رندباز رندباز .

رندباز

آهنگ پيشواز در ايرانسل

موسيقي هميشه براي همه  مردم لذت بخش بوده است و بسياري از مردم علاقه وافري به موسيقي دارند .اين روز ها ديگر تمامي اپراتور هاي سيم كارت براي مشتركانشان  سرويس آهنگ پيشواز را ارسال مي كنند كه هر كه دوست داشت بتواند از اين اهنگ هاي پيشواز استفاده كند.يكي از مزيت هايي كه اين اهنگ هاي پيشواز دارند اين است كه در زمان منتظر بودن از شر صداي بوق تلفن راحت مي شويم كه بسيار عالي است.اپراتور هاي سيم كارت در اين سال ها به نظر بسياري از كساني كه سيم كارت هاي اين اپراتور ها را داشته احترام گذاشته و در تلاش بودند كه همه اهنگ ها را محبوب را براي مشتركانشان گذاشته اند كه بسيار خوب و عالي بوده است .به علاوه بر اين بعضي از اپراتورها مانند ايرانسل امكانات و خدمات متنوع ديگري را نيز در قالب اين سرويس به مشتركين ارائه مي كنند كه در ادامه به آن مي پردازيم.

سرويس آهنگ پيشواز در ايرانسل

اين سرويس به همه مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل اين امكان را مي دهد تا با انتخاب موسيقي مورد علاقه شان، در زمان انتظار تماس

البته اين سرويس در حال حاضر از امكانات ويژه اي برخوردار است كه مشتركين در صورت تمايل مي توانند از آنها استفاده نمايند:

امكان پخش آهنگ هاي مختلف براي تماس گيرندگان متفاوت

امكان پخش چند آهنگ به صورت تصادفي

امكان پخش آهنگ طبق زمان بندي تعيين شده توسط شما

علاوه بر اين سرويس آهنگ پيشواز در دو حالت پخش تك آهنگي و چند آهنگي نيز در اختيار مشتركين خواهد بود.

در حالت تك آهنگي مشترك تنها يك آهنگ پيشواز را از بين ليست آهنگ هاي موجود انتخاب مي كند كه در اين صورت تمام تماس گيرندگان در زمان انتظار تماس تنها يك موسيقي را مي شنوند.

در حالت چند آهنگي، مشترك از بين موسيقي هاي موجود چند آهنگ را براي اشخاص و زمان هاي مختلف انتخاب مي نمايد. براي اين كار مشترك بايد آهنگ پيشواز دلخواه براي هر تماس گيرنده را در بخش تنظيمات اپليكيشن انتخاب و تنظيم نمايد. در اين صورت هر يك از تماس گيرندگان در زمان ها يا مناسبت هاي خاصي كه شما تنظيم نموده ايد، موسيقي هاي گوناگوني را مي شنوند.

البته حالت پخش چند آهنگي نيز از امكانات خاصي برخوردار است كه مشتركين مي توانند بسته به نياز و سليقه خود از آن بهره مند گردند.

 

امكانات پخش چند آهنگي :

تعريف گروه هاي متفاوتي از تماس گيرندگان

تنظيم آهنگ متفاوت براي تماس گيرندگان متفاوت

تنظيم آهنگ متفاوت براي زمان هاي مختلف

تنظيم يك يا چند آهنگ به عنوان پيش فرض

تنظيم بيش از يك آهنگ براي پخش به صورت تصادفي

براي اين كه مشترك بتواند از قابليت پخش چند آهنگي استفاده نمايد، لازم است تنظيمات خاصي را انجام دهد. زيرا در صورتي كه مشترك پخش چند آهنگ را انتخاب كند، پخش آهنگ به صورت تصادفي خواهد بود و سيستم به صورت تصادفي يكي از آهنگ ها را انتخاب و براي مخاطب تماس شما پخش مي كند.

براي مديريت اين بخش، مشترك مي تواند از بين فهرست هاي پخشي كه در سيستم موجود مي باشد، يكي از موارد را انتخاب نموده تا سيستم بر اساس آن عمل نمايد.

 

فهرست پخش خاص :

با انتخاب اين فهرست مشترك مي تواند براي هر شماره، آهنگ پيشواز اختصاصي تنظيم كند. بنابراين با استفاده از اين ويژگي هر تماس گيرنده آهنگ اختصاصي خود را مي شود.

 

فهرست پخش گروهي:

در اين حالت ابتدا بايد مشترك تعدادي از مخاطبين تماس خود را در يك گروه خاص قرار داده و سپس براي اين گروه آهنگ يا آهنگ هاي پيشواز متفاوت تنظيم نمايد. تعداد اعضاي گروه كاملا سليقه اي بوده و مشتركين مي توانند مثلا براي گروه هاي خانوادگي يا دوستانه از اين قابليت استفاده كنند.

 

فهرست پخش پيش فرض:

اين قابليت از سوي اپراتور براي مخاطبين جديد شما در نظر گرفته شده است و در صورت فعال سازي براي تمام تماس گيرندگان جديد و خارج از فهرست هاي خاص و گروهي، آهنگ هاي پيشوازي كه شما برايشان در نظر گرفته ايد پخش مي شود. در صورت عدم فعال سازي اين فهرست، براي تمام تماس گيرندگاني كه تا به حال با شما تماس نگرفته اند يا تماس گيرندگاني كه براي آنها آهنگ خاصي را تنظيم نكرده ايد، صداي بوق معمولي در زمان انتظار تماس پخش خواهد شد.

علاوه بر اين، سرويس آهنگ پيشواز قابليت تنظيم زمان پخش نيز داشته و مشترك مي تواند در صورت تمايل برخي آهنگ ها را طوري تنظيم نماييد كه تنها در زمان خاصي پخش شود.حالت هاي مختلف زمان پخش آهنگ پيشواز شامل موارد زير مي شود :

 

هميشگي:

در اين حالت، آهنگ يا آهنگ هاي پيشواز منتخب، هر روز و در تمام ساعت ها براي تماس گيرندگان مورد نظر پخش خواهد شد.

 

روزانه:

در اين حالت مشترك مي تواند آهنگ مورد نظر خود را در يك بازه زماني مشخصي از روز تنظيم نمايد، بنابراين با تنظيم اين حالت، آهنگ يا آهنگ هاي پيشواز منتخب به صورت روزانه و در زمان تعيين شده از سوي شما براي تماس گيرندگان پخش خواهد شد.

 

هفتگي :

تنظيم حالت هفتگي، اين امكان را به مشترك مي دهد كه براي روزهاي مشخصي از هفته آهنگ يا آهنگ هاي پيشوازي كه تعيين شده پخش خواهد شد. مثلا مشترك مي تواند از روز يك شنبه تا پنج شنبه يك فهرست پخش انتخاب كرده تا تماس گيرندگان در روزهاي مشخص شده آهنگ پيشواز تنظيم شده را بشنوند.

البته قبل از انتخاب هر كدام از روش هاي فوق، لازم است مشترك به كد آهنگ ها دسترسي پيدا كند تا از بين آنها آهنگ يا آهنگ هاي پيشواز مورد علاقه خود را انتخاب نمايد.

مشتركين براي دسترسي به آهنگ ها مي توانند از روش هاي زير استفاده نمايند:

 

شماره گيري كد دستوري:

در اين روش مشترك مي تواند با شماره گيري كد دستوري # 777 * به منوي اصلي آهنگ هاي پيشواز دسترسي داشته باشد. البته مشتركين مي توانند در صورت تمايل از جدول زير براي درخواست كد دلخواه خود استفاده نمايند:

 

 

عمليات

كد دستوري

محبوب ترين ها

# 1 * 777 *

پيشواز هاي برگزيده

# 2 * 777 *

پيشواز هاي برگزيده

# 3 * 777 *

سرويس عبادت

# 4 * 777 *

پيشواز هاي مناسبتي

# 5 * 777 *

 

مراجعه به اپليكيشن آهنگ پيشواز:

مشتركين مي توانند با مراجعه به اپليكيشن پيشواز، به تمامي آهنگ هاي پيشواز موجود دسترسي پيدا كرده و آهنگ مورد نظر خود را با جستجوي نام آهنگ، نام صاحب اثر و يا كد آهنگ پيدا كنند.  

 

مراجعه به صفحه آهنگ پيشواز:

مشتركين مي توانند با مراجعه به اين صفحه هم به صورت مستقيم از اين صفحه آهنگ خريد كنند و هم با پيامك كردن كد آهنگ به 7575 آن را تهيه نمايند. البته مشتركين توجه داشته باشند هر آهنگ پيشوازي كه بخرند در آلبوم آنها ذخيره شده و آهنگ هاي خريداري شده به ترتيب خريد پخش مي شوند.

استفاده از سرويس آهنگ پيشواز هزينه فعال سازي و يا تغيير تنظيمات نداشته و تنها هزينه آن مربوط به خريد آهنگ مي باشد. هزينه خريد آهنگ براي يك بازه زماني 30 روزه هزار تومان  و براي 7 روز 420 تومان در نظر گرفته شده است كه هزينه خريد براي مشتركين دائمي به صورت حساب مشترك اضافه مي گردد و براي مشتركين اعتباري از اعتبار آنها كسر مي گردد.

البته اگر مشتركين از طريق سايت يا اپليكيشن به آدرس my-pishvaz.com اشتراك پيشواز را تهيه كرده باشند، مي توانند با يك بار پرداخت به تعداد نامحدود آهنگ پيشواز فعال كنند ولي در صورت عدم خريد اشتراك بايد به ازاي هر فعال سازي هزينه جدا بپردازند.

 

سرويس آهنگ پيشواز، امكانات پيشواز هوشمند نيز داشته كه مشتركين مي توانند در صورت تمايل از آنها استفاده نمايند.

پيشواز شخصي با صداي شما

با استفاده از اين ويژگي مشترك مي تواند صداي ضبط شده خود را كه شامل آواز خواندن، ساز زدن، دكلمه و .... را به عنوان پيشواز انتخاب نمايد. امكان به اشتراك گذاري پيشواز شخصي با ديگران وجود دارد.

 

پيشواز فوري

با كمك اين ويژگي مشترك مي تواند با توجه به وضعيت خود، از پيام هاي پيش فرض اپليكيشن  مانند در جلسه هستم، در حال رانندگي هستم و ... استفاده نمايد.

 

پيشواز مخاطب خاص

در اين بخش، مشترك مي تواند مخاطب خاص خود را انتخاب نموده و با تنظيم آهنگ به صورت جداگانه، آهنگي خاص را در زمان تماس پخش نمايد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۷:۲۰ توسط:رضا موضوع:

رديابي گوشي هاي مسروقه يا مفقودي با رادار رايتل

اين روز ها  گوشي هاي هوشمند وسيله ايي بسيار مهم براي مردم شده اند و هر روز نسخه بسيار جالب تر و بهتر و با قابليت هاي فراواني روانه بازار مي شود كه باعث سردگيمي و هيجان بسيار جالبي براي  كساني كه مي خواهند اين  وسيله هوشمند را بگيرند . اين وسيله به قدري مهم شده است كه دوري اش براي افراد غير ممكن بوده است  و بسياري از مردم كارهايشان با گوشي هاي هوشمند بوده است. بسياري از مردم  به خاطر فعاليت هايي كه مي كنند علاقه دارند كه متناسب با كارهايشان گوشي هوشمند داشته باشند .گوشي هاي هوشمند در اين  روز ها به يكي از وسيله هاي بسيار مهمي تبديل شده است كه هر فرد يكي از آنها دارد. كرونا باعث شد كه خيلي از خانواده ها براي كودكانشان  براي اين كه از تحصيل باز نماند گوش هاي هوشمند تهيه كند. بديهي است كمپاني هاي بزرگ نيز از اين بازار جذاب غافل نشده و هر كدام تلاش مي كنند تا سهم بيشتري از آن را نصيب خود كنند.

تكنولوژيك و رقابتي بودن اين محصول باعث شده تا قيمت بعضي از گوشي هاي تلفن همراه همرده ي يك سيستم خانگي و يا يك لپ تاپ تمام عيار قرار گيرد. همين قيمت هاي نجومي گوشي تلفن همراه باعث شده است تا توجه سودجويان و سارقان حرفه اي هم به اين كالا جلب شود تا جايي كه سرقت اين وسيله كوچك اما كاربردي همواره در صدر آمار سرقت ها مي باشد. در نتيجه توجه به راهكارهاي پيش بيني و جلوگيري از اين سرقت ها، دغدغه هميشگي دارندگان تلفن همراه بوده است.

 

هر گوشي تلفن همراه كه ساخته و به بازار عرضه مي شود داراي يك شماره كد يكتا با نام اختصاري IMEI مي باشد كه مشابه شماره بدنه يا شماره موتور در خودرو است. تا چندي پيش دارنده فاكتور خريد و جعبه ي تلفن همراه به عنوان مالك گوشي شناخته مي شدند؛ ولي با اجراي طرح رجيستري گوشي هاي تلفن همراه و سامانه همتا، كد IMEI هر گوشي به يك شماره سيم كارت مرتبط شده كه طبيعتا داراي مالك با كد ملي ثبت شده در پرونده سيم كارت مي باشد. از همين رو در سيستم همتا هر گوشي تلفن همراه با يك كد ملي ثبت شده كه مالك آن محسوب مي شود و در شرايطي مانند مفقودي يا مسروقه شدن گوشي، مالك گوشي تنها كسي است كه به عنوان صاحب اصلي گوشي هوشمند مي تواند پيگيري هاي قضايي را انجام دهد.

 

بنابراين توجه به انتقال مالكيت گوشي در هنگام خريد گوشي هاي كاركرده و يا ثبت نخستين سيم كارت استفاده شده در گوشي هاي نو از اهميت ويژه اي برخوردار است كه غفلت از آن مي تواند عواقب جبران ناپذيري را به همراه داشته باشد.

 

در صورت مفقودي يا مسروقه شدن گوشي هوشمند چه بايد كرد؟

در صورت مفقود شدن گوشي هوشمند يا به سرقت رفتن آن، پيشنهاد مي شود در اسرع وقت براي جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي و پرداخت صورت حساب هاي نجومي در گام اول سيم كارت خود را مسدود نموده و سپس با استفاده از روش هاي معمول نسبت به رديابي سيم كارت اقدام نماييد.

در حال حاضر همه اپراتورهاي فعال در كشور روش هاي مختلفي را براي مسدود كردن سيم كارت هاي خود ارائه مي دهند كه مشتركين مي توانند در چنين شرايطي از آن استفاده نمايند.

 

روش هاي مسدود كردن سيم كارت در اپراتور رايتل:

1.     تماس با شماره 200 از خطوط رايتل يا شماره 09202000000 از ساير خطوط

2.     از طريق سامانه يا اپليكيشن رايتل من

3.     مراجعه حضوري به فروشگاه هاي مجاز رايتل و يا نمايندگان فروش و خدمات رايتل با به همراه داشتن كارت شناسايي معتبر

بعد از مسدود كردن شماره، در گام بعدي لازم است براي رديابي گوشي هوشمند خود اقدام نماييد.

 

مراحل رديابي براي مشتركين اپراتور رايتل در صورت مفقودي يا به سرقت رفتن گوشي هوشمند به شرح ذيل مي باشد:

·        در گام نخست بايد شماره سريال يا IMEI گوشي هوشمند خود را كه يك عدد 15 رقمي است از طريق سيم كارت رايتل يا خطوط ترابرد شده به شبكه رايتل به سر شماره 6101 پيامك كنيد. ( شماره سريال بر روي جعبه گوشي هوشمند درج شده است )

·        پس از ارسال شماره سريال، از سوي اپراتور رايتل پيامكي با اين محتوا دريافت مي كنيد:

" مشترك گرامي، اگر در زمان مفقودي گوشي از سيم كارت رايتل استفاده مي كرديد، خواهشمند است شماره آن و در غير اين صورت عدد 0 را ارسال فرماييد."

·        در مرحله بعد بايد از بين بازه هاي زماني كه برايتان ارسال مي گردد؛ گزينه مد نظر خود را براي رديابي گوشي انتخاب نموده و عدد مربوط به گزينه را ارسال فرماييد:

عدد 1 : از 10 روز گذشته تا ابتداي روز جاري

عدد 2 : از ابتداي روز جاري تا 10 روز آينده

عدد 3 : از 10 روز گذشته تا 10 روز آينده

توجه داشته باشيد كه با ارسال گزينه 1، نتيجه رديابي بعد از 24 ساعت براي شما ارسال مي گردد. در صورت ارسال عدد 2 يا 3 هر زمان كه نتيجه رديابي مثبت باشد، به مشترك اطلاع رساني خواهد شد و در صورت منفي بودن حداكثر پس از 10 روز پاسخ اعلام مي شود.

·        در نهايت، پس از كسر هزينه، درخواست شما براي رديابي در سيستم ثبت خواهد شد. ( هزينه پيامك هاي ارسالي به سرشماره 6101 مطابق تعرفه عادي انگليسي / فارسي محاسبه مي شود)

 

نكات و قوانين سرويس رديابي گوشي مفقودي / مسروقه

·        اين سرويس فقط مثبت يا منفي بودن نتيجه رديابي را مشخص مي كند و ارائه اطلاعات هويتي در مورد فرد استفاده كننده از گوشي، تنها از طريق ارائه دستور قضايي امكان پذير است.

·        تعرفه استفاده از سرويس رديابي گوشي مفقودي / مسروقه به صورت حساب مشتركين سيم كارت دائمي رايتل اضافه شده و از شارژ ريالي مشتركين سيم كارت اعتباري رايتل كسر مي گردد.

·        در صورت منفي بودن پاسخ در بازه زماني انتخاب شده، مشترك مي تواند درخواست رديابي گوشي را دوباره ثبت نمايد.

·        در صورت مثبت بودن نتيجه درخواست، پيامكي شامل نتيجه، تاريخ رديابي و كد رهگيري براي مشترك ارسال مي گردد كه بهتر است مشترك در اسرع وقت براي طي مراحل قانوني و تهيه دستور قضايي اقدام كند. ( به همراه داشتن كد رهگيري كه در پيامك براي مشترك ارسال شده، براي ثبت در دستور قضايي مورد نياز مي باشد )

·        مشترك مي تواند با ارسال عدد 9 به سرشماره 6101 سوابق درخواست هاي خود را مشاهده نمايد.

 

با توجه به اين كه گوشي هاي هوشمند امروزي، از امكانات خاصي براي پيشگيري از اين گونه اتفاقات ناخوشايند برخوردارند، پيشنهاد مي شود قبل از وقوع حادثه، كليه اقدامات امنيتي لازم در گوشي را اجرا كنيد، تا در صورت به سرقت رفتن گوشي هوشمند بتوانيد از آنها استفاده نماييد.

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۳:۲۱ توسط:رضا موضوع:

بهترين و مناسب ترين روش براي ارتباط با ايران در ايام اربعين

با شروع ماه محرم خيلي از مردم علاقه دارند كه در اين ماه به كربلا سفر كرده و در آنجا به عزاداري سيد و سالار شهيدان ابا عبدالله حسين (ع) بپردازند. بسياري از مردم كه اين روز ها علاقه ايي به رفتن كربلا دارند بزرگ ترين دغدغه آنها اين است كه بتوانند از كربلا به خويشان خود زنگ بزنند .اين مسئله  باعث شده كه خيلي ها با اين كه علاقه دارند به كربلا بروند  نتوانند به ديدار حرم امام حسين (ع) بروند. اما مثل هميشه اپراتور ها در تلاش هستند كه اين مشكل را براي زائران حل كنند كه هر كسي كه علاقه به رفتن كربلا را دارند بتوانند بدون مشكل به زيارت بروند .مردم مي توانند با خريد رومينگ بين الملل مي توانند  بدون مشكل به كربلا بروند و به راحتي به زيارت بپردازند .با حل اين مشكل بسياري پس از دوسال  كه كرونا بوده  مي توانند به راحتي به شهر هاي زيارتي در كشور عراق بروند.

از همان زمان هاي دور كه سير و سياحت بسيار كم و به ندرت صورت مي پذيرفت و سفرها با سختي ها و مشقات فراوان همراه بودند، تابستان بهترين فصل سفر بود، زيرا شرايط و آب و هوايي به گونه اي بود كه سفر را دلپذيرتر و لذت بخش تر مي كرد. البته ايرانيان از همان روزهاي بسيار قديم، بيش از آن كه به سفرهاي سياحتي اهميت بدهند، بيشتر به دنبال سفرهاي زيارتي بودند و تلاش مي كردند تا به هر بهانه اي خود را به اين مكان هاي مقدس برسانند و با زيارت مكان هاي مقدس، حال و هواي تازه اي به روح و روان خود ببخشند.

 

امسال با پايان يافتن ماه ذي الحجه، كم كم بوي محرم و اربعين حسيني بهانه اي است براي عاشقان زيارت تا بعد از چند سال دوري در راهپيمايي اربعين شركت كرده و سفري زيارتي داشته باشند. اين سفر نيز مانند همه سفرهاي خارجي چالش هاي مخصوص به خود را خواهد داشت كه در اين مطلب ما تلاش مي كنيم تا راه هاي ارتباطي زائران با ايران را مورد بررسي قرار دهيم تا از دغدغه مسافران در اين مورد كم كنيم.

 

راه هاي ارتباطي زائران با ايران در سفر اربعين:

در اين سفر مانند همه سفرهاي خارجي، مسافران مي توانند از دو روش "رومينگ بين الملل و يا خريد سيم كارت هاي عراقي" براي ارتباط با داخل كشور استفاده نمايند. استفاده از هركدام از اين روش ها مزيت ها و معايب خود را خواهد داشت كه در اين مطلب به آن مي پردازيم، تا به شما براي انتخاب  كمك كنيم.

 

1.     استفاده از رومينگ بين الملل

فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل و استفاده از شماره تلفن خود در كشور مقصد، يكي از راحت ترين روش هاي ارتباطي با كشور مبدا مي باشد كه معمولا مسافران بسيار علاقمند به اين روش مي باشند. به همين خاطر اين امكان از سوي همه اپراتورها براي كليه مسافران به شهر هاي عراق وجود داشته و مشتركين تنها بايد اين سرويس را بر روي گوشي هوشمند خود فعال سازند. نحوه فعال سازي اين سرويس براي هر يك از اپراتورها به شرح ذيل مي باشد:

 

اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور فعال در كشور امكان استفاده از اين سرويس را براي كليه كاربران سيم كارت اعتباري همراه اول و سيم كارت دائمي همراه اول خود فراهم نموده است كه كاربران مي توانند با شماره گيري كد دستوري # 61 * 1*  ( ستاره 1 ستاره 61 مربع )  آن را فعال سازند.

مشتركين اپراتور همراه اول در عراق به شبكه هاي اپراتورهاي عراقي Korek ، Zain ،Asiacell  متصل شده و از خدمات و سرويس هاي مربوط به آنها استفاده مي نمايند.

 

تعرفه رومينگ همراه اول در سال 1401

نوع خدمات

قيمت

مكالمه با ايران

10,500 تومان

مكالمه دريافتي

7,500 تومان

مكالمه داخلي

5,500 تومان

ارسال پيامك

4,000 تومان

اينترنت همراه ( هر مگابايت )

3,000 تومان

 

 

اپراتور ايرانسل

كاربران سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل نيز براي استفاده از سرويس رومينگ بين الملل، مي توانند با شماره گيري كد دستوري # 1 * 1111 *  ( ستاره 1111 ستاره 1 مربع )  اين سرويس را فعال سازند و از خدمات آن بهره مند گردند. البته مشتركين توجه داشته باشند بعد از بازگشت به ايران اين سرويس را با شماره گيري كد دستوري  # 2 * 1111 *  ( ستاره 1111 ستاره 2 مربع ) غير فعال سازند.

 

تعرفه سرويس رومينگ بين الملل ايرانسل در سال 1401

نوع ارتباط

قيمت

مكالمه ثابت با ايران

4,500 تومان

مكالمه همراه با ايران

8,000 تومان

هزينه هر پيامك

2,000 تومان

 

 

 اپراتور رايتل

سرويس رومينگ بين الملل به صورت خودكار بر روي كليه سيم كارت هاي رايتل فعال بوده و كاربران لازم نيست براي فعال سازي آن دستورالعمل خاصي را دنبال كنند.

 

تعرفه هاي رومينگ بين الملل در اپراتور رايتل در سال 1401

نوع ارتباط

قيمت

مكالمه با ايران

23,000 تومان

مكالمه دريافتي

21,000 تومان

مكالمه داخلي

23,000 تومان

ارسال پيامك

7,000 تومان

اينترنت همراه ( هر كيلو بايت)

4678 تومان

 

 

 

2.     خريد سيم كارت عراقي

خريد سيم كارت در كشور مقصد يكي ديگر از گزينه هاي پيش رو براي مسافران مي باشد كه امكان استفاده از خدمات ارتباطي و شبكه اي اين سيم كارت ها را برايشان مقدور مي سازد.

كشور عراق نيز مانند همه كشورها تلاش مي كند تا با ارائه سيم كارت هاي مناسب شرايط را براي مسافران و خصوصا زائران دلپذيرتر ساخته و امكان استفاده راحت و سريع از خدمات ارتباطي را با پرداخت مبلغي اندك براي آنها فراهم كند.

در حال حاضر در عراق سه اپراتور اصلي آسيا سل، زين و كورك تلكام آماده ارائه خدمات به مسافران مي باشند كه در ادامه به طور خلاصه كيفيت خدمات در آنها را بررسي مي كنيم:

 

·        اپراتور آسيا سل

در اپراتور آسيا سل امكان استفاده از خدمات با تعرفه نيم بها براي ارتباطات درون شبكه اي براي كاربران وجود دارد. بنابراين اگر به صورت جمعي مسافرت مي كنيد، در صورت استفاده همه اعضاي گروه از اين سيم كارت، هزينه ارتباطات شما نصف خواهد شد. مشتركين براي فعال سازي اين سرويس بايد عدد 2 به سرشماره 293 ارسال نمايند.

 البته در حال حاضر به دليل اين كه در سال هاي گذشته سفر به عتبات در ايام كرونا تعطيل بود، قيمت هزينه هاي اين اپراتورها به طور دقيق مشخص نمي باشد. ولي هزينه تماس درون شبكه بر اساس تعرفه سال 98 به ازاي هر ثانيه 3 دينار و هزينه تماس با ديگر اپراتورهاي عراق به ازاي هر ثانيه 5 دينار بود. هزينه فعال سازي سرويس نيم بها نيز بر اساس تعرفه سال 98 ، پنج هزار دينار بود.كاربران براي دريافت تنظيمات اينترنت نيز لازم بود يك پيامك خالي به سرشماره 1960 ارسال كنند.

 

·        اپراتور زين

در اين اپراتور نيز هزينه ارتباطات درون شبكه اي به صورت نيم بها خواهد بود و كاربران بايد براي دريافت آن عدد 2 را به سرشماره 2034 ارسال نمايند. هزينه اوليه فعال سازي بسته هاي تعرفه اي نيم بها نيز در سال 98 پنج هزار دينار عراقي بود. استفاده از اين سيم كارت در بين مديران كاروان ها امري رايج و متداول مي باشد.

 

·        اپراتور كورك تلكام

در اين اپراتور نيز مانند بقيه سيم كارت هاي عراقي، تعرفه هاي درون شبكه اي به صورت نيم بها خواهد بود كه كاربران بايد براي دريافت آن كد دستوري  # 254 *  ( ستاره 254 مربع ) را شماره گيري نمايند و با پرداخت 1500 دينار ( بر اساس تعرفه سال 98 ) شش مخاطب را براي مكالمه نيم بها انتخاب نمايند.

در اينجا به برخي از پركاربردترين كدهاي دستوري براي دريافت خدمات از سيم كارت هاي عراقي اشاره مي كنيم كه كاربران در صورت نياز مي توانند از آنها استفاده نمايند:

 

 

نام سيم كارت

طريقه شارژ كردن

باقيمانده شارژ

ليست بسته هاي اينترنتي

هزينه تماس با ايران ( بر حسب دقيقه)

هزينه پيام كوتاه

مركز تماس

آسيا سل

#كدشارژ*133*

133#*

299#*

280 دينار

150 دينار

333

زين

#كدشارژ*101*

100#*

321#*

270 دينار

150 دينار

107

كورك تلكام

#كدشارز*221*

211#*

250#*

260 دينار

150 دينار

411

 

 توجه داشته باشيد قيمت هاي اعلامي در جدول بر اساس تعرفه سال 98 بوده و قطعا اين هزينه ها براي سال جاري تغيير اساسي خواهد داشت. هزينه مكالمه نيز بر حسب دقيقه محاسبه مي گردد و اين بدان معناست كه هزينه مكالمه 1 تا 60 ثانيه ،برابر با يك دقيقه مي باشد. مثلا هزينه مكالمه يك دقيقه و يك ثانيه برابر با 2 دقيقه محاسبه مي شود.

 

نحوه خريد سيم كارت هاي عراقي

در سال هاي گذشته به دليل سردرگمي زائران براي خريد سيم كارت هاي عراقي، در دفتر مرزي مهران امكان خريد اين سيم كارت ها وجود داشت. ولي به طور معمول در تمامي كشورها معمولا در پايانه هاي ورودي، امكان خريد اين سيم كارت ها براي مسافران فراهم مي باشد.

قيمت سيم كارت ها در سال 1401 هنوز مشخص نشده و قطعا بايد منتظر ماند تا تعرفه هاي سال جاري مشخص و اعلام گردد. در سال 98 سيم كارت هاي عراقي از اعتبار 30 روزه برخوردار بودند و قيمتي بين 15،000 تا 20،000 تومان داشتند.

براي زائران عتبات استفاده از هركدام از روش هاي ذكر شده ( خريد سيم كارت يا فعال سازي رومينگ ) مي تواند مزايا و معايب مخصوص به خود را داشته باشد كه لازم است كاربران به همه جوانب موضوع توجه داشته باشند و سپس به انتخاب يك شيوه براي ارتباط با ايران استفاده نمايند.

 

 مثلا اين كه با توجه به ازدحام جمعيت در روزهاي اربعين، بسترهاي ارتباطي كشور عراق ضعيف شده و برقراري ارتباط با ايران با چالش هاي جدي روبرو خواهد شد. از طرفي ديگر بهره مندي از خدمات ايراني از طريق رومينگ بين الملل نيز هزينه زيادي را به مسافران تحميل مي كند كه اصلا خوشايند نيست، زيرا علاوه بر هزينه هاي تماس و اينترنت و... در صورتي كه كسي با مسافر تماس بگيرد، هزينه اين مكالمه در رومينگ بين الملل از حساب مسافران كسر مي گردد. تجربه نشان مي دهد در سال هاي گذشته اپراتورها، در راستاي رفاه حال زائران و مديريت بهتر هزينه هاي مالي بسته هاي رومينگ اربعين طراحي مي كردند كه از قيمت هاي مناسب و اقتصادي برخوردار بودند. بنابراين امكان دارد اين بسته ها و سرويس ها امسال نيز معرفي گردند.

البته توجه به اين نكته نيز حائز اهميت است كه به دليل مسافرت گروهي زائران و هزينه بسيار پايين سيم كارت هاي عراقي، انتخاب اين شيوه براي ارتباطات درون شبكه به صرفه تر و منطقي مي باشد. اگر چه در سال هاي گذشته نحوه خريد سيم كارت هاي عراقي براي مسافران كمي سخت و گيج كننده بود ولي آنها مي توانند با كسب آگاهي و خريد سيم كارت در مرز مهران از مشكلات اين بخش بكاهند.

آنچه كه بيان شد به نوعي شرايط پيش روي زائران در سفر اربعين حسيني خواهد بود كه لازم است آنها با آگاهي كامل نسبت به يكي از روش هاي بيان شده براي ارتباط با ايران استفاده نمايند. 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۹:۴۷ توسط:رضا موضوع:

سرويس كودك و نوجوان رايتل

اين روز ها اينترنت به وسيله بي رحمي تبديل شده است كه همه مي تواننند هم استفاده مثبت از آن كنند و هم استفاده هاي بسيار منفي و بد. اين روز ها  كودكان هم از اين وسيله استفاده مي كنند كه مي تواند براي خانواده ها بسيار بد باشد و بسيار استرس اين را دارند كه نكند كودكانشان استفاده بدي از اينترنت بكنند.مي شود با فرهنگ سازي درست و نحوه و استفاده درست را به كودكان ياد داد تا بتوانند كه درست از اين فضا استفاده كنند . اما غفلت و سهل انگاري ضربات بسيار سخت و غيرقابل جبران مي توان خورد و بسيار بد هست. در كل فضاي اينترنت مي تواند براي همه جامعه بد باشد كه بايد نسبت به آن فرهنگ سازي كند و بسيار مي تواند كه با فرهنگ سازي خوب و سريع و استفاده درست از آن بهره برداري كرد و هيچ كودكي از اينترنت آسيب نبيند و چيز هاي بسيار مناسب و عالي هم ياد بگيرد كه در آينده برايشان كاربردي و جذاب باشد.

درست است كه سرعت گسترش اينترنت و تكنولوژيهاي مربوط به آن، به قدري زياد است كه تقريبا اكثر افراد از اين همه تنوع و گستردگي شوك زده هستند و تقريبا هيچ آموزش خاص و مفيدي در مورد نحوه استفاده درست از اين فناوري وجود ندارد، ولي اين موضوع اصلا دليل مناسبي براي عدم جستجو براي پيدا كردن راهكاري مناسب نيست و لازم است همه افراد خصوصا دست اندركاران اين حوزه به دنبال ايجاد فضاي مناسب و امن براي دسترسي به اينترنت خصوصا براي نوجوانان و كودكان باشند. دغدغه اي كه همواره  ذهن همه والدين را درگير كرده و باعث شده تا آنها دست به اقدامات نادرستي همچون محدود كردن استفاده از اينترنت و يا عدم دسترسي كودكان به اينترنت بزنند.

 

در همين راستا اپراتور رايتل، به عنوان سومين اپراتور فعال در كشور سرويس كودك و نوجوان خود را با هدف دسترسي كودكان و نوجوانان به اينترنت امن و سالم بومي راه اندازي كرد. اين سرويس كه در حال حاضر بر روي همه سيم كارت هاي فعلي مشتركين رايتل وجود دارد، تنها نياز به فعال سازي داشته و بعد از آن لازم نيست، ديگر والدين نگران دسترسي فرزندانشان به اينترنت و محتواهاي موجود در آن باشند. زيرا در صورت فعال سازي سرويس كودك و نوجوان، تنها امكان استفاده از اينترنت بومي ( داخلي ) براي كاربر وجود داشته و دسترسي به اينترنت بين الملل مقدور نخواهد بود.

 

·        نحوه فعال سازي سرويس كودك و نوجوان توسط والدين

با توجه به اين كه براي فعال سازي اين سرويس نياز به خريد سيم كارت جديد وجود ندارد، والدين مي توانند با استفاده از شماره گيري كد دستوري يا USSD سرويس كودك و نوجوان را فعال كنند.

براي اين كار لازم است مشترك ابتدا كد دستوري  # 456 * ( ستاره 456 مربع ) را شماره گيري نموده و گزينه فعال سازي را انتخاب نمايد. در مرحله بعد مشترك بايد اطلاعاتي كه از او خواسته مي شود را وارد نمايد. اين اطلاعات كه شامل كد ملي مالك سيم كارت و شماره سيم كارت مورد نظر جهت فعال سازي سرويس كودك و نوجوان مي شود، لازم است با دقت وارد گردد. بعد از وارد كردن اطلاعات، حداكثر تا 72 ساعت، پيامك فعال سازي نهايي سرويس براي شما ارسال مي گردد كه نشان دهنده فعال سازي سرويس مي باشد.

فعال سازي اين سرويس كاملا رايگان بوده و تعرفه استفاده از اينترنت پس از فعال سازي سرويس كودك و نوجوان مانند تعرفه ترافيك داخلي بوده و نسبت به قبل هيچ تغييري نخواهد داشت.

 

·        روش غير فعال سازي سرويس كودك و نوجوان توسط والدين

در صورتي كه مشترك تمايل به غير فعال سازي سرويس كودك و نوجوان داشته باشد، كافي است ابتدا كد دستوري # 456 *  ( ستاره 456 مربع )  را شماره گيري نموده و گزينه غير فعال سازي را انتخاب نمايد. در اين مرحله مشترك بايد اطلاعات مربوط به كد ملي مالك و شماره سيم كارتي كه سرويس كودك و نوجوان بر روي آن فعال مي باشد را وارد كرده و در نهايت درخواست خود را تاييد نمايد. بعد از تاييد درخواست، تا 72 ساعت آينده پيامك غير فعال سازي سرويس براي شما ارسال مي گردد.

توجه داشته باشيد براي فعال سازي اين سرويس بر روي سيم كارت، لازم است درخواست با يك شماره ديگر كه معمولا شماره يكي از والدين مي باشد، ارسال گردد.

به نظر مي رسد اپراتور رايتل تلاش نمود تا با ايجاد فضايي امن و مناسب براي كودكان، محتواهايي مناسب سن و سليقه آنها در دسترس آنها قرار دهد تا علاوه بر ايجاد آرامش و اطمينان خاطر براي والدين، نحوه استفاده از اينترنت و محتواهاي موجود در آن را نيز به كودكان آموزش دهد. 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۷:۴۲ توسط:رضا موضوع:

راهكارهاي كاربردي براي جلوگيري از تمام شدن حجم اينترنت

اين روز ها اينترنت سهم بزرگي از زندگي بشر را به دست آورده است و بيشتر افراد در خانه هايشان از اينترنت استفاده مي كنند . بسياري از مردم براي كار هاي مختلف بايد از اينترنت استفاده كنند تا مشكلشان حل شود. اينترنت در اين سالها به واسطه ويروس كرونا بسيار مهم شده بود و بسياري از ادارات و سازمان ها به كارمندانشان اجازه دور كاري را مي دهند و بسيار اينترنت خوب و با سرعت نياز است براي كار ها. اين روز ها اينترنت پس از فضاي ملتهبي كه در ماه هاي نخست سال جاري داشت به درياي آرامش رسيده و بسياري از مردم با انتخاب بسته هاي با صرفه  و مناسب به فعاليت هاي خود مي پردازند و بسيار راضي هستند . اما يكي از دغدغه هايي كه اكثر مردم دارند اتمام اينترنت و بسته هاي اينترنت است . به همين خاطر در اين مطلب تلاش مي كنيم تا با نگاهي كاملا تخصصي دلايل تمام شدن حجم اينترنت را بررسي كرده و راهكارهاي اساسي براي جلوگيري از مصرف زياد اينترنت را بيان كنيم.

دلايل اتمام حجم اينترنت

به طور كلي هر ترافيكي كه به سمت اينترنت مي رود؛ از حجم اينترنت كم مي كند. كلمه ترافيك در اينجا به معني رد و بدل شدن مي باشد و ترافيك اينترنت، اصطلاحي است كه براي آپلود و دانلود اطلاعات به كار مي رود. آپلود هم به معناي ارسال اطلاعات از سمت شما به اينترنت و دانلود به معناي دريافت اطلاعات از اينترنت مي باشد.

همه ي ما اين روزها براي برقراري ارتباط از از واتس اپ، اينستاگرام، تلگرام و شبكه هاي اجتماعي مختلفي استفاده مي كنيم كه به ازاي تايپ و يا ارسال هر عكس، بخشي از حجم اينترنت خود را مصرف مي كنيم، علاوه بر اين مشاهده ي هر پست اينستاگرامي و ديدن هر ويديو در تلگرام، مقدار قابل توجهي از حجم اينترنت ما را كسر خواهد نمود.

باز شدن يك صفحه با استفاده از مرورگرهاي جستجو و مشاهده ي آن؛ در كمترين حالت يك مگابايت از حجم اينترنت را مصرف مي كند كه هر چقدر تعداد اين صفحات و حجم مطالب بيشتر باشد، طبيعتا اينترنت بيشتري مصرف مي گردد. گوش دادن به موسيقي  و پادكست ها به صورت آنلاين نيز باعث مصرف حجم قابل توجهي از اينترنت مي شود.

 

 به طور كلي دلايل اتمام حجم اينترنت را مي توان در موارد ذيل خلاصه نمود:

·        بازي هاي آنلاين

·        استفاده از شبكه هاي اجتماعي خصوصا اينستاگرام و تيك تاك

·        آپديت شدن ويندوز و اپليكيشن ها به صورت خودكار

·        استفاده از فيلتر شكن و يا نرم افزارهاي تغيير IP

·        تماس هاي تصويري و يا چت تصويري به صورت مداوم

·        مشاهده ي آنلاين فيلم و سريال

·        آپديت خودكار نرم افزارها و سيستم عامل

·        ويروس ها و پاپ آپ ها

·        استفاده ديگران خصوصا همسايه ها از اينترنت شما

حال كه با دلايل اتمام حجم اينترنت آشنا شديم، مي توانيم با استفاده از چند راهكار ساده به راحتي حجم زيادي از اينترنت را ذخيره كرده و از تمام شدن زود هنگام بسته اينترنت جلوگيري كنيم.

 

براي اين كار لازم است موارد ذيل را مد نظر قرار دهيد:

·        محدود كردن بازي هاي آنلاين و استفاده از اين نام مجاز نمي باشد

به طور كلي بازيهاي آنلاين خصوصا بازي هاي پرطرفداري مثل Warcraft و  Clash of clans به دليل طولاني بودن مدت زمان بازي، اينترنت زيادي مصرف مي كنند. علاوه بر اين استفاده از اين نام مجاز نمي باشد  به خاطر دور زدن فيلتر، اين مصرف را به ميزان قابل توجهي افزايش مي دهد. بنابراين بهتر است براي مديريت اين بخش در زمان بازي، به مدت زمان بازي توجه داشت و از نرم افزارهاي قطع اينترنت استفاده نمود.

 

·         محدود كردن مشاهده ي آنلاين فيلم و سريال

اين روزها با وجود تكنولوژي LTE و افزايش سرعت اينترنت كه طبيعتا تاثير مستقيمي بر افزايش سرعت دانلود، پخش ويدئو، عكس و هر چيزي كه در اينترنت مشاهده مي كنيد، خواهد داشت، اينترنت شما بسيار زودتر از هميشه تمام مي شود. چون يكي از شايع ترين دلايل تمام شدن اينترنت به اين خاطر است كه هر چقدر سرعت اينترنت بالاتر باشد، افراد در زمان مشاهده ي آنلاين فيلم و سريال متوجه مصرف اينترنت نشده و حجم اينترنت خيلي زود تمام مي شود. بنابراين توصيه مي شود تا حد امكان تماشاي آنلاين فيلم و سريال را محدود كنيد و يا مطابق با نياز ها و الگوي مصرف خود براي دانلود فيلم و سريال از بسته هاي شبانه استفاده نماييد.

 

·        محدود كردن مصرف اينترنت در شبكه هاي مجازي

يكي از راهكارهاي بسيار كاربردي براي محدود كردن مصرف اينترنت، غيرفعال نمودن قابليت دانلود خودكار عكس، فيلم و ... در شبكه هاي اجتماعي مي باشد كه به راحتي مصرف اينترنت شما را كاهش مي دهد.

براي اين كار كافي است در واتس اپ در بخش Settings يا تنظيمات وارد گزينه Data and Storage Uغير مجاز مي باشدe شده و گزينه ي Low Data Uغير مجاز مي باشدe را فعال كنيد.

براي تنظيم كردن محدوديت مصرف اينترنت در اينستاگرام نيز در بخش تنظيمات يا Settings اينستاگرام، گزينه  Account را انتخاب كرده و Data Server را فعال كنيد. با اين كار زماني كه از اينستاگرام استفاده مي كنيد، ويدئوها پيشاپيش پخش نميشوند و مصرف اينترنت شما بسيار كاهش مي يابد.

 

·        جلوگيري از مصرف اينترنت توسط ديگران

خاموش كردن دكمه ي فيزيكي  WPS بر روي مودم و  تنظيمات گرافيكي كمك مي كند تا خيالتان از جانب مصرف اينترنت شما توسط شخص ديگر راحت باشد. البته براي محكم كاري مي توانيد رمز واي فاي خود را نيز تغيير دهيد.

 

·        ويروس ها و پاپ آپ ها

ويروس ها و بدافزارها يكي از مهمترين مصرف كنندگان ديتا و اينترنت شما به شمار مي آيند كه براي جلوگيري از ويروسي شدن موبايل به موارد زير توجه كنيد:

·        فريب ارزان و يا رايگان بودن اپليكيشن ها را نخوريد و به هيچ وجه از منابع نامعتبر، اپليكيشن دانلود نكنيد.

·        تا حد امكان براي گوش هاي هوشمند اندرويد فقط از Google play store   و براي گوشي هاي آيفون فقط از App Store اپل استفاده نماييد.

·        از گوشي موبايل خود اپليكيشن هاي اضافي كه داراي تبليغات هستند را حذف نماييد.

 در نهايت نيز بهتر است براي اطمينان از نبود ويروس بر روي موبايل يا سيستم عامل، با استفاده از يك آنتي ويروس، موبايل و سيستم عامل خود را اسكن و بررسي نماييد.

·        خاموش كردن مصرف اينترنت در پس زمينه

 

با توجه به اين كه در گوشي هاي هوشمند اندرويد و آيفون، قابليت محدود كردن مصرف اينترنت و داده اپليكيشن در پس زمينه وجود دارد، كافي است اين قابليت را فعال نماييد و در مصرف اينترنت صرفه جويي كنيد.

اگر از گوش هاي هوشمند اندرويد استفاده مي كنيد؛ ابتدا در بخش تنظيمات يا Settings ،  گزينه Network Settings  را انتخاب كرده و وارد بخش Data Uغير مجاز مي باشدe شويد و اپليكيشن مورد نظر را انتخاب نموده و در انتها Background Data را خاموش كنيد.

در گوش هاي هوشمند آيفون نيز در بخش تنظيمات يا Settings ،  گزينه General  را انتخاب كرده و از قسمت Background App Refresh اپليكيشن هايي را كه نمي خواهيد در پس زمينه ارسال و دريافت ديتا داشته باشند را غير فعال نماييد.

 

در كل براي كاهش مصرف اينترنت توصيه مي شود اپليكيشن هايي را كه مورد نياز شما نيست، پاك كنيد و از يك نرم افزار كنترل مصرف اينترنت استفاده كنيد. خريد اينترنت همراه از واي فاي يا ADSL هم مي تواند هزينه هاي شما را كاهش دهد. در هر صورت بهتر است؛ شناخت درستي از الگوي مصرف خود داشته باشيد تا بتوانيد بر اساس نياز خود از بسته هاي مناسب و مقرون به صرفه استفاده نماييد.

با توجه به تفاوت نسبتا زياد قيمت اينترنت آزاد با بسته هاي مصرفي نيز بهتر است؛ مصرف اينترنت آزاد گوشي هوشمند خود را غير فعال كنيد تا در صورت پايان يافتن بسته، از شارژ پولي موبايل شما كسر نگردد. براي اين كار مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول بايد كد دستوري # 113 * 100 *  ( ستاره 100 ستاره 113 مربع )   را شماره گيري نمايند. مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل نيز با شماره گيري كد دستوري  # 3* 2 * 3 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع ) مصرف اينترنت خود را به صورت آزاد غير فعال مي سازند. در هر صورت بعد از غير فعال كردن اين قابليت پيغامي از سوي اپراتور مربوطه، براي مشترك ارسال مي گردد كه در انتهاي پيام، نحوه ي فعال سازي مجدد مصرف اينترنت به صورت آزاد را توضيح مي دهد كه مشترك مي تواند در صورت تمايل در مواقع مورد نياز از آن استفاده نمايد.

اگر همه موارد بالا را رعايت مي كنيد ولي باز هم حجم اينترنت شما خيلي زود تمام مي شود، بهتر است با ISP  يا ارائه دهنده ي سرويس اينترنت خود تماس بگيريد و مشكلتان را مطرح كنيد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۱:۴۰ توسط:رضا موضوع:

بررسي شارژ هاي هديه همراه اول

اين روز ها در بازار سيم كارت اكثر مردم به دنبال خريد سيم كارت هاي همراه اول هستند و بسيار علاقه به داشتن سيم كارت همراه اول هستند .همراه اول اين روز ها در تلاش هست كه با دادن بسته هاي و سرويس هاي بسيار مناسب و جذاب بتواند كه رضايت كساني كه سيم كارت همراه اول را دارند بدست آورد تا بتواند كساني كه سيم كارت همراه اول را ندارند جذب كنند.همراه اول با دادن سرويس هاي بسيار جذاب و بسته هايي كه به مناسبت هاي مختلف اهدا مي كند كه بسيار عالي و مقرون به صرفه هستند زرا اهدا مي كند كه بسيار براي مردم مي تواند جذاب باشد و عالي باشد. اين بسته ها و سرويس هايي كه اهدا مي شود با تخفيف هاي بسيار عالي است كه همراه اول اهدا مي كند و تلاش مي كند كه بسيار افرادي كه سيم كارت همراه اول را دارند بسيار راضي باشند . همراه اول در سال جديد با تغيير نگرش توانسته كه تا امروز جز پرفروش ترين سيم كارت در بازار باشد.

در اينجا به چند نمونه از اين تسهيلات كه بر اساس نياز كاربران طراحي شده، اشاره مي كنيم:

 

1.     هديه شارژ جوانان

بر اساس اين طرح  اپراتور همراه اول به كليه مشتركين سيم كارت اعتباري خود كه زير 25 سال سن دارند، بسته اينترنت هديه مي دهد. بنابراين كليه مشتركين اعتباري همراه اول كه در اين رده سني قرار مي گيرند، مي توانند علاوه بر دريافت شارژ مربوطه، يك بسته هديه اينترنت مطابق جدول زير دريافت نمايند:

 

مبلغ شارژ

حجم بسته هاي اينترنت هديه

مدت اعتبار

زمان استفاده از بسته

50,000 ريال

300 مگابايت

يك روزه

6 صبح تا 12 ظهر

100,000 ريال

يك گيگابايت

سه روزه

6 صبح تا 12 ظهر

200,000 ريال

3 گيگابايت

سه روزه

6 صبح تا 12 ظهر

500,000 ريال

8 گيگابايت

هفت روزه

6 صبح تا 12 ظهر

1,000,000 ريال

20 گيگابايت

هفت روزه

6 صبح تا 12 ظهر

 

مشتركين اعتباري همراه اول مي توانند براي فعال سازي اين طرح كد دستوري # 115 * 1 * و # 1223  * 10 *  را شماره گيري نمايند و يا به سايت فروشگاه آنلاين همراه اول مراجعه نمايند. البته مشتركين توجه داشته باشند، بعد از شماره گيري كد دستوري شارژ جوانان، ابتدا سن مشترك در پروفايل چك شده و در صورتي كه مشترك مشمول اين طرح نباشد، به وي اطلاع داده خواهد شد.

 

شرايط و قوانين طرح:

·        امكان فعال سازي همزمان اين بسته با ساير بسته هاي اينترنت وجود دارد.

·        بسته هاي هديه شارژ جوانان، نسبت به ساير بسته هاي اينترنت فعال مشترك در اولويت مصرف قرار دارند.

·        در صورتي كه مشترك مشمول اين طرح باشد، بعد از ارسال كد دستوري، بسته هديه اينترنت به صورت خودكار فعال شده و لازم نيست مشترك جهت فعال سازي بسته اقدامي انجام دهد.

·        امكان خريد شارژ توسط ديگران براي مشترك زير 25 سال وجود دارد.

مشتركين اعتباري همراه اول مي توانند براي استعلام از كد دستوري # 10 * 100 * استفاده نمايند. در صورت نياز به راهنمايي بيشتر نيز مشتركين مي توانند كد دستوري # 1293 * 10 * را شماره گيري نمايند.

 

 

2.     هديه شارژ بانوان

در اين طرح همراه اول تنها به مشتركين خانم كه از سيم كارت هاي اعتباري استفاده مي كنند، 30% شارژ بيشتر هديه مي دهد. بنابراين سيم كارت هاي اعتباري كه به نام يك خانم در پايگاه داده اطلاعاتي همراه اول ثبت شده اند، در هر بار شارژ مي توانند از شارژ هديه بانوان بهره مند گردند. شارژ دريافتي از اين طريق كه شامل شارژ خريداري شده و شارژ هديه مي باشد، براي استفاده از مكالمه، پيامك درون شبكه و ارتباط با ساير اپراتورهاي داخلي كشور مي باشد. استفاده از اينترنت نيز بر اساس تعرفه جاري همراه اول محاسبه مي گردد.

دريافت هديه شارژ بانوان با استفاده از سه روش زير امكان پذير مي باشد:

 

روش اول : با استفاده از پين شارژ

در اين روش مشترك بايد ابتدا پين شارژ را خريداري نموده و سپس با استفاده از كد دستوري # 1222 * 10 * نسبت به فعال سازي آن اقدام نمايد. در صورت نياز به راهنمايي نيز، مشتركين مي توانند كد دستوري # 1292 * 10 * را شماره گيري نمايند.

در اين روش، پس از وارد كردن رمز شارژ، ابتدا به اندازه مبلغ شارژ، سيم كارت مشترك افزايش اعتبار خواهد داشت. سپس اين مبلغ كسر شده و به جاي آن شارژي به ارزش 130 درصد مبلغ پين ( پس از كسر ماليات) به اعتبار مشترك افزوده مي شود.

 

روش دوم: با استفاده از كد دستوري

در اين روش كه ديگر نيازي به خريد پين شارژ نيست؛ مشترك مي تواند مستقيما با شماره گيري كد دستوري # 114 * 1*  و پرداخت از طريق كارت بانكي، نسبت به خريد شارژ و دريافت هديه بانوان اقدام نمايد. در صورت استفاده از اين روش، سيم كارت مشترك مستقيما 130 درصد مبلغ شارژ خريداري شده ( پس از كسر ماليات ) افزايش اعتبار خواهد داشت.

مشتركين براي دريافت راهنماييهاي لازم نيز مي توانند كد دستوري # 149 *1 * را شماره گيري نمايند.

 

روش سوم : مراجعه به فروشگاه هاي آنلاين همراه اول

در طرح هديه شارژ بانوان، سيم كارت هايي كه به اين روش شارژ مي شوند، از محدوديت زماني برخوردار بوده و كل مبلغ پين و 30% شارژ هديه بايد تنها در بازه زماني مشخصي كه در جدول ذيل آمده ، قابل استفاده گردد:

 

مهلت مصرف اعتبار پين و شارژ هديه بانوان

مبلغ شارژ

10،000 ريال

20،000 ريال

50،000 ريال

100،000 ريال

200،000 ريال

مهلت مصرف

3 روز

5 روز

10 روز

15 روز

20 روز

 

نكات و قوانين طرح:

·        امكان دريافت اين هديه براي مشتركين حقوقي وجود ندارد.

·        امكان انتقال شارژ دريافتي به ساير خطوط اعتباري وجود ندارد.

·        مشتركين نمي توانند از شارژ دريافتي براي تماس هاي خارج از كشور و رومينگ بين الملل استفاده نمايند.

·        مشتركين نمي توانند با استفاده از اين شارژ بسته هاي تشويقي مانند بسته هاي اينترنت همراه، پيامك و ... را خريداري نمايند.

 

 

3.     هديه شارژ وفاداري

 اين طرح كه به پاس وفاداري مشتركين همراه اول طراحي، به كليه مشتركين سيم كارت اعتباري همراه اول تعلق مي گيرد. در اين طرح مشتركين اعتباري كه حداقل يك سال مشترك همراه اول بوده، مي توانند به ازاي هر سال همراهي در هر بار شارژ، يك درصد شارژ بيشتر دريافت نمايند. بنابراين اگر مدت زمان تغيير نام مشترك در سيستم و فعال سازي سيم كارت كمتر از يك سال باشد، مشترك مشمول طرح نبوده و در صورت شماره گيري كد دستوري ، براي اطلاع داده خواهد شد. هديه شارژ وفاداري براي استفاده درون شبكه بوده و براي مكالمه، پيامك و اينترنت همراه قابل استفاده مي باشد.

براي برخورداري از اين طرح مشتركين مي بايست رمز شارژ خود را با كد دستوري # 1221 * 10 * وارد نمايند. البته مشتركين مي توانند براي آگاهي از مشموليت در طرح هديه وفاداري و ميزان درصد هديه شارژ از كد دستوري # 1291 * 10 * استفاده نمايند.

به طور كلي در اين طرح مشتركين به ازاي هر سال وفاداري به همراه اول، از تاريخ فعال سازي يا تغيير نام سيم كارت تا تاريخ كنوني يك درصد شارژ بيشتر دريافت مي كنند. البته در اين طرح عدد مربوط به سال رو به پايين گرد مي شود. مثلا مشتركي كه سه سال و نه ماه از تاريخ تغيير نامش در سيستم مي گذرد، سه درصد شارژ بيشتر به عنوان هديه دريافت مي كند. شايان ذكر است كه حداكثر تخفيف قابل ارائه در اين طرح، 10 درصد بوده و در صورتي كه تعداد سال هاي وفاداري مشترك بيشتر از 10 سال باشد، فارغ از سال هاي وفاداري 10 درصد شارژ هديه وفاداري به مشترك تعلق مي گيرد.

 

قوانين و شرايط طرح :

·        امكان خريد بسته و يا انتقال اعتبار با مبلغ شارژ هديه وجود ندارد.

·        امكان بهره مندي از دو يا چند هديه شارژ وفاداري و فعال شدن همزمان آنها براي مشترك وجود دارد.

·        در صورت فعال سازي دو يا چند هديه شارژ وفاداري، هر شارژ وفاداري تنها تا پايان زمان اعتبار خود معتبر خواهد بود. پيشنهاد مي شود مشترك با استفاده از كد دستوري # 11 * 140 * ميزان شارژ خود را استعلام نمايد تا از بيشترين تاريخ در بين زمان هاي اعتبار هديه هاي شارژ وفاداري فعال شده، مطلع گردد.

·        مدت زمان اعتبار هديه شارژ وفاداري فارغ از مبلغ شارژ پين 6 ماه مي باشد.

·        در اين طرح اولويت مصرف با شارژ هديه بوده و مبلغ كاركرد مشترك ابتدا از شارژ هديه وفاداري كسر شده و سپس از مبلغ شارژ اصلي مشترك كه اعمال نموده؛ مصرف مي شود.

·        در صورتي كه مشترك علاوه بر شارژ هديه وفاداري، بسته هاي هديه ديگر هم داشته باشد؛ مبلغ كاركرد وي ابتدا از اعتبار بسته هديه كسر گرديده و سپس از شارژ وفاداري مصرف مي گردد.

مشتركين اعتباري همراه اول مي توانند براي آگاهي از جزئيات و قوانين طرح هاي مختلف به وب سايت رسمي اين اپراتور به آدرس https://mci.ir مراجعه نمايند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۸:۵۰ توسط:رضا موضوع:

با آوايي دلنشين از مخاطبين خود استقبال كنيد

هنر هميشه براي مردم جذاب بوده به خصوص شنيدن و لذت بردن از آن . اين روزها اكثر مردم در خانه هايشان يا سركارشان آهنگ گوش مي دهند كه باعث آرامش اعصاب هم مي شود. اپراتور ها سيم كارت اين روز ها از اين آهنگ ها براي پيشواز استفاده مي كنند كه بسيار مي تواند براي بسياري از مردم جذاب باشد. اپراتور ها سيم كارت اين روز ها به سليقه مردم و بر اساس موضوع براي كساني كه علاقه دارند كه با پيشواز از مخاطبانشان استقبال كنند پيامك مي كند .اين كار بسيار جذاب بوده براي مخاطبان كه به جاي صداي بوق با صداي خواننده منتظر بمانند و بسيار براي افراد مي تواند خوشايند باشد.اپراتور ها سيم كارت در تلاش هستند كه با توجه با سلايق مختلفي كه وجود دارد در تلاش هستند كه نظر همه كساني كه عضو هر كدام از اپراتور هاي سيم كارت هستند بتوانند نظر شان را جلب كنند و بتوانند كه از اين نوع پيشواز ها استفاده كنند

با توجه به اين كه همه مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري همه ي اپراتورهاي فعال در كشور با هر مدل گوشي بدون انجام تنظيمات خاصي، امكان فعال سازي اين سرويس را دارند، اين خدمت به يكي از پركاربردترين و مفيدترين سرويس ها در بين كاربران تبديل شده است. در اين بين همراه اول نيز با بهره مندي از طيف گسترده اي از آهنگ ها، تلاش نموده است تا تنوع بي نظيري از سليقه ها را راضي و خرسند سازد.

بنابراين اگر شما هم جزء مشتركين اپراتور همراه اول بوده و قصد داريد لحظات انتظار تماس را براي مخاطبين خود خاص و دلنشين بسازيد، فقط كافي است تا ما را همراهي كنيد و از نحوه فعال سازي اين سرويس آگاهي پيدا كنيد:

 

آواي پيشواز در اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور فعال در كشور، سرويس فعال سازي آواي پيشواز با آهنگ دلخواه را كاملا مطابق با سليقه و نياز مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري خود قرار داده و كاربران اين اپراتور مي توانند بسته به نياز و سليقه خود آهنگ دلخواه خود را با يكي از روش هاي زير فعال كرده و از آن لذت ببرند:

 

1.     ارسال پيامك

در اين روش مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول مي توانند كد آهنگ دلخواه خود را به سر شماره 8989 پيامك كنند تا آهنگ پيشواز مورد نظرشان فعال گردد. مشتركين مي توانند با ارسال عدد 5 به همين شماره، آواي پيشواز دلخواه خود را حذف نموده و اين سرويس را غير فعال سازند.

مشتركين همراه اول براي تغيير آهنگ، تنها كافي است كد آواي جديد را به شماره 8989  ارسال نمايند.

 

2.     تلفن گويا

براي استفاده از اين روش، مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول بايد ابتدا شماره  9990 را با گوشي خود شماره گيري نموده و سپس شماره هاي 2،2،1،2،2،1 ( به ترتيب از چپ به راست ) را شماره گيري نموده و در نهايت كد آواي انتظار مورد نظر خود را وارد نموده و كليد مربع را فشار دهند.

براي غير فعال سازي اين سرويس نيز مشتركين بايد بعد از تماس با 9990، شماره هاي 2،2،2،2 را شماره گيري نمايند، تا سرويس آهنگ پيشواز غير فعال گردد.

در صورتي كه مشترك تمايل به تغيير آهنگ دارد، بايد بعد از تماس با 9990، شماره هاي 2،2،1،2،1 ( به ترتيب از چپ به راست ) را شماره گيري كرده و كد آهنگ جديد را وارد نموده و كليد مربع را فشار دهد.

 

3.     ارسال كد دستوري يا USSD

يكي ديگر از سريع ترين روش هاي فعال سازي سرويس آهنگ پيشواز، ارسال كد دستوري # كد آهنگ * 221 * 10 * مي باشد. براي غير فعال سازي اين سرويس نيز، مشترك بايد كد دستوري # 223 * 10 * را شماره گيري نمايد.

در صورت تمايل به تغيير آواي انتظار نيز، كليه مشتركين مي توانند كد دستوري # كد آهنگ جديد * 222 * 10 * را شماره گيري نمايد.

البته در همه اين روش ها لازم است كه مشترك قبل از اقدام به فعال سازي سرويس آواي انتظار، كد آهنگ مورد علاقه خود را بداند. به همين منظور لازم است مشتركين ابتدا به وب سايت همراه اول به آدرس https://rbt.mci.ir/ مراجعه نموده و كد آهنگ مورد علاقه خود را پيدا كرده، سپس با استفاده از يكي از روش هاي ذكر شده، نسبت به فعال سازي آنها اقدام نمايد.

علاوه بر اين همراه اول، در ايام مختلف آهنگ هاي پيشواز رايگان در اختيار مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري  خود قرار مي دهد كه معمولا از طريق پيامك به آنها اطلاع رساني مي شود. براي استفاده از اين نوع آواهاي انتظار رايگان نيز مشترك بايد وارد وب سايت آواي انتظار همراه اول شده و كد آهنگ رايگان را دريافت نموده و با يكي از روش هاي فوق نسبت به فعال سازي آنها اقدام نمايد. 

 

شرايط و نكات سرويس آواي انتظار

·        هزينه فعال سازي اين سرويس 3،000 ريال بوده كه براي مشتركين اعتباري مبلغ 9% ماليات ارزش افزوده نيز در زمان فعال سازي سرويس كسر مي گردد.

·        مدت زمان اعتبار اين سرويس 30 روز مي باشد.

·        هزينه تغيير آواي انتظار تا 15 روز پس از فعال سازي سرويس رايگان مي باشد، كه در صورت تغيير آهنگ از روز شانزدهم به بعد مجددا از حساب مشترك كسر مي گردد.

شايان ذكر است سرويس آواي انتظار كه در اصل با هدف ارج نهادن به سليقه مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول راه اندازي شده است از چنان تنوع بي نظيري برخوردار است كه تقريبا همه مشتركين اين اپراتور را با هر نوع سليقه اي راضي و خرسند مي سازد. بنابراين مشتركين همراه اول مي توانند با مراجعه به" سامانه همراه من"  كه در آن امكان جستجو، انتخاب و فعال سازي آواي انتظار برايشان فراهم شده، به آخرين آواها و نواهاي برتر دسترسي پيدا كنند. علاوه بر اين در اين اپليكيشن مشترك به راحتي مي تواند آواي انتظار فعال خود را مشاهده نموده و در صورت تمايل نسبت به حذف يا تغيير آن اقدام نمايد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۰:۳۴ توسط:رضا موضوع:

برگزاري دوره هاي برنامه نويسي در آكادمي ايرانسل

اين روز ها با آمدن تابستان در تلاش هستند كه فرزندان خود را به كلاس هايي بفرستند كه بتوانند مهارت يا ورزشي را ياد بگيرند و تابستان خود را به نحو مفيدي رد كنند و آماده مدارس شوند. اين روز ها بسياري از خانواده ها علاقه دارند كه فرزندانشان كار با كامپيوتر و مهارت هاي آن را ياد بگيرند. آكادمي ايرانسل با شروع اين تابستان آغاز به فعاليت در زمينه آموزش برنامه نويسي به كساني كه دوست دارند ياد بگيرند شروع كرده است و بسيار مي تواند اين اتفاق خوب باشد .آكادمي ايرانسل به دنبال ياد دادن مهارت و مشاركت در خلق روش هاي نوين  آموزش ديجيتال است كه مي تواند بسيار موثر باشد و خيلي خوب باشد. اين دوره بسيار مي تواند براي رشد فرزندان و يادگيري يك مهارتي كه مي تواند بسيار براي فرزندان موثر باشد .اين دوره براي كساني كه علاقه به برنامه نويسي دارند مي تواند كاربردي و عالي باشد. به بيان دقيق تر اپراتور ايرانسل تلاش كرد تا با استفاده از ظرفيت هاي زيرساختي موجود در شركت ايرانسل و منابع انساني متخصص كه سالهاست در اين مجموعه فعاليت داشته، آموزش هاي كاربردي و متنوعي را در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در اختيار علاقمندان قرار دهد. آموزش هاي ارائه شده در اين آكادمي به طور كلي به چهار بخش آموزش هاي تخصصي و نوآورانه، آموزش هاي مهارت محور، آموزش ديجيتال و آموزش استارت آپ ها و فرايند شتابدهي و ارائه خدمات منتورينگ تقسيم مي شوند.

 

با توجه به اين كه در دنياي امروز، كسب مهارت بسيار مهم تر و با ارزش تر از دانستني هاي حفظي مي باشد، آموزش برنامه نويسي مي تواند يكي از مهم ترين مهارت هاي مورد نياز دنياي امروز و آينده كودكان و نوجوانان اين مرز و بوم باشد كه نه تنها خلاقيت و تعامل اجتماعي را در آنها بهبود مي بخشد بلكه مهارت تفكر منطقي و حل مساله را نيز در كودكان و نوجوانان افزايش مي دهد. به همين خاطر اپراتور ايرانسل در تلاش است تا با فراهم نمودن فضايي اثربخش و راحت، خلا آموزشي موجود در اين حوزه را به شكل مناسب و موثري پر كرده و كودكان و نوجوانان را به يادگيري مهارت هاي برنامه نويسي علاقمند نمايد.

 

در همين راستا آكادمي ايرانسل يك پلتفرم آموزش برنامه نويسي و علوم كامپيوتر طراحي نموده كه محتواي اين پلتفرم مخصوص دانش آموزان 9 تا 17 سال بوده و به صورت آنلاين برگزار مي گردد. نحوه ارائه اين محتواي آموزشي به صورت پروژه محور و تعاملي بوده و كلاس ها، تركيبي از جلسات اختصاصي يك به يك بين دانش آموز و مربي و يا جلسات گروهي هفتگي برگزار مي شوند.

در حال حاضر نام و مدت زمان دوره هاي ارائه شده در اكادمي ايرانسل به شرح ذيل مي باشد:

 

نام دوره هاي برنامه نويسي

طول دوره

تيمبو

3 ماه

اسكرچ

9 ماه

پايتون

9 ماه

 

 

اپراتور ايرانسل به عنوان نخستين ارائه دهنده 5G و ركورد دار سرعت اينترنت در ايران، در سال 98 ايرانسل لبز را با هدف تعميق ارتباط ايرانسل با جامعه دانشگاهي و كمك به مراكز علمي، استارتاپ ها و شركت هاي فناور و تامين نيازمندي هاي بازار ICT تاسيس كرد كه بخش هاي " تحقيق و توسعه، مركز نوآوري ايرانسل و آكادمي ايرانسل" از جمله بخش هاي اصلي و مهم آن مي باشد.

به نظر مي رسد ايرانسل توانسته با راه اندازي اين مجموعه، گامي موثر در مسير گسترش خدمات متنوع و توسعه ي سبك زندگي ديجيتال و خلق آينده اي همگام با تحولات دنياي ديجيتال بردارد كه با بهره گيري از فناوري برتر در حوزه هاي مختلف صورت پذيرفته است.

علاقمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر درباره آكادمي ايرانسل و ثبت نام در دوره هاي آموزشي، به وب سايت اين اپراتور به نشاني labs.***cell.ir/p/13598/p مراجعه نمايند. 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۶:۵۹ توسط:رضا موضوع:

روش هاي مسدود سازي تماس بين الملل در گوشي هاي هوشمند

در روزها و ماهاي اخير بسياري از مشتركان اپراتور ها بسيار ناراحت و شاكي بودند به خاطر اين كه شماره هاي ناشناس به مردم زنگ ميزده و همين قضيه اعتراض مردم را به  به وجود آورده است . خيلي ها از طريق پليس فتا شكايت كرده اند و خواستار پيگيري اين موضوع شده اند و بسياري از مردم  هم به نوع زنگ ها بي توجه بوده اند . به هر حال اين زنگ ها فقط مخصوص ايران نمي شود و بسيار از كشور ها با اين مشكل مزاحمت براي افراد را دارند.در اين روز ها مردم بايد حواس شان را بسيار جمع كنند تا خدايي نكرده مورد سوءاستفاده قرار نگيرند و پليس فتا در اين چند وقت بسيار خوب عمل كرده است و با پيامك هايي باعث آگاه سازي جامعه شده است و بسيار سطح آگاهي را براي مردم بالا برده است  و بسيار در تلاش است كه مردم دچار اين سو استفاده هاي اين طوري نشوند

در اين نوع از كلاهبرداري، فرد كلاهبردار با يك شماره از خارج كشور تماس مي گيرد كه پاسخگويي به تماس براي دريافت كننده تماس داراي هزينه مي باشد و مخاطب تماس به دليل ناآگاهي از اين موضوع متحمل پرداخت هزينه هاي سنگين و نامتعارف مي گردد.

 

محمد امامي، مدير كل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات در اين خصوص مي گويد: " متاسفانه سازمان تنظيم مقررات نمي تواند اقدامي جدي در اين باره انجام دهد، چرا كه اين يك معضل جهاني است و ما نيز مانند بقيه كشورها، فقط دريافت كننده تماس هستيم و تماس گيرندگان در كشورهاي ديگر هستند."

همان طور كه مدير كل دفتر نظارت اعلام كرده؛ به نظر مي رسد پيشگيري از اين موضوع تنها بر عهده مشتركين تلفن همراه بوده و آنها بايد براي جلوگيري از پرداخت مبالغ نجومي، در زمان دريافت تماس هاي خارجي هوشيارتر از هميشه عمل كنند. البته از سوي رگولاتوري، اپراتورهاي فعال در كشور نيز موظف شدند تا امنيت خاطر مشتركين خود را فراهم نموده و با ارائه راهكارهاي مناسب، زمينه را براي برقراري يك ارتباط امن برقرار سازند.

بر اين اساس درحال حاضر دو روش براي مقابله با كلاهبرداري هاي بين المللي وجود دارد:

 

روش اول: عدم پاسخگويي به شماره هاي مشكوك و ناشناس

در مورد جلوگيري از كلاهبرداري به واسطه تماس هاي بين الملل، پيمان قره داغي، مدير كل دفتر حفاظت از حقوق مصرف كننده در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به مشتركين توصيه مي كند در زمان پاسخگويي به تماسهاي اين چنيني، دقت بيشتري داشته باشند. مدير كل دفتر حفاظت از حقوق مصرف كننده در اين مورد توصيه مي كند كه مشتركان در صورت مشاهده تماس از دست رفته بر روي تلفن همراه خود، حتما به پيش شماره دقت كنند. در صورتي كه پيش شماره متعلق به ايران نبود، به هيچ عنوان با آن شماره تماس نگيرند.

بنابراين اگر مشتركين در صورت دريافت تماس با شماره هاي ناشناس و مشكوك بين المللي، جلوي حس كنجكاوي خود را گرفته و از پاسخگويي به اين گونه تماس ها اجتناب نمايند، به راحتي مي توانند از اتفاقات و مشكلات بعدي كه منجر به درآمدزايي مبدا تماس و تحميل شدن هزينه هاي سنگين براي مشترك مي گردد؛ جلوگيري نمايند.

 

روش دوم: مسدود سازي تماس هاي بين الملل

اگر چه عدم پاسخگويي به تماس هاي خارجي ناشناس مي تواند به عنوان يك روش راحت و سريع، بسيار مفيد و كاربردي باشد، ولي مشتركين مي توانند در صورت تمايل تمامي تماس هاي ورودي از خارج كشور را بر روي خط خود مسدود كنند. اين اتفاق كاملا شبيه مسدود سازي تماس هاي ورودي و خروجي بين المللي در تلفن هاي ثابت بوده و در صورت اجرا، ديگر تماسي از خارج كشور با شماره مشترك برقرار نمي شود.

با توجه به اين كه دو اپراتور برتر تلفن همراه در كشور، راه هايي را براي مسدود سازي تماس هاي بين الملل در نظر گرفته اند، مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري اين اپراتورها مي توانند در صورت اطمينان از قطع تماس هاي بين الملل از روش هاي ذيل استفاده نمايند:

 

مسدود سازي تماس بين الملل در سيم كارت هاي همراه اول

سرويس محدوديت مكالمه بين الملل ( تماس هاي 00 به شماره هاي خارج از كشور) كه اپراتور همراه اول براي كليه مشتركين خود در نظر گرفته است، به عنوان يك راهكار مناسب براي جلوگيري از سوء استفاده و كلاهبرداري هاي اين چنيني مي تواند كارگشاي مشتركيني باشد كه نيازي به تماس هاي بين الملل ندارند.

 تمامي مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول مي توانند با استفاده از كد هاي دستوري كه در جدول ذيل آمده به صورت رايگان نسبت به مسدود سازي تماس هاي بين الملل خود اقدام نمايند:

 

نوع درخواست

كد دستوري

ايجاد محدوديت مكالمه بين الملل

# 1 * 2922 * 10 *

رفع محدودديت مكالمه بين الملل

# 2 * 2922 * 10 *

اعلام وضعيت محدوديت

# 0 * 2922 * 10 *

دريافت راهنماي سرويس

# 9 * 2922 * 10 *

 

علاوه بر اين همراه اول به مشتركين خود هشدار مي دهد در صورت مشاهده هر گونه تماس بين الملل از دست رفته، به كد كشور تماس گيرنده توجه نموده و در صورتي كه شماره مشكوك يا ناشناس به نظر مي رسيد، از تماس مجدد با شماره اكيدا خودداري نمايند.

مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري همراه اول مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد سرويس مكالمه بين الملل به وب سايت اين اپراتور به آدرس https://mci.ir/international-call مراجعه نمايند.

 

 

 مسدود سازي تماس بين الملل در اپراتور ايرانسل

اپراتور ايرانسل نيز براي جلوگيري از هر گونه كلاهبرداري به واسطه تماس هاي بين الملل، از شهريور ماه 1395 كدهاي دستوري اختصاصي براي مسدود سازي اين تماس ها در نظر گرفته كه در دسترس كاربران بوده و به آنها كمك مي كند تا از سودجويي افراد كلاهبردار پيشگيري نمايند.

به همين منظور مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل، مي توانند در صورت تمايل براي مسدود سازي تماس هاي بين الملل به صورت رايگان از كد دستوري كه در جدول زير آمده استفاده نمايند:

 

نوع درخواست

كد دستوري

مسدود سازي تماس هاي بين الملل

# 1 * 8 * 1* 555 *

فعال سازي تماس هاي بين الملل

# 1 * 8 * 1* 555 *

 

 

بر اساس اعلام روابط عمومي ايرانسل، استفاده از كد هاي دستوري ذكر شده، امكان تماس با خطوط بين المللي را به طور كامل مسدود ساخته و از كلاهبرداري هايي كه به شيوه " تماس از دست رفته ناشناخته بين المللي " صورت مي پذيرد، جلوگيري مي نمايد. علاوه بر اين توصيه مي شود در صورتي كه مشترك دريافت كننده تماس بين الملل مي باشد، به زمان تماس دقت نموده و در صورتي كه بر روي صفحه گوشي به جز كدهاي 0098 يا 98+ كد ديگري مشاهده كرد، بلافاصله تماس را قطع نموده و شماره را بررسي نمايد.

درست است كه بعد از اعلام رگولاتوري اپراتورها تلاش نمودند تا همسو با توسعه تكنولوژي و بسط زير ساخت هاي ارتباطي، اقدام به طراحي بسترهاي امن براي مشتركين خود نموده و راهكارهاي مسدود سازي خطوط بين الملل را پيشنهاد دهند؛ ولي اين روش براي مشتركيني كه هيچ دوست و آشنايي در خارج از كشور نداشته و مطمئن هستند؛ هيچ تماس بين المللي دريافت نخواهند كرد، مناسب تر و كاربردي تر مي باشد.

 در هر صورت، هوشياري كامل كاربران در زمان پاسخگويي به تماس هاي خارجي، بهترين و مفيد ترين راهكار براي جلوگيري از هر گونه سوء استفاده و كلاهبرداري از طريق تماس ها بين الملل مي باشد كه نه تنها شرايط را براي كلاهبرداران سخت تر مي سازد بلكه فضا را براي برقراري يك ارتباط لذت بخش هموار مي سازد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۴:۰۳ توسط:رضا موضوع:

نحوه تبديل سيم كارت هاي اعتباري به دائمي در اپراتور ايرانسل

اين روزها بسياري از افرادي كه سيم كارت مي خواهند بگيرند سعي مي كنند كه سيم كارت هاي دائمي را بگيرند كه هزينه هاي بسياري را بايد تقبل كنند ولي سيم كارت هاي دائمي مزيت هاي بسياري را نسبت به سيم كارت هاي اعتباري دارد و بسيار مناسب تر است. بيشتر افرادي كه سيم كارت اعتباري را دارند براي اپراتور ايرانسل هستند و براي بسياري سيم كارت هاي اعتباري به صرفه تر و مقرون به صرفه بوده نسبت به سيم كارت هاي دائمي اپراتور ها.يكي از مزيت سيم كارت اعتباري اين است كه قيمت بسيار پايين دارد و بسيار راحت مي شود خريداري كرد و مزيت ديگري كه دارند نسبت به سيم كارت هاي دائمي مديريت هزينه است . هنوز سيم كارت هاي اعتباري بين مردم محبوب است و بسياري از اين سيم كارت هاي اعتباري استفاده مي كنند و اپراتور ها در تلاش هستند كه بتوانند به اين نوع سيم كارت ها سرويس هاي بسيار جذابي را بدهند

به همين خاطر اپراتور ايرانسل شرايط ويژه اي ايجاد نموده كه به كاربران سيم كارت هاي اعتباري اين اپراتور اين امكان را مي دهد تا با صرف كمترين هزينه، به راحتي سيم كارت هاي اعتباري خود را بدون تغيير شماره به سيم كارت دائمي ايرانسل تبديل كرده و علاوه بر استفاده از خدمات و سرويس هاي مخصوص مشتركين دائمي از مزاياي اين تغيير نيز لذت ببرند.

 

روش هاي تبديل سيم كارت اعتباري ايرانسل به دائمي

بر اساس اين طرح، مشتركين اعتباري ايرانسل بدون نياز به خريد سيم كارت جديد، مي توانند سيم كارت فعلي خود را بدون دردسر به يك سيم كارت دائمي تبديل نموده و نوع اشتراك خود را براي هميشه به اشتراك دائم تغيير دهند. پس از تبديل سيم كارت هاي اعتباري به دائمي نيز، كليه مفاد قرارداد مشتركين دائمي ايرانسل بر روابط مابين مشترك و شركت ايرانسل حاكم خواهد شد.

براي اين كار كاربران مي توانند از يكي از روش هاي ذيل استفاده نمايند:

 

1.     استفاده از كد دستوري # 70 *

قطعا شماره گيري كد دستوري مي تواند راحت ترين و سريعترين راه تبديل سيم كارت هاي اعتباري به دائمي باشد. براي اين كار فقط كافي است مشترك، كد دستوري  # 70 * را شماره گيري نموده و در صفحه اي كه برايش باز مي شود، گزينه تبديل اعتباري به دائمي را انتخاب نمايد و فرايند تبديل را با پرداخت هزينه تكميل نمايد.

 

2.     استفاده از سوپر اپليكيشن ايرانسل من و نسخه وب ايرانسل من

يكي از ساده ترين روش ها براي تبديل سيم كارت، استفاده از اپليكيشن كاربردي ايرانسل من مي باشد كه ابتدا لازم است كاربران در گوشي هاي هوشمند خود " برنامه ايرانسل من " را باز كرده و از منوي سه نقطه سمت راست، گزينه خدمات سيم كارت را انتخاب كنند. سپس  منوي تبديل سيم كارت به دائمي را انتخاب نموده و با تاييد شرايط و ضوابط، مراحل تبديل را تكميل كنند.

البته اگر كاربران برنامه ايرانسل من را بر روي تلفن همراه خود ندارند، مي توانند از نسخه وب اين برنامه استفاده كنند. بنابراين ابتدا وارد" نسخه وب ايرانسل من " شده و پس از وارد كردن شماره تلفن و كد ارسالي از طرف اپراتور ايرانسل؛ وارد برنامه شده و از منوي سمت راست گزينه خدمات سيم كارت و سپس تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي را انتخاب نموده و فرايند تبديل را تكميل نماييد.

 

3.     مراجعه به مراكز فروش و خدمات و نمايندگي ها

در اين روش مشترك بايد با به همراه داشتن مدارك شناسايي معتبر و سيم كارت فعال به صورت حضوري به مراكز فروش و خدمات و نمايندگي هاي ايرانسل مراجعه نموده و بعد از تكميل فرم و پرداخت هزينه تبديل سيم كارت، مراحل ثبت درخواست را تكميل نمايد.

 

 

هزينه تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي

بر اساس اعلام ايرانسل، هزينه تبديل سيم كارت هاي اعتباري به دائمي بر اساس قيمت سيم كارت دائمي تعيين مي گردد و شما مي توانيد با شماره گيري كد دستوري  # 70 *  از قيمت اختصاصي سيم كارت خود مطلع شويد. ولي آنچه كه مسلم است؛ قيمت اعلامي قطعا از قيمت خريد يك سيم كارت دائمي كمتر خواهد بود.

 

نحوه پرداخت هزينه تبديل سيم كارت اعتباري

براي پرداخت هزينه، اگر سيم كارت اعتباري مشترك، به اندازه مبلغ اعلامي شارژ داشته باشيد، پس از شماره گيري كد يا ثبت درخواست از طريق ايرانسل من، هزينه تبديل سيم كارت از حساب كاربر كسر مي گردد و مراحل ثبت نام تكميل مي گردد، ولي اگر مبلغ اعتبار كافي نباشد، مشترك مي تواند هزينه تبديل را از حساب بانكي خود پرداخت نمايد.

البته اگر مبلغ اعتبار سيم كارت مشترك، بيشتر از مقدار مورد نياز براي تبديل سيم كارت باشد، باقيمانده اعتبار به حساب سيم كارت دائمي كاربر منتقل شده و مي توان از آن براي پرداخت قبض، خريد بسته و موارد ديگر استفاده نمايد.

 

مزاياي تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي

با تبديل سيم كارت هاي اعتباري به دائمي، مشتركين نه تنها ديگر نگران تمام شدن اعتبار خود نيستند بلكه مي توانند با مديريت دقيق و پرداخت به موقع صورت حساب به صورت هر دو ماه يكبار، از يك ارتباط مستمر و پايدار لذت ببرند. علاوه بر اين پراتور ايرانسل براي مشتركيني كه سيم كارت اعتباري ايرانسل خود را به دائمي تبديل مي كنند، هداياي ويژه اي در نظر گرفته است كه به شرح ذيل مي باشد:

 

·        20 گيگابايت اينترنت رايگان با اعتبار 6 ماهه

·        900 دقيقه مكالمه رايگان با تمام خطوط داخلي كشور با مدت اعتبار 6 ماهه

·        900 پيامك رايگان به تمامي خطوط داخلي كشور با اعتبار 6 ماهه

·        مكالمه نيم بها با تمام خطوط داخلي به مدت 6 ماه و سقف مجاز 60 هزار تومان

 

البته مشتركين توجه داشته باشند اين بسته ها تشويقي بوده و در حال حاضر از سوي اپراتور ايرانسل براي كاربراني كه اقدام به تبديل سيم كارت خود نمايند، در نظر گرفته شده است. بنابراين، هيچ كدام از اين موارد از تكاليف ايرانسل نبوده و اين شركت مي تواند هر زمان كه تشخيص دهد مقدار اين بسته ها و اعتبار آنها را كم يا زياد نمايد و يا حتي از تخصيص آنها به كاربر صرف نظر نمايد. در صورت هر نوع تغيير هم؛ حق هيچگونه اعتراض براي كاربر وجود نخواهد داشت.

 

نكات و قوانين تبديل سيم كارت هاي اعتباري به دائمي

مزايا و فوايد تبديل سيم كارت هاي اعتباري به دائمي بر كسي پوشيده نيست، ولي اين طرح نيز مانند همه سرويس ها و خدمات ايرانسل از شرايط و قوانين خاصي برخوردار است كه پيشنهاد مي شود مشتركين قبل از اقدام به اين كار نسبت به كليه اين قوانين و نكات، آگاهي كامل داشته باشند:

·        مشتركين سيم كارت اعتباري ايرانسل در صورت تبديل سيم كارت هاي اعتباري خود به دائمي، نمي توانند اين رويه را به صورت معكوس انجام داده و سيم كارت ايرانسل خود را مجددا به اعتباري تبديل نمايد. ( تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي بازگشت ناپذير است. )

·        بعد از تبديل تمام بسته هاي فعال در سيم كارت اعتباري ( به جز بسته هاي هديه) به سيم كارت دائمي منتقل مي شود.

·        با تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي، مانده اعتبار سيم كارت اعتباري مشترك و بسته هاي افزايشي اصلي مثل بسته اينترنت و شارژ شگفت انگيز به حساب دائمي مشترك منتقل مي شود. البته شارژ شگفت انگيزي كه به صورت هديه به مشترك تخصيص داده شده باشد، شامل اين بخش نمي شود. ( كليه بسته هاي شبانه كه از حساب اعتباري به سيم كارت دائمي منتقل مي شوند صرف نظر از وضعيت پيشين، تنها از ساعت 2 الي 8 صبح قابل استفاده خواهد بود. )

·        بعد از تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي، بسته هاي رومينگ، بسته هاي هديه طرح هاي تشويقي، بوم و بوم، بسته هاي ونتوس، اعتبار موجود در كيف پول ديجيتال و بسته هاي چند كاربره اينترنت همراه به حساب دائمي كاربر منتقل نمي شود.

·        پس از ثبت نهايي درخواست تبديل سيم كارت، خط اعتباري مشترك تا 24 ساعت بعد به سيم كارت دائمي تبديل مي گردد.

·        نحوه محاسبه هزينه استفاده مشترك از سيم كارت به محض وصول درخواست از سوي ايرانسل به مانند مشتركين دائمي خواهد بود، ولي اين تبديل نيازمند زمان خواهد بود كه پس از تكميل روند به وسيله پيامك به اطلاع مشترك خواهد رسيد. در چنين شرايطي امكان دارد هزينه استفاده از اينترنت براي مشترك به صورت آزاد محاسبه گردد؛ بنابراين پيشنهاد مي شود براي كاهش هزينه ها مشترك منتظر دريافت پيامك بماند.

·        مشتركين ترابرد شده اي كه قصد ترابرد مجدد از شبكه ايرانسل را دارند و در زمان تبديل سيم كارت اعتباري به سيم كارت دائمي ايرانسل از مزاياي تشويقي و هداياي در نظر گرفته شده در اين طرح استفاده نموده اند، بر اساس مفاد تبصره 1 ذيل بند 3-5 قرارداد مشتركين دائمي و اعتباري، در صورتي امكان ترابرد خواهند داشت كه هزينه هاي مرتبط با دريافت خدمات فوق را عودت داده باشند.

·        لازم است مشترك در تمامي مراحل ثبت درخواست نهايت دقت و توجه را داشته باشد زيرا در صورت عدم ثبت صحيح اطلاعات مانند كد ملي يا كد پستي، درخواست مشترك از سوي ايرانسل رد شده و سيم كارت مشترك تبديل نخواهد شد.

 

در نهايت اشاره به اين موضوع نيز ضروري است كه از لحاظ آنتن دهي و پوشش شبكه تفاوت اساسي بين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي ايرانسل وجود ندارد. اما سيم كارت هاي دائمي با وجود قيمت بالاتر در هنگام خريد، هزينه تماس و پيامك كمتري داشته و تعرفه خدمات در اين نوع سيم كارت به نسبت پايين تر مي باشد. بنابراين علاوه بر ارزش و اعتبار سيم كارت هاي دائمي، استفاده درست از آنها مي تواند هزينه هاي كاربران را در دراز مدت مديريت نموده و به ميزان قابل توجهي كاهش دهد. 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۵:۱۸ توسط:رضا موضوع: