رندباز رندباز .

رندباز

اينترنت همراه ايرانسل، اينترنت پرسرعت همراه

اينترنت در اين سال ها مانند تكنولوژي پيشرفت كرده است به نحوي كه ديگر در فكر اوردن نسل 5 اينترنت هستند. در اين سال ها در كشور از نسل 4 اينترنت استفاده مي شد كه نخستين بار اپراتور ايرانسل استفاده كرد و فضاي ارتباطات را به كلي تغيير داد. نسل چهارم اينترنت با نسل هاي قبلي بسيار تفاوت داشت و باعث شد كاربران به راحتي در دنياي مجاز به دنبال مطالبي باشند كه علاقه به آنها دارند و سرعت نسل چهارم به بقيه نسل ها بسيار عالي و بهتر بود . از نسل چهارم اينترنت  به عنوان LTE ياد مي شود كه بسياري از گوشي هاي جديد از اين  كلمه استفاده مي كنند و اين كلمه مخفف{Long Term Evolution} مي باشد. براي مثال در گوشي هاي هوشمند آيفون هنگام استفاده از اينترنت پر سرعت نسل چهارم، علامت LTE روي صفحه نمايشگر به نمايش گذاشته مي شود. در حالي كه در گوشي  هوشمند اندرويد هر دو عبارت 4G و  LTE بر روي صفحه نمايشگر مشاهده مي شود.

در حال حاضر اپراتور ايرانسل به عنوان اپراتور پيشرو، اينترنت نسل 4 و 5/4 را به مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري خود ارائه مي دهد كه تمام ويژگي هاي اينترنت همراه را با قابليت هايي بسيار بالاتر از نسل هاي قبل را در اختيار دارد.

به طور كلي بيشترين سرعت اينترنت نسل سوم 42 مگا بايت بر ثانيه و بيشترين سرعت اينترنت نسل چهارم 100 مگابايت بر ثانيه مي باشد كه همين امر سبب مي شود تا سرعت مهم ترين تفاوت اينترنت نسل سوم و چهارم اينترنت باشد و از نظر مصرف كنندگان بارزترين مولفه اين تفاوت در زمان تماشاي ويدئو، فيلم، دانلود و اجراي بازي احساس مي شود.

علاوه بر آنچه كه بيان شد اينترنت نسل 5/4 نسبت به نسل هاي قبل مزيت هاي ديگري نيز دارد كه در ذيل به آن اشاره مي كنيم:

  • تماشاي برنامه هاي تلويزيوني و دريافت فايل هاي صوتي و تصويري بدون وقفه

  • امكان انجام مكالمه در حين دانلود محتوا

  • امكان انتقال بسيار سريع تر فيلم هاي حجيم

  • تبديل گوشي هاي همراه به يك باجه بانكي همراه با امكان انجام كليه عمليات بانكي

قطعا اينترنت همراه ايرانسل با برخورداري از پوشش دهي فوق العاده و سرعت بسيار زياد در حال حاضر بهترين اينترنت همراه براي علاقمندان به فناوري مي باشد كه به راحتي در دسترس همگان بوده و تنها لازم است در مناطق تحت پوشش اينترنت همراه قرار داشته باشند تا در كمترين زمان ممكن از سريع ترين تكنولوژي روز دنيا بهره مند گردند. براي آگاهي از نواحي تحت پوشش اينترنت همراه مشتركين مي توانند در صفحه مناطق تحت پوشش اينترنت همراه اطلاعات كامل مرتبط با پوشش دهي را ببينند.

نحوه دسترسي به اينترنت همراه ايرانسل:

البته مشتركين توجه داشته باشند كه براي بهره مندي از خدمات اينترنت نسل 4 و 5/4 بايد به اين نكات توجه داشته باشند:

  1. استفاده  از سيم كارت هاي يوسيم ( USIM )

  2. استفاده از گوشي هاي هوشمند جديد كه قابليت پشتيباني از اينترنت نسل 4 و 5/4 را داشته باشد.

بعد از آماده سازي مقدمات كار، مشتركين بايد با استفاده از يكي از روش هاي زير نسبت به فعال سازي اينترنت همراه ايرانسل اقدام نمايند:

  • با استفاده از شماره گيري كد دستوري # 2 * 4* 555*

  • مراجعه به صفحه دريافت آنلاين تنظيمات اينترنت همراه

  • مراجعه به صفحه تنظيمات اينترنت همراه ايرانسل، در سيستم عامل هاي مختلف

وارد كردن تنظيمات جدول زير به صورت دستي در گوشي هوشمند

APN

Connection Name

mtn***cell

***cell-Internet

 

 

تنظيمات اتصال اينترنت نسل 5/4 در گوشي هاي هوشمند

گوشي هاي هوشمند آيفون با سيستم عامل ios به صورت خودكار به اينترنت 5/4 متصل شده و نياز به تنظيمات خاصي ندارند. ولي در گوشي هاي هوشمند با سيستم عامل اندرويد، مشترك بايد در بخش تنظيمات يا    Settings گوشي خود، گزينه    Carrier Aggregation را فعال نمايد. بعد از فعال سازي در قسمت بالاي صفحه گوشي هوشمند خود مي توانند علامت +4G و 4.5G را ببينند كه اين علامت نشان دهنده اتصال مشترك به شبكه اينترنت پرسرعت ايرانسل مي باشد. در گوشي هاي  ios افزايش سرعت بيانگر اتصال كاربر به شبكه مي باشد.

البته در زمان حركت دستگاه متصل به اينترنت بين شبكه هاي نسل 3، 4 و 4.5 در نوسان خواهد بود. زيرا دستگاه به صورت خودكار قوي ترين سيگنال منطقه اي كه در آن قرار داريد را انتخاب مي كند.

هزينه اينترنت پرسرعت نسل چهارم

بر اساس اعلام ايرانسل، قيمت تمامي نسل هاي اينترنت همراه ايرانسل ( 2G، 3G ،4G،  4.5G ) يكسان بوده و تنها تفاوت در سرعت اينترنت مي باشد كه وقتي سرعت دانلود و آپلود بالا باشد، طبيعتا از ديتاي بيشتري مصرف شده و هزينه مصرف اينترنت بيشتر مي شود.

براي مديريت اين بخش توصيه مي شود مشتركين بسته هاي اينترنت همراه ايرانسل را تهيه كنند كه هزينه هاي اين بخش را بسيار كاهش مي دهد. دقت كنيد در زمان انتخاب بسته به نوع و ميزان مصرف خود توجه داشته باشيد و از بين گزينه هاي موجود، مناسب ترين بسته را انتخاب نماييد. علاوه بر اين با استفاده از برنامه كاربردي "ايرانسل من" مي توانيد كاركرد و ميزان مصرف خود را مشاهده نموده و در صورت تمايل نسبت به مديريت آنها اقدام نماييد.

براي تهيه طرح ها و بسته هاي مختلف ديتاي ايرانسل مي توانيد از يكي از روش هاي ذيل استفاده نماييد:

  • شماره گيري كد دستوري # 7 *  و # 555 *

  • صفحه خريد آنلاين بسته هاي اينترنت همراه

  • برنامه كاربردي ايرانسل من

در صورت عدم تمايل به خريد بسته، مشتركين مي توانند از اينترنت با تعرفه آزاد استفاده كنند كه هزينه استفاده از آنها بر اساس تعرفه هاي مصوب سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به صورت زير محاسبه مي گردد:

تعرفه اينترنت همراه آزاد ايرانسل

نوع سيم كارت

قيمت به ازاء هر كيلو بايت

سيم كارت دائمي ( عادي و پيام رسان )

04/. تومان

سيم كارت اعتباري ( عادي و پيام رسان )

06/. تومان

 

 

بر اساس جدول فوق تعرفه مصرف آزاد اينترنت همراه در هر ساعتي از شبانه روز يكسان مي باشد. البته براي وب سايت هاي منتخب، هزينه اينترنت به صورت نيم بها با 50% تخفيف محاسبه مي گردد.

قطعا مصرف اينترنت به صورت آزاد هزينه بيشتري خواهد داشت كه صرفا براي مواقع ضروري كه فرصت خريد و فعال كردن بسته هاي اينترنت را نداريد، شايد گزينه مناسبي باشد، ولي به طور كلي بهتر است؛ با توجه به الگوي مصرف خود بسته هاي مقرون به صرفه اينترنت را فعال كنيد. البته بهتر است براي صرفه جويي در هزينه هاي اينترنت و جلوگيري از مصرف ناخواسته، مصرف آزاد اينترنت را غير فعال سازيد.

روش هاي غير فعال سازي مصرف آزاد اينترنت

  1. شماره گيري كد دستوري # 3 * 2 * 3 * 555 *

  2. استفاده از سوپر اپليكيشن كاربردي ايرانسل من

  3. استفاده از نسخه وب اپليكيشن ايرانسل من

در صورتي كه در مواقع ضروري تمايل داشتيد از اينترنت آزاد استفاده نماييد، كد دستوري   #4 * 3 * 555* را شماره گيري نماييد و يا از طريق اپليكيشن ايرانسل من مصرف اينترنت به صورت آزاد و بدون بسته را فعال سازيد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۵:۲۱ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :