رندباز رندباز .

رندباز

صفر تا صد رومينگ بين الملل در اپراتور همراه اول

اين روز ها بعد از دو سال كه كرونا باعث بسته شدن مرز هاي دنيا شده بود هيچ كشوري اجازه ورود به مسافران را نمي داد اما دوباره بعد از كمر نگ شدن كرونا در دنيا  دوباره مسافران شروع به تفريح كرده اند و در حال گشت و گذار هستند. اين روز ها بسياري از مردم كشور علاقه به  سفرهاي خارج از كشور دارند و در تلاش هستند كه بتوانند به سفر هاي خارج از كشور بروند اما موضوعي كه آنها را نگران مي كند ارتباط  با خويشان است و بسياري از مردم سيم كارت هاي كشور مبدا را تهيه ميكنند. اما راه ساده تر اين است كه از رومينگ بين الملل استفاده كند.كه مي تواند از شماره تماس خود رومينگ بين الملل را داشته باشد و همواره اپراتور سيم كارت در تلاش هستند تا بتوانند كه در خارج از كشور با رومينگ بين الملل بتوانند كه دغدغه اصلي مردم كه در خارج از كشور به تفريح و گشت و گذار هستند را محدود كند

رومينگ بين الملل در اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترين اپراتور همراه در كشور، از بيشترين پوشش شبكه و آنتن برخوردار است كه همين باعث شده تا مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري اين اپراتور به راحتي از حداكثر امكانات و خدمات بهره مند گردند. البته اگر مشتركين همراه اول قصد سفر به خارج از كشور را داشته باشند، اين اپراتور با در اختيار قرار دادن سرويس رومينگ بين الملل بهترين و با كيفيت ترين خدمات ممكن را در اختيار آنها قرار مي دهد.

در حال حاضر سرويس رومينگ سيم كارت همراه اول در 85 كشور جهان و از طريق 136 اپراتور قابل استفاده مي باشد كه اين امكان را به مشتركين اين اپراتور مي دهد تا علاوه بر استفاده از خدمات و امكانات اپراتورها در كشور مقصد، هزينه هاي مربوط به ارتباط با داخل كشور را مديريت نمايند.

 

 

نحوه فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل

مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول براي استفاده از سرويس رومينگ بين الملل لازم است ابتدا نسبت به فعال سازي اين سرويس اقدام نمايند. نحوه فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل در اپراتور همراه اول به روش هاي ذيل مي باشد:

 

·        فعال سازي سرويس از طريق كد رومينگ

در اين روش مشترك به راحتي مي تواند با شماره گيري كد دستوري # 29 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 29 مربع ) سرويس رومينگ بين الملل را فعال نموده و از آن استفاده نمايد.

 

·        فعال سازي سرويس از طريق ارسال پيامك

مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول مي توانند با ارسال عدد 29 به سرشماره 10 درخواست فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل خود را ثبت نموده و منتظر نتيجه فعال سازي سرويس بمانند.

 

 

نحوه غير فعال سازي سرويس رومينگ همراه اول

پس از بازگشت به ايران، مشتركين همراه اول نيازي به غير فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل ندارند و اين سرويس به صورت خودكار غير فعال شده و هزينه ها بر اساس تعرفه عادي محاسبه مي شود. مگر آن كه مشترك در نقاط مرزي ساكن باشد كه در اين صورت بايد حتما اين سرويس را غير فعال نمايد؛ وگرنه تماس هاي مشترك بر اساس تعرفه رومينگ محاسبه مي گردد.

براي غير فعال سازي اين سرويس، مشتركين بايد كد دستوري # 29 * 10 *   ( ستاره 10 ستاره 29 مربع ) را شماره گيري نمايند و از منوي ظاهر شده، گزينه غير فعال سازي سرويس را انتخاب نمايند.

 

نحوه افزايش اعتبار براي سيم كارت هاي دائمي و اعتباري

براي استفاده از سرويس رومينگ بين الملل كليه مشتركين سيم كارت دائمي و سيم كارت اعتباري همراه اول بايد نسبت به افزايش اعتبار خود اقدام نمايند تا بتوانند از خدمات اين سرويس استفاده نمايند:

 

نحوه افزايش اعتبار در سيم كارت هاي دائمي

براي شارژ حساب، مشتركين سيم كارت هاي دائمي مي توانند با استفاد از دو روش نسبت به اين امر اقدام نمايند:

 

روش اول:  ارسال پيامك

براي اين كار مشتركين لازم است مراحل ذيل را دنبال را نمايند:

·        حرف B  را به سر شماره 990009 پيامك كنيد.

·        مبلغ مورد نظر براي شارژ حساب را انتخاب نماييد.

·        شماره تلفن همراه خود را ارسال نماييد.

·        منتظر بمانيد تا از سوي اپراتور پيامكي حاوي شناسه پرداخت و شناسه قبض براي شما ارسال گردد.

·        بعد از دريافت پيامك، مبلغ را پرداخت نماييد.

 

روش دوم: از طريق سايت همراه اول

در اين روش مشتركين ابتدا بايد وارد سايت همراه اول شده و گزينه سرويس ها و محصولات را انتخاب نموده و كمي رو آن نگه دارد تا صفحه كوچكي نمايان گردد. سپس در اين صفحه از بين گزينه هاي موجود، گزينه رومينگ و مكالمات بين الملل را انتخاب كنند. در ابن بخش روي قسمت مكالمات و پيامك بين الملل كليك كنند تا گزينه هاي ممكن برايشان به نمايش در بيايد. در هر بخش كد مورد نظر براي فعال سازي رومينگ بين الملل نوشته شده كه مشتركين مي توانند از آن استفاده نمايند.

 

نحوه افزايش اعتبار در سيم كارت هاي اعتباري

مشتركين اعتباري خط همراه اول، به راحتي مي توانند مانند وقت هايي كه شارژ خريداري مي كنند، سيم كارت خود را شارژ كنند، اين كار از طريق دستگاه خودپرداز، دستگاه هاي پوز ( pos )، اپليكيشن هاي پرداخت و همراه بانك امكان پذير است. البته اگر شارژ سيم كارت اعتباري مشتركين تمام شود، اين امكان نيز براي دوستان يا آشنايان داخل كشور وجود دارد تا آن را دوباره شارژ نمايند. اين كار خصوصا براي كساني كه كهولت سن دارند، بسيار كاربردي و مفيد مي باشد.

 

نحوه استفاده از سرويس رومينگ بين الملل

براي استفاده از خدمات اين سرويس، مشتركين بايد براي تماس با شماره هاي موبايل در ايران، به جاي صفر اول شماره، كد 0098 را شماره گيري نمايند. مثلا اگر شماره مورد نظر شما 09121111111 مي باشد، در زمان استفاده از سرويس رومينگ بين الملل بايد به اين شكل شماره گيري نماييد: 00989121111111

براي تماس با شماره هاي ثابت نيز مشترك بايد ابتدا كد 0098 را وارد نمايد مثلا براي تماس با شماره 22222222 در شهر تهران، آن را بدين گونه شماره گيري نمايد: 00982122222222

 

نحوه جستجوي شبكه رومينگ بين الملل در گوشي هاي هوشمند اندرويد و ios

براي استفاده از سرويس رومينگ بين الملل، مشتركين بايد علاوه بر شارژ كردن حساب و فعال سازي كد سرويس، نسبت به فعال سازي اين سرويس در گوشي هوشمند خود نيز اقدام نمايند. البته در حال حاضر اين سرويس به صورت خودكار بر روي گوشي هاي هوشمند فعال شده و نياز به انجام تنظيمات خاصي نمي باشد؛ ولي اگر اين سرويس به صورت اتوماتيك در گوشي شما فعال نشد؛ مي توانيد مراحل زير را طي كنيد:

 

روش جستجوي شبكه رومينگ در گوشي هاي هوشمند آيفون   ios

براي انتخاب دستي شبكه رومينگ در سيستم عامل ios  مسير زير را ادامه دهيد:

·        ابتدا وارد بخش تنظيمات يا  settings گوشي هوشمند خود شويد.

·        گزينه   Carrier را پيدا كرده و بر روي آن كليك نماييد.

·        در صفحه جديدي كه برايتان باز مي شود، گزينه اتوماتيك را غير فعال نموده و صبر كنيد تا شبكه هاي در دسترس جستجو شود. حال از بين شبكه هاي جستجو شده، شبكه مورد نظر را انتخاب كنيد.

 

روش جستجوي شبكه رومينگ در گوشي هاي هوشمند اندرويد

مراحل جستجوي شبكه در گجت هايي كه از سيستم عامل اندرويد استفاده مي كنند؛ به روش ذيل مي باشد:

·        ابتدا وارد بخش تنظيمات يا settings  دستگاه شويد.

·        در قسمت شبكه هاي بيشتر يا more networks  گزينه شبكه هاي تلفن همراه يا   mobile networks  را انتخاب كنيد.

·        در صفحه اي كه باز مي شود، گزينه اپراتورهاي شبكه يا network operators  را انتخاب كنيد و منتظر بمانيد تا ليست شبكه هاي در دسترس را جستجو كند. سپس از بين شبكه هاي موجود، شبكه مورد نظر را انتخاب نموده و سرويس رومينگ خود را فعال نماييد. 

 

تعرفه رومينگ بين الملل در اپراتور همراه اول

در سرويس رومينگ بين الملل قطعا هزينه هاي استفاده از خدمات، بسيار بيشتر از تعرفه هاي موجود در داخل كشور مي باشد. مثلا در اين سرويس هزينه بر اساس دقيقه محاسبه مي گردد و فرقي نمي كند شما 10 ثانيه صحبت كنيد يا 59 ثانيه، در هر صورت هزينه يك دقيقه مكالمه براي مشترك در نظر گرفته مي شود. علاوه بر اين نرخ تعرفه ها براي تماس با داخل كشور يا شماره هاي كشور ميزبان متفاوت خواهد بود.

 البته به طور كلي هزينه و تعرفه رومينگ همراه اول در هر كشوري متفاوت بوده و مشتركين مي توانند براي آگاهي از اين تعرفه ها به وب سايت همراه اول مراجعه نموده و در بخش تعرفه ها، نام كشور مورد نظر خود را جستجو نموده و هزينه خدمات رومينگ همراه اول در آن كشور را مشاهده نمايند.

 

البته توصيه مي شود مشتركين قبل از فعال سازي اين سرويس نسبت به نكاتي كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم، توجه داشته باشند:

·        روشن كردن گوشي هوشمند و دريافت پيامك هزينه اي براي مشترك نخواهد داشت و كاملا رايگان مي باشد.

·        فعال كردن سرويس رومينگ همراه اول براي مشترك هزينه اي نداشته و كاملا رايگان مي باشد.

·        در اين سرويس هزينه مكالمات مشتركين بر اساس دقيقه محاسبه مي گردد.

·        در صورت تماس مشترك با يك شماره ايراني در خارج از كشور، هزينه تماس بر طبق تعرفه رومينگ بين الملل محاسبه مي گردد.

·        در صورت تماس مشترك در خارج از كشور با يك كشور ثالث، هزينه تماس رومينگ بر اساس تعرفه بين الملل كشور ميزبان محاسبه خواهد شد.

·        در صورت فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل، كليه بسته هاي اينترنت داخلي مشترك غير فعال شده و در صورت روشن كردن اينترنت تلفن همراه در كشور مقصد، هزينه بر اساس تعرفه اعلام شده محاسبه مي گردد.

 

تعرفه هاي رومينگ همراه اول در پرواز :

·        مكالمه با ايران بر حسب دقيقه : 91،000 تومان

·        مكالمه دريافتي: 70،000 تومان

·        مكالمه داخلي : 91،000 تومان

·        ارسال پيام كوتاه : 25،000 تومان

·        اينترنت ( مگا بايت ) : 60،000 تومان

 

خدمات رومينگ همراه اول در پرواز

خدمات رومينگ در پرواز يعني مشترك مي تواند در حين پرواز البته بعد از برخاستن هواپيما و قبل از فرود آمدن، از خدمات رومينگ استفاده نمايد. براي اين كار مشترك بايد در قسمت جستجوي شبكه، بر روي گزينه On Air كليك نمايد تا اين سرويس فعال گردد. البته نكته مهم در اين سرويس اين است كه در طول پرواز مشتركين نمي توانند تماسي دريافت نموده و فقط مي توانند تماس بگيرند.

سرويس رومينگ در پرواز تنها زماني قابل استفاده مي باشد كه مشتركين با يكي از هواپيمايي هاي زير سفر كنند:

AZAL

All Nippon Airways

Iberia

Aeroflot

British Airways

Cebu Pacific Air

Egypt

Royal Jordanian

Etihad

Oman Air

TAM Airlines

Thai Airways

Saudia

Philippine Airlines

Singapore Airlines

Libyan Airlines

Qatar AIRWAYS

Emirates

Hong Kong Airlines

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۵:۱۴ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :