رندباز رندباز .

رندباز

جشنواره پاييزي ايرانسلي ها

كم كم داريم به فصل پاييز نزديك مي شويم  دوباره در شهر هيجان افتاده است براي اينكه بعد از دوسال كه كرونا باعث اين شده بود كه مدارس  تعطيل شوند دوباره بازگشايي مي شوند. اما مثل سال هاي قبل دوباره در فصل پاييز اپراتور هاي سيم كارت قرار است كاري كنند كه باعث خوشحالي  و جلب نظر كاربران اپراتور ها بوده است. اپراتور ها  در اين  سال هميشه با ايجاد جشنواره هاي مختلف در صدد اين بودند كه ببينند كه كدام بسته ها مشتريان بيشتر علاقه دارند كه بتوانند بعد ها از اين بسته هاي محبوب را براي مردم بگذارند. اين جشنواره ها  بسيار براي مردم مي تواند هيجان انگيز باشد براي اينكه كلي هداياي در اين جشنواره هاي اپراتور ها است و تخصيص جوايز ويژه و هداياي منحصر بفرد،كاربران را به استفاده بيشتر از خدمات و محصولات مختلف ترغيب و تشويق نمايند.

اپراتور ايرانسل نيز به عنوان اولين بزرگترين اپراتور ديجيتال در كشور همواره داعيه دار برگزاري اين جشنواره ها بوده و در هر بازه اي جوايز ويژه و هداياي خاص اين اپراتور، مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت  اعتباري ايرانسل را غافلگير مي كند. تابستان امسال براي مشتركين ايرانسل پر از جوايز اينترنتي تمام نشدني بود كه آن را به يكي از فراموش نشدني ترين جشنواره هاي تابستاني اين اپراتور تبديل كرد.

 

با توجه به اين كه جوايز هيجان انگيز و مدت زمان اعتبار طولاني هداياي اين جشنواره، شور و شعف خاصي را در بين كاربران ايجاد نمود و آن را به يكي از محبوب ترين جشنواره هاي ايرانسلي بدل ساخت، بر اساس اعلام روابط عمومي ايرانسل، اين جشنواره در پاييز امسال نيز تمديد گشت و مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري ايرانسل مي توانند از اول مهر ماه تا پايان آذر ماه 1401 ( 30 آذر ماه ) با شركت در جشنواره پاييزه ايرانسل از جوايز هيجان انگيز آن بهره مند گردند.

 

جشنواره پاييز ايرانسل مانند جشنواره تابستاني شامل 50 بسته اينترنت 10،000 گيگابايتي براي 50 نفر مي باشد كه اين بسته جايزه تا يك سال پس از زمان فعال سازي بسته اعتبار خواهد داشت و برندگان مي توانند تا يك سال پس از زمان فعال سازي، از اين جايزه استفاده نمايند. البته اين اپراتور به برندگان اين جشنواره 3 سيم كارت ايرانسل هديه مي دهد كه جايزه اينترنتي (10،000 گيگابايت اينترنت ) در مجموع به اين 3 سيم كارت تعلق مي گيرد و برنده اصلي مي تواند جايزه اش را با دو نفر از دوستان يا آشنايان تقسيم كند و همگي با هم از در طول يك سال از اين هديه فوق العاده و جذاب لذت ببرند.

 

بر اساس اعلام اپراتور ايرانسل هر 10،000 تومان تراكنش برابر با يك امتياز بوده و مشتركين مي توانند با بالا بردن امتياز، شانس برنده شدن خود را در اين جشنواره بالا ببرند. براي شركت در قرعه كشي مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي ايرانسل مي توانند تراكنش هاي مختلف خود مانند خريد انواع سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري، پرداخت قبض، خريد بسته هاي مختلف اينترنت، مكالمه و شارژ و ....  را به روش هاي زير انجام دهند:

1.     مراجعه به وب سايت ايرانسل

2.     مراجعه به سوپر اپليكيشن ايرانسل من

3.     مراجعه به فروشگاه اينترنتي ايرانسل من

4.     شماره گيري كدهاي دستوري

# 5 * ( ستاره 5 مربع )

# 6 * ( ستاره 6 مربع )

# 7 * ( ستاره 7 مربع )

# 555 * ( ستاره 555 مربع )

# 55 *( ستاره 55 مربع )

# 4444 * ( ستاره 4444 مربع )

البته مشتركين توجه داشته باشند كه خريد محصولات و خدمات ديجيتال اپليكيشن ايرانسل من شامل اين جشنواره نبوده و در صورت خريد امتيازي به مشترك تعلق نمي گيرد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۱:۴۴ توسط:رضا موضوع:

خريد سيم كارت هاي ارزان دائمي همراه اول با كد صفر و 9

از زمان گذشته تا به امروز خريد كردن براي خود آدم ها كاري بسيار مهم بوده است . در زمان هاي گذشته مبادله كالا به كالا بود ولي از زماني كه سكه ضرب شد تا به امروز توسط پول انجام مي شود. اين روزها بسياري از مردم به دنبال خريد سيم كارت ها همراه اول هستند. اپراتور در اين سال ها سيم كارت هاي بسياري را توليد كرده است ولي محبوب ترين سيم كارت اش 0912 بوده است. براي كساني كه اين سيم كارت را دارند بسيار با ارزش براي آنكه اين سيم كارت ها  جز دارايي افراد حساب مي شود . سيم كارت هاي 0912 نسبت به  سيم كارت هاي ديگر همراه اول كه در بازار موجود هستند ارزش مالي بيش تري را دارد. سيم كارت هاي 0912 هميشه در بازار سيم كارت خبرساز بودند و هر از گاهي  هم باعث گران تر شدن سيم كارت هاي هم دسته خود در بازار مي شوند.

البته نامتعارف بودن قيمت سيم كارت 0912 براي همه پيش شماره نيست و با بالا رفتن پيش شماره شرايط كمي بهتر مي شود و در بعضي از پيش شماره 0912 مي توان سيم كارت هاي اقتصادي و ارزان تر پيدا كرد، مانند سيم كارت هاي 0912 با كد صفر و كد 9 كه از لحاظ نحوه استفاده هيچ تفاوتي با ساير خطوط دائمي همراه اول ندارند، ولي از قيمت هاي مقرون به صرفه و تنوع بالايي در بازار برخورداند.

 

سيم كارت 0912 همراه اول با كد 9

سيم كارت 0912 با كد 9 نخستين بار در اسفند ماه 1392 وارد بازار شد و به دليل قيمت مناسب و مقرون به صرفه از استقبال بي شماري برخوردار گرديد. اين سيم كارت دائمي به دليل جديد بودن از تنوع شماره خوبي برخوردار بود و افراد مي توانستند با صرف يك هزينه متعادل صاحب يك سيم كارت 0912 دائمي گردند و از همه مزاياي برخورداري از يك سيم كارت 0912 لذت ببرند.

 

سيم كارت 0912 همراه اول با كد صفر

در بازار خريد و فروش سيم كارت، به سيم كارتي كه اولين رقم بعد از پيش شماره 0912 عدد 0 قرار بگيرد، كد صفر مي گويند. سيم كارت كد صفر جز، جديد ترين سيم كارت هاي عرضه شده از سوي اپراتور همراه اول مي باشد كه در سال 1393، همزمان با بيستمين سالگرد تاسيس همراه اول با قيمتي مناسب و اقتصادي در اختيار علاقمندان قرار گرفت. با وجود آن كه اين سيم كارت ها به فاصله بسيار كوتاهي ( كمتر از يك سال ) بعد از سيم كارت هاي 0912 با كد 9 عرضه شدند، مورد توجه افراد با سلايق و اهداف متفاوت قرار گرفت و افراد با سلايق و اهداف متفاوت آن را تهيه نمودند.

 

مزاياي خريد سيم كارت هاي 0912 با كد صفر و 9

سيم كارت هاي 0912 با كد صفر و كد 9 مانند همه سيم كارت هاي 0912 كه پيش از اين عرضه شدند، سيم كارت هاي دائمي بوده و با ساير كدهاي اين اپراتور از نظر آنتن دهي، اينترنت و نحوه اتصال به شبكه فرقي نخواهند داشت. درست است كه سيم كارت هاي 0912 با كد صفر و 9 به تازگي عرضه شدند، ولي اين سيم كارت ها از نظر قيمت بسته و هزينه مكالمه كاملا مانند ساير خطوط دائمي همراه اول بوده و هيچ گونه تفاوت هزينه اي با ديگر خطوط ندارند.

سيم كارت دائمي 0912 كه از قدمت زيادي برخوردار بوده و اعتبار و ارزش بسياري در بازار سيم كارت ايران دارند، طبيعتا قيمت ريالي خيلي زيادي هم دارند كه دست يابي به آنها بنا به دلايلي مانند محدوديت عرضه و فراواني تقاضا، بسيار سخت و در شرايطي غير ممكن مي باشد. ولي در چنين شرايطي سيم كارت هاي دائمي 0912 با كد صفر و كد 9 ، با قيمت ارزان و مقرون به صرفه به عنوان يك راهكار مطمئن و اساسي به علاقمندان كمك مي كند تا با كمترين هزينه ممكن يك سيم كارت دائمي 0912 تهيه كنند و مانند همه مالكان سيم كارت هاي همراه اول از مزاياي بي نظير اين خطوط بهره مند گردند.

 

خريد يك سيم كارت دائمي 0912 براي همگان خصوصا براي صاحبان مشاغل و افرادي كه قصد شروع كسب و كار جديد را دارند، بسيار مفيد باشد. زيرا همه ما مي دانيم كه در دنياي تجارت امروز داشتن يك شماره دائمي چقدر در رونق كسب و كار و جلب اعتماد مشتريان مفيد مي باشد. اگر چه اين موضوع در حال حاضر يكي از مهم ترين و اصلي ترين دليل قيمت بالاي سيم كارت هاي 0912 در بازار مي باشد كه به برخي از شماره هاي اين اپراتور رقم هاي نجومي و غير قابل باور بخشيده، ولي بايد بپذيريم كه همين موضوع سبب اعتبار بخشي به اين شماره ها شده و آنها را از بسياري جهات براي برند سازي و معرفي كالا مناسب و كاربردي مي سازد.

بنابراين فرقي نمي كند؛ اگر قصد شروع يك كسب و كار جديد را داريد، يا براي پرستيژ شخصي به دنبال خريد سيم كارت هاي دائمي 0912 هستيد و يا حتي تصميم به برندسازي گرفته ايد و قصد داريد به صورت حرفه اي كسب و كار خود را رونق ببخشيد، هيچ چيز براي شما مناسب تر از يك سيم كارت 0912 دائمي با كد صفر يا 9 نمي باشد.

 

سيم كارت هاي دائمي 0912 با كد صفر و كد 9 با شماره هاي رند و معمولي به علت دارا بودن از يك قيمت مناسب و اقتصادي مي توانند بهترين گزينه براي اهداف و سلايق مختلف كاربران باشد. زيرا با توجه به اين كه مدت زمان زيادي از عرضه اين سيم كارت ها در بازار نمي گذرد، تنوع شماره هاي عرضه شده با كاركرد پايين و حتي صفر بسيار زياد مي باشد كه اين تنوع شماره ها مي تواند شرايط بهتري را براي انتخاب يك شماره مناسب و اقتصادي براي علاقمندان فراهم آورد.

 

در هر صورت اگر قصد خريد سيم كارت كد صفر و يا خريد سيم كارت كد ۹ را داريد، مي توانيد با مراجعه به سايت رندباز كه يكي از معتبرترين و فعال ترين وب سايت هاي تخصصي فعال در اين حوزه مي باشد، با خيالي راحت از بين هزاران شماره عرضه شده، شماره مورد نظر خود را پيدا كنيد و خيلي سريع و آسان صاحب سيم كارت مورد علاقه خود شويد.

 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۴:۰۲ توسط:رضا موضوع:

فيلترينگ هميشگي اينستاگرام! شايعه يا واقعيت...

بسياري از مردم اين روز ها گوشي هاي هوشمند دارند و به راحتي به اينترنت وصل مي شوند .ولي اين روز ها بسيار اتفاقات دراماتيكي در كشور افتاده و باعث اين شده براي مردم كه باعث نگراني آنها شده است. درست از 30 شهريور با شروع اعتراضات در كشور باعث ضعيف شدن اينترنت و بسته شدن بسياري از اپ هاي معروف  در كشور شده است. اين روز ها  اينترنت يا اختلالات شديدي بوده است و بسياري از كار ها در كشور شده است و بسياري از مردم دسترسي به اينستاگرام و واتس اپ شده است.اين محدود سازي ها كه به گفته مسئولان بنا بر صلاحديد وضعيت امنيتي فعلي اخذ شده، قطعا تاثير گذاري وسيعي بر افكار عمومي و كسب و كارهاي مجازي داشته است. اگر چه بنا به اعلام وزير كشور اين محدوديت ها موقتي مي باشد، ولي گروهي از طرفداران و مجريان طرح صيانت خواستار فيلترينگ هميشگي و دائمي اينستاگرام شده اند.

·        تلاش هاي انجام شده براي فيلترينگ اينستاگرام

همين موضوع به يكي از مهم ترين دغدغه هاي كاربران در فضاي مجازي تبديل شده و آنها از هر فرصتي براي ابراز نگراني از اين موضوع استفاده مي كنند. به طوري كه اگر كاربران شانس بياورند و بعد از ساعت ها تلاش در ساعاتي مشخص از روز به اينترنت وصل شده و فيلتر شكن آنها هم فعال شود، مهم ترين سوالي كه توسط آنها مطرح شده و در اين شبكه ها دست به دست مي شود در مورد از دسترس خارج شدن دائمي اينستاگرام و واتس اپ مي باشد.

قطعا اين دغدغه در چنين شرايطي خيلي بي ربط نيست، زيرا تجربه هاي گذشته در ايران نشان مي دهد كه سرويس هاي فيلتر شده در زمان ناآرامي ها، بعد از فروكش كردن اعتراضات بعد از چند ماه دوباره براي هميشه زير تيغ فيلتر رفته اند. براي نمونه در جريان اعتراضات زمستان سال 96 تلگرام فيلتر شد و بعد از پايان يافتن اعتراضات رفع فيلتر شد. ولي نهايتا چند ماه بعد يعني در ارديبهشت ماه 97 براي هميشه فيلتر شد. دقيقا مانند اتفاقي كه براي فيسبوك و توييتر در سال 88 افتاد و بعد از اعتراضات مردمي براي هميشه فيلتر شدند.

 

علاوه بر اين دغدغه ها، گمانه زني ها براي فيلترينگ هميشگي اينستاگرام نيز در جريان است و براي نمونه پستي كه جواد جاويدنيا، سرپرست سابق معاونت فضاي مجازي دادستاني كل كشور در پيام رسان هاي داخلي منتشر نموده، شاهد اين مدعا مي باشد. در متن اين نامه آمده: " با توجه به نقش محوري اينستاگرام در نابساماني فرهنگي و امنيتي كشور كه با تخريب فرهنگ و ارزش ها، ايمان مردم كه به فرموده رهبر معظم انقلاب مهمترين مولفه امنيت ملي است را مورد حمله و تخريب قرار داده، به صورت دائمي مسدود گردد."

او در ادامه اين نامه يادآور مي شود:" وضعيت بي ضابطه و نابهنجار فضاي مجازي معلول ترك فعل مسئولان مختلف به ويژه مركز ملي فضاي مجازي و وزارت ارتباطات است."

 

جاويد نيا در نهايت خواسته خود را كه رسيدگي به ترك فعل مسببان وضعيت موجود است؛ بيان مي دارد و به صورت مشخص ابوالحسن فيروزآبادي، دبير شوراي عالي فضاي مجازي، محمود واعظي، وزير ارتباطات دولت يازدهم و محمد جواد آذري جهرمي وزير ارتباطات دولت دوازدهم را به عنوان متهمان رديف اول و ولنگاري موجود در فضاي موجود معرفي مي كند. البته پيش از اين هم جاويدنيا در سمت دبير كميته فيلترينگ اعلام كرده بود كه كم كاري هاي وزارت ارتباطات دولت دوازدهم باعث رشد استفاده اينستاگرام در كشور شده است.

جاويد نيا علاوه بر اين نامه، در پستي ديگر با انتشار ويدئويي از ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور، به  موضع گيري هاي ايشان در مورد فضاي مجازي انتقاد كرد و با اشاره به حرف هاي انتخاباتي آقاي رئيسي كه از اينستاگرام براي دريافت نظرات مردم استفاده مي كردند و تاكيد داشتند كه نمي توان اين فضا را بست، اين گونه نوشته است: " آقاي رئيسي هرگز تا الان حتي در زمان مسئوليت رياست جمهوري در موضوع ساماندهي فضاي مجازي ول و رهاي كشور با مردم حرف نزد. "

 

 اظهار نظر در مورد فيلترينگ هميشگي اينستاگرام به انتشار پست هاي جاويد نيا و اعلام اين كه استمرار مسدود سازي اينستاگرام مطالبه جدي اساتيد، طلاب و فعالان فضاي مجازي از رئيس قوه قضائيه مي باشد، ختم نمي شود و خبرگزاري فارس نيز با راه اندازي يك پويش از كاربران خواسته تا با امضا آن از مسئولان بخواهند كه اينستاگرام براي هميشه مسدود گردد.

از سوي ديگر برخي از فعالان فضاي مجازي مانند هم افزايي فعالان فضاي مجازي پاك يا جبهه انقلاب اسلامي  نيز در گروه هاي مختلفي كه روي پيام رسان هاي داخلي شكل داده اند؛ خواستار مسدود سازي هميشگي فضاي مجازي شده اند. اين فعالان با تكيه بر اين موضوع كه دست دولت براي اعمال قانون به اينستاگرام نمي رسد؛ ولي با جايگزيني پلتفرم هاي داخلي مانند روبيكا كه از مديران داخلي استفاده مي كنند و در داخل ميزباني مي شوند، امكان اعمال قانون وجود دارد، خواستار فيلترينگ اينستاگرام و استفاده از پلتفرم روبيكا شدند.

 

برخي ديگر نيز با توجه به فيلترينگ پلتفرم هاي مختلف و قطعي اينترنت، خواستار اجراي طرح صيانت هستند و طرحي را پيشنهاد مي دهند كه به وضوح خواستار محدوديت دسترسي هميشگي به پلتفرم هاي خارجي مي باشد. در اين باره روح الله مومن نسب كه از او به عنوان مغز متفكر تدوين طرح صيانت از كاربران فضاي مجازي ياد مي شود، در پستي مي گويد: " عده اي جلوي تصويب قانون جرايم رايانه اي را هم هفت سال گرفته بودند، ولي فتنه 88 بستر تصويب اش را چنان فراهم كرد كه مخالفان هم تبديل به مطالبه گر شدند. "

ايشان كه معتقدند شرايط پيش آمده باعث مي شود تا مخالفان اجراي طرح صيانت بر لزوم اجراي آن به صف موافقان اجراي طرح بپيوندند، ضمن اشاره به پيدا كردن موافقان جديد براي اين طرح مي نويسد: " حالا ببينيد مخالفان منصف طرح صيانت چگونه يكي يكي لزوم تصويب اين طرح ملي را درك مي كنند و به صف موافقان مي پيوندند. "

اگر چه  وزير كشور در گفت وگو با صدا و سيما محدوديت هاي اينترنت را موقتي اعلام نموده ولي قطعا در شرايط كنوني اين نوع اظهار نظر ها تاثير زيادي در فيلتر شدن هميشگي سرويس هاي محبوبي مانند اينستاگرام خواهد داشت و اين امر قطعا خسارات جبران ناپذيري براي كسب و كارها  به وجود خواهد آورد.

لازم به ذكر است محدوديت ذكرشده شامل اينترنت اپراتورهاي سيم كارت همراه اول، سيم كارت ايرانسل و سيم كارت رايتل و ساير اپراتورهاي كشور نيز ميباشد.

 

 

·        تاثير فيلترينگ اينستاگرام بر كسب و كارهاي اينترنتي

بر اساس برآورد نت بلاكس كه وضعيت اينترنت را در كشورهاي مختلف رصد مي كند، زيان اقتصادي ناشي از قطعي اينترنت در ايران در هر ساعت بيش از يك و نيم ميليون دلار برآورد شده است. زيرا سرويس هايي مانند اينستاگرام و واتس اپ تنها براي سرگرمي و روزمرگي نبوده و بسياري از صاحبان مشاغل براي توسعه كسب و كار خود از اين پلتفرم استفاده مي كنند.

در سال 98 به دنبال قطعي سراسري اينترنت، سازمان نظام صنفي رايانه اي اعلام كرده بود كه قطعي اينترنت؛ روزانه بيش از 2500 ميليارد تومان به صنعت آي تي در كشور لطمه زده است كه قطعا اين رقم در سال 1401 با وجود گستره فراوان كسب و كارهاي اينترنتي بسيار بيشتر از سال 98 خواهد بود. علاوه بر اين طبق اعلام ابروان در آبان ماه سال 98، تقريبا 18 هزار كسب و كار كوچك در زمره بزرگترين بازندگان اكوسيستم به خاطر قطعي اينترنت در كشور بودند و نتوانستند تا مدتي پس از اتصال مجدد اينترنت به جايگاه پيشين خود باز گردند.

 

بر اساس آخرين گزارش مركز توسعه تجارت الكترونيكي در مورد وضعيت تجارت الكترونيكي در ايران، پيام رسان اينستاگرام با جمعيتي بيش از 48 ميليون، محبوب ترين و پرطرفدارترين پلتفرم در بين ايرانيها بوده و بيش از 80 درصد كسب و كارها در ايران از پلتفرم اينستاگرام براي معرفي، تبليغ و فروش محصولات و ارائه خدمات خود استفاده مي كنند. بررسي تكراسا نيز ضمن تائيد اين اين گزارش نشان مي دهد اينستاگرام علاوه بر يك راه ارتباطي به عنوان يك سرويس مناسب از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي براي فعاليت هاي اقتصادي در ايران و جهان مي باشد.

بر اساس بررسي هاي تكراسا بيش از 415 هزار فروشگاه ايراني در اينستاگرام فعاليت دارند و اين شبكه مجازي به طور مستقيم براي يك ميليون ايراني شغل ايجاد كرده و احتمالا 3 ميليون نفر نيز به صورت غير مستقيم در اين پلتفرم مشغول به كار مي باشند. تخمين زده مي شود؛ اين بازار سالانه بين 18 تا 32 هزار ميليارد تومان گردش مالي داشته باشد. بنابراين قطعي اينترنت و فيلترينگ اين پلتفرم، نه تنها فعاليت اين افراد را دچار مشكل و دردسر خواهد نمود بلكه درآمد آنها را نيز دچار مشكل خواهد ساخت.

 

در چنين شرايطي صاحبان كسب و كارهاي اينترنتي و خسارت ديدگان اين تصميم حكومتي، بنا بر پيشنهاد مقامات دولتي بهتر است از پلتفرم هاي بومي استفاده نمايند كه با وجود قطعي اينترنت و اختلالات مكرر، اين كار بسيار سخت و دردسر ساز مي باشد. زيرا در ساعاتي از شبانه روز كه اختلالات اينترنتي اوج مي گيرد، بسياري از سامانه هاي بهداشتي، آموزشي و درماني كه از پلتفرم هاي بومي استفاده مي كنند؛ قادر به ارائه خدمات به كاربرانشان نمي باشند، چه برسد به كسب و كارهاي اينترنتي. علاوه بر اين، قطعي اينترنت بر روي شبكه پرداخت كسب و كارهاي فعال نيز تاثير بسيار بدي داشته و به گفته رئيس كميسيون پرداخت ياري نصر تهران در عرض چهار روز تعداد تراكنش ها 75 درصد كاهش پيدا كرده است. اين در حالي است كه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پيشتر وعده داده بود كه سهم اقتصاد ديجيتال از توليد ناخالص دولتي تا پايان دولت سيزدهم به 10 درصد مي رسد.

 

اثرات منفي قطعي اينترنت و فيلترينگ بر بازار همه مشاغل بسيار زياد مي باشد، به طوري كه سازمان نظام صنفي رايانه اي تهران؛ اخيرا در بيانه اي اذعان داشت كه توسعه اقتصاد ديجيتال و در نظر گرفتن اهداف توسعه اي در اين زمينه با قطعي اينترنت ممكن نيست و در شرايطي كه نيازمند جلب اعتماد مردم هستيم، قطع اينترنت به اعتماد كاربران لطمه مي زند.

با توجه به اين كه در شرايط كنوني نمي توان به درستي در مورد آينده پلتفرم هاي خارجي در كشور پيشگويي كرد؛ ولي به طور يقين تداوم شرايط موجود و قطعي اينترنت نه تنها باعث تعطيلي كسب و كارها مي گردد، بلكه باعث سلب اعتماد مردم از نهادهاي حكومتي نيز مي شود كه نامطلوب و ناخوشايند مي باشد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۷:۲۴ توسط:رضا موضوع:

نحوه نظارت بر حجم بسته هاي اينترنت اپراتورها از سوي رگولاتوري چگونه است؟

از زمان هاي گذشته ادم ها بسيار با همديگر ارتباط داشتند و در كنار هم زندگي مي كردند . ولي اين روزها تكنولوژي پيشرفت كرده است و آدم ها با اينترنت با يكديگر ارتباط برقرار مي كنند و بسياري از كار ها توسط اينترنت انجام مي شود. اين روز ها اينترنت در داخل كشور به ثبات و آرامش رسيده است و درست در فروردين امسال بود كه اپراتور ها با اجازه دولت  توانستند كه قيمت بسته ها را افزايش بدهند و سرويس هاي مقرون به صرفه را حذف كنند كه چالش هاي بزرگي را براي مردم داشت.. اما باعث حساسيت در بين مردم براي استفاده از اينترنت سيم كارت ها شده است.شايد به همين خاطر است كه چند وقتي است بسياري از كاربران از تمام شدن زود هنگام حجم بسته هاي اينترنت خود ناراضي بوده و معتقدند كه حجم محاسبه شده توسط اپراتور با ميزان مصرف واقعي آنها مطابقت ندارد.

از آنجا كه بر اساس اعلام مدير كل سازمان نظارت بر خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات، حجم بسته هاي اينترنت اپراتورها از سوي اين واحد نظارتي در قالب بازديد ها، بازرسي هاي دوره اي و نظارت برخط، پايش مي شود و در صورت مشاهده هرگونه عدم تطابق و تخلف، با اپراتور متخلف برخورد شده و مطابق قانون جريمه ميگردد، انتظار مي رود چنين نارضايتي هايي بسيار سريع بررسي و پاسخ داده شوند.

 

سيد محمد امامي، مدير كل نظارت بر خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات رگولاتوري، در اين باره به خبرگزاري ايرنا مي گويد: "حجم بسته هاي اينترنت اپراتورها در قالب بازديد ها و بررسي هاي دوره اي و همچنين نظارت بر خط پايش مي شود. اين پايش دوره اي با تحليلي آمار و اطلاعات مربوط به هر اپراتور به صورت دوره تكرار شده و در طي آن اطلاعات و داده هاي مربوط به بسته هاي فروخته شده به مشتركان با ترافيك و پهناي باند مصرفي اپراتور تطبيق داده و در صورت مشاهده تخلف مطابق با مقررات با اپراتورها بر خورد مي شود."

 

مدير كل نظارت بر خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات رگولاتوري در ادامه افزودند: " مشتركان براي اطمينان بيشتر و كنترل حجم اينترنت دريافتي با استفاده از اپليكيشن هاي"همراه من " در اپراتور همراه اول،"  ايرانسل من"  در اپراتور ايرانسل،"  رايتل من" در اپراتور رايتل، " شاتل موبايل من"  در اپراتور شاتل موبايل، "سامان تل من" در اپراتور سامان تل يا ساير دسترسي هايي كه اپراتورها براي مشتركين ايجاد مي كنند و هم چنين نصب اپليكيشن هاي مانيتورينگ ترافيك، نسبت به سنجش ميزان مصرف ديتا بر روي گوشي تلفن همراه يا كامپيوتر خود اقدام نمايند."

 

سيد محمد امامي علاوه بر اشاره به الزام اپراتورها به درج ترافيك مصرفي كاربران در پنل مشتركين، به اين موضوع نيز تاكيد كردند كه : " مشتركين در صورت مشاهده مغايرت يا تخلف در اين زمينه مي توانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگويي شكايات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به آدرس https://195.cra.ir و يا تماس با شماره 95، شكايت خود را ثبت كنند تا اين موضوعات از سوي رگولاتوري پيگيري، بررسي و پاسخ داده شود."

 

با توجه به اين كه امكان نصب اپ هاي مانيتورينگ ترافيك و نظارت بر ميزان حجم مصرفي براي بسياري از كاربران مقدور نمي باشد، به نظر مي رسد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، بهتر است نظارت و بررسي هاي دوره اي خود را بيشتر كرده و با برخورد جدي با هر نوع تخلف از سوي اپراتورها رضايت خاطر بيشتر مشتركين را فراهم آورد. البته براي رسيدن به اين مهم، همكاري كاربران با سازمان مربوطه، نقش بسيار مهمي داشته و لازم است مشتركين در صورت مشاهده هرگونه مغايرت از طريق روش هاي اعلام شده، موضوع را به بخش شكايات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارجاع داده تا در اسرع وقت مورد بررسي قرار گرفته و پاسخ داده شود.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۲:۵۵ توسط:رضا موضوع:

با سيم كارت سوخته چه بايد كرد؟

اين روز ها در دنيايي هستيم كه هر روز پر از اتفاقات مي افتد كه براي مردم شگفت انگيز باشد و هر از گاهي باعث حيرت و تعجب مردم مي شود. در اين دنيا ثبت تصاوير و يا فيلم برداري بسيار ساده است و هر ادمي كه يك گوشي هوشمند داشته باشد مي تواند اين تصاوير را ثبت كند. ارتباط هم با اين گوشي ها بسيار ساده شده است به نحوي كه هر آدمي در هر جاي دنيا مي تواند با دوستان و آشنايان در هر جاي دنيا كه به خواهد ارتباط برقرار مي كند . اما اين ارتباطات و گوشي هاي هوشمند نياز يك وسيله بسيار كوچك به نام سيم كارت هستند كه شماره تماس ادم ها است.سيم كارت هاي كه نسبت به زمان گذشته خود بسيار كوچك تر شده اند و در اين زمان بسيار مبرم و داراي اهميت هستند تا حتي بتوانند از سيم كارت هاي خود بسته هاي اينترنت بگيرند و در زماني كه مهم است استفاده كنند

سيم كارت يا " Subscriber Identity Module " در اصل يك قطعه الكترونيكي است كه حاوي هويت مشترك، شماره شناسايي بين المللي سيم كارت و شماره اختصاصي مشترك ( شماره تلفن همراه ) مي باشد. سيم كارت ها كه همزمان با ديجيتال شدن شبكه هاي مخابرات سيار و ظهور نسل دوم اين شبكه ها در سال 1990 ارائه شدند، در واقع تراشه هايي كوچك هستند كه وقتي در موبايل مشترك قرار مي گيرند، مي توانند منبع هوشمندي از ارتباطات متنوع و مختلف را شكل دهند. سيم كارت ها به عنوان جزء جدايي ناپذير گجت هاي هوشمند از اهميت فوق العاده اي برخوردارند و در طول سالها تغييرات زيادي داشته اند كه آنها را كوچكتر اما كاربردي تر ساخته است. لازم به ذكر است اپراتورهاي فعال كشور همراه اول، ايرانسل، رايتل مي باشند كه سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري ارائه ميدهند.

 

با وجود قابليت هاي فراوان سيم كارت ها، اين قطعات الكترونيكي مانند هر وسيله ديگري تاريخ مصرف دارند و جدا از عوامل مختلفي كه مي تواند عمر مفيد آن را كاهش دهد، به طور متوسط بعد از پنج سال از رده خارج مي شوند. البته عوامل مهمي مانند حرارت، امواج، ضربه، تغيير ولتاژ و اشتباه قرار دادن سيم كارت نيز مي تواند باعث سوختن سيم كارت ها گردند. علاوه بر اين در آب افتادن و قرار گرفتن در معرض نور خورشيد نيز مي تواند باعث آسيب رساندن به سيم كارت ها شوند.

بنابراين اگر مي خواهيد از حداكثر عمر سيم كارت خود بهره مند گرديد، بهتر است از آن به طور صحيح استفاده نماييد زيرا عواملي مانند ميزان روشن يا خاموش كردن تلفن همراه، مقدار و تعداد مكالمات و حتي تعداد پيامك هاي ارسالي و دريافتي نيز در كاهش عمر سيم كارت ها موثرند.

 

 در اينجا به چند نمونه از دلايل سوختن سيم كارت ها كه مي تواند به خاطر بي دقتي به وجود آيد، اشاره مي كنيم:

·        وارد كردن پين كد ( PIN ) به اشتباه بيش از دفعات از پيش مشخص شده ( بيش از سه بار )

·        وارد يا خارج كردن سيم كارت هنگامي روشن بودن تلفن همراه

·        لمس يا آغشته كردن صفحه طلايي سيم كارت به ذرات گرد و غبار و يا چربي

·        قرار دادن گوشي در فاصله نيم متري شوفاژ براي بازه طولاني ( مثلا شب تا صبح )

·        نمناكي يا تماس با رطوبت

·        قرار دادن سيم كارت در محيط هاي مغناطيسي مانند تلويزيون و رايانه

 

يكي ديگر از عوامل مهم ديگري كه باعث سوختن سيم كارت ها مي گردد، استفاده از گوشي هاي تقلبي و يا فيك مي باشد كه با رساندن ولتاژ غير استاندارد ( ولتاژ كم يا زياد ) به تلفن هاي همراه، باعث آسيب رساندن به اين قطعات ظريف مي گردند. حتي ويروسي شدن گوشي هاي همراه نيز بنا به دلايلي مانند ريختن برنامه هاي متعدد يا بازي اشعه مادون قرمز و بلوتوث مي تواند باعث سوختن سيم كارت ها شوند. بنابراين كيفيت گوشي هوشمند بسيار در طول عمر سيم كارت تاثيرگذار خواهد بود.

قطعا سوختن سيم كارت زمان مشخصي ندارد، ولي اين امكان وجود دارد كه مشتركين قبل از سوختن سيم كارت متوجه اين موضوع شوند، پس بهتر است نسبت به كليه نشانه ها هشيار بوده و هر مساله غير عادي را جدي بگيريد.

 

  به طور كلي سيم كارت هاي سوخته نشانه هايي دارند كه در اينجا به آن اشاره مي كنيم:

1.     خط مورد نظر آنتن نمي دهد.

2.     در حالي كه گوشي هوشمند روشن است، اگر با خط مورد نظر تماس بگيريد، پيغام خاموش بودن تلفن همراه به گوش مي رسد.

3.     بر روي گوشي هوشمند، پيغامي حاكي از وجود نداشتن سيم كارت مشاهده مي شود كه معمولا در گوشي هاي مختلف، اين پيغام به شكل هاي متفاوت مي باشد.

 

به طور كلي؛ در صورت معيوب شدن سيم كارت يا عدم امكان استفاده از آن و مشاهده پيغام " Insert Sim Card  يا  Card rejected " بهتر است؛ سيم كارت را تست نماييد، زيرا در برخي مواقع مشكل مي تواند كاملا فني بوده و گوشي هوشمند شما نياز به تعمير يا تعويض داشته باشد. بنابراين بعد از اطمينان از سالم بودن سخت افزار گوشي، تلفن همراه خود را خاموش كرده و سيم كارت را در بياوريد و آن را در يك گوشي هوشمند ديگر امتحان نماييد؛ اگر دوباره همان پيغام را دريافت نموديد، از سوختن سيم كارت خود مطمئن باشيد. سپس با در دست داشتن مدارك شناسايي معتبر به يكي از دفاتر خدمات ارتباطي اپراتور خود مراجعه نموده و درخواست تعويض سيم كارت را ثبت نماييد و سيم كارت جديد را دريافت نماييد.

البته مشتركيني كه سيم كارت هاي آنها قديمي شده است؛ بهتر است براي دريافت بهتر و آسانتر خدمات؛ منتظر سوختن سيم كارت نبوده و با ارائه اصل كارت ملي و برگه مشخصات سيم كارت به يكي از دفاتر خدمات ارتباطي و يا مراكز تلفن ثابت ( در تهران )  و ادارات مشتركين ( در ساير استان ها )  مراجعه نموده و به صورت رايگان سيم كارت خود را تعويض نمايند.

 

شرايط و مدارك مورد نياز جهت تعويض سيم كارت:

·        حضور مالك تلفن همراه يا وكيل قانوني وي

·        ارائه اصل و تصوير كارت ملي

·        تكميل و امضاي فرم درخواست تعويض سيم كارت

·        ارائه اصل وكالت نامه و تصوير آن در صورت حضور وكيل قانوني

·        ارائه اصل قبض پرداختي دوره آخر براي مشتركين دائمي

به طور كلي كارشناسان اين حوزه معتقدند يكي از مهم ترين دلايل سوختن سيم كارت ها، رعايت نكردن مسائل ايمني مي باشد كه باعث آسيب رساندن به سيم كارت ها و كاهش عمر مفيد آنها مي گردد كه البته اين مهم تنها با رعايت چند نكته ساده و كوچك كه در بالا ذكر شد؛ به خوبي قابل پيشگيري مي باشد. بنابراين مشتركين توجه داشته باشند؛ با اطلاع و آگاهي از نحوه مراقبت از سيم كارت ها، مي توانند از حداكثر عمر اين شناس كارت ها استفاده نمايند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۸:۴۲ توسط:رضا موضوع:

بيمه گوشي هاي هوشمند مشتركين شاتل موبايل با تخفيف ويژه

اين روزها ديگر همه مردم داراي يك گوشي هوشمند هستند كه جايگزين خيلي از وسايل در جهان شده اند. گوشي هاي هوشمندي كه در اين سالها توانسته با كمك اينترنت مردم را به همديگر متصل كند و بسياري از كار ها با كمك گوشي هاي هوشمند از طريق خانه انجام مي شود كه بسيار اتفاق خوب و جذابي است. اما گوشي هاي هوشمند هم بايد مانند وسايلي كه بيمه مي شوند بشود تا خيال مردم از بابت سرقت گوشي شان امن باشد. در روز هاي اخير اپراتور شاتل كار بسيار جالبي كرده و طرحي را دارد عملي مي كند كه براي كساني كه سيم كارت شاتل را دارند جذاب است و آن هم بيمه كردن گوشي هاي هوشمندي كه مجهز به سيم كارت هاي شاتل هستند.اين خدمت جديد شاتل موبايل در راستاي بهبود ارزش خدمات اين اپراتور صورت پذيرفته و مشتركين سيم كارت هاي هوشمند شاتل موبايل مي توانند گوشي هاي همراه خود را بيمه نمايند.

شاتل موبايل در اصل يك " MVNO " يا اپراتور مجازي شبكه تلفن همراه است كه در طول سال هاي فعاليت مستمر و رو به رشد خود؛ توانسته به يك اپراتور "  Full MVNO" در ايران تبديل شود كه اين بدان معناست؛ شاتل موبايل برخلاف اپراتورهاي مجازي كه مي توانند خدمات و سرويس هاي اپراتورهاي اصلي را به صورت عمده خريداري و آن ها را با توجه به نياز بازار با برند تجاري خود عرضه كنند، تمام زير ساخت هاي فني و مستقل؛ از جمله هسته شبكه ( Core Network ) اختصاصي خود را ايجاد و پياده سازي كرده و تنها، از ظرفيت آنتن هاي اپراتور تلفن همراه استفاده مي كند.  

 

علاوه بر اين شاتل موبايل، تنها اپراتور تلفن همراه در كشور است كه براي مشتركين خود امكان اتصال خودكار به هر سه شبكه اپراتور ( همراه اول، ايرانسل و رايتل ) داراي شبكه راديويي را فراهم نموده است. اين سرويس با تحليل مداوم و دقيق شبكه هاي موجود در موقعيت جغرافيايي مشتركين رايتل، با كيفيت ترين و پايدارترين شبكه راديويي در هر منطقه را به صورت كاملا هوشمند و اتوماتيك در اختيار كاربران قرار مي دهد.

در حال حاضر نيز بر اساس تفاهم نامه اي كه بين اين اپراتور و سرويس" بيمه ديجيتال من " منعقد گرديده است؛ مشتركين سيم كارت شاتل موبايل مي توانند با استفاده از تخفيف 25 درصدي بيمه پارسيان ويژه شاتل موبايلي ها، گوشي هوشمند خود را به صورت آنلاين بيمه نمايند.

 

 اين بيمه كه مشمول همه برندهاي گوشي همراه مشتركين سيم كارت هاي شاتل موبايل مي گردد، موارد زير را پوشش مي دهد:

·        سرقت به صورت كلي حتي زورگيري و يا كيف قاپي؛ البته سرقت بايد مورد تاييد مراجع قضايي و انتظامي قرار گيرد.

·        آسيب هاي فيزيكي شامل شكستگي فيزيكي

·        آتش سوزي

·        آب ديدگي و نفوذ مايعات

·        نوسانات ولتاژ برق و نظاير آن

 

براي دريافت اين سرويس، مشتركين سيم كارت هاي شاتل موبايل مي توانند به پنل" مديريت حساب اينترنتي يا اپليكيشن شاتل موبايل " مراجعه نموده و در بخش" سرويس هاي خدماتي"  تخفيف 25 درصدي مربوط به خدمات بيمه ديجيتال من را دريافت نمايند.

علاقمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص نخستين اپراتور حقيقي نوع اول تلفن همراه در كشور و سيم كارت هاي هوشمند اين اپراتور با پيش شماره 0998 و كد يك، به وب سايت www.shatelmobile.ir مراجعه نموده و يا از طريق شماره 09981000000 به صورت 24 ساعته با كارشناسان فروش شاتل موبايل در تماس باشند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۹:۵۴ توسط:رضا موضوع:

بسته هاي رومينگ دور دنيا براي مشتركين همراه اول

مسافرت هميشه لذت بخش ترين كار بوده به خصوص در موقع هايي كه تعطيلات گسترده بوده و آدم ها مي توانستند به راحتي از زمان لذت ببرند. مسافرت هميشه به جاهايي كه تا حالا نديده ايم مي تواند بسيار شيرين باشد چرا كه مي تواند مسافرت باشد هم اشنايي با فرهنگ ها ديگر  و رسم و رسوماتي كه در كشور هاي ديگر هستند ولي ما نمي دانيم . اين روز ها كساني كه علاقه به سفر خارجي دارند مي توانند از طريق اپراتور هاي داخلي  براي خود رومينگ تهيه كنند و استفاده كنند. همراه اول كه امسال در تلاش است كه بتواند سياست هاي خود را عوض كند با بسته ها بسيار جذاب رومينگ براي كساني كه سيم كارت هاي همراه اول را دارند گوي سبقت را بربايد از بقيه اپراتور ها  و بتواند كه سيم كارت همراه اول جز محبوب ترين سيم كارت ها در كشور بشود و همراه اول رقيبي نداشته باشد.

اپراتور همراه اول كه در بين اپراتورهاي كشور از بيشترين تعداد مشترك برخوردار است؛ طرح رومينگ دور دنياي خود را براي كليه مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي كه قصد سفر به كشورهاي خارجي را دارند، ارائه نموده است كه با استفاده از آن مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول مي توانند هزينه هاي خود را به ميزان قابل توجهي كاهش دهند.

 

در حال حاضر سرويس رومينگ همراه اول براي مشتركين دائمي به 112 كشور و 231 اپراتور تلفن همراه مي رسد و براي مشتركين اعتباري از طريق 136 اپراتور در 85 كشور دنيا قابل استفاده مي باشد. به همين خاطر فعال سازي اين سرويس و استفاده از شماره هاي همراه اول در سفرهاي خارجي يكي از راحت ترين و بي دردسرترين راه هاي ارتباطي با دوستان و آشنايان داخل كشور مي باشد كه با خريد طرح رومينگ دور دنيا، بسيار اقتصادي تر و ارزانتر از خريد سيم كارت خارجي، خواهد بود.  

 

 بنابراين مشتركين سيم كارت همراه اول مي توانند با مراجعه به فروشگاه آنلاين همراه اول و يا از طريق اپليكيشن همراه من نسبت به خريد و فعال سازي بسته هاي اينترنت رومينگ دور دنيا اقدام نمايند. البته همراه اول در راستاي رفاه بيشتر مشتركين، امكان خريد اين بسته ها را از طريق كدهاي دستوري نيز فراهم نموده است كه در جدول زير آمده و كاربران مي توانند با توجه به نياز خود، آنها را شماره گيري نمايند.

 

بسته هاي رومينگ دور دنيا همراه اول

نوع بسته

قيمت

مدت اعتبار

كد دستوري

300 مگابايت

180.000 تومان

14 روزه

# 1 * 131 * 29 * 10 *

يك گيگابايت

450.000 تومان

14 روزه

# 2 * 131 * 29 * 10 *

3 گيگابايت

950.000 تومان

14 روزه

# 3 * 131 * 29 * 10 *

علاوه بر اين اپراتور همراه اول، به طور خاص براي مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري همراه اول كه قصد سفر به كشور امارات يا پرواز به مقصد دبي را دارند، بسته هاي ويژه رومينگ امارات در نظر گرفته كه امكان خريد بسته ها از طريق مراجعه به"  اپليكيشن همراه من و فروشگاه هاي آنلاين همراه من،" وجود دارد. البته كاربران مي توانند بسته هاي رومينگ امارت را از طريق كد هاي دستوري كه در جدول ذيل آمده نيز خريداري نمايند:

 

بسته هاي رومينگ ويژه امارات

نوع بسته

قيمت

مدت اعتبار

كد دستوري

400 مگابايت

180.000 تومان

7 روزه

# 1 * 133 * 29 * 10 *

1.1 گيگابايت به همراه 10 دقيقه مكالمه هديه

390.000 تومان

7 روزه

# 2 * 133 * 29 * 10 *

2.2 گيگابايت به همراه 15 دقيقه مكالمه هديه

590.000 تومان

7 روزه

# 3 * 133 * 29 * 10 *

3.3 گيگابايت به همراه 30 دقيقه مكالمه هديه

790.000 تومان

7 روزه

# 4 * 133 * 29 * 10 *

 

نكات و شرايط مهم:

·        با استفاده از بسته هاي اينترنت رومينگ دور دنيا همراه اول، همه امكانات واتس اپ مانند مكالمه و تماس تصويري، دسترسي به پورتال هاي بانكي و اپ هاي ايراني براي كاربران وجود دارد.

·        قيمت اعلامي بدون در نظر گرفتن ماليات بوده و به قيمت نهايي بسته ها، ماليات و ارزش افزوده اضافه خواهد شد.

·        مبناي محاسبه هزينه مكالمات در سرويس رومينگ بر حسب دقيقه مي باشد و هزينه تماس هاي دريافتي نيز به حساب مشترك دريافت كننده تماس مي باشد.

·        روشن نمودن گوشي هوشمند و دريافت پيامك در حالت رومينگ بين الملل رايگان مي باشد و هزينه پيامك ارسالي، به حساب ارسال كننده پيام خواهد بود.

·        بسته هاي رومينگ قابليت تمديد خودكار نداشته و مشتركين مي توانند در صورت اتمام بسته نسبت به خريد و فعال سازي مجدد آنها اقدام نمايند.

·        بهترين زمان خريد بسته ها، روز قبل از خروج از كشور مي باشد، زيرا همزمان با خريد بسته، سرويس رومينگ مشترك فعال شده و مهلت استفاده از بسته ها از زمان خريد بسته به مدت ذكر شده در مشخصات بسته خواهد بود. ( بسته امارت 7 روزه و بسته هاي دور دنيا 14 روزه مي باشد )

·        مشتركين مي توانند در صورت تمايل چندين بسته غير يكسان خريداري و فعال سازي نمايند.

·        در صورت اتمام بسته اينترنت رومينگ دور دنيا، هديه مكالمه قابل استفاده مي باشد.

·        در بسته هاي تركيبي هر كشور، مشتركين مي توانند با استفاده از هديه مكالمه با شماره هاي ايران يا شماره هاي همان كشور تماس بگيرند و يا به تماس هايي از مقصد ايران و همان كشور پاسخ دهند.

·        امكان خريد بسته از داخل ايران براي مسافران خارج از كشور وجود دارد.

·        بسته هاي رومينگ دور دنيا براي كليه سيم كارت هاي دائمي، اعتباري، حقيقي و حقوقي همراه اول قابل فعال سازي مي باشد.

·        محدوديتي براي فعال سازي بسته هاي دور دنيا با ساير بسته هاي ويژه رومينگ همراه اول وجود ندارد.

·        در بسته هاي رومينگ دور دنيا، با سفر به كشور جديد و تغيير اپراتور، در صورتي كه مشترك به اپراتور طرف قرارداد با همراه اول ورود پيدا كند، امكان استفاده از حجم باقيمانده بسته همچنان براي مشترك وجود دارد.

براي جستجوي شبكه كشور ميزبان، اگر گوشي هوشمند شما به صورت اتوماتيك يا خودكار به اپراتور مورد نظر متصل نمي شود، مي توانيد با مراجعه به بخش تنظيمات گوشي هوشمند، گزينه جستجوي دستي شبكه را انتخاب نموده و سپس از بين شبكه هاي اعلامي، اپراتور مورد نظر خود را انتخاب نماييد.

 

تنظيمات بر اساس سيستم عامل گوشي به شرح ذيل مي باشد:

·        ios 11

Setting / Carriers/Automatic ( Off) /Operator name

·        ios 12

Setting/ Cellular/ network selection / /Automatic ( Off[A1] ) /Operator name

·        اندرويد

Setting/ mobile network /network Operators  /Operator name

 

سرويس رومينگ بين الملل همراه اول به صورت پيش فرض بر روي كليه سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول فعال مي باشد، ولي توصيه مي شود قبل از خروج از كشور حتما از فعال بودن سرويس رومينگ خود مطمئن گرديد. براي اين كار مشتركين مي توانند از روش هاي ذيل استفاده نمايند:

·        شماره گيري كد دستوري # 1 *  ( ستاره يك مربع )

·        شماره گيري كد دستوري  # 291 * 10 * ( ستاره 291 ستاره 10 مربع )

·        مراجعه به حساب كاربري همراه من، منوي خدمات

بسته هاي رومينگ در دنيا، در تمامي اپراتورهايي كه از سراسر دنيا با همراه اول قراداد رومينگ دارند، قابل استفاده مي باشد. مشتركين مي توانند پيش از سفر با مراجعه به وب سايت همراه اول ليست كشورهاي طرف قرارداد با اين اپراتور را مشاهده نمايند و در صورت نياز در سفر از آن استفاده كنند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۱:۴۱ توسط:رضا موضوع:

سرويس پيام چند رسانه اي يا MMS در ايرانسل

گوشي هاي كه در اين سال ها بسيار محبوب شده اند و انقلابي در بين مردم ايجاد كرد و باعث محبوبيت اين پديده در بين مردم شد كه مردم از هر جايي كه دوست دارند با هم ديگر ارتباط برقرار كنند . هر چقدر كه علم پيشرفت كرد باعث اين شد كه گوشي ها از نظر تكنولوژي پيشرفت كنند و كارايي آن براي مردم آسان تر شد و در بسياري از موارد گوشي ها باعث تسهيل در كار ها شده اند كه بسيار  خوب بود. اين روز ها بسياري از مردم ديگر گوشي هاي هوشمند دارند و به راحتي از طريق اپ هايي كه براي گوشي ها موجود است استفاده مي كنند و اين نوع گوشي ها با اجداد شان بسيار متفاوت است از نوع كارايي و اندازه و حتي قدرت. ولي همچنان ارسال پيام متني يا Short Mesغير مجاز مي باشدing Service از طريق گوشي هاي هوشمند، بسيار قابليت كاربردي و مفيدي مي باشد كه كاربران در انجام امور مختلف از آن بهره مي جويند.

در حال حاضر اين تكنولوژي نيز مانند همه فناوري هاي روز دنيا رشد و ترقي منحصر بفردي پيدا كرده و گوشي هاي هوشمند امروزي علاوه بر قابليت ارسال پيام متني يا SMS ، از ويژگي ارسال پيام چند رسانه اي ياMMS نيز برخوردارند. پيام چند رسانه اي يا MMS مخفف عبارت Multimedia Mesغير مجاز مي باشدing Service مي باشد، كه قابليتي براي به اشتراك گذاشتن متن هاي طولاني، عكس و موسيقي با ساير مشتركين است.

اپراتور ايرانسل به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور ديجيتال در كشور، يكي از اپراتورهايي است كه سرويس پيام چند رسانه اي يا MMS را در اختيار مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري خود قرار مي دهد. با استفاده از اين سرويس مشتركين ايرانسل مي توانند پيام هاي خود را تا سقف 300 كيلو بايت شامل متن، عكس يا صوت با ديگر كاربران به اشتراك بگذارند. اين سرويس با قابليت هاي جديدي كه در اختيار كاربران قرار مي دهد، مانند سرويس پيام كوتاه محدود به 160 كاراكتر متني نبوده و حجم پيام ارسالي را تا 300 كيلو بايت افزايش مي دهد كه علاوه بر متن شامل، عكس، كليپ ويدئويي و يا موسيقي نيز مي باشد.

 

 از طريق اين سرويس فايل هايي با فرمت هايي كه در ذيل آمده، قابل ارسال مي باشد:

·        متن با قلم ها و رنگ هاي مختلف

·        صدا MIDI وMP3

·        عكس JPEG و GIF

·        ويدئو MPEG

 

نحوه فعال سازي سرويس پيام چند رسانه اي در اپراتور ايرانسل:

براي فعال سازي اين سرويس مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل مي توانند مراحل زير را طي نمايند:

1.     در گام نخست بايد مطمئن شويد كه تلفن همراه شما، از سرويس پيام چند رسانه اي پشتيباني مي كند. ( تمام گوشي هاي هوشمند آيفون كه از سيستم عامل ios و گوشي هايي كه از سيستم عامل اندرويد پشتيباني مي كنند، به صورت پيش فرض از MMS پشتيباني مي كنند. )

2.     سپس براي درخواست و ثبت نام براي دريافت اين سرويس، با در دست داشتن مدارك شناسايي معتبر به يكي از مراكز فروش و خدمات و يا نمايندگي هاي معتبر ايرانسل در سطح شهر مراجعه نموده و فرم فعال سازي سرويس را تكميل نموده و در نهايت آن را امضا نماييد. ( بهتر است ابتدا شرايط و ضوابط مربوط به استفاده از اين سرويس را به دقت مطالعه نماييد.)

3.     فرم تكميل شده را به همراه كپي شناسنامه يا كارت ملي كه شماره ايرانسل خود را بر روي آن نوشته ايد، به فروشنده مجاز ايرانسل تحويل دهيد.

4.     پس از انجام مراحل فوق، منتظر دريافت پيامك از سوي اپراتور ايرانسل باشيد كه در آن نحوه تنظيمات پيام چند رسانه اي را براي شما ارسال مي نمايد. (بهتر است نحوه تنظيمات را در تلفن همراه خود ذخيره نماييد. )

 

شرايط و نكات مهم:

·        هزينه ارسال هر پيام چند رسانه اي معادل 19/9 تومان مي باشد.

·        بعد از فعال سازي سرويس پيام چند رسانه اي، شما مي توانيد به ساير مشتركين ايرانسل پيام چند رسانه اي را ارسال نماييد.

·        امكان ارسال پيام چند رسانه اي به صورت مستقيم به آدرس ايميل كاربران نيز وجود دارد.

·        در صورتي كه گوشي هوشمند مشترك دريافت كننده قابليت دريافت پيام چند رسانه اي را نداشته باشد، از سوي اپراتور يك نشاني اينترنتي به همراه يك رمز ورود براي او ارسال مي گردد كه به او اين امكان را مي دهد تا از طريق اينترنت پيام ارسال شده را مشاهده نمايد.

·        در صورتي كه مشترك، پيام متني ايرانسل در خصوص نحوه تنظيمات پيام چند رسانه اي را دريافت نموده و يا آن را پاك كرده است، مي تواند با شماره گيري كد دستوري # 1 * 4 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 4 ستاره 1 مربع ) نسبت به دريافت مجدد آن اقدام نمايد.

 

پيام چند رسانه اي ياMMS سال هاست كه به عنوان يك سرويس پركاربرد و مفيد در سراسر جهان مورد استفاده قرار مي گيرد. در ايران نيز اين سرويس، براي نخستين بار در شبكه هاي GPRS مورد استفاده قرار گرفت، سپس امكان استفاده از اين تكنولوژي در شبكه نسل سوم 3G و نسل چهارم 4G با حجم بالا و در بازه زماني كمتر فراهم شد. در حال حاضر با وجود شبكه هاي پرسرعت 4.5 G و به زودي 5G امكان ارسال اينگونه پيام هاي چند رسانه اي با سرعت بالا و به صورتي كاملا متمايز فراهم خواهد شد كه براي اهداف مختلف خصوصا به عنوان يك روش تبليغاتي موثر مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۰:۱۳ توسط:رضا موضوع:

سرويس پيام چند رسانه اي يا MMS در ايرانسل

گوشي هاي كه در اين سال ها بسيار محبوب شده اند و انقلابي در بين مردم ايجاد كرد و باعث محبوبيت اين پديده در بين مردم شد كه مردم از هر جايي كه دوست دارند با هم ديگر ارتباط برقرار كنند . هر چقدر كه علم پيشرفت كرد باعث اين شد كه گوشي ها از نظر تكنولوژي پيشرفت كنند و كارايي آن براي مردم آسان تر شد و در بسياري از موارد گوشي ها باعث تسهيل در كار ها شده اند كه بسيار  خوب بود. اين روز ها بسياري از مردم ديگر گوشي هاي هوشمند دارند و به راحتي از طريق اپ هايي كه براي گوشي ها موجود است استفاده مي كنند و اين نوع گوشي ها با اجداد شان بسيار متفاوت است از نوع كارايي و اندازه و حتي قدرت. ولي همچنان ارسال پيام متني يا Short Mesغير مجاز مي باشدing Service از طريق گوشي هاي هوشمند، بسيار قابليت كاربردي و مفيدي مي باشد كه كاربران در انجام امور مختلف از آن بهره مي جويند.

در حال حاضر اين تكنولوژي نيز مانند همه فناوري هاي روز دنيا رشد و ترقي منحصر بفردي پيدا كرده و گوشي هاي هوشمند امروزي علاوه بر قابليت ارسال پيام متني يا SMS ، از ويژگي ارسال پيام چند رسانه اي ياMMS نيز برخوردارند. پيام چند رسانه اي يا MMS مخفف عبارت Multimedia Mesغير مجاز مي باشدing Service مي باشد، كه قابليتي براي به اشتراك گذاشتن متن هاي طولاني، عكس و موسيقي با ساير مشتركين است.

اپراتور ايرانسل به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور ديجيتال در كشور، يكي از اپراتورهايي است كه سرويس پيام چند رسانه اي يا MMS را در اختيار مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري خود قرار مي دهد. با استفاده از اين سرويس مشتركين ايرانسل مي توانند پيام هاي خود را تا سقف 300 كيلو بايت شامل متن، عكس يا صوت با ديگر كاربران به اشتراك بگذارند. اين سرويس با قابليت هاي جديدي كه در اختيار كاربران قرار مي دهد، مانند سرويس پيام كوتاه محدود به 160 كاراكتر متني نبوده و حجم پيام ارسالي را تا 300 كيلو بايت افزايش مي دهد كه علاوه بر متن شامل، عكس، كليپ ويدئويي و يا موسيقي نيز مي باشد.

 

 از طريق اين سرويس فايل هايي با فرمت هايي كه در ذيل آمده، قابل ارسال مي باشد:

·        متن با قلم ها و رنگ هاي مختلف

·        صدا MIDI وMP3

·        عكس JPEG و GIF

·        ويدئو MPEG

 

نحوه فعال سازي سرويس پيام چند رسانه اي در اپراتور ايرانسل:

براي فعال سازي اين سرويس مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل مي توانند مراحل زير را طي نمايند:

1.     در گام نخست بايد مطمئن شويد كه تلفن همراه شما، از سرويس پيام چند رسانه اي پشتيباني مي كند. ( تمام گوشي هاي هوشمند آيفون كه از سيستم عامل ios و گوشي هايي كه از سيستم عامل اندرويد پشتيباني مي كنند، به صورت پيش فرض از MMS پشتيباني مي كنند. )

2.     سپس براي درخواست و ثبت نام براي دريافت اين سرويس، با در دست داشتن مدارك شناسايي معتبر به يكي از مراكز فروش و خدمات و يا نمايندگي هاي معتبر ايرانسل در سطح شهر مراجعه نموده و فرم فعال سازي سرويس را تكميل نموده و در نهايت آن را امضا نماييد. ( بهتر است ابتدا شرايط و ضوابط مربوط به استفاده از اين سرويس را به دقت مطالعه نماييد.)

3.     فرم تكميل شده را به همراه كپي شناسنامه يا كارت ملي كه شماره ايرانسل خود را بر روي آن نوشته ايد، به فروشنده مجاز ايرانسل تحويل دهيد.

4.     پس از انجام مراحل فوق، منتظر دريافت پيامك از سوي اپراتور ايرانسل باشيد كه در آن نحوه تنظيمات پيام چند رسانه اي را براي شما ارسال مي نمايد. (بهتر است نحوه تنظيمات را در تلفن همراه خود ذخيره نماييد. )

 

شرايط و نكات مهم:

·        هزينه ارسال هر پيام چند رسانه اي معادل 19/9 تومان مي باشد.

·        بعد از فعال سازي سرويس پيام چند رسانه اي، شما مي توانيد به ساير مشتركين ايرانسل پيام چند رسانه اي را ارسال نماييد.

·        امكان ارسال پيام چند رسانه اي به صورت مستقيم به آدرس ايميل كاربران نيز وجود دارد.

·        در صورتي كه گوشي هوشمند مشترك دريافت كننده قابليت دريافت پيام چند رسانه اي را نداشته باشد، از سوي اپراتور يك نشاني اينترنتي به همراه يك رمز ورود براي او ارسال مي گردد كه به او اين امكان را مي دهد تا از طريق اينترنت پيام ارسال شده را مشاهده نمايد.

·        در صورتي كه مشترك، پيام متني ايرانسل در خصوص نحوه تنظيمات پيام چند رسانه اي را دريافت نموده و يا آن را پاك كرده است، مي تواند با شماره گيري كد دستوري # 1 * 4 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 4 ستاره 1 مربع ) نسبت به دريافت مجدد آن اقدام نمايد.

 

پيام چند رسانه اي ياMMS سال هاست كه به عنوان يك سرويس پركاربرد و مفيد در سراسر جهان مورد استفاده قرار مي گيرد. در ايران نيز اين سرويس، براي نخستين بار در شبكه هاي GPRS مورد استفاده قرار گرفت، سپس امكان استفاده از اين تكنولوژي در شبكه نسل سوم 3G و نسل چهارم 4G با حجم بالا و در بازه زماني كمتر فراهم شد. در حال حاضر با وجود شبكه هاي پرسرعت 4.5 G و به زودي 5G امكان ارسال اينگونه پيام هاي چند رسانه اي با سرعت بالا و به صورتي كاملا متمايز فراهم خواهد شد كه براي اهداف مختلف خصوصا به عنوان يك روش تبليغاتي موثر مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۹:۲۸ توسط:رضا موضوع:

سرويس راينواز رايتل به جاي بوق انتظار

اين روزها بسياري از مردم به هنر و اهنگ بسيار علاقه مند هستند و اين روز ها بسياري از مردم در تلاش هستند كه يك هنر را ياد بگيرند. اما اپراتور ها كه در تلاش هستند كه اين روز ها از سرويس هايي استفاده مي كنند كه براي مردم بسيار جذاب است. اين روز ها اپراتور ها از سرويس هاي راينواز استفاده مي كنند كه اهنگ هاي بسيار محبوب ايراني را مردم به عنوان پيش زنگ خود قرار دهند. اپراتور رايتل اين روز ها از بقيه اپراتور ها در اين زمينه فعال بوده است تا بتواند گوي سبقت را از بقيه رقبا بدزد تا بتواند محبوب ترين اپراتور در بازار سيم كارت معرفي شود.. در حال حاضر سرويس آواي انتظار به عنوان يك سرويس پرطرفدار و محبوب از سوي همه اپراتورهاي كشور ارائه ميگردد و آنها تلاش مي كنند تا با تعريف قابليت هاي جديد و آپشن هاي متفاوت استفاده از آن را براي كاربران هيجان انگيز تر و جذاب تر از قبل نمايند.

در اين بين سرويس راينواز اپراتور رايتل يكي از بهترين ها و متنوع ترين سرويس هاي آواي انتظار در بين اپراتورها مي باشد كه امكان انتخاب آواي مورد علاقه كاربران از ميان انواع مختلف موسيقي اعم از كلاسيك، سنتي، پاپ، متن فيلم، سريال و ... را براي كاربران فراهم خواهد كرد. به همين خاطر مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري رايتل مي توانند به راحتي به جاي بوق انتظار يك قطعه موسيقي يا آهنگ مورد علاقه خود را با مخاطبان خود به اشتراك بگذارند.

اين سرويس از خدمات متنوع و متفاوتي برخوردار است كه مشتركين سيم كارت دائمي رايتل و سيم كارت اعتباري رايتل مي توانند در صورت تمايل از آنها بهره مند گردند.

 

شرح خدمات سرويس راينواز:

1.     امكان اختصاصي يك يا چند راينواز به شخص يا گروهي از اشخاص در زمان هاي دلخواه

2.     هديه دادن راينواز به ساير مشتركين رايتل

3.     كپي كردن راينواز ساير مشتركين رايتل با استفاده از كد 7#  ( مربع 7 )

4.     عدم پخش راينواز براي فرد يا گروهي از افراد

هزينه فعال سازي اين سرويس براي يك بازه زماني مشخص؛ حداكثر 5،000 ريال مي باشد كه هزينه اين خريد از حساب مشتركين اعتباري به صورت ريالي كسر شده و يا به صورت حساب پايان دوره مشتركين دائمي اضافه خواهد شد. به طور كلي استفاده از سرويس راينواز، به غير از هزينه فعال سازي ( حداكثر 5،000 ريال ) هيچ گونه هزينه ماهيانه، هزينه فعال سازي و يا هزينه تغييرات نخواهد داشت.

در حال حاضر دوره اعتبار هر راينواز 30 روز مي باشد كه در صورت عدم حذف اين سرويس از سوي مشترك، به صورت خودكار تمديد مي گردد.

 

نحوه هديه دادن راينواز:

مشتركين مي توانند براي هديه دادن راينواز به دوستان رايتلي خود از حساب كاربري يا صفحه اصلي پورتال با استفاده از روش هاي ذيل اقدام نمايند:

·        شماره گيري كد دستوري # 210 *  (  ستاره 210 مربع )

·        ارسال پيام كوتاه با اين دستورالعمل: شماره مشترك هديه گيرنده + كد راينواز + GIFT

البته مشتركين توجه داشته باشند كه هزينه هديه مانند هزينه خريد راينواز بر عهده هديه دهنده مي باشد و هديه گيرنده مي تواند با مراجعه به قسمت پروفايل من، بخش هداياي دريافتي نسبت به فعال سازي راينواز هديه خود اقدام نمايد.

 

نحوه فعال سازي سرويس راينواز:

مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري رايتل مي توانند براي فعال سازي اين سرويس از روش هاي ذيل استفاده نمياند:

·        سامانه كد دستوري

براي اين كار مشتركين مي توانند با شماره گيري كد دستوري  # 210 *  (  ستاره 210 مربع ) راينواز مورد علاقه خود را فعال نمايند.

·        وب سايت راينواز

مراجعه وب سايت اين سرويس به آدرس rbt.rightel.ir، يكي ديگر از راه هاي فعال سازي اين سرويس مي باشد.

·        ارسال پيام كوتاه

براي اين كار، مشتركين رايتل بايد دستور زير را از سيم كارت رايتل خود به سامانه پيامكي 2030 ارسال نمايند.

 

دستور

مثال

كد راينواز  ON

133 ON

 

 

با توجه به اين كه اپراتور رايتل، تلاش نموده تا براي كاربران مختلف با سليقه هاي گوناگون، نمونه هاي موسيقي و آواهاي متنوع را فراهم نمايد، تعداد آهنگ ها و موسيقي هاي موجود در اين پورتال بسيار زياد مي باشد. به همين خاطر امكان جستجوي راينواز مورد علاقه نيز در اين پورتال براي كاربران فراهم شده تا ضمن جلوگيري از سردرگمي كاربران به آنها كمك كند تا به راحتي با مراجعه به بخش جستجوي پورتال، پيش از خريد راينواز، به موسيقي مورد نظر خود به صورت رايگان گوش داده و در صورت تمايل نسبت به خريد آن اقدام نمايند.

نحوه جستجوي راينواز در پرتال راينواز به آدرس rbt.rightel.ir:

1.     نام آهنگ

2.     نام صاحب اثر

3.     كد آهنگ  

اپراتور رايتل براي تسهيل ثبت درخواست مشتركين، امكان ارسال دستورهاي مختلف از سيم كارت رايتل را به سرشماره 2030 فراهم نموده كه در جدول ذيل آمده و مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري رايتل مي توانند بسته به نياز خود از آن بهره مند گردند.

 

عمليات

شكل دستور

فعال سازي

كد راينواز On

غير فعال سازي

كد راينواز Off

مشاهده آهنگ هاي فعال

View rbt

مشاهده آهنگ هاي پيشنهادي

Off rbt

حذف تمام آهنگ هاي خريداري شده به صورت يكجا

Sug

 

 

به طور كلي مدل يا قابليت هاي تلفن همراه براي استفاده از سرويس راينواز رايتل اهميتي نداشته و كليه گوشي هاي هوشمندي كه از نسل سوم شبكه تلفن همراه پشتيباني مي كنند، قابليت استفاده از اين سرويس را خواهند داشت. البته تنظيمات راينواز در شبكه تلفن همراه رايتل ذخيره شده و ارتباطي با تنظيمات گوشي تلفن همراه ندارد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۵:۴۶ توسط:رضا موضوع: