رندباز رندباز .

رندباز

فون واژه يا شماره رند حرفي چيست ؟

سيم كارت كه يكي از وسايل بسيار مهم در گوشي است كه اگر نباشد مردم نمي توانند با هم ديگر ارتباط برقرار كنند. سيم كارت ها وسيله بسيار مهم و كاربردي براي افراد هست. اين روز ها بسياري از مردم به دنبال خريد سيم كارت هستند و برايشان بسيار مهم است كه چه نوع سيم كارت هايي را مي خواهند. سيم كارت هاي از نظر اندازه و رندي آنها يا از نظر سيم كارت اعتباري يا دائمي مورد توجه قرار مي گيرند. اين روز ها بسياري از سيم كارت هاي رند يا شماره هايي كه بسيار جالب و جذاب است مورد استقبال عموم قرار گرفته است و بسياري از مردم خواهان اين نوع سيم كارت ها هستند.بسياري از مردم هم خواهان سيم كارت هاي معمولي هستند كه قيمت شان بسيار معمول و ارزان است. اپراتور هاي سيم كارت در تلاش هستند كه سيم كارت هاي رند با پيش شماره هايي كه مورد توجه مردم هستند را بيش تر روانه بازار كنند.

سيم كارت رند در اصل سيم كارتي گفته مي شود كه داراي ويژگي ها و معيارهاي بخصوصي است كه خيلي راحت و سريع در ذهن مخاطب نهادينه مي گردد. در اين نوع شماره ها اعداد به گونه اي در كنار هم قرار مي گيرند كه جذابيت هاي سمعي و بصري منحصر بفردي را ايجاد كرده و سبب مي شود افراد صرفا به خاطر لاكچري بودن آنها، ميلياردها تومان بپردازند. البته بحث رندي شماره مقوله بسيار جذابي براي اقشار مختلف جامعه بوده و محدود به داشتن شماره رند تلفن همراه و يا پلاك ماشين نمي شود. به طوري كه همين اشتياق باعث شده بود تا در سال 99 خيلي از والدين بدون توجه به خطرات احتمالي، فرزندان خود را با تعويق يا زودرس در تاريخ 9/9/99 به دنيا بياورند.

 

شايد در گذشته هايي نه چندان دور استفاده از شماره هاي رند به عنوان يكي از دغدغه هاي افراد پولدار و مرفه كشور مطرح مي شد و صرفا به خاطر لوكس بودن، در بين اين قشر از افراد جامعه بسيار پرطرفدار و محبوب بود، ولي امروزه اين شماره ها بيشتر به خاطر جنبه هاي تجاري مورد توجه بوده و جايگاه ويژه اي در بين مديران و صاحبان كسب و كارها پيدا كردند.

البته سيم كارت هاي رند هم دسته بندي هاي مختلفي دارند كه از لحاظ نوع چينش ارقام و تكرار آنها صورت مي پذيرد مانند رند آينه اي، پله اي، دهدهي، سه پله و .... كه طبيعتا هر چه تكرار ارقام در شماره اي بيشتر باشد، قيمت آن نيز گران تر خواهد شد. علاوه بر دسته بندي ذكر شده، شماره هاي رندي كه مطابق با تاريخ تولد افراد باشند نيز در بين مردم بسيار محبوب و پرطرفدار هستند، زيرا افراد به محض به خاطر آوردن تاريخ تولد يك شخص، شماره تلفنش را نيز به خاطر مي آورند.

 

علاوه بر همه تقسيم بندي هاي ذكر شده، جديدترين رده بندي سيم كارت ها، سيم كارت هاي رند حروفي يا PHoneword است كه در سراسر دنيا جزء گران ترين و محبوب ترين سيم كارت ها محسوب شده و از آنها با عنوان شماره هاي رند اسمي، تركيبي يا تل واژه هم ياد مي شود. در سيم كارت رند حروفي، تمام يا بخشي از ارقام يك شماره، بعد از تطابق با حروف موجود بر روي صفحه كليد موبايل، كلمه اي معنادار خواهد شد كه مي تواند نام يا نام خانوادگي، نام يك برند و ... باشد و به دليل نمايش و شماره گيري به صورت حروف، راحت تر در ذهن ثبت مي شوند.

با نگاهي اجمالي به صفحه كليد تلفن هاي ثابت يا موبايل به راحتي مي توان ديد كه در كنار هر عدد، 3 يا 4 حرف لاتين وجود دارد كه معمولا كاربران از آنها براي ارسال پيامك استفاده مي كنند. ولي وجود اين حروف در كنار شماره ها، صرفا براي ارسال پيامك نبوده و از اين حروف براي ساختن كلمه در شماره هاي رند استفاده ميگردد، مثلا شماره تلفن 6642623**09 با كلمه محمد مطابقت دارد.

 

در جدول زير عددهاي روي كيبورد با حروف معادل آنها بيان شده است:

 

عدد روي كيبورد گوشي

حروف معادل

2

a,b,c

3

d,e,f

4

g,h,i

5

j,k,l

6

m,n,o

7

p,q,r,s

8

t,u,v

9

w,x,y,z

 

نكته : با توجه به جدول فوق، هيچ حرفي معادل 0 و 1 نبوده و اين اعداد در فون واژه هيچ جايگاهي ندارند.

 

وجود اين حروف بر روي تلفن هاي همگاني قديمي نشان مي دهد كه شماره هاي رند حروفي قدمتي طولاني در جهان دارند و از همان گذشته هاي دور در بيشتر كشورها از كلمه به جاي شماره استفاده مي كردند. ويليام الكساندر ابداع كننده فون واژه، اولين شخصي بود كه در سال 1980 ميلادي در ايالات متحده با زيركي شماره تماس شركتش را با حروف اعلام نمود كه علاوه بر متمايز بودن، باعث رونق كسب و كارش هم شد. بعدها شركت ها و سازمان هاي بزرگ براي سرعت بخشيدن به ارتباط با مشتريان و مخاطبان از فون واژه استفاده نمودند و اين موضوع به قدري همه گير شده است كه در كشورهايي مثل تركيه يا امارات حتي پلاك خودروها را هم به صورت حروفي وارد مي كنند. امروزه بيشتر شركت هاي معروف جهان از فون واژه به عنوان يك روش ارتباطي آسان و سريع استفاده مي كنند، شركت هايي همچون اپل، ياهو،گوگل، سامسونگ و ... فون واژه مخصوص به خود دارند و از اين كار براي خاص و منحصر بفرد بودن، استفاده مي كنند.

 

برقراري يك راه ارتباطي ساده و آسان با مخاطبان كه معمولا در دنياي تجارت امروز از طريق شبكه هاي اجتماعي، وب سايت يا شماره تماس مي باشد، از اصلي ترين روش هاي رونق كسب وكار مي باشد كه بايد به راحتي و آساني صورت پذيرد. زيرا جهان امروز دنياي سرعت است و گاهي صاحبان يك برند تنها چند ثانيه براي ثبت شدن در ذهن مخاطب وقت دارند، در اينجا اهميت داشتن يك سيم كارت رند از نوع حروفي كه فقط با يك كلمه، شماره تماس شما را براي هميشه در ذهن مخاطب حك كند، مشخص مي شود.

فرض كنيد تبليغ برند شما با نام تجاري ونوس ( VENOUS ) بر روي بيلبورد يكي از اصلي ترين و شلوغ ترين اتوبان هاي شهر نصب گردد، شما فقط به اندازه چند ثانيه براي ديده شدن و در خاطر ماندن وقت خواهيد داشت، فكر مي كنيد چه چيزي مي تواند در همين چند ثانيه نقش اكسير جواني را براي برند شما بازي كند و شما را براي هميشه در ذهن مخاطب جاودانه سازد؟ قطعا شماره 836687**0912 همان شماره اي است كه هم بيانگر نام برند شماست و هم بيانگر شماره تلفن. زيرا مهم ترين مشخصه شماره هاي رند حروفي اين است كه به راحتي مخاطب را به خود جلب نموده و در كسري از ثانيه در ذهن او حك مي گردد كه اين كار باعث بهتر ديده شدن شما نيز مي شود.

 

در دنياي تجارت امروز، برخي از سيم كارت هاي رند به قدري تاثيرگذار و جذاب هستند كه به آنها لقب رند بيلبوردي را اختصاص داده اند. از آنجا كه اين شماره ها از سلاست و رواني فوق العاده اي برخوردار بوده، نه تنها وجهه خاصي براي صاحبان خود به وجود مي آورند بلكه براي برند سازي و تبليغات بسيار كاربردي و مفيد مي باشند. شماره هاي رند حروفي در اين گروه قرار مي گيرند و معمولا براي تبليغات، شناساندن برند و محصولات به كار مي روند.

استفاده از فون واژه اخيرا در دنيا بسيار فراگير شده و حتي در برخي از كشورها مانند آمريكا، كانادا و استراليا و ... آژانس هاي تاكسي از آنها براي شماره هاي تجاري خود استفاده مي كنند. مثلا شماره 8294 فون واژه تاكسي ( T= 8، A=2، X=9 ،I=4) در اين كشورها مي باشد. به همين خاطر در گوشي هاي همراه كيبوردي ( qwerty ) مانند گوشي هاي بلك بري و يا نوكيا C3 با نگه داشتن دكمه ALT بخش حروفي فون واژه قابل تايپ مي شود و گوشي شماره را به همان صورت مي گيرد. در گوشي هاي اندرويدي كار جذاب تر خواهد شد و گوشي هاي هوشمند داراي اين نوع سيستم عامل علاوه بر پشتيباني از فون واژه، معادل عددي آن را نيز نشان مي دهند، قابليتي كه در گوشي هاي اپل وجود ندارد. زيرا گجت هاي هوشمند شركت آيفون بدون نمايش معادل فون واژه، پيام را ارسال مي كنند.

 

اخيرا شركت مخابرات استان تهران، به منظور گسترش سرويس هاي جديد مخابراتي و تحقق جامعه هوشمند اطلاعاتي و ارتباطي و در راستاي خدمت رساني بيشتر به مخاطبان اقدام به ارائه سرويس فون واژه نموده است كه با انجام مطالعات تطبيقي و كارشناسي و با در نظر گرفتن شرايط فرهنگي، سياسي و ... به شكل بومي طراحي و نسبت به واگذاري آنها اقدام شده است. در همين راستا، نيز شركت ها و برندهاي مطرح داخلي، به تازگي با استفاده از شماره هاي فون واژه، تلاش مي كنند تا شماره هاي خود را شخصي سازي كرده و اين روش را جايگزين روش هاي سنتي و متداول تبليغات كسب و كار نموده و نام و ياد خود را به شيوه اي كاملا متمايز و متفاوت در ذهن مخاطب نهادينه سازند.

با وجود آنكه مدت حضور شماره هاي رند حرفي در ايران خيلي زياد نيست، ولي اين شماره ها به علت خاص بودن بسيار گران و با ارزش مي باشند. اگر قصد شروع كسب و كار خود را داريد و به دنبال يك روش متمايز براي تبليغات آن مي گرديد، خريد يك شماره رند مي تواند بسيار كمك كننده باشد. براي تهيه سيم كارت رند نيز در حال حاضر بهترين جاي ممكن؛ مراجعه به وب سايت رندباز مي باشد كه در آن امكان خريد انواع سيم كارت هاي رند و معمولي به صورت اقساط فراهم شده و خريداران مي توانند تنها با چند كليك سيم كارت مورد علاقه خود را انتخاب نموده و با پرداخت تنها يك سوم مبلغ كل سيم كارت، صاحب آن شوند.

 

طرح فروش اقساطي سيم كارت رندباز فرصتي است براي خريد سيم كارت هاي رند گران قيمت به صورت اقساطي و بدون معرفي ضامن و پرداخت چك. زيرا در اين طرح خريدار تنها با پرداخت يك سوم مبلغ سيم كارت به صورت نقدي صاحب سيم كارت شده و بدون پرداخت چك، سفته و يا معرفي ضامن تنها متضمن پرداخت اقساط مي گردند.

در حال حاضر رندباز به عنوان يك مرجع تخصصي قابل اعتماد فروش سيم كارت، عرضه كننده انواع سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري با شماره هاي معمولي و رند مي باشد كه مراجعه كنندگان مي توانند با توجه به نياز و شرايط اقتصادي خود نسبت به خريد مناسب ترين سيم كارت به صورت اقساطي اقدام نمايند. 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۹:۴۵ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :