رندباز رندباز .

رندباز

گسترش روابط ايرانسل با دانشگاه ها با امضاي تفاهم نامه

از گذشته هميشه همه پسر ها و دختر ها دوست داشتند سريع تر به دانشگاه بروند تا بتوانند وارد جامعه دانشجويي شوند.دانشگاه ها در اين سال ها توانسته اند كه بسيار به كشور كمك كنند و همچنين در اين سال ها توانسته اند در زمينه هاي مختلفي به مردم كمك كرده اند.اين روز ها اپراتور ايرانسل در تلاش است كه  روابط خود را با دانشگاهاي بهتر كند تا امكانات بيش تري را به دانشجويان بدهند.براي همين اپراتور ايرانسل تفاهم نامه ايي را با دانشگاه علم و صنعت امضا كرده و اين مي تواند بسيار خبر خوبي براي جامعه دانش جويي است. اين اقدام مي تواند كمك بزرگي به دانشگاه ها و دانش جويان در ادامه كار و فعاليت شان باد.دكتر بيژن عباسي آرند مدير عامل  ايرانسل و جمعي از مديران ارشد اين اپراتور و دكتر منصور انبياء رئيس دانشگاه علم وصنعت به همراه  گروهي از اعضاي هيات علمي، معاونان ، اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه حضور داشتند.

اين تفاهم نامه كه با هدف تعامل، همكاري و هم افزايي در زمينه هاي علمي، پژوهشي و آزمايشگاهي بين طرفين منعقد شد، شامل چهار موضوع مهم به شرح ذيل مي باشد:

·        راه اندازي آزمايشگاه پژوهشي ( انستيتو) هوش مصنوعي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات

·        راه اندازي آزمايشگاه پژوهشي ( انستيتو) سامانه هاي خودران هوشمند

·        برنامه ريزي براي بهره برداري از سايت ارتباطي 5G ايرانسل در دانشگاه

·        پشتيباني از پروژه هاي كارشناسي ارشد و دانشگاه

 

مدير عامل ايرانسل در اين مراسم، ضمن ابراز خرسندي از امضاي اين تفاهم نامه خود را فردي دانشگاهي دانستند و تاكيد كردند: "علم و صنعت را تا حد خوبي مي شناسم و از توانمندي هاي اين دانشگاه آگاه هستم."

ايشان با اشاره به سابقه درخشان اپراتور ايرانسل و رسالت و سياست اصلي آن به عنوان يك اپراتور پيشرو، ارائه فناوري هاي نوين مانند نسل پنجم تلفن همراه را نيز در همين راستا دانست و بيان داشت:" هم اكنون تنها اپراتوري كه خدمات نسل پنجم تلفن همراه را به صورت تجاري عرضه كرده و تا امروز موفق به بهره برداري از 276 سايت تجاري نسل پنجم در تهران و شهرهاي مختلف كشور در قالب پروژه توسعه فراگير براي بهره برداري از 460 سايت شده است؛ اپراتور ايرانسل مي باشد."  دكتر عباسي آرند در ادامه ابراز اميدواري كرد كه اجراي اين تفاهم نامه و راه اندازي سايت ارتباطي نسل پنجم ايرانسل در دانشگاه علم و صنعت به تقويت ارتباط صنعت و دانشگاه و اجراي هر چه بيشتر پروژه هاي پژوهشي كمك خواهد كرد.

 

البته مدير عامل ايرانسل در ادامه از اين كه در حل مسائل كلان كشور از ظرفيت دانشگاه ها به خوبي استفاده نشده، ابراز تاسف كرد و بيان داشت:" دانشگاه ها بايد بيش از پيش درگير مسائل كلان كشور باشند و براي حل آنها، راه حل ارائه دهند. " در ادامه نيز عباسي آرند اعلام آمادگي ايرانسل براي بازديد گروه هاي دانشجويي از زيرساخت ها  و فرصت ها و ظرفيت هاي موجود را بيان نمود و افزود: " آماده حمايت از پروژه هاي كارشناسي ارشد و دكتري دانشگاه ها در زمينه هاي مورد نياز ايرانسل با هدف استفاده از ظرفيت دانشگاه در حل مسائل خود هستيم."

 

عباسي آرند با اشاره به تاسيس مجموعه ايرانسل لبز كه از سال 98 به عنوان بازوي تحقيق و توسعه اين اپراتور در حال فعاليت ميباشد؛ به توليد مودم هاي بومي اينترنت همراه و ثابت به عنوان يكي از نخستين دستاوردهاي اين مجموعه اشاره كرد و بر لزوم ارتباط اين شركت با دانشگاه ها و شركت هاي دانش بنيان به تمركز بر بومي سازي تاكيد كرد. زيرا از نظر ايشان با تغيير استراتژي اين اپراتور و گذر از اپراتور ديجيتال و خدمات دهنده ارتباطي ( telco ) به اپراتور فناوري محور ( techco)  ارتباط مستمر و پايدار با دانشگاه ها مي تواند اقدامات مجموعه هايي مانند ايرانسل لبز را بيش از پيش توسعه دهد.

 

در اين مراسم رئيس دانشگاه علم و صنعت نيز ضمن تشكر از مدير عامل و مجموعه ايرانسل با بيان اين كه انعقاد اين گونه تفاهم نامه ها و گسترش همكاري ها مهم ترين راه بهبود وضعيت كشور در حوزه هاي اقتصادي و صنعتي است، تاكيد كرد: "دانشجويان بايد آنچه در كشور اتفاق افتاده، از جمله موفقيت ها و افتخارات ايرانسل را ببينند تا انگيزه و اميد آنها هر چه بيشتر افزايش يابد. "

 

در ادامه مدير عامل  اپراتور ايرانسل با اشاره به آغاز مطالعات نسل ششم شبكه تلفن همراه ( 6G ) در ايرانسل از ابتداي سال 99 همكاري با مراكز معتبر دانشگاهي و تاكيد بر بومي سازي اين فناوري نقش دانشگاه  ها را در توسعه اين فناوري و رسيدن به مرحله تجاري سازي بسيار مهم و اساسي خواند و از دانشگاه علم و صنعت براي ايفاي نقش جدي در اين زمينه دعوت كرد. رئيس دانشگاه علم و صنعت نيز از مدير عامل ايرانسل دعوت كرد تا در مراسم سالانه روز پژوهش اين دانشگاه به حضور وزراي صمت و نفت حضور يابد.

 

قطعا همكاري علمي بين دانشگاه ها و مجموعه هاي موفقي مانند ايرانسل مي تواند باعث تقويت بيشتر هر دو مجموعه گردد. زيرا با در نظر گرفتن رقابتي كه پس از تاسيس ايرانسل در كشور در حوزه ارتباطات رخ داد و باعث رفع انحصار اين صنعت گرديد، مي توان اميدوار بود همكاري هاي علمي بين يك شركت موفق همچون ايرانسل و دانشگاه ها؛ در حوزه مطالعات و هوش مصنوعي، خودروهاي هوشمند و... و استفاده از ظرفيت هاي بالقوه موجود در دانشگاه ها نه تنها ارتباط بين دانشگاه و صنعت را گسترش مي دهد بلكه سبب بهبود وضعيت در حوزه صنعت و اقتصاد خواهد شد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۳:۲۴ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :