رندباز رندباز .

رندباز

هزينه تعويض سيم كارت در اپراتور همراه اول

ممكن است براي شما هم اتفاق افتاده باشد كه سيم كارتتان گم شده باشد يا به هر علتي دسترسي به حالت فيزيكي سيم كارت نداشته باشيد و بخواهيد سيم كارت را بسوزانيد ولي اپراتور همراه اول اين امكان را سال ها پيش به مشتركين خود داده كه با همراه داشتن يك كارت شناسايي با مراجعه به دفاتر پيشخوان و يا نمايندگي هاي همراه اول سيم كارتي جديد با همان شماره قبلي دريافت كنيد البته ناگفته نماند كه براي تعويض سيم كارت بايد هزينه هايي پرداخت كنيد كه ما در ادامه مطلب به صورت كامل كوتاه مختصر و مفيد به شما توضيح خواهيم داد.لازم به ذكر است كه هزينه هايي كه براي تعويض سيم كارتتان پرداخت مي كنيد آنچنان زياد نيست و مطمئنا كمتر از هزينه خريد سيم كارت صفر است.تيم خوب اپراتور همراه اول هر روز در تلاش است تا خدمات بيشتر با پيشرفت هاي زيادي را در اختيار كاربران خود بگذارد.براي كسب اطلاعات بيشتر راجب نحوه تعويض سيم كارت هزينه هاي تعويض سيم كارت و مدارك مورد نظر براي تعويض سيم كارت تا آخر اين مطلب همراه باشيد بنابراين در صورت معيوب شدن سيم كارت يا عدم امكان استفاده از آن، امكان دارد پيغام " Insert Sim Card  يا  Card rejected " را مشاهده كنيد كه توصيه مي شود ابتدا سيم كارت را تست نماييد و سپس نسبت به تعويض آن اقدام نماييد. زيرا در برخي مواقع مشكل مي تواند كاملا فني بوده و گوشي هوشمند شما نياز به تعمير يا تعويض داشته باشد.

 

نحوه تشخيص سيم كارت سوخته

از آنجا كه سيم كارت هاي سوخته نشانه هايي دارند كه بايد حتما به آنها توجه كرد؛ در اينجا به چند نمونه اشاره مي كنيم:

خط مورد نظر آنتن نمي دهد.
در حالي كه گوشي هوشمند روشن است، اگر با خط مورد نظر تماس بگيريد، پيغام خاموش بودن تلفن همراه به گوش مي رسد.
بر روي گوشي هوشمند، پيغامي حاكي از وجود نداشتن سيم كارت مشاهده مي شود كه معمولا در گوشي هاي مختلف، اين پيغام به شكل هاي متفاوت ديده مي شود.

در هر صورت اگر در موبايل خودتان سيم كارتتان به خوبي آنتن نمي دهد و شما فكر مي كنيد ممكن است سيم كارتتان سوخته باشد، بهترين روش اين است كه سيم كارتتان را بر روي يك گوشي هوشمند ديگر امتحان كنيد؛ تا مطمئن شويد كه عيب از سيم كارتتان مي باشد. اگر مطمئن شديد ايراد از سيم كارتتان است؛ مي توانيد با مراجعه به دفاتر امور مشتركين اپراتور خود، نسبت به رفع مشكل اقدام نماييد. البته امكان دارد؛ در بعضي موارد سيم كارت از سوي اپراتور مسدود شده باشد و شما احتياجي به تعويض سيم كارت نداشته باشيد و تنها بايد نسبت به رفع مسدودي آن اقدام نماييد. 

 

تعويض سيم كارت در اپراتور همراه اول

در اپراتور همراه اول به دليل قيمت بالاي سيم كارت دائمي اين اپراتور خصوصا سيم كارت دائمي  0912، تعويض سيم كارت به صورت غير حضوري مقدور نمي باشد و لازم است تا مشترك به صورت حضوري در فروشگاه هاي همراه اول حاضر شده و با ارائه مدارك شناسايي معتبر نسبت به تعويض آن اقدام نمايد.

 

شرايط و مدارك مورد نياز جهت تعويض سيم كارت در اپراتور همراه اول:

با توجه به اين كه تعويض سيم كارت اين امكان را براي مشترك فراهم مي سازد تا به سادگي از خدمات و امكانات جديد شبكه اپراتوري خود بهره مند گردد؛ اپراتور همراه اول به عنوان اولين اپراتور فعال در كشور كه از بيشترين تعداد مشترك برخوردار است؛ اين امكان را براي مشتركين سيم كارت دائمي و اعتباري خود ايجاد نموده است تا با در دست داشتن مدارك ذيل به راحتي نسبت به اين كار اقدام نمايد:

حضور مالك تلفن همراه يا وكيل قانوني وي
ارائه اصل و تصوير كارت ملي مالك
تكميل و امضاي فرم درخواست تعويض سيم كارت
ارائه اصل وكالت نامه و تصوير آن در صوت حضور وكيل قانوني
ارائه اصل قبض پرداختي دوره آخر براي مشتركين دائمي

 

هزينه تعويض سيم كارت در اپراتور همراه اول

هزينه تعويض سيم كارت مفقود شده و خراب شده براي كليه مشتركين سيم كارت دائمي و اعتباري همراه اول 10،000 تومان مي باشد كه به اين مبلغ 20،000 هزار تومان هزينه سيم كارت خام اضافه مي گردد. البته در هنگام تعويض سيم كارت لازم نيست؛ مشترك مبلغي به متصدي بپردازد و اين هزينه به قبض پايان دوره مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول اضافه شده و يا از اعتبار ريالي مشتركين سيم كارت اعتباري كسر مي گردد.

 

تعويض سيم كارت نسل 3 به 4

از نظر كارشناسان و متخصصان حوزه ارتباطات تعويض به موقع سيم كارت، امري بسيار حياتي است كه تاثير بسيار زيادي بر عملكرد و فعاليت سيم كارت ها خواهد داشت. زيرا طول عمر سيم كارت به طور متوسط 5 سال است كه بهتر است؛ پس از آن كاربر نسبت به تعويض سيم كارت قديمي با يك سيم كارت جديد در بازه زماني مناسب اقدام نمايد.

در سال هاي اخير سيم كارت هاي قديمي از سوي اپراتورها از دسترس خارج مي شوند، تا مشتركيني كه هنوز اقدام به تعويض سيم كارت ننموده اند، با مراجعه به دفاتر امور مشتركين نسبت به تعويض آنها اقدام نمايند. بنابراين اگر مي خواهيد سيم كارت قديميتان را با يك سيم كارت جديد تعويض كنيد و از مزاياي آن لذت ببريد؛ كافي است به دفاتر خدمات همراه اول مراجعه نموده و اين كار را به صورت رايگان انجام دهيد.

مشتركين سيم كارت دائمي اول و سيم اعتباري همراه اول براي دريافت سيم كارت نسل چهارم يا يوسيم مي توانند به مراكز ذيل مراجعه فرمايند:

 

مراجعه به فروشگاه هاي زنجيره اي همراه اول
مراكز تلفن ثابت
دفاتر خدمات ارتباطي ( دفاتر بخش خصوصي )
همراه يار ( سرويس خدمات در محل همراه اول )

علاوه بر اين تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي يا سلب امتياز سيم كارت دائمي و اعتباري همراه اول، رايتل و ايرانسل نيز كاملا رايگان مي باشد.

 

نكات مهم قبل از تعويض سيم كارت

با توجه به اين كه بعد از تعويض سيم كارت امكان دارد اطلاعاتي كه بر روي سيم كارت قبلي ثبت شده، از دست برود؛ لازم است؛ مشتركين پيش از اقدام به تعويض سيم كارت به موارد زير توجه داشته باشند:

انتقال شماره تلفن:

 براي حفظ شماره هاي قبلي مشترك بايد از امكان پرتابل بودن شماره تلفن استفاده نمايد. به همين خطر لازم است؛ به دقت راهنماييهاي لازم در اي خصوص را دنبال نمايد.

نگهداري از مخاطبين:

حفظ شماره يا ليست مخاطبين يكي از مهم ترين دغدغه هاي مشتركين در هنگام تعويض سيم كارت مي باشد كه براي اين كار؛ لازم است مشترك از امكان پشتيبان گيري از مخاطبين در هنگام تعويض سيم كارت استفاده نمايند.

 




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۰:۲۵ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :