رندباز رندباز .

رندباز

ايرانسلي ها بيشترين درخواست كننده سرويس ترابرد

اين روز ها تكنولوژي بسيار به كمك مردم آمده است  و به راحتي مي توانند با استفاده از تكنولوژي به هر چي كه مي خواهند برسند. از سوي ديگر اپراتور ها هم با استفاده از اين تكنولوژي ها سعي دارند كه مردم را به سوي خود كشاند تابتوانند بازار سيم كارت را به نفع خودشان كنند. يكي از اين اپراتور ها شركت يرانسل است كه از طريق تكنولوژي ها توانسته در بازار بسيار محبوب باشد. اين روز ها بسيار از كساني كه سيم كارت ايرانسل را دارند از تكنولوژي و سرويس ترابرد استفاده مي كنند.اين سرويس بسيار جذاب بوده براي كساني كه خط ايرانسل را داشتند و كساني كه سيم كارت هاي ايرانسل را ندارند هم از اين سرويس استفاده كرده اند.به زبان ساده تر ترابرد يعني اين كه اپراتور سيم كارت خود را تغيير دهيد، مثلا اگر مشترك سيم كارت همراه اول هستيد بدون آن كه شماره خود را تغيير دهيد، مي توانيد به رايتل ترابرد داشته باشيد و از خدمات و امكانات اين اپراتور استفاده نماييد.

سرويس ترابردپذيري نخستين بار در بهمن ماه 1394 به صورت آزمايشي اجرا شد و بعد از كسب موفقيت هاي لازم در 31 مرداد ماه 1395 مورد بهره برداري تجاري قرار گرفت. البته در سال هاي اوليه راه اندازي به دليل عدم آشنايي مشتركين با اين سرويس، به خوبي مورد استقبال مشتركين واقع نشد و تقاضاي ثبت شده براي اين سرويس در سال 1395، محدود به 100 هزار مورد مي باشد. در سال هاي بعد يعني در سال 1396 و 1397 درخواست ترابرد به بالاترين ميزان خود يعني 500 هزار مورد رسيد، در سال 1398 درخواست ها دوباره روند نزولي داشته و تعداد آنها به 200 هزار مورد كاهش پيدا كرد تا در نهايت در سال 99 درخواست براي اين سرويس دوباره به 100 هزار مورد رسيد.

 

بر اساس آخرين گزارش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مربوط به ترابردپذيري شماره هاي تلفن همراه در پنج سال گذشته مجموعا يك ميليون و 493 هزار درخواست ترابرد تكميل شده؛ ثبت گرديده است كه 47 درصد از درخواست هاي تغيير از جانب مشتركين اپراتور ايرانسل، 43 درصد مشتركين اپراتور همراه اول و 10 درصد از درخواست ها توسط مشتركين رايتل براي جابه جايي به يك اپراتور ديگر صورت گرفته است.

 علاوه بر اين  آخرين آمار رگولاتوري نشان مي دهد كه 49 درصد از مشتركين درخواست كننده ترابرد، در پنج سال گذشته، اپراتور همراه اول را به عنوان ميزبان جديد خود انتخاب نموده و 46 درصد درخواست ها به سمت اپراتور ايرانسل و تنها پنج درصد جابجايي متعلق به اپراتور رايتل مي باشد.

 

 

نام اپراتور

اپراتور همراه اول

اپراتور ايرانسل

اپراتور رايتل

ميزان ترابرد بر اساس اپراتورهاي پذيرا

49 درصد

46 درصد

5 درصد

ميزان ترابرد بر اساس اپراتور فرستنده

43 درصد

47 درصد

10 درصد

 

طبق اين آمار بيشترين درخواست جابجايي نيز از سوي مشتركين ايرانسل به همراه اول بوده كه اين عدد نزديك به 658 هزار مورد مي باشد. البته تعداد مشتركين همراه اولي كه درخواست ترابرد به ايرانسل را داشته اند نيز بيش از 613 هزار مورد مي باشد. درخواست ترابرد از سوي مشتركين رايتل به سمت اپراتور ايرانسل حدود 81 هزار مورد و به سمت اپراتور همراه اول 69 هزار و 762 مورد مي باشد كه در مقابل نيز بيش از 41 هزار مشترك سيم كارت ايرانسل و 30 هزار مشترك همراه اول، اپراتور رايتل را به عنوان اپراتور ميزبان جديد خود انتخاب نموده اند.

درخواست ترابرد به تفكيك اپراتورها به شرح ذيل مي باشد:

 

اپراتور ميزبان يا پذيرا

ترابرد پذيري – اپراتور فرستنده

شركت مخابراتي ايران- همراه اول

شركت خدمات ارتباطي ايرانسل

شركت خدمات ارتباطي رايتل

69،762

81،002

-

شركت خدمات ارتباطي رايتل

657،887

-

41،204

شركت خدمات ارتباطي ايرانسل

-

613،435

30،245

شركت مخابراتي ايران- همراه اول

 

البته اين تكنولوژي محدوديت هايي نيز دارد مانند اين كه درخواست ترابرد تنها از يك سيم كارت دائمي به دائمي و يا اعتباري به اعتباري امكان پذير است و يا اين كه مشتركين در يك سال فقط دو بار مي توانند از اين تكنولوژي استفاده نمايند. با اين وجود استقبال از اين تكنولوژي در طول سال هاي گذشته كم نبوده و حدود يك ميليون پانصد هزار نفر در طول 5 سال گذشته اپراتور خود را تغيير داده اند.

درست است كه اين سرويس در طول سالها اجرا، فراز و نشيب هاي بسياري داشته و بعد از سال 97 دوباره سير نزولي پيدا كرده است، ولي با توجه به اين كه در زمان استفاده از سرويس ترابرد مشتركين به دنبال بهره مندي از يك سرويس بهتر و با كيفيت تر مي باشند، به صورت غير مستقيم استفاده از اين تكنولوژي از سوي كاربران، بين اپراتورها رقابت ايجاد كرده و آنها را به سمت ارائه سرويس بهتر و مقرون به صرفه تر سوق مي دهد. اميد است اين رقابت در نهايت به نفع مشتركين تمام شده و اپراتورها ضمن گسترش شبكه ارتباطي و تلاش براي بهبود شرايط آنتن دهي، خدماتي ارزان تر و با كيفيت تر در اختيار كاربران قرار دهند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۰:۴۰ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :