رندباز رندباز .

رندباز

رفع اختلال كلاب هاوس از طرف ايرانسل

اپليكيشن كلاب هاوس از آن دسته اپليكيشنهاي بود كه با ورود به ايران با بد اقبالي رو به رو شد و موج تحريم ها را به سوي خود روانه كرد و شايعه هاي زيادي در پي خود داشت عده اي معتقد بودند كه فيلترينگ به سراغ اين اپ امده است عده اي ديگر مي گفتند اين اختلال ها از سوي خود اپليكيشن ميباشد و عمده ي مردم مخابرات و اپراتورها را مسئول اين مشكلات اپ ميدانستند و به عبارتي دنبال ريشه ي آن اختلالات بودند و خب حق با عمده ي مردم بود و اين مشكلات را اپراتورها و مخابرات به وجود آورده بودند

در پي ايجاد اختلال در كلاب هاوس در تاريخ 19 فروردين 1400 توسط سه اپراتور همراه اول، ايرانسل و مخابرات، رگولاتوري در اطلاعيه اي 24 ساعت به اين اپراتورها فرصت داد تا اين اختلال را هر چه سريعتر رفع كنند. 

با پايان يافتن فرصت تعيين شده و وجود محدوديت، وزارت ارتباطات در دادستاني از اپراتورها شكايت نموده و گزارشي منتشر كرد كه بر اساس آن مشخص شده بود كه اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و مخابرات با تغيير در DNS و IP ها سبب ايجاد اختلال منطقه اي و ممانعت دسترسي كاربران به كلاب هاوس شده اند. سپس وزير ارتباطات در راستاي حمايت از حقوق شهروندان و كاربران و جلوگيري از ايجاد اختلال و انسداد در نرم افزارها يا وبگاه ها توسط اپراتورها، در جلسه هيات وزيران مصوبه اي را تصويب كرد كه بر اساس اين مصوبه از شنبه 4 ارديبهشت 1400 اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و مخابرات بايد ظرف 24 ساعت در جهت رفع كلاب هاوس اقدام نمايند، در غير اين صورت هر روز تا سقف 50 ميليارد تومان جريمه خواهند شد.

از آن طرف اپراتورها نيز شكايت نامه اي تنظيم كرده و آن را در ديوان عدالت اداري ثبت نمودند. اكنون بعد از گذشت 10 ماه كه از ايجاد اختلال در كلاب هاوس مي گذرد، با تغيير دولت ديوان عدالت اداري مصوبه هيات وزيران دولت دوازدهم را به طور موقت متوقف نمود. بر اساس حكم ديوان عدالت اداري، اجراي مصوبه دولت دوازدهم مبني بر جريمه سه اپراتور همراه اول، ايرانسل و مخابرات به دليل ايجاد اختلال در استفاده كاربران از كلاب هاوس باطل و دستور اجراي آن صادر گرديد.

به نظر مي رسد با وجود اين اتفاق، در حال حاضر محدوديت و اختلال چند ماه اخير بر روي كلاب هاوس براي كاربران ايرانسل برطرف شده و كاربران اين اپراتور براي دسترسي به كلاب هاوس مشكلي ندارند. هر چند كه اين اختلال براي برخي از كاربران همراه اول و مخابرات همچنان وجود داشته و امكان دسترسي اين كاربران به كلاب هاوس هنوز امكان پذير نمي باشد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۳:۳۹ توسط:رضا موضوع:

موتورولا نيز به جمع گوشي ها تاشو پيوست

درست است گه گوشي هاي هوشمند موتورولا محبوبيت باقي برندها مانند هواوي سامسونگ و… را ندارند اما هميشه در تلاش اند كه جديد ترين تكنولوژي ها را روي خود پياده كنند

تنها ايرادي كه از چنين كمپاني هاي گوشي موبايل ميتوان گرفت اين است كه به قدر لازم شناخته شده نيستن و براي مثال شخصي كه تصميم به خريد گوشي هوشمند جديد دارد و اقدام به تهيه ي ليست بر اساس ذهنيت خود از بازار موبايل ميكند و خب در اين ليست به نسبت بودجه قطعا يك گوشي از خانواده ي سامسونگ و يا هواوي و شيائومي وجود دارد و براي مثال تنها دليل قرار نگرفتن گوشي هاي اپل قيمت بالاي اين كمپاني ميتواند باشد 

به هر حال به اين دلايل ما در اين محتوا يك گوشي هوشمند جديد موتورولا را براي شما معرفي خواهيم كرد

 

به نظر مي رسد بعد از آن كه شركت هايي مانند هواوي و سامسونگ چند مدل گوشي هوشمند تاشو روانه بازار كردند و استقبال از انها با توجه به جذابيت هاي بالاي اين مدل ها بسيار خوب بوده است، ساير برندها نيز براي اين كه از اين عرصه عقب نمانند به فكر طراحي و ارائه مدل هاي تاشوي جديد افتادند.

شواهد نشان مي دهد كه موتورولا قصد دارد گوشي هوشمند تاشوي جديدي را روانه بازار نمايد كه از مشخصات فني و قابليت هاي احتمالي اش هنوز هيچ اطلاعي در دسترس نيست و اساسا وجود آن در هاله اي از ابهام قرار دارد. ولي با توجه به منتشر شدن عكسي از گوشي تاشوي جديد موتورولا در شبكه اجتماعي ويبو، به نظر مي رسد مهندسان اين شركت مشغول كار بر روي عضو جديد اين خانواده يعني يك گوشي هوشمند تاشو مي باشند.

از آنجا كه چن جين، مدير كل بخش موبايل لنوو، در چين منتشر كننده اين عكس مي باشد، بعيد نيست كه اين شركت در حال كار بر روي نسل جديدي از گوشي هاي هوشمند سري ريزر ( Razr ) باشد و در تلاش است تا تجربه تلخ مربوط به گوشي تاشوي قبلي موتورولا را براي هميشه از بين ببرد.

 به همين خاطر قطعا موتورولا تلاش خواهد كرد تا با ايجاد تغييرات محسوس در ارائه نسل سوم گوشي هاي تاشو، آن ها را در قد و قامت يك محصول تمام عيار و رقابتي روانه بازار كند. چرا كه گوشي هاي هوشمند تاشوي موجود در بازار از قابليت ها و جذابيت هاي فوق العاده اي برخوردارند كه در جلب نظر خريداران بسيار موفق عمل كرده و رقابت با آنها اصلا كار آساني نيست. بنابراين گوشي هوشمند تاشوي جديد موتورولا بايد مجهز به يك پردازنده قوي، رابط كاربري بهتر و طراحي مدرن تري باشد كه با يك قيمت منصفانه قابل رقابت با كليه مدل هاي موجود در بازار باشد.

هرچند كه با وجود سخنان مانوئل فوز، سخنگوي موتورولا، كه" فعلا نمي تواند در خصوص محصولات آينده اين شركت اظهار نظر كند." احتمال طراحي و عرضه گوشي تاشو همچنان در ابهام است؛ ولي به نظر مي رسد براي اطمينان بيشتر بايد منتظر آينده و اتفاقات مربوط به آن بود.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۴:۲۰ توسط:رضا موضوع:

سيم كارت دائمي رايتل تنها با صدهزارتومان

اپراتورهاي تلفن همراه كشور هركدام مزيت هاي را دارا هستند كه كاربران بسته به نيازهاي خود اپراتور مورد نياز خود را انتخاب ميكنند براي مثال افرادي كه در نقاط مرزي كشور زندگي ميكنند بهترين گزينه برايشان اپراتور همراه اول ميباشد و يا كساني كه به تعداد بالايي سيم كارت دائمي نياز دارند بهترين گزينه برايشان ايرانسل ميباشد

اما كساني كه دنبال يك سيم كارت اقتصادي با تعرفه ي پايين هستند بهترين گزينه برايشان اپراتور رايتل است

 

از همان زمان اختصاص مجوز به اپراتور رايتل در سال 86، به دليل عملكرد خوب اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل، نحوه فعاليت اين اپراتور در هاله اي از ابهام قرار داشت و خيلي ها موافق صدور چنين مجوزي نبودند. ترس از عدم موفقيت اين اپراتور وابسته به تامين اجتماعي سبب شد كه حق انحصاري ارائه سيم كارت نسل سوم تا پايان شهريور 1393 به رايتل تعلق گيرد كه در اين بازه زماني چندان موفق عمل نكرد و خيلي زود با بدهي 2 هزار ميلياردي مواجه گرديد.

از سال 98 با تغيير در مديريت رايتل، تحولات اساسي و فوق العاده اي در عملكرد اين اپراتور مشاهده شده كه با تكيه بر ايده هاي خلاقانه و نيروي انساني كارآمد توانست علاوه بر درآمدزايي، تعداد مشتركين جديد خود را تا 33 درصد افزايش دهد.

عملكرد اپراتور رايتل در دوران سخت پاندمي كرونا نيز بسيار درخشان بوده و رشد 29.30 درصدي تعداد مشتركين رايتل در سال 1400 شاهدي است بر اين مدعا. اين رشد به خوبي نشان مي دهد كه رايتل در برهه مواجه با معضل كرونا به خوبي توانسته با ارائه طرح ها ي متنوع به همراه تعرفه هاي اقتصادي و ارزان، رضايت خاطر مشتريان خود را جلب كرده و تعدادشان را روز به روز افزايش دهد. پيشرفت چشمگير رايتل در اين بازه زماني كوتاه و ورود اين اپراتور به بورس هم از ديگر تغييرات صعودي و مثبت اين اپراتور موفق بوده است.

با توجه به اعلام مديرعامل رايتل كه" سال آينده را با افزايش درآمد رايتل و رضايت مندي مشتري پيش خواهيم برد " تلاش هاي اين اپراتور شكل و شمايل ديگري به خودش گرفت و رايتل با ارائه به صرفه ترين خدمات ارتباطي در كشور مشهور گرديد. مثلا مكالمه درون شبكه اين اپراتور تنها 7 تومان براي هر دقيقه مي باشد كه كمترين تعرفه را دربين اپراتورها دارد. اينترنت آزاد براي هر گيگابايت براي مشتركين رايتل فقط 4 هزار تومان مي باشد كه اين رقم عملا مشتركين رايتل را از خريد بسته بي نياز مي سازد.اين اپراتور با تلاش و برنامه ريزي هاي جديد، توانسته گام هاي موثري در جهت افزايش رضايت مشتري برداشته و خود را به عنوان يك اپراتور" همراه همدل" به همه مشتركين ثابت كند.

در حال حاضر طرح X50 رايتل يك فرصت استثنايي براي علاقمندان به اين اپراتور مي باشد كه بار ديگر از كمترين تعرفه و بيشترين خدمات بهره مند گردند. متقاضيان اين طرح مي توانند با پرداخت تنها 100 هزار تومان يك سيم كارت دائمي رايتل ( پيش شماره 0920) با شماره دلخواه خود خريداري نموده و از هداياي بسيار فوق العاده اين طرح لذت ببرند.

 

هداياي طرح شامل :

 

·        يك سيم كارت هديه رايگان

·        50 گيگابايت اينترنت

·        1000 دقيقه مكالمه درون شبكه و 500 دقيقه مكالمه برون شبكه

·        1000 عدد پيامك درون شبكه و 500 عدد پيامك برون شبكه

 

علاقمندان به اين طرح مي توانند با مراجعه به وبگاه رايتل به آدرس https://reg. rightel.ir و يا به صورت حضوري از فروشگاه ها، باجه هاي رايتل و يا نمايندگان فروش وخدمات رايتل نسبت به خريد اين سيم كارت دائمي اقدام نمايند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۰:۴۰ توسط:رضا موضوع:

مديريت اينترنت فرزندان با سرويس هوشمند بومينو

 

درست است اينترنت مي تواند باعث پيشرفت افراد در زمينه هاي علمي و فرهنگي و حتي فردي شود اما همين ابزار ميتواند باعث افت افراد و پرت شدن انسان ها از مسير درست زندگيشان شونددرست است اينترنت مي تواند باعث پيشرفت افراد در زمينه هاي علمي و فرهنگي و حتي فردي شود اما همين ابزار ميتواند باعث افت افراد و پرت شدن انسان ها از مسير درست زندگيشان شوند

اين خطر افراد بزرگسال را نيز تهديد ميكند چه برسد كودكان و نوجواناني كه در لحظه نميتوانند به طور درست تصميم گيري كنند و همين باعث ميشود كه پدرها و مادرها نگراني هايي را داشته باشند كه كاملا طبيعي ميباشد و اين نگراني ها تنها مربوط به ايران نمي باشد بلكه يك مسئله ي جهاني است

هرچند كه از نظر بسياري از محققان اينترنت و ابزارهاي اينترنتي تاثير بسيار بدي بر زندگي انساني داشته و باعث بالا بردن رشد كاذب جوامع شده اند، بايد اعتراف كرد كه اين ابزارهاي هوشمند مانند هر وسيله ديگري جنبه هاي مثبت و منفي زيادي دارند كه افراد كه توانند به فراخور حال خود از آن بهره مند مي گردد. بنابراين لزوم ايجاد آگاهي و فرهنگ سازي در نحوه استفاده از ابزار هاي اينترنتي مانند گوشي، لپتاپ و تبلت بسيار مهم و ضروري مي باشد. در اين بين كودكان و نوجواناني كه بنا به دلايل مختلف از خطرات اين فضا آگاهي ندارند، نبايد در اين فضا به تنهايي رها شده و نيازمند اطلاع رساني و دور انديشي والدين خواهند بود.

دغدغه والدين هنگام استفاده فرزندان از گوشي هاي هوشمند و تبلت هايي كه خيلي سريع آنها را به ناشناخته ترين و گسترده ترين اطلاعات روز دنيا متصل مي كند؛ بسيار زياد و طبيعي است و تجربه نشان داده راهكارهايي مانند ممنوعيت، نظارت مستقيم و .... معمولا به درستي عمل نكرده و نتيجه عكس خواهد داشت.

به همين خاطر ارگان ها و فعالان اين حوزه به مدد والدين آمده تلاش نمودند تا با راه اندازي سرويس هاي هوشمند مختلف؛ خانواده ها را در اين عرصه تنها نگذارند."سرويس هوشمند بومينو" از زير مجموعه هاي راهكار خانواده همراه اول از سرويس هاي جديد اپراتور همراه اول مي باشد كه با هدف مديريت والدين بر استفاده فرزندان از اينترنت طراحي شده است.

اين سرويس كه براي نخستين بار در بيست و دومين نمايشگاه ايران تلكام 2021 از آن رونمايي شده و در آستانه تجاري سازي است بر روي سيم كارت اعتباري همراه اول و دائمي آن فعال مي شود.

سرويس بومينو داراي چهار طرح محتوايي شامل نوبوم، ده بوم،صدبوم و هزار بوم مي باشد كه به ترتيب براي گروه هاي سني 3 تا 7 سال، 7 تا 11 سال، 11 تا 15 سال و بالاي 15 سال مناسب بوده و خانواده ها مي توانند با توجه به سن فرزند و شيوه تربيتي مورد نظر خود يكي از اين سرويس ها را انتخاب كنند.

بنابراين تمامي والدين مشترك اپراتور همراه اول مي توانند با انتخاب يك طرح از ميان چهار طرح محتوايي بومينو، نسبت به فعال سازي آن اقدام نموده و با نصب مرورگر اختصاصي بومينو با خيال راحت فرزندانشان را در دنياي امن اينترنت مشخص شده رها كنند.

قطعا با توجه به دسترسي آسان و سريع، خطرات فضاي اينترنت براي كودكان و نوجوانان بيشتر از ديگران بوده و اين ابتكار همراه اول مي تواند كمي خيال خانواده ها را در خصوص محتوايي كه در اختيار فرزندان قرار مي گيرد، آسوده نمايد. علاقمندان به سرويس اينترنت خانواده همراه اول، بومينو، مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به وب سايت www.boomio.ir مراجعه كنند.

نمايشگاه بين المللي مخابرات، فناوري اطلاعات و راه حل هاي نوآورانه (ايران تلكام 2021) در محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران از ساعت 8 تا 15 برگزار مي گردد كه همراه اول در غرفه 38 سالن 9-8 ميزبان بازديدكنندگان مي باشد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۲:۱۴ توسط:رضا موضوع:

حذف سيم كارت از گوشي هاي اپل

در گذشته زماني كه راه هاي ارتباطي تلگراف ها بودند و يا نهايتا خطوط تلفني محدودي كه نهايتا در هر شهر يك يا دو تلفن وجود داشت تصور اينكه روزي بشود به قطعه اي كوچك به نام سيم كارت بتواند راه هاي ارتباطي را شكل دهد اكنون نيز اگر بگويند كه قرار است سيم كارت ها به كلي حذف شوند و اما همچنان ارتباط ها ادامه پيدا كند باورش برايمان اندكي دشوار است اما اين امكان به زودي در گوشي هاي اپل به وجود ميايد eSIM يا همان سيم كارت هاي الكترونيكي، جديدترين فناوري روز گوشي هاي هوشمند براي حذف سيم كارت هاي سنتي است. با توجه به ابعاد بسيار كوچك و مزيت هاي فوق العاده ديگر اين نوع سيم كارت، پيش بيني اين كه در آينده اي نه چندان دور همه گوشي هاي هوشمند از اين فناوري بهره مند شده و شيار فيزيكي مربوط به سيم كارت از بين برود؛ بسيار به واقعيت نزديك است. البته در حال حاضر نيز برخي گوشي هاي هوشمند مانند آيفون 11 و گوگل پيكسل 4 به اين فناوري مجهز بوده كه قطعا روز به روز گجت هايي كه از اين قابليت استفاده مي كنند؛ بيشتر و بيشتر خواهد شد. با توجه به اين كه در اين فناوري گوشي هاي هوشمند مستقيما به شبكه هاي مخابراتي متصل شده، قطعا eSIM جايگزين بسيار مناسبي براي سيم كارت هاي سنتي خواهد بود كه به توليد كننده امكان استفاده از سخت افزار بيشتر در محل قرار گيري سيم كارت و كارت خوان را مي دهد. در حال حاضر اپل در تلاش است تا راهي براي توليد يك آيفون بدون پورت براي بازيابي اطلاعات از دست رفته پيدا كرده و آيفون هاي eSIM را روانه بازار كند. در اين صورت احتمال دارد؛ اپل نسخه هاي اسلات سيم كارت فيزيكي كه سيم كارت eSIM در آنها وجود ندارد را در بازار بفروشد. گزارش ها و خبرهاي جديد حاكي از آن است كه كمپاني اپل در حال همكاري با يك شركت انگليسي است تا به زودي آيفون بدون پورت را روانه بازار كرده و اين وضعيت ممكن است تا سال 2023 تحقق پيدا كند. آيفون هاي 2023 ممكن است تاچ آيدي زير نمايشگر داشته و از چيپست 4 نانومتري و سخت افزار دوربين جديد برخوردار باشند. اين شركت كه همچنان در حال كار بر روي دستگاه هاي شارژ بي سيم نيز مي باشد، احتمالا آيفون 15 را با بهره برداري از يك تراشه 3 نانومتري كه از فناوري 5G پشتيباني مي كند؛ روانه بازار خواهد كرد. منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۰:۱۴ توسط:رضا موضوع:

بسته رومينگ در كشور عراق

مسئله ي هزينه ي تماس هاي بين الملل هميشه يكي از دغدغه هاي افرادي بوده است كه به هر دليلي قصد سفر به خارج از مرزهاي ايران را دارند چراكه تعرفه ي بالايي داشته و آنها براي استفاده از اينترنت در بيرون از هتل به سيم كارت و اينترنت نيازمند خواهند شد

راه هاي زيادي در اين باره وجود دارد كه افراد چگون در خارج از كشور بتوانند با ايران ارتباط برقرار كنند كه در خبرهاي قبلي به آن اشاره شده است 

و در اين محتوا ما صرفا قصد داريم كه شما را با بسته هاي رومينگ همراه اول شنا كنيم كه يكي از راه هاي برقراري ارتباط ميباشد

 

راهكار ديگر استفاده از خدمات رومينگ بين الملل است كه از طرف شركت ارتباطات براي همه سيم كارت هاي فعال شده در كشور قابل اجرا است به شرطي كه كشور مقصد سفر شما با اپراتور داخلي سيم كارتتان طرف قرارداد باشد.

در حال حاضر سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول مناسب ترين و اقتصادي ترين سيم كارت براي مسافرت هاي خارج از كشور شناخته مي شوند، زيرا از بين اپراتورهاي فعال در كشور، اپراتور همراه اول داراي بيشترين پشتيباني رومينگ بين الملل ( 112 كشور براي سيم كارت دائمي و 69 كشور براي سيم كارت اعتباري ) مي باشد. به همين خاطر پيشنهاد مي شود مشتركين سيم كارت هاي دائمي يا اعتباري همراه اول، ابتدا مطمئن شوند كه آيا كشور مقصد آنها از كشورهاي طرف قرارداد با رومينگ همراه اول مي باشد يا نه؟ سپس با استفاده از يكي از روش هاي زير رومينگ بين الملل را براي سيم كارت خود فعال نموده و از خدمات آن لذت ببرند:

 

·        ارسال پيامك 29 به سرشماره پيامكي 10

·        شماره گيري كد دستوري #29*10*

·        شماره گيري كد دستوري # 6*1*

 

به طور كلي روشن نمودن گوشي هوشمند و دريافت پيامك در كشور خارجي طرف قرارداد هيچ هزينه اي براي مشترك نخواهد داشت و هزينه رومينگ بين الملل در صورت برقراري مكالمه ( حتي اگر تلفن پاسخ داده نشود) ، پيام و ديتا محاسبه مي گردد.

هزينه رومينگ بين الملل اگر با تعرفه آزاد محاسبه گردد؛ معمولا رقم قابل توجهي خواهد شد؛ ولي همراه اول به عنوان يك اپراتور خلاق كه همواره بسته ها و طرح هايي متناسب با نياز مشتركين تعريف مي كند، با پيشنهاد بسته هاي رومينگ مختلف و متنوع تلاش نموده است تا با كاهش هزينه هاي اين بخش، مانند هميشه رضايت خاطر مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي خود را فراهم آورد.

در حال حاضر همراه اول بسته هاي 200،100،50 و 400 مگ همراه را با بسته هاي تركيبي كه شامل پيامك، تماس و اينترنت مي شوند به مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري خود پيشنهاد مي دهد و كاربران مي توانند با مراجعه به وب سايت همراه اول و يا با شماره گيري كد دستوري #631*1* نسبت به خريد بسته هاي رومينگ بين الملل همراه اول اقدام نمايند. در اينجا به معرفي چند نمونه از اين بسته ها مي پردازيم:

 

بسته رومينگ در كشور عراق

 

مشتركين حقيقي و حقوقي سيم كارت دائمي همراه اول و اعتباري آن كه قصد سفر به كشور عراق را دارند، مي توانند با خريد بسته رومينگ عراق از ميزان مصرف ديتا، مكالمه و پيامك خود آگاهي داشته و به راحتي اين هزينه ها را مديريت نمايند.

 

بسته رومينگ عراق همراه اول كه براي اپراتورهاي Zain Koreket, Asiacell قابل استفاده ميباشد، داراي شرايط زير مي باشد:

 

·        بسته خريداري شده پس از پرداخت مبلغ فعال شده و به محض ورود به كشور عراق و اقدام به استفاده از تلفن همراه حجم بسته محاسبه مي گردد.

·        محاسبه هزينه ها پس از فعال سازي در ايران ، تا زمان حضور مشترك در ايران با نرخ تعرفه داخلي مي باشد.

·        در صورت عدم اتمام بسته، امكان ادامه استفاده از بسته پس از بازگشت به ايران وجود ندارد.

·        بسته رومينگ عراق قابليت تمديد خودكار نداشته و مشترك بايد در صورت پايان يافتن حجم بسته، در صورت تمايل و نياز، بسته جديد ديگري خريداري نمايد. در غير اين صورت هزينه ها با تعرفه عادي محاسبه مي گردد.

 

بسته رومينگ كشورهاي گروه ودافون ( Vodafone)

 

مشتركين سيم كارت اعتباري همراه اول و دائمي آن كه قصد استفاده از خدمات همراه اول را در اپراتور ودافون، يكي از مهمترين اپراتورهاي فعال در كشورهاي اسپانيا، ايتاليا، هلند، انگلستان، يونان، تركيه، چك، غنا، روماني، پرتغال، مالت، ايرلند، آفريقاي جنوبي، آلمان، مجارستان و نيوزلند را دارند؛ مي توانند از بسته هاي گروه وودافون بهره مند گردند.

 

اين بسته كه تنها در اين كشورها و فقط براي اپراتور وودافن قابل استفاده مي باشد، از شرايط زير برخوردار است:

 

·        بسته رومينگ وودافون بلافاصله پس از خريد فعال شده و مدت زمان اعتبار بسته از لحظه فعال شدن شروع خواهد شد. ولي حجم بسته به محض ورود به كشورهاي مذكور و رومينگ اپراتور ودافون قابل استفاده مي باشد.

·        با تغيير كشور، در صورتي كه اپراتور رومينگ ( وودافن) تغيير نكند، نيازي به خريد مجدد بسته نيست.

·        در صورت عدم اتمام بسته، پس از بازگشت به ايران امكان ادامه استفاده از بسته وجود نخواهد داشت.

·        بسته رومينگ وودافون به صورت خودكار تمديد نمي گردد و در صورت نياز، مشترك مي تواند مجددا اقدام به خريد بسته نمايد.

 

رومينگ در پرواز همراه اول

 

يكي ديگر از خدمات هيجان انگيز همراه اول خدمات رومينگ در پرواز بعضي از خطوط هوايي مانند British Airways, Hong Kong Airlines,Qatar Airways,Singapore Airlines مي باشد. با استفاده از اين سرويس، براي مشتركين سيم كارت هاي همراه اول امكان استفاده از سيم كارت در طول پرواز و قبل از رسيدن به مقصد فراهم مي باشد.

براي استفاده از اين سرويس كافيست مشتركين ابتدا سرويس رومينگ خود را روشن نموده و شبكه On Air را جستجو كنند. البته با توجه به اين كه امكان برقراري تماس در طول پرواز وجود ندارد، مشتركين مي توانند از بقيه خدمات مانند پيام و ديتا استفاده كنند.

پس از بازگشت از سفر؛ مشتركين سيم كارت همراه اول نيازي به غير فعال سازي رومينگ همراه اول را ندارند. البته مشتركيني كه در نقاط مرزي يا شهرهايي كه احتمال ايجاد همپوشاني وجود دارد؛ زندگي مي كنند، براي جلوگيري از هزينه هاي اشتباهي؛ بايد رومينگ را غير فعال سازند. براي غير فعال سازي رومينگ بين الملل همراه اول فقط كافيست كد دستوري #29*10* را شماره گيري و از منوي ظاهر شده عدد مربوط به غير فعال سازي را وارد نماييد.

 

منبع : سايت خريد رو فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۳:۵۹ توسط:رضا موضوع:

آخرين مهلت استفاده از بسته يلدايي همراه اول

شب يلدا را بعد از عيد نوروز ميتوان به عنوان رسمي ترين عيدهاي باستاني ايران نام برد مناسب هايي كه ريشه در فرهنگ و تاريخ ما دارند و بهانه هايي هستند كه دور هم بودن را جشن بگيريم و از باهم بودن لذت ببريم اپراتورها نيز تلاش كرده اند كه ما در اين شب طولاني شادي بيشتري داشته باشيم و بتوانيم در اين ايام كرونا با دوستان و آشنايان خود از طريق تلفن و مكالمه ارتباط برقرار كنيم و ديگير دغدغه ي قبض تلفن را نداشته باشيم

 

همراهي همراه اول در مناسبت هاي مختلف در طول سال هاي فعاليت اين اپراتور بر كسي پوشيده نيست و مشتركين سيم كارت اعتباري و دائمي اين اپراتور، تقريبا براي هر مناسبتي منتظر يك طرح يا هديه متفاوت پيشنهادي از سوي اين اپراتور مي باشند.

با توجه به اين كه اهميت همه مناسبات ملي و مذهبي سال 1400 ، به دليل آن كه آخرين اتفاق قرن مي باشند بيشتر از هميشه خواهد بود، اپراتور همراه اول تلاش كرده است تا در تمامي اين مراسمات منحصر به فرد نقش پررنگ تري داشته و براي ثبت خاطرات شيرين و خاص مشتركين دائمي و اعتباري خود پيشنهاد هاي هيجان انگيزي را طراحي و معرفي نمايد.

به همين خاطر به مناسبت فرارسيدن آخرين يلداي قرن، اپراتور همراه اول طرح " يلداي خوش تركيب" را به تمامي مشتركين دائمي و اعتباري، انارستاني خود پيشنهاد مي دهد تا با خريد و فعال سازي اين طرح، شبي به ياد ماندني و خاطره انگيز را در كنار دوستان و عزيزان خود رقم بزنند.

بسته يلدايي همراه اول شامل" 3 گيگابايت اينترنت و 3 ساعت مكالمه 3 روزه "مي باشد كه قيمت اين بسته براي مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري همراه اول 10 هزار تومان و براي مشتركين انارستاني 5 هزار تومان مي باشد. مهلت اعتبار بسته يلدايي همراه اول از 30 آذر ماه لغايت 2 دي ماه مي باشد كه در صورت اتمام حجم بسته يلدايي در بازه زماني ذكر شده، مشتركين علاقمند مي توانند نسبت به خريد مجدد بسته اقدام نمايند.

مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول، اعتباري و انارستاني آن مي توانند با شماره گيري كد دستوري #6671*100* و يا از طريق اپليكيشن "همراه من" نسبت به خريد و فعال سازي اين بسته يلدايي اقدام نمايند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۷:۱۴ توسط:رضا موضوع:

اينترنت كدام اپراتور بهتر است؟

در سال هاي اخير اگر ميخواستيم مقايسه اي بين اپراتور هاي تلفن همراه انجام دهيم بايد معيارهايي مانند آنتن دهي و تعرفه را در نظر مي گرفتيم اما در حال حاضر معياري براي مقايسه آمده كه در صدر اين ليست قرار گرفته و از نظر ميزان اهميت همگي را پوشش داده است و آن هم اينترنت و مسئله ي سرعت آن مي باشد البته تعرفه ي اينترنت نيز در انتخاب اپراتور نقش بسزايي دارد چرا كه قبض هايي كه بابت مصرف اينترنت پرداخت ميشود و بسته هاي خريداري شده رقم قابل توجه اي را شامل ميشود به همين دليل ما در اين محتوا ابتدا نگاهي به آغاز فعاليت اپراتور ها داشته و سپس در انتها به بررسي اينترنت اپراتورهاي همراه اول ايرانسل و رايتل ميپردازيم

 

مجوز تاسيس اپراتور ايرانسل، نخستين بار در ششم آذر ماه 1384 اعطا شد ولي واگذاري سيم كارت هاي اين اپراتور با پيش شماره 0935 در چهار شهر بزرگ تهران، ساري،تبريز و مشهد رسما از 29 مهرماه 1386 آغاز گرديد. اپراتور ايرانسل در آن سال ها توانست با عرضه سيم كارت اعتباري ارزان به سرعت در بين مردم رواج يافته و مشتركيني پرطرفدار براي خودش دست و پا كند، به طوري كه هنوز بسياري از افراد اين شركت را يك اپراتور اعتباري مي نامند.

 ولي هدف اصلي اپراتور ايرانسل اينترنت بود و از همان ابتدا با قدرت تلاش كرد تا مشتركين ايراني را با جديدترين تكنولوژي روز دنيا يعني اينترنت آشنا سازد. تلاش ايرانسل براي ارائه خدمات بهتر همواره رو به رشد بود و دو سال بعد از تاسيس سيستم خود را به نسل 2.75 بهينه شده ارتقا داد.

 عملكرد بسيار خوب ايرانسل در طول اين سال ها سبب گرديد كه اين شركت به عنوان اولين اپراتور ارائه دهنده اينترنت و بزرگترين اپراتور ديتا در كشور شناخته شود كه خدمات خاص مبتني بر اينترنت خود را با تعرفه هاي ارزان در اختيار مشتركين قرار مي دهد. هم اكنون اين اپراتور با ارائه سرويس هايي بر پايه نسل چهارم تلفن همراه، به عنوان دومين اپراتور بزرگ تقريبا دوشادوش همراه اول در حال فعاليت مي باشد.

يك سال بعد يعني در سال 86 اپراتور رايتل با هدف ارائه نسل سوم تلفن همراه تاسيس گرديد كه به علت پاره اي مشكلات فعاليت واقعي اين اپراتور در سال 89 شروع شد. هدف از تاسيس اپراتور رايتل برقراري مكالمه تصويري و ارائه اينترنت نسل سوم تلفن همراه بود كه از آن زمان تا كنون سرويس مكالمه تصويري اين اپراتور مسدود مي باشد.

حق انحصاري ارائه خدمات 3G به مدت يك سال فرصتي مناسب بود تا رايتل ابتكار عمل را در اين حوزه به دست گرفته و در اين عرصه خوش بدرخشد كه به دليل حواشي به وجود آمده پيرامون قابليت مكالمه تصويري، چندان موفق نبوده است. با اين وجود رايتل همواره تلاش نموده است تا با ارائه خدمات متنوع و مختلف بتواند سهم مناسبي از اين بازار رقابتي را نصيب خود كند . در حال حاضر اپراتور رايتل سرويس هاي نسل سوم را ارائه مي دهد.

در سال هاي اخير همه اپراتورها تلاش نمودند تا با ارائه يك سري خدمات خاص و كم هزينه رضايت خاطر مشتركين را فراهم كرده و اين گونه سهم بيشتري از بازار سيم كارت را نصيب خود كنند. ولي در كنار همه خدمات و سرويس ها، بحث سرعت اينترنت يكي از ملاك هاي مهم كاربران براي انتخاب يك اپراتور مي باشد. بنابراين براي انتخاب بهترين سرعت اينترنت لازم است مقايسه اي بين اپراتورها صورت پذيرد.

براي بررسي و مقايسه تست سرعت اينترنت در اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل بر روي هر كدام از سيم كارت هاي اين اپراتورها يك تست سرعت در شرايط مختلف ايده آل، عادي و سخت انجام شده است. نتايج اين تست ها نشان مي دهد كه همراه اول پرسرعت ترين سرويس را در بين اپراتورها به كاربران خود ارائه مي دهد و با بيشترين ميزان پوشش دهي، بهترين عملكرد را در ارائه اينترنت نسل دوم يعني 2G در جاده ها، شهرها و مناطق كوچك دارد.

اپراتور ايرانسل كه يك شركت متعادل در ارائه خدمات مي باشد؛ ميزان پوشش دهي همراه اول را نداشته ولي در پوشش دهي نسل سوم و چهارم اينترنت رتبه قابل ملاحظه اي دارد. علاوه بر اين ايرانسل به عنوان كم هزينه ترين شركت در مقابل ارائه خدمات نيز شناخته مي شود.

با توجه به مسدود بودن مكالمه تصويري رايتل، اين اپراتور عملا به يك شركت ارائه دهنده خدمات اينترنت پرسرعت همراه بدل گشته كه به دليل پوشش شبكه بسيار پايين از آنتن دهي ضعيفي برخوردار است. علاوه بر اين استفاده رايتل از آنتن هاي كمتر و كوتاه تر به خوبي پاسخگوي نياز همه مشتركين نبوده و همين امر در كم شدن تعداد مشتركين اپراتور رايتل نقش اساسي داشته است.

با وجود تلاش هاي فراوان اپراتورها در جهت ارائه خدمات بهتر؛ هنوز فاصله بسيار زيادي ميان سرعت اينترنت همراه در ايران با كشورهاي توسعه يافته و حتي توسعه نيافته همسايه وجود دارد. كاربران نيز در سراسر ايران از سرعت اينترنت بويژه سرعت دانلود و لود شدن ويديوها ناراضي هستند و اين نارضايتي در شهرستان ها و شهر هاي كوچك بسيار بيشتر مي شود. به همين خاطر به نظر مي رسد اپراتورها براي رسيدن به هدف نهايي و جلب رضايت خاطر مشتركين بايد تلاش بيشتري نمايند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۵:۲۱ توسط:رضا موضوع:

اينترنت كدام اپراتور بهتر است؟

در سال هاي اخير اگر ميخواستيم مقايسه اي بين اپراتور هاي تلفن همراه انجام دهيم بايد معيارهايي مانند آنتن دهي و تعرفه را در نظر مي گرفتيم اما در حال حاضر معياري براي مقايسه آمده كه در صدر اين ليست قرار گرفته و از نظر ميزان اهميت همگي را پوشش داده است و آن هم اينترنت و مسئله ي سرعت آن مي باشد البته تعرفه ي اينترنت نيز در انتخاب اپراتور نقش بسزايي دارد چرا كه قبض هايي كه بابت مصرف اينترنت پرداخت ميشود و بسته هاي خريداري شده رقم قابل توجه اي را شامل ميشود به همين دليل ما در اين محتوا ابتدا نگاهي به آغاز فعاليت اپراتور ها داشته و سپس در انتها به بررسي اينترنت اپراتورهاي همراه اول ايرانسل و رايتل ميپردازيم

 

مجوز تاسيس اپراتور ايرانسل، نخستين بار در ششم آذر ماه 1384 اعطا شد ولي واگذاري سيم كارت هاي اين اپراتور با پيش شماره 0935 در چهار شهر بزرگ تهران، ساري،تبريز و مشهد رسما از 29 مهرماه 1386 آغاز گرديد. اپراتور ايرانسل در آن سال ها توانست با عرضه سيم كارت اعتباري ارزان به سرعت در بين مردم رواج يافته و مشتركيني پرطرفدار براي خودش دست و پا كند، به طوري كه هنوز بسياري از افراد اين شركت را يك اپراتور اعتباري مي نامند.

 ولي هدف اصلي اپراتور ايرانسل اينترنت بود و از همان ابتدا با قدرت تلاش كرد تا مشتركين ايراني را با جديدترين تكنولوژي روز دنيا يعني اينترنت آشنا سازد. تلاش ايرانسل براي ارائه خدمات بهتر همواره رو به رشد بود و دو سال بعد از تاسيس سيستم خود را به نسل 2.75 بهينه شده ارتقا داد.

 عملكرد بسيار خوب ايرانسل در طول اين سال ها سبب گرديد كه اين شركت به عنوان اولين اپراتور ارائه دهنده اينترنت و بزرگترين اپراتور ديتا در كشور شناخته شود كه خدمات خاص مبتني بر اينترنت خود را با تعرفه هاي ارزان در اختيار مشتركين قرار مي دهد. هم اكنون اين اپراتور با ارائه سرويس هايي بر پايه نسل چهارم تلفن همراه، به عنوان دومين اپراتور بزرگ تقريبا دوشادوش همراه اول در حال فعاليت مي باشد.

يك سال بعد يعني در سال 86 اپراتور رايتل با هدف ارائه نسل سوم تلفن همراه تاسيس گرديد كه به علت پاره اي مشكلات فعاليت واقعي اين اپراتور در سال 89 شروع شد. هدف از تاسيس اپراتور رايتل برقراري مكالمه تصويري و ارائه اينترنت نسل سوم تلفن همراه بود كه از آن زمان تا كنون سرويس مكالمه تصويري اين اپراتور مسدود مي باشد.

حق انحصاري ارائه خدمات 3G به مدت يك سال فرصتي مناسب بود تا رايتل ابتكار عمل را در اين حوزه به دست گرفته و در اين عرصه خوش بدرخشد كه به دليل حواشي به وجود آمده پيرامون قابليت مكالمه تصويري، چندان موفق نبوده است. با اين وجود رايتل همواره تلاش نموده است تا با ارائه خدمات متنوع و مختلف بتواند سهم مناسبي از اين بازار رقابتي را نصيب خود كند . در حال حاضر اپراتور رايتل سرويس هاي نسل سوم را ارائه مي دهد.

در سال هاي اخير همه اپراتورها تلاش نمودند تا با ارائه يك سري خدمات خاص و كم هزينه رضايت خاطر مشتركين را فراهم كرده و اين گونه سهم بيشتري از بازار سيم كارت را نصيب خود كنند. ولي در كنار همه خدمات و سرويس ها، بحث سرعت اينترنت يكي از ملاك هاي مهم كاربران براي انتخاب يك اپراتور مي باشد. بنابراين براي انتخاب بهترين سرعت اينترنت لازم است مقايسه اي بين اپراتورها صورت پذيرد.

براي بررسي و مقايسه تست سرعت اينترنت در اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل بر روي هر كدام از سيم كارت هاي اين اپراتورها يك تست سرعت در شرايط مختلف ايده آل، عادي و سخت انجام شده است. نتايج اين تست ها نشان مي دهد كه همراه اول پرسرعت ترين سرويس را در بين اپراتورها به كاربران خود ارائه مي دهد و با بيشترين ميزان پوشش دهي، بهترين عملكرد را در ارائه اينترنت نسل دوم يعني 2G در جاده ها، شهرها و مناطق كوچك دارد.

اپراتور ايرانسل كه يك شركت متعادل در ارائه خدمات مي باشد؛ ميزان پوشش دهي همراه اول را نداشته ولي در پوشش دهي نسل سوم و چهارم اينترنت رتبه قابل ملاحظه اي دارد. علاوه بر اين ايرانسل به عنوان كم هزينه ترين شركت در مقابل ارائه خدمات نيز شناخته مي شود.

با توجه به مسدود بودن مكالمه تصويري رايتل، اين اپراتور عملا به يك شركت ارائه دهنده خدمات اينترنت پرسرعت همراه بدل گشته كه به دليل پوشش شبكه بسيار پايين از آنتن دهي ضعيفي برخوردار است. علاوه بر اين استفاده رايتل از آنتن هاي كمتر و كوتاه تر به خوبي پاسخگوي نياز همه مشتركين نبوده و همين امر در كم شدن تعداد مشتركين اپراتور رايتل نقش اساسي داشته است.

با وجود تلاش هاي فراوان اپراتورها در جهت ارائه خدمات بهتر؛ هنوز فاصله بسيار زيادي ميان سرعت اينترنت همراه در ايران با كشورهاي توسعه يافته و حتي توسعه نيافته همسايه وجود دارد. كاربران نيز در سراسر ايران از سرعت اينترنت بويژه سرعت دانلود و لود شدن ويديوها ناراضي هستند و اين نارضايتي در شهرستان ها و شهر هاي كوچك بسيار بيشتر مي شود. به همين خاطر به نظر مي رسد اپراتورها براي رسيدن به هدف نهايي و جلب رضايت خاطر مشتركين بايد تلاش بيشتري نمايند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۵:۰۲ توسط:رضا موضوع:

مقررات سيم كارت هاي اعتباري

سيم كارت هاي اعتباري  مزاياي بسيار زيادي داشته و از خيلي از دردسرهاي سيم كارت هاي دائمي مانند قبض آخر ماه و ميان دوره فارغ هستند و همچنين مي توانند به راحت ترين شكل هزينه هاي خود را مديريت كنند  اما از طرفي مانند هر چيز ديگري وجه منفي خود را دارد يكي از اين وجوه قوانين سختگيرانه اي است كه لازم است هر مشترك سيم كارت اعتباري از آن مطلع باشد 

اين مقررات باعث محدوديت مشتركين در استفاده از خدمات نميشود و فقط باعث جلوگيري از تخلفات خواه شد

 

از زمان تاسيس اپراتور ايرانسل و عرضه سيم كارت هاي اعتباري، همواره اين سيم كارت ها به خاطر قيمت پايين و توانايي مديريت هزينه ها طرفداران خاص خود را داشته اند. به خاطر استقبال خوب از سيم كارت اعتباري ايرانسل، رفته رفته همه اپراتورها سيم كارت هاي اعتباري را عرضه كرده و تلاش نمودند تا با ارائه خدمات متنوع آنها را كاربردي تر و محبوب تر بسازند.

كم كم قيمت پايين سيم كارت هاي اعتباري اين بازار را با افزايش قابل توجه تقاضا مواجه كرد و تعداد سيم كارت هايي كه بدون تراكنش در اختيار مشتركين قرار داشتند را افزايش داد. به همين خاطر لزوم وضع قوانين و ضوابط جديد جهت ساماندهي بهتر استفاده از سيم كارت هاي اعتباري بيشتر احساس شد و كميسيون سازمان تنظيم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 17 با بررسي دقيق موضوع، قوانين و مقررات جديدي را تصويب و به اپراتورها ابلاغ نمود.

 

اين قوانين ابلاغي كه براي مشتركين سيم كارت هاي اعتباري همه اپراتورها يكسان مي باشد، به شرح ذيل مي باشد:

 

1.     متقاضيان سيم كارت هاي اعتباري تنها پس از ثبت نام نهايي، اجازه حضور در شبكه و استفاده از خدمات اپراتورها را پيدا مي كنند.

متقاضيان سيم كارت اعتباري همراه اول، ايرانسل و رايتل مي توانند به صورت حضوري از طريق نمايندگي هاي خدمات اپراتورها و دفاتر پيشخوان دولت و يا به صورت غير حضوري از طريق پورتال يا فروشگاه هاي مجازي اپراتورها سيم كارت مورد نياز خود را تهيه نمايند.

 

2.     تمامي اطلاعات مربوط به نحوه ثبت نام، قطع يك طرفه، دو طرفه، سلب امتياز و ... بايد به روشني در قرارداد ميان اپراتور و مشترك لحاظ گرديده و به اطلاع كامل مشترك برسد.

قطع يك طرفه فرايندي است كه در آن امكان برقراري ارتباط را از مشترك سلب كرده و مشترك فقط قادر به دريافت پيامك و مكالمه مي باشد.

قطع دو طرفه فرايندي است كه امكان برقراري ارتباط ( پيامك، مكالمه و ...) را به طور كامل از مشترك سلب مي كند.

سلب امتياز فرايندي است كه بر اساس آن امتياز استفاده شماره از مشترك سلب مي گردد.

 

3.     همه اپراتورها بايد به مشترك درباره افزايش يا كاهش اعتبار، ميزان اعتبار باقي مانده، وضعيت اعتبار، قطع يك طرفه يا دوطرفه، سلب امتياز و ساير مواد ضروري با ارسال پيامك، برقراري ارتباط تلفني و يا ساير روشهاي ارتباطي بدون دريافت هزينه اطلاع رساني كند.

 

4.     در صورت اتمام اعتبار مشترك، اپراتورها تنها پس از اطلاع رساني، مجاز به قطع يك طرفه سيم كارت مي باشند.

 

5.     كليه مشتركين سيم كارت اعتباري رايتل همراه اول و ايرانسل اگر در طول يك بازه زماني سه ماهه، هيچ گونه تراكنشي شامل پيامك، مكالمه و ... نداشته باشند، اپراتورها مي توانند در صورت وجود اعتبار پس از اطلاع رساني به ازاي هر دوره يك ماهه به ميزان حداكثر تعرفه 20 دقيقه مكالمه پايه براي جبران هزينه هاي نگهداري شبكه و ارتباط از اعتبار مشترك كسر نمايد. در اين صورت مشترك مي تواند از باقيمانده اعتبار خود استفاده كند.

اگر بعد از كسر هزينه هاي نگهداري شبكه و ارتباط، مشترك اعتبار ريالي نداشته باشد، اپراتورها مي توانند پس از اطلاع رساني سيم كارت را به صورت دو طرفه قطع و يا سلب امتياز نمايند.

آخرين تراكنش مشترك مبناي شروع مهلت سه ماهه جديد خواهد بود و با انجام هر تراكنش، بازه زماني جديدي به مدت سه ماه براي مشترك تعيين مي شود.

 

6.     اپراتورها موظف هستند در وضعيت قطع دو طرفه، شماره مشترك را تا زمان سلب امتياز حفظ نمايند.

 

7.     اپراتورها موظفند در وضعيت قطع يك طرفه يا دو طرفه، امكان تماس با كدهاي خدماتي اضطراري ملي را براي مشترك فراهم نمايند.

 

اين قوانين كه در راستاي حمايت از حقوق مشتركين و افزايش رضايت آنها وضع شده، توسط همه اپراتورها لازم الاجرا مي باشد. قطعا تنظيم و ابلاغ چنين قوانيني از سوي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات علاوه بر ساماندهي استفاده از سيم كارت هاي اعتباري، امكان سوء استفاده از آنها را نيز به ميزان قابل توجهي كاهش مي دهد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۷:۴۵ توسط:رضا موضوع: