رندباز رندباز .

رندباز

تعداد سيم كارت مجاز براي هر ايراني چه قدر است؟

ابلاغ قانون محدوديت تعداد سيم كارت از سوي رگولاتوري؛ در روزهاي اول تصويب افراد زيادي را كه براي اهداف مجاز مختلفي نياز به سيم كارت هاي متعدد داشتند، دچار مشكل ساخت. ولي با مرور زمان اين افراد نيز مجبور شدند تا تمام نيازهاي خود را با همين تعداد سيم كارت مجاز مصوب شده، حل نمايند.

با توجه به اين كه با پيشرفت تكنولوژي و همه گيري استفاده از فناوري هاي مدرن، شكل و شمايل كلاهبرداري ها و تخلفات نيز بسيار با گذشته فرق كرده و در حال حاضر متخلفان با تسلط كامل به علم روز دنيا از غفلت و سادگي افراد سوء استفاده كرده و اهداف شومشان را اجرايي مي كنند، لازم است كليه افراد دقت و توجه كافي نسبت به حفظ اموال شخصي مانند سيم كارت ها داشته باشند.

 

 

با توجه به اين كه آمارها نشان مي دهد تعداد سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري واگذار شده در كشور از سوي اپراتورها بسيار بيشتر از جمعيت كل ايران مي باشد، به نظر مي رسد بسياري از افراد بنا به دلايل مختلف نياز به تهيه سيم كارت هاي متعدد دارند. به طوري كه گاها ديده شده تعداد سيم كارت هاي ثبت شده به نام يك فرد از 10 سيم كارت هم بيشتر است.

در گذشته هر فرد مجاز بود كه از هر اپراتور 10 سيم كارت به نام خودش و با كد ملي خود ثبت نمايد، ولي در سال هاي گذشته اين قانون تغيير كرده و بر اساس آخرين اعلام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي؛ هر فرد ايراني مي تواند تنها 10 سيم كارت را با كد ملي خود ثبت نمايد. اين قانون بدين معناست كه افراد مي توانند در مجموع از هر سه اپراتور همراه اول، ايرانسل و رايتل، 10 سيم كارت تحت مالكيت خود داشته باشد. البته اشخاص حقوقي مانند شركت ها و سازمان ها براي تعداد سيم كارت هاي فعال؛ از هيچ محدوديتي برخوردار نيستند. اتباع غير ايراني نيز با داشتن مدارك هويتي معتبر شامل گذرنامه، كارت اقامت، كارت پناهندگي، كارت هويت و كارت سبز مي توانند به صورت همزمان از مجموع تمام اپراتورهاي فعال در كشور سه سيم كارت فعال به نام خود داشته باشند.

 

 

زيرا تخلفاتي كه در فضاي مجازي صورت مي پذيرد؛ معمولا به كمك ابزارهايي مانند سيم كارت انجام مي شود و قطعا كلاهبرداران براي حفظ هويت خود از هويت جعلي و سيم كارت هايي استفاده مي كنند كه به نام شخص ديگري مي باشد. از آنجا كه بر اساس قانون در صورت وقوع هرگونه جرم و كلاهبرداري تنها مالك سيم كارت بايد در مراجع قانوني حضور يافته و پاسخگو باشد، حفظ و مراقبت از هويت شخصي و اسناد و مدارك بر عهده هر فرد مي باشد. البته در مواردي هم بعد از تلاش فراوان و ارائه اسناد و ... بي گناهي مالك ثابت خواهد شد؛ ولي اين روند علاوه بر اين كه مستلزم زمان مي باشد؛ مي تواند باعث ضررهاي مالي و از دست رفتن آبرو نيز بشود. چون بايد بپذيريم كه به هر حال مالك سيم كارت به علت سهل انگاري، در وقوع جرم درصدي مقصر مي باشد.

در هر صورت از آنجا كه پيشگيري بهتر از درمان است، لازم است افراد در اسرع وقت نسبت استعلام تعداد سيم كارت هايي كه به نامشان است؛ اقدام نمايند تا ضمن آگاهي از تعداد سيم كارتي كه به نامشان مي باشد، در صورت بروز هرگونه مغايرت، نسبت به مسدود سازي سيم كارت و تعيين تكليف آن اقدام نمايند.

 

روش هاي استعلام سيم كارت:

·        ارسال كد ملي به سرشماره سرشماره 3000150

·        مراجعه به سايت رگولاتوري به آدرس www.cra.ir

·        مراجعه به اپليكيشن هر يك از اپراتورها ( بخش مديريت حساب همراه من، ايرانسل من، رايتل من )

·        مراجعه حضوري به دفاتر امور مشتركين و مراكز ارتباطي اپراتورها

در هر كدام از اين روش ها، تنها با ارائه كد ملي، مشترك مي تواند از تعداد سيم كارتي كه به نامش مي باشد، آگاهي پيدا كند.

 

اگر بعد از استعلام از تمام سيم كارت هايي كه به نامتان مي باشد، آگاهي داشتيد و مغايرتي جود ندارد، مي توانيد با خيال راحت از آنها استفاده نماييد. ولي در صورت بروز هر گونه مغايرت لازم است؛ سريعا موضوع را پيگيري نموده و با مراجعه به يكي از دفاتر امور مشتركين نسبت به قطع دسترسي آن اقدام نماييد. زيرا هرگونه سهل انگاري مي تواند منجر به بروز مشكلات و دردسرهاي فراواني گردد.

البته استعلام تعداد سيم كارت در بعضي شرايط بسيار مهم تر و جدي تر خواهد بود، زيرا در اين شرايط خاص كه در ادامه به آنها اشاره مي كنيم، امكان سوء استفاده و كلاهبرداري از سيم كارت تحت مالكيت شما بيشتر است.

 

 شرايط خاص مي تواند شامل موارد زير گردد:

·        اگر به تازگي مورد سرقت قرار گرفته ايد و كيف و مداركتان را دزديده اند.

·        اگر گوشي هوشمندتان را به سرقت برده اند.

·        اگر سيم كارت بلا استفاده اي داشته ايد كه اصلا به خاطر نمي آوريد؛ دچار چه سرنوشتي شده است.

·        اگر با استفاده از كد ملي خود براي دوست يا آشنايي سيم كارت تهيه نموديد و اكنون از آن فرد و آن سيم كارت بي اطلاع هستيد.

·        اگر سيم كارتي داشتيد كه اكنون به آن دسترسي نداريد و به نوعي گم شده است.

علي ايحال مراقب باشيد و با بي خيالي از كنار سيم كارتي كه به نامتان بوده، نگذريد و حتما تا تعيين تكليف نهايي سيم كارت پيگير باشيد و براي مسدود سازي سيم كارت با در دست داشتن مدارك شناسايي معتبر به دفاتر امور مشتركين مراجعه فرماييد.

 

با در نظر گرفتن اين كه تمام مسئوليت هاي استفاده از سيم كارت حتي در صورت واگذاري خط، به عهده مالك سيم كارت مي باشد، تصويب اين قانون در راستاي مديريت بر سيم كارت هاي ارائه شده و جلوگيري از بروز جرم و تخلف صورت پذيرفته و قانونگذار با اشراف كامل بر شرايط، تصميم به محدود سازي واگذاري سيم كارت نموده است تا از مسائل و مشكلات بعدي جلوگيري نمايد. به همين خاطر همكاري و دقت نظر مشتركين بيش از هروقت ديگر مي تواند، شرايط را براي كلاهبرداران و متخلفان سخت تر نمايد و راه رسيدن به هدف را براي آنها ناهموار سازد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: تعداد سيم كارت مجاز براي هر شخص , محدوديت مالكيت سيم كارت , روش هاي استعلام سيم كارت , تعداد سيم كارت مجاز , رندباز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۵:۵۰ توسط:رضا موضوع:

كدهاي دستوري پركاربرد ايرانسل

اين روزها علم و تكنولوژي به سرعت برق و با پيشرفت كرده است و هر روز  چيز هاي جديدي كشف مي شود و باعث اين مي شود كه آدم ها معلومات خود را افزايش دهند.پيشرفت تكنولوژي سود هاي بسياري براي آدم ها داشته است به خصوص در مورد ارتباط آدم ها با يكديگر.ديگر مانند گذشته لازم نيست كه آدم ها با نامه با يكديگر ارتباط برقرار داشته باشند و مي توانند با يك گوشي با هم ديگر ارتباط برقرار كنند.اين روز ها اپراتور هاي سيم كارت در تلاش هستند كه با ارائه خدمات بسيار ويژه و عالي به مردم كمك كنند تا مشكلي براي ارتباط با يكديگر نداشته باشند.يكي از بزرگ ترين تغييراتي كه انجام شده است در شبكه گوشي ها استفاده از كد هاي دستوري است كه باعث ارسال دستور هاي متفاوتي مي شود.. كد دستوري يا USSD در واقع نوعي ارسال پيام در شبكه تلفن همراه مي باشد كه بسيار پركاربرد بوده و مبناي عملكرد آنها بر اساس ذخيره نشدن اطلاعات در سرور مي باشد.

اين كدها كه بر اساس ارتباط با اپراتورهاي موبايل مانند همراه اول، ايرانسل و رايتل تعريف شده اند براي ثبت درخواست ها و خدمات مختلف مانند خريد شارژ، اطلاع از باقيمانده بسته اينترنت همراه، خريد بسته هاي اينترنتي و ... مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

يكي از مهمترين مزاياي استفاده از كدهاي دستوري عدم نياز به اينترنت ( به صورت آفلاين ) و رايگان بودن اين سرويس مي باشد كه كار با آنها را براي همگان آسان و راحت نموده است. كدهاي دستوري " ستاره، مربع " در اصل اعدادي هستند كه بين يك  #  و  *  محصورند و ارسال يا دريافت آنها تقريبا با تمام گوشي هاي موجود اعم از ساده يا هوشمند امكان پذير مي باشد.

در حال حاضر استفاده از كدهاي دستوري ستاره ، مربع بسيار در بين كاربران رايج مي باشد، به همين خاطر ما در اينجا به برخي از بهترين و پركاربردترين كدهاي دستوري اپراتور ايرانسل اشاره مي كنيم كه مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل مي توانند به صورت آفلاين از آنها بهره مند گردند:

 

كد تغيير زبان ايرانسل

كد دستوري يا  (USSD)

عملكرد

# 1 * 3 * 4 * 555 *

تغيير زبان به فارسي

# 2 * 3 * 4 * 555 *

تغيير زبان به انگليسي

 

كدهاي اينترنت ايرانسل

كد دستوري يا (USSD )

عملكرد

# 5 * 555 *

خريد بسته هاي اينترنت

# 4 * 1* 555 *

اطلاع از باقي مانده بسته اينترنت همراه

# 2 * 4* 555 *

ارسال تنظيمات اينترنت همراه

# 20 * 

بررسي پوشش اينترنت همراه در منطقه شما

# 8 * 555 *

خريد بسته اينترنت ثابت

# 815 * 

فعال سازي اينترنت اضطراري

# 4 * 1 * 555 *

مشاهده بسته هاي اينترنت فعال

 

كدهاي شارژ ايرانسل

كد دستوري يا (USSD )

عملكرد

# 2 * 1 * 555 *

استعلام مانده حساب

ابتدا # 1 * 142 * را شماره گيري نموده و پس از تعيين رمز خود، كد زير را شماره گيري كنيد: # شماره مقصد * مبلغ به ريال * رمز* 142 *

ارسال شارژ براي ديگران ( سرويس خط به خط )

# شماره رمز 12 يا 16 رقمي * 141 *

شارژ خط با كد شارژ

# شماره رمز 12 رقمي * 144 *

شارژ شگفت انگيز

 

كدهاي خريد محصولات ايرانسل

كد دستوري يا ( USSD)

عملكرد

# 3 * 10 * 555 *

بررسي موجود بودن شماره دلخواه

# 5* 5 * 555 *

خريد بسته هاي تركيبي ( بوم و بوم + )

# 55 * 555 *

خريد بسته مكالمه

# 1 * 16 * 555 *

خريد سيم كارت ايرانسل

# 22* 555 *

پيگيري سفارش

 

كدهاي ديگر خدمات ايرانسل

كدهاي دستوري يا (USSD )

عملكرد

# 5006 *

فعال سازي و غير فعال سازي پيامك هاي تبليغاتي ايرانسل

# 9 * 1 * 555*

تبديل خط اعتباري به دائمي

# 11 * 555 يا # 1 * 6 *

شارژ كيف پول ديجيتال ايرانسل

# 6101 *

سرويس رديابي گوشي ( هزينه 1000 تومان )

# 1 * 5 * 4* 555 *

فعال سازي پيام گير صوتي

# 2* 5 * 4* 555 *

فعال سازي اطلاع رساني تماس هاي ناموفق

# 3* 5 * 4* 555 *

غير فعال سازي اطلاع رساني تماس هاي ناموفق

# 4 * 5 * 4* 555 *

حذف تمام خدمات پيام گير

# 2 * 1 * 555 *

افزايش سقف مصرف و پرداخت قبض سيم كارت هاي دائمي

# 6 * 555 *

مشاهده جشنواره هاي فصلي

# 1 * 4 * 555*

درخواست تنظيماتMMS 

# 8 * 3 * 555 *

مشاهده طرح تعرفه فعلي شما

 

با توجه به اين كه كدهاي دستوري راهي براي ارتباط لحظه اي مي باشند، مانند سرويس پيام كوتاه تاخير نخواهند داشت. علاوه بر اين امنيت استفاده از كدهاي دستوري بسيار بالا مي باشد، به همين خاطر امروزه استفاده از اين كدها تنها به اپراتورها محدود نبوده و بسياري از ادارات، سازمان ها، خيريه ها، موسسات مالي و بانك ها و ... از اين كدها براي ارسال درخواست هاي متنوع استفاده مي كنند.

البته تقريبا تمامي سرويس هاي بيان شده با مراجعه حضوري به مراكز ارتباط با ايرانسل و يا به صورت غير حضوري از طريق اپليكيشن پركاربرد ايرانسل من قابل اجرا مي باشد ولي استفاده از  كدهاي دستوري يا  USSD  همان غول چراغ جادوست كه همگام با تكنولوژي روز دنيا در دسترس همگان قرار گرفته و مي تواند در كسري از ثانيه درخواست هاي كاربران را ثبت و اجرايي نمايد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۴:۰۵ توسط:رضا موضوع:

در سفر اربعين خريد كدام سيم كارت عراقي مناسب تر است؟

اين روز ها بسياري از مردم شور و شوق بسيار عجيبي دارند و در تلاش هستند كه بعد از دو سال كه كرونا بوده و نتوانستند به كربلا بروند حالا اجازه دارند كه بروند. دولت عراق رسما اعلام كرد كه هر كسي كه دوست دارد براي اربعين امام حسين(ع) به عراق برود مشكلي ندارد و مي تواند به اين كشور براي زيارت امام حسين (ع)بياييد.در اين سفر اكثر مردم به فكر اين هستند كه چگونه با دوستان و آشنايان ارتباط برقرار كنند.اپراتور هاي سيم كارت اعلام كرده اند مانند سال هاي گذشته در كنار مردم هستد و در ارئه خدمات كوتاهي نمي كنند.مردم مي توانند با يك انتخاب و روش مناسب با خانواده هايشان در ارتباط باشند و اين سفر برايشان لذت بخش تر باشد و كساني كه نتوانستند در راهپيمايي بزرگ اربعين شركت كنند با كساني كه در حال زيارت هستند  به نحوي ارتباط برقرار كنند و از دغدغه اصلي كساني كه مي خواهند بروند بكاهند

زائران سفر به عتبات مانند مسافران هر سفر خارجي ديگري مي توانند از دو روش براي برقراري ارتباط با ايران استفاده نمايند.

روش اول: فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل

روش دوم: استفاده از سيم كارت هاي عراقي

 

به طور كلي هزينه هاي رومينگ بين الملل؛ تابعي از هزينه هاي بين المللي مي باشد، بنابراين در حال حاضر هزينه خريد سيم كارت هاي عراقي مقرون به صرفه تر و كاربردي تر مي باشد. علاوه بر اين به دليل حجم عظيم زوار اربعين، معمولا سرويس رومينگ در روزهاي راهپيمايي اربعين دچار مشكل مي شود و براي زوار بهتر است با خريد سيم كارت عراقي و استفاده از شبكه هاي ارتباطي كشور عراق، از بهترين راه براي برقراري ارتباط با ايران استفاده نمايند.

البته خريد سيم كارت عراقي قطعا هزينه هاي ارتباطي كمتري را نيز براي مسافران به دنبال خواهد داشت. زيرا اپراتورهاي عراقي در اين ايام سيم كارت هاي خود را با تخفيفات ويژه براي ارتباطات درون شبكه اي ارائه مي كنند و استفاده از اين نوع خدمات براي زائران ايراني كه معمولا به صورت گروهي يا كارواني سفر مي كنند، بسيار با صرفه و اقتصادي مي باشد و به آنها كمك مي كند تا با خريد چند سيم كارت از يك اپراتور، از ارتباط مستمر و ارزان قيمت درون كارواني در طول سفر بهره مند گردند. 

بنابراين در اينجا تصميم داريم تا با نگاهي اختصاصي به سيم كارت هاي عراقي، اطلاعات مورد نياز مسافران براي خريد سيم كارت را در اختيار آنها قرار دهيم.

سيم كارت هاي عراقي معمولا توسط سه شركت Asiacell ، Zain و Korek ارائه مي شوند كه هر كدام از قيمت و ميزان شارژ اوليه متفاوتي برخوردارند.

 

اپراتور آسيا سل ( Asiacell )

كاربراني كه در كشور عراق سيم كارت هاي اپراتور آسيا سل را تهيه كنند، مي توانند از تعرفه هاي درون شبكه اي به صورت نيم بها استفاده نمايند. هزينه فعال سازي اين سرويس بر اساس تعرفه سال 98، پنج هزار دينار عراقي مي باشد كه با ارسال عدد 2 به سرشماره 293 فعال مي گردد.

 

اپراتور كورك تلكام ( Korek )

كاربران سيم كارت هاي اين اپراتور نيز مانند آسيا سل اين امكان را دارند تا هزينه ارتباطات درون شبكه اي خود را به صورت نيم بها پرداخت نمايند. كاربران براي استفاده از سرويس نيم بها بايد كد دستوري # 254 * را شماره گيري نموده و بعد از پرداخت 1500 دينار عراقي ( بر اساس تعرفه سال 98 ) مي توانند شش مخاطب را براي مكالمه نيم بها انتخاب نمايند. ( هزينه هاي كاربر تنها با شش مخاطب انتخابي به صورت نيم بها خواهد بود.)

 

 

اپراتور زين ( Zain )

كاربران اين سيم كارت مانند دو اپراتور ديگر امكان استفاده از تعرفه نيم بها براي ارتباطات درون شبكه اي خواهند داشت. اين سرويس كه با ارسال عدد 2 به سرشماره 2034 امكان پذير مي باشد با هزينه اوليه پنج هزار دينار عراقي ( تعرفه سال 98 ) قابل فعال سازي مي باشد. به طور كلي استفاده از سيم كارت هاي زين در بين مدير كاروان ها متداول مي باشد.

 

 

كدهاي دستوري پركاربرد سيم كارت هاي عراقي

در اينجا براي آگاهي علاقمندان برخي از پركاربردترين كدهاي دستوري سيم كارت هاي عراقي را بيان مي كنيم:

با توجه به اين كه در سال هاي گذشته به دليل پاندمي كرونا، راهپيمايي اربعين برگزار نمي شد، هزينه هاي اعلام شده در جدول زير بر اساس تعرفه سال 98 بوده و قطعا اين هزينه ها در سال جاري تغييرات محسوسي خواهد داشت.

 

كدهاي دستوري انواع سيم كارت هاي عراقي

نام سيم كارت

طريقه شارژ كردن

باقيمانده شارژ

ليست بسته هاي اينترنتي

هزينه تماس با ايران ( بر حسب دقيقه)

هزينه پيام كوتاه

مركز تماس

آسيا سل

# كدشارژ * 133 *

# 133 *

# 299 *

280 دينار

150 دينار

333

زين

# كدشارژ * 101 *

# 100 *

# 321 *

270 دينار

150 دينار

107

كورك تلكام

# كدشارژ * 221 *

# 211 *

# 250 *

260 دينار

150 دينار

411

 

معمولا سيم كارت ها عراقي با اعتبار 30 روزه و قيمتي مناسب عرضه مي گردند؛ ولي مهمترين نكته در خريد اين سيم كارت ها، مراجعه به مراكز معتبر مي باشد تا بتوانيد سيم كارتي با تاريخ مصرف بالاتر و قيمتي اقتصادي تر تهيه كنيد. در سال هاي گذشته، به دليل تقاضاي بالا براي خريد سيم كارت در عراق، تهيه آن بسيار سخت بود و معمولا زائران براي خريد آنها دچار سردرگمي مي شدند، به همين خاطر با تمهيدات انجام شده از سوي وزارات ارتباطات، در مرز هاي ورودي به عراق مانند مرز مهران امكان خريد اين نوع سيم كارت وجود داشت. البته براي سال جاري بايد منتظر ماند تا در روزهاي نزديك اربعين علاوه بر اعلام تعرفه ها، نحوه ارائه آنها نيز مشخص شود. در هر صورت براي خريد سيم كارت عراقي، مسافران بايد پاسپورت خود را به همراه داشته باشند.

در حالت عادي سفر به عراق برقراري ارتباط با ايران، با فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل مقدور بوده و مشكلات شلوغي و اختلال در تماس را نخواهد داشت. ولي در روزهاي اربعين به دليل شلوغي ترافيك تماس ها زياد بوده و سرويس رومينگ بين الملل كيفيت لازم را نخواهد داشت. علاوه بر اين در صورت استفاده از سيم كارت ايراني در كشور عراق، علاوه بر محاسبه هزينه رومينگ، هزينه تمام تماس هايي كه با شما گرفته مي شود نيز به حساب مشترك خواهد بود. بنابراين خريد سيم كارت عراقي بسيار به صرفه تر و منطقي تر مي باشد. ولي با توجه به اين كه هنوز تعرفه ها و خدمات اين نوع سيم كارت ها اعلام نشده، به طور قطع نمي توان يكي از آنها را به عنوان بهترين و ارزان ترين سيم كارت عراقي اعلام نمود.

البته با توجه به اين كه فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل و استفاده از شماره تلفن خود در كشور عراق، يكي از راحت ترين روش هاي ارتباطي با ايران مي باشد، پيشنهاد مي شود سيم كارت ايراني(همراه اول، ايرانسل،رايتل) خود را به همراه داشته باشيد تا در مواقع ضروري و گير نياوردن سيم كارت عراقي بتوانيد از آن استفاده نماييد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۷:۳۶ توسط:رضا موضوع:

چرا شاتل موبايل؟

بسياري اين روز ها در فكر خريد سيم كارت هستند در بازار. يكي از اين اپراتور ها كه فعاليت بسيار جذابي داشته است و در اين چند وقت بسيار فعال بوده است شاتل موبايل است.شاتل يك اپراتور مجازي است كه در هر كجا يكي از اپراتورهاي فعال كشور بهترين سرويس را بدهد روي آن سوار شده و از آن استفاده مي كنند.شاتل موبايل يكي از اپراتور هاي خوب كشور است و در اين سالها فعاليت هاي گسترده ايي داشته است.شاتل در تلاش است كه بين اپراتور هاي فعال كشور براي خودش جايگاهي باز كند.شاتل اين روز ها در تلاش است كه براي كساني كه سيم كارت ندارند را به سوي خود بكشاند و مزايايي براي كساني كه شاتل موبايل را انتخاب مي كنند در نظر گرفته است.، مي تواند خدمات و سرويس هاي اپراتورهاي اصلي را به صورت عمده خريداري و آن ها را با توجه به نياز بازار با برند تجاري خودش عرضه كند.

ولي اين شركت در طول سال هاي فعاليت مستمر و رو به رشد خود؛ به يك اپراتور   Full MVNO در ايران تبديل شد و اين يعني شاتل موبايل در مجموعه نيازمندي هاي فني ايجاد يك شبكه تلفن همراه، تمام زير ساخت هاي فني و مستقل خود از جمله هسته شبكه  (  Core Network ) اختصاصي خود را ايجاد و پياده سازي كرده و تنها از ظرفيت آنتن هاي اپراتور تلفن همراه استفاده مي كند. بنابراين اين شركت برخلاف برخي اپراتورهاي مجازي كه به صورت برندريسلر فعاليت داشته و صرفا با فروشنده محصولات و خدمات اپراتورها مي باشند، شاتل موبايل در حوزه هاي مختلف، به خوبي كارآمدي خود را ثابت نموده است و توانسته سراسر كشور را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد و بزرگترين سهم از مشتريان بازار اينترنت و خدمات تكميلي آن را به ويژه در حوزه ارائه خدمات اينترنت پر سرعت ADSL2+ به خود اختصاص دهد.  

 

علاوه بر اين شاتل ارائه كننده خدمات ارتباطي همراه با نام تجاري شاتل موبايل و خدمات آنلاين فيلم و سرگرمي  ( VOD ) در وب سايت و اپليكيشن نماوا ست. بنابراين افراد مي توانند در صورت استفاده از اينترنت سيم كارت شاتل موبايل، بدون نياز به خريد اشتراك از تماشاي به روزترين فيلم ها و سريال هاي ايران و جهان در نماوا لذت ببرند.

در حال حاضر اپراتور شاتل موبايل به عنوان نخستين اپراتور حقيقي نوع اول تلفن همراه در كشور، سيم كارت هاي خود را با پيش شماره 0998 در اختيار كاربران و علاقمندان قرار مي دهد و شبكه تلفن همراه اين سيم كارت مبتني بر نسل هاي 3،4 و 4.5 مي باشد و اينترنت نسل دو در اين شبكه عرضه نمي شود.

 

هم چنين شاتل موبايل، اولين و تنها اپراتور تلفن همراه در ايران است كه با رونمايي از سيم كارت هوشمند ( Smart SHATEL mobile ) ، نسل جديدي از سيم كارت ها را به بازار تلكام معرفي نمود. فناوري سيم كارت هوشمند شاتل موبايل، اين قابليت را دارد كه به صورت مداوم شبكه و آنتن هاي موجود در موقعيت جغرافيايي مشترك را تحليل كرده و به صورت خودكار با كيفيت ترين پوشش سيگنال را در هر منطقه انتخاب نمايد. بنابراين مشتركين شاتل موبايل در هر موقعيت جغرافيايي  به صورت لحظه اي از با كيفيت ترين و گسترده ترين پوشش شبكه فناوري هاي 3G ،4G/ LTE،  4.5G 3.75  را در اختيار كاربران قرار مي دهد.

 

البته در فاز جديد هوشمندي سيم كارت هاي شاتل موبايل، قابليت مديريت شبكه ميزبان اين نوع سيم كارت به صورت دستي نيز فراهم شد كه بر اساس آن كاربران ميتوانند شبكه راديويي مورد نظر خود را به صورت دستي از بين سه اپراتور داراي شبكه راديويي كشور ( همراه اول، ايرانسل و رايتل)  انتخاب كنند و يا انتخاب شبكه را از حالت دستي به حالت هوشمند بازگردانند.

به طور كلي سيم كارت شاتل موبايل به همراه بسته هاي آغازين متنوعي به بازار عرضه مي شوند كه شامل دقايق مكالمه، پيامك و ترافيك دسترسي به اينترنت به همراه خدمات محتوايي و مكمل مي باشد. بنابراين مشتركين مي توانند با استفاده از قابليت تمديد خودكار بسته هاي آغازين در صورت تمايل با پرداخت ماهانه و يا سه ماهه مبلغ ثابتي به عنوان آبونمان تا سقف مشخص شده هر بسته از خدمات صوت و پيامك و اينترنت بدون نياز به پرداخت هزينه ديگري استفاده كنند. اگر اين خدمات زودتر از موعد تمديد دوره تمام شود، مشترك مي تواند از خدمات ياد شده با تعرفه مصرف آزاد تخفيفي استفاده نمايد و يا متناسب به نياز خود يك بسته افزايشي فعال كند.

 

تعرفه ويژه مصرف آزاد اينترنت همراه نيز امكاني است كه براي نخستين بار از سوي شاتل موبايل در اختيار مشتركين قرار گرفته است. در تمامي اپراتورهاي تلفن همراه كشور با پايان يافتن اعتبار حجمي بسته و در صورت عدم تمديد يا خريد بسته جديد، كاركرد اينترنت مشترك به صورت آزاد و با قيمتي به مراتب بالاتر محاسبه مي گردد. ولي بر اساس تعرفه ويژه مصرف آزاد اينترنت همراه در شاتل موبايل؛ اگر كاربر يكي از بسته هاي آغازين ( به جز بسته آغازين پايه ) را فعال كرده باشد، با تمام شدن حجم اينترنت بسته آغازين خود و پيش از تمديد خودكار دوره بسته آغازين، مي تواند مابقي ترافيك اينترنت مورد نياز خود را تا پايان دوره بسته آغازين بدون نياز به خريد بسته مجدد با تعرفه ويژه به جاي تعرفه آزاد مصرف نمايد. بنابراين مشتركين اين اپراتور هنگام اتمام بسته اينترنت و ورود به مصرف آزاد اينترنت، معادل يك نهم قيمت ساير اپراتورها يعني 0.075 ريال به ازاي هر كيلو بايت ( حدود 7،800 تومان به ازاء هر گيگابايت ) هزينه خواهند كرد كه اين عدد كمترين تعرفه اينترنت در بين اپراتورها خواهد بود.

 

علاوه بر اين، شاتل موبايل سرويس"  انتقال مانده اينترنت به دوره بعد"  را براي اولين بار در ايران بر روي برخي از بسته هاي اينترنت خود ارائه داده است كه بر اساس آن مشتركين مي توانند سقف معيني از حجم باقي مانده بسته اينترنت خود را بدون پرداخت هيچ گونه هزينه اي به بسته دوره بعد انتقال دهند. اين خدمت جذاب كه با هدف كاهش هزينه هاي مشتركين، ارائه شده است از خدمات مقرون به صرفه و نوآوارانه اي است كه نه تنها توانسته يكي از دغدغه هاي مشتركين را مرتفع سازد بلكه لذت استفاده از اين سيم كارت را نيز افزايش داده است.

 

به طور كلي مزاياي استفاده از سيم كارت هاي شاتل موبايل را مي توان در موارد زير خلاصه نمود:

·        آنتن دهي هوشمند با پوشش سراسري 3Gو  4G

·        اشتراك رايگان نماوا

·        تخفيف ويژه براي سرويس هاي خدماتي و سرگرمي

·        خدمات همگراي ثابت و همراه FMC

·        انتقال مانده بسته اينترنت به دوره بعد

·        مقرون به صرفه ترين تعرفه هاي پايه و بسته ها

·        امكان مديريت و انتخاب دستي شبكه راديويي ميزبان با شماره گيري كد دستوري # 8 * 1 *

·        بيش از 4000 نمايندگي فروش و خدمات در سراسر كشور

 

شاتل موبايل تنها اپراتور حقيقي  MVNO موفق در ايران است كه در زمينه ارائه خدمات دسترسي به اينترنت پر سرعت و روش هاي ارتباطي اينترنتي فعاليت مي كند. اين شركت كه در طول سال ها فعاليت خود، خدمات متنوع و منحصر بفردي را به روش هاي متنوع در اختيار مشتركين خود قرار مي دهد كه توانسته رضايت خاطر آنها را به خوبي جلب كند و شاتل موبايل را به يك رقيب سرسخت براي ديگر اپراتورها بدل سازد. 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۶:۵۱ توسط:رضا موضوع:

نحوه اعلام مفقودي سيم كارت هاي همراه اول

اين روز ها متاسفانه در جامعه اتفاقات سيار ناگواري دارد مي افتد و باعث اين شده است ه بسياري از مردم ديگر گوشي هاي خود را در خيابان ها در نياورند.اين روز ها در جامعه دزدي گوشي تلفن همراه بسيار زياد شده است و بسياري برايشان اتفاق افتاده است. بعد از اعلام سرقتي اولين كار براي سيم كارت اعلام قطعي مي باشد تا خدايي نكرده اتفقات بسياري بدي براي شخصي كه سيم كارت به نامش است نيافتد.اين كار مسدود سازي بسيار مناسب و عالي است براي اينكه افراد هرگونه اتفاقي با اتفاقات كه با سيم كارت ربوده شده انجام و مسدود نكرده باشد به اسم صاحب سيم كارت مي شود و باعث تخلف مي شود. تنها شخص پاسخگو در مراجع قضايي مالك سيم كارت مي باشد، البته در صورت بروز هرگونه ضرر مالي يا جاني نيز، مالك سيم كارت بايد نسبت به جبران هزينه ها اقدام نمايد.

بنابراين اولين گام اساسي بعد از مفقود شدن يا ربوده شدن سيم كارت، مسدود سازي آن مي باشد كه در حال حاضر مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول مي توانند از دو روش براي اين كار استفاده نمايند:

 

روش اول: به صورت حضوري

براي اين كار مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول لازم است با به همراه داشتن مداركي كه در ادامه ذكر خواهد شد به يكي از دفاتر پيشخوان دولت، نمايندگي هاي همراه اول، ادارات مشتركين استان ها و يا مراكز تلفن ثابت كه ارائه دهنده خدمات خاص همراه اول مي باشند، مراجعه نمايند. البته مشتركين در ساعات غير اداري و روزهاي تعطيل بايد به يكي از مراكز تلفن ثابت ( سلمان فارسي، نبوت، مالك اشتر، هجرت، شيخ فضل الله ) و امور مشتركين مركز قدس در تهران و ادارات مشتركين در ساير استان ها مراجعه نمايند.

 

مدارك مورد نياز جهت مسدود سازي سيم كارت مفقود شده به شرح ذيل مي باشد:

·        حضور مالك سيم كارت يا وكيل قانوني وي

·        ارائه اصل و تصوير كارت ملي مالك

·        ارائه اصل قبض پرداختي دوره آخر براي سيم كارت هاي دائمي

·        تكميل و امضاي فرم درخواست

·        ارائه اصل وكالت نامه داراي اعتبار و تصوير آن در صورت مراجعه وكيل

البته در صورت عدم حضور مشترك، بستگان درجه يك مانند پدر، مادر، خواهر، برادر و همسر نيز مي توانند با در دست داشتن مدارك لازم ( اصل و تصوير شناسنامه مالك و مراجعه كننده ) به يكي از دفاتر خدمات ارتباطي و يا مراكز تلفن ثابت در تهران و ادارات مشتركين در ساير استان ها مراجعه نموده و صرفا نسبت به قطع مفقودي و تكميل فرم مربوطه اقدام نمايند.

 

روش دوم : به صورت غير حضوري

مراجعه به اپليكيشن همراه من

براي اين كار مشترك سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري بايد در گام نخست، وارد " اپليكيشن همراه من" شده و در منوي خدمات، مديريت سيم كارت را انتخاب نمايند. در اين قسمت، سيم كارت هاي به نام مشترك نمايش داده مي شود كه كاربر بايد از بين آنها، سيم كارت مورد نظر براي سوزاندن را انتخاب نموده و دكمه اقدام به قطع را بزند. سپس با خواندن شرايط و انتخاب علت درخواست، روي دكمه تاييد بزند تا دكمه قطع سيم كارت فعال شود. در نهايت با كليك بر روي دكمه قطع سيم كارت، سيم كارت مورد نظر مسدود خواهد شد. البته براي مسدود سازي غير حضوري سيم كارت، حتما بايد سيم كارت به نام مشترك باشد.

 

نكات مهم:

·        براي سيم كارت هاي اعتباري قطع و تعويض سيم كارت به صورت همزمان انجام خواهد مي شود.

·        در سيم كارت هاي دائمي، در صورت درخواست مشترك صرفا نسبت به اعمال قطع مفقودي اقدام شده و بعد از آن مشترك يا وكيل قانوني وي بايد ظرف مدت 20 روز نسبت به دريافت سيم كارت جديد اقدام نمايند، در صورت عدم مراجعه مشترك براي دريافت سيم كارت جديد، تلفن همراه مربوطه مجددا وصل مي گردد.

·        هزينه تعويض سيم كارت و اخذ سيم كارت جديد از ميزان اعتبار مشتركين اعتباري كسر مي گردد.

·        تعويض سيم كارت مشتركيني كه قبلا در يكي از دفاتر خدمات ارتباطي نسبت به قطع مفقودي اقدام نمودند، فقط از طريق همان دفتر صورت مي پذيرد.

·        در صورت مسافرت مشترك به ساير شهرهاي كشور و نياز به اعلام مفقودي، مشتركين مي توانند با مراجعه به ادارات مشتركين مراكز استان ها، نسبت به اين كار اقدام نمايند.

·        در صورتي كه مشترك به صورت غير حضوري و از طريق سايت همراه اول نسبت به اعلام مفقودي اقدام نموده باشد، مي تواند با به همراه داشتن مدارك لازم ( اصل و تصوير كارت ملي و آخرين قبض پرداخت شده ) به يكي از دفاتر خدمات ارتباطي مراجعه نموده و نسبت به دريافت سيم كارت اقدام نمايد.

 

با توجه به اين كه بر اساس قانون هرگونه سوء استفاده از خط بر عهده مالك سيم كارت بوده و در صورت وقوع جرم، در وهله ي اول مالك سيم كارت بايد در برابر قانون پاسخگو باشد، اكيدا توصيه مي شود در صورت مفقودي يا سرقت سيم كارت، بلافاصله درخواست خود مبني بر اعلام مفقودي يا سرقت را ثبت نموده و سيم كارت را مسدود نماييد. 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۰:۱۴ توسط:رضا موضوع:

طرح سيم كارت هديه رايتل

اين روز ها بسياري از اپراتور ها در تلاش هستند كه در بازار آنهايي كه سيم كارت ندارند را و مايل به خريد يا عوض كردن سيم كارت هاي خود هستند را به هر نحوي شده است جذب كنند.يكي از اين اپراتور ها شكت رايتل است كه در تلاش است بهترين خدمات را به مردم بدهد.رايتل از روزي كه شروع به فعاليت كرده تا به امروز زمان زيادي مي گذرد و هميشه در تلاش بوده است كه با ارائه خدمات با كيفيت و نوآورانه هميشه در تلاش بوده است كه گام هاي بسيار مفيدي را براي مردم و كساني كه سيم كارت هاي رايتل را دارند مفيد واقع شود.رايتل در اين چند سال با قرار دادن بسته هاي بسيار جذاب در تلاش بوده است كه كساني كه سيم كارت هاي رايتل را دارند راضي كند. رايتل در اين سال ها توانسته در بازار سيم كارت علاقه مندان خود را پيدا كند و حريفي سرسخت براي اپراتور هاي فعال كشور باشد

طرح سيم كارت هديه رايتل كه يكي از همين خدمات متمايز و متفاوت از سوي اين اپراتور مي باشد، اساسا در راستاي توسعه فناوري و اعتلاي سطح زندگي مردم طراحي و معرفي گرديد. بر اساس اين طرح، رايتل به تمام كساني كه در بازه زماني اجراي اين طرح، اقدام به خريد سيم كارت هاي رايتل ( دائمي يا اعتباري) نمايند و يا به اپراتور رايتل ترابرد داشته باشند، يك عدد سيم كارت اعتباري هديه مي دهد. اين سيم كارت هديه كه شامل هداياي اينترنت، اعتبار و مكالمه درون شبكه مي باشد به تمام مشتركين رايتل كه به تازگي عضو اين خانواده بزرگ گرديده اند، تعلق مي گيرد. هداياي موجود در اين سيم كارت شامل موارد ذيل مي گردد:

نوع خدمات ارائه شده در سيم كارت هديه رايتل

نوع خدمات

ميزان بسته

مهلت استفاده

اينترنت

500 مگا بايت

7 روزه

اعتبار

45،000 ريال

7 روزه

مكالمه درون شبكه

1،000 ريال

7 روزه

 

 

روش هاي دريافت سيم كارت هديه براي هر يك از مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي رايتل به روش ذيل مي باشد:

  • خريداران سيم كارت هاي اعتباري رايتل

براي اين دسته از مشتركين، 72 ساعت بعد از اولين استفاده از سيم كارت اعتباري رايتل خريداري شده، پيامكي حاوي كد هديه ارسال مي گردد كه مشتركين مي توانند حداكثر تا سي روز آينده، نسبت به ثبت نام يك سيم كارت اعتباري رايگان به نام خود و يا فرد ديگر اقدام نمايند. براي ثبت نام لازم است مشترك به صفحه ثبت نام و خريد سيم كارت مراجعه نموده و كد هديه را ثبت نمايد تا از هداياي بسته آغازين اين سيم كارت بهره مند گردند.

  • خريداران سيم كارت هاي دائمي رايتل

روش هاي ثبت نام سيم كارت اعتباري رايگان هديه براي مشتركيني كه اقدام به خريد سيم كارت دائمي رايتل نمودند، به نحوه خريد سيم كارت دائمي بستگي داشته و آنها مي توانند در بازه زماني اجراي طرح سيم كارت هديه رايتل، با استفاده از روش هاي زير از آن بهره مند گردند:

  1. مشتركيني كه به صورت حضوري به فروشگاه هاي رايتل مراجعه نموده و اقدام به خريد سيم كارت هاي دائمي رايتل نمودند، مي توانند از روش هاي ذيل سيم كارت هديه رايتل را دريافت نمايند:

دريافت سيم كارت هديه به نام خود

درخواست دريافت پيامك حاوي كد هديه

براي اين دسته از مشتركين 72 ساعت پس از اولين استفاده از سيم كارت خريداري شده، پيامك حاوي كد هديه ارسال مي گردد، بعد از دريافت پيامك، مشترك حداكثر تا 30 روز فرصت دارد با مراجعه به صفحه ثبت نام و خريد سيم كارت، با استفاده از كد هديه ثبت نام، سيم كارت هديه را به نام خود يا فرد ديگر تكميل نموده و از بسته هاي آغازين آن لذت ببرد.

2.مشتركيني كه از طريق وب سايت اقدام به خريد سيم كارت هاي دائمي رايتل نمودند، مي توانند از روش زير استفاده نمايند:

درخواست دريافت پيامك حاوي كد هديه

اين افراد نيز بايد حداكثر 30 روز بعد از دريافت سيم كارت با كمك كد هديه اي كه 72 ساعت بعد از اولين استفاده از سيم كارت براي آنها ارسال مي گردد، نسبت به ثبت نام سيم كارت اعتباري رايگان به نام خود و يا شخص ديگر اقدام نمايند.

3.مشتركيني كه از طريق مراجعه به نمايندگي هاي رايتل اقدام به خريد سيم كارت دائمي رايتل نمودند نيز حداكثر 72 ساعت بعد از اولين استفاده از سيم كارت، پيامك حاوي كد هديه دريافت خواهند نمود كه لازم است با استفاده از اين كد در صفحه ثبت نام و خريد سيم كارت، نسبت به ثبت سيم كارت اعتباري به نام خود و يا به نام شخص ديگر اقدام نموده و از هداياي آغازين آن بهره مند گردند.

نكات و قوانين طرح:

  • هر يك از بسته هاي آغازين به همراه سيم كارت اعتباري ارائه مي شود.

  • مدت اعتبار كليه هدايا 7 روز بوده و اين بازه زماني پس از اولين استفاده از سيم كارت محاسبه مي گردد و پس از اتمام اعتبار زماني، هداياي مذكور قابل استفاده نمي باشد.

  • با اعتبار ريالي موجود در بسته هاي آغازين سيم كارت هديه، امكان خريد بسته وجود ندارد. از اين اعتبار مي توان از كليه خدمات رايتل شامل اينترنت، پيامك و مكالمه ( درون شبكه و برون شبكه ) با تعرفه آزاد استفاده نمود.

  • بسته هاي هديه و بسته هاي آغازين نسبت به ساير بسته ها به ترتيب از اولويت استفاده برخوردارند. بنابراين توصيه مي شود در زمان خريد بسته جديد، به تاريخ انقضاي بسته ها توجه داشته باشيد.

  • بسته هاي آغازين فقط شامل استفاده از سرويس ها در شبكه رايتل مي باشد.

  • در صورت اتمام هر يك از خدمات موجود در بسته ( تماس صوتي، حجم ترافيك عادي، حجم ترافيك ساعات افت مصرف، پيامك و... ) مي توانيد از ساير خدمات بسته تا پايان مهلت زمان اعتبار آن، استفاده نماييد.

  • استفاده از كليه هداياي بسته آغازين شامل تماس صوتي، پيامك و اينترنت تنها در مناطق تحت پوشش شبكه هاي نوين رايتل ( 3G/4G ) و با خدمات رومينگ ملي ( شبكه نسل دوم / 2G اپراتورهاي ميزبان ) امكان پذير است.

  • هزينه استفاده از خدمات تماس صوتي و پيامك در حالت رومينگ ملي براي مشتركين رايتل مطابق تعرفه هاي عادي شبكه رايتل است. يعني در حالت رومينگ ملي تماس هاي دورن شبكه رايتلي رايگان بوده و يا با داشتن بسته هاي مكالمه و پيامك؛ از حجم بسته استفاده خواهد شد.

  • مشتركين مي توانند براي آگاهي از جزئيات مربوط به قوانين و مقررات طرح ها و بسته ها با مركز خدمات مشتريان رايتل در تماس باشند.

با توجه به اين كه در حال حاضر امكان بهره مندي از اينترنت 4G  براي كليه سيم كارت هاي رايتل وجود دارد، براي بهره مندي از سرويس اينترنت نسل چهارم نياز به تعويض سيم كارت نبوده و صرفا با قرار داشتن كاربر در محدوده پوشش دهي   4G و فعال بودن تنظيمات گوشي هوشمند، اين امكان وجود خواهد داشت

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۰:۲۳ توسط:رضا موضوع:

سيم كارت گردشگري در اپراتورهاي مختلف

تاريخ و تمدن دو عنصر كه ممكن است بسياري از كشور ها را مهم از لحاظ توريستي كند و باعث اين شود كه هر ساله مردمان بسيار زيادي به كشور ها بيايند. ايران يكي از كشور هايي است كه از لحاظ تاريخ و تمدن جز كشورهايي است كه جاهاي تاريخي بسيار زيبايي دارد. بسياري از مردماني كه به كشور ايران سفر مي كنند دغدغه اصلي سيم كارت ئ ارتباط با دوستان خود را داند. اين روز ها اپراتور هاي فعال در كشور اقدام بسيار جذاب كردند كه باعث اين شود كه  توريست ها بتوانند با خانواده هاي خود ارتباط برقرار كنند و آن هم دادن سيم كارت هاي گردشگري است كه در مبادي اصلي كشور به انها داده مي شود.اين نوع سيم كارت اعتباري بوده ست و از هر لحاظ براي مسافران بسيار خوب بوده است كه مي توانند به خارج از ايران و حتي در داخل خود كشور هم استفاده كنند.علاوه بر اين كاربران سيم كارت هاي گردشگري، مي توانند با استفاده از اين سيم كارت از پرسرعت ترين اينترنت ايران لذت ببرند.

تقريبا تمام اپراتورهاي فعال در كشور نسبت به عرضه اين سيم كارت اقدام نموده و تلاش نمودند تا با ارائه خدمات خاص و منحصر بفرد سيم كارتي با قابليت هاي مفيد و كاربردي در اختيار كاربران و گردشگران قرار دهند. شرايط سيم كارت هاي گردشگري در اپراتورهاي مختلف به شرح ذيل مي باشد:

 

 

سيم كارت گردشگري در اپراتور ايرانسل

 

اپراتور ايرانسل به عنوان اولين اپراتور ديجيتال در كشور يكي از عرضه كنندگان سيم كارت گردشگري در كشور مي باشد كه گردشگران و مسافران به محض ورود به ايران مي توانند آن را از فرودگاه هاي بين المللي كشور خريداري نموده و با قرار دادن در گوشي هوشمند از امكانات آن بهره مند گردند. تنها مدرك مورد نياز براي خريد سيم كارت گردشگري ايرانسل شماره گذرنامه توريست مي باشد.

 

مزاياي سيم كارت گردشگري ايرانسل به شرح ذيل مي باشد:

·        اينترنت پر سرعت

·        قيمت اقتصادي

·        مناطق تحت پوشش گسترده

·        پشتيباني 7/24

 

سيم كارت گردشگري ايرانسل در انواع مختلف با قيمت هاي متفاوت عرضه مي گردد كه مشخصات آنها در جدول زير آمده است:

نوع سيم كارت

هزينه بسته

مدت زمان اعتبار

شارژ اوليه

ميزان اينترنت

گردشگر نوع 1

30,000 تومان

يك ماه

4,000 تومان

1.5 گيگابايت

گردشگر نوع 2

43,000 تومان

يك ماه

14,000 تومان

3 گيگابايت

گردشگر نوع 3

58,000 تومان

يك ماه

22,000 تومان

5 گيگابايت

 

 

سيم كارت گردشگري در همراه اول

 

اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترين اپراتور كشور كه از بيشترين پوشش شبكه نيز برخوردار است، سيم كارت هاي گردشگري را با هدف دسترسي آسان، سريع و ارزان طراحي نموده است كه در مبادي ورودي كشور در اختيار مسافران و گردشگران قرار مي گيرد. سيم كارت هاي گردشگري همراه اول با توجه به نياز گروه هاي مختلف گردشگران طراحي شده تا به نوعي پاسخگوي مسافران مختلف كه با هدف زيارت، بازرگاني و توريستي وارد كشور مي شوند، باشد. به همين خاطر اين سيم كارت ها بر اساس نيازمندي مسافران از مكالمه، پيامك و حجم متفاوت اينترنت برخوردار مي باشد.

 

انواع سيم كارت گردشگري همراه اول:

در جدول زير انواع سيم كارت هاي گردشگري كه با توجه به نياز مسافران و گردشگران از سوي اين اپراتور طراحي شده، آمده است:

سيم كارت گردشگري

اعتبار اوليه

بسته خوشامد تركيبي

قيمت مصرف كننده

مدت اعتبار

ميزان اعتبار

حجم اينترنت

مكالمه ( دقيقه)

پيامك ( فارسي و انگليسي )

سيم كارت نارنجي 1

40,000 ريال

1 گيگابايت

100

-

300,000 ريال

30 روز

سيم كارت نارنجي 2

250,000 ريال

5 گيگابايت

100

-

500,000 ريال

30 روز

سيم كارت فيروزه اي 1

500,000 ريال

2 گيگابايت

100

100

1,000,000 ريال

30 روز

سيم كارت فيروزه اي 2

350,000 ريال

10 گيگابايت

100

100

1,000,000 ريال

30 روز

سيم كارت تجاري

700,000 ريال

10 گيگابايت

200

200

1,500,000 ريال

30 روز

 

شرايط خريد سيم كارت گردشگري همراه اول:

خريد سيم كارت هاي گردشگري همراه اول در فرودگاه هاي بين المللي به راحتي مقدور بوده و هر كاربر مي تواند با ارائه گذرنامه حداكثر سه سيم كارت گردشگري همراه اول را به طور همزمان، فعال نمايد. در صورتي كه كاربر نياز به استعلام و يا شارژ مجدد سيم كارت داشته باشد، مي تواند از كدهاي دستوري كه در جدول ذيل آمده، استفاده نمايد:

عنوان

كد دستوري

استعلام اعتبار

# 0 * 300 *

استعلام بسته اينترنت

# 1 * 300 *

استعلام بسته خوش آمد

# 2 * 300 *

شارژ سيم كارت

# PIN * 300 *

 

براي شارژ سيم كارت نيز، مسافران مي توانند با تهيه شارژ الكترونيكي يا فيزيكي همراه اول از طريق نمايندگي هاي همراه اول و يا عاملين مجاز و با استفاده از كد دستوري # كد پانزده رقمي * 300 * اعتبار سيم كارت خود را افزايش دهند.

كاربران توجه داشته باشند براي برقراري تماس با خارج از ايران، بايد حتما پيش شماره بين الملل كشور مقصد را به ابتداي شماره اضافه نمايند. مثلا براي تماس با شماره 09121111111 بايد شماره را به صورت 00989121111111 شماره گيري نمايند.

 

 

سيم كارت اعتباري طرح گردشگري رايتل

 

اپراتور رايتل نيز به عنوان سومين اپراتور فعال در كشور، سيم كارت هاي طرح گردشگري خود را با اعتبار سي روزه به قيمت 300،000 ريال در اختيار مسافران و گردشگران قرار مي دهد.

بسته آغازين سيم كارت گردشگري رايتل شامل موارد ذيل مي گردد:

·        1000 دقيقه مكالمه درون شبكه

·        100 دقيقه مكالمه برون شبكه

·        5 گيگابايت اينترنت همراه

·        20 گيگابايت ترافيك داخلي

 

نكات و قوانين سيم كارت گردشگري رايتل:

·        قيمت بيان شده بدون احتساب 9% ماليات بر ارزش افزوده مي باشد.

·        اعتبار 30 روزه بسته آغازين سيم كارت، از زمان ثبت نام سيم كارت شروع و محاسبه خواهد شد.

·        در صورت پايان يافتن اعتبار زماني بسته آغازين، هداياي ذكر شده ديگر قابل استفاده نخواهد بود.

·        پس از پايان يافتن بسته آغازين، امكان خريد بسته هاي مصرفي شامل: مكالمه، پيامك و اينترنت جهت كاهش هزينه ها وجود خواهد داشت.

·        خريد اين سيم كارت تنها يك بار امكان پذير است.

·        كاربران مي توانند با نصب اپليكيشن كاربردي رايتل من، از حجم و مدت زمان اعتبار هدايا اطلاع يابند.

مسافران مي توانند با مراجعه حضوري به فروشگاه هاي رايتل و يا يكي از نمايندگان فروش و خدمات رايتل سيم كارت هاي اعتباري گردشگري رايتل را تهيه نمايند. البته امكان تهيه اين سيم كارت به صورت اينترنتي و از طريق وب سايت رايتل نيز وجود دارد.

 

 

سيم كارت گردشگري شاتل موبايل

 

شاتل موبايل نيز سيم كارت هاي گردشگري خود را تحت عنوان سيم كارت هوشمند توريست در اختيار گردشگران و مسافران قرار مي دهد و بدين وسيله امكان استفاده از خدمات باكيفيت و مقرون به صرفه مكالمه، پيامك و اينترنت همراه را براي آنها فراهم مي آورد.

سيم كارت هوشمند شاتل موبايل در حال حاضر قابليت اتصال خودكار به هر سه اپراتور اصلي در كشور را داشته و با بهره مندي از فناوري هوشمند مي تواند به صورت اتوماتيك متناسب با موقعيت جغرافيايي كاربر با كيفيت ترين پوشش شبكه را در اختيار مسافران و گردشگران قرار دهد. علاوه بر اين سيم كارت هوشمند توريست شاتل موبايل از مزاياي زير نيز برخوردار مي باشد:

·        مقرون به صرفه ترين بسته هاي اينترنت و مكالمه

·        بيش از 4000 نمايندگي فروش و خدمات در سراسر كشور

·        آنتن دهي هوشمند با پوشش سراسري 4G

·        امكان مديريت و انتخاب دستي شبكه راديويي ميزبان با استفاده از كد دستوري # 8 * 1 *

·        كد دستوري به زبان انگليسي و عربي ( # 1 * )

شاتل موبايل تنها ارائه كننده سيم كارت هوشمند توريست در ايران، سيم كارت هاي خود را متناسب با نياز كاربران به همراه 4 بسته متنوع در اختيار آنها قرار مي دهد.

 

انواع سيم كارت هوشمند توريست:

نوع بسته

حجم اينترنت همراه

مكالمه

اعتبار اوليه

قيمت

مدت اعتبار

بسته اول

2.5 گيگابايت

1000 دقيقه مكالمه درون شبكه

5,000 تومان

45,000 تومان

30 روز

بسته دوم

4.5 گيگابايت

1000 دقيقه مكالمه درون شبكه

10,000 تومان

57,000 تومان

30 روز

بسته سوم

10 گيگابايت

1000 دقيقه مكالمه درون شبكه

20,000 تومان

86,000 تومان

30 روز

بسته چهارم

20 گيگابايت

1000 دقيقه مكالمه درون شبكه

25,000 تومان

104,000 تومان

30 روز

 

مسافران و گردشگران مي توانند با مراجعه به نمايندگي هاي شاتل موبايل در سراسر كشور يا غرفه هاي شاتل موبايل در فرودگاهها تنها با ارائه پاسپورت نسبت به خريد و فعال سازي سيم كارت هوشمند توريست اقدام نمايند. علاوه بر اين در صورت نياز به پشتيباني، كاربران مي توانند در هر ساعت از شبانه روز با شماره 09981000000 تماس گرفته و باكارشناسان مركز شبانه روزي ارتباط با مشتريان شاتل موبايل تماس بگيرند.

با توجه به اين كه امكان تهيه كليه اين سيم كارت ها در فرودگاه هاي بين المللي كور وجود دارد، مسافران و گردشگران مي توانند با توجه به نياز خود، اپراتور خود را انتخاب نموده و با مراجعه به فروشگاه مربوطه نسبت به خريد سيم كارت اقدام نمايند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۳:۴۳ توسط:رضا موضوع:

نحوه ثبت نام و خريد سيم كارت هاي دائمي همراه اول

اين روز ها بسياري از مردم به خاطر اينكه همراه اول ارزش بسيار زيادي سيم كارت هاي اعتباري و دائمي آن باعث شده كه بسيار محبوب شوند. اين روز ها همراه اول خدمات بسيار جذاب و جالبي را براي مردم گذاشته است كه بسيار مفيد واقع شده است و بسياري از مردم  خواستار سيم كارت هاي اين اپراتور قديمي شده اند. همراه اول هميشه اماده خدمت كردن به مردم بوده است  و حتي در زمان كرونا بسته هاي بسيار خوبي را به مردم با قيمت بسيار عالي مي داد تا بتواند زنجيره كرونا را به اتمام برساند. اين روز ها همراه اول در طرح واگذاري سيم كارت هاي اعتباري و دائمي خود است و بسياري از اين روز به خاطر خدمات ويژه ايي كه سيم كارت هاي همراه اول دارد خواهان اين نوع سيم كارت هستند.در ادامه قرار است ما نحوه ثبت و خريد سيم كارت هاي دائمي همراه اول را بررسي خواهيم كرد.

انواع سيم كارت هاي دائمي همراه اول:

در حال حاضر متقاضيان خريد سيم كارت دائمي همراه اول امكان خريد دو نوع سيم كارت دائمي فيروزه اي و زمردي همراه اول را دارند كه هر كدام از قيمت و بسته هاي هديه جداگانه برخوردار مي باشند.

 

.    سيم كارت دائمي فيروزه اي:

سيم كارت دائمي فيروزه اي همراه اول به سه دسته: درجه يك، درجه دو و سه تقسيم مي شود كه امكانات و شرايط اين سيم كارت هاي به شرح ذيل مي باشد:

سيم كارت دائمي فيروزه اي درجه يك: اين سيم كارت با قيمت 14 ميليون ريال شامل: 180 گيگابايت اينترنت 6 ماهه مي باشد كه هر ماه 30 گيگابايت )، بسته مكالمه 6 ماهه درون شبكه ( هر ماه 1800 دقيقه ) و بسته پيامك 3000 عددي مي باشد.

سيم كارت دائمي فيروزه اي درجه دو: اين سيم كارت با قيمت 8 ميليون ريال شامل: 90 گيگابايت اينترنت 3 ماهه ( ماهانه 30گيگابايت )، بسته مكالمه سه ماهه درون شبكه ( هر ماه 1800 دقيقه ) و بسته پيامك 3000 عددي مي باشد.

سيم كارت دائمي فيروزه اي درجه سه: اين سيم كارت با قيمت 6 ميليون ريال شامل 60 گيگابايت اينترنت 2 ماهه ( ماهانه 30گيگابايت )، بسته مكالمه دو ماهه درون شبكه ( هر ماه 1800 دقيقه ) و بسته پيامك 3000 عددي مي باشد.

 

.    سيم كارت دائمي زمردي:

اين سيم كارت با قيمت يك ميليون ريال شامل 30 گيگابايت اينترنت يك ماهه، 50 درصد تخفيف مكالمه درون شبكه و 100 پيامك رايگان ماهانه به مدت 6 ماه مي باشد.

بنابراين اگر تمايل داريد عضو خانواده بزرگ همراه اول شده و از خدمات سيم كارت هاي دائمي اين اپراتور بهره مند گرديد، مي توانيد از يكي از روش هاي ذكر شده در ذيل، نسبت به خريد اين نوع سيم كارت ها اقدام نماييد.

 

1.     مراجعه حضوري

نحوه ثبت نام حضوري به شرح ذيل مي باشد:

·        مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطي

·        تكميل فرم ثبت نام وتحويل مدارك مورد نياز

·        ارائه اصل و تصوير كارت ملي

·        پرداخت قبض ثبت نام

·        پرداخت وجه سيم كارت و اخذ قبض پرداخت

·        ارائه اصل قبض پرداخت شده

 

2.     به صورت غير حضوري

نحوه ثبت نام به صورت غير حضوري:

در طرح واگذاري سيم كارت هاي ارزشمند همراه اول، كاربران مي توانند با خريد غير حضوري از فروشگاه آنلاين همراه اول، سيم كارت خود را با ارسال رايگان درب منزل تحويل بگيرند.

متقاضيان براي خريد سيم كارتهاي دائمي همراه اول بايد ابتدا وارد سايت فروشگاه آنلاين همراه اول شده و در منوي سيم كارت هاي دائمي، نوع سيم كارت مد نظر خود را انتخاب نمايند:

 

·         در صورت انتخاب سيم كارت هاي دائمي فيروزه اي، كاربران بايد از منوي پايين صفحه ابتدا درجه آن را مشخص نموده و سپس پيش كد مد نظر خود را انتخاب نمايند. بعد از مشخص نموده سر شماره، شماره هاي موجود براي كاربر به نمايش در خواهد آمد و كاربر مي تواند سيم كارت مورد نظر خود را انتخاب نموده و مراحل خريد را تكميل نمايد.

 

·        در صورت انتخاب سيم كارت هاي دائمي زمردي، مشترك بايد از منوي پايين صفحه ابتدا پيش كد و سپس سر شماره مورد نظر خود را انتخاب نمايد. در مرحله آخر نيز بايد از بين شماره هاي موجود به نمايش درآمده، سيم كارت مورد نظر خود را انتخاب نموده و مراحل خريد را تكميل نمايد.

البته متقاضيان بايد توجه داشته باشند كه تعداد ثبت نام براي هر متقاضي نامحدود و واگذاري به روز و بر اساس ظرفيت شبكه و امكانات فني در هر استان به صورت مجزا صورت مي پذيرد؛ ولي بر اساس ابلاغيه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مبني بر رعايت سقف مجاز واگذاري، مشتركين حقيقي مي توانند تا حداكثر 10 سيم كارت فعال داشته باشند و شركت ارتباطات سيار از فعال نمودن بيش از 10 سيم كارت ثبت شده به نام مشترك معذور مي باشد.

 

فروش شماره هاي خاص دائمي و اعتباري همراه اول:

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، از ابتداي مرداد 1401 سيم كارت هاي دائمي و سيم كارت اعتباري همراه اول با شماره هاي خاص و تا 40 درصد تخفيف به فروش مي رسد كه كليه متقاضيان مي توانند در بازه زماني اجراي طرح به صورت حضوري و غير حضوري با مراجعه به مراكز فروش و خدمات همراه اول و يا فروشگاه آنلاين همراه اول نسبت به خريد اين نوع سيم كارت اقدام نمايند.

 

اطلاعات مربوط به صورتحساب مشتركين دائمي همراه اول:

متقاضيان بعد از تكميل مراحل ثبت نام و دريافت سيم كارت دائمي؛ به عنوان مشترك همراه اول شناخته شده و در پايان دوره برايشان صورت حساب صادر مي گردد كه مشترك موظف به پرداخت آن مي باشد. البته بر اساس قانون حتي در صورت عدم استفاده از سيم كارت نيز، مشترك موظف به پرداخت هزينه هاي آبونمان، خدمات ويژه، عوارض و ماليات مي باشد.

 

اطلاعات مربوط به قبض مشتركين سيم كارت هاي دائمي همراه اول به شرح ذيل مي باشد:

نوع خدمات

توضيحات

آبونمان

براي مشتركين از زمان دايري تلفن همراه ( به رغم آن كه از سيم كارت خود استفاده نموده يا آن را براي مدتي بلا استفاده نگه دارد )

كاركرد شهري

شامل مكالمات عادي مشتركين مي گردد

خارج از كشور

هزينه تماس مشتركين از ايران به كشورهاي ديگر

رومينگ بين الملل

هزينه استفاده از سيم كارت در خارج از ايران و در كشورهايي كه قرارداد رومينگ با همراه اول را دارند.

پيام كوتاه

مبالغ مربوط به ارسال پيام كوتاه

پيام صوتي

مبالغ مربوط به شنيدن پيام صوتي

هزينه ها

مبالغ مربوط به هزينه هاي مشترك در دريافت خدماتي مانند: تغيير آدرس، تغيير نام، وصل تلفن، تعويض سيم كارت، هزينه دايري مجدد، ريز مكالمات، بسته هاي اينترنتي و برقراي پيام صوتي

خدمات ويژه

مبالغ مربوط به سرويس هاي ويژه مورد درخواست مشترك مانند فاكس، محدوديت مكالمه و عدم نمايشگر

صورت حساب اين دوره

مبلغ ذكر شده در اين ستون مربوط به مجموع كل هزينه هاي ذكر شده بالا مي باشد.

نرخ ماليات

9%

بدهي پيشين

بدهي دوره هاي قبل صورت حساب مشترك كه وصولي مبلغ صورت حساب در سيستم ثبت نشده باشد.

بستانكاري پيشين صورت حساب

بستانكاري مشترك كه معمولا به دليل انجام اصلاحات، پرداخت مجدد صورت حساب، پرداخت اشتباه صورت حساب يك مشترك توسط ساير مشتركين ثبت مي شود.

 

در حال حاضر طبق ساختاري كه از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در نظر گرفته شده، در صورتي كه مشتركين اپراتور همراه اول صورت حساب تلفن خود را پرداخت نكنند، در رويه قطع بدهي ( قطع ميان دوره، پايان دوره، دو هفته تا يك سال) قرار مي گيرند و خط آنها قطع خواهد شد و اگر اين عدم پرداخت ادامه داشته باشد، سلب امتياز از خط صورت خواهد گرفت.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۱:۰۷ توسط:رضا موضوع:

فون واژه يا شماره رند حرفي چيست ؟

سيم كارت كه يكي از وسايل بسيار مهم در گوشي است كه اگر نباشد مردم نمي توانند با هم ديگر ارتباط برقرار كنند. سيم كارت ها وسيله بسيار مهم و كاربردي براي افراد هست. اين روز ها بسياري از مردم به دنبال خريد سيم كارت هستند و برايشان بسيار مهم است كه چه نوع سيم كارت هايي را مي خواهند. سيم كارت هاي از نظر اندازه و رندي آنها يا از نظر سيم كارت اعتباري يا دائمي مورد توجه قرار مي گيرند. اين روز ها بسياري از سيم كارت هاي رند يا شماره هايي كه بسيار جالب و جذاب است مورد استقبال عموم قرار گرفته است و بسياري از مردم خواهان اين نوع سيم كارت ها هستند.بسياري از مردم هم خواهان سيم كارت هاي معمولي هستند كه قيمت شان بسيار معمول و ارزان است. اپراتور هاي سيم كارت در تلاش هستند كه سيم كارت هاي رند با پيش شماره هايي كه مورد توجه مردم هستند را بيش تر روانه بازار كنند.

سيم كارت رند در اصل سيم كارتي گفته مي شود كه داراي ويژگي ها و معيارهاي بخصوصي است كه خيلي راحت و سريع در ذهن مخاطب نهادينه مي گردد. در اين نوع شماره ها اعداد به گونه اي در كنار هم قرار مي گيرند كه جذابيت هاي سمعي و بصري منحصر بفردي را ايجاد كرده و سبب مي شود افراد صرفا به خاطر لاكچري بودن آنها، ميلياردها تومان بپردازند. البته بحث رندي شماره مقوله بسيار جذابي براي اقشار مختلف جامعه بوده و محدود به داشتن شماره رند تلفن همراه و يا پلاك ماشين نمي شود. به طوري كه همين اشتياق باعث شده بود تا در سال 99 خيلي از والدين بدون توجه به خطرات احتمالي، فرزندان خود را با تعويق يا زودرس در تاريخ 9/9/99 به دنيا بياورند.

 

شايد در گذشته هايي نه چندان دور استفاده از شماره هاي رند به عنوان يكي از دغدغه هاي افراد پولدار و مرفه كشور مطرح مي شد و صرفا به خاطر لوكس بودن، در بين اين قشر از افراد جامعه بسيار پرطرفدار و محبوب بود، ولي امروزه اين شماره ها بيشتر به خاطر جنبه هاي تجاري مورد توجه بوده و جايگاه ويژه اي در بين مديران و صاحبان كسب و كارها پيدا كردند.

البته سيم كارت هاي رند هم دسته بندي هاي مختلفي دارند كه از لحاظ نوع چينش ارقام و تكرار آنها صورت مي پذيرد مانند رند آينه اي، پله اي، دهدهي، سه پله و .... كه طبيعتا هر چه تكرار ارقام در شماره اي بيشتر باشد، قيمت آن نيز گران تر خواهد شد. علاوه بر دسته بندي ذكر شده، شماره هاي رندي كه مطابق با تاريخ تولد افراد باشند نيز در بين مردم بسيار محبوب و پرطرفدار هستند، زيرا افراد به محض به خاطر آوردن تاريخ تولد يك شخص، شماره تلفنش را نيز به خاطر مي آورند.

 

علاوه بر همه تقسيم بندي هاي ذكر شده، جديدترين رده بندي سيم كارت ها، سيم كارت هاي رند حروفي يا PHoneword است كه در سراسر دنيا جزء گران ترين و محبوب ترين سيم كارت ها محسوب شده و از آنها با عنوان شماره هاي رند اسمي، تركيبي يا تل واژه هم ياد مي شود. در سيم كارت رند حروفي، تمام يا بخشي از ارقام يك شماره، بعد از تطابق با حروف موجود بر روي صفحه كليد موبايل، كلمه اي معنادار خواهد شد كه مي تواند نام يا نام خانوادگي، نام يك برند و ... باشد و به دليل نمايش و شماره گيري به صورت حروف، راحت تر در ذهن ثبت مي شوند.

با نگاهي اجمالي به صفحه كليد تلفن هاي ثابت يا موبايل به راحتي مي توان ديد كه در كنار هر عدد، 3 يا 4 حرف لاتين وجود دارد كه معمولا كاربران از آنها براي ارسال پيامك استفاده مي كنند. ولي وجود اين حروف در كنار شماره ها، صرفا براي ارسال پيامك نبوده و از اين حروف براي ساختن كلمه در شماره هاي رند استفاده ميگردد، مثلا شماره تلفن 6642623**09 با كلمه محمد مطابقت دارد.

 

در جدول زير عددهاي روي كيبورد با حروف معادل آنها بيان شده است:

 

عدد روي كيبورد گوشي

حروف معادل

2

a,b,c

3

d,e,f

4

g,h,i

5

j,k,l

6

m,n,o

7

p,q,r,s

8

t,u,v

9

w,x,y,z

 

نكته : با توجه به جدول فوق، هيچ حرفي معادل 0 و 1 نبوده و اين اعداد در فون واژه هيچ جايگاهي ندارند.

 

وجود اين حروف بر روي تلفن هاي همگاني قديمي نشان مي دهد كه شماره هاي رند حروفي قدمتي طولاني در جهان دارند و از همان گذشته هاي دور در بيشتر كشورها از كلمه به جاي شماره استفاده مي كردند. ويليام الكساندر ابداع كننده فون واژه، اولين شخصي بود كه در سال 1980 ميلادي در ايالات متحده با زيركي شماره تماس شركتش را با حروف اعلام نمود كه علاوه بر متمايز بودن، باعث رونق كسب و كارش هم شد. بعدها شركت ها و سازمان هاي بزرگ براي سرعت بخشيدن به ارتباط با مشتريان و مخاطبان از فون واژه استفاده نمودند و اين موضوع به قدري همه گير شده است كه در كشورهايي مثل تركيه يا امارات حتي پلاك خودروها را هم به صورت حروفي وارد مي كنند. امروزه بيشتر شركت هاي معروف جهان از فون واژه به عنوان يك روش ارتباطي آسان و سريع استفاده مي كنند، شركت هايي همچون اپل، ياهو،گوگل، سامسونگ و ... فون واژه مخصوص به خود دارند و از اين كار براي خاص و منحصر بفرد بودن، استفاده مي كنند.

 

برقراري يك راه ارتباطي ساده و آسان با مخاطبان كه معمولا در دنياي تجارت امروز از طريق شبكه هاي اجتماعي، وب سايت يا شماره تماس مي باشد، از اصلي ترين روش هاي رونق كسب وكار مي باشد كه بايد به راحتي و آساني صورت پذيرد. زيرا جهان امروز دنياي سرعت است و گاهي صاحبان يك برند تنها چند ثانيه براي ثبت شدن در ذهن مخاطب وقت دارند، در اينجا اهميت داشتن يك سيم كارت رند از نوع حروفي كه فقط با يك كلمه، شماره تماس شما را براي هميشه در ذهن مخاطب حك كند، مشخص مي شود.

فرض كنيد تبليغ برند شما با نام تجاري ونوس ( VENOUS ) بر روي بيلبورد يكي از اصلي ترين و شلوغ ترين اتوبان هاي شهر نصب گردد، شما فقط به اندازه چند ثانيه براي ديده شدن و در خاطر ماندن وقت خواهيد داشت، فكر مي كنيد چه چيزي مي تواند در همين چند ثانيه نقش اكسير جواني را براي برند شما بازي كند و شما را براي هميشه در ذهن مخاطب جاودانه سازد؟ قطعا شماره 836687**0912 همان شماره اي است كه هم بيانگر نام برند شماست و هم بيانگر شماره تلفن. زيرا مهم ترين مشخصه شماره هاي رند حروفي اين است كه به راحتي مخاطب را به خود جلب نموده و در كسري از ثانيه در ذهن او حك مي گردد كه اين كار باعث بهتر ديده شدن شما نيز مي شود.

 

در دنياي تجارت امروز، برخي از سيم كارت هاي رند به قدري تاثيرگذار و جذاب هستند كه به آنها لقب رند بيلبوردي را اختصاص داده اند. از آنجا كه اين شماره ها از سلاست و رواني فوق العاده اي برخوردار بوده، نه تنها وجهه خاصي براي صاحبان خود به وجود مي آورند بلكه براي برند سازي و تبليغات بسيار كاربردي و مفيد مي باشند. شماره هاي رند حروفي در اين گروه قرار مي گيرند و معمولا براي تبليغات، شناساندن برند و محصولات به كار مي روند.

استفاده از فون واژه اخيرا در دنيا بسيار فراگير شده و حتي در برخي از كشورها مانند آمريكا، كانادا و استراليا و ... آژانس هاي تاكسي از آنها براي شماره هاي تجاري خود استفاده مي كنند. مثلا شماره 8294 فون واژه تاكسي ( T= 8، A=2، X=9 ،I=4) در اين كشورها مي باشد. به همين خاطر در گوشي هاي همراه كيبوردي ( qwerty ) مانند گوشي هاي بلك بري و يا نوكيا C3 با نگه داشتن دكمه ALT بخش حروفي فون واژه قابل تايپ مي شود و گوشي شماره را به همان صورت مي گيرد. در گوشي هاي اندرويدي كار جذاب تر خواهد شد و گوشي هاي هوشمند داراي اين نوع سيستم عامل علاوه بر پشتيباني از فون واژه، معادل عددي آن را نيز نشان مي دهند، قابليتي كه در گوشي هاي اپل وجود ندارد. زيرا گجت هاي هوشمند شركت آيفون بدون نمايش معادل فون واژه، پيام را ارسال مي كنند.

 

اخيرا شركت مخابرات استان تهران، به منظور گسترش سرويس هاي جديد مخابراتي و تحقق جامعه هوشمند اطلاعاتي و ارتباطي و در راستاي خدمت رساني بيشتر به مخاطبان اقدام به ارائه سرويس فون واژه نموده است كه با انجام مطالعات تطبيقي و كارشناسي و با در نظر گرفتن شرايط فرهنگي، سياسي و ... به شكل بومي طراحي و نسبت به واگذاري آنها اقدام شده است. در همين راستا، نيز شركت ها و برندهاي مطرح داخلي، به تازگي با استفاده از شماره هاي فون واژه، تلاش مي كنند تا شماره هاي خود را شخصي سازي كرده و اين روش را جايگزين روش هاي سنتي و متداول تبليغات كسب و كار نموده و نام و ياد خود را به شيوه اي كاملا متمايز و متفاوت در ذهن مخاطب نهادينه سازند.

با وجود آنكه مدت حضور شماره هاي رند حرفي در ايران خيلي زياد نيست، ولي اين شماره ها به علت خاص بودن بسيار گران و با ارزش مي باشند. اگر قصد شروع كسب و كار خود را داريد و به دنبال يك روش متمايز براي تبليغات آن مي گرديد، خريد يك شماره رند مي تواند بسيار كمك كننده باشد. براي تهيه سيم كارت رند نيز در حال حاضر بهترين جاي ممكن؛ مراجعه به وب سايت رندباز مي باشد كه در آن امكان خريد انواع سيم كارت هاي رند و معمولي به صورت اقساط فراهم شده و خريداران مي توانند تنها با چند كليك سيم كارت مورد علاقه خود را انتخاب نموده و با پرداخت تنها يك سوم مبلغ كل سيم كارت، صاحب آن شوند.

 

طرح فروش اقساطي سيم كارت رندباز فرصتي است براي خريد سيم كارت هاي رند گران قيمت به صورت اقساطي و بدون معرفي ضامن و پرداخت چك. زيرا در اين طرح خريدار تنها با پرداخت يك سوم مبلغ سيم كارت به صورت نقدي صاحب سيم كارت شده و بدون پرداخت چك، سفته و يا معرفي ضامن تنها متضمن پرداخت اقساط مي گردند.

در حال حاضر رندباز به عنوان يك مرجع تخصصي قابل اعتماد فروش سيم كارت، عرضه كننده انواع سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري با شماره هاي معمولي و رند مي باشد كه مراجعه كنندگان مي توانند با توجه به نياز و شرايط اقتصادي خود نسبت به خريد مناسب ترين سيم كارت به صورت اقساطي اقدام نمايند. 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۹:۴۵ توسط:رضا موضوع:

بسته هاي همه كاره بوم و بوم پلاس ايرانسل

اين روز ها بسياري از مردم كار هاي خود را از طريق گوشي انجام مي دهند و بيش تر در خانه هايشان مي مانند. درست از دو سال پيش كه كرونا آمد تا به امروز بسياري از كار ها را ديگر مردم از طريق اپليكيشن هايي كه  باعث راحت تر شدن كار هاي مي شود را نصب مي كنند و كار ها را از راه دور انجام مي دهند.اين روز ها بسياري از اپراتور هاي سيم كارت بسته هاي تشويقي را تهيه كرده اند كه بسيار به صرفه بوده است و بسيار پاسخ گوي مشتريان بوده است و هزينه ها را اين نوع بسته ها بسيار كم مي كنند. يكي از ويژگي هايي كه اين نوع بسته ها دارند اين است كه  كاملا مطابق با نياز كاربران و سفارشي صورت گرفته است. اپراتور ها در تلاش هستند كه اين روز ها در كنار كادر پزشكي تلاش كنند كه كرونا پايان بپذيرد و بسياري از مشاغل دوباره بتوانند كه دوباره شروع به فعاليت كنند.  

در همين راستا اپراتور ايرانسل در حركتي جذاب؛ امكان ساخت بسته هاي شخصي سازي شده را براي كاربران خود ايجاد كرده تا آنها ضمن ساختن بسته اي مطابق با سليقه و نياز خود، از هيجان استفاده از آن نيز لذت مضاعف ببرند. بسته هاي بوم ايرانسل مي تواند تركيبي از اينترنت، مكالمه و پيامك بوده و به مشتركين اين امكان را مي دهد تا با قيمتي با صرفه از اين فرصت استثنايي بهره مند گردند. اين خدمت جديد و جسورانه از سوي نخستين اپراتور ديجيتال كشور، شرايط را براي خلق تجربه اي متفاوت براي مشتركين آماده نمود و فرصتي را براي آنها مهيا كرد تا از يك سرويس خوب، بهترين و با كيفيت ترين استفاده ممكن را ببرند.

به طور كلي بسته هاي بوم ايرانسل شامل : تعداد پيامك ايرانسلي فارسي، دقيقه هاي مكالمه ايرانسلي و مقدار حجم اينترنت مي باشد كه براي اين كار بايد مشترك از قبل تعداد روز، دقيقه هاي مكالمه ايرانسلي، تعداد پيام كوتاه فارسي ايرانسلي و حجم اينترنت مورد نياز خود را مشخص نموده و بسته اي كاملا بر اساس الگوي مصرف خود بسازد.

 

بسته هاي بوم پلاس ايرانسل نيز علاوه بر قابليت هاي بسته هاي سفارشي بوم، اين امكان را به مشترك مي دهد تا در صورت اتمام حجم بسته هاي مختلف آنها را به يكديگر تبديل نمايد. مثلا مشترك مي تواند در صورت اتمام حجم  اينترنت؛ زمان مكالمه را به حجم اينترنت تبديل كند و برعكس؛ در صورت اتمام زمان مكالمه، حجم اينترنت را به زمان مكالمه تبديل نمايند. فقط قبل از تبديل توجه به اين نكته ضروري است كه با تبديل زمان مكالمه به حجم اينترنت، هزينه استفاده از اينترنت به صورت سه برابر زمان مكالمه از حساب مشترك كسر خواهد شد.

 

روش هاي ساخت و خريد بسته هاي بوم و بوم پلاس ايرانسل:

 

مشتركيني كه تمايل به خريد بسته هاي سفارشي بوم و بوم پلاس ايرانسل را دارند، مي توانند از روش هاي زير نسبت به خريد آنها اقدام  نمايند:

·        سوپر اپليكيشن ايرانسل من

·        شماره گيري كد دستوري # 5 * 5 * 555 *

·        نسخه وب اپليكيشن ايرانسل من

 

 مشتركين براي آگاهي از باقي مانده اعتبار بسته هاي بوم و بوم پلاس ايرانسل نيز بايد از روش هاي ذيل استفاده نمايند:

·        نسخه وب اپليكيشن ايرانسل من

·        سوپر اپليكيشن ايرانسل من

·        براي بسته هاي بوم : شماره گيري كد دستوري # 4 *4 * 1 * 555 * 

·        براي بسته هاي بوم پلاس: شماره گيري كد دستوري # 3 *4 * 1 * 555 * 

 

بسته هاي همه كاره بوم و بوم پلاس از آن دست سرويس هاي مبتكرانه ايرانسل مي باشد كه امكانات و شرايطي فراتر از انتظار را در اختيار كاربران سيم كارت هاي اين اپراتور قرار مي دهد. اپراتور ايرانسل به عنوان تنها شركت پيشرو در ارائه خدمات نوين در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در طول سال ها تلاش، توانسته به خوبي رضايت خاطر مشتركين خود را فراهم نموده و با ارائه خدمات ويژه تجربه اي متمايز و لذت بخش را به آنها هديه دهد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۲:۰۲ توسط:رضا موضوع: