رندباز رندباز .

رندباز

سيم كارت هاي دانش آموزي پاياني براي آسيب هاي فضاي مجازي

در اين روز ها كه ويروس كرونا سايه افكنده بر روي زمين و همه انسان ها درگير هستند و همه مشاغل تحت تاثير اين ويروس هستند. اما در اين مدت دانش آموزان  از همه قشرها بيشتر آسيب ديدند و از حضور در مدارس محروم شده اند و اين كار براي معلم ها بسيار سخت شده است .اين براي خانواده ها هم بسيار سخت شده كه دانش آموزان در خانه تحصيل مي كنند و از حضور در كلاس هاي درسي بي نصيب مانده اند

در همين راستا عضو كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس گفت : " سال گذشته پيشنهادي در كميسيون آموزش و تحقيقات مطرح شد كه در كشور يك مدلي براي توليد سيم كارت هاي مخصوص دانش آموزي طراحي شود . چرا كه قطعا مي تواند بسياري از آسيب هايي كه دانش آموزان را در فضاي مجازي تهديد مي كند، كاهش دهد. "

پيش تر از اين وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت و گويي بيان نمودند: اينترنت ايمن، فضاي آموزش هاي الكترونيكي را امن تر خواهد كرد و در اين راستا آموزش و پرورش مي تواند به عنوان اولين دستگاه، همكاري خود را اعلام كرده و الگويي براي ديگر دستگاه ها جهت استفاده از اينترنت ايمن باشد.

در اين خصوص عضو كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه اگر وزير ارتباطات دنبال ايجاد فضاي ايمن در آموزش هاي الكترونيك است؛ بايد راهكار آن را نيز خود ارائه دهد، اظهار كرد : اپليكيشن شاد كه براي آموزش مجازي فراهم شده، بستر مناسبي بوده كه همراه اول ايجاد كرده است؛ اما بخش هايي از آن به لحاظ محتوايي با كمبودهايي مواجه است كه مي طلبد آموزش و پرورش براي تقويت آن اقدام نمايد.

از نظر اين نماينده مجلس لازم است يك چندگانگي در بستر اپليكيشن شاد ايجاد شود تا قابليت هاي متنوعي كه در اين فضا وجود دارد از اين توانمندي برخوردار باشد كه تمام گروه هاي دانش آموزي را در خود جمع كند. چرا كه برخي مدارس خاص همچون مدارس غير دولتي يا استعدادهاي درخشان تمايلي براي فعاليت در اين بستر ندارند.

برنامه شاد به عنوان يك پلتفرم آموزشي در شرايطي به كمك دانش آموزان آمد كه پاندمي كرونا مدارس را تعطيل كرده بود و اين سيستم آموزش مجازي به عنوان يك راهكار براي ارتباط بين دانش آموزان و معلمان و ادامه روند آموزش از سوي آموزش و پرورش معرفي گرديد. البته برنامه شاد نيز مانند هر برنامه نوپاي ديگري، مشكلات عديده اي دارد كه به علت سرعت پايين و محدوديت هاي فراوان از سوي مدارس به خوبي مورد استقبال قرار نگرفت.

محمد وحيدي به عنوان عضو كميسيون مجلس با اشاره به اين كه مدارس تمايل دارند در فضاهايي فعاليت كنند كه از قابليت و سرعت بيشتري برخوردار هستند و مي توانند ارتباطات گسترده و چند سويه اي را برقرار كنند و مكانيسم تدريس فعال داشته باشند و همزمان با تدريس، نظرات را دريافت كرده و انعكاس دهند؛ بنابراين بايد رويكرد تقويت اين موارد را در اپليكيشن شاد بكار گيريم، پيشنهاد داد : در اين دوران پسا كرونا به سمت هوشمند سازي مدارس حركت كرده و از اين طريق آموزش مجازي را تقويت كنيم. چرا كه از نظر ايشان هوشمند سازي مدارس يك اولويتي است كه فضاي تدريس كلاس را حتي در اختيار افراد خارج از كلاس هم قرار مي دهد و اين از شاهكارهاي دوره آموزش مجازي است كه تدريس در كلاس هاي بسته را به فضاي باز انتقال داده است.

در شرايط كنوني كه آموزش مجازي بسيار مهم تلقي مي شود، بهتر است از تهديدها به عنوان فرصت استفاده كرد و با ارتقا برنامه هايي مانند برنامه شاد براي همه گيري جريان آموزش مجازي استفاده كرد و با برطرف كردن مشكلات فني و رفع محدوديت هاي اين برنامه، يك نسخه بدون عيب با قابليت هاي پيشرفته در اختيار دانش آموزان و معلمان قرار داد كه بتواند به نوعي از نگراني هاي خانواده ها كم كند.

نماينده مردم بجنورد، سملقان، جاجرم،گرمه، راز و جرگلان در مجلس يازدهم يادآور شد: در شرايط كنوني هزاران نوع تدريس در اپليكيشن شاد بارگذاري شده است كه هم دانش آموزان و هم اوليا مي توانند از بين آنها انتخاب كنند . ضمن اين كه معلمان هم مي توانند از اين براي تجربه اندوزي استفاده كنند. كما اين كه در سال هاي گذشته يكي از اقداماتي كه در آموزش و پرورش انجام داديم تبادل تجربه بين معلمان بود كه آموزش مجازي بستر آن را فراهم كرد.

آنچه كه بديهي است اپليكيشن شاد نياز به توجه و اهتمام جدي مسئولان امر دارد تا بتواند به عنوان يك پلتفرم آموزشي كامل و جامع در مدارس مورد استفاده قرار گيرد. در همين راستا در جهت ايمن سازي فضاي مجازي براي دانش آموزان نيز توليد سيم كارت هاي دانش آموزي با قابليت هاي نظارتي مي تواند به عنوان يك راهكار مناسب، اندكي از دغدغه ها و نگراني هاي خانواده ها را كاهش دهد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۰:۰۵ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :