رندباز رندباز .

رندباز

نحوه اعلام مفقودي سيم كارت هاي همراه اول

اين روز ها متاسفانه در جامعه اتفاقات سيار ناگواري دارد مي افتد و باعث اين شده است ه بسياري از مردم ديگر گوشي هاي خود را در خيابان ها در نياورند.اين روز ها در جامعه دزدي گوشي تلفن همراه بسيار زياد شده است و بسياري برايشان اتفاق افتاده است. بعد از اعلام سرقتي اولين كار براي سيم كارت اعلام قطعي مي باشد تا خدايي نكرده اتفقات بسياري بدي براي شخصي كه سيم كارت به نامش است نيافتد.اين كار مسدود سازي بسيار مناسب و عالي است براي اينكه افراد هرگونه اتفاقي با اتفاقات كه با سيم كارت ربوده شده انجام و مسدود نكرده باشد به اسم صاحب سيم كارت مي شود و باعث تخلف مي شود. تنها شخص پاسخگو در مراجع قضايي مالك سيم كارت مي باشد، البته در صورت بروز هرگونه ضرر مالي يا جاني نيز، مالك سيم كارت بايد نسبت به جبران هزينه ها اقدام نمايد.

بنابراين اولين گام اساسي بعد از مفقود شدن يا ربوده شدن سيم كارت، مسدود سازي آن مي باشد كه در حال حاضر مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول مي توانند از دو روش براي اين كار استفاده نمايند:

 

روش اول: به صورت حضوري

براي اين كار مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول لازم است با به همراه داشتن مداركي كه در ادامه ذكر خواهد شد به يكي از دفاتر پيشخوان دولت، نمايندگي هاي همراه اول، ادارات مشتركين استان ها و يا مراكز تلفن ثابت كه ارائه دهنده خدمات خاص همراه اول مي باشند، مراجعه نمايند. البته مشتركين در ساعات غير اداري و روزهاي تعطيل بايد به يكي از مراكز تلفن ثابت ( سلمان فارسي، نبوت، مالك اشتر، هجرت، شيخ فضل الله ) و امور مشتركين مركز قدس در تهران و ادارات مشتركين در ساير استان ها مراجعه نمايند.

 

مدارك مورد نياز جهت مسدود سازي سيم كارت مفقود شده به شرح ذيل مي باشد:

·        حضور مالك سيم كارت يا وكيل قانوني وي

·        ارائه اصل و تصوير كارت ملي مالك

·        ارائه اصل قبض پرداختي دوره آخر براي سيم كارت هاي دائمي

·        تكميل و امضاي فرم درخواست

·        ارائه اصل وكالت نامه داراي اعتبار و تصوير آن در صورت مراجعه وكيل

البته در صورت عدم حضور مشترك، بستگان درجه يك مانند پدر، مادر، خواهر، برادر و همسر نيز مي توانند با در دست داشتن مدارك لازم ( اصل و تصوير شناسنامه مالك و مراجعه كننده ) به يكي از دفاتر خدمات ارتباطي و يا مراكز تلفن ثابت در تهران و ادارات مشتركين در ساير استان ها مراجعه نموده و صرفا نسبت به قطع مفقودي و تكميل فرم مربوطه اقدام نمايند.

 

روش دوم : به صورت غير حضوري

مراجعه به اپليكيشن همراه من

براي اين كار مشترك سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري بايد در گام نخست، وارد " اپليكيشن همراه من" شده و در منوي خدمات، مديريت سيم كارت را انتخاب نمايند. در اين قسمت، سيم كارت هاي به نام مشترك نمايش داده مي شود كه كاربر بايد از بين آنها، سيم كارت مورد نظر براي سوزاندن را انتخاب نموده و دكمه اقدام به قطع را بزند. سپس با خواندن شرايط و انتخاب علت درخواست، روي دكمه تاييد بزند تا دكمه قطع سيم كارت فعال شود. در نهايت با كليك بر روي دكمه قطع سيم كارت، سيم كارت مورد نظر مسدود خواهد شد. البته براي مسدود سازي غير حضوري سيم كارت، حتما بايد سيم كارت به نام مشترك باشد.

 

نكات مهم:

·        براي سيم كارت هاي اعتباري قطع و تعويض سيم كارت به صورت همزمان انجام خواهد مي شود.

·        در سيم كارت هاي دائمي، در صورت درخواست مشترك صرفا نسبت به اعمال قطع مفقودي اقدام شده و بعد از آن مشترك يا وكيل قانوني وي بايد ظرف مدت 20 روز نسبت به دريافت سيم كارت جديد اقدام نمايند، در صورت عدم مراجعه مشترك براي دريافت سيم كارت جديد، تلفن همراه مربوطه مجددا وصل مي گردد.

·        هزينه تعويض سيم كارت و اخذ سيم كارت جديد از ميزان اعتبار مشتركين اعتباري كسر مي گردد.

·        تعويض سيم كارت مشتركيني كه قبلا در يكي از دفاتر خدمات ارتباطي نسبت به قطع مفقودي اقدام نمودند، فقط از طريق همان دفتر صورت مي پذيرد.

·        در صورت مسافرت مشترك به ساير شهرهاي كشور و نياز به اعلام مفقودي، مشتركين مي توانند با مراجعه به ادارات مشتركين مراكز استان ها، نسبت به اين كار اقدام نمايند.

·        در صورتي كه مشترك به صورت غير حضوري و از طريق سايت همراه اول نسبت به اعلام مفقودي اقدام نموده باشد، مي تواند با به همراه داشتن مدارك لازم ( اصل و تصوير كارت ملي و آخرين قبض پرداخت شده ) به يكي از دفاتر خدمات ارتباطي مراجعه نموده و نسبت به دريافت سيم كارت اقدام نمايد.

 

با توجه به اين كه بر اساس قانون هرگونه سوء استفاده از خط بر عهده مالك سيم كارت بوده و در صورت وقوع جرم، در وهله ي اول مالك سيم كارت بايد در برابر قانون پاسخگو باشد، اكيدا توصيه مي شود در صورت مفقودي يا سرقت سيم كارت، بلافاصله درخواست خود مبني بر اعلام مفقودي يا سرقت را ثبت نموده و سيم كارت را مسدود نماييد. 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۰:۱۴ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :