رندباز رندباز .

رندباز

سرويس پيام چند رسانه اي يا MMS در ايرانسل

گوشي هاي كه در اين سال ها بسيار محبوب شده اند و انقلابي در بين مردم ايجاد كرد و باعث محبوبيت اين پديده در بين مردم شد كه مردم از هر جايي كه دوست دارند با هم ديگر ارتباط برقرار كنند . هر چقدر كه علم پيشرفت كرد باعث اين شد كه گوشي ها از نظر تكنولوژي پيشرفت كنند و كارايي آن براي مردم آسان تر شد و در بسياري از موارد گوشي ها باعث تسهيل در كار ها شده اند كه بسيار  خوب بود. اين روز ها بسياري از مردم ديگر گوشي هاي هوشمند دارند و به راحتي از طريق اپ هايي كه براي گوشي ها موجود است استفاده مي كنند و اين نوع گوشي ها با اجداد شان بسيار متفاوت است از نوع كارايي و اندازه و حتي قدرت. ولي همچنان ارسال پيام متني يا Short Mesغير مجاز مي باشدing Service از طريق گوشي هاي هوشمند، بسيار قابليت كاربردي و مفيدي مي باشد كه كاربران در انجام امور مختلف از آن بهره مي جويند.

در حال حاضر اين تكنولوژي نيز مانند همه فناوري هاي روز دنيا رشد و ترقي منحصر بفردي پيدا كرده و گوشي هاي هوشمند امروزي علاوه بر قابليت ارسال پيام متني يا SMS ، از ويژگي ارسال پيام چند رسانه اي ياMMS نيز برخوردارند. پيام چند رسانه اي يا MMS مخفف عبارت Multimedia Mesغير مجاز مي باشدing Service مي باشد، كه قابليتي براي به اشتراك گذاشتن متن هاي طولاني، عكس و موسيقي با ساير مشتركين است.

اپراتور ايرانسل به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور ديجيتال در كشور، يكي از اپراتورهايي است كه سرويس پيام چند رسانه اي يا MMS را در اختيار مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري خود قرار مي دهد. با استفاده از اين سرويس مشتركين ايرانسل مي توانند پيام هاي خود را تا سقف 300 كيلو بايت شامل متن، عكس يا صوت با ديگر كاربران به اشتراك بگذارند. اين سرويس با قابليت هاي جديدي كه در اختيار كاربران قرار مي دهد، مانند سرويس پيام كوتاه محدود به 160 كاراكتر متني نبوده و حجم پيام ارسالي را تا 300 كيلو بايت افزايش مي دهد كه علاوه بر متن شامل، عكس، كليپ ويدئويي و يا موسيقي نيز مي باشد.

 

 از طريق اين سرويس فايل هايي با فرمت هايي كه در ذيل آمده، قابل ارسال مي باشد:

·        متن با قلم ها و رنگ هاي مختلف

·        صدا MIDI وMP3

·        عكس JPEG و GIF

·        ويدئو MPEG

 

نحوه فعال سازي سرويس پيام چند رسانه اي در اپراتور ايرانسل:

براي فعال سازي اين سرويس مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل مي توانند مراحل زير را طي نمايند:

1.     در گام نخست بايد مطمئن شويد كه تلفن همراه شما، از سرويس پيام چند رسانه اي پشتيباني مي كند. ( تمام گوشي هاي هوشمند آيفون كه از سيستم عامل ios و گوشي هايي كه از سيستم عامل اندرويد پشتيباني مي كنند، به صورت پيش فرض از MMS پشتيباني مي كنند. )

2.     سپس براي درخواست و ثبت نام براي دريافت اين سرويس، با در دست داشتن مدارك شناسايي معتبر به يكي از مراكز فروش و خدمات و يا نمايندگي هاي معتبر ايرانسل در سطح شهر مراجعه نموده و فرم فعال سازي سرويس را تكميل نموده و در نهايت آن را امضا نماييد. ( بهتر است ابتدا شرايط و ضوابط مربوط به استفاده از اين سرويس را به دقت مطالعه نماييد.)

3.     فرم تكميل شده را به همراه كپي شناسنامه يا كارت ملي كه شماره ايرانسل خود را بر روي آن نوشته ايد، به فروشنده مجاز ايرانسل تحويل دهيد.

4.     پس از انجام مراحل فوق، منتظر دريافت پيامك از سوي اپراتور ايرانسل باشيد كه در آن نحوه تنظيمات پيام چند رسانه اي را براي شما ارسال مي نمايد. (بهتر است نحوه تنظيمات را در تلفن همراه خود ذخيره نماييد. )

 

شرايط و نكات مهم:

·        هزينه ارسال هر پيام چند رسانه اي معادل 19/9 تومان مي باشد.

·        بعد از فعال سازي سرويس پيام چند رسانه اي، شما مي توانيد به ساير مشتركين ايرانسل پيام چند رسانه اي را ارسال نماييد.

·        امكان ارسال پيام چند رسانه اي به صورت مستقيم به آدرس ايميل كاربران نيز وجود دارد.

·        در صورتي كه گوشي هوشمند مشترك دريافت كننده قابليت دريافت پيام چند رسانه اي را نداشته باشد، از سوي اپراتور يك نشاني اينترنتي به همراه يك رمز ورود براي او ارسال مي گردد كه به او اين امكان را مي دهد تا از طريق اينترنت پيام ارسال شده را مشاهده نمايد.

·        در صورتي كه مشترك، پيام متني ايرانسل در خصوص نحوه تنظيمات پيام چند رسانه اي را دريافت نموده و يا آن را پاك كرده است، مي تواند با شماره گيري كد دستوري # 1 * 4 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 4 ستاره 1 مربع ) نسبت به دريافت مجدد آن اقدام نمايد.

 

پيام چند رسانه اي ياMMS سال هاست كه به عنوان يك سرويس پركاربرد و مفيد در سراسر جهان مورد استفاده قرار مي گيرد. در ايران نيز اين سرويس، براي نخستين بار در شبكه هاي GPRS مورد استفاده قرار گرفت، سپس امكان استفاده از اين تكنولوژي در شبكه نسل سوم 3G و نسل چهارم 4G با حجم بالا و در بازه زماني كمتر فراهم شد. در حال حاضر با وجود شبكه هاي پرسرعت 4.5 G و به زودي 5G امكان ارسال اينگونه پيام هاي چند رسانه اي با سرعت بالا و به صورتي كاملا متمايز فراهم خواهد شد كه براي اهداف مختلف خصوصا به عنوان يك روش تبليغاتي موثر مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۰:۱۳ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :