رندباز رندباز .

رندباز

ضريب نفوذ 120 درصدي استفاده از سيم كارت در استان لرستان

از زماني كه گوشي هوشمند وارد ايران شده تا به امروز زمان زيادي مي گذرد. در اين ساله هم گوشي ها توانايي هاي خيلي جذابي پيدا كردند. استفاده از اين نوع گوشي ها ديگر جز بخش زندگي هر فرد شده است و فرق نمي كند كه در جاي ايران ساكن باشد تا بتواند از گوشي استفاده كند.

در همين راستا مدير كل ارتباطات و فناوري اطلاعات لرستان، شهاب حيدري، در مصاحبه اي با ايرنا ضريب نفوذ استفاده از سيم كارت در اين استان را 120 در صد اعلام نموده است. به طور كلي حدود 2 ميليون و 150 هزار سيم كارت تلفن اپراتور همراه اول در استان لرستان وجود دارد كه از اين مقدار، تعداد يك ميليون و سيصد هزار سيم كارت فعال مي باشد.

ايشان در ادامه اضافه نمودند : با توجه به لزوم اجراي عدالت ارتباطي و توسعه ارتباطات در روستاهاي استان لرستان، همزمان با چهل و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ايام دهه فجر تعداد 343 طرح مخابراتي و 103 پروژه تلفن همراه به ارزش بيش از دو هزار و 400 ميليارد ريال در اين استان به بهره برداري رسيد.

 با توجه به اين كه پوشش نسل هاي دوم و چهارم اپراتور اول در اين استان 98 درصد مي باشد، 19 پروژه مخابراتي با اعتباري بالغ بر 102 ميليارد تومان در حوزه هاي زيرساختي مخابرات شامل تقويت پهن باندها برخي مناطق شهرستان بروجرد و تقويت پست هاي مخابراتي روستاها افتتاح شد. علاوه بر اين 103 پروژه مخابراتي ديگر نيز با اعتباري بيش از 2 هزار و 70 ميليارد ريال در شهرهاي خرم آباد، ازنا، اليگودرز، الشتر، دورود، پلدختر، نورآباد و كوهدشت افتتاح گرديد.

اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان لرستان براي بهره بردن تمام مردم از امكانات برابر و در راستاي عدالت ارتباطي تلاش نموده تا امكان دسترسي بيشتر شهروندان به خدماتي كه در بستر شبكه ملي اطلاعات ارائه مي شود را فراهم نموده و براي رفع تبعيض و شكاف ارتباطي در روستاها تمام توان و انرژي خود را به كار گيرد. اميد است كه با تلاش ادارات و ارگان هاي مربوط به زودي شاهد بيشترين امكانات دسترسي در روستاها و شهرهاي دور افتاده اين استان باشيم. 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۳:۱۸ توسط:رضا موضوع:

كاربران ايراني در اعتياد به گوشي رتبه ششم را ازآن خود كردند

در طي چند سال اخير كه  مدل هاي بهتر گوشي هاي هوشمند آمده است و همه شركت هاي گوشي ساز در حال رقابت با همه درگير هستند كه مدل هاي جديدي را به بازار عرضه كنند. در اين حال استفاده از گوشي در چند سال اخير به شدت افزايش داشته به نحوي كه بعضي ها به آن معتاد شده اند. در ايران هم اكثر مردم معتاد به گوشي هستند .

قطعا گوشي هاي هوشمند مانند هر وسيله ديگري اختراع شدند تا در اختيار انسان ها بوده و باعث سهولت در ارتباطات و انجام امور گردند. ولي به نظر ميرسد به دليل عدم آگاهي، استفاده افراطي از موبايل جايگزين استفاده مفيد از اين وسيله شده است و كم كم نحوه استفاده از اين فناوري نوظهور به معضل مهمي بدل گشته است.

 

اعتياد يا وابستگي؟

 

بديهي است ظهور اينترنت، سبك زندگي و انجام امور روزمره را به كلي دگرگون ساخت و تاثير بسيار زيادي بر انجام كارهاي فردي و اجتماعي افراد داشته است. بعد از شيوع ويروس كرونا ضرورت انجام كارها براي حفظ فاصله اجتماعي از طريق فضاي مجازي و اينترنت افزايش پيدا كرد و بسياري از كارها با سرعت و سهولت بيشتري صورت مي پذيرد.

ولي از طرف ديگر برگزاري كلاس هاي آنلاين و آموزش هاي مجازي خريد گوشي هاي هوشمند براي كودكان در سنين پايين را سبب گرديد؛ به طوري كه در حال حاضر به طور ميانگين يك كودك در سن 10 سالگي صاحب نخستين گوشي هوشمند خود مي شود كه همين امر ميزان استفاده نوجوانان و جوانان را افزايش داده و آنها مدت زمان زيادي از وقت خود را به صفحه نمايش خيره مي شوند. اين موضوع كه نگراني ها و دلواپسي هاي زيادي را براي خانواده ها به همراه داشته است، موضوع تحقيق دانشگاه هاي مختلفي از جمله دانشگاهي در كره جنوبي قرار گرفته و نتايج اين تحقيقات نشان مي دهد كه احتمال بروز مشكلات ذهني از جمله استرس و افسردگي در نوجواناني كه مدت زمان زيادي از وقت خود را صرف كار با اين گجت ها مي كنند؛ بسيار بيشتر از ساير نوجوانان است.

گوشي هاي هوشمند و نحوه استفاده از آن موضوع بسيار مهمي است كه از جنبه هاي مختلف مورد توجه پژوهشگران بوده و جنبه هاي مختلف آن مانند استفاده بيش از حد گوشي هاي هوشمند بر روابط اجتماعي افراد و يا اثرات رفتاري استفاده افراطي از گوشي هاي هوشمند و ... مورد تحقيق و بررسي قرار گرفته است. مثلا تيم پژوهشي شركت iPass با استفاده از يك جامعه آماري 1700 نفر از كاربران موبايل در آمريكا و اروپا؛ ترجيحات و انتظارات كاربران موبايل در اين مناطق با را با هدف بررسي عادات رفتاري، مورد بررسي قرار دادند.

نتايج اين تحقيقات در خصوص اثرات رفتاري اعتياد به استفاده از گوشي هوشمند بسيار قابل تامل مي باشد. طبق آمارهاي بدست آمده 72 درصد از كاربران تمايل داشتند در هنگام استفاده از سرويس بهداشتي به موبايل خود دسترسي داشته باشند و يك چهارم آنها در حين حمام كردن از گوشي هوشمند خود استفاده مي كنند. 11 درصد اين جامعه آماري بيان كردند كه حتي در مراسم خاكسپاري و سوگواري نيز گوشي هوشمند خود را چك مي كنند و 19 درصد آنها تمايل داشتند در زمان هاي تعامل و ارتباط حضوري با انسان هاي ديگر، به استفاده از گوشي هوشمند و اينترنت ادامه دهند.

در اين بين 61 درصد از اين افراد قطع دسترسي و ترك استفاده از اينترنت برايشان غير ممكن بود و بيش از دو سوم انها در زمان دسترسي نداشتن به اينترنت؛ احساس استرس و عصبانيت مي كنند، به طوري كه براي حفظ ارتباط و دسترسي به اينترنت حاضرند قيد فعاليت هاي اجتماعي ديگر خود را بزنند.

پيش از اين نيز پژوهش هاي مشابه ديگري در خصوص احتمال كنار گذاشتن برخي رفتارهاي اعتياد گونه و لذت بخش مانند خوردن فست فودها، مصرف سيگار، الكل و مواد مخدر انجام شده است كه نشان مي دهد به ترتيب 42، 41، 33 و 31 افراد حاضر نبودند اين عادت خود را ترك كنند. نكته قابل توجه اين است كه با يك مقايسه ساده احتمال كنار گذاشتن اين رفتارهاي مضر و اعتياد گونه از احتمال كنار گذاشتن هميشگي گوشي هاي هوشمند بيشتر است.

 

نتايج پژوهش بر اعتياد موبايلي 24 كشور

 

استفاده افراطي از نظر پژوهشگران و متخصصان اين حوزه زنگ هاي خطر را به صدا در آورده كه لزوم تحقيقات بيشتر در خصوص اعتياد به گوشي هاي هوشمند را ضروري مي سازد.

يكي از مهمترين و دقيق ترين اين تحقيقات پژوهشي است كه توسط دانشگاه مك گيل كانادا بين سال هاي 2020-2014 انجام شده ونتايج ان در ژورنال "Computers in Human Behavior" منتشر شده است. محققان براي اجراي اين پروژه تحقيقاتي كه بر روي حدود 34 هزار كاربر موبايل در 24 كشور دنيا انجام شده است؛ 81 پژوهشي كه پيش تر بر اساس مقياس اعتياد به موبايل، ميزان استفاده نوجوانان و جوانان از موبايل را بررسي كرده بودند، مد نظر قرار دادند.

بر اساس اين پژوهش مقياس اعتياد به گوشي هوشمند بر اساس مقياس اعتياد به موبايل ( Smartphone Addiction Scale ) رده بندي شد. اين مقياس( SAS ) كه ميزان اختلالات در زندگي روزمره به دليل استفاده از تلفن هوشمند را نشان مي دهد، در حال حاضر پركاربردترين معيار اعتياد به گوشي هاي هوشمند است. شركت كنندگان در اين مطالعه كه بيشتر آنها زن بودند ( حدود 60 درصد) با رنج سني 15 تا 35 سال ( ميانگين 8/28 سال ) از نظر از دست دادن كنترل و علايم گوشه گيري در اجتماع مورد بررسي قرار گرفتند كه در نهايت چين با كسب امتياز 36 درصد در صدر اين فهرست قرار گرفت.

نتايج اين پژوهش كه در نوع خودش بسيار بي نظير و قابل تامل است؛ نشان مي دهد كه كشورهاي چين، عربستان سعودي و مالزي در رده هاي اول تا سوم جدول اعتياد به استفاده از گوشي هوشمند قرار دارند و كشورهاي در حال توسعه در عرصه ديجيتال در انتهاي جدول قرار دارند. آنچه در اين جدول بسيار شگفت انگيز است؛ جايگاه ششم كاربران ايراني است كه نشان از استفاده بي رويه و اعتياد آور ايرانيان از موبايل است.

سال هاست كه استفاده اعتياد اور كاربران چيني از گوشي هاي هوشمند زبانزد همگان است، ولي بر اساس اين جدول اعتياد كاربران ايراني نيز نرخ قابل توجهي داشته و نيازمند توجه مي باشد. درست است كه در سال هاي اخير ضريب نفوذ اينترنت در كشور رشد محسوسي داشته و بخش هاي مختلف زندگي از جمله بانك ها، كارهاي خدماتي، آموزشي و حتي بهداشت از طريق گوشي هاي هوشمند انجام مي شود كه همين امر وابستگي زندگي روزمره به اين فناوري را بيش از پيش كرده است و درصد نفوذ آن به زندگي ايرانيان را به ميزان قابل توجهي گسترش داده است. ولي اين در حالي است كه كشورهاي پيشگام فناوري ديجيتال مانند سوئيس، فرانسه و آلمان در قعر اين جدول قرار داشته و با وجود نفوذ بسيار زياد اين فناوري، نحوه استفاده از آن را در بين مردم مديريت كرده اند.

شايد يكي از اصلي ترين علت اعتياد جوانان ايراني با وجود قيمت بسيار بالاي گوشي هاي هوشمند در ايران، به محدود شدن بخش زيادي از سرگرمي هاي آنها به فضاي مجازي و كم هزينه بودن وقت گذراني در اين فضا نسبت به انجام حضوري همان تعاملات باشد.

هرچند كه بر اساس داده هاي بدست آمده وضعيت استفاده زياد از گوشي هاي هوشمند در دنيا بسيار وخيم است و كشورهاي پيشرفته اي مانند كانادا هم در رتبه هفتم اين جدول قرار دارند كه با توجه به نزديكي اين كشور به امريكا انتظار مي رفت؛ امريكا هم در رده بعدي قرار گيرد كه با كمال تعجب آمريكا در رده هجدهم جدول قرار گرفته است. در خصوص بروز چنين فاصله زيادي بين كاربران كانادايي و امريكايي، محققان معتقدند تفاوت هاي اجتماعي و فرهنگي و در دسترس بودن افراد از طريق فضاي مجازي و اينترنت، علت اصلي اعتياد كاربران كانادايي مي باشد.

در هرصورت نتايج اين تحقيقات و بررسي هاي بيشتر نشان مي دهد كه در صورت ادامه اين روند تبعات استفاده اعتياد آور گوشي هاي هوشمند براي كاربران مي تواند جبران ناپذير باشد و فرهنگ سازي و اطلاع رساني دقيق به جوانان و خانواده ها بسيار مفيد و كارآمد خواهد بود.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۵:۵۲ توسط:رضا موضوع:

درخشش دوباره اپل در دنياي برترين ها

شركت اپل در اين سال ها توانسته بسياري از بازار گوشي موبايل را براي خود كند. اپل در چند سال اخير كه ظاهر گوشي هاش را عوض كرده و توانسته بسيار نظر مشتريانش را جلب كند.در اين چند سال كه آيفون توانسته جايگاه ثابتي داشته باشد وبا خلاقيت هايي كه دارد روز به روز بتواند گسترده تر كند.

بر اساس آخرين گزارش منتشر شده از بازار فروش موبايل در سه ماهه پاياني سال 2021، شركت اپل توانسته با كسب سهم 22 درصدي از مجموع گوشي هاي فروخته شده در بازار هاي جهاني، جايگاه نخست توليد كننده گوشي هوشمند را نصيب خود كند. بعد از كسب جايگاه برتر توسط اپل، شركت سامسونگ با كسب سهم 20 درصدي از بازار فروش در جايگاه دوم و شركت شيائومي با تصاحب سهم 12.9 درصدي در جايگاه سوم قرار مي گيرد. شركت هاي اوپو و ريو نيز در رده هاي بعدي جدول قرار مي گيرند.

اگرچه در مقام مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، عملكرد شركت اپل با افت يك درصدي همراه بوده ولي كسب عنوان پرفروش ترين برند بازار پس از سه فصل براي اين كمپاني كه به لطف فروش موفق مدل آيفون 13 نصيب اين غول امريكايي شده است، نشان مي دهد كه عملكرد كوپرتينويي ها به طور كلي بسيار خوب و موفق بوده است. بر اساس اعلام تحليلگر مركز تحقيقاتي Canalys، سانيام چاوراسيام، بخش زيادي از از تقاضاهاي شركت اپل، متعلق به چين و كاربران اين كشور پهناور بوده است كه با توجه به اين كه كشور چين، خود يكي از توليدكنندگان مطرح گوشي هوشمند در جهان مي باشد، تصاحب بازار اين كشور توسط اپل در اين شرايط بسيار قابل ملاحظه و با ارزش مي باشد.

نگاه اجمالي به عملكرد شركت هاي توليد كننده گوشي هاي هوشمند در بازار نشان مي دهد كه به طور كلي فروش موبايل در سه ماهه پاياني سال گذشته ميلادي با رشد يك درصدي مواجه بوده و برخي شركت ها مثل سامسونگ علي رقم قرار گرفتن در جايگاه دوم پرفروش ها، در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رشد سه درصدي فروش را تجربه كردند.

البته بازار توليد و فروش گجت هاي هوشمند نيز مانند هر تكنولوژي ديگري تحت تاثير اتفاقات و مسائل مهم جهاني است و مشكلات مختلف جهاني بر عملكرد آنها تاثير مستقيم مي گذارد. مسائلي مانند شرايط پاندمي كرونا كه به طور قطع يك چالش بزرگ و غير قابل اجتناب براي كليه توليدكنندگان در سراسر دنيا به شمار مي آمد و همه شركت ها تحت تاثير شرايط پيش آمده، مجبور به اتخاذ تصميم هاي بلند مدت و كوتاه مدت شده و توليد و فروش محصولاتشان را كم يا زياد كردند.

يكي از مشكلات ديگر كه شركت هاي توليد كننده را با مشكلات عديده اي مواجه كرد و توليد گجت ها را با نوسانات زيادي روبرو ساخت؛ تامين قطعات اصلي گوشي هاي هوشمند بود كه در سال گذشته تقريبا همه برندها را درگير ساخت. طبيعتا كمپاني اپل و گوشي هاي هوشمند آيفون نيز از اين قاعده مستثني نبوده و كمبود برخي قطعات سبب كاهش حجم توليد اين شركت در سه ماهه چهارم سال 2021 شده بود. اگر چه اپل تلاش كرد تا اين مشكل، تاثيري بر بازار هاي اصلي فروش نداشته باشد ولي در برخي كشورها اين كمبود كاملا احساس شده و كاربران مجبور بودند روزها و هفته هاي منتظر آيفون جديد خود بمانند. در حال حاضر اين كمپاني با تمام توان خود تلاش مي كند تا با افزايش توليد، كمبود قطعات در بازار را جبران نمايد ولي بايد بپذيريم كه تحقق اين امر چند سالي زمان مي برد و در طول اين بازه بايد با شرايط كنار آمد.

با توجه به اين كه مشكل كمبود قطعات يك مشكل جهاني است و تقريبا تمام شركت هاي توليد كننده با اين مشكل درگير هستند، برخي كمپاني ها به راهكار هايي مانند بهينه سازي مشخصات دستگاه براي استفاده بهتر قطعات موجود و تمركز روي توليد برخي مدل هاي پرفروش روي آورده اند كه در شرايط كنوني روش موثر و كارآمدي خواهد بود.

در هر صورت مشكل عرضه محصولات مساله اي است كه در حال حاضر همه سازندگان گوشي هاي هوشمند به طور فزاينده اي با آن مواجه هستند و تلاش مي كنند تا با متعادل كردن خط توليد، جايگاه خود را در بازار جهاني حفظ كنند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۵:۰۵ توسط:رضا موضوع:

انتخاب دستي شبكه راديويي ميزبان قابليت سيم كارت هاي شاتل موبايل

در سال هاي اخير كه  حوزه فناوري پيشرفت داشته  در ايران و سعي كردند كه شركت هاي در زمينه حوزه فناوري و ارتباطات پيشرفت كنند . يكي  از اين شركت ها شاتل موبايل است كه در سال هاي اخير سعي كرده است كه با جلب نظر مشتريانش باعث توسعه در حوزه فناوري بشود.

يكي از منحصر بفردترين خدمات شاتل موبايل، امكان اتصال خودكار و هوشمند شبكه راديويي ميزبان است كه در حال حاضر تنها براي مشتركين اين اپراتور فراهم مي باشد. اين قابليت با تحليل مداوم شبكه و آنتن هاي موجود در موقعيت جغرافيايي محل قرار گيري مشترك، با كيفيت ترين شبكه راديويي در هر منطقه را كاملا خودكار انتخاب كرده و به صورت هوشمند به يكي از سه اپراتور فعال ( همراه اول، ايرانسل و يا رايتل ) متصل مي گردد. قابليت انتخاب راديويي شبكه ميزبان نياز به نصب هيچ اپليكيشن اضافه و يا تنظيمات جداگانه اي نداشته و كليه مشتركين سيم كارت هاي شاتل مي توانند به راحتي به هر سه اپراتور داراي شبكه راديويي كشور متصل گردند.

از تاريخ 19 دي ماه 1400 نيز شاتل موبايل با هدف بهبود عملكرد و توسعه قابليت هاي سيم كارت هاي هوشمند، در اقدامي جديد قابليت "انتخاب دستي شبكه راديويي ميزبان" را نيز در دسترس كليه مشتركين خود قرار داده است. اين طرح كه به صورت آزمايشي پيش از اين در پاييز امسال در 21 استان كشور اجرا شده بود، بعد از اين تاريخ براي كليه مشتركين شاتل موبايل فعال شده و آنها مي توانند در تمامي استان ها از با كيفيت ترين شبكه راديويي برخوردار گردند.

بنابراين مشتركين سيم كارت هاي هوشمند شاتل موبايل مي توانند با شماره گيري كد دستوري  # 8 * 1 *  از وضعيت اتصال شبكه خود مطلع شده و در صورت تمايل با تغيير شبكه راديويي ميزبان، به صورت دستي شبكه ميزبان مطلوب خود را انتخاب كنند.

علاقمندان به اين قابليت جديد مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به صورت 24 ساعته از طريق شماره 09981000000 با كارشناسان فروش شاتل موبايل در ارتباط باشند و يا به وب سايت اين اپراتور به آدرس  www.shatelmobile.ir مراجعه كنند.

شاتل موبايل به عنوان اپراتور نسل جديد تلفن همراه با پيش شماره 0998 ، از گسترده ترين پوشش شبكه 3G و 4G/LTE برخوردار بوده و با ارائه گسترده ترين خدمات به مشتركين خود تجربه اي وصف ناشدني از ارتباط پيوسته و با كيفيت را هديه مي دهد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۳:۴۹ توسط:رضا موضوع:

تبديل گوشي هاي هوشمند آيفون به پايانه پرداخت

سالهاي سال است كه تكنولوژي باعث پيشرفت جامعه و مردم شده است. در اين سال ها اپ هاي بسياري امده است كه باعث پيشرفت و سهولت مردم شده است. در اين سال ها كه تكنولوژي پيشرفت انجام شده است گوشي هاي هوشمند هم در كنار تكنولوژي پيشرفت داشته اند مانند آيفون و سامسونگ كه آدم رو مبرا از هر نوع گجت منصرف مي كنند

قابليت پرداخت بدون تماس از آن دست فناوري هايي است كه چند وقتي است شايعاتي در مورد آن از گوشه و كنار شنيده مي شود و خبرهاي مربوط به نحوه كاركرد آن دست به دست مي شود. قابليتي كه بر اساس شايعات به كاربران اجازه مي دهد بدون نياز به نصب هيچ سخت افزار اضافي ديگري، پرداخت هاي مربوط به كارت هاي اعتباري خود را احتمالا از طريق فناوري NFC انجام دهند. براي استفاده از اين قابليت هم كافيست كاربر مبلغي را كه مي خواهد شارژ كند، تايپ كرده و كارت اعتباري خود را به قسمت پشت گوشي خود نزديك كند.

در نهايت آنچه كه امروز در ميان انبوه خبرها قابل ملاحظه و غيرمنتظره بود، معرفي رسمي قابليت Tap to pay يا همان پرداخت بدون تماس شركت اپل بود كه در نهايت مهر تائيدي به اين شايعات زد و امكان تبديل گوشي هاي آيفون به پايانه هاي فروشگاهي را اعلام نمود.

بر اساس اعلام اپل اين فناوري در ابتدا فقط در ايالات متحده عرضه خواهد شد و به صاحبان كسب و كارها اجازه مي دهد تا صرفا از طريق گوشي هوشمند آيفون و اپل واچ پرداخت هاي كاربران را دريافت و قبول كنند. اين قابليت با سطح امنيتي بسيار بالا بدون نياز به نصب و راه اندازي هيچ دستگاه و سخت افزار جانبي يك جايگزين مناسب و خاص براي دريافت پول و پذيرش پرداخت ها مي باشد.

به گفته اعلام شركت اپل اين قابليت با دستگاه هاي آيفون 110 اس و مدل هاي بعد از آن كه از سيستم پرداخت اپل پي پشتيباني مي كنند، سازگار است و با ساير كيف پول هاي ديجيتال، پلتفرم هاي شخصي ثالث، كارت هاي اعتباري و دبيت كارت ها نيز كار مي كند.

با توجه به اين كه غول فناوري امريكايي در سال 2020 ميليون ها دلار به استارتاپ كانادايي به نام Mobeewave پرداخت كرد تا گوشي هاي آيفون را به پايانه هاي پرداخت تبديل كند، انتظار مي رفت اين قابليت در راستاي استراتژي هاي رو به رشد اپل مانند اپل پي، اپل پي كيش، و اپل كارت عرضه شود و دردسرهايي براي شركت هاي فعال در زمينه سخت افزاري ايجاد كند.

سطوح امنيتي اين قابليت طبق گفته هاي اپل بسيار بالاست و به طور جدي از حريم شخصي كاربران محافظت مي كند. علاوه بر اين تمامي تراكنش ها به صورت رمزنگاري انجام خواهد شد و هويت افراد و كالاهاي خريداري شده قابل رديابي و شناسايي نخواهد بود. گفته مي شود اين قابليت تا اواخر سال 2022 در فروشگاه هاي امريكا و با كارت هاي پرداخت رايج مانند Visa, Master card,Discover,AmericanExpress قابل استفاده مي باشد.

شركت استرايپ (Stripe ) نيز اعلام نموده است كه در فصل بهار آينده اين قابليت را براي مشتريان تجاري خود از جمله اپليكيش Point of sale شاپيفاي فراهم خواهد كرد و بدين ترتيب كاربران به جاي پرداخت ،تنها نياز دارند تا گوشي هاي هوشمند خود را به يكديگر نزديك كنند.

به نظر مي رسد توسعه دهندگان اين فناوري اين قابليت را در قالب سرويس ها و خدمات جديد به كاربران ارائه كرده و به زودي دنياي كسب وكار را با تغيير اساسي روبرو خواهند كرد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۱:۲۳ توسط:رضا موضوع:

فصل همراهي با فروش ويژه سيم كارت هاي دائمي همراه اول

همراه اول  كه بزرگترين اپراتور در ايران است و دوباره براي اينكه مشتركانش در رفاه باشند و بتواند كه مشتريان بيش تري جذب كند . حالا كه دوره پاندمي كرونا هست و سويه هاي جديدي از كرونا به ميان آمده است همراه اول سعي مي كند كه  سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري با رقيبان اش فاصله بيشتري بگيرد.

استقبال بي نظير مشتركين از طرح قبلي عرضه سيم كارت هاي دائمي همراه اول با تخفيف ويژه، اين اپراتور را بر آن داشت تا بار ديگر اقدام به فروش سيم كارت هاي دائمي با قيمت اقتصادي و مقرون به صرفه نمايد. بنابراين در طرح جديد اين اپراتور، سيم كارت هاي دائمي همراه اول با تخفيف 40 درصدي به قيمت تنها 100 هزار تومان در اختيار علاقمندان قرار مي گيرد. در طرح فروش ويژه سيم كارت هاي دائمي همراه اول، سيم كارت هاي عرضه شده علاوه بر تخفيف ويژه از امكانات خاصي مانند بسته خوش آمد گويي برخوردارند. بسته خوش آمد اين طرح ويژه شامل 30 گيگابايت اينترنت يك ماهه، 6 ماه مكالمه درون شبكه نيم بها و ماهانه 100 پيامك هديه به مدت 6 ماه مي باشد.

البته آنچه كه طرح فروش ويژه سيم كارت هاي دائمي همراه اول را منحصر به فرد مي سازد، نه تخفيف ويژه 40 درصدي فروش اين سيم كارت هاست و نه بسته ويژه خوش آمد گويي، بلكه قرعه كشي 50 ميليون توماني است كه همراه اول براي خريداران اين سيم كارت در نظر گرفته است. اين قرعه كشي امتيازي نبوده و خريداران سيم كارت هاي دائمي همراه اول علاوه بر بهره مندي از تمامي خدمات بيان شده، يك شانس براي برنده شدن هم خواهند داشت.

با توجه به اين كه اپراتور همراه اول امكان خريد اين سيم كارت ها را به صورت حضوري و غير حضوري براي علاقمندان مهيا نموده است؛ متقاضيان مي توانند با مراجعه به مراكز فروش و خدمات همراه اول و يا فروشگاه هاي آنلاين همراه اول نسبت به خريد سيم كارت هاي دائمي طرح ويژه همراه اول اقدام نمايند. امكان ارسال رايگان سيم كارت به درب منزل نيز از تمهيدات ديگر همراه اول در جهت رفاه حال مشتريان و حفظ فاصله اجتماعي مي باشد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۲۷ توسط:رضا موضوع:

نحوه مسدود سازي پيامك هاي مزاحم

هميشه پيامك هاي تبليغاتي به نوعي مزاحم براي گوشي هاي موبايل هستند و بيشتر مواقع باعث نارضايتي مردم از اين نوع تبليغات هستند ولي با اين حال همچنان پابرجاست و به مردم اس ام اس مي شوند .علاوه بر اينكه حجم گوشي هاي موبايل هم باعث پر شدن مي شود . با اين حال هم چنان همه دنبال  اين هستند كه چگونه از دست اين نوع  تبليغات راحت شوند

بر اساس قانون ارسال پيامك تبليغاتي از شماره هاي شخصي ممنوع بوده و ارسال كننده پيامك متخلف شمرده مي شود و در صورت ارسال چنين پيامك هايي، خط تلفن ارسال كننده قطع مي شود. البته ارسال پيامك هايي با محتواهاي غير اخلاقي و كلاهبرداري از طريق سرشماره هاي پيامكي نيز غير مجاز بوده و در صورت مشاهده با آنها نيز برخورد مي گردد.

وزير فناوري و اطلاعات، عيسي زارع پور در حساب اينستاگرامي خود نوشت: حتما شما هم گاهي از دريافت پيامك هاي تبليغاتي از شماره هاي شخصي كلافه مي شويد. محتواي برخي از اين پيامك ها، غير مجاز و برخي هم كلاهبرداري است. اين پيامك ها بيشتر از طريق سرشماره هاي پيامكي و گاهي هم از طريق سيم كارت هاي شخصي تلفن همراه با خطوط تلفن ثابت ارسال مي شوند.

ارسال پيامك از طريق سرشماره جرم نيست و در صورتي كه مشتركان از دريافت چنين پيامك هايي ناراضي هستند، مي توانند با شماره گيري كد دستوري   #800*  يا تماس با "واحد ارتباطات با مشتريان اپراتورها: نسبت به مسدود سازي دريافت پيامك هاي تبليغاتي اقدام نمايند. البته با همين روش امكان فعال سازي دريافت پيامك از سرشماره هاي تبليغاتي هم براي مشترك وجود دارد.

زارع پور افزود: در صورتي كه بعد از مسدود سازي دريافت پيامك تبليغاتي همچنان پيامك هايي با محتواي نامناسب دريافت مي كنيد، اين تخلف را با ارسال شماره خط ارسال كننده به سامانه پيامكي 195 گزارش كنيد.

از ابتداي سال جاري سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در راستاي حفظ حقوق مشتركان و مديريت پيامك هاي تبليغاتي اقدامات مهمي را انجام داده است. طراحي و اجرايي شدن سامانه پيامكي 195 يكي از همين اقدامات اساسي است. سامانه 195 ، سامانه پيامكي ثبت و پاسخگويي به شكايات مشتركان اعم از دريافت پيامك در ساعات نامناسب، دريافت محتواهاي نامناسب اخلاقي، خلاف واقع و اغواگرايانه و ... مي باشد كه به صورت تمام وقت آماده بررسي و شناسايي شماره هاي متخلف است.

بعد از ارسال گزارش از سوي مشتركان، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي پس از بررسي و احراز تخلف، سرشماره ارسال كننده پيامك را مسدود و يا قابليت ارسال پيامك از شماره شخصي ارسال كننده را سلب مي نمايد.

وزير ارتباطات در اين خصوص اعلام كردند كه تا كنون بيش از 31 هزار خط شخصي و سر شماره متخلف از طريق سامانه كشف تقلب و گزارش هاي مردمي به سرشماره 195 شناسايي شده است.

در همين راستا اپراتورها موظفند تا با اصلاح قراردادها و درج جرايم بازدارنده و احراز هويت دقيق متقاضيان ارسال پيامك هاي انبوه، نظارت بيشتري بر فعاليت فعالان ارسال پيامك انبوه داشته باشند. علاوه بر اين شناسايي عوامل متخلف فروش سيم كارت هاي شخصي براي ارسال پيامك انبوه و قطع دسترسي آنها و طرح دعوي در محاكم قضايي نيز از جمله كارهاي موثر اپراتورها براي جلوگيري از ارسال پيامك هاي مزاحم مي باشد.

با توجه به اين كه ارسال پيامك انبوه از خط شخصي ممنوع مي باشد، متقاضيان امور تبليغاتي يا ساير امور نيازمند به ارسال پيامك انبوه مي توانند از پنل هاي داراي مجوز ارسال پيامك انبوه نسبت به اين امر اقدام نمايند.

 اميد است اقدامات اخير رگولاتوري (راه اندازي سامانه 195 و نظارت بيشتر اپراتورها ) كه در راستاي رفاه حال مشتركان و پيشگيري از ارسال پيامك هاي مزاحم صورت گرفته است؛ نقطه پايان ارسال پيامك هاي تبليغاتي و مزاحمت هاي اين چنيني براي مشتركان باشد.

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۳:۵۳ توسط:رضا موضوع:

تصاوير واقعي از گوشي هاي هوشمند گلكسي S22 اولترا سامسونگ قبل از مراسم آنپكد

سامسونگ باز هم امسال براي مشتريان خود شگفتانه دارد و مي خواهد كه چند مدل از گوشي هايش را ادغام كرده است ولي هنوز تاييد اين خبر هنوز نيامده است و لي از طرح هايي كه شركت سامسونگ دارد استفاده ميكند به نوعي مي توان گفت كه چند مدل از گوشي هايش را با هم ادغام كرده است.

به نظر مي رسد تركيب محصولات جديد سامسونگ با سري گلكسي نوت، بسيار مورد توجه كاربران و فعالان حوزه فناوري قرار گرفته و سيل شايعات و اخبار منتشر شده در اين خصوص تمامي ندارد. بنابراين انتظار مي رود كه شركت سامسونگ به زودي در يك نشست خبري سري گلكسي S22 را معرفي و رونمايي كند و به دنياي شايعات پايان دهد.

جديد ترين تصاوير فاش شده از جعبه گوشي هوشمند گلكسي S22 به همراه تصوير نماي جلويي گلكسي تب S8 اولترا نشان مي دهد كه گلكسي تب S8 اولترا بزرگترين مدل در تبلت هاي خانواده ي گلكسي تب S8 مي باشد كه در بالاي نمايشگرش بريدگي ديده مي شود.

شايعات منتشر شده در خصوص اين خانواده بيان مي كند كه گلكسي تب S8 با نمايشگر 11 اينچ و گلكسي تب S8 پلاس با نمايشگر 4/12 اينچ و گلكسي تب S8 اولترا با نمايشگر 6/14 اينچ سه عضو اين خانواده هستند كه گوشي پرچمدار اين مجموعه يعني گلكسي S8 اولترا از دو دوربين اصلي 12 مگاپيكسلي و دوربين ثانويه فوق عريض با زاويه ديد 120 درجه تشكيل شده است. طبق اطلاعات جديد سامسونگ روي سنسور اين دوربين تمركز بيشتري داشته و دوربين ثانويه اين تبلت براي جلسه ها ي مصاحبه هاي ويدئويي بهبود قابل توجهي داشته است.

با توجه به اين كه پخش شدن شايعات و انتشار تصاوير قبل از رونمايي از محصولات، اتفاق شايعه بوده و پيش از اين نيز تصاويري از نماي جلويي گوشي هوشمند گلكسي S22 اولترا پخش شده بود كه نشان مي داد اين مدل ظاهري جعبه مانند داشته و در رنگ هاي مشكي ، سبز، سفيد عرضه مي شود. خبرهاي جديد ضمن تائيد شايعات قبلي نشان مي دهد كه اين مدل در رنگ زيباي قرمز بورگاندي نيز عرضه مي گردد.

البته تصاويري از نماي پشت مدلي منتشر شده كه به گوشي هوشمند گلكسي S22 نسبت داده مي شود كه خيلي قابل اطمينان نمي باشد. چرا كه انتظار مي رود هر دو دستگاه هوشمند گلكسي S22 و گلكس  S22 پلاس با مجموعه دوربين مشابه با حسگر اصلي 50 مگاپيكسلي و دوربين 12 مگاپيكسلي با لنز اولترا وايد و دوربين تله فوتو 10 مگاپيكسلي را روانه بازار كردند.

در تصاوير منتشر شده يك جعبه گوشي هم ديده مي شود كه به گوشي پرچمدار اين خانواده گلكسي S22 اولترا نسبت داده مي شود و نشان مي دهد كمپاني سامسونگ در اين جعبه قلم لمسي  S Pen و كابل مبدل  USB Type-C به USB Type-c و ابزار اجكتور سيم كارت را تعبيه كرده است، البته سامسونگ پيش از اين اعلام كرده بود شارژر هاي موجود در جعبه تلفن هاي هوشمند آينده را در اختيار كاربران قرار نمي دهد، بنابراين انتظار گوشي هدفون يا شارژر را در اين جعبه نداشته باشيد. قيمت گوشي هاي هوشمند اين خانواده احتمالا از 799 دلار شروع مي شود كه به نظر مي رسد سامسونگ براي ماندن در چرخه رقابت با شركت هاي چيني محصولات خود را با قيمت مناسب تري به بازار عرضه مي كند.

اين مدل هاي جديد كه انتظار مي رود با قابليت هاي جالب و قابل توجهي روانه بازار گردند، به نظر مي رسد نسبت به مدل هاي گذشته با تغييرات گسترده تري عرضه مي شوند.. بنابراين اگر از علاقمندان به محصولات سامسونگ هستيد ، به زودي شاهد محصولات جديد و متنوع اين كمپاني در بازار خواهيد بود

 منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۰:۳۴ توسط:رضا موضوع:

حراج سيم كارت هاي تله كيش

اگر قرار باشد سيم كارت ها را براساس معروفيتشان دسته بندي كنيم قطعا سيم كارت هاي همراه اول و ايرانسل در صدر اين ليست قرار خواهند گرفت چرا كه سابقه ي فعاليشان به چندين سال ميرسد و همين امر باعث شده كه كه حتي كودكان و افراد سالمند نيز با اين اپراتورها آشنايي لازم را داشته باشد اما در اين ميان هستند اپراتورهايي كه از معروفيت ايرانسل همراه اول و يا حتي رايتل برخوردار نيستند اما خدمات خوب و قابل توجه اي را ارائه ميدهند خدماتي مانند قيمت مناسب سيم كارت و…سيم كارت هاي تله كيش يكي از اين سيم كارت هاي نام برده هستند

ارائه خدمات و سرويس هاي متنوع و مقرون به صرفه در قالب طرح هاي گوناگون مناسبتي از جمله تلاش هاي اين اپراتور براي جذب بيشتر مشتركين مي باشد. در همين راستا به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، تله كيش به مناسبت ايام دهه فجر، سيم كارت هاي دائمي خود را با تخفيف سي درصد در اختيار علاقمندان قرار مي دهد. اين طرح كه در راستاي حمايت از متقاضيان جديدالورود به شبكه تلفن همراه سازمان منطقه آزاد كيش ارائه مي شود؛ از روز 12 بهمن ماه 1400 به مدت 10 روز ( ايام دهه فجر) ادامه خواهد داشت و متقاضيان شركت كننده در طرح فروش ويژه سيم كارت دائمي تله كيش مي توانند ضمن برخورداري از تخفيف ويژه 30 درصدي قيمت سيم كارت، از بسته خوش آمد گويي رايگان يك گيگابايت اينترنت 30 روزه اين سيم كارت ها هم بهره مند شوند.

علاقمندان به خريد سيم كارت هاي دائمي تله كيش مي توانند با مراجعه حضوري به دفتر امور مشتريان اين اپراتور به آدرس : جزيره كيش، بلوار سنايي، ساختمان تله كيش در بازه زماني اجراي طرح نسبت به خريد و دريافت سيم كارت اقدام نمايند. البته اين اپراتور امكان خريد غير حضوري و آنلاين را نيز براي علاقمندان به خريد در فروشگاه آنلاين تله كيش به آدرس sim.telekish.ir فراهم نموده است كه لازم است مشتركين بعد از مراجعه به فروشگاه آنلاين تله كيش و انتخاب و رزرو شماره مورد نظر، ظرف مدت 30 روز با در دست داشتن كد پيگيري و كارت ملي به امور مشتريان تله كيش مراجعه كرده و نسبت به تحويل سيم كارت خريداري شده؛ اقدام نمايند.

شركت اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد كيش در سال هاي اخير با جذب مشاركت بخش خصوصي توانسته به عنوان بازوي اجرايي فعال در زمينه هاي مختلف بسيار موفق عمل كرده و توانسته خدمات و سرويس هاي متنوعي را در اختيار مشتركان خود قرار دهد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۳:۳۵ توسط:رضا موضوع:

فرصتي استثنايي براي تبديل سيم كارت هاي اعتباري همراه اول به دائمي

همراه اول  كه هميشه سعي كرده است كه به مشتريان خود امكاناتي دهد تا بتواند رضايت آنها را جذب كند و هميشه موفق بوده است و هميشه سعي كرده كه بتواند هم نياز هاي مشتريان را برآورده كند. يكي از اين كار هايي كه براي رفاه مشتريانش انجام داده است اين بوده كه سيم كارت اعتباري خود را با حفظ شماره به دائمي تبديل كنند.

 مزيت هاي تبديل سيم كارت اعتباري همراه اول به دائمي، با در نظر گرفتن ارزش ريالي سيم كارت هاي دائمي، اعتبار سرمايه اي سيم كارت هاي دائمي، تفاوت در نحوه پرداخت هزينه ها و صورتحساب ها، تفاوت در تعرفه ها و فرايند خاص نحوه سلب امتياز در سيم كارت هاي دائمي و ....، بسيار زياد بوده و براي مشتركان اعتباري كه تمايل به حفظ شماره و تبديل آن به سيم كارت دائمي را دارند، يك فرصت استثنايي و منحصر بفرد است كه تنها با پرداخت 100 هزار تومان كه از اين مبلغ 36 هزار تومان بابت تضمين پرداخت محاسبه مي گردد، امكان پذير است.

البته قرار است، اين فرصت استثنايي در كمپين جديدي كه از اول بهمن آغاز شده و تا پايان اسفند ماه 1400 ادامه دارد؛ با شرايط خاص و ويژه براي مشتركين اعتباري فراهم گردد. فرصتي كه لازم است از سوي مشتركين اعتباري همراه اول، غنيمت شمرده شود. چرا كه با صرف وقت و هزينه كمتر، امكان بهره مندي از خدمات سيم كارت هاي دائمي برايشان فراهم خواهد شد.

بنابراين مشتركين سيم كارت اعتباري همراه اول كه بنا به هر دليلي تمايل دارند، سيم كارت اعتباري خود را با حفظ شماره قبلي به سيم كارت دائمي تبديل كنند، فقط كافي است از فرصت ايجاد شده در كمپين جديد استفاده كنند.

مهمترين مزيت اين كمپين جديد، تخفيف 30 درصدي هزينه تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي مي باشد كه به موجب آن هزينه تبديل سيم كارت از 100 هزار تومان به 70 هزار تومان كاهش يافته و مشتركان مي توانند تنها با پرداخت 70 هزار تومان كه مبلغ 36 هزار تومان آن بابت تضمين پرداخت محاسبه مي گردد، به اين امر اقدام نمايند. علاوه بر اين استفاده كنندگان از اين طرح از بسته خوش آمد گويي سيم كارت دائمي همراه اول كه شامل يك بسته اينترنت 30 گيگابايت به مدت يك ماه از زمان فعال سازي مي باشد، برخوردار مي گردند.

روش هاي تبديل سيم كارت هاي اعتباري به دائمي همراه اول در كمپين جديد:

 

فروشگاه آنلاين همراه اول

 

يكي از راحت ترين و بي دردسر ترين روش هاي تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي همراه اول، از طريق فروشگاه آنلاين همراه اول مي باشد.

 

آخرين نسخه اپليكيشن همراه من

 

براي اين كار لازم است؛ ابتدا آخرين نسخه اپليكيشن" همراه من "را بر روي گوشي خود نصب كنيد. سپس با ورود در اپليكيشن همراه من ، در بخش" خدمات" قسمت " سيم كارت" را انتخاب كنيد. سپس در اين قسمت، گزينه " تبديل به دائمي " را انتخاب كرده و با انجام مراحل بعد سيم كارت اعتباري خود را به سيم كارت دائم تبديل كنيد. ( توجه داشته باشيد در حال حاضر اين برنامه تنها بر روي گوشي هاي اندرويد قابل اجرا مي باشد.)

 

مراجعه به مراكز فروش و خدمات حضوري:

 

اين روش كه در شرايط شيوع مجدد گونه اميكرون، اصلا توصيه نمي شود، نيازمند مراجعه حضوري مالك سيم كارت به مراكز فروش مي باشد. به همراه داشتن كارت ملي و سيم كارت فعال در هنگام مراجعه ضروري بوده و مراحل تبديل بعد از تكميل و امضاي فرم مربوط نهايي خواهد شد.

با توجه به اين كه همراه اول از بيشترين تعداد مشترك در بين اپراتورهاي كشور برخوردار بوده و ارزش سيم كارت هاي دائمي اين اپراتور به مراتب بسيار بيشتر از ساير سيم كارت هاي موجود در بازار ميباشد، فرصت ايجاد شده، يك شرايط خاص و ويژه براي مشتركين اعتباري اين اپراتور است كه مي توانند به راحتي به جمع مشتركان سيم كارت هاي دائمي همراه اول اضافه شده و از مزاياي آن بهره مند گردند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۳:۵۰ توسط:رضا موضوع: