحصر بفرد مي باشد ولي به دليل ارتباط مستقيم و دسترسي همه افراد استفاده كننده از شماره به اطلاعات شخصي كاربر مانند فهرست مخاطبين، حساب هاي كاربري و .... شرايط استفاده از شماره هاي مجازي اشتراكي بسيار چالش برانگيز و حساس مي باشد. زيرا قطعا براي همه افراد بحث امنيت داده ها و اطلاعات بسيار مهم بوده و اعتماد به سرويس ها و خدماتي كه باگ امنيتي دارند، به هيچ وجه منطقي و درست نمي باشد.

 

 

خطرات خريد شماره مجازي اشتراكي

 

به طور كلي شماره هاي مجازي به دو دسته كلي شماره هاي اختصاصي و اشتراكي ( رايگان و غير رايگان ) تقسيم مي شوند كه البته بحث امنيت در شماره هاي اختصاصي به خوبي رعايت شده و كاربران مي توانند بدون هيچ دغدغه اي از امنيت اطلاعات شخصي و كاري خود مطمئن باشند ولي در شماره هاي اشتراكي اين سرويس، دغدغه امنيت، چالش بسيار بزرگي براي كاربران ايجاد كرده كه همواره خطراتي مانند سرقت اطلاعات، هك و... در آنها وجود دارد. زيرا شماره هاي مجازي كه به صورت رايگان و اشتراكي از سوي سايت ها و نرم افزارها در اختيار كاربران قرار مي گيرند به هيچ عنوان امنيت لازم را تضمين نكرده و هميشه ريسك درز اطلاعات در آنها وجود دارد.

 

روش كار ارائه دهندگان شماره هاي مجازي اشتراكي رايگان بدين صورت مي باشد كه آنها در اصل داراي چندين شماره محدود هستند كه كه اين شماره ها را در بين كاربران خود به صورت اشتراكي در بازه هاي زماني مشخص پخش مي كنند و اين بدان معناست كه شماره اي كه امروز در اختيار شماست، قبل از شما و بعد از شما مي تواند در اختيار فرد ديگري قرار گرفته باشد. بنابراين فرد ديگري كه بعد از شما به اين شماره دسترسي پيدا خواهد كرد، به راحتي مي تواند به تمام حساب هاي كاربري و شبكه هاي اجتماعي شما دسترسي پيدا كرده و اطلاعات شخصي و كاري شما را مشاهده نمايد.

اين موضوع اصلي ترين دليل عدم امنيت شماره هاي مجازي اشتراكي رايگان مي باشد، به طوري كه در حال حاضر بيشترين آمار هك و سرقت اطلاعات مربوط به اين نوع شماره ها مي باشد. به همين خاطر كارشناسان امنيتي به هيچ وجه شماره هاي مجازي اشتراكي رايگان را تاييد نموده و تا حد امكان به عدم استفاده از آنها توصيه مي كنند.

 

 

خطرات استفاده از شماره مجازي رايگان در تلگرام

 

استفاده از شماره مجازي در بين كاربران تلگرام نيز بسيار محبوب بوده و امكاناتي كه اين شماره ها در اختيار افراد قرار مي دهد سبب شده تا اين شماره ها براي ساخت اكانت تلگرام مورد استفاده قرار گيرند. زيرا طبق قوانين، كاربر بايد براي ايجاد حساب كاربري در شبكه، يك شماره تلفن منحصر بفرد را به عنوان شناسه وارد نموده و مراحل احراز هويت را تكميل نمايد. سپس تلگرام همه دوستان و آشناياني كه در ليست مخاطبين گوشي ذخيره شده را به صورت خودكار به مخاطبين خود اضافه نموده و تنها افرادي قادر به مشاهده شماره تلفن كاربر هستند كه پيش از اين شماره فرد مورد نظر را در حساب خود داشته باشند. به همين خاطر افراد تلاش مي كنند تا با استفاده از شماره مجازي، شماره تلفن خود را در اين برنامه ثبت نكرده و از انتشار آن تا جاي ممكن جلوگيري نمايند.

 

همين قابليت منحصر بفرد باعث شده تا استفاده از شماره مجازي براي كاربران تلگرام بسيار جذاب و جالب بوده و آنها بخواهند با استفاده از اين شيوه به راحتي از امكانات و قابليت هاي تلگرام بهره مند گردند. ولي در اينجا نيز لازم است كاربران قبل از اقدام به هر كاري نسبت به مشكلات امنيتي شماره هاي مجازي رايگان و خطرات استفاده از آنها هوشيار باشند.

 

زيرا نرم افزارهايي كه استفاده از شماره مجازي رايگان را در اختيار كاربران قرار مي دهند، اشتراكي بوده و هر كسي مي تواند مانند شما از آنها بهره مند گردند. با توجه به اين كه تعداد اين شماره هاي مجازي در مقايسه با تعداد كاربران نيز اندك مي باشد، اين شماره هاي در بازه هاي زماني كوتاه در بين كاربران دست به دست مي شود كه همين موضوع مشكلات امنيتي خاصي را براي افراد به وجود مي آورد. علاوه بر اين بر اساس يكي از سياست هاي امنيتي تلگرام، شماره هايي كه به طور مكرر در دستگاه هاي مختلف استفاده مي شوند، پس از مدتي شناسايي و مسدود خواهند شد كه اين مورد ممكن است براي شما هم در هنگام استفاده از شماره هاي مجازي اتفاق بيفتد و اكانت شما مسدود شود.

 

بنابراين توصيه مي شود پيش از استفاده از شماره هاي مجازي به اين نكته توجه داشته باشيد كه مشكلات بيان شده مختص شماره هاي مجازي اشتراكي رايگان بوده و شماره هاي مجازي اختصاصي از امنيت مناسب برخوردار مي باشند و شما مي توانيد با خيال راحت از آنها استفاده نماييد. علاوه بر اين توصيه مي گردد، شماره مجازي مورد نظر خود را از ارائه دهندگان معتبر اين سرويس كه در داخل كشور فعاليت مي كنند؛ خريداري نماييد. زيرا اين شركت هاي معتبر سرويس هاي خود را با ضمانت و سطح امنيت بالا در اختيار كاربران قرار مي دهند و از مشكلات امنيتي بيان شده، به دور مي باشند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۲:۴۵ توسط:رضا موضوع:

نحوه مسدود سازي پيام هاي تبليغاتي در اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل

اين روز ها هركس كه كالايي دارد دوست دارد از طريق برند هاي بزرگ بفروشد يا داخل سايت نمايش مي گذارد يا به صورت پيامك به گوشي ها مي رد. اپراتور هاي سيم كارت هم براي اينكه بسته هاي اينترنت و آهنگ هاي پيشواز را به مردم اطلاع دهند به صورت پيامك ارسال مي كنند. اين روز ها بسياري از مردم بابت اين نوع پيامك اذيت مي شوند و دوست دارند كه به هر نحوي شده است اين نوع پيامك ها را ببند. بعضي از مردم هم به اين نوع پيامك ها بي توجه هستند و به سادگي  مي گذرند. گرچه پيامك هاي تبليغاتي  بيشتر براي معرفي محصول مي باشد يا براي مكاني كه به تازگي مي خواهد افتتاح بشود.البته اين شيوه تبليغاتي بيشتر از سوي مديران و صاحبان مشاغل مورد توجه بوده و معمولا مشتركين از دريافت پيام هاي پشت سرهم تبليغاتي نه تنها استقبال نمي كنند بلكه به دنبال راه حلي براي مسدود سازي دريافت اينگونه پيامك ها نيز مي باشند.

از آنجا كه تعداد زيادي از مشتركين از دريافت پيام هاي تبليغاتي ابراز نارضايتي داشته و آنها را كلافه كننده مي دانستند، اپراتورها را بر آن داشت تا با ارائه راه حل هاي مناسب و كاربردي، مشتركين را براي هميشه از دست اين پيام هاي تبليغاتي راحت و رها سازند.

در حال حاضر راه هاي مختلفي براي مسدود سازي پيام هاي تبليغاتي در اپراتورهاي ايرانسل و همراه اول وجود دارد كه در ادامه به آن مي پردازيم:

 

نحوه مسدود سازي پيام تبليغاتي در اپراتور همراه اول

 

1. استفاده از كد دستوري

با توجه به اين كه استفاده از كدهاي دستوري يكي از راحت ترين و پركاربردترين روش هاي مسدود سازي پيام هاي تبليغاتي مي باشد، اپراتور همراه اول از دو كد دستوري براي اين كار استفاده نموده است:

 

روش اول:

در اين روش مشترك بايد در صفحه كليد گوشي هوشمند خود، كد دستوري # 8999* ( ستاره 8999 مربع ) را شماره گيري نمايد.

سپس گزينه عدم دريافت پيامك هاي تبليغاتي را انتخاب نموده و ارسال نمايد.

در پايان پيامي از سوي اپراتور با محتواي زير براي مشترك ارسال مي گردد كه نشان دهنده موفقيت آميز بودن انجام مراحل كار مي باشد:

"مشترك گرامي درخواست شما با موفقيت ارسال گرديد."

 

روش دوم:

در صفحه كليد مشترك بايد كد دستوري # 800* ( ستاره 800 مربع ) را شماره گيري نمايد.

گزينه قطع پيامك هاي تبليغاتي را انتخاب نموده و ارسال نماييد.

در پايان پيامي تحت اين عنوان دريافت مي كنيد:

" مشترك گرامي درخواست شما تا 24 ساعت آينده بررسي و ارسال پيامك تبليغاتي به شماره شما غير فعال خواهد شد."

 

2. استفاده از پيامك

در اين روش مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول بايد عدد 1 را به شماره 8999 ارسال نمايند. سپس پيامي مبني بر تاييد عمليات بستن تبليغات براي مشترك ارسال مي گردد:

" مشترك گرامي دريافت پيام تبليغاتي براي شماره شما تا 24 ساعت آينده غير فعال خواهد گرديد."

 

3. تماس با واحد پشتيباني

البته اگر مشتركين همراه اول تمايل داشته باشند كه با واحد پشتيباني همراه اول تماس بگيرند، مي توانند با شماره 9990 تماس گرفته و از كارشناسان اين اپراتور بخواهند تا درخواست مسدود سازي پيام هاي تبليغاتي را براي آنها ثبت و اجرايي نمايند.

 

 

نحوه مسدود سازي پيام تبليغاتي در اپراتور ايرانسل

 

1. استفاده از كد دستوري

راحت ترين و در دسترس ترين روش ممكن براي مسدود سازي پيام هاي تبليغاتي استفاده از كدهاي دستوري يا USSD مي باشد، كه مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل مي توانند تنها با شماره گيري يك كد كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم از دست پيام هاي تبليغاتي مزاحم آسوده و راحت شوند:

 

روش اول:

·        در گام نخست مشترك بايد كد دستوري # 800* ( ستاره 800 مربع ) را شماره گيري نمايد.

·        در صفحه اي كه برايشان باز مي شود، گزينه قطع پيامك تبليغاتي را انتخاب نمايند.

·        عدد مربوط به اين گزينه را ارسال نمايند تا براي هميشه ارسال پيام تبليغاتي به شماره شما مسدود گردد.

 

روش دوم:

·        در صفحه كليد گوشي هوشمند خود، كد دستوري # 5006* ( ستاره 5006 مربع ) را شماره گيري نماييد.

·        در صفحه پيش رو گزينه عدم دريافت پيامك تبليغاتي را انتخاب نماييد.

·        در اين مرحله پيامي زير به نمايش در خواهد آمد كه نشان دهنده مسدود سازي ارسال پيام تبليغاتي مي باشد:

" درخواست شما براي عدم دريافت پيامك هاي مورد نظر با موفقيت ثبت شد."

 

2. استفاده از پيامك

در اين روش مشترك مي تواند با ارسال پيامك به سرشماره 5006 به راحتي نسبت به مسدود سازي پيامك هاي تبليغاتي اقدام نمايد. نحوه بستن تبليغات با استفاده از اس ام اس به روش زير مي باشد:

·        در ابتدا مشترك بايد عدد 1 را به شماره 5006 ارسال نمايد.

·        سپس از سوي اپراتور پيامي با محتواي زير براي مشترك به نمايش در مي آيد:

مشترك گرامي براي دريافت پيامك هاي تبليغاتي كليد واژه OZV و براي عدم دريافت پيامك هاي تبليغاتي كليد واژه LAGHV را به 5006 پيامك كنيد.

بنابراين مشترك بايد در جواب اين پيام، كليدواژه LAGHV را پيامك نمايد.

·        بعد از ارسال كليد واژه،پيام ديگري با محتواي زير از سوي اپراتور ارسال مي گردد كه نشان دهنده مسدود شدن تبليغات براي شما خواهد بود:

"درخواست شما براي عدم دريافت پيامك هاي مورد نظر قبلا ثبت شده است."

 

3. اپليكيشن ايرانسل من:

در اين روش مشترك بايد با مراجعه به اپليكيشن كاربردي و مفيد " ايرانسل من" نسبت به لغو دريافت پيامك هاي تبليغاتي اقدام نمايد.

براي اينكار ابتدا بايد مشترك از فروشگاه هاي معتبر اپليكيشن ايرانسل من را دانلود نمايد، سپس با ورود به اين اپليكيشن مراحل زير را طي نمايد:

·        از منوي پاييني و اصلي گزينه ساير را انتخاب نمايد.

·        در منوي باز شده گزينه پرونده را انتخاب نمايد.

·        در اين بخش، وارد قسمت مديريت پيامك هاي تبليغاتي شود.

·        سپس با انتخاب گزينه فعال سازي نسبت به مسدود سازي پيامك هاي تبليغاتي اقدام نمايد.

 

4. تماس با واحد پشتيباني

البته مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري ايرانسل مي توانند با تماس با واحد پشتيباني اين اپراتور يعني شماره 700 نيز نسبت به اين مسدود سازي پيام هاي تبليغاتي اقدام نمايند.

براي اين كار مشتركين بايد از خط ايرانسل با شماره 700 و از خط غير ايرانسل با شماره 09377000000 تماس گرفته و از واحد پشتيباني تلفني درخواست كنند تا دريافت پيامك هاي تبليغات را براي آنها مسدود سازند.

البته مشتركين توجه داشته باشند، با استفاد از روش هاي ذكر شده تنها ارسال پيام هاي تبليغاتي براي آنها مسدود شده و پيام هاي اطلاع رساني كه از سوي سازمان ها و ادارات دولتي مانند پليس، وزارت اطلاعات، پليس فتا، وزارت بهداشت و... ارسال مي گردد؛ شامل اين بخش نمي گردد.

علاوه بر اين امكان مسدود سازي پيامك هايي كه از سوي مراكز و اداراتي كه مشترك در آنها عضو مي باشد مانند بانك ها، شركت ها، سازمان ها و ... نيز وجود نخواهد داشت و مشترك در صورت تمايل بايد به همان شركت مراجعه نموده و نسبت به عدم عضويت خود اقدام نمايد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۰:۰۲ توسط:رضا موضوع:

اينترنت همراه ايرانسل، اينترنت پرسرعت همراه

اينترنت در اين سال ها مانند تكنولوژي پيشرفت كرده است به نحوي كه ديگر در فكر اوردن نسل 5 اينترنت هستند. در اين سال ها در كشور از نسل 4 اينترنت استفاده مي شد كه نخستين بار اپراتور ايرانسل استفاده كرد و فضاي ارتباطات را به كلي تغيير داد. نسل چهارم اينترنت با نسل هاي قبلي بسيار تفاوت داشت و باعث شد كاربران به راحتي در دنياي مجاز به دنبال مطالبي باشند كه علاقه به آنها دارند و سرعت نسل چهارم به بقيه نسل ها بسيار عالي و بهتر بود . از نسل چهارم اينترنت  به عنوان LTE ياد مي شود كه بسياري از گوشي هاي جديد از اين  كلمه استفاده مي كنند و اين كلمه مخفف{Long Term Evolution} مي باشد. براي مثال در گوشي هاي هوشمند آيفون هنگام استفاده از اينترنت پر سرعت نسل چهارم، علامت LTE روي صفحه نمايشگر به نمايش گذاشته مي شود. در حالي كه در گوشي  هوشمند اندرويد هر دو عبارت 4G و  LTE بر روي صفحه نمايشگر مشاهده مي شود.

در حال حاضر اپراتور ايرانسل به عنوان اپراتور پيشرو، اينترنت نسل 4 و 5/4 را به مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري خود ارائه مي دهد كه تمام ويژگي هاي اينترنت همراه را با قابليت هايي بسيار بالاتر از نسل هاي قبل را در اختيار دارد.

به طور كلي بيشترين سرعت اينترنت نسل سوم 42 مگا بايت بر ثانيه و بيشترين سرعت اينترنت نسل چهارم 100 مگابايت بر ثانيه مي باشد كه همين امر سبب مي شود تا سرعت مهم ترين تفاوت اينترنت نسل سوم و چهارم اينترنت باشد و از نظر مصرف كنندگان بارزترين مولفه اين تفاوت در زمان تماشاي ويدئو، فيلم، دانلود و اجراي بازي احساس مي شود.

علاوه بر آنچه كه بيان شد اينترنت نسل 5/4 نسبت به نسل هاي قبل مزيت هاي ديگري نيز دارد كه در ذيل به آن اشاره مي كنيم:

  • تماشاي برنامه هاي تلويزيوني و دريافت فايل هاي صوتي و تصويري بدون وقفه

  • امكان انجام مكالمه در حين دانلود محتوا

  • امكان انتقال بسيار سريع تر فيلم هاي حجيم

  • تبديل گوشي هاي همراه به يك باجه بانكي همراه با امكان انجام كليه عمليات بانكي

قطعا اينترنت همراه ايرانسل با برخورداري از پوشش دهي فوق العاده و سرعت بسيار زياد در حال حاضر بهترين اينترنت همراه براي علاقمندان به فناوري مي باشد كه به راحتي در دسترس همگان بوده و تنها لازم است در مناطق تحت پوشش اينترنت همراه قرار داشته باشند تا در كمترين زمان ممكن از سريع ترين تكنولوژي روز دنيا بهره مند گردند. براي آگاهي از نواحي تحت پوشش اينترنت همراه مشتركين مي توانند در صفحه مناطق تحت پوشش اينترنت همراه اطلاعات كامل مرتبط با پوشش دهي را ببينند.

نحوه دسترسي به اينترنت همراه ايرانسل:

البته مشتركين توجه داشته باشند كه براي بهره مندي از خدمات اينترنت نسل 4 و 5/4 بايد به اين نكات توجه داشته باشند:

  1. استفاده  از سيم كارت هاي يوسيم ( USIM )

  2. استفاده از گوشي هاي هوشمند جديد كه قابليت پشتيباني از اينترنت نسل 4 و 5/4 را داشته باشد.

بعد از آماده سازي مقدمات كار، مشتركين بايد با استفاده از يكي از روش هاي زير نسبت به فعال سازي اينترنت همراه ايرانسل اقدام نمايند:

  • با استفاده از شماره گيري كد دستوري # 2 * 4* 555*

  • مراجعه به صفحه دريافت آنلاين تنظيمات اينترنت همراه

  • مراجعه به صفحه تنظيمات اينترنت همراه ايرانسل، در سيستم عامل هاي مختلف

وارد كردن تنظيمات جدول زير به صورت دستي در گوشي هوشمند

APN

Connection Name

mtn***cell

***cell-Internet

 

 

تنظيمات اتصال اينترنت نسل 5/4 در گوشي هاي هوشمند

گوشي هاي هوشمند آيفون با سيستم عامل ios به صورت خودكار به اينترنت 5/4 متصل شده و نياز به تنظيمات خاصي ندارند. ولي در گوشي هاي هوشمند با سيستم عامل اندرويد، مشترك بايد در بخش تنظيمات يا    Settings گوشي خود، گزينه    Carrier Aggregation را فعال نمايد. بعد از فعال سازي در قسمت بالاي صفحه گوشي هوشمند خود مي توانند علامت +4G و 4.5G را ببينند كه اين علامت نشان دهنده اتصال مشترك به شبكه اينترنت پرسرعت ايرانسل مي باشد. در گوشي هاي  ios افزايش سرعت بيانگر اتصال كاربر به شبكه مي باشد.

البته در زمان حركت دستگاه متصل به اينترنت بين شبكه هاي نسل 3، 4 و 4.5 در نوسان خواهد بود. زيرا دستگاه به صورت خودكار قوي ترين سيگنال منطقه اي كه در آن قرار داريد را انتخاب مي كند.

هزينه اينترنت پرسرعت نسل چهارم

بر اساس اعلام ايرانسل، قيمت تمامي نسل هاي اينترنت همراه ايرانسل ( 2G، 3G ،4G،  4.5G ) يكسان بوده و تنها تفاوت در سرعت اينترنت مي باشد كه وقتي سرعت دانلود و آپلود بالا باشد، طبيعتا از ديتاي بيشتري مصرف شده و هزينه مصرف اينترنت بيشتر مي شود.

براي مديريت اين بخش توصيه مي شود مشتركين بسته هاي اينترنت همراه ايرانسل را تهيه كنند كه هزينه هاي اين بخش را بسيار كاهش مي دهد. دقت كنيد در زمان انتخاب بسته به نوع و ميزان مصرف خود توجه داشته باشيد و از بين گزينه هاي موجود، مناسب ترين بسته را انتخاب نماييد. علاوه بر اين با استفاده از برنامه كاربردي "ايرانسل من" مي توانيد كاركرد و ميزان مصرف خود را مشاهده نموده و در صورت تمايل نسبت به مديريت آنها اقدام نماييد.

براي تهيه طرح ها و بسته هاي مختلف ديتاي ايرانسل مي توانيد از يكي از روش هاي ذيل استفاده نماييد:

  • شماره گيري كد دستوري # 7 *  و # 555 *

  • صفحه خريد آنلاين بسته هاي اينترنت همراه

  • برنامه كاربردي ايرانسل من

در صورت عدم تمايل به خريد بسته، مشتركين مي توانند از اينترنت با تعرفه آزاد استفاده كنند كه هزينه استفاده از آنها بر اساس تعرفه هاي مصوب سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به صورت زير محاسبه مي گردد:

تعرفه اينترنت همراه آزاد ايرانسل

نوع سيم كارت

قيمت به ازاء هر كيلو بايت

سيم كارت دائمي ( عادي و پيام رسان )

04/. تومان

سيم كارت اعتباري ( عادي و پيام رسان )

06/. تومان

 

 

بر اساس جدول فوق تعرفه مصرف آزاد اينترنت همراه در هر ساعتي از شبانه روز يكسان مي باشد. البته براي وب سايت هاي منتخب، هزينه اينترنت به صورت نيم بها با 50% تخفيف محاسبه مي گردد.

قطعا مصرف اينترنت به صورت آزاد هزينه بيشتري خواهد داشت كه صرفا براي مواقع ضروري كه فرصت خريد و فعال كردن بسته هاي اينترنت را نداريد، شايد گزينه مناسبي باشد، ولي به طور كلي بهتر است؛ با توجه به الگوي مصرف خود بسته هاي مقرون به صرفه اينترنت را فعال كنيد. البته بهتر است براي صرفه جويي در هزينه هاي اينترنت و جلوگيري از مصرف ناخواسته، مصرف آزاد اينترنت را غير فعال سازيد.

روش هاي غير فعال سازي مصرف آزاد اينترنت

  1. شماره گيري كد دستوري # 3 * 2 * 3 * 555 *

  2. استفاده از سوپر اپليكيشن كاربردي ايرانسل من

  3. استفاده از نسخه وب اپليكيشن ايرانسل من

در صورتي كه در مواقع ضروري تمايل داشتيد از اينترنت آزاد استفاده نماييد، كد دستوري   #4 * 3 * 555* را شماره گيري نماييد و يا از طريق اپليكيشن ايرانسل من مصرف اينترنت به صورت آزاد و بدون بسته را فعال سازيد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۵:۲۱ توسط:رضا موضوع:

سرويس راينواز، سرويس پيشواز متفاوت براي كاربران رايتل

اين روز ها دنيا تكنولوژي بسيار سريع رو به جلو حركت مي كند كه باعث شده است انسان ها مانند تكنولوژي پيشرفت كنند. در اين چند سال  تلفن هاي هوشمند هر روز نوع جديدشان آمده است كه باعث شده است كه انسان در حيرت بماند و علاقه اش به داشتن اين نوع گوشي ها بسيار زياد است . اما اين روز ها ديگر جاي بوق گوشي ها را اهنگ هاي پيشواز گرفته اند كه بسيار خوب است و ديگر از شر بوق هاي آزار دهنده به نوعي ازاد شده ايم. اين بوق به حدي باعث اذيت و آزار مي شد كه صبرمان لبريز مي شد و گوشي هاي را از گوش مان جدا مي كرديم  تا باعث اذيت گوشمان  نشود . اما اين صدا از طرف ديگر براي همه مردم خاطره هاي بچگي را زنده مي كند كه انتظار داشتيم تا آن طرف خط تلفن جواب دهد.. صرفنظر از نوع و مدل گوشي تلفن، صداي بوق تلفن، از آن انتظارهايي بود كه در طول اين سال ها كاملا بكر و دست نخورده باقي مانده بود.

شايد ديگر وقت آن رسيده بود كه اين نقطه اشتراك نيز كم رنگ شود و هر كس بنا به سليقه خود، موسيقي يا آهنگي را براي دقايق انتظار مخاطبان خود در نظر بگيرد. سرويس آهنگ پيشواز ابتكاري است كه به كاربران اين امكان را مي دهد در زمان تماس، تماس گيرندگان به جاي صداي بوق، صداي موسيقي مورد علاقه شما را بشنوند. اين سرويس كه نخستين بار از سوي اپراتور ايرانسل مورد استفاده قرار گرفت، خيلي سريع جاي خود را در بين مشتركين باز كرد و پر طرفدار گشت. به طوريكه امروزه كليه مشتركين سيم كارت دائمي و اعتباري همه اپراتورها مي توانند از اين سرويس كاربردي و مفيد بهره مند گردند.

 

سرويس راينواز رايتل

اپراتور رايتل اپليكيشن راينواز را براي مشتركين سيم كارت اعتباري يا دائمي خود در نظر گرفته است كه آنها مي توانند از اين سرويس براي شنيدن آهنگ پيشواز مورد علاقه خود استفاده نمايند. اين سرويس از قابليت ها و امكانات فوق العاده اي برخوردار است كه كه نه تنها نحوه استفاده از آن را كاربردي تر مي سازد؛ بلكه لذت شنيدن قطعه موسيقي را نيز براي كاربران چندين برابر افزايش مي دهد.

خدمات سرويس راينواز

·        امكان اختصاص يك يا چند راينواز به شخص ديگر و يا گروهي از اشخاص در زمان هاي دلخواه

·        عدم پخش راينواز براي فرد و يا گروهي از افراد

·        هديه دادن راينواز به ساير مشتركين رايتل

·        پيشنهاد موسيقي مورد علاقه خود به رايتل

·        كپي كردن راينواز ساير مشتركين

 

در اپليكيشن راينواز رايتل صدها آهنگ و موسيقي كلاسيك، سنتي ، پاپ ، متن فيلم و ... موجود مي باشد كه امكان جستجوي آنها به روش هاي مختلف وجود داشته نموده كه انتخاب را براي مشتركين رايتل آسان تر مي نمايد.

مشتركين مي توانند راينواز هاي رايتل را بر اساس يكي از روش هاي ذيل جستجو نمايند:

 

·        نام صاحب اثر

·        نام آهنگ

·        كد آهنگ

 

البته اخيرا براي سهولت  بيشتر جستجوي آهنگ در اين اپليكيشن، امكان جستجوي صوتي با قابليت صوت به متن، به زبان فارسي نيز اضافه شده است كه از ويزگي هاي منحصر بفرد و خاصي برخوردار است كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم:

 

·        امكان جستجوي نام آهنگ، خواننده، آلبوم يا عبارت مورد نظر بدون تايپ كردن

·        يادگيري لحن صداي كاربر ( اين اپليكيشن با هر بار استفاده، خود را با گويش و نوع بيان هر كاربر بهينه مي كند)

·        قابليت جستجوي صوتي بدون اعمال تنظيمات خاص جهت تعيين زبان فارسي به عنوان پيش فرض

براي فعال سازي سرويس راينواز، مشتركين مي توانند از روش هاي زير استفاده نمايند:

 

1.     استفاده از سامانه پيامكي

در اين روش مشتركين مي توانند با ارسال دستور ON RBT به سامانه 2020 سرويس راينواز خود را فعال نمايند.

در اينجا به برخي از پركاربردترين دستورهاي راينواز اشاره مي كنيم:

 

عمليات

شكل دستور

فعال سازي سرويس راينواز

ON RBT

غير فعال سازي سرويس راينواز

OFF RBT

مشاهده وضعيت سرويس

View RBT

راهنمايي

Help RBT

 

2.     نصب نرم افزار كاربردي راينواز

در اين حالت مشترك بايد ابتدا شماره رايتل خود را ثبت نموده و سرويس راينواز دلخواه را انتخاب و فعال سازي كنند. البته امكان فعال سازي اين سرويس بر روي گوشي هاي هوشمند اندرويد 4 و كمتر به دليل عدم پشتيباني سرويس گوگل از آنها امكان پذير نمي باشد. مشتركين توجه داشته باشند تنظيمات راينواز در شبكه تلفن همراه رايتل ذخيره مي شود و ارتباطي با تنظيمات گوشي تلفن همراه ندارد.

بعد از فعال سازي سرويس راينواز مشترك مي تواند با وارد كردن شماره رايتل و ورود به نرم افزار، به راينواز هاي موجود گوش داده و با انتخاب گزينه خريد درج شده در زير هر راينواز، آهنگ مورد نظر خود را خريداري نمايد. البته مشتركين سيم كارت رايتل مي توانند عمليات هاي مختلف مانند حذف آهنگ خريداري شده، مشاهده آهنگ هاي پيشنهادي و ... را از طريق ارسال كد دستور به 2020 نيز اجرا كنند.

 

نحوه ارسال درخواست به سرشماره 2020

عمليات

شكل دستوري

مثال

خريد آهنگ

كد راينواز + فاصله + ON

On 60056

حذف آهنگ خريداري شده

كد راينواز + فاصله + DEL

DEL 60056

هديه آهنگ

شماره دريافت كننده هديه + فاصله + كد راينواز + فاصله + GFT

GFT 60056 98920000000

مشاهده آهنگ هاي پيشنهادي

SUG

SUG

راهنمايي

R

R

 

توجه داشته باشيد كليه دستورات مطابق نمونه بايد از چپ به راست ارسال گردند و هيچ كدام از آنها نسبت به حروف كوچك يا بزرگ حساس نيستند.

 

هزينه خريد اپليكيشن راينواز:

اين سرويس هيچ گونه هزينه ماهيانه، هزينه فعال سازي يا هزينه تغيير تنظيمات را براي مشترك در بر نخواهد داشت، تنها هزينه خريد اين سرويس 3،000 ريال مي باشد كه اين مبلغ جهت استفاده از سرويس راينواز در يك دوره زماني مشخص مي باشد. براي مشتركين سيم كارت دائمي رايتل هزينه خريد اين سرويس به صورت حساب پايان دوره اضافه مي گردد و براي مشتركين اعتباري از شارژ مشترك به صورت ريالي كسر مي گردد. البته در اين اپليكيشن آهنگ هاي مختلف زيادي وجود دارد كه مشتركين مي توانند به صورت رايگان از آنها استفاده نموده و در صورت نياز براي خريد آهنگ پيشواز رايتل اقدام كنند.

دوره اعتبار هر راينواز 30 روز مي باشد كه در صورت عدم حذف راينواز توسط مشترك پس از پايان هر دوره، به صورت خودكار تمديد مي گردد كه بلافاصله بعد از اتمام دوره نسبت به تمديد آخرين آهنگ براي يك دوره مشابه با قيمت روز اقدام خواهد شد، بنابراين در صورت عدم تمايل به تمديد سرويس، لازم است مشترك پيش از اتمام دوره اعتبار، نسبت به حذف آن اقدام نمايد. در صورت غير فعال سازي سرويس نيز كليه آهنگ هاي خريداري شده، حذف مي گردد.

 

حالت هاي پخش سرويس راينواز

 

·        پخش تك آهنگي

در اين حالت پخش، تنها يك آهنگ براي كليه تماس گيرندگان پخش مي شود. نحوه ي اجراي اين حالت بدين صورت است كه آهنگ ها به ترتيب خريد در آلبوم شما ذخيره شده و آخرين راينواز دانلود شده به عنوان پيش فرض، پخش مي گردد. در سرويس راينواز اين حالت پخش  به صورت خودكار براي كليه مشتركين انتخاب مي شود.

 

·        پخش چند آهنگي

 در حالت پخش چند آهنگي، امكان انتخاب چندين راينواز براي تماس گيرندگان وجود خواهد داشت.

 

هديه راينواز

با توجه به اين كه امكان ارائه هديه راينواز به دوستان رايتلي در اين اپليكيشن وجود دارد، مشتركين رايتل مي توانند علاوه بر ارسال پيام كوتاه كه نحوه ي اجراي آن در جدول بالا آمده (شماره دريافت كننده هديه + فاصله + كد راينواز + فاصله + GFT ) با ورود به اپليكيشن راينواز و انتخاب گزينه در مقابل راينوازها، شماره مورد نظر را با فرمت 98920000000 وارد نموده و در انتها گزينه تاييد را انتخاب نمايند. هزينه هديه راينواز بر عهده هديه دهنده بوده و هديه گيرنده مي تواند با ورود به اپليكيشن راينواز و حساب كاربري خود، در بخش راينواز هاي من، اين هديه را فعال نمايد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۵:۱۹ توسط:رضا موضوع:

استفاده يك چهارم مشتركين فعال ايرانسل از سرويس رومينگ ملي

اين روز ها  در بازار بسياري از  مردم در تلاش هستند كه سيم كارت هاي ايرانسل را تهيه كنند و بسياري از مردم به دليل اينكه از اينترنت پرسرعت براي كارهايشان استفاده كنند از اپراتور ايرانسل استفاده مي كنند. اپراتور ايرانسل كه در زمينه سيم كارت اعتباري از بقيه اپراتور ها سيم كارت در بازار جلوتر است و بيش تر مردم در خريد سيم كارت اعتباري ايرانسل را استفاده ميكنند. اين روز ها بيش تر مردم از سه اپراتور ميزبان از رومينگ مل استفاده مي كنند.اين روزها استفاده از رومينگ ملي بيش تر مورد استقبال گرفته است كه ايرانسل ها بيش تر از به اپراتور همراه اول روم شدند. روم شدن اصطلاحي است كه در زمان بي آنتني مشتركين به كار مي رود و زماني استفاده مي شود كه مشتركين يك اپراتور آنتن نداشته باشند و از آنتن اپراتور ديگر كه در آن منطقه پوشش دارد، استفاده مي كنند.

رومينگ ملي كه نخستين بار در خرداد ماه سال 1393 بين سه اپراتور همراه اول، ايرانسل و رايتل برقرار شد، اپراتورها را ملزم مي ساخت تا در صورت پوشش شبكه، خدمات خود را در اختيار اپراتورهاي متقاضي ديگر قرار دهند. با توجه به اين كه كيفيت خدمات دريافتي در سرويس رومينگ ملي براي مشتركين ميهمان كاملا مشابه كيفيت خدماتي است كه مشتركين ميزبان همان اپراتور دريافت مي كنند، اين سرويس به عنوان يكي از كاربردي ترين و مفيدترين سرويس هاي اپراتورها مي باشد كه براي مشتركين دريافت كننده اين خدمات هيچ گونه هزينه اضافي به همراه نخواهد داشت و تعرفه خدمات دريافتي براي آنها كاملا بر اساس تعرفه اپراتور ميهمان محاسبه مي گردد.

 آخرين آمار منتشر شده توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره مكالمات از طريق رومينگ ملي نشان مي دهد كه در سه ماهه اول سال 1401، در مجموع 24 ميليون و 978 هزار و 787 مكالمه از طريق رومينگ ملي بين اپراتورها مختلف تلفن همراه صورت گرفته است كه اين تعداد نسبت به آمار 20 ميليوني سه ماهه چهارم سال 1400، افزايش داشته است. البته سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تعداد مكالمات انجام شده از طريق رومينگ ملي را به تفكيك بيان نموده است كه در جدول ذيل قابل مشاهده مي باشد:

تعداد مشتركين روم شده در شبكه اپراتورها تا پايان سه ماهه اول سال 1401

 

اپراتور ميهمان

اپراتور ميزبان

همراه اول

ايرانسل

رايتل

همراه اول

-

3،276،211

0

ايرانسل

15،608،489

-

0

رايتل

3،888،754

2،205،333

-

 

با توجه به اين جدول، همراه اول علاوه بر اين كه به عنوان بزرگترين اپراتور فعال در كشور حدود 75 ميليون و 437 هزار و 666 خط فعال در كشور دارد، بزرگترين ميزبان رومينگ ملي نيز محسوب مي گردد. زيرا در حال حاضر، اپراتور همراه اول از بيشترين پوشش شبكه در كشور برخوردار است كه اين موضوع به مشتركين اپراتورهاي ديگر اجازه مي دهد تا در مكان هايي خارج از پوشش اپراتورشان بدون از دست دادن تماس تلفني، ارتباط مستمر و پايداري را از طريق آنتن هاي همراه اول تجربه كنند. البته مشتركين اين اپراتور نيز در شرايط بي آنتني از شبكه هاي اپراتورهاي ديگر استفاده مي كنند كه اين تعداد نسبت به تعداد مشتركين فعال همراه اول بسيار ناچيز مي باشد.

بر اساس اين گزارش، 25.71 درصد مشتركين ايرانسل كه حدود يك چهارم مشتركين اين اپراتور را تشكيل مي دهند، در بهار سال جاري از سرويس رومينگ بين الملل استفاده كردند كه ميزباني رومينگ اين مشتركين، بر عهده همراه اول بود. تعداد مشتركين فعال سيم كارت ايرانسل تا پايان سه ماهه سال 1401حدود 60 ميليون و 725 هزار و 489 خط فعال مي باشد كه بعد از همراه اول، اين اپراتور از بيشترين مشترك فعال برخوردار است.

شايان ذكر است كه اپراتور رايتل از آن جهت كه شبكه گسترده اي ندارد، هيچ گونه ميزباني نداشته و مشتركين اين اپراتور در مناطق خارج از نقاط تحت پوشش اپراتور خود از سرويس رومينگ دو اپراتور ديگر استفاده مي كنند.

طرح رومينگ ملي كه با هدف سرعت بخشيدن به توسعه و ارتقاي كيفي خدمات تلفن همراه صورت پذيرفته از سال 1397، بين هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستايي به صورت فراگير اجرايي شد. به همين خاطر در حال حاضر در بسياري از روستاها، جاده ها و مناطق كشور رومينگ ملي فعال بوده و مشتركين بدون فعال سازي يا انجام تنظيمات خاصي مي توانند به صورت كاملا رايگان از ان بهره مند گردند.

با توجه به اين كه در رومينگ ملي هر دو اپراتور ميهمان و ميزبان، اپراتورهاي ايراني هستند، اين سرويس مي تواند در دراز مدت باعث صرفه جويي در منابع ملي و گسترش شبكه و پوشش بيشتر گردد كه قطعا اين موضوع سطح رضايت مشتركين را افزايش مي دهد و به آنها كمك مي كند تا با همان سيم كارت و شماره خودشان، از امكانات اپراتورهاي تلفن همراه ديگر، استفاده كنند.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۴:۳۰ توسط:رضا موضوع:

با چه ميزان بودجه مي توان مالك سيم كارت 0912 شد؟

اين روز ها بازار سيم كارت بسيار فعال بوده است و خريد و فروش بسيار عالي بوده است. در اين ميان بيش تر افرادي كه خواهانن سيم كارت هستند براي همراه اول هست  و بيش تر مردم از سيم كارت هاي همراه اول  را خريداري كردند. در اين ميان سيم كارت هاي رند هم هميشه بازار شان گرم بوده و خواهان و مشتري هاي خود را داشته است. همراه اول كه درسال جديد رويكردش را تغيير داده است توانسته با سرويس ها و تبليغات بسيار مناسب بيش تر مردم را به سمت خود بكشاند.اكثر مردمي كه اين روز ها  در خواست خريد سيم كارت را داند سيم كارت هاي دائمي بوده كه در كشور همراه اول از بقيه سر تر بوده و به راحتي توانسته است كه سيم كارت هاي دائمي خود را به جامعه القا كند.، ولي آنچه كه در اين بازار هميشه روند صعودي داشته و هيچ گاه از تب و تاب نيفتاده، خريد و فروش سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت هاي رند است كه اگر مربوط به پيش شماره 0912 و كد يك باشد، قيمتش سر به به فلك مي گذارد.

همين دو سال پيش بود كه ماجراي فروش يك عدد سيم كارت رند 0912 به قيمت 30 ميليارد تومان خبرساز شد، آن هم در شرايطي كه قيمت يك  سيم كارت دائمي معمولي 0912 بين 30 تا 40 ميليون مي رسيد. البته اين نقطه پايان ماجرا نبود و از آن زمان تا كنون  هر چند وقت يكبار خبرهايي از شماره هايي كه وضعيت خاص و قيمت هاي باور نكردني دارند؛ منتشر مي شود كه همگان را متعجب مي سازد.

 

اگر سري به آگهي هاي فروش سيم كارت بزنيد، سيم كارت هايي را مي بينيد كه با شماره هاي رند و قيمت هاي نجومي خودنمايي مي كنند. مثلا يك خط با پيش شماره 0912 و چهار رقم اول 1111 و سه رقم پاياني 330 به ارزش دو ميليارد و 500 ميليون تومان قيمت گذاري شده است. البته فقط شماره هاي 0912 نيستند كه از چنين قيمت هايي برخوردارند، شماره هاي رند دائمي ايرانسل نيز در اين بازار داغ جايگاه ويژه اي داشته و قيمت فروش آنها به يك ميليارد تومان مي رسد.

شايد براي خيلي از افراد اين عددها فقط براي بازار گرمي و بالا بردن قيمت سيم كارت باشد، ولي آنچه كه واقعا در بازار رخ مي دهد نشان مي دهد، افراد زيادي هستند كه حاضرند پول يك واحد آپارتمان يا يك ماشين لوكس را بدهند و يك سيم كارت رند با كلاس داشته باشند.

 

در بازار سيم كارت چه مي گذرد؟

در حال حاضر به گفته فروشندگان و فعالان اين حوزه، خريد خط 0912 با كد يك با بودجه زير 40 ميليون تومان امكان پذير نيست. البته اين قيمت در صورت رندي شماره به حداقل يك ميليارد  تومان خواهد رسيد. حداقل قيمت بقيه كدهاي كاركرده 0912 معمولي نيز بر اساس جدول زير مي باشد:

 

 

البته توجه داشته باشيد كه قيمت ها نسبي بوده و عوامل زيادي بر تعيين قيمت نهايي سيم كارت تاثير دارد. مثلا قيمت خط 0912 با كد 9 بين 6 تا 180 ميليون تومان نوسان دارد.

 

انواع شماره هاي رند موجود در بازار

درست است كه بازار خريد و فروش سيم كارت از نوسانات زيادي برخوردار است، ولي حساب و كتاب خاص خودش را دارد و ارزش گذاري سيم كارت ها بر اساس ميزان كاركرد، نوع پيش شماره كد خط و از همه مهمتر رندي شماره صورت مي پذيرد. بنابراين اگر عددهاي بعد از كد، با هم هماهنگ باشند و يا تكرار شوند، قيمت يك سيم كارت روند صعودي خواهد داشت و حتي ممكن است اين قيمت به ميلياردها تومان هم برسد. زيرا شركت هاي تبليغاتي و هلدينگ هاي بين المللي حاضرند براي داشتن چنين شماره هاي رندي كه تاثير بسيار زيادي بر برندينگ و موفقيت آنها خواهد داشت، رقم هاي نجومي بپردازند. البته قيمت تمام سيم كارت هاي رند به رقم چند ميليارد نمي رسد و تعداد سيم كارت هاي رند با شرايط خاص و منحصر بفرد خيلي زياد نيست. ( شماره هايي كه مثلا هفت عدد يكسان داشته باشند و قيمتشان به چندين ميليارد برسد. )

 

بازار سيم كارت  ايران پر است از اصطلاحاتي كه مخصوص شماره رند بوده و در صورتي كه قصد خريد يا فروش سيم كارت را داشته باشيد، دانستن آنها برايتان بسيار مفيد و كاربردي خواهد بود:

 

·        سيم كارت رند ترتيبي: در اين نوع سيم كارت حداقل سه رقم از شماره به صورت اعداد پشت سرهم به ترتيب در ابتدا يا انتهاي شماره قرار مي گيرد كه اگر ترتيب اعداد در ابتداي شماره باشد به آن ترتيبي از اول و اگر در انتهاي شماره باشد، ترتيبي از آخر گفته مي شود.

 

·        رند آيينه اي: در صورتي كه حداقل چهار رقم از اول يا آخر يك شماره به صورت قرينه قرار بگيرند، به آن شماره رند آيينه اي گفته مي شود. مثل شماره *** 09124224 حتي اگر سه رقم ابتدايي يا انتهايي شماره قرينه باشند نيز شماره رند آيينه اي در نظر گرفته مي شود.

 

·        رند جفت جفت: شماره هايي كه در آنها اعداد بعد از پيش شماره به صورت دو رقم دو رقم تكرار مي شوند، رند جفت جفت گفته مي شود. مانند ***09122121 البته اين نوع شماره ها به دسته هاي ديگري مثل جفت جفت از اول، جفت جفت از آخر، سه جفت از اول يا سه جفت از آخر نيز تقسيم مي شوند.

 

·        رند ده دهي: اعداد تشكيل دهنده اين نوع سيم كارت ها، به صورت مضربي از 10 خواهد بود كه به صورت پله اي در ابتدا يا انتهاي شماره قرار گرفتند. مثل 09125040301

 

·        رند ترازويي: شماره هايي كه سه رقم ابتدايي يا انتهايي سيم كارت دقيقا يكسان باشند، رند ترازويي گفته مي شود. مثل 09123215321

 

·        رند پله اي: شماره هايي كه حداقل چهار رقم ابتدايي يا انتهايي آنها را اگر دو رقم دو رقم جدا كنيم، رقم يكان يا دهگان آنها برابر مي شوند در اين دسته قرار مي گيرند كه به دو نوع پله اي از اول يا آخر تقسيم مي شود.

 

·        رند تكراري: در صورتي كه يك عدد در يك شماره به صورت مرتب و پشت سر هم تكرار شود، به آن رند تكراري مي گويند كه هر چقدر تعداد اين تكرار بيشتر باشد، قيمت سيم كارت گران تر خواهد بود.

 

·        رند ميليوني: شماره هايي كه حداقل پنج عدد صفر در آنها وجود داشته باشد، رند ميليوني گفته مي شود.

 

·        رند تكرار دو رقم يكي : اگر چهار رقم اول يا آخر شماره به صورت xxyy باشند به آن شماره رند تكرار دو رقم يكي گفته مي شود.

 

·        رند تكرار پيش شماره: در اين نوع شماره در ابتدا يا انتهاي شماره، پيش شماره مجدد تكرار مي شود كه به دليل سادگي در به خاطر سپردن شماره رند محسوب مي شود.

 

·        رند هزاري و ده هزاري: در اين نوع شماره، اعداد به صورت هزاري يا مضربي از آن در ابتدا يا انتهاي شماره تكرار مي گردد.

 

·        رند تاريخ تولدي: شماره هايي كه با يك تاريخ تولد شروع مي شوند و يا به يك تاريخ تولد كه معمولا يكي از سال هاي شمسي است ختم مي شود، رند تاريخ تولد مي گويند.

 

·        رند متشكل از دو رقم: در صورتي كه اعداد شماره، تنها از دو عدد تشكيل شده باشند، رند دو رقمي گفته مي شود.

 

البته شماره هاي رند فقط به اين مواردي كه بيان شد، خلاصه نمي شود و دامنه تقسيم بندي شماره هاي بسيار گسترده مي باشد، ولي پرطرفدارترين شماره هاي رند، تقريبا گزينه هايي است كه در بالا ذكر گرديد. علاوه بر اين مشتركين توچه داشته باشند صرفا به خاطر قرار گرفتن يك شماره در رديف سيم كارت هاي رند، سيم كارت ارزش ميلياردي پيدا نمي كند، زيرا شماره هاي رند نيز دسته بندي هاي قيمتي متفاوتي داشته و نوسان قيمت انها از چند صد ميليون شروع شده و تا چند ميليارد خواهد رسيد.

در هر صورت در جامعه كنوني، ارزش سيم كارت 0912 و خصوصا شماره هاي رند نسبتا بالاست. زيرا افراد مختلف بنا به دلايل شغلي و يا شخصي به دنبال سيم كارت هايي هستند كه شماره هاي خاص و منحصر بفردشان به راحتي به خاطر سپرده شده و مناسب برندينگ و شروع كسب و كارشان باشد. با اين شرايط خريد سيم كارت مناسب يكي از بزرگترين چالش هاي پيش روي صاحبان مشاغل مي باشد كه با اين قيمت هاي گزاف مي تواند در ابتداي شروع يك شغل بسيار دلسرد كننده باشد.

 

به همين خاطر رندباز به عنوان يك وب سايت تاثير گذار در بازار خريد و فروش سيم كارت، طرح خريد اقساطي سيم كارت 0912 را اجرايي نموده است كه همه افراد مي توانند به راحتي و تنها با مراجعه به اين وب سايت، شماره مناسب خود را انتخاب نموده و بدون معرفي هيچ ضامن يا وثيقه اي، صاحب سيم كارت مورد علاقه خود شوند. در اين طرح افراد مي توانند بعد از انتخاب سيم كارت و آگاهي از شرايط فروش و اقساط سيم كارت، تنها با پرداخت يك سوم مبلغ سيم كارت به صورت نقدي بدون پرداخت چك يا سفته ، صاحب سيم كارت شوند.

با توجه به اين كه سيم كارت هاي رند نيز در بين شماره هاي قابل فروش در رندباز ديده مي شود، اين طرح فرصتي است مناسب براي كساني كه علاقمند به خريد سيم كارت هاي رند  هستند. زيرا تجربه ثابت كرده است سيم كارت هاي 0912  براي سرمايه گذاري بسيار مناسب بوده و ارزش ريالي آنها همواره روند صعودي داشته است.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۳:۳۶ توسط:رضا موضوع:

سيم كارت هاي طرح جوان اپراتور رايتل

اين روز ها كه اينترنت يكي از ضرورت هر خانه ايي شده و هر كس كه يك گوشي هوشمند دارد بسته هاي اينترنت هم لازم دارد براي استفاده از اينترنت .اپراتور ها كه در سال جديد به ناگهان افزايش قيمت داشتند براي بسته هاي اينترنت كه باعث تعجب مردم شده است و بسياري از مردم در تلاش هستند كه بسته هاي اينترنت خود را درست مديريت كنند كه بار اقتصادي فراواني نداشته باشد برايشان. اين روز ها رايتل  در تلاش است كه با صرفه ترين اينترنت هاي خود را به مردم دهد تا مردم به راحتي بتوانند از طريق اينترنت به كارهايشان برسند.رايتل در طول اين سالها با تمركز بر روي نيازها، خواسته ها و انتظارات مشتركين و با اتكا به توان داخلي و پوشش گسترده شبكه توانسته اعتماد مشتركين خود را به خوبي جلب نموده و خدماتي متمايز و تاثير گذار را به جامعه مخاطب خود ارائه كند.

اگر از آن دست افرادي هستيد كه به دنبال مديريت مصرف اينترنت و هزينه هاي مربوط به آن مي باشيد، حقيقتا سيم كارت دائمي رايتل و سيم كارت اعتباري رايتل نه تنها نياز شما را پاسخگو خواهند بود، بلكه قيمت و سرعت اينترنت اين اپراتور شما را شگفت زده نيز خواهد كرد. علاوه بر اين اپراتور رايتل خدمات و هداياي ويژه اي براي مشتركين جديد خود تدارك ديده است كه استفاده از اين سيم كارت ها را براي آنها لذت بخش تر و هيجان انگيز تر از هميشه مي سازد.

 

طرح جوان رايتل

اپراتور رايتل همواره تلاش نموده است تا خدمات و سرويس هاي خاص خود را با توجه به نياز و سليقه مشتركين در اختيار آنها قرار دهد. به همين خاطر سيم كارت هاي جديد اين اپراتور كه تحت عناوين مختلف عرضه مي گردند، كاملا بر اساس نياز قشر خاصي از جامعه مخاطب رايتل بوده كه از تخفيفات ويژه، هداياي خاص و بسته هاي آغازين جذاب برخوردار مي باشند.

طرح جوان رايتل نيز از همين دست خدمات منحصر بفرد مي باشد كه به همراه جذاب ترين بسته آغازين، شروعي هيجان انگيز را براي جوانان به ارمغان مي آورد. بر اساس اين طرح كليه جوانان دانشجو، طلاب و فراگيران علوم ديني 18 تا 29 ساله مي توانند تنها با پرداخت 200،000 ريال ( 20 هزار تومان ) سيم كارت جوان رايتل را تهيه نموده و از مزايا و هديه هاي ويژه اين طرح بهره مند گردند.

مشتركين مي توانند با استفاده از اين سيم كارت از تمامي بسته هاي سيم كارت رايتل ( شامل مكالمه، پيامك و اينترنت ) در همه مناطق تحت پوشش شبكه هاي نوين ارتباطي رايتل ( 3G / 4G ) و با خدمات رومينگ ملي ( شبكه نسل دوم / 2G اپراتورهاي ميزبان ) استفاده نمايند. براي برخورداري از اينترنت نسل چهارم رايتل نيز نيازي به تعويض سيم كارت نبوده و تنها با قرار داشتن مشترك در محدوده پشتيباني 4G و فعال بودن تنظيمات اينترنت نسل چهارم گوشي هوشمند، اين امكان براي تمامي مشتركين طرح هاي رايتل وجود خواهد داشت.

 

هداياي سيم كارت جوان رايتل شامل:

·        پيامك درون شبكه نامحدود 90 روزه

·        200 مگابايت اينترنت هديه روزهاي جمعه به مدت يك سال

·        25 گيگابايت اينترنت پر سرعت 90 روزه ( سه دوره 30 روزه )

·        3000 دقيقه مكالمه درون شبكه 90 روزه

·        50% تخفيف فرادرس يا 30 هزار تومان تخفيف استايل آپ

 

مشتركين جوان رايتل توجه داشته باشند، 25 گيگابايت اينترنت پر سرعت 90 روزه در سه دوره به آنها تعلق مي گيرد. در دوره اول 15+ 2 گيگابايت اينترنت شبانه و در دوره دوم و سوم اين هديه به صورت 2 گيگابايت اينترنت 7 روزه به همراه 2 گيگابايت شبانه ارائه مي گردد.

علاقمندان به اين طرح مي توانند با ارائه كارت شناسايي معتبر ( كارت دانشجويي يا كارت طلبگي) و مراجعه حضوري به فروشگاه ها و نمايندگان فروش و خدمات رايتل نسبت به ثبت نام و خريد سيم كارت جوانان رايتل اقدام نمايند.

در صورت تمايل متقاضي به ثبت نام از طريق وب سايت رايتل نيز، بارگذاري كارت دانشجويي يا كارت طلبگي براي ثبت نام و خريد سيم كارت الزامي مي باشد. ( در صورت بروز مشكل در مدارك ارسالي، لازم است متقاضيان مدارك مورد نظر را براي بررسي مجدد از طريق پست الكترونيكي madarek@rightel.ir ارسال نمايند.)

 

البته سازمان ها و دانشگاه هاي متقاضي سيم كارت جوانان از تخفيف ويژه برخوردار بوده و مي توانند از روش هاي زير براي خريد اين سيم كارت اقدام نمايند:

1.     مراجعه به فروشگاه مركزي، با به همراه داشتن نامه درخواست خريد و نامه معرفي نماينده

2.     ارسال درخواست كتبي به نشاني پستي، دورنما يا نشاني پست الكترونيكي زير :

نشاني: تهران، خيابان ولي عصر ( عج )، روبروي پارك ملت، خيابان استاد نجف دريابندري ( ارمغان غربي)، تقاطع مهرداد، پلاك 8

دورنما : 26214696-021

كد پستي : 1967863131

نشاني پست الكترونيك : b2bsales@rightel.ir

 

نكات و قوانين سيم كارت طرح جوانان:

·        قيمت سيم كارت طرح جوان با احتساب ماليات بر ارزش افزوده مي باشد.

·        مدت اعتبار بسته آغازين، از زمان ثبت نام سيم كارت شروع و محاسبه خواهد شد. بنابراين پس از اتمام مدت اعتبار، هداياي مذكور قابل استفاده نخواهندبود.

·        ميزان حجم باقيمانده هر يك از سرويس ها در اين طرح (در صورت تمام نشدن حجم اينترنت در سقف مصرف سي روزه) قابل انتقال به دوره بعد نمي باشد.

·        مهلت استفاده از 2 گيگابايت اينترنت ساعت هاي عادي مصرف هر يك از هداياي 30 روزه دوره دوم و سوم، 7 روز ابتدايي هر دوره مي باشد. با اتمام اين مهلت 7 روزه، در صورت عدم خريد بسته هاي اينترنت جديد، مصرف مشترك با تعرفه عادي محاسبه مي گردد.

·        در حال حاضر ساعت هاي افت مصرف از 2 الي 7 صبح مي باشد. ( ساعت هاي افت مصرف در صورت تغيير رفتار اساسي مصرف مشتركين، ممكن است تغيير يابد)

·        بسته هاي هديه و بسته هاي آغازين به ترتيب از ولويت استفاده نسبت به ساير بسته ها از جمله بسته هاي مصرفي هستند. بنابراين لازم است مشتركين در هنگام خريد بسته به اين موضوع توجه داشته و به تاريخ انقضا و حجم باقيمانده بسته هاي آغازين توجه داشته باشند.

·        كاربران مي توانند با نصب اپليكيشن رايتل من، از حجم و مدت زمان اعتبار هدايا اطلاع دقيق پيدا كنند.

كليه مشتركين رايتل توجه داشته باشند در صورت فعال بودن بسته اينترنت و استفاده از ترافيك بومي، مشمول 50 درصد كاهش تعرفه نسبت به تعرفه بين الملل خواهند شد. البته در صورتي كه مشترك بسته فعال نداشته باشد، تعرفه استفاده از خدمات ترافيك بومي و بين الملل به صورت آزاد و كاملا يكسان مي باشد. ( در اپراتور رايتل تعرفه اينترنت آزاد به ازاي هر گيگابايت اينترنت 40 هزار ريال مي باشد.)

 

طرح هديه معرفي به دوستان

اپراتور رايتل براي مشتركيني كه افراد جديدي را به خانواده رايتل دعوت كنند هم هديه ويژه اي در نظر گرفته است كه اين هديه تحت عنوان" طرح هديه معرفي به دوستان " ارائه ميگردد و بعد از ثبت نام عضو جديد و خريد سيم كارت، به مشترك معرفي كننده؛ تعلق مي گيرد. به نظر مي رسد در اين طرح رايتل تلاش نموده است تا خدمتي متمايز و نوآورانه را در راستاي حفظ و ارتقا سطح رضايتمندي مشتريان خود ارائه كرده و علاوه بر خريدار سيم كارت، مشترك رايتلي معرفي كننده را نيز با هداياي جذاب خود شگفت زده كند.

بر اساس اين طرح هر مشترك مي تواند تا 10 نفر را به رايتل معرفي نموده و به ازاي هر يك از آنها 10 گيگابايت اينترنت رايگان 30 روزه به عنوان هديه دريافت كند. البته دريافت اين هديه منوط به تكميل مراحل ثبت نام مي باشد.

نحوه كار بدين صورت است كه عضو جديد بايد بعد از ثبت نام و خريد سيم كارت، شماره رايتل شما را به عنوان معرف وارد نموده و ثبت نام خود را نهايي نمايد. سپس با اولين استفاده و يا شارژ اعتبار توسط او، هديه معرفي به دوستان كه شامل 10 گيگابايت اينترنت 30 روزه مي باشد، براي شما فعال مي گردد.

بنابراين اگر از سرعت اينترنت و مقرون به صرفه بودن تعرفه هاي اپراتور رايتل راضي هستيد، رايتل به شما فرصتي مي دهد تا مانند يك دوست نمونه تجربيات خود را در اختيار دوستانتان قرار داده و آنها را نيز از لذت رايتلي شدن بهره مند سازيد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۰:۳۶ توسط:رضا موضوع: