رندباز رندباز .

رندباز

يكصد و شصتمين سايت 5G در تولد 16 سالگي ايرانسل

اين روز ها مردم در سراسر جهان نياز به اينترنت دارند و دولت ها هم نياز هاي اينترنت را با كمك شركت ها رفع مي كند.اين روز ها ديگر بر كسي پوشيده نيست  كه اينترنت در دنياي مدرن حرف اول را مي زند با كمك اينترنت بسياري از مشكل ها حل مي شود.اين روز ها ديگر اينترنت نسل پنجم هم در بسياري از كشور ها جهان در حال اجرا است و در ايران هم ايرانسل به تازگي از اين فناوري رونمايي كرده است. ايرانسل كه در سال هاي اخير هميشه با اينترنت بسيار خوب و با كيفيتي كه به مردم داده است شناخته شده است و در بسياري از موارد حتي سرعت دانلود خط هاي ايرانسل بسيار بهتر از بقيه اپراتور ها است. ايرانسل در تلاش است كه در ادامه فعاليتش بتواند خدمات بسيار جذابي را به مردم در سراسر كشور بدهد تا بتواند كه در رقابت با  اپراتور ها ديگر بهترين عملكرد را داشته باشد 

16 سال از روزهاي پرتلاطمي كه براي خريد سيم كارت هاي دائمي همراه اول موانع زيادي وجود داشت ميگذرد، روزهايي كه يادآور صف هاي طولاني و خسته كننده اي بود كه دولت را بر آن داشت تا با تشكيل يك شركت خدمات ارتباطي جديد موافقت كند. به دنبال اين تصميم شركت" ام تي ان ايرانسل "در مزايده اپراتور دوم تلفن همراه در كشور بعد از تصويب قانون اجازه اجراي موافقت نامه پروانه شبكه و خدمات ارتباطات سيار توسط مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان برنده شد و خيلي زود مراحل راه اندازي و توسعه شبكه را شروع كرد. سپس در 29 مهرماه 1385، در بازه زماني كوتاهي بعد از راه اندازي شركت، شبكه تلفن همراه ايرانسل، به طور رسمي در شهر هاي تهران، مشهد و تبريز شروع به كار كرد و سيم كارت اعتباري در اختيار علاقمندان قرار گرفت.  

 

اپراتور ايرانسل خيلي زود توانست به مدد متخصصان مجرب داخلي و خارجي، مشتركان زيادي را به خود جلب كند و سهم قابل توجهي از بازار تلفن همراه كشور را از آن خود كند. ارائه خدماتي خاص و متمايز در سطح كيفيت جهاني مانند ارائه نسل 2.75 تلفن همراه با ويژگي استفاده از اينترنت همراه، براي نخستين بار ايرانسل را به يكي از پرطرفدارترين اپراتورهاي موجود در كشور بدل ساخت.

 

البته شتاب چشمگير ايرانسل براي ارائه خدمات در طول اين سالها همواره قابل ملاحظه و متفاوت بود كه از آن جمله مي توان به ارائه اينترنت ثابت بي سيم ( Wimax )، اينترنت پر سرعت ثابت ( TD- LTE)، اينترنت پر سرعت نسل 3G  را اشاره كرد. علاوه بر اين اپراتور ايرانسل بعد از 93  كه توانست اينترنت پرسرعت 4G/LTE  را در اختيار مشتركين خود قرار دهد، به عنوان ارائه كننده جديدترين فناوري هاي جهاني در ايران، گام هاي مهم و تاثير گذاري در اين زمينه برداشته است كه از آن جمله مي توان به ارائه اينترنت  5G با ركورد داري سرعت در ايران ( 3.909 گيگابايت بر ثانيه ) و بيشترين تعداد سايت نسل پنجم اشاره كرد كه  رونمايي از يكصد و شصتمين سايت نسل پنجم، همزمان با شانزدهمين سالروز تاسيس شبكه تلفن همراه در كشور خبر ساز شد.

 

در طول اجراي اين پروژه شهرهاي تهران، مشهد، تبريز، اهواز، ايلام، آمل، بندر انزلي، قم، شيراز، بندر عباس، خرم آباد، رشت، زاهدان، ساري، سنندج، اروميه، كرج، گرگان و كيش تحت پوشش اينترنت نسل پنجم قرار گرفته اند و ايرانسل درصدد است تا براي راه اندازي سايت هاي  5G در شهرهاي ديگر ايران تلاش كند. علاوه بر اين ايرانسل بهره برداري از فناوري " موج ميليمتري"  را در توسعه شبكه نسل پنجم، در برنامه قرار داده است كه با استفاده از اين فناوري، امكان پوشش شبكه در مراكز اداري، تجاري و فضاهاي بسته، با سرعتي بالاتر از قبل فراهم خواهد شد.

 

در اينجا تصميم داريم به مناسبت شانزدهمين سالروز تاسيس اين اپراتور نگاهي بسيار كوتاه به فعاليت ها، خدمات و محصولات چشمگير اين اپراتور در طول سالها فعاليت بيندازيم:

بر اساس آخرين گزارش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در سه ماهه اول سال 1401 ايرانسل تقريبا سهم 43 درصدي ( 42.932 ) را در بازار ايران از آن خود كرده است. اين اپراتور به عنوان اپراتور پيشتاز در توسعه اينترنت در كشور، هم اكنون بيش از 61 ميليون مشترك فعال در شبكه تلفن همراه دارد كه از اين تعداد، بيش از 43 ميليون مشترك مصرف كننده ديتا هستند، در شبكه اينترنت ثابت نيز ايرانسل نزديك به 750 هزار مشترك فعال دارد. پوشش جمعيتي شبكه 4G  ايرانسل به 82.5 درصد، پوشش جمعيتي شبكه 3G  به 91.76 درصد و پوشش شبكه 2G به 90.27 درصد مي رسد. سرعت دانلود شبكه براي كاربران ايرانسل نيز در حدود 12 مگابيت ثانيه است كه با روند رشد مصرف ديتا در شبكه ايرانسل، مصرف روزانه ديتا به نزديك به 20 پتابايت افزايش مي يابد. علاوه بر اين مصرف ديتا در 6 ماهه نخست سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال، به رشد 25 درصدي رسيده و در دوره 12 ماهه منتهي به شهريور 1401 بيش از سي درصد بوده است.

 

البته ايرانسل علاوه بر ارائه جديد ترين فناوري هاي روز دنيا، هيچ وقت از توسعه زير ساخت هاي اقتصاد ديجيتال غافل نبوده و گام هاي مهم و اساسي در پروژه توسعه پوشش ارتباطي و دسترسي به اينترنت پر سرعت در مناطق روستايي برداشته است كه از آن جمله مي توان  به دسترسي 514 روستا و جمعيتي در حدود 135 هزار و 48 نفر به اينترنت پرسرعت ايرانسل اشاره كرد. تلاش بي وقفه اولين و بزرگترين اپراتور ديجيتال در كشور براي دسترسي مردم ساكن روستاهاي بالاي 20 خانوار كشور به اينترنت ملي اطلاعات و اينترنت پر سرعت به خصوص در استان هاي سيستان و بلوچستان و هرمزگان و كهگيلويه و بوير احمد قابل توجه بوده و سهم مهمي در راه اندازي ارتباطات روستايي بازي مي كند.

 

اپراتور ايرانسل در راستاي توسعه زيست بوم فناوري اطلاعات و ارتباطات و با هدف رشد اقتصاد ديجيتال در كشور، در طول اين سالها محصولات، خدمات و پلتفرم هاي ديجيتال گوناگوني را ارائه نموده است كه از آن جمله مي توان به كيف پول ديجيتال ايرانسل با عنوان جيب جت اشاره كرد كه با قابليت Open Loop، امكان بهره برداري آنلاين و آفلاين خدمات خود را به كاربران عرضه مي كند كه شامل قابليت هايي مانند: واريز پول، خريد، پرداخت از طريق كد QR و امكان جابجايي وجوه بين كاربران را فراهم نموده است. يلو ادوايز، يلو هاب و يلو نام نيز پلتفرم هاي ديگر ديجيتال ايرانسل مي باشند كه به ترتيب سامانه تبليغات ديجيتال ايرانسل، سامانه مديريت و تبادل API و سامانه احراز هويت و امضاي ديجيتال ايرانسل مي باشند.

 

اپليكيشن لنز نيز كه به صورت تخصصي به ارائه محتواي تصويري ايرانسل مي پردازد با بيش از 3.2 ميليون كاربر، جزء برترين سامانه هاي ارائه محتواي تصويري، به ويژه در حوزه ورزش مي باشد. دانا و دانا پلاس نيز سامانه هاي آموزشي و برگزاري جلسات به صورت آنلاين مي باشد كه در دوران همه گيري كرونا كمك قابل توجهي به كسب و كارها براي برگزاري كلاس هاي آموزشي نمود و توانست تعداد كاربران خود را به 1.7 ميليون كاربر افزايش دهد.

علاوه بر آنچه كه بيان شد شركت ويستا و شركت ويستا مديا كه در زمينه سرمايه گذاري در شركت هاي دانش بنيان و نيز سرمايه گذاري در حوزه توليد محتواي چند رسانه اي از رشد و توسعه كسب و كارهاي ديجيتال حمايت مي كنند يكي ديگر از نمونه هاي بسيار موفق خدمات ايرانسل مي باشد.

 

خدمت رساني ايرانسل به موارد بيان شده خلاصه نشده و اين اپراتور تلاش نموده تا در كنار ارائه خدمات ارتباطي و گسترش مناطق تحت پوشش، با انجام فعاليت هاي گسترده اي از جمله كاهش رد پاي كربن، احداث و بازسازي مدارس، اهداي بسته هاي اينترنت رايگان، توسعه نخستين مركز ارتباط با مشتريان ويژه ناشنوايان، حمايت از شركت هاي دانش بنيان و كسب و كارهاي نوپا و... به مشتركين خود و آحاد جامعه خدمت رساني كند.

بر اساس اعلام نتايج مالي در دست حسابرسي، ايرانسل از ابتداي فعاليت خود تا پايان شهريور 1401 معادل 665 هزار ميليارد ريال پرداخت مستقيم و غير مستقيم به دولت داشته و ميزان سرمايه گذاري انجام شده در ايرانسل، از ابتداي فعاليت تا پايان شهريور 1401، بالغ بر 9 ميليارد دلار مي باشد.

 

در حال حاضر اپراتور ايرانسل با 54 مركز خدمات در سراسر كشور، توسعه فروش انواع سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل بر روي پلتفرم هاي پر مخاطب، راه اندازي و توسعه سامانه مديريت موجودي محصولات براي تمامي نمايندگان فروش و توزيع كنندگان، راه اندازي سامانه محاسبه و پرداخت آني كميسيون خدمات به نقاط فروش، راه اندازي و توسعه سامانه تحويل سريع محصول به مشتريان در بازه زماني كمتر از دو ساعت در 14 شهر كشور، اجراي برنامه تامين سيم كارت از تامين سيم كارت از طريق توليد كنندگان داخلي و بومي و تامين 100 درصدي سفارشات بلند مدت از اين تامين كنندگان و نيز توسعه دفاتر فروش منطقه اي و انبار فعال به  17 مركز استان در كل كشور و ... تلاش نموده تا امكان دسترسي راحت و سريع مشتركين به خدمات فروش و پس از فروش را در مناطق شهري و نقاط استراتژيك كشور افزايش دهد.

 

در حوزه فرايند داخلي نيز اين اپراتور با حضور گسترده و منظم در نمايشگاه هاي كار دانشگاه هاي معتبر و جذب نخبگان برتر از طريق مركز اشتغال ايرانسل و جذب نخبگان در حوزه هاي مرتبط با كسب و كار توانسته به عنوان يكي از اولين سازمان ها در ايران گام هاي موثري در راستاي رشد كسب و كار خود بردارد.

البته خدمات و محصولات ايرانسل به مواردي كه ذكر شد، خلاصه نشده و اين اپراتور مطالعه بر روي نسل ششم تلفن همراه يا 6G را از سال 99 با همكاري مراكز معتبر دانشگاهي و تاكيد بر بومي سازي اين فناوري آغاز نموده است. علاقمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به وب سايت اين اپراتور مراجعه نمايند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۹:۰۷ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :