رندباز رندباز .

رندباز

سيم كارت دانش آموزي چيست؟

همراه اول به عنوان اولين اپراتور رايج كشور دوباره سيم كارتي به اسم سيم سيم كارت دانش آموزي طراحي كرده خب بخاطر يكسري از دلايل دوستاني كه سنشان زير هجده سال است و نمي توانند سيم كارت به اسم خود خريداري كنند ميتوانند با استفاده از سيم كارت طرح دانش آموزي با مراجعه به سايت همراه اول يا با استفاده از اپليكيشن همراه من  همراه من به صورت غير حضوري يا با مراجعه كردن به نمايندگي هاي اپراتور همراه اول به صورت حضوري سيم كارت دلخواهشان را خريداري كنند.طراحي سيم كارت دانش آموزي به دوران كرونا بر ميگردد به علت غير حضوري شدن مدارس خيلي از دانش آموزان براي خريد سيم كارت براي مدرسه با مشكل مواجه شدن ولي همراه اول با طراحي سيم كارت دانش آموزي توانست راه حلي براي كساني كه مشكل با خريد سيم كارت داشتند را حل كرد.ولي از دوره كرونا تا به امروز سيم كارت دانش آموزي در بازار سيم كارت رايج است و شما ميتوانيد به صورت حضوري و غير حضوري اين نوع سيم كارت را براي فرزندانتان خريداري كنيد

.سيم كارت دانش آموزي چيست؟

سيم كارت دانش آموزي كه بعد از غير حضوري شدن مدارس در دوران پاندمي كرونا بازار داغي پيدا كرد؛ برخلاف تصور والدين تنها براي انجام كارهاي دانش آموزي طراحي نشد؛ بلكه اين سيم كارت قابليت برقراري تماس و ارسال پيامك را نيز داشت. البته اين سيم كارت امكان دسترسي كودكان و نوجوانان 6 تا 18 ساله به اينترنت را محدود مي سازد و از ورود آنها به سايت هايي كه مناسبشان نيست؛ جلوگيري مي كند. اين نوع سيم كارت در هر اپراتور تحت عنوان خاصي عرضه مي گردد. يكي از پرطرفدارترين و مهم ترين سيم كارت هاي دانش آموزي عرضه شده در اين سالها سيم كارت انارستان مي باشد كه از سوي اپراتور همراه اول ارائه گرديده است.

 

سيم كارت انارستان همراه اول چيست؟

در سال هاي اخير اپراتور همراه اول سيم كارت انارستان را كه در ظاهر كاملا شبيه سيم كارت هاي بزرگسالان مي باشد؛ طراحي نموده كه از امكانات مكالمه، پيامك و اينترنت پرسرعت برخوردار بوده و مخصوص كودكان و نوجوانان 6 تا 18 سال مي باشد. البته كودكان و نوجوانان دارنده اين نوع سيم كارت فقط امكان دسترسي به فهرست سايت هاي گزينش شده را داشته و سايت هاي خارج از ليست در نظر گرفته شده، از دسترس آنها خارج مي باشد.

بنا بر اعلام اپراتور همراه اول سيم كارت دانش آموزي انارستان رايگان بوده و شامل بسته خوش آمدگويي به شرح ذيل مي باشد:

·        5،000 ريال شارژ اوليه

·        3 گيگابايت حجم اينترنت اوليه

·        63 گيگابايت اينترنت 9 ماهه ( هر ماه 7 گيگ 7 روزه )

البته علاقمندان توجه داشته باشند در صورتي كه سيم كارت گم شود، براي صدور مجدد آن مجبور به پرداخت هزينه هستند.

 

مزيت سيم كارت انارستان همراه اول

در ابتدا تصور مي شد براي انجام كارهاي آموزشي دانش آموزان و اتصال به شبكه آموزشي شاد بايد حتما از سيم كارت دانش آموزي انارستان استفاده كرد؛ در صورتي كه دانش آموزان براي استفاده از پلتفرم رايگان شاد نياز به سيم كارت مخصوصي نداشته و اين كار از طريق كليه سيم كارت هاي دائمي و اعتباري امكان پذير است.

به همين خاطر مزيت استفاده از سيم كارت دانش آموزي انارستان در موارد ذيل مي باشد:

·        اين سيم كارت به خوبي مي تواند پاسخگوي دغدغه والديني باشد كه تمايل دارند تا محتواي سالمي را در اختيار كودكان و نوجوانان 6 تا 18 ساله خود قرار دهند. زيرا محتواي قابل دسترسي در اين سيم كارت كاملا از پيش تعيين شده و بر اساس فهرست سپيد مي باشد.

·        خريد بسته هاي مختلف مكالمه و اينترنت در سيم كارت هاي انارستاني 35 درصد ارزان تر از سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول مي باشد. البته توجه به اين نكته هم الزامي است كه بسته هاي اينترنت خريداري شده توسط سيم كارت انارستان تنها قابل استفاده در همان سايت هاي از پيش تعيين شده مي باشد.

·        سيم كارت انارستان پ براي گروه سني مورد نظر كاملا رايگان مي باشد.

 

معايب سيم كارت انارستان همراه اول

·        در سيم كارت انارستان تنها امكان استفاده از شبكه هاي اجتماعي و پيام رسان هاي داخلي وجود دارد و امكان استفاده از اپ هايي مانند تلگرام، واتس اپ و اينستاگرام وجود ندارد. ( البته اين اپ ها از مهرماه براي بزرگسالان نيز غير مجاز شناخته شده و فيلتر مي باشد)

·        كاربران سيم كارت انارستان تنها امكان دسترسي به اينترنت پاك يا همان وايت ليست را دارند كه اين فهرست شامل برنامه ها و اپليكيشن هايي مي شود كه برخي از آنها غير ضروري است و امكان دارد فرزندتان به آن نياز نداشته باشد.

·        با توجه به اين كه كاربران انارستان تنها بر اساس فهرست سپيد، به اپ و برنامه هاي دسترسي دارند، اپ ها و برنامه هايي از دسترس فرزندتان خارج مي شود كه شايد از نظر شما عدم دسترسي به آن ضرورتي نداشته باشد.

البته اگر شما به عنوان والد بخواهيد امكان دسترسي برنامه يا وب سايت مشخصي را براي فرزندتان فراهم نماييد، مي توانيد فرم مخصوص درخواست اين كار را پر كنيد و آدرس وب سايت مورد نظر را وارد كنيد تا بعد از بررسي اين عنوان به فهرست ليست سفيد اضافه گردد. لازم به ذكر است اين پروسه علاوه بر زمان بر بودن، شانس موفقيت كمي خواهد داشت.

 

نحوه مالكيت سيم كارت انارستان

با توجه به اين كه كاربران كودك و نوجوان استفاده كننده از سيم كارت انارستان همراه اول هنوز به سن قانوني نرسيده اند؛ بر اساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نمي توان سيم كارتي را به نام آنها ثبت نمود. به همين خاطر اين سيم كارت ها در ابتدا به نام يكي از والدين براي فرزند ثبت مي شود تا بعد از رسيدن به سن قانوني مالكيت سيم كارت از والدين به نام فرزند تغيير پيدا كند. البته شايان ذكر است؛ بعد از اين كه دانش آموز به سن قانوني برسد؛ علاوه بر انتقال مالكيت كليه محدوديت هاي سيم كارت به طور كامل حذف شده و سيم كارت دانش آموزي به يك سيم كارت عادي با امكان دسترسي به كليه آپ ها و سايت ها تبديل خواهد شد.

 

نحوه انتقال مالكيت سيم كارت دانش آموزي در اپراتور همراه اول:

 بر اساس قانون براي تغيير مالكيت سيم كارت دانش آموزي پس از پايان 18 سالگي، فرد بايد به همراه والدين كه سيم كارت به نام اوست به دفاتر خدمات ارتباطي؛ مراجعه و نسبت به اين امر اقدام نمايند. مدارك لازم جهت انتقال مالكيت به شرح ذيل مي باشد:

·        اصل و تصوير كارت ملي انتقال دهنده و انتقال گيرنده

·        حضور هم زمان انتقال دهنده و انتقال گيرنده و يا وكيل قانوني آنها ( در صورت حضور وكيل، اصل و تصوير وكالت نامه قانوني ضروري است)

·        ارائه سيم كارت فعال

·        ارائه كد پستي ده رقمي انتقال گيرنده

·        ثبت اثر انگشت و امضاي انتقال دهنده و انتقال گيرنده

·        تكميل و تنظيم سند نقل و انتقال

·        تكميل فرم تعهدات از سوي انتقال گيرنده يا وكيل قانوني

 

نحوه ثبت نام سيم كارت دانش آموزي رايگان

با توجه به اين كه سيم كارت دانش آموزي انارستان همراه اول بايد به نام يكي از والدين ثبت گردد؛ كودكان يا نوجوانان 6 تا 18 ساله به تنهايي امكان خريد اين سيم كارت را نخواهند داشت و لازم است در هنگام خريد و فعال سازي سيم كارت يكي از والدين با در دست داشتن كارت ملي، شناسنامه كودك يا نوجوان به دفاتر خدمات امور مشتركين اپراتور همراه اول و يا دفاتر پيشخوان دولت مراجعه كنند. البته امكان خريد سيم كارت انارستان از طريق وب سايت همراه اول نيز امكان پذير مي باشد؛ ولي در صورت خريد اينترنتي والد بايد به همراه كارت ملي خود، شناسنامه فرزند و كد فعال سازي به دفاتر خدمات امور مشتركين براي فعال سازي سيم كارت مراجعه نمايد.

علاوه بر اين امكان دريافت سيم كارت انارستاني براي كودكان و نوجوانان اتباع خارجي هم وجود داشته و والدين آنها مي توانند با به همراه داشتن كارت آمايش خود و فرزندانشان، نسبت به تهيه و فعال سازي اين سيم كارت اقدام نمايند.

 

نحوه خريد سيم كارت دانش آموزي انارستان به صورت اينترنتي

در صورتي كه تمايل داريد به صورت اينترنتي سيم كارت انارستان را تهيه نماييد؛ ابتدا بايد به فروشگاه وب سايت همراه اول مراجعه نموده و با انتخاب پيش كد 994 و سرشماره، كد امنيتي را وارد نماييد. در صفحه اي كه برايتان به نمايش در خواهد آمد؛ مي توانيد شماره ها را ببينيد و از بين آنها يكي را انتخاب نموده و مراحل خريد را تكميل نماييد.

قطعا در جهاني كه پيشرفت علم و تكنولوژي با سرعتي سرسام آور رو به رشد است، سيم كارت دانش آموزي انارستان نمي تواند؛ پاسخگوي نياز نوجوانان باشد. شايد بتوان سيم كارت دانش آموزي انارستان را حداقل به عنوان يك گزينه مطمئن براي كودكان در نظر گرفت. البته در صورتي كه كودك فقط به اينترنت سيم كارت دسترسي داشته باشد و نتواند به واي فاي متصل گردد. 

بنابراين پيشنهاد مي شود در كنار اين شيوه هاي كنترل كننده، با فرهنگ سازي درست و آموزش هاي لازم، كودكان و نوجوانان را در مسير درست استفاده از تكنولوژي قرار دهيم و به جاي تحريك حس كنجكاوي و سركوب اين غريزه، تلاش كنيم با شيوه هاي نوين آن را در مسير درست و مناسب هدايت كنيم.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۵:۲۶ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :