رندباز رندباز .

رندباز

در سفر اربعين كدام سيم كارت عراقي بهتر است؟

از روزي كه صدام توسط امريكايي ها سقوط كرده است تا به امروز تحولات گسترده ايي در عراق شكل گرفته است  و راه پيمايي اربعين سيد و سالار شهيدان امام حسين تغيير كرده است. اين روز ها ايرانيان هم به شكل گسترده ايي در اين راهپيمايي حضور دارند كه بسيار جالب است. اين پياده روي از دير باز شكل گرفته بود و تا امروز هم ادامه داشته است.  اين روز ها در عراق همه در مورد اربعين كار مي كنند و همه مردم مردم عراق در حال كمك به زائران امام حسن هستند و احترام خاصي به آنها مي گذارند و بسيار برايشان مهم است.در فرهنگ عراقي نيز ميزباني و خدمات رساني به زائران اربعين جايگاه ويژه اي دارد؛ به نحوي كه تقريبا تمامي ساكنين مسير نجف تا كربلا خانه هاي خود را آماده ي ميزباني از زائران كرده و يا با برپايي موكب هايي اسباب خدمات رساني به آنها را فراهم مي نمايند.

لازم به ذكر است كه اپراتور هاي همراه اول، ايرانسل و رايتل نيز خدمات رومينگ ارائه ميدهند كه ميتوانيد محتواي "تعرفه رومينگ اپراتورها در راهپيمايي اربعين" را مطالعه فرماييد.

 

يكي از نكات قابل تامل در سفر زيارتي اربعين، بحث برقراري ارتباط داخلي بين زائران و تماس بين زائران و خانواده هايشان در ايران مي باشد كه از اهميت خاصي برخوردار است. البته زائران در اين سفر نيز مانند هر سفر خارجي مي توانند با دو روش با عزيزانشان ارتباط برقرار كنند:

1.     استفاده از شماره خود با فعال سازي رومينگ بين الملل

2.     خريد سيم كارت عراقي

با توجه به اين كه در مورد فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل و نحوه استفاده از آن به تفصيل صحبت كرديم، در اين مطلب مي خواهيم در خصوص انواع سيم كارت هاي عراقي و نحوه خريد آنها توضيح دهيم.

 

انواع سيم كارت هاي عراقي

خريد سيم كارت كشور مقصد و استفاده از اپراتور همان كشور براي برقراري ارتباط در سفرهاي خارجي يكي از مطمئن ترين روش هاي ارتباطي مي باشد كه در سفر هايي مانند راهپيمايي اربعين بسيار هوشمندانه مي باشد. زيرا با در نظر گرفتن حجم عظيم مسافر در روزهاي منتهي به اربعين، معمولا اجتناب از اختلال و آنتن دهي در شبكه هاي مخابراتي عراق امري اجتناب ناپذير است و معمولا استفاده از آنتن هاي عراقي در حالت رومينگ بين الملل، كاربران را دچار مشكل و دردسر خواهد كرد. به همين خاطر پيشنهاد مي شود قبل از سفر و انتخاب نحوه برقراري ارتباط، نسبت به اين موضوع هم حساس بوده و دقت و توجه كافي را داشته باشيد.

در حال حاضر سه اپراتور زين، كورك تلكام و آسياسل در عراق، سرويس ها و خدمات خاصي را براي زائران تدارك ديدند كه بر اساس آن مسافران مي توانند با خريد و فعال سازي اين سيم كارت ها، از خدمات آنها در طول سفر به عتبات بهره مند گردند.

 

معرفي خدمات و نحوه فعال سازي سيم كارت هاي عراقي

نام سيم كارت

هزينه پيام كوتاه

هزينه تماس با ايران

نحوه شارژ كردن

باقي مانده شارژ

ليست بسته هاي اينترنتي

مركز تماس

آسيا سل

150 دينار

280 دينار

كد * 133 * شارژ

# 133 *

# 299*

333

زين

150 دينار

270 دينار

كد * 101 * شارژ

# 100 *

# 321 *

107

كورك

150 دينار

260 دينار

كد * 221 * شارژ

# 211 *

# 250 *

411

 

به طور كلي زائران مي توانند با پرداخت تقريبا 10 تا 20 هزار تومان يك سيم كارت عراقي با اعتبار يك ماهه؛ تهيه نمايند. ( قيمت هر هزار دينار عراقي در هفته اول شهريور ماه 1401 معادل 20 هزار تومان مي باشد.)

علاوه بر اين اپراتورهاي عراقي براي كاهش هزينه هاي زائران تمهيدات خاص ديگري را در نظر گرفتند كه در ادامه به آن مي پردازيم:

·        سيم كارت آسيا سل: اين اپراتور در راستاي مديريت هزينه هاي زائران، مكالمات درون شبكه خود را با تخفيف 50 درصدي در اختيار كاربران قرار مي دهد كه اين امر مي تواند هزينه هاي مسافراني كه به صورت گروهي و كارواني حركت مي كنند را كاهش دهد. بنابراين زائراني كه از سيم كارت هاي آسياسل استفاده مي كنند، مي توانند با ارسال عدد 2 به 293 و پرداخت 5000 دينار عراقي، هزينه مكالمات درون شبكه خود را به ميزان قابل توجهي كاهش دهند.

هزينه تماس درون شبكه براي كاربران آسيا سل، براي هر ثانيه 3 دينار و هزينه تماس از آسياسل به ساير اپراتورهاي عراقي، براي هر ثانيه 5 دينار مي باشد.

 

·        سيم كارت زين: اين سيم كارت عراقي كه معمولا مورد استفاده مديران كاروان ها قرار مي گيرد نيز براي مديريت بهتر هزينه هاي ارتباطي كاربران، تخفيف 50 درصدي مكالمات درون شبكه را براي كاربران در نظر گرفته است و آنها مي توانند با ارسال عدد 2 به 2034 و تاييد كسر 5000 دينار از شارژ اوليه خود، هزينه مكالمات درون شبكه را با 50 درصد تخفيف بپردازند.

 

·        سيم كارت كورك تلكام: كاربران اين سيم كارت تنها مي توانند 6 نفر را در ليست تماس هاي درون شبكه با تخفيف 50 درصدي قرار دهند. براي اين كار، كاربران بايد از ليست مخاطبين خود؛ ابتدا 6 نفر از كساني كه از سيم كارت كورك تلكام استفاده مي نمايند را انتخاب نموده و سپس با شماره گيري كد دستوري # 254 * و تاييد كسر 1500 دينار از شارژ، هزينه هاي تماس با آنها را تا 50 درصد كاهش دهند.

 

نحوه خريد سيم كارت هاي عراقي:

در هر صورت اگر قصد خريد سيم كارت هاي عراقي را داريد، مي توانيد به مراكز عرضه سيم كارت هاي عراقي كه به تعداد كافي در شهرهاي كربلا و نجف وجود دارد، مراجعه نموده و نسبت به خريد و فعال سازي سيم كارت مورد علاقه خود اقدام نماييد. ولي با در نظر گرفتن اين موضوع كه ازدحام جمعيت و تقاضا براي خريد سيم كارت در ايام اربعين در اين شهرها بسيار بالاست، امكان خريد سيم كارت هاي عراقي به راحتي وجود ندارد، بنابراين بهتر است براي جلوگيري از سردرگمي و بي نظمي در شهرهاي مرزي ايران نسبت به خريد سيم كارت عراقي اقدام كنيد.

 

به طور كلي با در نظر گرفتن اين موضوع كه استفاده از سيم كارت هاي ايراني در عراق مشمول تعرفه هاي رومينگ بين الملل بوده و اغلب سرويس دهي آنها به دلايلي مانند شلوغي شبكه و ترافيك در ايام اربعين با اختلال روبرو مي شود، هزينه استفاده از خدمات رومينگ براي زائران مقرون به صرفه نمي باشد. علاوه بر اين استفاده از سيم كارت هاي عراقي براي زائراني كه به صورت گروهي و كارواني مسافرت مي كنند، بسيار ارزان تر و مقرون به صرفه تر مي باشد. پس بهتر است در اين سفر معنوي با خريد يك سيم كارت عراقي و قرار دادن شماره آن را در اختيار خانواده، از يك ارتباط پايدار و كم هزينه لذت ببريد.

 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۵:۴۶ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :