رندباز رندباز .

رندباز

هشدار مهم درباره اينترنت رايگان دولت

همانطور كه ميدانيد هر روز تعداد افراد سودجو و فرصت طلب افزايش مي يابد . امروزه با پيشرفتي كه  تكنولوژي و سيم كارت ها داشته اند سيم كارت ها توانسته اند دنياي گسترده اي را ايجاد كنند . دنيايي كه شامل دسترسي هاي بيشتر و راحت تر در ارتباط با يك ديگر دارد . بنابراين موضوع افراد سود جو از طريق ارسال پيامك و يا تماس هاي متفاوت با استفاده از روش هاي گوناگون قصد فريب دادن افراد را دارند . اگر به يادداشته باشيد مدتي پيش دولت از بسته هاي رايگان خود كه به نوعي هديه به مردم بود و شامل ده گيگابايت اينترنت رايگان بود رونمايي كرد و اعلام كرد كه اين بسته رايگان نوعي هديه به مردم براي جبران افزايش قيمت بسته هاي اينترنتي است . بنابراين موضوع كلاهبرداران از اين فرصت سوء استفاده كرده اند تا بتوانند مشتركين را فريب دهند تا به اهداف خود برسند . براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به كلاهبرداري از طريق ارسال پيامك بسته اينترنت رايگان در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد . 

چگونگي كلاهبرداري از مردم

پيرو تيتر اول اين مطلب افراد سودجو پس از اطلاع رساني هديه دولت به مردم ، با استفاده از ارسال پيامك جعلي توانستند تعدادي از كاربران را فريب بدهند.پيامك جعلي كه از سوي كلاهبرداران براي مردم ارسال ميشود حاوي يك لينك است كه كابران با كليك بر روي لينك وارد سايت جعلي ميشوند ، پس از ورود كاربر، سايت فرمي را نمايش ميدهد كه از شما اطلاعاتي مانند كد ملي، نام و نام خانوادگي را ميخواهد. اگر شما اطلاعات خود را در سايت وارد كنيد تمامي اطلاعاتتان به سرقت ميرود و ممكن است دردسر هاي بسياري براي شما ايجاد كند. در اصطلاح به اين كار حمله فيشينگ ميگويند.

 

حمله فيشينگ چيست؟

حمله  فيشينگ نوعي تلاش براي به دست آوردن اطلاعات از طريق جعل است كه در آن فيشر (فردي كه حمله فيشينگ را انجام ميدهد) با استفاده از برخي متدها ، اقدام به شبيه سازي يك برنامه ، سايت ، حتي يك سرويس كرده و از طريق اين كار اطلاعات كاربر را به سرقت ميبرند.

يكي از رايج ترين روش هاي حمله فيشينگ ارسال پيامك از سوي مهاجم به كاربر است.در اين مواقع پيامكي حاوي لينك براي كاربران ارسال ميشود كه به نظر ميرسد اين پيامك از طرف شركت و وب سايت قانوني و معتبر است سپس كاربر را به وبسايت ميبرد و از او ميخواهد تا اطلاعاتي را وارد كند پس از دريافت ، اطلاعات به سرقت ميرود.

 

چگونه فريب فيشر ها را نخوريم؟

ممكن است براي شما هم اتفاق بيوفتد كه از طريق ايميل و يا به صورت پيامك ، متني با خبر هاي فوري و حاوي لينك ارسال شود كه با كليك بر روي آن شمارا به سايت ببرد.پيشنهاد ما به شما اين است اگر از سايت مطمئن نيستيد و يا بهتر است بگوييم اگر فرستنده پيام را نميشناسيد بر روي لينك كليك نكنيد زيرا احتمال دارد به دام فيشر ها بيفتيد.

روش دومي كه ميتوانيد حمله فيشينگ را تشخيص بدهيد نگه داشتن روي لينك است.با نگه داشتن انگشتتان روي لينك شما وارد سايت نخواهيد شد وليكن قسمتي از صفحه اول سايت همراه با url  به شما نمايش داده خواهد شد اگر در كنار يو آر ال علامت قفل و يا كلمه  https://  مشاهده نكرديد به هيچ عنوان وارد سايت نشويد يا از آن سايت هيچگونه برنامه و ايپليكيشني دانلود نكنيد همچنين اطلاعاتتان را در اختيار سايت نگذاريد.

با رعايت كردن اين دو روش هيچگونه خطر حمله فيشينگ شمارا تهديد نخواهد كرد.

 

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۷:۲۹ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :