رندباز رندباز .

رندباز

فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل از سوي اپراتورها بدون اطلاع مشتركين

اين روز ها اتفاقاتي افتاده است كه موج نارضايتي در بين مردم بيش تر شده است از اپراتور هاي سيم كارت. درست از اواخر شهريور بود كه در فضاي مجازي خبري پچيد كه دوباره مردم را نسبت به اپراتور هاي سيم كارت ناراحت و عصبي كرد و آن هم فعال سازي رومينگ بين الملل بدون اطلاع مشتركان . همين خبر كافي بود تا موجي از نارضايتي بعد از اتفاقاتي كه در اول سال  جاري نسبت به بسته هاي اينترنت رخ داده بود و باعث نارضايتي مردم شده بود دوباره اتفاق بيفتد. اما اين بار نسبت به گذشته رويكرد اپراتور ها فرق داشت و اين بار تاكيد كردند كه اين كار هيچ هزينه ايي براي مردم كشور ندارد و بابت اين كار قرار نيست مردم پولي  پرداخت كنند.كساني كه مدام در حال سفر كاري مي باشند و نمي دانند نحوه فعال سازي اين سرويس را نمي دانند از جهاتي هم براي شان بسيار خوب و عالي است براي آن كه امكان اتصال به اپراتورهاي كشور مقصد و استفاده از خدمات رومينگ بين الملل وجود دارد.

سرويس رومينگ بين الملل در اصل امكان استفاده از تلفن همراه براي ارسال يا دريافت صوت، ديتا و پيامك را در هنگام سفر به خارج از كشور براي مشتركين فراهم مي آورد و به آنها فرصت مي دهد تا در منطقه جغرافيايي خارج از محدوده تحت پوشش شبكه اپراتور خود با اتصال به شبكه هاي تلفن همراه كشور مقصد، از شماره خود براي برقراري ارتباط استفاده نمايند. بنابراين مشتركين مي توانند در صورت تمايل در سفرهاي خارج از كشور، به جاي خريد سيم كارت كشور مقصد، سرويس رومينگ بين الملل را فعال نموده و از شماره خود براي ارتباط با دوستان و آشنايان استفاده نمايند.

 

چندي پيش در فضاي مجازي خبري منتشر شده بود، مبني بر اين كه شركت مخابرات ايران در اقدامي يك طرفه و بدون اطلاع رساني به مشتركين، سرويس رومينگ بين الملل را بر روي خطوط موبايل همراه اول با هزينه ماهانه شش هزار تومان فعال نموده و فيش هاي ماهانه را حتي براي مكالمات داخل كشور با هزينه رومينگ بين الملل صادر مي كند، انتشار اين خبر در فضاي مجازي نگراني هاي زيادي را به همراه داشت و دغدغه هاي فراواني را براي مشتركين به وجود آورد كه براي پايان دادن به اين مسائل، اپراتورها مجبور به پاسخگويي شدند.

ولي با اين وجود همچنان اين سوال مهم ذهن ها را درگير مي كند:

 آيا در حال حاضر كه امكان استفاده از اين سرويس براي كليه مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري به صورت پيش فرض فراهم شده، اين سرويس بدون اطلاع كاربران از سوي اپراتورها فعال شده است يا نه؟

 

پيش از اين در سال 1399؛ خبري مشابه اين اخبار منتشر شده بود كه به دنبال آن اپراتور ايرانسل اعلام كرد، فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل در داخل كشور هزينه اي براي مشتركين نخواهد داشت. همچنين اين اپراتور اعلام كرده بود، مشتركين بايد براي استفاده از خدمات رومينگ بين الملل در سفرهاي خارجي اين قابليت را از قبل بر روي سيم كارت هاي خود فعال نماييد.

 

در همين راستا، امسال بعد از انتشار اين خبر اپراتور همراه اول اعلام كرد كه سرويس رومينگ بين الملل يك سرويس رايگان بوده و در داخل كشور هيچ هزينه اي براي كاربر نخواهد داشت؛ ولي به محض خروج مشترك از كشور و استفاده از خدمات مختلف ارتباطي مانند ارسال پيامك، مكالمه و اينترنت؛ هزينه هاي محاسبه شده بر اساس تعرفه هاي مشخصي مي باشد كه در وب سايت اين اپراتور موجود مي باشد. بنابراين مشتركين مي توانند پيش از سفر با مراجعه به وب سايت همراه اول ليست كشورهاي طرف قرارداد با اين اپراتور و تعرفه هاي مشخص شده را مشاهده نموده و در صورت نياز در سفر از آن استفاده كنند.

 

البته توجه به اين نكته هم ضروري مي باشد كه روشن نمودن گوشي هوشمند و دريافت پيامك در حالت رومينگ بين الملل كاملا رايگان بوده و هزينه پيامك ارسالي، به حساب ارسال كننده پيام خواهد بود. بنابراين مشتركين در صورت استفاده از خدمات اين سرويس موظف به پرداخت هزينه ميباشد و صرف روشن نمودن گوشي هوشمند هزينه اي به حساب مشترك منظور نمي گردد. شايان ذكر است در اين سرويس مبناي محاسبات مكالمات بر حسب دقيقه بوده  (كليه تماس هاي كمتر از 60 ثانيه يك دقيقه كامل در نظر گرفته مي شود) و هزينه تماس دريافتي، به حساب مشترك دريافت كننده تماس مي باشد.

بنابراين در زماني كه مشترك در داخل كشور حضور داشته باشد، تعرفه خدمات مختلف بر اساس تعرفه عادي محاسبه شده و تنها در صورت خروج مشترك از كشور و قرار گرفتن در معرض مناطق تحت پوشش اپراتورهاي طرف قرارداد با رومينگ هزينه ها محاسبه مي گردد، به همين خاطر خبر منتشر شده كذب بوده و صحت ندارد.

 

البته در صورت قرار گرفتن مشترك در نقاط مرزي، به علت همپوشاني اپراتورهاي ميزبان در كشور همسايه امكان بروز تخلف وجود داشته كه كاملا ناخواسته مي باشد. به همين خاطر به محض قرار گرفتن مشترك در چنين شرايطي اين موضوع از سوي اپراتورها از طريق پيامك به اطلاع مشترك خواهد رسيد تا مشترك بتواند با غير فعال سازي اين سرويس، از پرداخت هزينه اضافه جلوگيري كند.

 

با توجه به اين كه در صورت حضور مشترك در مناطق تحت پوشش اپراتور ميزبان خارجي، شناسه اپراتور با توجه به مدل گوشي هوشمند مشترك تغيير كرده و به طور متفاوت نمايش داده مي شود، امكان تشخيص تغيير نوع رومينگ از سوي خود مشترك هم فراهم مي باشد، ضمن اين كه به محض خروج مشترك از كشور و يا قرار گرفتن در مناطق مرزي؛ مشترك پيامكي از سوي اپراتور خود مبني بر ورود به كشور مقصد دريافت مي كند كه نشان دهنده فعال شدن سرويس رومينگ بين الملل مي باشد.

در هر صورت اگر بنا به هر دليلي نگران هزينه هاي تلفن همراه خود هستيد، مي توانيد براي اطمينان خاطر بيشتر از روش هاي زير براي غير فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل استفاده كنيد:

 

فعال سازي يا غير فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل در اپراتور همراه اول:

·        شماره گيري كد دستوري  # 29 * 10 *  ( ستاره 10 ستاره 29 مربع)

·        شماره گيري كد دستوري # 6 * 1 *  ( ستاره يك ستاره 6 مربع )

·        ارسال پيامك عدد 29  به سرشماره پيامكي 10

 

فعال سازي يا غير فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل در اپراتور ايرانسل:

·        شماره گيري كد دستوري  # 2 * 1111 *   ( ستاره 1111 ستاره 2 مربع )

·        مراجعه به اپليكيشن ايرانسل من

 

فعال يا غير فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل در اپراتور رايتل:

با توجه به اين كه اپراتور رايتل هيچ كد دستوري مشخصي براي فعال يا غير فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل در نظر نگرفته است، مشتركين اين اپراتور مي توانند براي غير فعال سازي اين سرويس بر روي دستگاه خود، به قسمت تنظيمات / درباره دستگاه مراجعه نموده و اين سرويس را غير فعال نمايند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۷:۳۳ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :