رندباز رندباز .

رندباز

استعلام سيم كارت با روش هاي گوناگن

طبق قانون كشور، هر فردي كه به سن قانون يعني مثبت 18 رسيده باشد مي تواند تا ده عدد سيم كارت از هر اپراتور به نام خود ثبت كند. بدين ترتيب ممكن است شما هم جزو افرادي باشيد كه چندين سيم كارت به اسم شما ثبت شده باشد اما از وجود فيزيكي سيم كارت خود بي خبر باشيد. براي مثال سيم كارت خود را گم كرده باشيد و يا به سرقت رفته باشد، اما پيگير مسدود سازي و يا تعويض سيم كارت خود نشده باشيد. لازم است ذكر شود زماني كه از وجود فيزيكي خطوط بي خبر هستيد بايد سريعا براي مسدود سازي موقت ويا دائم سيم كارت اقدام كنيد لذا ممكن از سيم كارت هاي شما توسط كلاهبرداران تخلفاتي صورت گيرد. حال ما در ادامه اين مطلب به چگونگي استعلام تعداد سيم كارت مي پردازيم. 


حوه استعلام سيم كارت در اپراتور هاي مختلف

همانطور كه ذكر شد اطلاع داشتن از سيم كارت هاي شما يكي از مسائل ضروري مي باشد. به همين خاطر اپراتور ها و همچنين وزارت ارتباطات كشور روش هايي كه شامل استعلام سيم كارت از طريق سايت، استعلام سيم كارت از طريق پيامك و شماره گيري كد دستوري است را براي كاربران ارائه كرده اند.

 

استعلام سيم كارت از طريق سامانه استعلام خطوط

اگر شما هم يكي از كاربراني هستيد كه تمايل به استعلام سيم كارت و غير فعال سازي سيم كارت هاي خود داريد، مي توانيد با مراجعه به سامانه mobilecount.cra.ir با وارد كردن شماره ملي خود و طي كردن مراحل اقدام به استعلام تعداد سيم كارت و غير فعال سازي سيم كارت هاي خود كنند.

 

استعلام سيم كارت از طريق شماره ها 3000150 و 3000504901

مشتركين مي توانند با يكي از سيم كارت هاي تحت مالكيت خود كد ملي شان را به يكي از شماره هاي بالا ارسال كرده و بلافاصله از تعداد سيم كارت هاي خود باخبر شوند.

 

استعلام سيم كارت از طريق سايت

يكي ديگر از روش هاي استعلام تعداد سيم كارت با كد ملي مراجعه به سايت تنظيم مقررات راديويي مي باشد.

در اين عملكرد كافي است در گوگل كلمه تنظيم مقررات راديويي را جستجو كرده و اولين سايت را باز كرده سپس مراحل زير را به ترتيب انجام دهند.

·         براي استعلام تعداد سيم‌كارت روي گزينه ادامه حقوق كاربران كليك كنيد.

·         سپس روي گزينه استعلام سرويس‌هاي مشتركين كليك نماييد.

·         هر دو گزينه اطمينان دارم را تيك زده و روي مرحله بعد كليك كنيد.

·         نوع شناسه هويتي مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

·         روي گزينه كد ملي كليك كنيد.

·         در فيلد اول كد ملي، در فيلد دوم شماره تلفن همراه و در فيلد سوم كد امنيتي را بزنيد و روي گزينه مرحله بعد كليك كنيد.

·         به شماره تلفن همراهتان پيامكي حاوي تعداد سيم‌كارت‌هاي شما ارسال مي‌شود.

 

چگونه استعلام شماره سيم كارت را بگيريم؟

روش هاي ذكر شده براي استعلام تعداد سيم كارت بود، حال برخي از افراد قصد دارند تا از شماره يك يا چند سيم كارتي كه به نامشان ثبت شده است مطلع شوند.

در اين عملكرد لازم است اپليكيشن هاي اپراتور مربوطه (همراه من (اپراتور همراه اول)، ايرانسل من(اپراتور ايرانسل)، رايتل من(اپراتور رايتل) ) را نصب كرده و با مراجعه به راهنماي اپليكيشن استعلام شماره سيم كارت هاي خود را بگيريد.

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۰۲:۴۱ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :