رندباز رندباز .

رندباز

در صورت شكستن خشاب سيم كارت چه بايد كرد؟

هميشه سيم كارت جز مهم ترين بخش هاي يك گوشي بوده است و جز سخت افزار هاي گوشي به حساب مي آمده است.سيم كارت كه از همه نظر براي يك فردي كه گوشي هوشمند دارد مهم است چون از طريق سيم كارت به دوستان و خانواده اش زنگ بزند . براي همين سيم كارت جز وسايل مهم  گوشي هوشمند است.

در گذشته كه سيم كارت ها اندازه بزرگتري داشتند، در پشت باتري و زير درب پشت گوشي هاي تلفن همراه سوكت يا كانكتور سيم كارت قرار داشت كه محل قرارگيري سيم كارت ها بودند.كانكتور سيم كارت و مموري كارت كه معمولا فلزي بودند، به صورت يك چهارچوب شيارهايي در طرفين داشتند كه براي قرار دادن سيم كارت و كارت حافظه به صورت كشويي در كنار و يا زير باتري گوشي مورد استفاده قرار مي گرفتند. بنابراين در آن زمان براي تعويض سيم كارت لازم بود ابتدا باتري را خارج كرده، سپس نسبت به اين كار اقدام نمود.

در گوشي هاي هوشمند نسل جديد محل قرار گيري سيم كارت به طور كامل تغيير كرده و با كوچكتر شدن سيم كارت ها، تغيير در طراحي گوشي هاي هوشمند نيز صورت گرفت و محل قرار گيري سيم كارت ها به ديواره هاي كناري گوشي هاي هوشمند انتقال يافت. اين تغيير كه بيشتر به خاطر باريك شدن قطر گوشي و مقاومت بهتر در برابر آب و رطوبت صورت گرفته است، باعث تولد خشاب سيم كارت ( نگهدارنده سيم كارت )گرديد .

سيم كارت ها قطعات كوچك اما مهمي در گوشي هاي هوشمند هستند كه داراي حافظه، پردازنده و حتي مجهز به يك سيستم عامل مخصوص مي باشند و بخش مهمي از عملكرد گوشي هوشمند به آنها بستگي دارد، بنابراين حفظ و نگهداري از آن بسيار مهم مي باشد. خشاب سيم كارت به عنوان محفظه نگهدارنده سيم كارت معمولا از جنس فلز يا پلاستيك ساخته مي شود و با توجه به نوع و مدل گوشي هوشمند مي تواند تكي يا دو گانه باشد.

در گوشي هاي هوشمند جديد ديگر نيازي به باز كردن درب پشتي دستگاه براي جاگذاري سيم كارت نداريم و به راحتي با استفاده از يك سوزن سيم كارت؛ امكان جاگذاري سيم كارت و مموري فراهم مي شود. خشاب سيم كارت معمولا يك چارچوب است كه سيم كارت را در بر مي گيرد و براي قرار گيري پايه هاي چيپ سيم كارت بر روي فضاي طراحي شده در داخل گوشي آن را به صورت كشويي به داخل دستگاه هدايت مي كند. شار دادن آن خشاب سيم كارت به بيرون باز مي شود و با ارتقا ساخت قطعات موبايل و تغيير محل قرار گيري سيم كارت و تبديل آن به خشاب، نصب و تعويض سيم كارت و مموري كارت بسيار آسان تر شده است، ولي احتياج به دقت و ظرافت بيشتري داشته و كوچكترين بي دقتي باعث شكستن خشاب و يا آسيب به آن مي شود. از آنجا كه خشاب سيم كارت قطعه اي مهم با ويژگي حساس در گوشي تلفن همراه مي باشد؛ در صورت شكستگي يا ترك خوردگي، عملكرد گوشي را به طور كامل با اختلال مواجه مي كند.

مشكل شكستن خشاب سيم كارت به دليل ظرافت طراحي و ساخت اين وسيله بسيار رايج بوده و خوشبختانه در بازار قطعات موبايل، براي تمامي مدل ها قطعه جايگزين وجود دارد كه كاربران مي توانند به راحتي هم به صورت حضوري و هم به صورت اينترنتي با جستجوي كلمه خشاب سيم كارت به همراه مدل گوشي و يا تبلت از فروشگاه اينترنتي فروش قطعات موبايل خريداري نمايند.

البته در صورتي كه خشاب سيم كارت در داخل گوشي هوشمند شما شكست، لازم است ابتدا با استفاده از يك سوزن مخصوص سيم كارت، خشاب را از جاي خود خارج كنيد.

براي اينكار ابتدا گوشي هوشمند خود را با فشار دادن دكمه پاور خاموش نماييد، سپس سوزن سيم كارت را در سوراخ مخصوص خشاب سيم كارت قرارداده و مقداري فشار دهيد تا خشاب از جاي خود خارج شود. در اين مرحله با موچين يا يك پنس نوك تيز تلاش كنيد تا آن را از شيار مورد نظر خارج كنيد. در مرحله بعد سيم كارت و مموري كارت را برداشته و با تهيه يك خشاب جديد آن را جايگزين سازيد. در صورت باز نشدن خشاب و گير كردن آن نيز بهتر است به يك تعمير كار موبايل مراجعه كنيد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۶:۴۸ توسط:رضا موضوع:

سيم كارت هاي دانش آموزي پاياني براي آسيب هاي فضاي مجازي

در اين روز ها كه ويروس كرونا سايه افكنده بر روي زمين و همه انسان ها درگير هستند و همه مشاغل تحت تاثير اين ويروس هستند. اما در اين مدت دانش آموزان  از همه قشرها بيشتر آسيب ديدند و از حضور در مدارس محروم شده اند و اين كار براي معلم ها بسيار سخت شده است .اين براي خانواده ها هم بسيار سخت شده كه دانش آموزان در خانه تحصيل مي كنند و از حضور در كلاس هاي درسي بي نصيب مانده اند

در همين راستا عضو كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس گفت : " سال گذشته پيشنهادي در كميسيون آموزش و تحقيقات مطرح شد كه در كشور يك مدلي براي توليد سيم كارت هاي مخصوص دانش آموزي طراحي شود . چرا كه قطعا مي تواند بسياري از آسيب هايي كه دانش آموزان را در فضاي مجازي تهديد مي كند، كاهش دهد. "

پيش تر از اين وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت و گويي بيان نمودند: اينترنت ايمن، فضاي آموزش هاي الكترونيكي را امن تر خواهد كرد و در اين راستا آموزش و پرورش مي تواند به عنوان اولين دستگاه، همكاري خود را اعلام كرده و الگويي براي ديگر دستگاه ها جهت استفاده از اينترنت ايمن باشد.

در اين خصوص عضو كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه اگر وزير ارتباطات دنبال ايجاد فضاي ايمن در آموزش هاي الكترونيك است؛ بايد راهكار آن را نيز خود ارائه دهد، اظهار كرد : اپليكيشن شاد كه براي آموزش مجازي فراهم شده، بستر مناسبي بوده كه همراه اول ايجاد كرده است؛ اما بخش هايي از آن به لحاظ محتوايي با كمبودهايي مواجه است كه مي طلبد آموزش و پرورش براي تقويت آن اقدام نمايد.

از نظر اين نماينده مجلس لازم است يك چندگانگي در بستر اپليكيشن شاد ايجاد شود تا قابليت هاي متنوعي كه در اين فضا وجود دارد از اين توانمندي برخوردار باشد كه تمام گروه هاي دانش آموزي را در خود جمع كند. چرا كه برخي مدارس خاص همچون مدارس غير دولتي يا استعدادهاي درخشان تمايلي براي فعاليت در اين بستر ندارند.

برنامه شاد به عنوان يك پلتفرم آموزشي در شرايطي به كمك دانش آموزان آمد كه پاندمي كرونا مدارس را تعطيل كرده بود و اين سيستم آموزش مجازي به عنوان يك راهكار براي ارتباط بين دانش آموزان و معلمان و ادامه روند آموزش از سوي آموزش و پرورش معرفي گرديد. البته برنامه شاد نيز مانند هر برنامه نوپاي ديگري، مشكلات عديده اي دارد كه به علت سرعت پايين و محدوديت هاي فراوان از سوي مدارس به خوبي مورد استقبال قرار نگرفت.

محمد وحيدي به عنوان عضو كميسيون مجلس با اشاره به اين كه مدارس تمايل دارند در فضاهايي فعاليت كنند كه از قابليت و سرعت بيشتري برخوردار هستند و مي توانند ارتباطات گسترده و چند سويه اي را برقرار كنند و مكانيسم تدريس فعال داشته باشند و همزمان با تدريس، نظرات را دريافت كرده و انعكاس دهند؛ بنابراين بايد رويكرد تقويت اين موارد را در اپليكيشن شاد بكار گيريم، پيشنهاد داد : در اين دوران پسا كرونا به سمت هوشمند سازي مدارس حركت كرده و از اين طريق آموزش مجازي را تقويت كنيم. چرا كه از نظر ايشان هوشمند سازي مدارس يك اولويتي است كه فضاي تدريس كلاس را حتي در اختيار افراد خارج از كلاس هم قرار مي دهد و اين از شاهكارهاي دوره آموزش مجازي است كه تدريس در كلاس هاي بسته را به فضاي باز انتقال داده است.

در شرايط كنوني كه آموزش مجازي بسيار مهم تلقي مي شود، بهتر است از تهديدها به عنوان فرصت استفاده كرد و با ارتقا برنامه هايي مانند برنامه شاد براي همه گيري جريان آموزش مجازي استفاده كرد و با برطرف كردن مشكلات فني و رفع محدوديت هاي اين برنامه، يك نسخه بدون عيب با قابليت هاي پيشرفته در اختيار دانش آموزان و معلمان قرار داد كه بتواند به نوعي از نگراني هاي خانواده ها كم كند.

نماينده مردم بجنورد، سملقان، جاجرم،گرمه، راز و جرگلان در مجلس يازدهم يادآور شد: در شرايط كنوني هزاران نوع تدريس در اپليكيشن شاد بارگذاري شده است كه هم دانش آموزان و هم اوليا مي توانند از بين آنها انتخاب كنند . ضمن اين كه معلمان هم مي توانند از اين براي تجربه اندوزي استفاده كنند. كما اين كه در سال هاي گذشته يكي از اقداماتي كه در آموزش و پرورش انجام داديم تبادل تجربه بين معلمان بود كه آموزش مجازي بستر آن را فراهم كرد.

آنچه كه بديهي است اپليكيشن شاد نياز به توجه و اهتمام جدي مسئولان امر دارد تا بتواند به عنوان يك پلتفرم آموزشي كامل و جامع در مدارس مورد استفاده قرار گيرد. در همين راستا در جهت ايمن سازي فضاي مجازي براي دانش آموزان نيز توليد سيم كارت هاي دانش آموزي با قابليت هاي نظارتي مي تواند به عنوان يك راهكار مناسب، اندكي از دغدغه ها و نگراني هاي خانواده ها را كاهش دهد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۰:۰۵ توسط:رضا موضوع:

لوگوي جديد ايرانسل، سر و صدا به پا كرد

شركت ايرانسل در اين سالها توانسته با اقدام هاي تحسين برانگيز و امكانات بسيار عالي توانسته مشتركانش را بسيار راضي كند و در بين مردم يكي از اپراتور هاي موفق نام بگيرد با اين حال در چند روز با اقدام جنجالي باعث سر و صدا ميان مردم شده است .اين اقدام كه به عوض كردن لوگوي شركت بوده باعث اين شده كه خيلي ها به نبود طراح خلاق براي اين لوگوي باعث شده كه جنجال به پا شود

با نگاهي اجمالي به تاريخچه برندهاي معروف در جهان به راحتي مي توان دريافت كه لوگو يك بخش بسيار مهم از كسب و كار است. در فرايند برند سازي، طراحي لوگو يك گام بسيار مهم و درخشان مي باشد كه به كسب و كار مورد نظر هويت بخشيده و باعث بهتر ديده شدن برند مورد نظر مي شود.

يك لوگوي حرفه اي با برقراري ارتباط مثبت با مخاطبان، بين مشتريان اعتماد ايجاد كرده و وفاداري به برند را تقويت مي كند. از آنجا كه از طريق لوگو به راحتي مي توان نوع فعاليت و يا خدمات را به بازار معرفي كرد، بنابراين دقت در انتخاب يك طرح خاص و ويژه و توجه به همه نكات ريز و درشت به تنهايي يك تبليغ موثر و مفيد براي جذب مشتري مي باشد.

لوگو واقعا چيزي فراتر از يك نماد و تصوير است كه در طول زمان بر اساس سليقه دستخوش تغييرات گردد، زيرا لوگوي هر برند به عنوان اولين و مهمترين زيرساخت شناسايي مشتريان، باعث برقراري ارتباط افراد با برند مورد نظر شده و در طول زمان آن چنان در ذهن و فكر افراد نقش مي بندد كه به راحتي قابل جايگزيني و يا حتي تغيير نمي باشد. هر چند كه اين امر اصلا به نفع برند ها نيز نبوده و هرگز نمي توان لوگوي برندي كه در ذهن مخاطب جاودانه شد را به راحتي پاك و يا حتي جايگزين كرد.

خبر تغيير لوگوي ايرانسل و يا به نوعي رونمايي از لوگوي جديد ايرانسل از آن دست خبرهايي بود كه امروز در فضاي مجازي به نوعي همه را شوكه كرد. تغيير لوگوي برندي مانند ايرانسل كه يكي از شركت هاي مخابراتي برتر در كشور شناخته مي شود، به نوعي يك تحول اساسي محسوب مي شود كه قطعا بازخوردهاي زيادي به همراه خواهد داشت. چرا كه لوگوي جديد نشان دهنده ذوق و سليقه نوين اين شركت خواهد بود كه در قالبي متفاوت در معرض ديد عموم قرار گرفته و به نوعي بر قضاوت مشتريان از برند و نوع خدمات تاثير گذار است.

هرچند كه تغيير لوگوي اپراتور ايرانسل از سوي مدير عامل اين شركت ارتقاي ارتباط كاركردي با مشتركين، پيوند عاطفي و زيبايي شناسي نوگرايانه در هويت سازماني و به نوعي نوسازي برند اعلام شده است ولي از سوي كاربران خيلي مورد استقبال و تاييد واقع نشد و بيشتر كاربران آن را به لوگوي" بيسكوييت گرجي" تشبيه كردند.

نظراتي كه در صفحات مجازي بيان شده، نشان مي دهد كه بيشتر كاربران نه تنها تغيير لوگو را نپسنديده بودند؛ بلكه انتقادات زيادي نيز به طرح جديد وارد كردند كه از آن جمله مي توان به اين نظرات اشاره كرد:

Cizafist : بر اساس ريديزاين شركت مادر پيش رفته اما خيلي بد و مبتدي. لوگوي قبلي هم خوب نبود، اينم خوب نيست.

Spring-a-b : زرد، رنگ قبلي ايرانسل هست اما تركيبش با سياه با اين ضخامت؛ اصلا حس يك شركت ارتباطات رو نميده، هيچ ظرافت و هيچ حس خوبي

Lanternstudio.co : به خاطر استفاده از رنگ مشكي لوگو پويايي قبل و نداره و استفاده متن انگليسي و فارسي كنار هم،كار رو خيلي بازاري كرده

Behradbayatii : فك كنم تو پينت ديزاين كردن

Atenazarasvand : غير حرفه اي، فونت نامناسب، تركيب بندي صفر، اثر كودكي 9 سال

Rasool-ariaey: به نظرم حذف رنگ آبي ( با توجه به حس اعتمادي كه منتقل ميكنه) و تضاد بين رنگ هاي زرد و مشكي كار رو خراب كرده

در حالي كه صفحات مجازي پر شده از نظرات مختلفي كه بيشتر نشان دهنده عدم پذيرش اوليه اين لوگو از سوي كاربران مي باشد، رونمايي از لوگوي جديد ايرانسل قطعا با جنبه هاي استراتژي بازاريابي اين شركت مطابقت داشته و هدف اصلي آن چيزي فراتر از يك تغيير ظاهري مي باشد.

به نظر مي رسد بايد بپذيريم ايرانسل در آستانه سال جديد در مسير تحولي بنيادي گام نهاده و با انتخاب نسخه اي ساده و مينيمال از لوگوي خود تلاش مي كند تا در جهان پر سرعت امروز، خدمات خود را با سرعت و سادگي ارائه دهد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۹:۴۰ توسط:رضا موضوع:

مشكل گلكسي اس 22 اولتراي سامسونگ تا چه حد جدي است

زمان زيادي از به وجود آمدن گوشي همراه مي گذرد و تا به امروز مدل هاي مختلفي به وجود آمده است .يكي از كمپاني هايي كه در طراحي گوشي بسيار خوب است و هميشه سر زبان ها بوده است شركت سامسونگ بوده است كه گوشي هاي بسيار جذاب و عالي طراحي كرده است اخيرا پرچمدار خود را معرفي كرده است كه بي شك رقيب بزرگي براي كمپاني اپل و آيفون 13هست

در اين بين برخي از كاربران كه دستگاه هاي خود را زود دريافت كردند، متاسفانه بر وجود مشكل در صفحه نمايش جديدترين تلفن هوشمند برتر سامسونگ اشاره كردند. اين مشكل كه از سوي دارندگان نسخه اگزينوس گلكسي اس 22 اولترا با انتشار ويديوها و تصاوير از دستگاه منتشر شده است؛ از سوي يكي از مديران رسمي انجمن تاييد شد. تعداد گزارش هاي منتشر شده نشان مي دهد كه اين مشكل سراسري بوده و بسياري از كاربران پرچمدار جديد سامسونگ را با مشكل مواجه كرده است.

طبق تحقيقات اوليه اين مشكل به طور كلي زماني ظاهر مي شود كه صفحه نمايش در تعريف +WQHD استفاده شود. بنابراين وقتي كه رزولوشن روي wQHD و حالت صفحه روي Natural تنظيم شود، ممكن است نمايشگر در هنگام پخش ويدئوهاي يوتيوب يا باز كردن قفل دستگاه دچار مشكل شود.

مشكل سوسو زدن نمايشگر نسخه اگزينوس گلكسي اس 22 اولترا قبل از رسمي شدن اين تلفن هوشمند هم ديده شده بود، اما با توجه به اين كه اين مشكل هم چنان به صورت كلي براي همه مصرف كنندگان ديده مي شود، نشان از عدم رفع كامل مشكل از سوي سامسونگ است.

سامسونگ هميشه نرم افزار بدون باگ و رواني را در اختيار كاربران قرار مي داد و قطعا يكي از دلايل محبوبيت اين برند كره اي، همين موضوع مي باشد. هر چند كه مشكل موجود در گوشي هاي هوشمند جديد سامسونگ بسيار جزئي بوده و مي تواند در آينده از طريق يك بروز رساني كاملا بر طرف گردد. ولي در حال حاضر تا زمان ارائه راه حل مناسبي از جانب سامسونگ براي رفع نهايي اين مشكل، بهتر است كاربران از وضوح WQHD در حالت رنگ Natural استفاده نكنند.

گوشي هوشمند گلكسي اس 22 اولترا با قويترين سخت افزاري كه در حال حاضر در بازار يافت مي شود و نمايشگر فوق العاده مدرن و پيشگامش كه از تمامي قابليت هاي روز دنيا پشتيباني مي كند، يك تلفن همراه تقريبا ايده ال است كه انتظارات از آن بسيار بالاست و به نظر مي رسد بروز چنين مشكلي، نگراني هايي را براي كاربران ايجاد كرده كه اميد مي رود به زودي از جانب سامسونگ به درستي پاسخ داده شود.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۰:۴۱ توسط:رضا موضوع:

راهكارهايي براي بالا بردن سرعت اينترنت

اين روز ها كه نزديك به عيد هستيم و همه  مي خواهند در خانه بمانند و از اوقات فراغت استفاده كنند اينترنت و گوشي هاي همراه بسيار اهميت پيدا ميكند .بعضي موقع ها هم كه اينترنت سرعت پاييني دارد كه با بعضي كارها مي توانيم سرعت اينترنت را بالا ببريم تا بتوانيم از اينترنت به خوبي استفاده كنيم

از آنجا كه كندي سرعت اينترنت انجام همه امور را با اختلال ايجاد مي كند و مدت زمان انجام كارها را افزايش مي دهد و باعث هدر رفتن بخش زيادي از زمان مي گردد؛ تقريبا همه افراد به دنبال راهكارهايي براي از بين بردن اين معضل هستند.

كم شدن سرعت اينترنت مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد، در اينجا به 6 مورد از مهمترين آنها اشاره مي كنيم.

موقعيت نامناسب روتر

اگر با روتر فاصله زيادي داريد و اشيايي مثل ديوار، سقف و ... بين شما و روتر قرار دارد، به صورت طبيعي سرعت اينترنت كاهش مي يابد.

اتصال چندين دستگاه به يك خط واي فاي

متصل بودن چندين دستگاه به يك خط واي فاي و استفاده همزمان همه دستگاه ها از اينترنت، مي تواند يكي از اصلي ترين دلايل كندي اينترنت شما باشد.

تراكم بالاي خطوط واي فاي

اين مشكل كه بيشتر در آپارتمان ها و برج ها ديده مي شود ،زماني رخ مي دهد كه چندين روتر از يك كانال استفاده مي كنند كه اين امر باعث كندي سرعت اينترنت مي شوند.

پوشش ضعيف 4G

به طور معمول هنگامي كه تعداد زيادي از افراد در يك مكان جمع شده و به يك آنتن 4G متصل مي شوند، سرعت به ميزان قابل توجهي كند مي شود. وجود اين اختلال حتي براي اينترنت 4G  كه به عنوان اينترنت پر سرعت شناخته مي شود؛ نيز غير قابل اجتناب است.

وجود نويز

با توجه به اين كه بيشتر روترها و وسايل مانند تلفن هاي بي سيم، ماكروويو ها و... روي باند 2.4 گيگاهرتز كار مي كنند، وجود اين وسايل امكان ايجاد نويز براي روتر را افزايش داده و سرعت اينترنت را  به ميان قابل محسوسي كاهش مي دهد.

ضعيف بودن تلفن همراه

اگر سرعت اينترنت براي ديگران مطلوب بوده و در زمان استفاده شما كاهش مي يابد، احتمالا مشكل اصلي سرعت پردازش پايين گوشي هوشمند شما مي باشد.

در هرصورت اگر با كندي سرعت اينترنت مشكل داريد، در اينجا راهكارهايي براي بهبود سرعت اينترنت بيان شده است كه در صورت استفاده از آنها مي توانيد سرعت اينترنت خود را بهبود ببخشيد.

بررسي تنظيمات اينترنت

اولين و مهمترين گام در جهت بهبود سرعت اينترنت، بررسي تنظيمات اينترنت روي گوشي هوشمند مي باشد. گاهي وقتها گوشي هوشمند به صورت پيش فرض با سرعت 3G يا كمتر محدود شده كه بعد از بررسي بهتر است آن را به  4G  ارتقا دهيد.

 براي اينكار ابتدا وارد Setting  گوشي هوشمند خود شده و در بخش  Network and Internet  وارد  قسمت  mobile Network شويد و در بخش Preferred Network type اينترنت را به  4G  ارتقا دهيد.

نصب برنامه هايي با حجم مناسب و يا كم

اگر گوشي هوشمندتان پردازنده ضعيفي داشته و يا جزء گوشي هاي قديمي به شمار مي آيد، بهتر است از نسخه هاي سبك تر اپليكيشن ها استفاده كنيد. چون در اين نوع از گوشي هاي هوشمند يكي از اصلي ترين دلايل كند شدن سرعت اينترنت، پردازش ضعيف دستگاه مي باشد كه با استفاده  از نسخه مناسب، اختلالي در پردازش ايجاد نشده و سرعت اينترنت به ميزان قابل توجهي بهبود مي يابد.

بستن برنامه هاي پس زمينه ويندوز

اگر از ويندوز 10 استفاده مي كنيد، حتما برنامه هاي پس زمينه را غير فعال كنيد. چرا كه در اين نوع ويندوز بدون آگاهي شما، برنامه هاي زيادي فعال ميگردد كه در صورت باز بودن علاوه بر مصرف بيشتر اينترنت، سرعت آن را نيز كاهش مي دهد. براي متوقف كردن اين برنامه ها ابتدا وارد Setting  گوشي هوشمند شده و در بخش  Privacy  قسمت Background app را غير فعال سازيد.

فعال كردن Data saver

در صورت استفاده از مرورگر كروم، حتما  Data saver  را فعال سازيد، چرا كه با فعال سازي آن، صفحات وب براي شما به صورت فشرده به نمايش در مي آيد كه در آن صورت هم سرعت اينترنت افزايش يافته و هم مصرف آن كاهش مي يابد. براي فعال سازي Data saver   ابتدا وارد مرورگر كروم شده و از قسمت منو گزينه  Setting را انتخاب كنيد و در اين بخش Data saver  را فعال سازيد.

حال اگر از مشتركين اپراتور ايرانسل هستيد، راهكارهايي اختصاصي ديگري نيز براي افزايش سرعت اينترنت شما وجود دارد كه در اينجا به آن اشاره مي كنيم:

تست سرعت

در زمان كند بودن سرعت اينترنت بهتر است؛ ابتدا سرعت اينترنت دستگاه خود را تست كنيد. پس با مراجعه به بخش " تست سرعت اينترنت ايرانسل" اين كار را انجام دهيد.

تنظيمات مجدد اينترنت

اگر بعد از تست كردن سرعت اينترنت ؛ نتيجه تست سرعت قابل قبول نبود، بهتر است تنظيمات اينترنت خود را تغيير دهيد. براي اين كار با شماره گيري   # 2 * 4 * 555 *  تنظيمات اينترنت را دريافت و ذخيره كنيد.

اگر بعد از تنظيمات مجدد؛ همچنان مشكل سرعت اينترنت پابرجاست و شما را آزار مي دهد، مي توانيد به اپليكيشن "ايرانسل من" مراجعه كرده و در بخش " ارتباط با ما " وارد قسمت " ارجاع و پيگيري درخواست" شده و شكايت خود را ثبت نماييد.

كارشناسان اپراتور ايرانسل بعد از بررسي مشكل با شما تماس گرفته و شما را در جريان روند حل مشكلتان قرار مي دهند.

البته اگر از مودم TD- LTE  استفاده مي كنيد و مشكل كندي سرعت اينترنت داريد، بهتر است به نكات زير توجه كنيد:

مودم را در بهترين مكان قرار دهيد

بهتر است مودم را در جاهاي مختلف خانه يا محل كار خود قرار داده و ميزان آنتن دهي آن را بررسي كنيد. در نهايت مودم را در جايي كه بيشترين چراغ هاي آنتن روشن است، قرار دهيد.

دقت فرماييد موانعي مثل ديوار و يا پنجره مي تواند از ميزان آنتن دهي مودم بكاهد.

از جاي ثابت استفاده كنيد

قرار دادن مودم TD- LTE در جاي ثابت كه لرزنده و يا بي ثبات نباشد، باعث مي شود كه اين مودم ها بيشترين بازدهي را داشته باشند. بنابراين ثابت بودن جاي مودم براي افزايش سرعت اينترنت بسيار امر مهمي مي باشد.

در نهايت انتظار مي رود بعد از رفع كليه مشكلات سرعت اينترنت به ميزان قابل توجهي بهبود پيدا كند. البته اين روزها كه علت كندي اينترنت از سوي مسئولان به كاهش پهن باند و بالا بودن تقاضاي مردم بيان شده، لازم است تدابير لازم از سوي دولت براي افزايش سرعت اينترنت انديشيده شود.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۵:۱۷ توسط:رضا موضوع:

كدهاي كاربردي ايرانسل

هميشه اپراتور هاي همراه راه حلي را براي كساني كه شرايط انلاين نشدن را دارند بتوانند از آن راه ها استفاده كنند. يكي از اين شركت ها كه بسيار هم ثابت قدم بوده خيلي از اين نوع راه براي مشتركانش استفاده مي كنند اپراتور ايرانسل هست كه امكان خريد اينترنت و بسته ها رو ميده.

كدهاي كاربردي همان كدهاي ستاره مربعي هستند كه امروزه تقريبا براي انجام همه امور از آنها استفاده مي كنيم. فرقي نمي كند مشترك كدام اپراتور باشيد، امكان بهره مندي از كليه خدمات مانند: خريد، انتقال شارژ، پرداخت قبوض و ... براي همه مشتركين سيم كارت هاي همراه اول، ايرانسل و رايتل وجود خواهد داشت، فقط كافي است از آنها مطلع باشيد تا در سريع ترين زمان ممكن، خدمات مورد نياز را دريافت كنيد.

البته اگه مشترك اپراتور ايرانسل هستيد، در اينجا به چند تا از پركاربردترين اين كدها اشاره مي كنيم:

 كد كاربردي #7*

با شماره گيري اين كد خدمات متنوعي در اختيار مشتركين ايرانسل قرار مي گيرد مانند:

شارژ

پرداخت قبوض آب و برق

پرداخت قبض ايرانسل

خريد بسته هاي اينترنتي و مكالمه

افزايش سقف مصرف

تكميل تراكنش هاي ناتمام

 

كد همه كاره ايرانسل #555*

اين كد همان طور كه از نامش پيداست، بسيار كاربردي بوده و مجموعه اي از خدمات مورد نياز مشتركين را ارائه مي دهد. البته مشتركين ايرانسل مي توانند با دانلود يا نصب اپليكيشن " ايرانسل من " نيز به تمامي مواردي كه براي مديريت سيم كارت به آن احتياج دارند، دسترسي پيدا كنند .

 كد همه كاره نيز مجموعه اي از سرويس ها و خدمات مورد نياز مشتركين ايرانسل را به آنها ارائه مي دهد.

 به جدول زير توجه كنيد.

 

نوع خدمت

كد كاربردي

منوي اطلاعات حساب

# 1 *555*

خريد بسته هاي اينترنت همراه

# 5 * 555 *

خريد بسته اينترنت ثابت

# 8 * 555 *

شارژ كيف پول

# 11 * 555 *

پيگيري سفارش

# 22 * 555 *

دريافت پيشنهادات فصلي

# 6 * 555 *

خريد بسته مكالمه ايرانسلي

# 55 * 555 *

تعويض سيم كارت به نسل چهار

# 134 * 555 *

خريد محصولات ايرانسل

# 16* 555 *

تبديل سيم كارت اعتباري ايرانسل به دائمي

# 9 * 1 555 *

 

 

علاوه بر آنچه كه گفته شد، بر اساس جدول زير كدهايي وجود دارند كه با شماره گيري آنها مشترك ايرانسل مي تواند خدمات متنوعي را دريافت نمايد. خدماتي كه هر كدام به نوبه خود، راهگشاي مشكلات مشتركين مي باشد.

 

نوع خدمت

كد كاربردي

شارژ آفلاين ( شارژي كه از فروشگاه يا دستگاه خودپرداز يا دستگاه كارتخوان خريداري شده)

# شماره رمز 12 يا 16 رقمي *141*

شارژ شگفت انگيز ايرانسل

# شماره رمز 12 رقمي*144*

انتقال شارژ خط به خط

# رمز* مبلغ* شماره موبايل * 142*

چك كردن مناطق تحت پوشش 4G

20#*

شگفتي هاي ايرانسل

4444#*

بسته شگفتي ويژه مكالمه

1#*4444*

بسته شگفتي ويژه اينترنت

# 2 * 4444 *

خدمات آهنگ پيشواز ايرانسل

# 777 *

سرويس شارژ و اينترنت اضطراري ايرانسل

# 815 *

تبديل سيم كارت اعتباري ايرانسل به سيم كارت دائم

#70 *

 

اگر از مشتركين ايرانسل هستيد، مطمئن باشيد كه اين كدهاي كاربردي همواره مورد نياز شما بوده و در شرايط سخت مانند تمام شدن شارژ به كمكتان خواهد آمد. از آنجا كه براي استفاده از اين كدها بدون نياز به باز كردن مرورگر يا نصب اپليكيشني خاص مي توان دسترسي سريع و ايمن به طيف گسترده اي از خدمات اپراتور ايرانسل داشت، اين كدها به عنوان ميانبر به مشترك كمك مي كند تا آسان تر به خدمات دسترسي پيدا كنند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۳:۵۹ توسط:رضا موضوع:

واقعيت يا تخيل !!خريد و فروش شماره هاي 20 ميلياردي در ايران

اين روزها كه گوشي همراه بخشي از زندگي مردم شده است براي همين سيم كارت ها هم بسيار مهم شده اند. اپراتورها همه تلاش هايشان را مي كنند كه بهترين امكانات را به مشتريان بدهند. بعضي از سيم كارت ها به خاطر رند بودن بسيار گران هستند و همين دليل باعث اين مي شود كه از بقيه متمايز گرددند. بعضي موقع ها هم به خطر تفاوت قيمت باعث اين مي شود كه در بازار آزاد بسيار ارزان فروخته شوند

هر چند كه از همان روزها هم، شماره هاي خاص و به اصطلاح شماره رند، بازار مخصوص ديگري داشت كه مشتريان خاص و لاكچري آن حاضر بودند تقريبا هر قيمتي براي آن پرداخت كنند. فروش ميلياردي شماره هاي رند در ايران داستان عجيب و تازه اي نيست. با توجه به محدود بودن اين شماره ها و وجود تقاضاي فراوان، طبيعي است كه اين شماره ها با ارقامي بين 40 تا 50 ميليارد تومان معامله گردند. خريد و فروش شماره هاي رند هم كاركرد تجاري دارد و هم كاركرد سرمايه اي، به همين خاطر بعضي ها حاضرند يك شماره رند را با خودروهاي لاكچري و آپارتمان هاي لوكس معامله كنند. اين شماره ها كه واقعا تعدادشان به اندازه انگشتان يك دست هم نمي رسد، در طول ساليان مشتري هاي خاص خود را داشته است.

ولي آن چيزي كه اين روزها اين بازار را كاملا دگرگون ساخته، تجارت بر اساس فون واژه مي باشد. سيم كارت هايي با شماره هاي يونيك و تكرار نشدني كه بسيار مورد استقبال خريداران نيز قرار گرفته است.

مدت زمان زيادي از ورود اين واژه به ادبيات تجاري بازار سيم كارت ايران نمي گذرد ولي در همين بازه كم، شماره هايي به ارزش 20 ميليارد تومان به فروش رفته است. فعالان اين حوزه مي گويند كه در اين روش به جاي اعداد حروف را جايگزين شماره كرده و به جاي بيان شماره به عدد آن را به صورت واژه بيان مي كنند.

اصطلاح" Vanity Number "كه اصطلاحا در فارسي "فون واژه "ترجمه شده؛ شماره تلفن هاي خصوصي اي هستند كه استفاده از آنها در سراسر دنيا رونق گرفته و به صورت يونيك در اختيار كاربر قرار مي گيرد. اگر به صفحه شماره گير موبايل دقت نماييد؛ خواهيد ديد كه در كنار اعداد روي گوشي هاي هوشمند حروف انگليسي چاپ شده است كه اين حروف در سير ترتيبي يك شماره تلفن مي تواند نشان دهنده يك عدد باشد.

در بسياري از كشورهاي جهان مانند آمريكا، كانادا، اروپا،و استراليا، افراد به جاي بيان شماره تلفن به عدد آن را به صورت حروف و يا با نام برند خود بيان مي كنند و معتقدند حفظ يك برند ساده تر از حفظ يك شماره است، مثل Samsung 1800 ويا My Apple 1500 .

اين اصطلاح كه چند وقتي است در كشور ما نيز به آن توجه مي شود، باعث دسته بندي جديدي از سيم كارت ها شده و شماره ها بر اساس حروف دسته بندي مي شوند. در اين حوزه جديد شماره ها با نام هايي مانند يونيك، برليانس و گلدن به فروش مي رسند. در اين تقسيم بندي شماره هاي برليانس و گلدن با ارزش هستند ولي شماره هاي يونيك كه با قيمت 20 ميليارد تومان به فروش مي رسند، شماره هايي هستند كه مثلا به حروف مي شود نام يك شخصيت كارتوني محبوب.

به نظر مي رسد در حال حاضر خريد و فروش سيم كارت كاملا تجاري سازي شده و وارد مرحله جديد و مهمي گرديده است كه از نظر فعالان اين حوزه، اين بازار را پر رونق تر از قبل كرده است. چرا كه شماره هاي فون واژه اصلا رند نيستند ولي شماره هاي خاصي هستند كه تركيب اعدادشان با هم تبديل به يك نام خاص مي شود مثلا امير سام .

با توجه به اين كه فقط يك شماره در كشور وجود دارد كه تركيب اعدادش با هم به حروف مي شود يك نام خاص، پس به يكباره يك شماره معمولي با ارزش مي گردد. البته اگر در ساختن اين تركيب تعداد حروف كامل نباشد بايد عددي به اول يا آخر فون واژه اضافه شودكه همين موضوع از قيمت نهايي سيم كارت مي كاهد.

به طور كلي مي توان گفت علت اصلي ارزش خط هاي فون واژه و به طور خاص خط هاي يونيك به خاطر منحصر بفرد بودن شماره مي باشد كه اين حوزه گستردگي فراواني هم دارد مثلا پاسخ هر كدام از اين سوالات مي تواند به يك شماره يونيك با ارزش ختم شد. چه حرفه اي داري؟ كجا زندگي ميكني؟ اسمت چيست؟ و...

بنابراين ظرفيت جديدي كه در بازار خريد و فروش سيم كارت ايجاد شده، باعث رونق اين بازار گرديده كه افق جديدي را به روي فعالان اين حوزه باز كرده است. البته نبايد نسبت به تاثير آن بر برند سازي و تجمل گرايي بي تفاوت باشيم و آن را ناديده بگيريم.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۴:۵۲ توسط:رضا موضوع:

واقعيت يا تخيل !!خريد و فروش شماره هاي 20 ميلياردي در ايران

اين روزها كه گوشي همراه بخشي از زندگي مردم شده است براي همين سيم كارت ها هم بسيار مهم شده اند. اپراتورها همه تلاش هايشان را مي كنند كه بهترين امكانات را به مشتريان بدهند. بعضي از سيم كارت ها به خاطر رند بودن بسيار گران هستند و همين دليل باعث اين مي شود كه از بقيه متمايز گرددند. بعضي موقع ها هم به خطر تفاوت قيمت باعث اين مي شود كه در بازار آزاد بسيار ارزان فروخته شوند

هر چند كه از همان روزها هم، شماره هاي خاص و به اصطلاح شماره رند، بازار مخصوص ديگري داشت كه مشتريان خاص و لاكچري آن حاضر بودند تقريبا هر قيمتي براي آن پرداخت كنند. فروش ميلياردي شماره هاي رند در ايران داستان عجيب و تازه اي نيست. با توجه به محدود بودن اين شماره ها و وجود تقاضاي فراوان، طبيعي است كه اين شماره ها با ارقامي بين 40 تا 50 ميليارد تومان معامله گردند. خريد و فروش شماره هاي رند هم كاركرد تجاري دارد و هم كاركرد سرمايه اي، به همين خاطر بعضي ها حاضرند يك شماره رند را با خودروهاي لاكچري و آپارتمان هاي لوكس معامله كنند. اين شماره ها كه واقعا تعدادشان به اندازه انگشتان يك دست هم نمي رسد، در طول ساليان مشتري هاي خاص خود را داشته است.

ولي آن چيزي كه اين روزها اين بازار را كاملا دگرگون ساخته، تجارت بر اساس فون واژه مي باشد. سيم كارت هايي با شماره هاي يونيك و تكرار نشدني كه بسيار مورد استقبال خريداران نيز قرار گرفته است.

مدت زمان زيادي از ورود اين واژه به ادبيات تجاري بازار سيم كارت ايران نمي گذرد ولي در همين بازه كم، شماره هايي به ارزش 20 ميليارد تومان به فروش رفته است. فعالان اين حوزه مي گويند كه در اين روش به جاي اعداد حروف را جايگزين شماره كرده و به جاي بيان شماره به عدد آن را به صورت واژه بيان مي كنند.

اصطلاح" Vanity Number "كه اصطلاحا در فارسي "فون واژه "ترجمه شده؛ شماره تلفن هاي خصوصي اي هستند كه استفاده از آنها در سراسر دنيا رونق گرفته و به صورت يونيك در اختيار كاربر قرار مي گيرد. اگر به صفحه شماره گير موبايل دقت نماييد؛ خواهيد ديد كه در كنار اعداد روي گوشي هاي هوشمند حروف انگليسي چاپ شده است كه اين حروف در سير ترتيبي يك شماره تلفن مي تواند نشان دهنده يك عدد باشد.

در بسياري از كشورهاي جهان مانند آمريكا، كانادا، اروپا،و استراليا، افراد به جاي بيان شماره تلفن به عدد آن را به صورت حروف و يا با نام برند خود بيان مي كنند و معتقدند حفظ يك برند ساده تر از حفظ يك شماره است، مثل Samsung 1800 ويا My Apple 1500 .

اين اصطلاح كه چند وقتي است در كشور ما نيز به آن توجه مي شود، باعث دسته بندي جديدي از سيم كارت ها شده و شماره ها بر اساس حروف دسته بندي مي شوند. در اين حوزه جديد شماره ها با نام هايي مانند يونيك، برليانس و گلدن به فروش مي رسند. در اين تقسيم بندي شماره هاي برليانس و گلدن با ارزش هستند ولي شماره هاي يونيك كه با قيمت 20 ميليارد تومان به فروش مي رسند، شماره هايي هستند كه مثلا به حروف مي شود نام يك شخصيت كارتوني محبوب.

به نظر مي رسد در حال حاضر خريد و فروش سيم كارت كاملا تجاري سازي شده و وارد مرحله جديد و مهمي گرديده است كه از نظر فعالان اين حوزه، اين بازار را پر رونق تر از قبل كرده است. چرا كه شماره هاي فون واژه اصلا رند نيستند ولي شماره هاي خاصي هستند كه تركيب اعدادشان با هم تبديل به يك نام خاص مي شود مثلا امير سام .

با توجه به اين كه فقط يك شماره در كشور وجود دارد كه تركيب اعدادش با هم به حروف مي شود يك نام خاص، پس به يكباره يك شماره معمولي با ارزش مي گردد. البته اگر در ساختن اين تركيب تعداد حروف كامل نباشد بايد عددي به اول يا آخر فون واژه اضافه شودكه همين موضوع از قيمت نهايي سيم كارت مي كاهد.

به طور كلي مي توان گفت علت اصلي ارزش خط هاي فون واژه و به طور خاص خط هاي يونيك به خاطر منحصر بفرد بودن شماره مي باشد كه اين حوزه گستردگي فراواني هم دارد مثلا پاسخ هر كدام از اين سوالات مي تواند به يك شماره يونيك با ارزش ختم شد. چه حرفه اي داري؟ كجا زندگي ميكني؟ اسمت چيست؟ و...

بنابراين ظرفيت جديدي كه در بازار خريد و فروش سيم كارت ايجاد شده، باعث رونق اين بازار گرديده كه افق جديدي را به روي فعالان اين حوزه باز كرده است. البته نبايد نسبت به تاثير آن بر برند سازي و تجمل گرايي بي تفاوت باشيم و آن را ناديده بگيريم.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۴:۳۱ توسط:رضا موضوع:

بهره برداري همراه اول از باند فركانسي 2300

همراه اول در اين روز هاي پاياني سال كه مي خواهيم قرن جديد را شروع كنيم براي همين همراه اول تصميم گرفته كه سال نو رو با پهناي باند بيشتري آغاز كنه تا مشتركانش بتوانند به راحتي به اينترنت وصل شوند تا عين سال هاي قبل در مسافرت ها بتوانند با تلفن همراه به راحتي با خانواده هايشان در ارتباط باشند به همين خاطر در تير ماه سال جاري از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كشور؛ باند فركانسي 2300 به عنوان يكي از راهكارهاي بهبود كيفيت اينترنت پرسرعت تلفن همراه، از طريق برگزاري مزايده در اختيار دو اپراتور اصلي فعال يعني اپراتور همراه اول و ايرانسل قرار گرفت. بلافاصله بعد از مزايده، باند فركانسي 2300 مگاهرتز با فناوري TD-LTE براي جبران رشد ترافيكي شبكه اپراتورهاي تلفن همراه با هدف ايجاد ظرفيت جديد تعريف و به اپراتورها تخصيص داده شد. در همين راستا، اپراتور ايرانسل همزمان با فرارسيدن ايام مبارك دهه فجر بهره برداري از باند 2300 مگاهرتز خود را با موفقيت آغاز كرد. همراه اول نيز بعد از صدور پروانه بهره برداري از باند فركانسي 2300 مگاهرتز، بلافاصله به سمت تامين تجهيزات و تشكيل تيم هاي داخلي با اهداف توسعه ظرفيت شبكه پهن باند نسل چهارم و راه اندازي سايت هاي ارتباطي روي لايه فركانسي جديد رفت و در هفته گذشته توانست نخستين سايت TD-LTE مبتني بر باند 2300 مگاهرتز را روي شبكه پهن باند خود در مركز شهيد كاظمي راه اندازي كند. در همين خصوص معاون فني و توسعه شبكه همراه اول، مرتضي طاهري بخش، اذعان داشتند : برنامه كامل توسعه سايت هاي همراه اول مربوط به سال 1401 است ، تا اين لايه جديد را به سايت هايي كه ترافيك بالايي در كل كشور دارند، اضافه كنيم. بنابراين همراه اول در نظر دارد تا دي ماه سال 1401 حدود 1800 سايت خود را براي بهره برداري از باند فركانسي 2300 مگاهرتز آماده سازي و راه اندازي كند. طاهري بخش افزود: تمام تلاش ما اين است كه تجربه مشتري در مواجهه با سرويس هاي مبتني بر پهناي باند همراه اول تا جاي ممكن افت نكند. اما بايد به اين نكته توجه داشت كه تيم فني اپراتورها در شرايط تحريمي، در حال تلاش براي تامين تجهيزات و ارتقاي بسترهاي ارتباطي براي ارائه سرويس مطلوب به ايرانيان عزيز هستند. ايشان در ادامه بيان داشتند كه در شرايط پاندمي كرونا رشد ترافيك 3 برابري را تجربه كرديم و اكنون نيز در حال عبور از ترافيك روزانه 18.5 بتا بايتي هستيم، بر اساس برنامه همراه اول با نصب و راه اندازي سايت هايي با فناوري TD-LTE در اين لايه جديد فركانسي و براي سايت هايي كه تمامي لايه هاي فركانسي را در باند FDD دارند، مشكل ترافيكي به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد و هيچ راه افزايش ظرفيتي به جز اضافه شدن لايه جديد فركانسي وجود ندارد. بنابراين ايشان با تاكيد بر راه اندازي لايه جديد فركانسي اظهار كردند با راه اندازي اين لايه جديد حدود 70 درصد گوشي هاي فعلي كه در اختيار مشتريان اپراتور همراه اول قرار دارد ، امكان استفاده از اين باند فركانسي را دارند. با توجه به اين كه قرار است ايرانسل همزمان با آغاز بهره برداري از باند فركانسي 2300 ، به تدريج 1800 سايت خود را براي بهره مندي از اين باند فركانسي تجهيز كند، ظرفيت شبكه روزانه به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد و اميد مي رود كيفيت اينترنت پر سرعت تلفن همراه بهبود قابل توجهي داشته باشد. وزير ارتباطات نيز در همين خصوص اذعان داشتند با اضافه شدن اين تعداد سايت، ظرفيت شبكه روزانه تا 1000 ترابايت در مراكز استان ها افزايش خواهد يافت كه در نوع خود بي نظير و قابل توجه مي باشد. منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۷:۳۶ توسط:رضا موضوع:

تاثير كمبود تراشه بر توليد آيفون

اين روز ها كه آيفون دارد با آخرين مدل گوشي هايش دارد مي تازد و دنيا موبايل را براي خود مي كند . ولي اين امپراطوري گسترده به مشكلات جزئي خورده است كه يكي از آنها تراشه گوشي است كه اپل به مشكل خورده است . با اين حال اپل در تلاش است كه با سپردن به شركت ها بتواند اين مشكلات را كمتر بكند. و بتواند سفارشات را به موقع به مشتريانش در سراسر جهان برساند تا اين امپراطوري به خطر نيفتد.

در حال حاضر شركت هاي سامسونگ ، ال جي و BOE تامين كنندگان اصلي نمايشگر گوشي هوشمند آيفون محسوب مي شوند كه سهم سامسونگ در اين رقابت از همه بيشتر بوده و ال جي و BOE به ترتيب در رده هاي بعدي قرار مي گيرند.

 به نظر مي رسد در حال حاضر رقابت سنگيني در بين اين شركت ها وجود داشته و شركت BOE Technology كه از مدت ها قبل به منظور تامين نمايشگر مورد نياز اسمارت فون هاي رده پايين شركت اپل با كمپاني هاي ديگر رقابت مي كرد، اين بار تلاش مي كند تا سهم خود را از اين بازار به ميزان قابل توجهي گسترش دهد. حال بايد ديد تا چه حد در اين عرصه موفق خواهد بود؟

بر اساس گزارشات شركت نمايشگر چيني BOE به عنوان يكي از تامين كننده پنل هاي اولد گوشي هاي آيفون با مشكلات توليد مواجه شده ،كه البته علت اصلي آن به دليل كمبود مداوم تراشه جهاني مي باشد . با توجه به ادامه اين روند، انتظار مي رود كمبود تراشه براي توليد پنل هاي اولد در اين ماه و ماه آينده همچنان بر بازار تاثير داشته باشد.

با وجود آن كه LX Semicon تامين كننده آي سي درايور نمايشگر BOE ، با تغيير در اولويت به عرضه براي LG Display مي پردازد،. بنابراين كمبود تراشه براي شركت BOE همچنان ادامه داشته و ظرفيت توليد به دو تا سه ميليون واحد براي تمام مشتريان كاهش مي يابد.

به گفته منابع خبري نشريه The Elec كمپاني اپل 10 ميليون پنل اولد از سازنده نمايشگر چيني براي نيمه اول سال 2022 سفارش داده است كه با توجه به شرايط پيش آمده كاملا مشخص نيست آيا اين كمبود بر عرضه گوشي هاي آيفون تاثيرگذار است يا نه؟

شركت BOE به عنوان يكي از تامين كننده هاي نمايشگر گوشي هاي آيفون در طول اين سال ها نتوانسته رضايت كامل كوپرتينويي ها را تامين كند، مثلا در سال 2021 نمايشگرهاي LTPO آيفون 13 به دليل كيفيت پايين محصولات مورد تاييد قرار نگرفت. شايد به همين خاطر است كه با وجود تمام تلاش هاي شركت BOE اپل هنوز قرارداد كاملي با آنها امضا نكرده است. هرچند كه اخيرا گفته شده بود شركت BOE در حال آماده سازي كارخانه اي است كه براي توليد نمايشگر مورد استفاده در آيفون 15 پرو استفاده مي شود كه اگر اين خبر صحت داشته باشد، احتمال افزايش سهم اين شركت از تامين پنل هاي مورد نياز شركت اپل مي باشد.

البته شركت اپل توانسته بخشي از كمبودهاي موجود در مدل هاي آيفون 13 و 13 پرو را كه در ماه سپتامبر گذشته بسيار زياد بود را مديريت نموده و هماهنگي مناسبي بين عرضه و تقاضا ايجاد كند.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۸:۱۴ توسط:رضا موضوع: