رندباز رندباز .

رندباز

چگونه در راهپيمايي اربعين هزينه هاي ارتباطي خود را مديريت كنيم؟

اين روزها سفر به خارج از ايران بسيار سخت و گران شده است و هنوز هم بسياري از كشور هاي جهان از محدوديت هاي كرونايي دست به طور كامل نكشيده اند. امسال بر خلاف دو سال گذشته دولت عراق اعلام كرده است كه به طور كامل مرز هايش بر روي كشور هاي مختلف باز براي زيارت حرم امامان و همين جور مراسم اربعين امام حسين.بسياري از مردم علاقه حضور در اين پياده روي را دارند و دوست دارند كه در اين پياده روي با شكوه حضور داشته باشند.اما يكي از دغدغه هايشان مهار مديريت مالي مي باشد. يكي از اين كار هايي كه خيلي به نفع كساني است كه در پياده روي حضور دارند اين است كه از رومينگ بين الملل خود سيم كارت هايشان استفاده كنند كه بسيار مناسب و ويژه است و اپراتور ها در تلاش هستند كه خدمات خوبي را در قالب رومينگ بين الملل به مردم بدهند.

يكي از اين هزينه هاي غير قابل اجتناب در هر سفر، هزينه هاي ارتباطي با دوستان و آشنايان مي باشد كه در صورت شناخت درست از تعرفه ها و انتخاب روش مناسب مي تواند رقمي هم عرض هزينه ارتباط داخلي را براي شما رقم بزند. براي همين اگر قصد سفر به كشور عراق و شركت در راهپيمايي اربعين را داريد، پيشنهاد ميشود حتما پيش از سفر از جزئيات بخش هاي مختلف هزينه هاي ارتباطي آگاهي پيدا كنيد تا بتوانيد با انتخاب ارزانترين روش، كمترين هزينه ممكن را براي برقراري ارتباط بپردازيد.

 

در حال حاضر زائران مي توانند براي برقراري ارتباط از دو روش زير استفاده نمايند:

1.     استفاده از شماره خود در كشور عراق با فعال سازي رومينگ بين الملل

2.     خريد سيم كارت عراقي

 

اگر انتخاب شما براي ارتباط با عزيزانتان، استفاده از سرويس رومينگ بين الملل است، براي كاهش هزينه ها به نكات زير توجه فرماييد:

·        از بسته ها و تعرفه هاي پيشنهادي اپراتورها كه قبلا در خبرها اعلام شده، آگاهي پيدا كنيد و با توجه به نياز و مدت زمان سفر خود ارزان ترين بسته را انتخاب نماييد.

·        هزينه تماس از ايران با زائران در عراق معادل تماس داخل شبكه همراه اول محاسبه مي گردد.

·        روشن نمودن گوشي هوشمند در حالت رومينگ در كشور عراق رايگان مي باشد، دريافت پيامك نيز هزينه اي براي شما به عنوان دريافت كننده پيام نخواهد داشت.

·        در حالت رومينگ بين الملل در صورت استفاده از سرويس هاي انتظار مكالمه ( Call Waiting )، انتقال مكالمه ( Call Forward ) و پيامگير صندوق صوتي ( VMS ) هزينه اضافي براي شما در نظر گرفته مي شود. بنابراين توصيه مي شود در صورت عدم نياز؛ حتما پيش از سفر اين سرويس ها را غير فعال كنيد.

 

·        با توجه به اين كه تماس هاي صوتي ورودي و خروجي براي شما هزينه خواهد داشت ( هزينه مكالمات بر اساس دقيقه بوده و از زمان شروع مكالمه محاسبه خواهد شد) به همين خاطر بهتر است در هنگام مكالمه به نكات زير توجه كنيد:

*     در حالت رومينگ، براي تماس هاي كمتر از 60 ثانيه، هزينه يك دقيقه كامل منظور مي گردد، به همين خاطر بعد از پايان مكالمه حتما با زدن كليد قطع، از خاتمه يافتن تماس اطمينان حاصل كنيد.

*     اگر ارتباط كامل برقرار نشد و در برقراري ارتباط اختلال وجود دارد، سريعا مكالمه را پايان دهيد و در آن لحظه از شماره گيري مجدد خودداري نماييد.

*     با توجه به اين كه برقراري تماس بين دو زائر ايراني در كشور عراق، براي هر دو طرف هزينه تماس خواهد داشت، سعي كنيد مكالمات خود تا جاي ممكن به صورت كوتاه و مختصر پايان دهيد. زيرا اگر شما تماس گيرنده هستيد، براي شما هزينه تماس خروجي در نظر گرفته مي شود؛ در غير اين صورت به عنوان پاسخ دهنده به تماس هزينه تماس دريافتي به عهده شما خواهد بود.

زائران توجه داشته باشند كه امكان استفاده از بسته هاي اينترنت داخلي در هنگام حضور در كشور عراق وجود نداشته و مشترك بايد پيش از ورود به كشور عراق سرويس رومينگ بين الملل خود را روشن نمايد. به محض روشن كردن اينترنت رومينگ، اينترنت مورد استفاده در اپليكيشن هاي تلفن همراه با هزينه رومينگ محاسبه مي گردد؛ بنابراين بهتر است حتما از غير فعال بودن اتصال خودكار و غير ضروري به اينترنت در اپليكيشن هاي خود اطمينان حاصل نماييد و براي مديريت بهتر هزينه ها، از بسته هاي اينترنت پيشنهادي اپراتورها استفاده نماييد و به نكات زير توجه كنيد:

 

·        در مكان هاي عمومي و هتل ها از اينترنت عمومي يا WiFi استفاده نماييد. بر اساس اعلام روابط عمومي ايرانسل در مناطق مرزي، كيوسك هاي ويژه اي براي اتصال رايگان به اينترنت براي همه زائران فراهم شده است.

·        استفاده از شبكه هاي اجتماعي تصويري و ويدئويي را حتي الامكان به هتل و مكان هايي كه اينترنت عمومي دارند، اختصاص دهيد. در صورت استفاده از اينترنت در اين مكان ها گزينه Mobile Data و Data Roaming را در تنظيمات گوشي غير فعال سازيد.

·        گوشي خود را در اختيار افراد ناشناس و غريبه قرار ندهيد؛ حتي بهتر است قبل از سفر براي سيم كارت خود PIN CODE تعريف نماييد تا در صورت سرقت يا مفقودي از سوء استفاده هاي احتمالي جلوگيري نماييد.

·        از قرار دادن گوشي در حالت Hotspot يا اشتراك اينترنت با سايرين خودداري نماييد، زيرا ممكن است هزينه هاي ناخواسته شما را به شدت افزايش دهد.

·        گزينه دانلود خودكار ويديو، عكس و فايل صوتي و به روز رساني برنامه ها و تنظيمات گوشي هوشمند را از حالت خودكار يا Auto خارج نماييد.

 

البته علاوه بر استفاده از بسته ها و طرح هاي پيشنهادي، زائران مي توانند با استفاده از" اپليكيشن ايران من" به صورت رايگان در قالب يك پيام موقعيت مكاني خود را به اطلاع تمامي شماره هاي داخل و خارج از ايران برسانند. اپليكيشن روبيكا نيز امكانات ويژه اي مانند برقراري تماس صوتي، ارسال پيام متني و صوتي و اشتراك گذاري موقعيت مكاني را براي زائران اربعين فراهم مي سازد. استفاده از اين اپليكيشن ها در شرايط مختلف، شما را از برقراري تماس با دوستان بي نياز مي سازد و در نهايت هزينه هاي ارتباطي شما را به ميزان قابل توجهي كاهش مي دهد.

 

در صورتي كه زائران قصد خريد سيم كارت هاي عراقي را داشته باشند، بهتر است به توصيه هاي زير توجه نمايند:

با توجه به اعلام اپراتورهاي عراقي، قيمت سيم كارت هاي عراقي تقريبا يكسان بوده و هزينه تعرفه هاي خدمات نيز تفاوت چنداني با هم ندارد، ولي مهم ترين نكته در خريد سيم كارت هاي عراقي، تخفيف 50 درصدي اپراتورها براي هزينه مكالمات درون شبكه مي باشد كه اين تخفيف ويژه مي تواند هزينه ارتباطي زائراني كه به صورت گروهي و يا كارواني مسافرت مي كنند را كاهش دهد. بنابراين اعضاي يك گروه، با خريد سيم كارت از يك اپراتور مي توانند از تخفيف مكالمات درون شبكه اي بهره برده و در طول سفر از يك ارتباط مستمر و پايدار لذت ببرند.

 

با توجه به اين كه از ماه ها قبل برنامه ريزيهاي زيادي از سوي اپراتورهاي ايراني و عراقي براي بالابردن سطح كيفي خدمات و كاهش هزينه هاي ارتباطي زائران صورت گرفته، به نظر مي رسد خدماتي كه در اين روزها ارائه مي گردد، از كيفيت نسبي و تعرفه حداقلي برخوردار مي باشد كه در صورت توجه زائران به نكات بيان شده مي تواند هزينه هاي ارتباطي را به كمترين مقدار ممكن برساند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۲:۳۸ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :