رندباز رندباز .

رندباز

بهترين و اقتصادي ترين سيم كارت در راهپيمايي اربعين كدام است؟

اين روز ها همه در تاب و تب سفر به پيش امام شهيد شان حسين (ع) بروند تا در مراسم اربعين او در كربلاي معلي شركت كنند. از اولين بار كه اين كار توسط جابر انصاري شروع شد و او اولين زائر كربلا دانستند تا به امروز از همه جاي دنيا  مردم به زيارت اربعين امام حسين مي روند.  اين روز ها مردمان بسياري از كشور خودمان هم علاقه مند به سفر كربلا هستند و دوست دارند تا در پياده روي بزرگ اربعين شركت كنند. امسال اپراتور هاي سيم كارت در تلاش هستند كه خدمات بسيار ويژه ايي را به كساني كه دوست دارند به اربعين بروند بدهند تا آنها بتوانند با خيالي آسوده شروع به پياده روي كربلا بروند.دسترسي به يك ارتباط پايدار و اينترنت در كشور عراق يكي از اصلي ترين دغدغه هاي زائران تبديل شده است. زيرا برقراري ارتباط در كشوري كه اين روزها مقصد خيل عظيم زائران خواهد بود، چندان كار آساني نيست و نيازمند برنامه ريزي دقيق و حساب شده مي باشد.

فعال سازي رومينگ بين الملل و استفاده از شماره خود در كشور عراق، يكي از راحت ترين و بي دردسرترين راه هاي برقراري ارتباط با عزيزان و همسفران در طول اين سفر مي باشد. به همين خاطر همه اپراتورهاي فعال در كشور اين روزها، پيشنهادات ويژه اي در چارچوب مسئوليت اجتماعي خود و رفاه بيشتر حال زائران تدارك ديده اند كه در قالب تعرفه هاي تخفيفي و بسته هاي ويژه اينترنتي و .... ارائه شده است كه شركت كنندگان در راهپيمايي اربعين مي توانند با بررسي آنها نسبت به انتخاب بهترين و به صرفه ترين شيوه ارتباطي اقدام نمايند.

در ادامه به بررسي تعرفه خدمات رومينگ و طرح ها و پيشنهادات اپراتورهاي مختلف كه تقريبا تا پايان شهريور ماه قابل استفاده ميباشد؛ مي پردازيم:

 

تعرفه رومينگ بين الملل اپراتور همراه اول در اربعين 1401

 

نوع خدمات

قيمت

هر دقيقه مكالمه دريافتي

6.000 تومان

هر دقيقه مكالمه با شماره ايران ( ثابت و موبايل )

9.000 تومان

هر دقيقه مكالمه با شماره عراقي

4.000 تومان

هر عدد ارسال پيامك به شماره ايراني

1.300 تومان

هر مگابايت اينترنت

500 تومان

 

تعرفه رومينگ بين الملل اپراتور ايرانسل در اربعين 1401

 

نوع خدمات

تماس صوتي خروجي ( به ايران )

تماس صوتي ورودي ( از ايران )

تماس صوتي با كشور مقصد

ارسال پيامك

اينترنت همراه ( مگابايت )

تعرفه خدمات

9.000 تومان

6.000 تومان

4.000 تومان

1.300 تومان

500 تومان

 

تعرفه رومينگ بين الملل اپراتور رايتل در اربعين 1401

 

اپراتور

نوع سرويس

پيامك

مكالمه ( بر حسب دقيقه )

اينترنت ( به ازاي هر كيلو بايت )

3G يا 3G/4G

ارسال

دريافت

تماس با ايران

دريافت تماس

تماس داخلي

استفاده از سرويس ديتا

Korek

3G/4G

5،000 ريال

رايگان

125.000 ريال

79.000 ريال

125.000 ريال

4.882

Asiacell

3G

335،000 ريال

رايگان

1.390.000 ريال

1.000.000 ريال

1.060.000 ريال

9.082.03

 

جدول فوق نشان مي دهد كه تعرفه خدمات رومينگ دو اپراتور همراه اول و ايرانسل كاملا يكسان مي باشد ولي با توجه به اين كه اين دو اپراتور، با هر سه اپراتور فعال در كشور عراق (Zain، Asiacell و Korek ) قرارداد رومينگ داشته، قطعا كاربران آنها از آنتن دهي بهتري در كشور عراق برخوردار مي باشند كه توجه به اين امر در شرايطي كه عراق ميزبان صدها هزار مسافر مي باشد، بسيار مهم و ضروري است. علاوه بر اين تعرفه هزينه هاي رايتل به مراتب بسيار بيشتر از دو اپراتور همراه اول و ايرانسل مي باشد كه اين موضوع مي تواند ارتباطات با صرفه تر و ارزان تري را براي كاربران به ارمغان خواهد داشت.

بنابراين در شرايطي كه زائران بخواهند بدون خريد بسته تنها با فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل با دوستان و عزيزان خود در ارتباط باشند، بدون شك كاربران سيم كارت همراه اول و ايرانسل از يك ارتباط پايدارتر و مقرون به صرفه تري برخوردار خواهند بود.

بسته هاي اينترنت ارائه شده از سوي اپراتورها ويژه راه پيمايي اربعين:

امسال نيز مانند سال هاي گذشته، اپراتورها تلاش نمودند تا با ارائه بسته هاي اينترنتي علاوه بر تسهيل ارتباطات زائران، هزينه هاي ارتباطي آنها را نيز كاهش دهند كه در ادامه به بررسي آنها مي پردازيم:

 

بسته هاي اينترنت اپراتور همراه اول در اربعين 1401

 

نوع بسته

هديه

حجم ( مگابايت )

مدت اعتبار

قيمت

بسته ديتاي نامحدود

25 دقيقه به همراه 250 عدد پيامك

نامحدود

7 روز

350.000 تومان

بسته ديتاي 150 مگابايت

10 دقيقه به همراه 50 عدد پيامك

150

7 روز

100.000 تومان

 

بسته هاي اينترنت اپراتور ايرانسل در اربعين 1401

 

حجم بسته

قيمت

مدت زمان اعتبار

600 مگابايت

250،000 تومان

هفت روز

يك گيگابايت

390.000 تومان

هفت روز

 

بسته هاي اينترنت اپراتور رايتل در اربعين 1401

 

حجم بسته

مدت اعتبار

قيمت

اپراتور مقصد

50 مگابايت

10 روز

190،000 ريال

Korek

150 مگابايت

10 روز

550،000 ريال

Korek

500 مگابايت

10 روز

1،750،000 ريال

Korek

1 گيگابايت

10 روز

3،580،000 ريال

Korek

 

بر اساس جدول فوق، زائران مي توانند در سفر معنوي اربعين تنها با خريد يك بسته اينترنتي، با خيالي آسوده و هزينه اي مقرون به صرفه با عزيزان و نزديكان خود در ارتباط باشند. ولي در مقام مقايسه در حال حاضر بسته هاي اينترنتي ارائه شده از سوي رايتل اقتصادي تر و به صرفه تر از بسته هاي پيشنهادي دو اپراتور ديگر خواهد بود. زيرا علاوه بر تنوع بسته هاي ارائه شده و قيمت منصفانه تر و ارزانتر، كليه بسته ها مدت زمان بيشتري اعتبار داشته و اين موضوع مي تواند براي زائراني كه قصد دارند مدت زمان بيشتري را در عراق سپري كنند، مطلوب تر باشد.

البته نكته مهم در خصوص بسته هاي اينترنت همراه اول، هديه بسته هاي اينترنت اين اپراتور مي باشد كه اين امكان را به كاربران مي دهد تا علاوه بر استفاده از اينترنت، امكان ارسال پيامك و برقراري مكالمه صوتي را نيز داشته باشند، هر چند كه به نظر مي رسد اين موضوع باعث افزايش قابل توجه قيمت اين بسته ها نيز گرديده است.

 

اپليكيشن روبيكا

علاوه بر خدمات بيان شده، اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل به عنوان اصلي ترين سهامداران سوپر اپليكيشن روبيكا، با هدف تسهيل ارتباطات زائران اربعين حسيني، طرح ويژه اي را براي كاربران روبيكا ارائه داده اند كه بر اساس آن مشتركين اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل مي توانند تا 30 شهريور ماه 1401 در كشور عراق از اينترنت رايگان با حجم محدود بهره مند گردند. بر اين اساس كاربران مي توانند براي برقراي تماس صوتي و ارسال پيام متني نامحدود، پيام صوتي و اشتراك موقعيت مكاني با يكديگر از روبيكا استفاده نمايند.

براي اين كار زائران اربعين حسيني مي توانند با نصب نسخه جديد يا بروزرساني اپليكيشن روبيكا، وارد بخش پيام رسان اپليكيشن روبيكا شده و از خدمات خاص آن بهره مند گردند. كاربران روبيكا مي توانند با استفاده از سيم كارت هاي همراه اول و سيم كارت ايرانسل به صورت مستقيم با خطوط ثابت يا همراه ايراني، تماس صوتي رايگان برقرار نمايند، بدون اين كه لازم باشد شخص دريافت كننده تماس، روبيكا را بر روي گوشي هوشمند خود نصب داشته باشد.

به اين صورت افراد مي توانند بدون نياز به تهيه بسته رومينگ و پرداخت هزينه اضافه با انتخاب گزينه تماس صوتي اپليكيشن روبيكا در كشور عراق با تلفن ثابت يا همراه عزيزان خود در ايران تماس برقرار كنند.

بنابراين اگر قصد سفر به عراق را داريد، پيشنهاد مي شود با توجه به نياز خود، پيش از سفر يكي از پيشنهاد هاي تدارك ديده شده از سوي اپراتورها را انتخاب نموده و با فعال نمودن سرويس رومينگ بين الملل، در طول اين سفر معنوي از يك ارتباط پايدار و ارزان لذت ببريد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۳۶ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :