رندباز رندباز .

رندباز

نقش دولت در افزايش قيمت اينترنت

اين روز ها كه بسياري از مردم در شوك افزايش ناگهاني بسته هاي اينترنت و حذف بسته هاي اينترنت  به صرفه هستند و بسيار از اپراتور ها دلخور هستند. اپراتور ها كه از بهار امسال پافشاري به افزايش قيمت بسته هاي اينترنت را بالاخره مجوز آن را گرفتند و افزايش قيمت داشته اند. اين در حالي بود كه چند وقت پيش مجلس اجازه اين كار را به اپراتور ها نداده بود و مردم فكر ميكردند كه افزايش قيمت را براي بسته هاي اينترنت را نداشته باشيم .دولت امسال بسيار در زمينه اينترنت پر فعال بوده و مي خواهد بهانه را از اپراتور ها بگيرد و زير ساخت هاي اينترنت را به نحوي درست كند  و بتواند كه  در زمينه اينترنت بسيار فعال باشد و به نحوي در كنار مردم باشد. بايد ديد كه آيا اين افزايش تعرفه  چقدر براي اپراتور هاي سود دارد يا از اين افزايش قيمت ضرر مي بينند كه بسيار اين امكان را دارد كه مردم بسيار كم از اينترنت  استفاده كنند

بر اساس مصوبه سال 1395، تعرفه اينترنت هر يك گيگابايت براي سيم كارت هاي دائمي بين 3 تا 40 هزار تومان است كه بر اساس قانون اپراتورها اين اجازه را دارند كه در اين محدوده به راحتي بسته اينترنتي تعريف كنند. بنا به گفته وزير ارتباطات افزايش فعلي تعرفه ها در چارچوب مصوبه قديمي كميسيون تنظيم مقررات رخ داده است كه بر اساس آن تعرفه هر گيگابايت اينترنت براي سيم كارت دائمي 40 هزار تومان و براي سيم كارت اعتباري 60 هزار تومان مي باشد.

در همين راستا، سلجوقي، عضو سابق سازمان اطلاعات و فناوري درباره افزايش قيمت اينترنت مي گويد: "عوامل زيادي بر روي قيمت ها تاثير گذارند. به عنوان مثال تحريم ها قطعا در قيمت اينترنت موثر هستند و نمي توان آنها را ناديده گرفت."

او در گفت گو با تجارت نيوز قيمت بهاي اينترنت را منطقي دانسته و مي گويد : "از نظر من تمامي زير ساخت ها ،چه زير ساخت هاي خصوصي و چه دولتي؛ تمام زير ساخت هاي اينترنتي كشور داراي مشكلات فني هستند. طبيعتا زماني كه اپراتورها از لحاظ فني مشكل دارند، براي ايجاد يك رابطه يكپارچه و حل مشكلات در سيستم اقتصاديشان، مجبور مي شوند كه باديگر بخش هاي اقتصادي كشور خود را منطبق كنند."

او در ادامه توضيح داد : "زماني كه وزارت كار اقدام به افزايش 57 درصدي حقوق مي كند، تبعات اين افزايش در همه بخش ها نيز ديده مي شود. در نهايت اپراتورها به دو صورت مي توانند عمل كنند، يكي تعديل نيروي كار كه خلاف قوانين كار است و ديگري افزايش قيمت خدمات و كالا. در اين زمان با افزايش هزينه ها ديگر كسي نمي پرسد آيا كيفيت خدمات و كالا افزايش مي يابد؟ "

بنا به اعتقاد سلجوقي، افزايش حقوق اثر خود را اين گونه بر جامعه مي گذارد و اقتصاد كشور را دچار يك تورم مارپيچي مي كند. زيرا با افزايش قيمت ها، هزينه مواد اوليه، هزينه خدمات و نيروي انساني نيز بالا مي رود.

 

نقش دولت در افزايش قيمت اينترنت

با توجه به مصوبه مجلس، اپراتورها تا پايان سال 1400 اجازه افزايش نرخ تعرفه هاي اينترنت را نداشتند. در آخرين درخواست اپراتورها از وزارت ارتباطات آمده بود كه آنها براي تامين شبكه نيازمند افزايش بهاي اينترنت به ازاي هر گيگابايت اينترنت به مبلغ 40 هزار تومان هستند. وزير ارتباطات نيز اعلام كرده بود افزايش قيمت اينترنت بايد منوط به ارتقا كيفيت و سرعت آن باشد.

سلجوقي در پاسخ به اين سوال كه در شرايط كنوني، چگونه مي شود بين بقاي اپراتورها و استفاده مردم از اينترنت تعادل ايجاد كرد؟ مي گويد: "اگر بخواهيم يك اتفاق بيفتد اين است كه در وزارت كار به جاي اين كه 57 درصد اضافه كنند،20 درصد افزايش حقوق اعمال مي كردند، چرا كه منجر به تورم بالا نمي شدند.

دولت مي تواند هزينه هاي اپراتورها مانند مبلغ مالياتشان را كاهش دهد يا حتي ببخشد. شايد بتواند به كم بودن نرخ اينترنت كمك كند. اما اگر قرار باشد دولت ماليات ها را كامل بگيرد و قيمت اينترنت هم چنان كم باشد، اپراتور نيز نمي تواند هزينه هاي خود را تامين كند. "

با توجه به آن چه كه گفته شد، به نظر نمي رسد بتوان كاري براي سبد هزينه هاي اينترنت خانوارها انجام داد. زيرا از يك سو دولت از خواسته هاي به حق خود مانند ماليات به نفع مردم نخواهد گذشت و از سوي ديگر بر اساس اين مصوبه، اپراتورها در افزايش قيمت اينترنت خود مختار هستند و مي توانند به راحتي سقف آن را در نظر بگيرند مگر اين كه در فضاي رقابتي، اپراتورها براي كسب سهم بيشتر از بازار، كمي در افزايش قيمت ها تعديل ايجاد كنند كه بسيار بعيد و دور از ذهن است.

زيرا در همان روزهاي اول افزايش تعرقه ها، اپراتورهاي ايرانسل و همراه اول كه از بيشترين تعداد مشترك در بين اپراتورها برخوردار هستند، با حذف بسته هاي محبوب و پرطرفدار طولاني مدت ، بسته هاي جديد با حجم يكسان و قيمت يكسان تعريف كردند كه اين امر بيشتر به يكسان سازي قيمت ها شبيه است تا رقابت بين اپراتورها.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۵:۰۹ توسط:رضا موضوع:

ارز واردات گوشي هاي 600 دلاري حذف شد؟

اين روز ها خبري در مورد بازار گوشي همراه به صدا درآمده كه بسيار تعجب آور بوده و همين مسئله باعث افزايش قيمت گوشي هاي لوكس شده است. چند روز پيش نماينده مجلس  در توييتر خود اعلام كرد كه مجلس پيگير حذف گوشي هاي لوكس به خصوص كالا هاي آمريكاي علي الخصوص آيفون است. همين مسئله كافي بود تا در بازار گوشي هلهله به پا شود كساني كه واردات آيفون را به كشور انجام مي دهند بسيار سرخورده و ناراحت شوند از اين حرف نماينده هاي مجلس و. به هر حال انگار دولت هم پشت مجلس ايستاده تا بتواند واردات اين نوع كالا كه بسيار طرفدار در ايران دارد را جلوگيري كند. اين خبر بسيار مي تواند براي كساني كه طرفدار اين نوع گوشي هستند بسيار ناراحت  كننده است . در هر حال دولت در تلاش است كه لوازم غير ضروري را بودجه حذف كند.  بايد ديد كه آيا اين طرح توسط مجلس و دولت انجام مي شود يا خير

با توجه به اين كه در صورت ممنوعيت واردات رسمي گوشي هاي آيفون فرايند رجيستري اين گوشي ها نيز متوقف مي شود و به اين ترتيب واردات مسافري اين گوشي ها نيز غير ممكن خواهد شد، همين خبر مي تواند زمينه ساز افزايش قيمت اين گوشي هوشمند در كشور گردد.

 

به همين خاطر ايسنا در گفت و گويي با محمدرضا عاليان، سخنگوي انجمن واردكنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي نظر ايشان را در اين خصوص جويا شدند. عاليان در گفتگو با ايسنا گفت: "در مجلس يا دستگاه هاي ديگر در تلاش هستند اين ممنوعيت را براي آيفون ايجاد كنند. اين بحث امروز و ديروز نيست و از حدود شش سال پيش هم مطرح بوده. صرفا هم تمركزشان روي آيفون است و مي گويند چون آيفون آمريكايي است، بايد با عدم وارداتش به ايران به آمريكا ضربه اقتصادي بزنيم كه ما را تحريم كرده و مردم مان را در شرايط بدي قرار داده است. اما واقعيت اين است كه اولا آيفون در آمريكا توليد نمي شود، بلكه در چين توليد مي شود."

وي با بيان اين كه البته هنوز ممنوعيتي در زمينه واردات گوشي هاي آيفون اعلام نشده ادامه داد: "از طرفي فقط آيفون موبايل گراني نيست. در بازار، آيفون جزء رده پرچمدار هاست و تمام برندهاي دنيا پرچمدار دارند كه در همان رده قيمت است. بنابراين صرفا نمي توان به آيفون رده لوكس را اطلاق كرد. در موبايل ها چند رده بندي داريم كه قيمت اين موبايل ها را تعيين مي كند. اشتباه اين است كه تمركز رده بندي را روي قيمت قرار دهيم، زيرا تمركز رده بندي بايد روي فناوري و امكانات باشد. بدين ترتيب موبايل ها به چند دسته پرچمدار، ميان رده و ارزان قيمت با پايين رده تقسيم مي شوند. "

 

چرا ارز گوشي هاي بالاي 600 دلار تا كنون تامين نشده است؟

عاليان با بيان اين كه اگر چه واردات گوشي هاي بالاي 600 دلار هنوز ممنوع اعلام نشده، اما مدتي است كه ارز آنها نيز تامين نشده است، اظهار كرد:" گوشي ارزان قيمت اين تصور را ايجاد مي كند كه موبايل گران تر، لوكس است. در صورتي كه فناوري و امكانات است كه تعيين مي كند ارزش موبايل هاي پرچمدار بيشتر از 600 دلار باشد. بنابراين اگر مي خواهيم از كلمه لوكس استفاده كنيم، فقط نبايد آن را به آيفون تعميم دهيم، در صورتي كه همه برندها پرچمدار دارند و پرچمدار هايشان بالاي 600 دلار هستند. خارج از اين بحث كه سال ها درباره اش صحبت مي شود، بحث جدي اين است كه موبايل هاي بالاي 600 دلار فعلا مدتي است كه وارد ايران نمي شود. اگرچه وارداتشان ممنوع نشده، اما ارزشان هم تامين نشده است. "

 

از نظر ايشان ممنوعيت واردات با تامين نشدن ارز دو موضوع متفاوت است، ولي سوال اينجاست چرا ارز موبايل هاي بالاي 600 دلار هنوز تامين نشده است؟

سخنگوي انجمن واردكنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي در پاسخ به اين سوال گفت: "چون تامين ارز آنها بر اساس مصوبه اي كه سال گذشته در خصوص تهاتر ارز خشكبار و موبايل هاي بالاي 600 دلار تصويب شد، بايد از طريق ارز تهاتري با خشكبار باشد. براي اين كار تالار دومي در نيما تشكيل شد، اما هماهنگي هاي لازم براي تامين ارز خشكبار براي موبايل در آن تالار صورت نگرفت. بانك مركزي در اين خصوص نگراني هايي دارد كه دو مرتبه مجبور شده تالار دوم را ببندد. چون نگراني هايشان از جنس اقتصاد كلان، چند نرخي شدن ارز و مسائل ديگر است كه باعث مي شود تاثير مستقيم روي بازار و كليه اجناس بازار بگذارد."

در ادامه ايشان افزودند: "به همين خاطر تالار دوم را فعلا بستند يا حتي اگر هم باز باشد در آن اتفاق خاصي نمي افتد، به اين دليل كه هنوز در آن هماهنگي و انسجام براي تامين ارز خشكبار و تقاضايي كه از طريق وارد كنندگان موبايل بايد آن ارز را جذب كند، صورت نگرفته است. درنهايت قرار شده است در هفته جاري اين تصميم گيري صورت بگيرد كه به چه ترتيبي اين فرآيند اجرا شود تا كمترين آسيب را هم به تامين كنندگان ارز بزند و هم به وارد كنندگان و هم كمترين تاثير را در بازار نهايي براي مصرف كننده داشته باشد."

 

به نظر آقاي عاليان، با وجود اين حتما بايد براي منابع، مديريت و برنامه ريزي شود و به همان نسبت هم برنامه ريزي دقيقي براي تامين كالا در كشور صورت پذيرد. ايشان در ادامه اضافه كرد: "وقتي مي گوييم عدد بزرگي موبايل در يك سال وارد كشور شده، به همان نسبت هم مصرف شده. يعني تقاضا براي اين ميزان واردات وجود داشته است. بنابراين بايد حواسمان به تقاضا هم باشد، عرصه تامين را تنگ نكنيم كه تاثير مستقيم روي تقاضا داشته باشد و بازار را ملتهب كند. بايد به اين موارد هم توجه داشت و تصميماتي كه گرفته مي شود با توجه به عواقب و پيامد هايش باشد و شرايط را به شكل مطلوبي پيش ببرد. "

 

آمارهاي گمرك نشان مي دهد كه ارزش واردات موبايل هاي بالاي 600 دلاري كه سال گذشته به كشور وارد شده اند به 1.3 ميليارد دلار مي رسد كه اين ميزان معادل 32 درصد كل ارزش و 6.2 درصد كل تعداد گوشي هاي وارد شده به كشور مي باشد. اين آمار در حالي است كه از سال گذشته عوارض واردات گوشي ها بالا رفته و حقوق گمركي آن نيز به 12 درصد رسيده است.

 

به نظر مي رسد صرفا نمي توان با اطلاق واژه لوكس به يك كالاي مصرفي، بحث ممنوعيت، محدوديت و يا تغيير در نحوه ي واردات يك كالا را مطرح كرد و بدون توجه به حواشي و تاثيرات آن، اين اخبار را در جامعه منتشر كرد. زيرا حتي اعلان چنين اخباري بازار موبايل ايران را با شوك بزرگي مواجه خواهد كرد و همه گوشي هاي پرچمدار را با افزايش قيمت سرسام آوري مواجه خواهد كرد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۷:۳۹ توسط:رضا موضوع:

تحويل شماره هاي سرخ ايرانسلي ها به هواداران پرسپوليس

ايرانسل كه در اين سالها جز برند هاي موفق و خوب بوده و هميشه در حوزه هاي فناوري ارتباطات پيشگام بوده اين بار هم در حوزه ورزش ورود پيدا كرده است و لوگوي ان بر پيراهن تيم پرسپوليس حك شده است . در اين چند سال اخير ايرانسل با تيم هاي پرسپوليس و استقلال همكاري داشته . امسال هم با پرسپوليس قراردادي امضا كرده است كه تا پايان فصل فوتبالي امسال اسپانسر باشگاه بزرگ پرسپوليس باشد. براي همين  در مزايده ايي كه از تاريخ 25 اسفند شروع شده بود و در تاريخ 10 فروردين تمام شده پيش شماره 0990 را با 6 عدد تكراي به فروش رساند تا بتواند به باشگاه پرسپوليس بدهد .ايرانسل كه در آبان ماه از پيش شماره جديد اش رونمايي كرده بود براي اولين اين پيش شماره را در مزايده گذاشته بود تا بتواند جذب بيشتري داشته باشد  براي كساني كه مي خواستند اين نوع شماره را داشته باشند ايرانسل كه در اين چند سال بسيار موفق بوده توانسته است كه بسيار خوب درآمد زا براي باشگاه پرسپوليس باشد

با آغاز نيم فصل دوم 1401- 1400 ليگ برتر فوتبال ايران، اپراتور ايرانسل با امضاي قراردادي، عنوان حامي رسمي باشگاه فرهنگي – ورزشي پرسپوليس را از آن خود كرد. بر اساس اين قرارداد ايرانسل، علاوه بر اقدامات خود در چارچوب مسئوليت و سرمايه گذاري اجتماعي شركتي، موظف است تا با هدف ايجاد شور و نشاط در جوانان به عنوان جامعه اصلي مشترك بين اين اپراتور و باشگاه پرسپوليس و كمك به توسعه پايدار و ارتقاي جايگاه اقتصادي و فرهنگي باشگاه پرسپوليس و استفاده حداكثري از ظرفيت هاي بالقوه موجود براي ارائه خدمات بيشتر به هواداران اين باشگاه، از باشگاه پرسپوليس حمايت كند.

در همين راستا، اپراتور ايرانسل به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور ديجيتال در كشور ،همزمان با برگزاري شهرآورد تهران، مزايده ي شماره هاي رند ايرانسلي ويژه هواداران باشگاه پرسپوليس را با هدف حمايت بيشتر از اين باشگاه برگزار كرد. اين رويداد كه در ورزشگاه شهيد كاظمي تهران ( محل تمرين تيم فوتبال پرسپوليس ) برگزار شد، سيم كارت هاي رند با پيش شماره 0900 و 6 بار تكرار عدد 6 كه به مناسبت شهرآورد تهران به حراج گذاشته شده بود، به برندگان اين حراج تحويل داده شد.

شماره هاي عرضه شده در اين مزايده شامل 09006666660، 09006666661، 09006666669 و ... بودند كه از اين بين خاص ترين شماره عرضه شده در اين مزايده شماره 09006666666 مي باشد. البته در اين مراسم كه با حضور برخي از بازيكنان و پيشكسوتان باشگاه پرسپوليس، از جمله كريم باقري و افشين پيرواني برگزار شد، علاوه بر تحول سيم كارت هاي رند، 10 عدد توپ رسمي لاليگا توسط اپراتور ايرانسل و 10 عدد پيراهن شماره 6 با امضاي پيشكسوتان و بازيكنان از سوي باشگاه پرسپوليس به رسم يادبود به خريداران اهدا شد..

ضمنا در چارچوب اجراي اين مزايده، 30 درصد از درآمد حاصل از فروش سيم كارت هاي مذكور، با هدف كمك به رشد تيم هاي باشگاه پرسپوليس به اين باشگاه اهدا خواهد شد.

علاقمندان به شركت در مزايده ي شماره هاي رند ايرانسل، مي توانند به پرتال ويژه برگزاري مزايده هاي اين اپراتور به نشاني shop. ***cell.ir/rond مراجعه كنند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۶:۱۰ توسط:رضا موضوع:

پيش شماره همراه اول

همراه اول از زماني كه شروع به فعاليت كرد تا به امروز جز محبوب ترين برند هاي  است . اپراتور همراه اول كه در سال 1372 بنا نهاده شد جز اولين اپراتور هاي سيم كارت بوده  كه شروع به فعاليت كرده و جز اولين كساني بود كه شروع به فعاليت در زمينه حوزه ارتباطات كرد . از سالي كه همراه اول آمده تا به امروز زمان زيادي ميگذرد و توانسته كه در همه ايران شعب هايي براي توزيع سيم كارت دائمي و اعتباري داشته باشد . همراه كه سهم 60 در صدي را از بازار گوشي را دارد و توانسه است كه محبوبيت بيش از حدي را داشته باشد براي خودش. در اين سالها پيش شماره مختلفي را براي چند استان انتخاب كند و هم از نوع دائمي و اعتباري سيم كارت ها توليد كند و بتواند كه بين مردم محبوب باشد. همراه اول كه  گرون ترين كد را در ايران دارد  كه بسيار براي مردم محبوب است و هميشه گران ترين خريد و فروش سيم كارت براي پيش شماره 0912 است .همراه اول در استان هاي مختلف نزديك به هم يك پيش شماره را گذاشته است كه بسيار  كار جالبي است .محبوب ترين نوع پيش شماره كه تقاضاي بالايي دارد و هميشه هم بين مردم محبوب بوده است پيش شماره 0912 است . خوبي شركت همراه اول اين است كه از يك پيش شماره  هم از نوع اعتباري آن وجود دارد و هم نوع دائمي سيم كارت است. همراه اول كه بعد از محبوبيت پيش شماره 0912 در تلاش بوده كه پيش شماره ديگه را هم توليد كند كه در اين زمينه هميشه موفق بوده است  و اين پيش شماره ها هم بسيار محبوب بوده اند در كل همراه هميشه در تلاش بوده كه براي هر شهر و استان پيش شماره ايي را در نظر بگيرد .مردم آن شهر راحت باشند و بتواند كه بهترين خدمات را به آنها بدهد به عنوان بهترين اپراتور سيم كارت در ايران



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۰:۵۳ توسط:رضا موضوع:

هداياي ويژه اپراتورهاي ايرانسل و همراه اول به مناسبت عيد سعيد فطر

اين روز ها كه مردم در كشور هاي اسلامي دارند روز هاي پاياني ماه مبارك رمضان را مي گذارند و منتظر عيد فطر هستند در ايران هم مردم هم منتظر عيد فطر هستند تا يك ماه پر فيض را به اتمام برسانند . حال كه ماه رمضان دارد به اتمام مي رسد اپراتور هاي سيم كارت هم در كنار مردم بوده اند و سعي مي كنند كه اين تعطيلات به مردم خوش بگذرد و با دادن هداياي باعث خوشحالي مردم شوند. اين روز ها كه مردم بسيار از دست اپراتور هاي همراه بسيار به خاطر مسائل بسته هاي اينترنت ناراحت بودند اپراتور هاي سيم كارت مي توانند در اين عيد فطر با مردم آشتي كنند و با دادن خدمات خوب خاطرات بد گذشته را فراموش كنند . اين عيد كه بسيار مهم است براي مسلمانان اپراتور ها هم با دادن اعتبار ويژه ايي و دادن هداياي ويژه خوشحالي خود را با مردم تقسيم مي كنند تا بتوانند خاطرات خوبي را در ذهن مردم به يادگار بگذارند

اپراتور همراه اول

 

بسته تركيبي با تخفيف ويژه اپراتور همراه اول به مناسبت عيد سعيد فطر شامل همه مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول، سيم كارت اعتباري همراه اول و سيم كارت انارستان اين اپراتور خواهد شد.

به گزارش اداره كل ارتباطات شركت سيار ايران، بسته تركيبي ويژه ي عيد سعيد فطر همراه اول شامل: 3 گيگابايت اينترنت، 3 ساعت مكالمه درون شبكه به مدت 3 روز با قيمت ويژه 10،000 تومان مي باشد كه كليه مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول مي توانند با شماره گيري كد دستوري #67*100* ( ستاره 100 ستاره 67 مربع ) نسبت به فعال سازي آن اقدام نمايند.

مشتركين انارستاني اين اپراتور نيز مي توانند همين بسته ي ويژه را با قيمت 5،000 تومان و با شماره گيري كد دستوري #6671*100* ( ستاره 100 ستاره 6671 مربع ) فعال سازند.

مدت زمان فعال سازي اين بسته براي كليه مشتركين سيم كارت همراه اول (سيم كارت هاي دائمي، اعتباري و انارستاني ) از روز شنبه 10 ارديبهشت ماه 1401 تا روز سه شنبه 14 ارديبهشت ماه خواهد بود و امكان فعال سازي آن علاوه بر كد دستوري اعلام شده از طريق اپليكيشن "همراه من" نيز امكان پذير است.

البته بر اساس اعلام همراه اول، امكان تمديد مجدد بسته تركيبي ويژه ي عيد سعيد فطر براي مشتركيني كه حجم اينترنت و مكالمه آنها در بازه زماني تعيين شده، به اتمام برسد، وجود خواهد داشت.

 

اپراتور ايرانسل

 

روابط عمومي ايرانسل، ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات همه ايرانيان به مناسبت گراميداشت عيد سعيد فطر، هديه عيد فطر اپراتور ايرانسل كه شامل بسته تركيبي ديتا و مكالمه ي ايرانسلي با قيمت تخفيفي مي باشد را اعلام نمود.

همزمان با فرارسيدن عيد سعيد فطر، كليه مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و اعتباري آن، مي توانند يك بسته تركيبي كه شامل دو ساعت مكالمه ايرانسلي درون شبكه و دو گيگابايت اينترنت بين المللي مي شود را تنها با پرداخت 8000 تومان دريافت كنند. 

اين بسته ي تخفيفي يا همان عيدي عيد فطر ايرانسل كه اعتبار آن دو روز از زمان فعال سازي مي باشد، در روزهاي 12 و 13 ارديبهشت ماه 1401 مصادف با تعطيلات عيد سعيد فطر در دسترس همه مشتركين سيم كارت ايرانسل خواهد بود. 

بنابراين مشتركين سيم كارت اعتباري ايرانسل و سيم كارت دائمي ايرانسل مي توانند در روزهاي مشخص شده، با شماره گيري كد دستوري #5* ( ستاره پنج مربع ) و يا مراجعه به بخش خريد بسته اينترنت پيشنهادي در سوپر اپليكيشن" ايرانسل من" نسبت به فعال سازي اين بسته تركيبي اقدام نمايند. 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۲:۳۲ توسط:رضا موضوع:

رشد سرعت اينترنت در كشور، تخيل يا واقعيت؟!

اين روزها وضع اينترنت در كشور بسيار بد و ضعيف است . از روزي كه دولت آقاي رئيسي امده است و وزير ارتباط عوض شده است وضع اينترنت بهبودي پيدا نكرده است و بلكه اوضاع هم بدتر شده است . در روز هاي نخست وزير ارتباطات قول  داده بود كه وضع اينترنت را بهبود ببخشد و وضع آشفته دنياي اينترنت كشور را سر و ساماني دهد ولي تا امروز هيچ اتفاقي در مورد اينترنت نيفتاده است و حتي اوضاع بدتر هم شده است. اين روز ها كه با اجازه دولت هم اپراتور هاي سيم كارت افزايش قيمت داشته اند و حتي بسته هاي با صرقه را حذف كردهاند به بهانه زيرساخت هاي نامناسب اينترنت . حال بحث اين است كه اينترنت مي خواهد رشد سرعت را در كشور را  تجربه كند و زير ساخت هاي را براي اينترنت پر سرعت آماده و مهيا كنند. وزير ارتباط در اين چند وقت بسيار تلاش كرده كه اوضاع اينترنت خانگي  و اينترنت را به هر نحوي كه شده است درست كند.

به نقل از پايگاه خبري رندباز، عيسي زارع پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان جلسه هيات دولت درباره طرح صيانت و افزايش بهاي اينترنت بيان داشتند:" اپراتورهاي تلفن همراه( همراه اول،ايرانسل،رايتل و...) از ما خواستند با توجه به تورمي كه در اين چند سال بوده، بسته هاي جديد با قيمت جديد معرفي كنند كه ما مخالفت كرديم ".

ايشان در ادامه تاكيد كردند" ما مخالف هرگونه افزايش قيمت و معرفي بسته هاي جديد با قيمت هاي جديد هستيم؛ مگر اين كه تضمين دهند كيفيت شبكه را طي يك برنامه زمان بندي مشخص افزايش مي دهند."

اصلاح تعرفه هاي اينترنت از جمله مطالباتي بود كه در ماه هاي پاياني سال از سوي اپراتورها مطرح شد و توسعه و سرمايه گذاري در اين بخش را در گرو افزايش تعرفه ها با توجه به تورم اقتصادي كشور مي دانستند. با توجه به اينكه مجلس افزايش هر گونه تعرفه اينترنت را تا پايان سال 1400 غيرقانوني و ممنوع اعلام كرده بود، به همين خاطر تمام اميد اپراتورها به دولت سيزدهم بود كه در نهايت با موافقت دولت، از 25 فروردين ماه 1401 تعرفه هاي اينترنت به طور رسمي افزايش پيدا كرد.

وزير ارتباطات در خصوص كندي سرعت اينترنت گفت: " تندي و كندي بايد ملاك داشته باشد؛ ممكن است سرعت اينترنت در خانه ما زياد باشد و در محل كار شما كم باشد يا بالعكس. بر اساس رتبه بندي جهاني كه هفته گذشته منتشر شد، رتبه ما 6 پله ارتقا پيدا كرده، از رتبه 80 به رتبه 74 ارتقا پيدا كرديم. در خصوص سرعت هم در رتبه 21 بوديم و حالا به 25 رسيده ايم. ممكن است در جاهايي اختلال وجود داشته باشد و اين طبيعي است. هر كسي مشكلي داشت مي تواند با سامانه ما تماس بگيرد. ميانگين سرعت كشور رو به رشد است."

براي حل چالش كيفيت اينترنت موضوعاتي مانند : توسعه شبكه ارتباطات ثابت مبتني بر فيبر نوري، اصلاح تعرفه خدمات ارتباطي، راه اندازي نسل پنجم موبايل، پياده سازي دولت هوشمند و ... وجود دارد كه انتظار مي رود بعد از افزايش صد درصدي قيمت اينترنت، شبكه ارتباطي كشور در سال 1401 سرعت و كيفيت اينترنت را به ميزان قابل توجهي بهبود دهد.

زارع پور در خصوص طرح صيانت گفت :" ما چيزي به نام طرح صيانت نداريم و هر زمان مجلس تصويب كرد مي توانيم آن را ببينيم. مجلس مخير است كه قانون گذاري كند. ما از روز اولي كه دولت مستقر شد براي اصلاح طرحي كه در مجلس بود پيش قدم شديم و ده ها جلسه گذاشتيم و شايد ده ها جلسه را بنده خودم با نماينده ها داشتيم و حالا اين طرح به يك بلوغ نسبي رسيده است. "

اما همچنان اشكالاتي كه در آن وجود دارد و بايد ببينيم مسير تصويب آن چگونه در مجلس پيش خواهد رفت. ما دوباره فعال خواهيم شد و آن اشكالات هم اگر برطرف شود موضع دولت اين است كه فضاي مجازي نياز به قانون دارد و 15 سال است كه از آخرين قانون مصوب در اين حوزه مي گذرد.

تابستان 1400 طرح صيانت از حقوق كاربران در فضاي مجازي در فهرست طرح هاي مورد بررسي صحن علني مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت كه با انتقادات گسترده كاربران فضاي مجازي و رسانه هاي روبرو شد. با وجود همه اعتراضات روز سه شنبه سوم اسفند ماه 1400، كميسيون مشترك طرح حمايت از حقوق كاربران در فضاي مجازي كليات طرح صيانت را به تصويب رساند كه با اعتراضات گسترده كاربران فضاي مجازي رو به رو شد.. اما در ساعات آخر همان روز معاونت قوانين مجلس شوراي اسلامي با صدور نامه اي، مصوبه طرح حمايت از حقوق كاربران در كميسيون ويژه مجلس را باطل اعلام كرد.

با توجه به اين كه اين طرح از نظر نمايندگان مردم به دنبال ساماندهي فضاي مجازي، حمايت از پيام رسان داخلي و متخصصان ايراني است؛ مجلس كاملا مصمم است كه اين طرح را  به پيش ببرد، ولي از سوي ديگر مردم معتقدند دولت با تصويب اين طرح به دنبال اعمال محدوديت بيشتر است. حال بايد منتظر ماند و ديد كه اين طرح پرحاشيه و جنجالي كه به يكي از دغدغه هاي فكري مردم تبديل شده، در نهايت چه سرانجامي خواهد داشت.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۴:۴۱ توسط:رضا موضوع:

كمك به كودكان سرطاني با فروش سيم كارت سرمربي سابق استقلال

هميشه كار هاي خير خيلي خوب بوده است  و باعث نجات آدم ها شده است  يا  باعث سر و سامان گرفتن زوج ها شده است . بعضي مواقع آدم هاي نيكوكار و خير خواه  توانسته اند كه بسياري از مشكلات يك جامعه را حل كنند. ساختن مدرسه و كار هاي ديگر هميشه در از اين نوع آدم ها هميشه در ياد مردم مي ماند .اين بار اين نوع كمك را يكي از بزرگان فوتبال انجام داده است و باعث نجات دادن يك كودك سرطاني شده است و باعث خوشحالي  خانواده او شده است . اين كار بار ديگر نشان  داده است كه فوتباليست ها هم مانند ديگر ورزشكاران در كنار مردم ايستاده اند و باعث دل گرمي آنها مي شوند و هر از گاهي هم مي شود روي كار خير ورزشكاران هم حساب ويژه ايي باز كرد. و هميشه باعث از ياد بردن لحظات كوچكي از زندگي روزمره مي شوند. هر چقدر اين نوع كار ها رواج بگيرد و مردم بتوانند به هم نوع خود كمك كنند فضاي بسيار شاد تر و عالي تر داريم و باعث ايجاد محبت در كنار هم خواهد شد

خبر فروش ميلياردي سيم كارت هاي همراه اول، خبري نيست كه اين روزها كسي را شگفت زده كند، زيرا چند سالي است كه هر چند وقت يك بار فروش شماره هاي رند به قيمت هاي گزاف، رسانه اي شده و خبرهايي از تهاتر يك شماره با يك دستگاه ماشين يا آپارتمان شنيده مي شود. ولي اين بار خبر فروش سيم كارت سابق ناصر حجازي، سر مربي محبوب سابق تيم استقلال به قيمت يك ميليارد تومان بسيار شگفت انگيز و عجيب بود. زيرا فروش يك سيم كارت صرفا براي كمك به كودكان سرطاني، مي تواند از زيباترين رفتارهاي انساني باشد كه اميد مي رود، روز به روز بيشتر و بيشتر گردد. 

ناصر حجازي كه در سال 90 در اثر سرطان در گذشت از پيشكسوتان محبوب ورزش فوتبال و سر مربي سابق تيم استقلال بود كه حتي سال ها بعد از فوتش، هنوز هم برخي از طرفداران هم چنان به تلفن همراه ايشان پيام مي فرستادند و يادش را زنده نگه مي داشتند.

طبق اعلام آتيلا حجازي پسر ناصر حجازي، سيم كارت دروازه بان سابق استقلال به ارزش يك ميليارد تومان به فروش رسيد و قرار است اين پول خرج كودكان مبتلا به سرطان گردد.

آتيلا حجازي در استوري اينستاگرامش اين خبر را اين گونه رسانه اي كرد:

"دوستان عزيزم، سيم كارت پدرم به مبلغ يك ميليارد تومان به فروش رفت .ممنونم از تمام پيام هاي انسان دوستانه شما و ان شاءالله با اين رقم بتوانيم گوشه اي از مشكلات كودكان مبتلا به سزطان را التيام بخشيم.

لازم به ذكر هست افراد بي شماري تمايل به خريد اين خط داشتند كه قسمت يكي از خيرين تاجي شد و بسيار خوشحالم چون مي دانم پدرم نيز از اين بابت خوشحال است."

آن چه در اين خبر بيش از هر چيزي مسرت بخش است، محبوبيت بالاي ناصر حجازي به عنوان اسطوره آبي ها و چهره ماندگار تاريخ باشگاه استقلال است كه سال ها بعد از مرگش نيز باني خير و بركت گرديده است.

روحش شاد و يادش گرامي

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندبا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۲:۳۵ توسط:رضا موضوع:

اينترنت نامحدود همراه اول

اين روز ها كه اپراتور همراه اول و اپراتور هاي ديگر بعد از اجازه دولت توانسته اند قيمت بسته هاي اينترنت را افزايش دهند يا بسته هاي به صرفه را كم كنند يا از حجم بسته هاي اينترنت را كم كنند كنند . حالا اپراتور همراه اول تصميم گرفته است كه  بسته اينترنت نامحدود بگذارد. بعد از حواشي اخيري كه  در مورد اپراتور ها انجام گرفته و همه سعي كردند كه  به نوعي اعتراض كنند . حال اپراتور همراه اول با انجام اين حركت مي تواند  بخشي از دلخوري ها را كنار بگذارد . اين بسته كه بسيار عالي است و به نظر خيلي ها براي جوانان براي دانلود هاي شبانه به كار مي آيد و مي توانند با خيال راحت به دانلود بپردازند . اين بسته كه جديدا و بعد از افزايش  تعرفه  بسته اينترنت بوده بسيار براي مردم به صرفه و قابل استفاده مي تواند باشد.  همراه اول كه  جز اولين اپراتور هايي بود كه به زير ساخت هاي اينترنت اعتراض كرد و اعلام كرده بود كه اگر زير ساخت هاي اينترنت درست نشود افزايش قيمت را شاهد خواهيم بود.همراه اول كه مي خواهد به زودي از پهناي باند جديدش براي اينترنت 5G رونمايي كند بسيار هيجان دارد كه مردم را با خود هم سو و هم جهت كند. بايد ديد كه مردم آيا از اين طرح بسته  اينترنت نامحدود ايا استقبال مي كنند يا خير . اين بسته كه بسيار با صرفه بوده و مي تواند براي مردم خوب باشد . در روز هاي آتي معلوم مي شود كه استقبال  از اين طرح اينترنت نامحدود چگونه بوده است و چقدر از دارندگان  سيم كارت هاي همراه اول استقبال كرده اند  و چند درصد از آنها  اين بسته اينترنت نامحدود را خريداري كرده و استفاده كرده اند. همراه اول اميدوار است كه مانند هميشه از اين بسته اينترنت نامحدود كه بسيار با صرفه است استقبال خوبي به عمل آيد



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۱:۳۹ توسط:رضا موضوع:

بهترين بسته هاي اينترنت موبايل ايرانسل در سال 1401

اينترنت شاهراه ارتباطي ميان مردم جهان و دوستان است . اين شاهراه كه در جهان باعث افزايش اطلاعات عمومي تا پزشكي مي شود اين روز داخل كشور بسيار نامهرباني مي بيند . همين چند وقت پيش بود كه مجلس طرحي را  براي  حقوق كاربران در فضاي مجازي بود كه با اعتراضات گسترده و توده مردم قرار گرفت كه مجلس عقب نشيني كرد ولي حالا مردم براي خريد اينترنت به مشكل عجيبي بر خود كردند . همين چند هفته پيش بود كه وزير ارتباطات سخن هايي را در مورد زيرساخت هاي نامناسب در مورد اينترنت  زد كه  متفق القول با اپراتور هاي سيم كارت براي اينترنت بود . در تاريخ 25 فروردين دولت بالاخره اجازه افزايش قيمت بسته هاي اينترنت را به اپراتور ها داد. اپراتور ها هم بسته هاي اينترنت را يا افزايش دادند با ان هايي كه  با صرفه بود را حذف كردند.  حالا با افزايش قيمت بسته هاي بايد با صرفه و بهترين نوع اينترنت را خريداري و از آن استفاده كرد

پيش از اين مشتركين ايرانسل به ازاء هر گيگابايت اينترنت مبلغ 2،950 تومان ( بدون احتساب ماليات و ارزش افزوده) هزينه ميكردند كه حالا با خريد بسته هفت گيگابايتي يك ماهه به قيمت 28،200 تومان، قيمت هر گيگابايت اينترنت معادل 4،300 تومان تخمين زده مي شود كه جاي هيچ گونه اعتراض و نارضايتي هم وجود ندارد. چرا كه بعد از اعلام رضايت رگولاتوري و وزارت ارتباطات مشتركين ايرانسل، چاره اي نمي ماند جز خريد بهترين و به صرفه ترين بسته از بين پيشنهاد هاي نامنصفانه موجود.

 

راهنماي خريد بسته يك ماهه اينترنت موبايل ايرانسل

پر حجم ترين بسته اينترنت يك ماهه ايرانسل هفت گيگابايت مي باشد كه هر گيگابايت براي مشتركين؛ دست كم معادل 4،030 تومان تمام مي شود. اگر مشترك كم مصرفي هستيد، پيشنهاد مي شود بسته يك ماهه با ظرفيت پنج گيگابايت اينترنت به قيمت 23،600 تومان را خريداري كنيد كه در آن صورت قيمت هر گيگابايت اينترنت معادل 4،720 تومان تمام مي شود.

 

مقايسه قيمت تمام شده بسته يك ماهه اينترنت ايرانسل

حجم بسته اينترنت

قيمت بسته بدون احتساب ماليات

قيمت تمام شده هر گيگابايت

هفت گيگابايت

28/200 تومان

4/030 تومان

پنج گيگابايت

23/600 تومان

4/720 تومان

چهار گيگابايت

21/300 تومان

5/325 تومان

سه گيگابايت

19/000 تومان

6/333 تومان

دو گيگابايت

14/000 تومان

7/000 تومان

يك گيگابايت

10/500 تومان

10/500 تومان

با توجه به جدول فوق و حجم بسته هاي پيشنهادي، به نظر مي رسد مشتركين ايرانسل بايد در طول ماه حداقل دو بار نسبت به خريد بسته جديد و يا تمديد بسته اينترنت موبايل خود اقدام نمايند.

 

راهنماي خريد بسته دو ماهه و چهار ماهه اينترنت موبايل ايرانسل

با توجه به اقدام بي سابقه ايرانسل در خصوص حذف بسته هاي شش ماهه و يك ساله، اگر مشترك پر مصرفي هستيد كه مصرفتان در يك ماه بيشتر از هفت گيگابايت است، مي توانيد به خريد بسته دو ماهه و يا چهار ماهه ايرانسل بينديشيد. در اين مورد كه از تنوع و حق انتخاب هم خبري نيست، فقط مي توانيد از اينترنت دو ماهه با حجم 10 گيگابايت و يا حجم 15 گيگابايتي چهار ماهه استفاده كنيد. 

 

حجم و اعتبار زماني بسته اينترنت

قيمت بسته بدون احتساب ماليات

قيمت تمام شده هر گيگابايت

10 گيگابايت دو ماهه

36/000 تومان

3/600 تومان

15 گيگابايت چهار ماهه

62/000 تومان

4/135 تومان

در هر صورت اگر مشترك كم مصرفي هستيد، خريد بسته با مدت اعتبار بيشتر، از نظر اقتصادي به صرفه تر است. زيرا در اين صورت نگراني كمتري بابت سوخت شدن حجم بسته ها خواهيد داشت.

 

راهنماي خريد بسته ارزان اينترنت موبايل ايرانسل

بسته هاي روزانه ايرانسل به صورت يك روزه، سه روزه، هفت روزه و 15 روزه عرضه مي شود كه در زمان هاي اضطراري يك بسته يك روزه با حجم 1.5 گيگابايت با قيمت 7،400 تومان مناسب خواهد بود. البته ايرانسل بسته 2.5 گيگابايتي يك روزه و سه روزه به قيمت 9،400 و 11،000 تومان هم دارد.

براي خريد بسته هاي هفت روزه اينترنت موبايل ايرانسل در حجم هاي 1.5، 2.5 و 5 گيگابايت بايد قيمت هاي 10،900، 13،000 و 18،000 تومان را پرداخت كنيد. قيمت بسته پنج گيگابايتي 15 روزه هم 18،500 تومان مي باشد.

 

بسته هاي ارزان اينترنت ايرانسل

اعتبار و حجم بسته

1/5 گيگابايت

2/5 گيگابايت

5 گيگابايت

يك روزه

7/400 تومان

9/400 تومان

-

سه روزه

9/000 تومان

11/000 تومان

-

هفت روزه

10/900 تومان

13/000 تومان

18/000 تومان

سي روزه

11/500 تومان

14/500 تومان

18/500 تومان

بهتر است صرف نظر از پيشنهاد ما، بهترين بسته را كاملا بر اساس ميزان مصرف و نياز خود انتخاب نماييد تا بتوانيد بهتر هزينه هاي مربوط به اين بخش را مديريت كنيد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۰:۲۸ توسط:رضا موضوع:

قيمت جديد بسته هاي اينترنت طولاني مدت اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، رايتل و شاتل موبايل

تقريبا با شروع سال جديد مردم با خبر هاي بسيار عجيب از سمت اپراتور هاي سيم كارت براي بسته هاي اينترنت روبرو شدند.خبر هايي كه از گران شدن بسته هاي اينترنت و حذف بعضي از بسته هاي بصرفه ايي كه مردم به خوبي استقبال مي كردند از آنها. اين خبر ها بالاخره در روز 25  فروردين رنگ واقعيت پرداخت اپراتور هاي سيم كارت با اجازه  سازمان تنظيم مقررات و ارتباط راديويي  كه زير نظر دولت است افزايش قيمت دادند. مردم كه از اين اقدام بسيار تعجب برانگيز بود چون هر سال اپراتورهاي سيم كارت  سود خوبي را بدست مي آورند كه اصلا نمي توانند توجيه كنند كه متضرر مي شوند از گران نشدن بسته هاي اينترنت.حال كه بسته هاي اينترنت گران شده است مردم بايد به دنبال با صرفه ترين بسته هاي اينترنت و با هزينه مناسب باشند كه بتوانند از آن بسته اينترنت به نحوه بسيار مناسب  استفاده كنند. بسياري از حجم اينترنت با افزايش قيمت آنها تغيير كرده است كه بسيار عجيب بوده اين كار اپراتور هاي سيم كارت.

در اين بخش بسته هاي اينترنت بلند مدت و ماهانه اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، رايتل و شاتل موبايل، را از نظر حجم و قيمت بررسي مي كنيم:

 

بسته اينترنت يك ماهه

بسته اينترنت يك ماهه همواره از محبوب ترين بسته هاي مصرفي كاربران مي باشد، به طوري كه از بين بسته هاي بلند مدت، بسته هاي يك ماهه كه معمولا با حجم هاي متفاوت ارائه مي شوند، پر مصرف ترين بسته از سوي مشتركين هستند.

با تغيير تعرفه ها، در حال حاضر فقط مشتركين شاتل موبايل مي توانند از بسته هاي يك ماهه با حجم كمتر از يك گيگابايت استفاده كنند. قيمت بسته هاي 200، 300، 500 و 850 مگابايتي شاتل موبايل به ترتيب 3،500، 4،900، 5،500 و 9،000 تومان مي باشد.

 

بسته اينترنت يك ماهه اپراتورها

حجم و دوره اعتبار بسته

همراه اول

ايرانسل

رايتل

شاتل موبايل

1 گيگابايت

10،400 تومان + 100 مگابايت هديه صبحانت

10/500 تومان

9/900 تومان

9/500 تومان


12،000 تومان + مكالمه و پيامك نامحدود داخل شبكه + 100 دقيقه مكالمه خارج شبكه و 100 پيامك خارج شبكه

2 گيگابايت

13،900 تومان + 200 مگابايت هديه صبحانت

14/000 تومان

13/500 تومان

12/900 تومان


16،000 تومان + مكالمه و پيامك نامحدود داخل شبكه + 100 دقيقه مكالمه خارج شبكه و 100 پيامك خارج شبكه

2/5 گيگابايت

-

-

-

14،000 تومان + مكالمه نامحدود درون شبكه

3 گيگابايت

19/000 تومان

19/000 تومان

17/900 تومان

15/500 تومان

4 گيگابايت

21/300 تومان

21/300 تومان

19/900 تومان

18/400 تومان


24،000 تومان + مكالمه و پيامك نامحدود داخل شبكه + 200 دقيقه مكالمه خارج شبكه و 200 پيامك خارج شبكه


41،900 تومان + 20 گيگابايت اينترنت ثابت

4/5 گيگابايت

-

-

-

19/000 تومان

5 گيگابايت

23/600 تومان

23/600 تومان

21/900 تومان

-

7 گيگابايت

28/200 تومان

28/200 تومان

24/900 تومان

27/500 تومان

8 گيگابايت

-

-

26/500 تومان

-

10 گيگابايت

-

-

28/900 تومان

70،000 تومان + 30 گيگابايت اينترنت ثابت

12 گيگابايت

-

-

-

35/500 تومان

15 گيگابايت

-

-

34،900 تومان

(عرضه در اپليكيشن)

-

20 گيگابايت

-

-

49/900 تومان

-

30 گيگابايت

-

-

-

80/000 تومان

50 گيگابايت

-

-

-

98/000تومان


165،000 تومان + 50 گيگابايت اينترنت ثابت

حداكثر حجم بسته هاي يك ماهه براي اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل 7 گيگابايت مي باشد كه با قيمت يكسان 28،200 تومان عرضه مي گردد.

براي رايتلي ها حداكثر حجم اينترنت يك ماهه 20 گيگابايت به قيمت 49،900 تومان مي باشد. اما حداكثر حجم بسته اينترنت شاتل موبايل 50 گيگابايت بوده كه با قيمت 98،000 تومان عرضه مي گردد. بسته تركيبي 50 گيگابايت اينترنت ثابت شاتل موبايل نيز براي مشتركان اينترنت خانگي شاتل با تعرفه 165،000 تومان مي باشد.

 به طور كلي اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل در ارائه بسته هاي يك ماهه نسبتا ضعيف عمل كرده و حجم و تعداد بسته هاي اعلامي از سوي آنها بسيار كمتر از بسته هاي اعلامي اپراتورهاي رايتل و شاتل موبايل مي باشد.

 

بسته هاي 2، 3 و 4 ماهه اپراتورها

بررسي بسته هاي دو ماهه نشان مي دهد كه به غير از شاتل موبايل كليه مشتركين مي توانند از بسته 2 ماهه ارائه شده از سوي اپراتور خود استفاده نمايند.

 

بسته هاي دو، سه و چهار ماهه اپراتورها

حجم و دوره اعتبار بسته

همراه اول

ايرانسل

رايتل

شاتل موبايل

10  گيگابايت 2 ماهه

-

36/000 تومان

-

-

12 گيگابايت 2 ماهه

46/000 تومان

-

42/000 تومان

-

20 گيگابايت 2 ماهه

-

-

68/000 تومان

-

3 گيگابايت 3 ماهه

-

-

-

33،000 تومان با تخصيص ماهيانه يك گيگ + مكالمه و پيامك داخل شبكه نا محدود + ماهيانه 100 ذقيقه مكالمه خارج شبكه + ماهيانه 100 پيامك خارج شبكه

6 گيگابايت 3 ماهه

-

-

-

32/000 تومان


39،900 تومان با تخصيص ماهيانه 2 گيگ + مكالمه و پيامك داخل شبكه نا محدود + ماهيانه 100 ذقيقه مكالمه خارج شبكه + ماهيانه 100 پيامك خارج شبكه


76،000 تومان با تخصيص ماهيانه 2 گيگ + 30 گيگ اينترنت ثابت + ماهيانه 100 ذقيقه مكالمه خارج شبكه + ماهيانه 100 پيامك خارج شبكه

8 گيگابايت 3 ماهه

-

-

-

33،500 تومان + مكالمه نامحدود داخل شبكه

10 گيگابايت 3 ماهه

-

-

-

37/900 تومان


72،000 تومان + 30 گيگابايت اينترنت ثابت

12 گيگابايت 3 ماهه

-

-

-

40/000 تومان


59/000 تومان با تخصيص ماهيانه 4 گيگ + مكالمه و پيامك نامحدود داخل شبكه + ماهيانه 100 ذقيقه مكالمه خارج شبكه + ماهيانه 100 پيامك خارج شبكه

15 گيگابايت 3 ماهه

-

-

55/000 تومان

-

17 گيگابايت 3 ماهه

-

-

-

45/900 تومان


100،000 تومان + 40 گيگابايت اينترنت ثابت + مكالمه نامحدود داخل شبكه

25 گيگابايت 3 ماهه

-

-

75/000 تومان

-

35 گيگابايت 3 ماهه

-

-

95/000 تومان

-

15 گيگابايت 4 ماهه

62/000 تومان

62/000 تومان

-

-

بررسي بسته هاي سه ماهه اپراتورها نشان مي دهد كه همراه اول و ايرانسل بسته هاي سه ماهه خود را از دسترس خارج كرده اند. در زمينه ارائه بسته سه ماهه، به نظر مي رسد شاتل موبايل تنوع بي نظيري از حجم ها با تعرفه هاي اقتصادي را براي مشتركين خود فراهم نموده است كه كمترين حجم يك بسته 3 گيگابايتي به قيمت 33،000 تومان بوده كه ماهانه يك گيگابايت تخصيص داده شده و به همراه مكالمه و پيامك داخل شبكه نامحدود و ماهيانه 100 دقيقه مكالمه و 100 پيامك خارج از شبكه مي باشد.

پر حجم ترين بسته اينترنت سه ماهه شاتل نيز 17 گيگا بايت اينترنت به قيمت 45،900 تومان بوده كه امكان خريد بسته تركيبي با اين حجم به علاوه 40 گيگابايت اينترنت ثابت و مكالمه نامحدود داخل شبكه با قيمت 100،000 تومان نيز وجود دارد.

بسته چهار ماهه اينترنت نيز فقط از سوي همراه اول و ايرانسل ارائه شده است كه با حجم 15 گيگابايت با قيمت يكسان 62،000 تومان در دسترس است.

 

 

بسته هاي اينترنت بلند مدت ( شش ماهه و يك ساله) اپراتورها

در حال حاضر ايرانسل و همراه اول بسته هاي بلند مدت خود را حذف نمودند و مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول و ايرانسل نمي توانند بسته هاي بلند مدت 6 ماهه و يا يك ساله تهيه نمايند. به همين خاطر تنها مشتركين رايتل و شاتل موبايل مي توانند از اين امكان استفاده كرده و در صورت تمايل بسته هاي 6 ماهه و يك ساله خريداري نمايند.

 

بسته هاي 6 ماهه و يك ساله اپراتورها

حجم و دوره اعتبار بسته

همراه اول

ايرانسل

رايتل

شاتل موبايل

15 گيگابايت 6 ماهه

-

-

-

50،000 تومان + مكالمه نامحدود داخل شبكه

20 گيگابايت 6 ماهه

-

-

-

75/000 تومان

24 گيگابايت 6 ماهه

-

-

-

79،000 تومان با تخصيص ماهيانه 4 گيگ

28 گيگابايت 6 ماهه

-

-

-

90/000 تومان


 

160،000 تومان + 60 گيگ اينترنت ثابت+ مكالمه نا محدود داخل شبكه

35 گيگابايت 6 ماهه

-

-

89/900 تومان

-

55 گيگابايت 6 ماهه

-

-

120/000 تومان

-

60 گيگابايت 6 ماهه

-

-

-

160/000 تومان

30 گيگابايت يك ساله

-

-

-

96/000 تومان

50 گيگابايت يك ساله

-

-

125/000 تومان

-

100 گيگابايت يك ساله

-

-

220/000 تومان

-

كمترين حجم بسته 6 ماهه شاتل موبايل با حجم 15 گيگابايت به همراه مكالمه نامحدود داخل شبكه به قيمت 50،000 تومان بوده و پرحجم ترين بسته 6 ماهه نيز با با 60 گيگابايت به ارزش 160،000 تومان در اختيار مشتركين قرار مي گيرد.

كمترين حجم اينترنت 6 ماهه براي مشتركين رايتل 35 گيگابايت به قيمت 89،900 تومان و پر حجم ترين اينترنت با حجم 55 گيگابايت به قيمت 130،000 تومان عرضه مي گردد.

اينترنت يك ساله مشتركين شاتل موبايل با حجم 30 گيگابايت به قيمت 96،000 تومان عرضه مي گردد. در عوض رايتلي ها دو بسته 50 و 100 گيگابايت يك ساله به ارزش 125،000 و 220،000 توماني خواهند داشت. 

با توجه به آنچه كه بيان شد، بيشترين تغيير در ارائه بسته هاي طولاني مدت، در بسته هاي پيشنهادي دو اپراتور همراه اول و ايرانسل ديده مي شود، كه در بيشتر موارد بسته هاي كاملا مشابه با قيمت هايي يكسان براي مشتركين تعريف شده است. حذف بسته هاي شش ماهه و يك ساله نيز (هر چند به طور موقت)  اصلا به نفع مشتركين همراه اول و ايرانسل نخواهد بود.

رايتل و شاتل موبايل تلاش كردند تا در همه زمينه ها رضايت مشتري را فراهم كنند، به همين خاطر بسته هاي پيشنهادي آنها، از تنوع حجم و قيمت مناسبي برخوردار مي باشند. هرچند كه در اين رقابت شاتل موبايل موفق تر عمل كرده است و مشتركين اين اپراتور در حال حاضر از بيشترين حق انتخاب بسته هاي اينترنت برخوردارند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۸:۰۰ توسط:رضا موضوع: