رندباز رندباز .

رندباز

ارائه فيبر نوري از سوي اپراتور ايرانسل

ارتباط چيزي كه آدم ها با هم ديگر دارند و بسيار خوب است . از ادم هاي نخستين كه با اتش با هم ديگر ارتباط برقرار مي ميكردند تا به امروز كه تلفن هاي هوشمند  باعث اين شده كه آدم ها با هم ديگر ارتباط برقرار كنند.اين روزها اپراتور ها در تلاش هستند كه اينترنت نسل جديد را بياورند كه نياز به زير ساخت هايي دارد. ايرانسل در تلاش است كه اين روز ها با  كمك فيبر نوري اينترنت پر سرعت را به مردم دهد.اينكه  اين روزه فيبر نوري توجه ايرانسل را گرفته  است و بقيه اپراتور ها را براي  اين است كه به دليل پهناي باند وسيع تر نسبت به كابل هاي مسي است. از دلايل ديگري كه ايرانسل و اپراتور هاي ديگر  براي استفاده از فيبر نوري اين است كه به دليل تاخير كمتر در مقايسه با مخابرات ماهواره اي از بهترين ابزار انتقال  اطلاعات به حساب مي آيد  و نسبت به كابل هاي بهتر هستند.

در كشور ما با در نظر گرفتن اين موضوع كه فيبر هاي نوري توانسته اند در بهبود عملكرد بسياري از زير ساخت هاي مخابراتي و شبكه ها مفيد باشند، توسعه اين بخش به عنوان راهكاري بلند مدت براي حل مشكلات در دستور كار دولت قرار گرفت. ولي با توجه به اين كه اين برنامه پرهزينه، زمان بر و با بازگشت سرمايه طولاني مواجه بود، از سوي اپراتورها مورد توجه قرار گرفت و دولت تصميم گرفت تا با اختصاص دادن پنج درصد از 28 درصد حق السهم پرداختي اپراتورهاي تلفن همراه به توسعه دسترسي مبتني بر فيبر نوري  (FTTx )، گام موثري در جهت گسترش ارتباطات در كشور بردارد.

 

در همين راستا، اپراتور ايرانسل به عنوان نخستين اپراتور ديجيتال در كشور، تفاهم نامه اي با سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منعقد نمود كه بر اساس آن ايرانسل متعهد ميگردد تا پايان سال 1403، براي پنج ميليون خانوار پوشش دسترسي به فيبر نوري را فراهم نمايد. مهدي روحاني نژاد، سرپرست معاونت راهبردي و توسعه بازار رگولاتوري، ضمن اعلام اين خبر، امضاي اين تفاهم نامه را در راستاي تقسيم كار اجراي پروژه توسعه دسترسي مبتني بر فيبر نوري بيان نمود و در ادامه تاكيد كرد:" بر اساس اين تفاهم نامه بخشي از تعهدات اپراتور ايرانسل براي ايجاد پوشش فيبر نوري مي تواند از طريق عقد قرارداد با اپراتورهاي FCP   اجرايي شود.”

 

البته در حال حاضر ايرانسل تنها اپراتور فعال در زمينه فيبر نوري نبوده و پيش از اين هفت اپراتور ارتباطات ثابت ( FCP ) و شركت رايتل در تفاهم نامه اي با رگولاتوري متعهد به اجراي پروژه دسترسي مبتني بر فيبر نوري مي باشند. سال گذشته، محمد حقي، معاون امور پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفته بود: " توسعه ارتباطات شبكه فيبر نوري وقتي شتاب ميگيرد كه اين موضوع به عنوان وظيفه اپراتورها ديده شود. از اين رو رگولاتوري در نظر دارد كه توسعه در شبكه فيبر نوري را براي اپراتورها به صورت تعهد كند."

 

اگرچه بر اساس برنامه دولت، ورود اپراتورهاي بخش خصوصي به بازار فيبر نوري و سرمايه گذاري در اين حوزه به صورت اختياري ديده شده ولي مشوق هايي در اين مسير وجود دارد كه نشان مي دهد دولت مصمم است شرايط را براي حضور حداكثري بخش هاي مختلف دولتي و خصوصي آسان تر نمايد. قطعا اين موضوع باعث ايجاد فضاي رقابتي در بين اپراتورها شده كه در نهايت شرايط را براي مشتركين، اقتصادي تر و با كيفيت تر خواهد ساخت. در همين راستا، در طول يك سال گذشته تلاش دولت در اين عرصه بيشتر از قبل بوده و امضاي تفاهم نامه بين اپراتور ايرانسل و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گواه اين مدعاست.

 

سرپرست معاونت راهبردي و توسعه بازار رگولاتوري، فضاي رقابتي ايجاد شده در ميان ارائه دهندگان خدمات فيبر نوري را يك مزيت خواند و گفت:" با ورود اپراتور ايرانسل به حوزه ارتباطات ثابت، فضاي رقابتي جديدي ميان ارائه دهندگان خدمات ايجاد شده و در پي آن، اميدواريم مردم سرويس دسترسي ثابت را با كيفيت بهتري دريافت كنند. "

 

در دنياي مدرن امروز، وقتي صحبت از اينترنت مي شود، فيبر نوري پرسرعت ترين و بهترين عملكرد را دارد و استفاده از آن در صنعت مخابرات توانسته ارتباطات و اتصالات مخابراتي را متحول سازد. با در نظر گرفتن اين موضوع كه مزاياي استفاده از فيبر نوري بسيار زياد و قابل ملاحظه مي باشد، توسعه اين بخش نه تنها باعث پيشرفت در عرصه مخابرات مي گردد، بلكه شرايط استفاده از اينترنت را نيز در كشور بهبود مي بخشد.

 

مزيت استفاده از فيبرهاي نوري به سرعت بسيار بالاي اين فناوري خلاصه نمي شود ( سرعت دانلود 40 مگابيت بر ثانيه )  و هزينه سرويس اينترنت فيبر نوري نسبت  به اينترنت ADSL و  VDSL بسيار كمتر مي باشد كه  همين موضوع سبب گرديده تا درخواست دهندگان نصب و راه اندازي فيبر نوري در كشور روز به روز افزايش ميابد. علاوه بر اين فيبر نوري باعث مي شود تا كاربران به راحتي داده هاي خود را آپلود كرده، به فضاي ابري سيستم هاي خود دسترسي بهتري داشته و از تماس ها و ارتباطات تلفني راه دور با كيفيت و پايدار لذت ببرند. 

  

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۰:۳۷ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :