رندباز رندباز .

رندباز

چرا نبايد شماره مجازي اشتراكي خريد؟

اين روز ها تكنولوژي بسيار پيشرفت كرده است به نحوي كه ديگر در دنيا امروز همه مردم گوشي هاي هوشمند دارند و هر روز برنامه ها و وسايلي مي آيد كه باعث حيرت بشريت مي شود.امروزه هر كسي كه گوشي تلفن همراه دارد يك شماره مشخص دارد كه باعث اين مي شود كه هر كسي كه با او كار دارد بتواند به او زنگ بزند. با گذشت زمان كم كم بسياري از مردم تلفن همراه استفاده مي كنند كه از روش هاي سنتي فاصله بگيريم. ولي امروزه با پيشرفت تكنولوژي و استفاده از فناوري، شماره هاي مجازي جايگاه ويژه اي در بين كاربران پيدا كردند كه از هيچ محدوديت مكاني برخوردار نيستند و كاملا با روش هاي سنتي و شناخته شده ارتباطي متفاوت و متمايزند.

شماره مجازي در اصل قابليتي است كه به كاربر كمك مي كند تا بدون داشتن سيم كارت يك كشور، از شماره هاي همراه آن كشور استفاده نموده و از خدماتي مانند مكالمه، ارسال و دريافت پيامك، ساخت اكانت سوشال مديا و وريفاي آن و ... بهره مند گردد. البته قابليت هاي بيان شده تنها مزيت استفاده از شماره هاي مجازي نبوده و كاربران مي توانند با استفاده از اين شماره ها كه به راحتي در دسترس همگان قرار دارند، هزينه هاي خود را نيز به ميزان قابل توجهي كاهش دهند. علاوه بر اين استفاده از شماره هاي مجازي كه بسيار در بين مديران و صاحبان مشاغل متداول است، يكي از راه هاي حرفه اي جلوه دادن و جلب اعتماد نيز مي باشد.

 

به همين خاطر استفاده از شماره هاي مجازي در سراسر دنيا خصوصا در بين كاربران ايراني كه در شرايط تحريم به سر مي برند، بسيار رايج و متداول مي باشد. ولي با اين وجود بايد در زمان استفاده از اين فناوري بسيار هوشيار و مراقب بود. زيرا با افزايش تقاضا براي اين سرويس، به يكباره بسياري از سايت ها و نرم افزارهاي ارائه دهنده شماره هاي مجازي اشتراكي و رايگان روي كار آمدند كه با تبليغات فراوان تلاش نمودند تا نظر كاربران را جلب نموده و آنها را به سمت خريد شماره مجازي اشتراكي سوق دهند.

 

تجربه به خوبي نشان داده كه شماره هاي مجازي از قابليت ها و امكانات كارآمدي برخوردارند كه بسيار براي كاربران مفيد و منحصر بفرد مي باشد ولي به دليل ارتباط مستقيم و دسترسي همه افراد استفاده كننده از شماره به اطلاعات شخصي كاربر مانند فهرست مخاطبين، حساب هاي كاربري و .... شرايط استفاده از شماره هاي مجازي اشتراكي بسيار چالش برانگيز و حساس مي باشد. زيرا قطعا براي همه افراد بحث امنيت داده ها و اطلاعات بسيار مهم بوده و اعتماد به سرويس ها و خدماتي كه باگ امنيتي دارند، به هيچ وجه منطقي و درست نمي باشد.

 

 

خطرات خريد شماره مجازي اشتراكي

 

به طور كلي شماره هاي مجازي به دو دسته كلي شماره هاي اختصاصي و اشتراكي ( رايگان و غير رايگان ) تقسيم مي شوند كه البته بحث امنيت در شماره هاي اختصاصي به خوبي رعايت شده و كاربران مي توانند بدون هيچ دغدغه اي از امنيت اطلاعات شخصي و كاري خود مطمئن باشند ولي در شماره هاي اشتراكي اين سرويس، دغدغه امنيت، چالش بسيار بزرگي براي كاربران ايجاد كرده كه همواره خطراتي مانند سرقت اطلاعات، هك و... در آنها وجود دارد. زيرا شماره هاي مجازي كه به صورت رايگان و اشتراكي از سوي سايت ها و نرم افزارها در اختيار كاربران قرار مي گيرند به هيچ عنوان امنيت لازم را تضمين نكرده و هميشه ريسك درز اطلاعات در آنها وجود دارد.

 

روش كار ارائه دهندگان شماره هاي مجازي اشتراكي رايگان بدين صورت مي باشد كه آنها در اصل داراي چندين شماره محدود هستند كه كه اين شماره ها را در بين كاربران خود به صورت اشتراكي در بازه هاي زماني مشخص پخش مي كنند و اين بدان معناست كه شماره اي كه امروز در اختيار شماست، قبل از شما و بعد از شما مي تواند در اختيار فرد ديگري قرار گرفته باشد. بنابراين فرد ديگري كه بعد از شما به اين شماره دسترسي پيدا خواهد كرد، به راحتي مي تواند به تمام حساب هاي كاربري و شبكه هاي اجتماعي شما دسترسي پيدا كرده و اطلاعات شخصي و كاري شما را مشاهده نمايد.

اين موضوع اصلي ترين دليل عدم امنيت شماره هاي مجازي اشتراكي رايگان مي باشد، به طوري كه در حال حاضر بيشترين آمار هك و سرقت اطلاعات مربوط به اين نوع شماره ها مي باشد. به همين خاطر كارشناسان امنيتي به هيچ وجه شماره هاي مجازي اشتراكي رايگان را تاييد نموده و تا حد امكان به عدم استفاده از آنها توصيه مي كنند.

 

 

خطرات استفاده از شماره مجازي رايگان در تلگرام

 

استفاده از شماره مجازي در بين كاربران تلگرام نيز بسيار محبوب بوده و امكاناتي كه اين شماره ها در اختيار افراد قرار مي دهد سبب شده تا اين شماره ها براي ساخت اكانت تلگرام مورد استفاده قرار گيرند. زيرا طبق قوانين، كاربر بايد براي ايجاد حساب كاربري در شبكه، يك شماره تلفن منحصر بفرد را به عنوان شناسه وارد نموده و مراحل احراز هويت را تكميل نمايد. سپس تلگرام همه دوستان و آشناياني كه در ليست مخاطبين گوشي ذخيره شده را به صورت خودكار به مخاطبين خود اضافه نموده و تنها افرادي قادر به مشاهده شماره تلفن كاربر هستند كه پيش از اين شماره فرد مورد نظر را در حساب خود داشته باشند. به همين خاطر افراد تلاش مي كنند تا با استفاده از شماره مجازي، شماره تلفن خود را در اين برنامه ثبت نكرده و از انتشار آن تا جاي ممكن جلوگيري نمايند.

 

همين قابليت منحصر بفرد باعث شده تا استفاده از شماره مجازي براي كاربران تلگرام بسيار جذاب و جالب بوده و آنها بخواهند با استفاده از اين شيوه به راحتي از امكانات و قابليت هاي تلگرام بهره مند گردند. ولي در اينجا نيز لازم است كاربران قبل از اقدام به هر كاري نسبت به مشكلات امنيتي شماره هاي مجازي رايگان و خطرات استفاده از آنها هوشيار باشند.

 

زيرا نرم افزارهايي كه استفاده از شماره مجازي رايگان را در اختيار كاربران قرار مي دهند، اشتراكي بوده و هر كسي مي تواند مانند شما از آنها بهره مند گردند. با توجه به اين كه تعداد اين شماره هاي مجازي در مقايسه با تعداد كاربران نيز اندك مي باشد، اين شماره هاي در بازه هاي زماني كوتاه در بين كاربران دست به دست مي شود كه همين موضوع مشكلات امنيتي خاصي را براي افراد به وجود مي آورد. علاوه بر اين بر اساس يكي از سياست هاي امنيتي تلگرام، شماره هايي كه به طور مكرر در دستگاه هاي مختلف استفاده مي شوند، پس از مدتي شناسايي و مسدود خواهند شد كه اين مورد ممكن است براي شما هم در هنگام استفاده از شماره هاي مجازي اتفاق بيفتد و اكانت شما مسدود شود.

 

بنابراين توصيه مي شود پيش از استفاده از شماره هاي مجازي به اين نكته توجه داشته باشيد كه مشكلات بيان شده مختص شماره هاي مجازي اشتراكي رايگان بوده و شماره هاي مجازي اختصاصي از امنيت مناسب برخوردار مي باشند و شما مي توانيد با خيال راحت از آنها استفاده نماييد. علاوه بر اين توصيه مي گردد، شماره مجازي مورد نظر خود را از ارائه دهندگان معتبر اين سرويس كه در داخل كشور فعاليت مي كنند؛ خريداري نماييد. زيرا اين شركت هاي معتبر سرويس هاي خود را با ضمانت و سطح امنيت بالا در اختيار كاربران قرار مي دهند و از مشكلات امنيتي بيان شده، به دور مي باشند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۲:۴۵ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :