رندباز رندباز .

رندباز

اينترنت يك ترابايتي استارلينك، واقعيتي غير قابل تصور براي كاربران ايراني

شايد مهم ترين دستاورد بشر تا به امروز اينترنت و تكنولوژي است. در اين سال ها با پيشرفت تكنولوژي ادم ها توانسته اند كه بسياري از چيزهايي كه بشر در خواب هم نمي ديد از طريق تكنولوژي بسازد.اين روز ها اينترنت بسيار جذاب و جالب است و بسياري از مردم از اين اينترنت در همه جا استفاده مي كنند.اما اين روز ها خبر هالي جالب حول اينترنت مي چرخد و آن هم اينترنت استارلينك است كه دارد اينترنت هاي بسيار قوي تري را نسبت به گذشته آماده ارائه به جهانيان مي كند كه بسيار مي تواند خبر جالب و جذابي براي مردم باشد.با اين وجود اعلام شركت استارلينك مبني بر اين كه سقف بسته هاي نامحدود براي كاربران اين شركت يك ترابايت است، واكنش هاي متفاوتي را در بين كاربران به همراه داشت كه بيانگر آن است كه اين خبر خصوصا در شرايط كنوني، تقريبا براي همه كاربران غير قابل تصور مي باشد.

هر چند كه عنوان بسته هاي نامحدود از دير باز در ايران شوخي مضحكي بود كه از سوي اپراتورها به كاربران تحميل مي شد. زيرا حتي در تعريف كلمه نامحدود هم نمي توان عبارت سقف منصفانه مصرف را قرار داد، چه برسد به اين كه بسته اي را تحت عنوان نامحدود به كاربران بفروشيد و بعد براي بسته سقف دانلود محدود هم تعيين كنيد. از آن قابل توجه تر و مضحكتر، محدوديت اعمال سطح دانلود تا سرعت اعلام شده مي باشد كه به هيچ وجه نمي توان به عنوان بسته نامحدودي كه سقف منصفانه مصرف دارد، چسباند.

 

نكته جالب توجه در مورد بسته هاي نامحدود اينترنتي ارائه شده از سوي اپراتورهاي داخلي اينجاست كه بعد از فروردين ماه سال جاري كه قيمت اينترنت به طور فزاينده اي افزايش پيدا كرد و اپراتورها اعلام نمودند هزينه هاي اين بخش، بسيار بالا بوده و آنها مي خواهند در خصوص بسته هاي پيشنهادي تجديد نظر كنند، به يكباره همين بسته هاي نامحدود اينترنت نيز از فهرست بسته هاي اينترنتي هر سه اپراتور ناپديد شد.

براي اين كه بتوانيم نسبت به خبر اعلامي، كمي واقع بين تر باشيم، لازم است در ادامه نگاهي مقايسه اي به بسته هاي نامحدود اينترنت در بين اپراتورهاي ايراني و استارلينك داشته باشيم:

 

·        بسته هاي نامحدود اينترنت همراه اول

در دي ماه 1400 بود كه اعتراض كاربران مبني بر كاهش حجم بسته هاي نامحدود اينترنت همراه اول، بالا گرفت. اپراتور همراه اول نيز بلافاصله اعلام كرد كه بر اساس سياست منصفانه مصرف، سرعت اينترنت بعد از عبور از آستانه مصرف منصفانه كاهش پيدا مي كند و اين بدان معناست: مشتركين اين اپراتور كه بسته نامحدود همراه اول را تهيه كرده بودند، پس از مصرف 100 گيگابايت ديگر قادر نبودند، از اين بسته استفاده كنند.

علاوه بر اين، همراه اول به عنوان بزرگترين اپراتور فعال در كشور كه از بيشترين تعداد مشترك نيز برخوردار است، محدوديت هايي بر روي سرعت و حجم بسته هاي اينترنت نامحدود شبانه خود اعمال كرد كه باعث افزايش موج نارضايتي ها شد. البته در اين بين بعضي از كاربران، راهي براي دور زدن محروميت هاي اينترنت شبانه استفاده كردند. از سال 1394 وزارت ارتباطات اعلام نموده بود كه شركت هايي كه سرورهاي خارجي دارند، با انتقال سرورها به داخل كشور مي توانند از اينترنت نيم بها استفاده كنند. به همين خاطر برخي شركت ها با انتقال سرورها به داخل كشور از بسته هاي خريداري شده به اندازه دو برابر بهره مند مي شدند.

 

·        بسته هاي نامحدود اينترنت ايرانسل

اپراتور ايرانسل به عنوان اولين اپراتور ديجيتال كشور كه معمولا بسته هاي منصفانه اي در اختيار كاربران خود قرار ميداد، بسته نامحدود ساعتي را براي كاربران در نظر ميگرفت كه هر بسته علاوه بر حد مصرف مجاز، محدوديت زمان استفاده نيز داشتند مثلا در ساعات نيمه شب و يا بامداد فعال مي شدند، البته در اين بين بسته هايي نيز بودند كه در طول شبانه روز قابل استفاده بودند.

اما بعد از گران شدن اينترنت، ايرانسل نيز مانند رقيب گرمابه و گلستان خود، اين بسته ها را حذف كرد و حالا تنها يك بسته نامحدود يك روزه با قيمت 800 تومان ارائه مي دهد كه فقط متعلق به سايت هاي داخلي مي باشد. مثلا از اين بسته براي استفاده از برخي سايت هاي داخلي براي دانلود بازي يا برنامه و يا براي استفاده از VOD ها يا آپارات مي توان بهره برد.

 

·        بسته هاي نامحدود اپراتور رايتل

شرايط براي كاربران رايتل هنوز به سختي شرايط كاربران سيم كارت همراه اول و سيم كارت ايرانسل نمي باشد و مشتركين سيم كارت دائمي؛ سيم كارت اعتباري و ديتاي رايتل هم چنان مي توانند از بسته هاي نامحدود رايتل در تمام ساعات شبانه روز به مدت هفت روز استفاده نمايند.

علاوه بر اين اپراتور رايتل بسته هاي نامحدود ديگري هم دارد كه به شرح ذيل مي باشد:

نام بسته

حجم

قيمت

نيم ساعته

5/2 گيگابايت

3.500 تومان

سه ساعت

15 گيگابايت

12.000 تومان

7 روزه

70 گيگابايت

50.000 تومان

 

 

·        اينترنت استارلينك

هفته گذشته در خبرها آمده بود: اينترنت ماهواره اي استارلينك از ماه دسامبر ( آذر ماه ) محدوديت مصرف ديتا يك ترابايت در ماه خواهد داشت. البته بعد از گذر از اين ميزان مصرف، اينترنت قطع نخواهد شد، بلكه سرعت كاهش مي يابد.

به نظر مي رسد در ايميلي كه از سوي اين شركت براي كاربران كانادايي و كاربراني كه ساكن در ايالات متحده هستند؛ ارسال شده، اين شركت از سياست مصرف منصفانه خبر داد و بر اساس آن اعلام نمود، كاربران خانگي هر ماه را با دسترسي اولويت دار شروع مي كنند زيرا زماني كه مصرف ديتا از يك ترابايت بيشتر شود، روزهاي باقيمانده ماه به صورت دسترسي پايه خواهد بود.

 

قطعا در وضعيت دسترسي پايه سرعت پايين تر از قبل خواهد بود، ولي مطابق اشاره اسپيس ايكس، مصرف ديتا در ساعت هاي 11 شب تا هفت صبح به وقت محلي، جزو سقف يك ترابايت نبوده و محدوديت بيان شده فقط براي ساعت 7 صبح تا 11 شب در نظر گرفته شده است.

با اين اوصاف؛ شايد مقايسه مصرف منصفانه اينترنت ماهواره اي استارلينك با بسته هاي نامحدود اينترنت در ايران بيشتر به نوعي توهين به كاربر محسوب مي گردد. در واقع كاربران ايراني مانند جنيني هستند كه هنوز در رحم مادر بوده و دنياي آزاد بيرون را تجربه نكردند، بنابراين به هيچ وجه نمي توانند به معناي واقعي اينترنت نامحدود را در محدوديت هاي موجود درك كنند. زيرا در شرايطي كه حجم ترافيك اينترنت ماهواره اي استارلينك 10 برابر بيشتر از بسته هاي نامحدود داخلي است، صحبت از سرعت بيشتر به شوخي شباهت دارد و توضيح دادن در مورد آن براي كاربر ايراني چون آب در هاون كوبيدن است.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۸:۳۷ توسط:رضا موضوع:

واگذاري بيش از دويست ميليون خط تلفن همراه در كشور

اين روز ها ديگر همه سيم كارت به نام خود دارند كه خيلي خوب است و همه مي دانند كه براي ارتباط با هم ديگر نياز مبرم به سيم كارت هست. شايد در اوايل كه مخابرات به توليد سيم كارت دست زد مردم علاقه ايي به داشتن سيم كارت نداشتند و بسياري از افراد جامعه هم اصلا علاقه ايي به داشتن گوشي هاي همراه اما هر چه زما گذشت علاقه مردم به داشتن اين گوشي ها بسيار بيش تر شد . مخابرات هم در اوايل براي اينكه مردم را ترغيب به داشتن سيم كارت كند شيوه هاي تبليغاتي گسترده ايي را به مردم داد تا بتواند كه مردم را به خريد سيم كارت جذب كند. امروزه هم گوشي به بخش جدا ناپذيري از زندگي مردم شده است و بسياري از مردم گوشي ها را جايگزين چندين كنسول كرده اند. به طوري كه در حال حاضر علاوه بر سيم كارت دائمي همراه اول، دو اپراتور ايرانسل و رايتل نيز در زمينه واگذاري انواع سيم كارت هاي دائمي، اعتباري و ديتا و خدمات مربوط به آنها فعاليت كرده و براي كسب سهم بيشتر از اين بازار با هم رقابت تنگاتنگي دارند.

 

نكته قابل توجه در اين سالها، تعداد سيم كارت هاي عرضه شده از سوي اپراتورها مي باشد كه رقم اعلامي از سوي مسئولان امر؛ تعداد آنها را دو برابر جمعيت فعال كشور نشان مي دهد. بر اساس آخرين آمار ارائه شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاكنون بيش از 207 ميليون و 987 هزار خط از سوي سه اپراتور فعال در كشور ارائه شده است كه از اين تعداد بيش از 141 ميليون و 444 هزار شماره فعال مي باشد.

 

اين آمار كه مربوط به سه ماهه نخست سال 1401 مي باشد، نشان مي دهد بيش از 31 ميليون و 427 هزار سيم كارت واگذار شده، خط دائمي و بيش از 176 ميليون و 560 هزار خط اعتباري مي باشند. البته از اين تعداد، جمع كل خطوط فعال در ايران بيش از 141 ميليون سيم كارت مي باشد كه با در نظر گرفتن جمعيت 85 ميليوني كشور، تقريبا براي هر فرد دو سيم كارت فعال وجود دارد. توجه به اين نكته هم الزامي است كه بر اساس قانون، فروش سيم كارت با شرايط عادي به افراد كمتر از 18 سال ممنوع بوده و اين تعداد سيم كارت به نام افراد بالاي 18 سال مي باشد.

 

خطوط تلفن همراه به تفكيك اپراتور تا پايان سه ماهه اول سال 1401

رديف

اپراتور

خطوط واگذاري شده دائمي

خطوط فعال دائمي

خطوط واگذاري شده اعتباري

خطوط فعال اعتباري

جمع كل خطوط واگذار شده

جمع كل خطوط فعال

1

همراه اول

22،350،908

21،497،703

83،862،199

53،939،963

106،213،107

75،437،666

2

ايرانسل

8،387،456

5،822،294

84،872،739

54،903،095

93،260،195

60،725،489

3

رايتل

688،816

461،398

7،825،091

4،820،435

8،513،907

5،281،833

جمع كل

31،427،180

27،781،495

176،560،029

113،663،493

207،987،209

141،444،988

 

بر اساس اين جدول تا پايان سه ماهه سال جاري ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور به 167 درصد رسيده است كه بيشترين خطوط واگذار شده مربوط به اپراتور همراه اول با بيش از 106 ميليون سيم كارت واگذاري شده مي باشد كه از اين تعداد بيش از 22 ميليون سيم كارت دائمي و بيش از 83 ميليون سيم كارت اعتباري مي باشد.

 

سپس در جايگاه دوم؛ اپراتور ايرانسل با بيش از 93 ميليون خط واگذار شده قرار مي گيرد كه از اين تعداد سيم كارت، تنها بيش از 8 ميليون آنها سيم كارت هاي دائمي و بقيه اعتباري مي باشد. البته رتبه نخست خطوط اعتباري واگذار شده با بيش از 84 ميليون سيم كارت واگذار شده نيز متعلق به ايرانسل مي باشد. در نهايت مجموع خطوط واگذار شده از سوي اپراتور رايتل بسيار كمتر از رقيبان بوده و تنها بيش از 8 ميليون و پانصد هزار سيم كارت واگذار شده مي باشد كه از اين تعداد نزديك به 8 ميليون سيم كارت اعتباري و مابقي دائمي مي باشد.

 

البته بايد اين نكته را هم در نظر گرفت كه آمار سيم كارت هاي فعال كليه اپراتورها كمتر از خطوط واگذار شده مي باشد كه اين تفاوت در سيم كارت اعتباري ايرانسل واگذار شده، با اختلاف ناچيز از اپراتور همراه اول بيشتر است.

بر اساس اعلام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، بيشترين خطوط فعال اپراتور همراه اول در استان هاي تهران، اصفهان و خراسان رضوي وجود دارد. بيشترين خطوط اپراتور ايرانسل نيز به ترتيب در استان هاي تهران، خراسان رضوي و خوزستان فعال مي باشند و بيشترين خطوط اپراتور رايتل؛ در استان هاي تهران، آذربايجان شرقي و اصفهان فعال مي باشند.

به طور كلي بر اساس اعلام رگولاتوري، در سه ماهه نخست سال جاري سهم اپراتور ها از بازار سيم كارت ايران نيز به شرح جدول ذيل مي باشد:

 

سهم بازار اپراتورها در سه ماهه اول سال 1401

اپراتور همراه اول

اپراتور ايرانسل

اپراتور رايتل

منطقه آزاد كيش

53 درصد

43 درصد

3.75 درصد

كمتر از يك درصد

 

 

نگاهي اجمالي به اين جدول نشان مي دهد بيشترين سهم بازار خطوط فعال در ايران متعلق به اپراتور همراه اول و پس از آن به متعلق به اپراتور ايرانسل مي باشد. اپراتور رايتل، اگر چه در جايگاه سوم قرار دارد ولي تفاوت فاحش سهم اين اپراتور از بازار سيم كارت ايران، مي تواند به خاطر عدم توسعه زير ساخت ها باشد. زيرا اين اپراتور از همان ابتدا؛ با هدف ارائه نسل سوم تلفن همراه و سرويس مكالمه تصويري معرفي شد كه سرويس مكالمه تصويري اين اپراتور بنا به صلاحديد مسئولان امر عملي نشد. به همين خاطر اپراتور رايتل بدون سرويس مكالمه تصويري، عملا هيچ چيز خاص و منحصر بفردي براي ارائه نداشته و توان رقابت با حريفان قدرتمندي كه در حال حاضر به فكر راه اندازي شبكه 4.5G براي كاربران خود در سطح استان تهران مي باشند را ندارد.

 

در اين جدول؛ سهم كمتر از يك درصدي سيم كارت هاي منطقه آزاد كيش هم قابل تامل مي باشد و مي تواند نويد آن باشد كه در صورت مديريت درست و گسترش پوشش شبكه، سيم كارت هاي مجازي نيز در بين كاربران جايگاه خود را پيدا كنند و بازار سيم كارت ايران از حالت انحصاري خارج گردد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۸:۲۲ توسط:رضا موضوع:

جام جهاني با توپ هاي طلايي همراه اول

بسياري از آدم ها روز شماري مي كنند كه جام جهاني قطر شروع شود و بسياري از آدم ها در جهان به دنبال اين هستند كه اين رخداد را از نزديك ببينند.جام جهاني شايد مهم ترين اتفاقي هست كه در جهان  ورزشي هر چهار سال يك بار اتفاق مي افتاد و لحظه هاي بسيار باشكوهي را  براي مردم يك كشور رقم مي زند. و هم چنين ممكن است قاب هاي بسيار تلخي را ايجاد كند امسال هم مانند دو دوره قبل ايران هم در اين جام جهاني هست و براي مردم بسيار جذاب است.اين روز ها همراه اول هم براي جام جهاني 2022 قطر كمپيني را براي كساني كه سيم كارت هاي خود را دارند  همراه اول در تلاش است كه كساني كه سيم كارت هاي اين اپراتور را دارند  مي توانند با شماره گيري كد دستوري # 2022 * ( ستاره 2022 مربع ) در اين قرعه كشي شركت كرده و از جوايز خارق العاده و بي نظير آن لذت ببرند.

جوايز منحصر بفرد اين قرعه كشي كاملا متناسب با بزرگترين رويداد اين جام يعني مسابقات جهاني فوتبال در نظر گرفته شده و معادل تعداد بازيكنان هر تيم فوتبال، 11 توپ طلا، مي باشد. بنا بر اعلام همراه اول، قرار است به برندگان اين قرعه كشي، هزينه 11 توپ طلا اهدا شود  كه هر توپ طلا با ميزان طلاي به كار رفته 80 گرم محاسبه مي شود. به اين صورت كه اگر مشتركي برنده اين قرعه كشي گرديد،  به جاي توپ طلا معادل ريالي 80 گرم طلا به قيمت روز قرعه كشي به او اهدا خواهد شد.

 

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، شركت در اين قرعه كشي مطابق سيستم امتياز دهي خواهد بود و هر مشترك با كسب امتياز بيشتر، شانس بيشتري براي برنده شدن خواهد داشت. بنابراين كليه مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول مي توانند بر اساس فعاليت هاي مختلفي كه در بازه زماني اجراي كمپين انجام مي دهند، امتياز دريافت كنند.

 

جزئيات نحوه امتياز دهي در كمپين توپ طلايي به شرح ذيل مي باشد:

·        فعال سازي بسته شركت در قرعه كشي جام جهاني در باشگاه مشتريان همراه اول برابر با 10 امتياز

·        200 امتياز براي مشتركيني كه سيم كارت دائمي همراه اول را خريد و فعال نمايند

·        50 امتياز براي مشتركيني كه سيم كارت اعتباري همراه اول را خريد و فعال كنند

·        50 امتياز براي تبديل سيم كارت به يوسيم ( USIM)

·        100 امتياز براي تبديل سيم كارت هاي اعتباري همراه اول به دائمي

·        خريد بسته هاي مكالمه، اينترنت، پيامك يا تركيبي هر 10 هزار تومان 10 امتياز

·        خريد شارژ به ازاي هر ده هزار تومان 10 امتياز

·        نصب اپليكيشن همراه من برابر با 50 امتياز

·        پرداخت قبض به ازاي هر ده هزار تومان 10 امتياز

·        روشن كردن سيم كارت خاموش برابر با  50 امتياز

مشتركين علاقمند به شركت در اين كمپين مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به وب سايت همراه اول به آدرس Mci.ir مراجعه نمايند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۰:۰۸ توسط:رضا موضوع:

شركت مخابرات و دريافت هزينه هاي نجومي براي انتقال شماره رند

انسان ها هميشه از ابتدا تا به امروز دنبال پيشرفت بودند زماني كه گراهام بل تلفن را اختراع كرد و باعث اين شد كه ارتباطات تغيير پيدا كند.اما آدم ها نسبت به پيشرفت ادامه دادند و بالاخره براي اولين بار مارتين كوپر توانست كه گوشي هاي همراه را اختراع كند.اين روز ها ديگر خبري از گوشي هاي قديمي نيست و هر روز گوشي هاي جديد به اين دنيا معرفي مي شود و اين گجت ها هر روز نسبت به قبل پيشرفت هايي دارند كه باعث آسان تر كردن  كار هاي مردم مي شود كه بسيار خوب و جذاب است.اين نوع گوشي ها باعث شده اند كه زندگي و ارتباط در جامعه بسيار راحت تر باشد و جامعه تمايل به داشتن به اين گوشي ها  رو به افزايش است..به همين خاطر يكي از مهم ترين تاثيرات تلفن هاي همراه در زندگي هاي مدرن امروزي، كاهش استفاده از تلفن هاي ثابت مي باشد.

اگر چه هنوز بيشتر خانه ها و محل هاي كسب و كار از تلفن هاي ثابت برخوردارند، ولي كاركرد آنها در اين روزها كمرنگ تر از گذشته شده و افراد ترجيح مي دهند براي انجام امور مختلف از تلفن هاي همراه شخصي خود استفاده نمايند. البته همه گيري استفاده از تلفن هاي همراه به هيچ وجه نتوانسته نقش تلفن هاي ثابت را براي هميشه از بين ببرد و هم چنان افراد زيادي در ادارات و مغازه ها ترجيح مي دهند براي برقراري تماس هاي تلفني معمولي از شماره هاي ثابت استفاده كنند. به همين خاطر هم چنان بازار خريد و فروش شماره هاي ثابت در ايران پر رونق بوده و مانند هر بازار ديگري از قانون عرضه و تقاضا پيروي مي كند.

 

يكي از مهم ترين فاكتورهاي موثر بر تعيين قيمت خطوط ثابت در ايران، ميزان رندي شماره مي باشد. همان طور كه در بازار سيم كارت نيز، قيمت تمام شده يك سيم كارت به عوامل زيادي مانند نوع سيم كارت ( اعم از سيم كارت دائمي يا سيم كارت اعتباري ) نوع اپراتور ( همراه اول، ايرانسل و رايتل ) و ميزان رندي شماره بستگي دارد، خطوط ثابت تلفن نيز بر اساس نوع رندي، نوع كاربري، تراكم منطقه و ... قيمت گذاري مي شوند كه هر چقدر ميزان رندي يك شماره بيشتر باشد، قيمت خط ثابت هم به همان ميزان افزايش مي يابد.

 

البته هزينه هاي مربوط به خريد خطوط ثابت رند، به قيمت نهايي آنها خلاصه نشده و به تازگي شركت مخابرات ايران اقدام به دريافت مبالغ زيادي، جهت انتقال خطوط رند ثابت مي نمايد. طبق اعلام يكي از مشتركان تلفن ثابت كه جهت نقل و انتقال شماره تلفن ثابت خود به شركت مخابرات مراجعه نموده بود، از وي خواسته بودند مبلغ گزافي جهت اين كار پرداخت نمايد. ايشان در اين باره بيان كرد: " براي فروش خط خودم با يك خريدار به مركز مخابرات مراجعه كرديم، متصدي اعلام كرد كه شما پول رندي خط را پرداخت نكرديد. بايد مبلغ گزافي براي امتياز خط رند پرداخت كنيد تا بتوانيد تغيير نام دهيد."

 

به همين خاطر تجارت نيوز براي مشخص شدن موضوع، اقدام به گزارش ميداني نموده و يك مركز مخابراتي ضمن تاييد اين موضوع بيان كرد: "مالكان خطوط رند بايد جهت واگذاري شماره خود، مبلغي را به مخابرات پرداخت كنند. اين مبلغ رقمي در حدود 130 تا 150 ميليون تومان است. البته اين رقم بر اساس بررسي خط گزارش شده اعلام شده و براي ساير خطوط ممكن است اين رقم كمتر يا بيشتر هم بشود."

 

به نظر مي رسد دريافت وجه مازاد شركت مخابرات براساس مقررات اجرايي اين شركت بوده كه براي شماره هاي رند و مناسب تلفن ثابت فاقد قرارداد ( شماره هايي كه بابت رندي هيچگونه مبلغي پرداخت ننموده اند) در نظر گرفته شده است. بر اساس اين قانون؛ در صورت وجود تقاضا مبني بر تغيير نام، مشترك ملزم به پرداخت بهاي رندي شماره خود بر اساس قيمت تعيين شده توسط كميته نظارتي منطقه خواهد بود. در صورت عدم تمايل به پرداخت بهاي رندي نيز، يك شماره عادي جايگزين و تحويل مشتري مي گردد.

 

گزارش ها حاكي از آن است كه اين اقدام شركت مخابرات با هدف افزايش درآمد و با نگاه تجاري صورت گرفته و در همين راستا اين شركت اقدام به فروش يك سري خطوط رند ثابت با عنوان شماره هاي طلايي و الماسي نيز كرده است كه با توجه به محدوديت شماره ها به روش هايي مثل مزايده از 100 ميليون تومان تا 500 ميليون تومان به فروش خواهد رسيد.

 

شايان ذكر است طبق مصوبه كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، هزينه سالانه واگذاري اين سرشماره ها بر اساس قيمت پايه ضربدر ضريب نوع ارتباط، ضريب كاربري، ضريب رند بودن و ضريب توسعه يافتگي هر استان قيمت گذاري مي شود كه اين بدان معناست قيمت پايه كدهاي چهار رقمي استاني 10 ميليون ريال و چهار رقمي كشوري 80 ميليون ريال مي باشد. قيمت كدهاي پنج رقمي استاني نيز يك ميليون ريال و پنج رقمي كشوري هم هشت ميليون ريال در نظر گرفته شده است.

 

منظور از ضريب نوع ارتباط خطوط، يك طرفه يا دوطرفه بودن خطوط مي باشد، ضريب كاربري مي تواند براي بانك ها، موسسات اعتباري و مالي، فعاليت هاي تجاري، نيروهاي انتظامي، نظامي و فعاليت هاي خدماتي، دولتي تعريف شود. ضريب رندي هم به ميزان رندي شماره كه به صورت شماره طلايي، نقره اي، برنزي و معمولي دسته بندي مي شود، بر مي گردد.

 

با توجه به بررسي ها و مشاهدات، به نظر مي رسد شركت مخابرات تلاش نموده تا هم از طريق فروش شماره هاي رندي كه تاكنون واگذار نشده و هم با دريافت مبلغي با ارقام بالا از صاحبان شماره هاي رند جهت انتقال خط؛ كسب درآمد كند و در اين بازار سهمي جهت ايجاد درآمد بيشتر داشته باشد. اين در حالي است كه هزينه انتقال مالكيت سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول، ( طبق آخرين اطلاعيه منتشر شده در سال 1400 ) به عنوان دارنده گران ترين و پرطرفدارترين سيم كارت هاي موجود در بازار حداكثر 25 هزار تومان مي باشد. 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۸:۴۱ توسط:رضا موضوع:

نحوه انتقال مالكيت سيم كارت هاي دست دوم

جامعه اين روزها جوري است كه بسياري از مردم علاقه به خريد وسايل دارند ولي خريد وسايل دست دوم يك روش بسيار عالي و جذاب است و هر از گاهي مقرون به صرفه است ويكي از روش هاي رايج در بسياري از كشورها مي باشد.اما اين روز ها در بازار سيم كارت هم خريد به روش دست دوم وجود دارد كه بسيار جالب است. بسياري از مردم اين روز ها در بازار سيم كارت علاقه به خريد سيم كارت باعث كم كردن هزينه ها براي فرد  مي شود.بدون شك دقت و هوشمندي در اين نوع خريد، محدود به انتخاب شماره نشده و افراد بايد در تمامي مراحل از انتخاب يك وب سايت معتبر و قابل اعتماد گرفته تا شرايط پرداخت مبلغ سيم كارت و ... همه جوانب احتياط را رعايت كنند، زيرا كوچكترين سهل انگاري مي تواند خسارات مالي جبران ناپذيري را به همراه داشته باشد.

خيلي از افراد فكر مي كنند كه بعد از پرداخت مبلغ سيم كارت و دريافت آن، مراحل خريد سيم كارت تكميل شده و ديگر لازم نيست نگران چيزي باشند، ولي نكته اينجاست كه مهم ترين قسمت خريد يك سيم كارت، دقيقا مرحله بعد از تسويه حساب كامل و دريافت سيم كارت مي باشد و انتقال مالكيت سيم كارت به نام خريدار جديد، پاشنه آشيل اين نوع خريد است كه تنها با اندكي اهمال و سهل انگاري، مي تواند شرايط خريد را پيچيده و سخت سازد. زيرا از يك جهت در صورت عدم ثبت مالكيت، برخورداري از خدماتي مانند تعويض سيم كارت، قطع يا وصل كردن سيم كارت، دريافت ريز مكالمات و ... براي خريدار وجود ندارد و از سوي ديگر ممكن است مالك قبلي سيم كارت، سوء استفاده هايي از سيم كارت كرده باشد كه شما از آن بي خبريد و بهتر است قبل از بروز هر نوع دردسري نسبت به تغيير مالكيت سيم كارت اقدام نماييد.

 

بر اساس قانون، امكان تغيير مالكيت سيم كارت بدون حضور مالك اصلي غير ممكن است، بنابراين اگر در زمان وقفه ايجاد شده بين خريد سيم كارت و تغيير مالكيت، امكان دسترسي شما به مالك وجود نداشته باشد، وضعيت بسيار پيچيده مي شود. درست است كه قانون همواره تلاش نموده تا استثنائات را درنظر بگيرد و در صورت فوت، مهاجرت و يا عدم دسترسي به مالك سيم كارت، ضوابط خاصي ايجاد كند كه بدون حضور مالك، امكان تغيير مالكيت سيم كارت وجود داشت باشد، ولي بپذيريد كه اين شرايط به راحتي به وجود نخواهد آمد و احتياج به صرف وقت و هزينه مالي زيادي خواهد داشت كه در مراحل اوليه خريد به راحتي قابل پيشگيري مي باشد. بنابراين عقل سليم حكم مي كند كه بلافاصله بعد از تسويه حساب كامل مبلغ سيم كارت، زماني كه هنوز به مالك دسترسي داريد، بدون فوت وقت سيم كارت را به نام خود بزنيد و خيالتان را از جانب همه چيز آسوده سازيد.

 

مدارك لازم جهت انتقال مالكيت سيم كارت هاي همراه اول:

مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و سيم كارت دائمي همراه اول در صورت عدم منع قانوني براي انتقال مالكيت سيم كارت خود مي توانند با در دست داشتن مداركي كه در ادامه ذكر خواهد شد، به دفاتر امور مشتركين؛ مراجعه و نسبت به اين امر اقدام نمايند:

·        اصل و تصوير كارت ملي انتقال دهنده و انتقال گيرنده

·        حضور هم زمان انتقال دهنده و انتقال گيرنده و يا وكيل قانوني آنها ( در صورت حضور وكيل، اصل و تصوير وكالت نامه قانوني ضروري است)

·        ارائه گذرنامه براي اتباع خارجي به جاي كارت ملي

·        سيم كارت فعال

·        ارائه كد پستي ده رقمي انتقال گيرنده

·        ارائه صورت حساب ميان دوره براي سيم كارت هاي دائمي و تاييد وصولي صورتحساب توسط دفتر خدمات ارتباطي

·        ثبت اثر انگشت و امضاي انتقال دهنده و انتقال گيرنده

·        تكميل و تنظيم سند نقل و انتقال

·        تكميل فرم تعهدات از سوي انتقال گيرنده يا وكيل قانوني

 

نكات و شرايط مهم :

v    هزينه انتقال مالكيت بدون احتساب ماليات براي سيم كارت اعتباري همراه اول 150،000 ريال و براي سيم كارت هاي دائمي 250،000 ريال مي باشد.

v    در صورت تعويض سيم كارت، مشترك بايد بعد از گذشت بيست روز نسبت به نقل و انتقال مالكيت اقدام نمايد.

v    در صورتي كه مالك اصلي سيم كارت فوت كرده باشد، متقاضي بايد علاوه بر مدارك بيان شده، گواهي انحصار وراثت و وكالت نامه كتبي از ساير وراث مبني بر رضايت به انتقال مالكيت سيم كارت به احد ورثه را به همراه داشته باشد.

v    در صورتي كه فروشنده يا خريدار سيم كارت به سن قانوني نرسيده باشند، حضور ولي قهري ( پدر يا جد پدري) با ارائه اصل و تصوير كارت ملي ولي؛ به همراه تصوير شناسنامه مالك الزامي مي باشد .

v    در صورتي كه انتقال دهنده يا انتقال گيرنده به سن قانوني نرسيده باشند؛ ولي از سوي دادگاه داراي حكم رشد باشند، ارائه حكم رشد نيز به همراه مدارك مورد نياز جهت نقل و انتقال الزامي مي باشد.

v    در صورت محجور يا غير رشيد بودن انتقال دهنده سيم كارت، ارائه قيم نامه ضروري است. اگر در قيم نامه نقل و انتقال اموال منوط به اجازه از اداره سرپرستي باشد، اخذ اجازه نامه و ارائه آن در زمان نقل و انتقال نيز ضروري مي باشد.

 

مدارك لازم جهت انتقال مالكيت سيم كارت هاي ايرانسل

مشتركين سيم كارت اعتباري ايرانسل و سيم كارت دائمي ايرانسل در صورتي كه شماره سيم كارت آنها مشكل حقوقي نداشته باشد؛ مي توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطي با به همراه داشتن مدارك ذكر شده در ذيل، نسبت به نقل و انتقال مالكيت سيم كارت خود اقدام نمايند:

·        اصل و تصوير كارت ملي انتقال دهنده و انتقال گيرنده

·        ارائه مدارك شناسايي معتبر: براي اتباع خارجي مانند: گذرنامه و براي اشخاص حقوقي شامل: سند ثبت شركت، اظهارنامه مالياتي شركت، مجوز تجاري شركت و يا آگهي روزنامه رسمي متضمن ثبت شركت

·        حضور فروشنده و خريدار يا وكيل قانوني

·        پوكه و سيم كارت

·        آدرس كامل محل سكونت و كد پستي خريدار

 

شرايط و نكات مهم:

v    اگر خريدار سيم كارت به سن قانوني نرسيده باشد ( زير 18 سال)، لازم است فرم ثبت نام را فردي بالاي 18 سال تكميل نموده و اصل كارت ملي و تصوير آن را به همراه مدارك ارائه كند.

v    در صورتي كه سيم كارت به نام فرد متوفي باشد، براي انتقال مالكيت، فرد متقاضي بايد رضايت نامه كتبي از ساير وراث مبني بر رضايت به انتقال سيم كارت به همراه مدارك ارائه نمايد.

v    پس از تغيير مالكيت سيم كارت، تمامي طرح ها و بسته هاي افزايشي موجود تغييري نكرده و مالك جديد سيم كارت مي تواند از آنها استفاده نمايد.

 

مدارك لازم جهت انتقال مالكيت سيم كارت هاي رايتل

مشتركين سيم كارت اعتباري رايتل و سيم كارت دائمي رايتل در صورتي كه سيم كارتشان به صورت يك طرفه يا دوطرفه مسدود نباشد، مي توانند با در دست داشتن مداركي كه در ذيل خواهد آمد؛ به دفاتر خدمات ارتباطي رايتل مراجعه نموده و نسبت به انتقال مالكيت سيم كارت خود اقدام نمايند.

·        اصل و تصوير كارت ملي انتقال دهنده و انتقال گيرنده و يا وكيل قانوني

·        حضور انتقال دهنده و انتقال گيرنده و يا وكيل قانوني هر يك از طرفين ( در صورت حضور وكيل اصل و كپي وكالت نامه )

·        سيم كارت و پوكه

·        صورت حساب ميان دوره براي سيم كارت هاي دائمي و تاييد وصولي صورتحساب توسط دفتر خدماتي

·        تنظيم سند انتقال مالكيت و درج امضا و اثر انگشت

 

شرايط و نكات مهم:

v    پس از انتقال مالكيت، اعتبار ريالي و تمامي بسته هاي فعال بر روي سيم كارت به مالك جديد انتقال پيدا مي كند.

v    در صورت تعويض سيم كارت، مشترك پس از گذشت بيست روز مي تواند نسبت به انتقال مالكيت اقدام نمايد.

 

تغيير مالكيت سيم كارت بدون حضور مالك

نگاهي كوتاه به شرايط تغيير مالكيت سيم كارت هاي تمامي اپراتورها، حضور مالك يا وكيل رسمي او، همواره لازم و ضروري مي باشد. حال سوال اينجاست اگر فردي بنا به هر دليلي سيم كارت خريداري شده را به نام نزده باشد و در عين حال هيچ گونه اطلاعاتي از مالك قبلي سيم كارت هم نداشته باشد، براي به نام زدن سيم كارت چه بايد بكند؟

درست است كه قرار گرفتن در چنين شرايطي مي تواند بسيار سخت باشد، ولي از آنجا كه در قانون تلاش شده تا تمام شرايط ديده شود، امكان انتقال مالكيت به صورت غير حضوري براي چنين شرايطي در نظر گرفته شده است. به همين خاطر اپراتورهاي فعال در كشور براي مشتركيني كه چندين سال است از سيم كارتي استفاده مي كنند كه به نام خودشان نيست و هيچ گونه آدرس يا شماره تماسي از مالك قبلي سيم كارت ندارند، شرايطي در نظر گرفته اند كه بر اساس آن امكان انتقال مالكيت غير حضوري وجود دارد.

 

مطابق اعلام اپراتور ايرانسل، مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري اين اپراتور كه به مدت طولاني از سيم كارت خود استفاده مي كنند و هيچ نشاني از مالك قبلي سيم كارت ندارند، مي توانند با در دست داشتن سيم كارت فعال، كارت ملي، كد پستي و آدرس محل سكونت خود به يكي از مراكز خدمات ايرانسل مراجعه نموده و نسبت به انتقال مالكيت سيم كارت به نام خود اقدام نمايند.

 اما بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، امكان انتقال سيم كارت هاي دائمي همراه اول ( به علت ارزش ريالي بالاي آنها ) به هيچ وجه بدون حضور مالك مقدور نمي باشد. ولي مشتركين بعضي سيم كارت هاي اعتباري همراه اول كه به مدت طولاني از سيم كارت خود استفاده نموده و قصد تغيير مالكيت سيم كارت خود را داشته و از آدرس يا شماره تماس مالك قبلي هم هيچ اطلاعي ندارند، مي توانند به صورت غير حضوري نسبت به اين امر اقدام نمايند.

 

براي اين كار مشتركين اعتباري همراه اول، لازم است ابتدا با شماره پشتيباني همراه اول، 9990 تماس گرفته و از امكان انتقال مالكيت سيم كارت خود بدون حضور مالك مطمئن شوند، زيرا قانون عدم انتقال مالكيت بدون حضور مالك، براي برخي از شماره هاي اعتباري هم وجود دارد. سپس در صورت امكان نقل و انتقال، با به همراه داشتن سيم كارت فعال، كارت ملي، كد پستي و آدرس محل سكونت، به يكي از مراكز امور مشتركين مراجعه نمايند.

البته توصيه مي شود مشتركين قبل از انتقال مالكيت سيم كارت به اين نكته مهم توجه كافي داشته باشند كه بر اساس ابلاغيه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، رعايت سقف مجاز واگذاري به مشتركين حقيقي تا حداكثر 10 سيم كارت فعال براي هر مشترك، الزامي است و شركت ارتباطات سيار در صورتي كه انتقال گيرنده، داراي بيش از 10 سيم كارت فعال باشد، پس از نقل و انتقال، شماره تلفن همراه مشترك را تا زمان تعيين تكليف خط به صورت غير فعال در خواهد آورد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۹:۵۲ توسط:رضا موضوع:

كلاهبرداري ميليوني تنها با سيم كارت مسروقه و كارت هاي بانكي اجاره اي

اين روز ها دزدي در جامعه بسيار زياد شده است و كلاهبرداري هم در جامعه فراوان شده است و بسياري از مردم از طريق سيم كارت هاي مسروقه دزدي مي شود. خبر هاي مربوط به كلاهبرداري اين روز ها در جامعه فراوان شده است و خيلي از مردم از اين طريق ضررهاي تكان دهنده ايي دادند. خبر جعل و دزدي و سواستفاده از اعتماد ديگران باعث شده است كه بسياري از مردم ضرر هاي بزرگي را ببينند.اين نوع خبر ها تازه نيستند و هميشه  پليس در مورد اين قضيه هشدار داده است و هر از گاهي اين امر خبرساز شده است وباعث مشكلاتي شده است.اين بار نيز بنا به گزارش قدس آنلاين خراسان، در خراسان رضوي گروهي با استفاده از سيم كارت هاي سرقتي و كارت هاي بانكي اجاره اي اقدام به كلاهبرداري نمودند.

سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتاي استان خراسان رضوي، در خصوص اين موضوع توضيح دادند: " با توجه به وقوع چند فقره كلاهبرداري و ارجاع پرونده هاي آن به پليس فتا در خصوص واريز بيعانه و خريد كالا از سايت آگهي محور ديوار؛ رسيدگي به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت. در تمامي پرونده هاي متشكله؛ افراد بدون توجه به هشدارهاي سايت ديوار و توصيه هاي پليس، پس از رويت كالاي مد نظر براي فروش نرفتن آن كالا توسط فروشنده، اقدام به دريافت شماره حساب و واريز وجه مي كنند. "

 

سرهنگ جهانشيري در ادامه افزودند: " در بررسي مستندات ارائه شده، مشخص شد باز هم مالباخته ها در اين سلسله پرونده هاي كلاهبرداري از 300 هزار تومان تا 3 ميليون تومان به حساب هاي اعلام شده از سوي فرد كلاهبردار واريز كرده اند. "

بر اساس اظهارات ايشان، كارشناسان پليس فتا به دنبال جستجوي هويت و ردي از متهم يا متهمان و براي كشف ابعاد مخفي اين پرونده، بررسي هاي خود را آغاز كردند و در ادامه با پي جويي هاي فني و پليسي، سرنخ هايي از شگرد مجرمانه استفاده شده در اين پرونده كشف شد.

 

رئيس پليس فتا در استان خراسان رضوي در مورد نحوه رسيدگي به پرونده، تصريح كردند: " در جريان رسيدگي به پرونده، مشخص شد شماره تماسي كه به وسيله آن مجرم اقدام به درج آگهي غير واقعي در سايت ديوار كرده، مربوط به فردي است كه گوشي وي مدتي پيش توسط سارقان به سرقت رفته و صاحب گوشي اهمال كرده و پس از سرقت گوشي براي غير فعال كردن سيم كارت اقدامي نكرده است. "

 

در ادامه سرهنگ جهانشيري با توصيه به هموطنان اظهار كردند: " با توجه به گستردگي فضاي سايبري و وجود تبليغات چشمگير در اين فضا، اگر كاربران فضاي سايبري به توصيه هاي پليس فتا توجه دقيق داشته باشند و در صورت گم كردن و يا سرقت گوشي بلافاصله براي غير فعال شدن سيم كارت اقدام كنند و هم چنين با رعايت نكات اصولي در خريد اينترنتي، راه ورود مجرمان را مسدود خواهند كرد."

علاوه بر اين در جريان رسيدگي به اين پرونده مشخص شد كه متهم با استفاده از كارت هاي بانكي اجاره اي، پول هاي موجود در كارت اوليه را خارج و پولشويي انجام مي داد. در نهايت كارشناسان پليس فتا پس از بررسي هاي لازم، موفق به شناسايي هويت و محل اختفاي متهم پرونده شده و با انجام هماهنگي هاي لازم با مقام قضايي، توانستند وي را دستگير كنند.

 

اگر چه خبرهاي مربوط به كلاهبرداري در فضاي كسب و كارهاي مجازي بسيار زياد مي باشد، ولي اين پرونده از دو جهت مورد توجه كارشناسان و متخصصان قرار گرفته است. مورد اول، سيم كارت استفاده شده توسط كلاهبردار است كه يك سيم كارت مسروقه مي باشد و به دليل بي توجهي مالك سيم كارت به ماجراي دزدي و اعتباري بودن سيم كارت، مشكلات و دردسرهاي فراواني براي مالك و ديگران ايجاد نموده است. حال آن كه اگر مالك سيم كارت؛ بلافاصله بعد از به سرقت رفتن گوشي، اقدام به سوزاندن سيم كارت مي كرد، ديگر امكان سوء استفاده از آن توسط ديگران وجود نداشت. البته مالك اين سيم كارت، با توجه به اعتباري بودن سيم كارت فكر مي كرده كه سيم كارت بعد از تمام شدن شارژ بلا استفاده خواهد شد و امكان شارژ مجدد آن وجود ندارد، به همين خاطر نسبت به مسدود سازي شماره اهمال و كوتاهي نموده است.

 

از طرف ديگر، استفاده از كارت هاي بانكي اجاره اي بوده كه توسط اين كلاهبرداران استفاده شده است. اجاره دادن كارت هاي بانكي كه اين روزها در بين افراد نيازمندي كه گرفتاري مالي دارند، بسيار متداول گشته و از آن به عنوان يك روش براي كسب درآمد استفاده مي كنند، يكي از مهم ترين روش هاي كلاهبرداري با اعلام شماره حساب مي باشد. زيرا اجاره كردن كارت بانكي ديگران در قبال پرداخت اندكي پول به صورت ماهيانه، معمولا به قصد كلاهبرداري به صورت مي گيرد و در صورت بروز جرم و تخلف، مالك سيم كارت مسئول است و بر اساس قانون بايد پاسخگوي تمام شاكياني باشد كه وجوه آنها به كارت اين فرد واريز شده است.

 

در هر صورت اين تجربه ي تلخ نشان مي دهد همه افراد در هر سطحي بايد مراقب اموال شخصي خود باشند و در صورت بروز هرگونه مشكل مانند به سرقت رفتن يا گم شدن آنها مراتب را سريعا به مقامات مسئول اطلاع رساني كنند تا بتوانند در مدت زماني كه امكان دارد، اقدامات لازم جهت پيشگيري دردسرهاي بعدي را انجام دهند.

 

به همين منظور شهروندان مي توانند از طريق سايت پليس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  هم به آخرين هشدارها و اطلاعات پليس دسترسي پيدا كرده و هم در صورت مشاهده موارد مشكوك، آنها را ثبت نمايند. شماره تلفن 096380 نيز كه مربوط به بخش فوريت هاي سايبري بوده؛ به صورت شبانه روز آماده پاسخگويي به مشكلات و سوالات شهروندان مي باشد.

علاوه بر اين توصيه مي گردد در صورت به سرقت رفتن گوشي هوشمند يا تبلت، بلافاصله در سامانه همياب 24،  اعلام سرقت نموده و به منظور فعال شدن فرايند رديابي سيم كارت فعال روي گجت هوشمند خود را مسدود كنيد تا رديابي از طريق اپراتورهاي مخابراتي صورت پذيرد.

 

پيشنهاد مي شود؛ حتي اگر قصد رديابي گوشي هوشمند مسروقه خود را نداريد، براي جلوگيري از هر گونه كلاهبرداري و بروز دردسرهاي بيشتر، حتما نسبت به سوزاندن سيم كارت اقدام نماييد. در حال حاضر اين امكان براي كليه مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول، سيم كارت اعتباري همراه اول، سيم كارت دائمي ايرانسل، سيم كارت اعتباري ايرانسل،سيم كارت دائمي رايتل و سيم كارت اعتباري رايتل وجود داشته و آنها مي توانند به صورت حضوري ( مراجعه به دفاتر خدمات اپراتورها )  و غير حضوري ( مراجعه به اپليكيشن هاي پر كاربرد هر اپراتور) نسبت به سوزاندن سيم كارت خود در اسرع وقت اقدام نمايند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۳:۳۸ توسط:رضا موضوع:

سيم كارت 0912 اقساطي بخريم يا نقد؟

اين روز ها بسياري از مردم به دنبال خريد سيم كارت هاي همراه اول هستند و بسياري از مردم علاقه به سيم كارت همراه اول دارند.اپراتور همراه اول در اين سال ها توانسته است كه با دادن ارائه خدمات بسيار جالب و منحصر به فرد به كساني كه سيم كارت هاي همراه اول را دارند و همين مسئله باعث شده است كه در بازار سيم كارت همراه اول محبوب ترين برند سيم كارت در ايران باشد. همراه اول همواره در تلاش است كه بتواند بهترين خدمات را به دارندگان سيم كارت هاي  دائمي و اعتباري همراه اول بدهند 

اما سيم كارت 0912 از بقيه سيم كارت هاي همراه اول مهم تر است بسياري از مردم در تلاش هستند كه اين سيم كارت را بدست آورند . اين سيم كارت كه مهم ترين و با ارزش ترين سيم كارت همراه اول است و تقاضا براي اين سيم كارت بيش تر از سيم كارت هاي ديگر همراه اول است.

صرف نظر از مديران، وكلا، پزشكان و صاحبان مشاغل و بازاريها، افراد زياد ديگري تنها به خاطر پرستيژ شخصي به دنبال شماره 0912 با كد پايين هستند كه همين موضوع باعث جلب توجه اين شماره ها و گران تر شدن آنها در بازار خريد و فروش سيم كارت مي شود. شايد دور از اغراق نباشد كه ادعا كنيم تقريبا تمام ايرانيان متقاضي خريد سيم كارت هاي 0912 هستند و يا حداقل روياي داشتن يك خط رند 0912 را در سر مي پرورانند!!! اما نكته مهم اينجاست؛ تا به حال چند نفر توانستند اين روياي شيرين خود را عملي كنند؟

 

خريد اين شماره ها كه هم مي تواند پرستيژ شخصي و هم اعتبار اجتماعي را براي مالك خود به همراه داشته باشند، با قيمت هاي گاها نجومي، قطعا براي بسياري از افراد سخت مي باشد؛ خصوصا پرداخت نقدي آنها بسيار مشكل و در بعضي شرايط غير ممكن مي باشد.

 

قطعا كسي منكر فوايد پرداخت نقدي خريد سيم كارت نيست و همگان مي دانيم اگر بتوانيد سيم كارتي را نقدي خريد،  در گام اول هيچ سود اضافه اي پرداخت نخواهيد كرد و در گام بعدي؛ حتي ممكن است بتوانيد به خاطر شرايط پرداخت نقدي، سيم كارت 0912 ارزان تري هم پيدا كنيد. علاوه بر اين با خريد نقدي سيم كارت، از همان ابتدا مي توانيد سند خط را به نام خود بزنيد و از مزاياي يك خريد آسان و بي دردسر لذت ببريد. يكي ديگر از مهم ترين مزاياي خريد نقدي، عدم محدوديت براي خريد مي باشد كه دست شما را باز مي گذارد تا با انتخاب يك شماره مناسب، در يك لحظه به همه آنچه كه مي خواهيد؛ برسيد.

 

البته اين نوع خريد لذت بخش، تنها يك عيب بزرگ دارد و شما؛ فقط و فقط مي توانيد از بين خطوطي كه متناسب با بودجه شما هستند، شماره انتخاب كنيد، به زبان ساده تر در خريد نقدي بودجه شما تعيين كننده اصلي انتخاب شماره خواهد بود. مثلا اگر به دنبال يك شماره رند و لاكچري هستيد و بودجه مربوط به آن را نداريد، مجبوريد از خريد خط روياييتان صرف نظر كنيد.

 

اين واقعيت تلخ، يك راهكار ساده و اساسي دارد كه شرايط را براي خريد يك شماره رويايي فراهم مي كند. انتخاب اين روش همه محدوديت هاي پيش رو را برمي دارد و به شما كمك مي كند تا در واقعيت مالك سيم كارت مورد علاقه تان گرديد. قطعا شما هم مانند خيلي از افراد ديگر، افراد زيادي را مي شناسيد كه با خريد اقساطي صاحب خانه، ماشين و يا هر چيز ديگر شده اند، كساني كه اگر قرار بود دست روي دست بگذارند و منتظر تكميل بودجه خود براي خريد نقدي مي شدند، با اين تورم موجود در بازار هيچ وقت، صاحب هيچ چيز با ارزشي نمي شدند.

 

خريد اقساطي به عنوان يكي از رايج ترين روش هاي خريد كالاهاي اساسي و با ارزش، يك روش هوشمندانه و معقولانه در بازار كنوني ايران مي باشد كه به افراد كمك مي كند تا با پرداخت ماهانه، به خريد دلخواه خود دست پيدا كنند. اين روش كه معمولا براي سرمايه گذاري كالاهاي با ارزشي مانند طلا، ماشين، زمين و ملك مورد استفاده قرار مي گيرد، تقريبا هميشه سودآور و مفيد بوده است. سيم كارت هاي 0912 هم به عنوان يك كالاي با ارزش براي سرمايه گذاري از اين قاعده مستثني نبوده و شما مي توانيد براي سرمايه گذاري اقدام به خريد شماره هاي با ارزش 0912 بكنيد. البته اين شيوه از همان سال هاي اوليه عرضه سيم كارت هاي 0912 انجام مي شده و تجربه سالها فعالان اين حوزه نشان مي دهد كه خريد و فروش سيم كارت به عنوان يك بازار پر سود و منفعت، يك روش مطمئن براي سرمايه گذاري مي باشد.

 

بنابراين اگر واقعا قصد خريد يك سيم كارت با ارزش را داريد و مي خواهيد با يك تير دو نشان بزنيد، فوق العاده ترين پيشنهاد خريد اقساطي سيم كارت 0912 مي باشد كه به شما كمك مي كند با همان اندك پولي كه داريد، صاحب شماره مورد علاقه خود شويد. البته خريد قسطي با همه مزيت هاي منحصر بفردش مي تواند دردسرهايي هم داشته باشد كه براي رهايي از آنها لازم است از يك وب سايت معتبر و قانوني سيم كارت خود را تهيه نماييد.

 

در حال حاضر به خاطر سودآور بودن بازار خريد و فروش سيم كارت، افراد و دلالان زيادي به اين كار مشغولند و در صفحات مجازي و وب سايت هاي مختلف از ديوار و شيپور گرفته تا سايت هاي تبليغاتي مختلف اقدام به تبليغات و خريد و فروش سيم كارت هاي 0912 مي كنند كه بسياري از آنها فريبنده و هيجان انگيز هم هستند. تبليغاتي كه گاها نشان دهنده قيمت كمتر و شرايط آسان تر خريد سيم كارت بوده و مي توانند شما را براي يك خريد ارزان تر وسوسه كنند، به همين خاطر هوشياري در هنگام خريد نه تنها لازم است؛ بلكه مي تواند شما را از افتادن در دام آنها نجات دهد. انتخاب يك وب سايت معتبر و كاربلد از اولين و مهم ترين گام هاي شما در مسير خريد يك سيم كارت اقساطي مي باشد كه باعث مي شود تا باقي مسير را با آرامش و اطمينان بيشتري طي كنيد.

 

از آنجا كه فروش اقساطي سيم كارت هاي 0912 يكي از خاص ترين و منحصر بفردترين خدمات وب سايت هاي خريد و فروش سيم كارت مي باشد، رند باز به عنوان معتبرترين و با تجربه ترين وب سايت عرضه كننده سيم كارت هاي مختلف، شرايط استثنايي و هيجان انگيز خريد و فروش اقساطي سيم كارت را براي كاربران خود فراهم نموده كه به آنها اين امكان را مي دهد تا بدون پرداخت كل هزينه سيم كارت، صاحب سيم كارت مورد علاقه خود شوند.

 

در وب سايت رند باز؛ بسياري از فروشندگان تنها با دريافت يك سوم مبلغ سيم كارت اقدام به فروش سيم كارت به صورت اقساطي مي كنند و بقيه مبلغ سيم كارت را به صورت ماهيانه دريافت مي كنند. ميزان پيش پرداخت و شرايط اقساط مانند مبلغ قابل پرداخت و تعداد اقساط نيز كاملا توافقي بوده و در صورت توافق طرفين قابل تغيير مي باشد.

 

علاوه بر اين خريد اقساطي سيم كارت در رندباز؛ نيازي به پرداخت چك يا سفته نداشته و شما مي توانيد بدون معرفي ضامن؛ صاحب سيم كارت مورد علاقه خود شويد. براي اين كار هم كافي است؛ ابتدا سري به وب سايت رند باز زده و با كمي جستجو، شماره مورد علاقه خود را انتخاب نماييد. سپس بايد با فروشنده سيم كارت تماس بگيريد و در خصوص ميزان پيش پرداخت، تعيين اقساط و تعداد ماههاي پرداخت قسط با هم به توافق برسيد. در نهايت نيز لازم است؛ براي بستن قرارداد با ارائه كارت ملي در يك مركز معتبر، قرارداد خريد سيم كارت را تنظيم نموده و با پرداخت پيش پرداخت مورد توافق؛ سيم كارت را تحويل بگيريد. بديهي است بعد از پرداخت به موقع اقساط، فروشنده سند سيم كارت را به نام شما خواهد زد.

 

شرايط خريد سيم كارت اقساطي؛ دقيقا به همين راحتي چيده شده و تنها قسمت سخت ماجرا، انتخاب شماره مناسب از بين صدها شماره موجود در رندباز مي باشد. از آنجا كه اين شرايط حتي براي شماره هاي رند و منحصر بفرد  0912 هم وجود دارد، پيشنهاد مي شود فرصت را از دست ندهيد و از اين شرايط استثنايي استفاده كنيد و شماره دلخواه خود را خريداري نماييد.

علاوه بر اين در رندباز؛ هيچ گونه محدوديتي از لحاظ مرغوبيت و وضعيت شماره وجود نداشته و تقريبا هر نوع شماره اي از صفر و كم كاركرد گرفته تا رند و كاركرده شامل اين شرايط مي گردد. به همين خاطر هر كس با هر سليقه اي به راحتي مي تواند شماره مورد علاقه خود را پيدا كرده و با استفاده از شرايط اقساطي خريد سيم كارت، مالك آن گردد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۷:۰۶ توسط:رضا موضوع:

نحوه خريد سيم كارت هاي ارزان موجود در بازار

سيم كارت شايد مهم ترين وسيله ايي كه اگر نباشد گوشي به هيچ چيز تبديل مي شود و فقط مي توان از آن به عنوان يك وسيله بازي ياد كرد.سيم كارت ها اگر نباشند شايد ارتباط آدم ها قطع شود و بسياري از اپ هايي كه درون گوشي ها هست از شماره سيم كارت ها استفاده مي كنند و خيلي از افراد جامعه سيم كارت ها يي دارند كه مي توان با ماشين آن ها را معامله كرد. اما بسياري از افراد جامعه دنبال خريد سيم كارت هاي ارزان مي باشند  تا بتوانند در هزينه هايشان صرفه جويي كنند. سيم كارت ها عملا بخش جدا ناپذير از زندگي افراد مي باشد و بسيار براي مردم سيم كارت داشتن مهم است .بسياري از افراد به دنبال خريد سيم كارت هايي هستند كه براي شان جذاب و شماره منحصر بفرد داشته باشد.سيم كارت ها در دنياي امروزي حكم طلا را داشته اند براي آنكه بعضي از آنها مي تواند بازار سيم كارت را تحت تاثير بگذارد.

علاوه براين بسياري از افراد تمايل دارند تا يك شماره شخصي ثابت داشته و براي انجام كار هاي مختلف از برقراري ارتباط گرفته تا استفاده از اينترنت از آن بهره مند گردند، به همين خاطر انتخاب يك شماره مناسب از يك اپراتور معتبر يك چالش بسيار مهم مي باشد كه اگر با دقت نظر و درايت صورت پذيرد، مي تواند خيال افراد را براي سالها آسوده و راحت سازد. از همين رو توصيه مي شود از همان ابتدا افراد نسبت به خريد يك سيم كارت كه از پوشش شبكه و وضعيت آنتن دهي مناسبي برخوردار باشد، دقت نظر و حساسيت داشته باشند.

 

تجربه نشان مي دهد قيمت يك سيم كارت همواره به عنوان يكي از اصلي ترين و مهم ترين آيتم هاي تاثير گذار بر انتخاب افراد، محدوديت هايي را براي خريدارن سيم كارت ايجاد مي كند كه گاها آنها را از انتخاب مورد علاقه شان دور مي كند، ولي در همين بازار كنوني سيم كارت هايي با قيمت مناسب و اقتصادي وجود دارند كه افراد مي توانند با كمي تحقيق نسبت به خريد آنها اقدام نمايند.

به همين منظور ما در ادامه به برخي از اين سيم كارت ها اشاره مي كنيم:

 

سيم كارت ارزان چيست؟

در بازار سيم كارت ايران به سيم كارتي ارزان گفته مي شود كه نسبت به بقيه پيش شماره هاي موجود از همان اپراتور از قيمت ارزان تري برخوردار باشد. با توجه به اين كه تعداد شماره هاي ارزان در بازار معمولا محدود مي باشد، لازم است افراد كمي دقت نظر و حوصله بيشتري به خرج دهند.

البته لازم نيست فقط به دنبال سيم كارت هاي ارزان قيمت باشيد، زيرا اپراتورها در زمان هايي سيم كارت هاي خود را  تحت عنوان شرايط خاص و منحصر بفرد به صورت رايگان در اختيار علاقمندان قرار مي دهند كه افراد مي توانند در چنين بازه هايي از آنها استفاده كنند.

در ادامه به چند نمونه از طرح هاي عرضه سيم كارت هاي ارزان و يا رايگان از سوي اپراتورها اشاره مي كنيم:

 

روش هاي خريد سيم كارت ارزان در اپراتور رايتل

يكي از امكانات ايجاد شده از سوي اپراتور رايتل، خريد آنلاين سيم كارت از وب سايت مي باشد كه به كاربران و مشتركين رايتل اين فرصت را مي دهد تا با مراجعه به وب سايت رايتل به آدرس www.rightel.ir نسبت به ثبت نام سيم كارت ارزان اقدام نمايند. در ضمن اين سيم كارتها، شامل هديه اينترنت رايگان نيز مي شوند.

اپراتور رايتل در طرحي ديگر كه شامل بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي مي شود، سيم كارت ارزان در اختيار آنها قرار مي دهد. در اين طرح كليه بيمه شوندگان تامين اجتماعي با استفاده از كد بيمه اي، يكي از سيم كارت هاي ارزان يا رايگان رايتل را دريافت كنند. در اين طرح سيم كارت هاي رايگان رايتل، شامل مكالمه رايگان و حجم اينترنت رايگان نيز مي شوند.. البته اطلاعات بيشتر در وب سايت رايتل، بخش طرح تامين اجتماعي موجود مي باشد كه علاقمندان مي توانند در صورت تمايل به آن مراجعه نمايند.

طرح هجده سالگي رايتل نيز يكي ديگر از طرح هاي منحصر بفرد رايتل براي نوجواناني است كه 18 سالشان تمام مي شود. افرادي كه مشمول اين طرح مي گردند مي توانند با ثبت نام در وب سايت رايتل، سيم كارت رايگان رايتل را دريافت كنند و از خدمات خاص آن كه شامل هديه هاي هجده سالگي مي شود، لذت ببرند.

 

هديه هاي هجده سالگي رايگان رايتل شامل:

6 هزار دقيقه تماس صوتي رايگان

6 هزار پيامك رايگان

ميزان حجم 1200 مگابايت اينترنت رايگان

 

روش هاي خريد سيم كارت ارزان ايرانسل

اپراتور ايرانسل به عنوان نخستين اپراتور ديجيتال در كشور به افرادي كه تاكنون سيم كارت نداشته اند، يك سيم كارت رايگان ايرانسل ارائه مي دهد. اين سيم كارت اولي ها مي توانند با مراجعه به وب سايت ايرانسل به آدرس https:// shop. ***cell.ir/fa  ، وارد قسمت سيم كارت شده و گزينه سيم كارت اعتباري رايگان براي سيم كارت اولي ها را انتخاب نموده و مراحل بعدي ثبت نام و دريافت سيم كارت را تكميل نمايد.

 

روش خريد سيم كارت ارزان همراه اول

اپراتور همراه اول به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور فعال كه از بيشترين تعداد مشترك در كشور برخوردار است، از طريق طرح شبكه سراسري دانشجويي همراه اول، سيم كارت ارزان همراه اول در اختيار علاقمندان قرار مي دهد.

در اين طرح داشنجوياني كه براي اولين بار مي خواهند سيم كارت دانشجويي دريافت كنند، مي توانند تنها با پرداخت هزينه 20 هزار تومان يك سيم كارت اعتباري همراه اول دريافت كنند كه لازم است براي شارژ كردن كارت اعتباري 4 هزار تومان نيز هزينه نمايند. سيم كارت هاي دانشجويي همراه اول شامل هدايايي به شرح ذيل مي باشد:

60 دقيقه مكالمه رايگان

60 پيامك داخل شبكه

60 مگابايت اينترنت رايگان قابل مصرف در بازه زماني 3 ماهه

 

علاوه بر موارد ذكر شده، افراد مي توانند با مراجعه به وب سايت هاي معتبر و كمي جستجو، سيم كارت هاي دست دوم كاركرده با قيمت مناسب و اقتصادي تهيه نمايند. خريد سيم كارت ارزان قيمت در شرايطي كه آيتم هاي زيادي مانند نوع اپراتور، نوع سيم كارت و ميزان رندي شماره در تعيين قيمت سيم كارت موثر مي باشد، نياز به جستجو و توجه زيادي خواهد داشت. بنابراين بهتر است در همان گام نخست با مراجعه به وب سايت هاي معتبر و با سابقه، شرايط خريد را كوتاه تر و لذت بخش تر كنيد.

 

وب سايت هايي مانند رندباز كه به عنوان اولين هاي اين حوزه، امكان خريد انواع سيم كارت دائمي همراه اول و اعتباري همراه اول، ايرانسل و رايتل را براي علاقمندان فراهم نموده تا آنها بتوانند تنها با مراجعه به وب سايت آن به آدرس www.rondbaz.com و اعمال فيلتر هاي مختلف، شماره مورد نظر خود را انتخاب نمايند.

 

فيلترهاي ايجاد شده در رندباز مانند نوع خط، نوع اپراتور، وضعيت سيم كارت، رند بودن شماره و قيمت به كاربران كمك مي كند تا شماره مورد نظر خود را از بين صدها انتخاب موجود در سيستم، تعيين كنند و يك خريد آسان و راحت را تجربه كنند.

 

علاوه بر اين در وب سايت رندباز امكان خريد اقساطي سيم كارت نيز موجود مي باشد كه اين امر، فرصتي استثنايي را در اختيار كاربران قرار مي دهد كه حتي در صورت عدم داشتن موجودي كافي تنها با پرداخت يك سوم مبلغ سيم كارت، صاحب سيم كارت مورد علاقه خود شوند. با در نظر گرفتن اين موضوع كه اين شرايط براي كليه شماره هاي موجود در رندباز اعم از شماره هاي رند و 0912 وجود خواهد داشت، طرح خريد اقساطي امكاني است براي خريد شماره هاي گران و منحصر بفردي كه در شرايط عادي به راحتي نمي توان مالك آنها شد.

بنابراين اگر قصد خريد سيم كارت دست دوم و كاركرده را داريد، حتما به وب سايت رند باز سري بزنيد و از فرصت هاي ايجاد شده در آن استفاده نماييد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۵:۲۵ توسط:رضا موضوع:

بسته تركيبي دلخواه همراه اول چيست؟

اين روز ها ديگر بر كسي پوشيده نيست كه زندگي در دنياي مدرن بدون اينترنت ميسر باشد و بتوان بدون اينترنت زندگي كرد. اينترنت در سال هاي اخير نشان داده كه هميشه موثر بوده است و توانسته كه بسياري از جاها خيلي خوب باشد. در زمان كرونا اينترنت باعث شد كه دانش آموزان از تحصيل خود باز نمانند و به راحتي ادامه تحصيل بدهند و بسياري از كار هاي دولتي هم ديگر بعد از كرونا با اينترنت انجام مي شود.درست در اوايل سال جديد بود كه بسياري از مردم به خاطر افزايش ناگهاني اينترنت و حذف بسته هاي اينترنت مقرون به صرفه بازار سيم سيم كارت دچار التهاب شديدي شد. اما اين روز ها بعد از گذشت چند ماه اپراتور ها در تلاش هستند كه با دادن بسته هاي خوب و جذاب بتوانند كه مشتركان خود را راضي نگه دارند و بتوانند كه بسته هاي جذاب تر هم به مشتركان خود بدهند.

 به همين خاطر اپراتورها تلاش نمودند تا با ارائه بسته ها و طرح هاي تشويقي اندكي از هزينه هاي اين بخش را كم كرده و به كاربردن در كنترل هزينه هاي ارتباطي كمك كنند. هر چند كه بلافاصله بعد از گران شدن اينترنت، بسياري از بسته هاي طولاني مدت از سايت ها برداشته است و بسته هاي باقي مانده نيز با حجم كمتر و قيمت بالاتر عرضه مي شدند، ولي با اين وجود هنوز بسته هايي در سايت ها موجود بود كه استفاده از آنها همچنان به عنوان بهترين گزينه براي كاهش هزينه ها، مورد توجه كاربران قرار مي گرفت.

 

اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترين اپراتور فعال در كشور، سرويس هاي منحصر بفردي در قالب بسته هاي مكالمه درون شبكه، بسته هاي اينترنت، پيامك و ... در اختيار كاربران قرار مي دهد كه همواره به عنوان محبوب ترين بسته ها، مورد توجه خاص مشتركين اين اپراتور مي باشد كه آنها مي توانند در صورت تمايل براي خريد يا تمديد بسته به وب سايت اين اپراتور مراجعه نمايند.

 

سرويس بسته هاي تركيبي دلخواه همراه اول، يكي از همان بسته هاي پر طرفدار و محبوب اين اپراتور مي باشد كه با در نظرگرفتن نياز كاربران و با هدف جلب رضايت مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري ارائه مي شود. اين سرويس كه از سه بخش اينترنت، مكالمه و پيامك تشكيل مي گردد، متناسب با مصرف و نياز كاربر، قابل طراحي و تغيير مي باشد. قابليت طراحي بسته دلخواه به كاربران اين فرصت را مي دهد تا با ساختن بسته مورد نياز خود، هزينه هاي ارتباطي خود را به بهترين شكل ممكن مديريت نمايند.

 

شرايط و نكات مهم سرويس تركيبي دلخواه:

·        بسته هاي تركيبي دلخواه بسته رزرو پيش فرض ندارند.

·        مدت زمان اعتبار بسته هاي تركيبي دلخواه، 30 روز مي باشد.

·        امكان فعال سازي همزمان بسته تركيبي دلخواه، با ساير بسته هاي تركيبي همراه اول وجود ندارد.

·        امكان فعال سازي همزمان بسته تركيبي دلخواه با هر يك از بسته هاي فقط اينترنت، فقط پيامك و يا فقط مكالمه همراه اول امكان پذير مي باشد.

·        در صورت پايان يافتن حجم بسته هاي تركيبي دلخواه، مصرف اينترنت، مكالمه و يا پيامك از ساير بسته هاي فعال مي باشد، بنابراين در صورتي كه مشترك بسته فعال ديگري نداشته باشد، مصرف مكالمه و پيامك كاربر به صورت نرخ تعرفه آزاد محاسبه مي گردد. مصرف اينترنت نيز تنها در صورت فعال بودن سرويس اينترنت تعرفه آزاد، به صورت نرخ تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد.

 

مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول براي كسب اطلاعات بيشتر و يا فعال سازي اين سرويس مي توانند به سايت همراه من و يا اپليكيشن همراه من مراجعه نموده و در قسمت خدمات من، بسته هاي تركيبي، بسته مورد نظر خود را متناسب با مصرف و نياز خود بسازند و از آن استفاده نمايند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۷:۵۷ توسط:رضا موضوع:

آينده از آن سيم كارت هاي الكترونيكي

دنياي مدرن امروز ديگر بسيار دنياي عجيب و غريبي هست و هر روز چيز هاي جديدي به وجود مي آيد كه باعث تعجب آدميان در اين كره مي شود و بسياري از اين  وسايل براي آدم ها مهم مي شوند. زماني كه گوشي هاي همراه توسط مارتين كوپر توليد شد كسي فكرش را نميكرد كه يك روزي اين گوشي ها جاي خيلي از وسايل را براي آدميان بگيرند.اين روز ها هم ديگر خبري از سيم كارت بزرگ نيست و ديگر همه شان كوچك شده اند. سيم كارت شايد عضوي جدا ناپذير از گوشي هاي تلفن همراه است كه براي هر كس كه گوشي دارد مهم باشد. بسياري از وسايل هم با سيم كارت كار مي كنند و فقط تلفن هاي هوشمند اين روز ها با سيم كارت كار نمي كنند.البته گوشي هاي هوشمند تنها وسايلي نيستند كه از سيم كارت استفاده مي كنند، بلكه در سال هاي گذشته طيف گسترده اي از گجت هاي هوشمند مانند لپ تاپ ها، تبلت ها، اپل واچ ها و ... نيز از سيم كارت ها استفاده مي كنند.

در طول اين سال ها، سيم كارت ها مانند هر فناوري ديگري دستخوش تغييرات زيادي شده اند كه مهمترين اين تغييرات در قالب اندازه و كاركرد اين قطعات ظاهر شده است. يكي از مهم ترين و ابتدايي ترين تغييرات ايجاد شده در سيم كارت ها، مربوط به اندازه آنها مي باشد كه با نازك تر شدن گوشي ها، سيم كارت ها نيز به تدريج كوچكتر شدند و در قالب هاي سيم كارت هاي استاندارد، ميكرو سيم و نانو سيم در بازار عرضه شدند. اندازه يك سيم كارت استاندارد تقريبا به اندازه يك كارت حافظه اس دي است در حالي كه ميكرو سيم با ابعاد كوچكتر به اندازه 15 ميلي متر در 12 ميلي متر و سيم كارت نانو با كوچكترين ابعاد 12.3 در 8.8 ميلي متر در بازارهاي جهاني وجود دارند.

 

از لحاظ عملكرد نيز سيم كارت هاي الكترونيكي به عنوان جديد ترين تكنولوژي روز دنيا، از ويژگي ها و قابليت هاي منحصر بفردي برخوردار هستند كه مي توانند يك جايگزين مناسب براي سيم كارت هاي سنتي باشند. سيم كارت هاي الكترونيك يا همان eSIM مخفف عبارت Embedded SIM مي باشد كه به معني سيم جاسازي شده، مي باشد.

 

البته سيم كارت هاي الكترونيك كه به عنوان يك فناوري جديد قرار است جايگزين سيم كارت هاي سنتي شود، از بسياري جهات با سيم كارت هاي سنتي فرق دارند. eSIM در اصل يك سيم كارت واقعي نيست، بلكه يك چيپ با استاندارد SON-8 است كه مستقيما داخل يك گجت تعبيه مي شود، به همين خاطر سيم كارت هاي الكترونيكي قابل جدا شدن نيستند و به عنوان بخشي از پردازنده بر روي مادر برد دستگاه قرار مي گيرند.

 

بنابراين اگر قصد تعويض اپراتور را داشته باشيد، به هيچ وجه امكان خارج كردن فيزيكي سيم كارت الكترونيكي وجود نداشته و بايد از راه دور نسبت به اين كار اقدام نمود. همين امر چيپ هاي eSIM را قابل اعتمادتر از سيم كارت هاي عادي مي سازد، چون به هيچ وجه خطاي مكانيكي مثل بد قرار گرفتن در اسلات در آنها رخ نمي دهد. البته سيم كارت هاي الكترونيكي از توانايي ذخيره و استفاده از چندين پروفايل برخورداند كه به كاربر اين امكان را مي دهد تا مثلا در سفر نيازي به مكان يابي و خارج كردن سيم كارت نداشته باشند. همين قابليت از جنبه اي ديگر كاربران را از خريد سيم كارت هاي كشور مقصد بي نياز مي سازد و آنها مي توانند به راحتي از امكانات و خدمات اپراتورهاي ارائه دهنده كشورهاي ديگر استفاده نمايند.

 

علاوه بر اين سيم كارت هاي الكترونيكي به دليل كوچكتر بودن، فضاي كمتري اشغال مي كنند، در مقام مقايسه، eSIM تقريبا 30 ميلي متر مربع مساحت دارد كه حدود يك سوم نانو سيم مي باشد. ابعاد كوچك سيم كارت هاي الكترونيك بسيار مورد توجه سازندگان گوشي ها، تبلت ها، ساعت هاي هوشمند و لپ تاپ ها قرار گرفته و به آنها كمك مي كند تا نه تنها وزن تمام شده گجت هاي هوشمند را كم كنند بلكه اين فضاي اضافه را به امر ديگري اختصاص دهند. زيرا استفاده از سيم كارت فيزيكي به معني استفاده از سخت افزار بيشتر هم چون محل قرار گيري سيم كارت و كارت خوان در دستگاه مي باشد كه چنين قطعات و فضاهايي در صورت استفاده از سيم كارت هاي الكترونيكي حذف خواهد شد.

 

با در نظر گرفتن همه شرايط و قابليت هاي سيم كارت هاي الكترونيكي، مي توان آينده درخشاني را براي آنها پيش بيني كرد، زيرا انعطاف پذيري آنها به كاربران اين امكان را مي دهد تا مثلا يك كامپيوتر هيبريدي را به هر نقطه از جهان كه تمايل دارند، برده و كماكان به اينترنت دسترسي داشت. قطعا همين ويژگي منحصر بفرد بسيار براي سازندگان، آزاد كارها، نيروي كار مهاجر و حتي كاربران معمولي جذاب و دوست داشتني خواهد بود.

 

در حال حاضر دستگاه هاي پيشرفته اي مانند اپل واچ 3، گوگل پيكسل 2 و مايكروسافت سرفيس پرو lTE از فناوري سيم كارت الكترونيكي پشتيباني مي كنند. البته كامپيوترهاي هميشه متصل جديد كه با همكاري كوالكام و شركاي سخت افزاري مايكروسافت ساخته شده اند نيز در حال اضافه شدن به اين سيستم مي باشند. به طور كلي تقريبا همه گوشي هاي پرچمدار برندهاي مطرح جهاني از اين فناوري استفاده مي كنند كه همه آنها از قيمت بالايي نيز برخوردارند، تغيير اين وضعيت يعني راه پيدا كردن سيم كارت هاي الكترونيكي به گوشي هاي ميان رده و پايين رده مي تواند باعث پذيرش بيشتر و سريعتر سيم كارت هاي الكترونيكي از سوي مخاطبان شده و در دراز مدت منجر به از رده خارج شدن سيم كارت هاي سنتي و پلاستيكي گردد.. بنابراين در آينده اي نزديك بايد اميدوار بود اپراتورهاي موبايل و سازندگان بيشتري از اين فناوري استفاده كنند.

 

از آنجا كه eSIM به عنوان به روز ترين و تازه ترين تكنولوژي روز دنيا، بايد توسط اپراتور پشتيباني گردد لازم است كاربر در زمان انتخاب اين نوع سيم كارت، اپراتوري را انتخاب نمايد كه سيم كارت الكترونيكي را عرضه مي كند، البته گوشي همراه كاربر نيز بايد مجهز به سخت افزار داخلي مورد نياز eSIM باشد و از آن پشتيباني كند. از اپراتورهاي بين المللي كه از اين فناوري پشتيباني مي كنند؛ مي توان به AT & T و T – Mobile نام برد.

در كشور ما هنوز هيچ كدام از اپراتورها از اين فناوري پشتيباني نمي كنند، البته شركت هاي ايرانسل و شاتل به دنبال راه اندازي سيم كارت الكترونيكي بوده و آزمايشاتي هم در اين خصوص انجام داده اند كه نمي توان از آن به عنوان يك عملكرد جدي و مثبت براي فعال سازي اين فناوري ياد كرد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۸:۵۹ توسط:رضا موضوع: