رندباز رندباز .

رندباز

بهترين و مناسب ترين روش براي ارتباط با ايران در ايام اربعين

با شروع ماه محرم خيلي از مردم علاقه دارند كه در اين ماه به كربلا سفر كرده و در آنجا به عزاداري سيد و سالار شهيدان ابا عبدالله حسين (ع) بپردازند. بسياري از مردم كه اين روز ها علاقه ايي به رفتن كربلا دارند بزرگ ترين دغدغه آنها اين است كه بتوانند از كربلا به خويشان خود زنگ بزنند .اين مسئله  باعث شده كه خيلي ها با اين كه علاقه دارند به كربلا بروند  نتوانند به ديدار حرم امام حسين (ع) بروند. اما مثل هميشه اپراتور ها در تلاش هستند كه اين مشكل را براي زائران حل كنند كه هر كسي كه علاقه به رفتن كربلا را دارند بتوانند بدون مشكل به زيارت بروند .مردم مي توانند با خريد رومينگ بين الملل مي توانند  بدون مشكل به كربلا بروند و به راحتي به زيارت بپردازند .با حل اين مشكل بسياري پس از دوسال  كه كرونا بوده  مي توانند به راحتي به شهر هاي زيارتي در كشور عراق بروند.

از همان زمان هاي دور كه سير و سياحت بسيار كم و به ندرت صورت مي پذيرفت و سفرها با سختي ها و مشقات فراوان همراه بودند، تابستان بهترين فصل سفر بود، زيرا شرايط و آب و هوايي به گونه اي بود كه سفر را دلپذيرتر و لذت بخش تر مي كرد. البته ايرانيان از همان روزهاي بسيار قديم، بيش از آن كه به سفرهاي سياحتي اهميت بدهند، بيشتر به دنبال سفرهاي زيارتي بودند و تلاش مي كردند تا به هر بهانه اي خود را به اين مكان هاي مقدس برسانند و با زيارت مكان هاي مقدس، حال و هواي تازه اي به روح و روان خود ببخشند.

 

امسال با پايان يافتن ماه ذي الحجه، كم كم بوي محرم و اربعين حسيني بهانه اي است براي عاشقان زيارت تا بعد از چند سال دوري در راهپيمايي اربعين شركت كرده و سفري زيارتي داشته باشند. اين سفر نيز مانند همه سفرهاي خارجي چالش هاي مخصوص به خود را خواهد داشت كه در اين مطلب ما تلاش مي كنيم تا راه هاي ارتباطي زائران با ايران را مورد بررسي قرار دهيم تا از دغدغه مسافران در اين مورد كم كنيم.

 

راه هاي ارتباطي زائران با ايران در سفر اربعين:

در اين سفر مانند همه سفرهاي خارجي، مسافران مي توانند از دو روش "رومينگ بين الملل و يا خريد سيم كارت هاي عراقي" براي ارتباط با داخل كشور استفاده نمايند. استفاده از هركدام از اين روش ها مزيت ها و معايب خود را خواهد داشت كه در اين مطلب به آن مي پردازيم، تا به شما براي انتخاب  كمك كنيم.

 

1.     استفاده از رومينگ بين الملل

فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل و استفاده از شماره تلفن خود در كشور مقصد، يكي از راحت ترين روش هاي ارتباطي با كشور مبدا مي باشد كه معمولا مسافران بسيار علاقمند به اين روش مي باشند. به همين خاطر اين امكان از سوي همه اپراتورها براي كليه مسافران به شهر هاي عراق وجود داشته و مشتركين تنها بايد اين سرويس را بر روي گوشي هوشمند خود فعال سازند. نحوه فعال سازي اين سرويس براي هر يك از اپراتورها به شرح ذيل مي باشد:

 

اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور فعال در كشور امكان استفاده از اين سرويس را براي كليه كاربران سيم كارت اعتباري همراه اول و سيم كارت دائمي همراه اول خود فراهم نموده است كه كاربران مي توانند با شماره گيري كد دستوري # 61 * 1*  ( ستاره 1 ستاره 61 مربع )  آن را فعال سازند.

مشتركين اپراتور همراه اول در عراق به شبكه هاي اپراتورهاي عراقي Korek ، Zain ،Asiacell  متصل شده و از خدمات و سرويس هاي مربوط به آنها استفاده مي نمايند.

 

تعرفه رومينگ همراه اول در سال 1401

نوع خدمات

قيمت

مكالمه با ايران

10,500 تومان

مكالمه دريافتي

7,500 تومان

مكالمه داخلي

5,500 تومان

ارسال پيامك

4,000 تومان

اينترنت همراه ( هر مگابايت )

3,000 تومان

 

 

اپراتور ايرانسل

كاربران سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل نيز براي استفاده از سرويس رومينگ بين الملل، مي توانند با شماره گيري كد دستوري # 1 * 1111 *  ( ستاره 1111 ستاره 1 مربع )  اين سرويس را فعال سازند و از خدمات آن بهره مند گردند. البته مشتركين توجه داشته باشند بعد از بازگشت به ايران اين سرويس را با شماره گيري كد دستوري  # 2 * 1111 *  ( ستاره 1111 ستاره 2 مربع ) غير فعال سازند.

 

تعرفه سرويس رومينگ بين الملل ايرانسل در سال 1401

نوع ارتباط

قيمت

مكالمه ثابت با ايران

4,500 تومان

مكالمه همراه با ايران

8,000 تومان

هزينه هر پيامك

2,000 تومان

 

 

 اپراتور رايتل

سرويس رومينگ بين الملل به صورت خودكار بر روي كليه سيم كارت هاي رايتل فعال بوده و كاربران لازم نيست براي فعال سازي آن دستورالعمل خاصي را دنبال كنند.

 

تعرفه هاي رومينگ بين الملل در اپراتور رايتل در سال 1401

نوع ارتباط

قيمت

مكالمه با ايران

23,000 تومان

مكالمه دريافتي

21,000 تومان

مكالمه داخلي

23,000 تومان

ارسال پيامك

7,000 تومان

اينترنت همراه ( هر كيلو بايت)

4678 تومان

 

 

 

2.     خريد سيم كارت عراقي

خريد سيم كارت در كشور مقصد يكي ديگر از گزينه هاي پيش رو براي مسافران مي باشد كه امكان استفاده از خدمات ارتباطي و شبكه اي اين سيم كارت ها را برايشان مقدور مي سازد.

كشور عراق نيز مانند همه كشورها تلاش مي كند تا با ارائه سيم كارت هاي مناسب شرايط را براي مسافران و خصوصا زائران دلپذيرتر ساخته و امكان استفاده راحت و سريع از خدمات ارتباطي را با پرداخت مبلغي اندك براي آنها فراهم كند.

در حال حاضر در عراق سه اپراتور اصلي آسيا سل، زين و كورك تلكام آماده ارائه خدمات به مسافران مي باشند كه در ادامه به طور خلاصه كيفيت خدمات در آنها را بررسي مي كنيم:

 

·        اپراتور آسيا سل

در اپراتور آسيا سل امكان استفاده از خدمات با تعرفه نيم بها براي ارتباطات درون شبكه اي براي كاربران وجود دارد. بنابراين اگر به صورت جمعي مسافرت مي كنيد، در صورت استفاده همه اعضاي گروه از اين سيم كارت، هزينه ارتباطات شما نصف خواهد شد. مشتركين براي فعال سازي اين سرويس بايد عدد 2 به سرشماره 293 ارسال نمايند.

 البته در حال حاضر به دليل اين كه در سال هاي گذشته سفر به عتبات در ايام كرونا تعطيل بود، قيمت هزينه هاي اين اپراتورها به طور دقيق مشخص نمي باشد. ولي هزينه تماس درون شبكه بر اساس تعرفه سال 98 به ازاي هر ثانيه 3 دينار و هزينه تماس با ديگر اپراتورهاي عراق به ازاي هر ثانيه 5 دينار بود. هزينه فعال سازي سرويس نيم بها نيز بر اساس تعرفه سال 98 ، پنج هزار دينار بود.كاربران براي دريافت تنظيمات اينترنت نيز لازم بود يك پيامك خالي به سرشماره 1960 ارسال كنند.

 

·        اپراتور زين

در اين اپراتور نيز هزينه ارتباطات درون شبكه اي به صورت نيم بها خواهد بود و كاربران بايد براي دريافت آن عدد 2 را به سرشماره 2034 ارسال نمايند. هزينه اوليه فعال سازي بسته هاي تعرفه اي نيم بها نيز در سال 98 پنج هزار دينار عراقي بود. استفاده از اين سيم كارت در بين مديران كاروان ها امري رايج و متداول مي باشد.

 

·        اپراتور كورك تلكام

در اين اپراتور نيز مانند بقيه سيم كارت هاي عراقي، تعرفه هاي درون شبكه اي به صورت نيم بها خواهد بود كه كاربران بايد براي دريافت آن كد دستوري  # 254 *  ( ستاره 254 مربع ) را شماره گيري نمايند و با پرداخت 1500 دينار ( بر اساس تعرفه سال 98 ) شش مخاطب را براي مكالمه نيم بها انتخاب نمايند.

در اينجا به برخي از پركاربردترين كدهاي دستوري براي دريافت خدمات از سيم كارت هاي عراقي اشاره مي كنيم كه كاربران در صورت نياز مي توانند از آنها استفاده نمايند:

 

 

نام سيم كارت

طريقه شارژ كردن

باقيمانده شارژ

ليست بسته هاي اينترنتي

هزينه تماس با ايران ( بر حسب دقيقه)

هزينه پيام كوتاه

مركز تماس

آسيا سل

#كدشارژ*133*

133#*

299#*

280 دينار

150 دينار

333

زين

#كدشارژ*101*

100#*

321#*

270 دينار

150 دينار

107

كورك تلكام

#كدشارز*221*

211#*

250#*

260 دينار

150 دينار

411

 

 توجه داشته باشيد قيمت هاي اعلامي در جدول بر اساس تعرفه سال 98 بوده و قطعا اين هزينه ها براي سال جاري تغيير اساسي خواهد داشت. هزينه مكالمه نيز بر حسب دقيقه محاسبه مي گردد و اين بدان معناست كه هزينه مكالمه 1 تا 60 ثانيه ،برابر با يك دقيقه مي باشد. مثلا هزينه مكالمه يك دقيقه و يك ثانيه برابر با 2 دقيقه محاسبه مي شود.

 

نحوه خريد سيم كارت هاي عراقي

در سال هاي گذشته به دليل سردرگمي زائران براي خريد سيم كارت هاي عراقي، در دفتر مرزي مهران امكان خريد اين سيم كارت ها وجود داشت. ولي به طور معمول در تمامي كشورها معمولا در پايانه هاي ورودي، امكان خريد اين سيم كارت ها براي مسافران فراهم مي باشد.

قيمت سيم كارت ها در سال 1401 هنوز مشخص نشده و قطعا بايد منتظر ماند تا تعرفه هاي سال جاري مشخص و اعلام گردد. در سال 98 سيم كارت هاي عراقي از اعتبار 30 روزه برخوردار بودند و قيمتي بين 15،000 تا 20،000 تومان داشتند.

براي زائران عتبات استفاده از هركدام از روش هاي ذكر شده ( خريد سيم كارت يا فعال سازي رومينگ ) مي تواند مزايا و معايب مخصوص به خود را داشته باشد كه لازم است كاربران به همه جوانب موضوع توجه داشته باشند و سپس به انتخاب يك شيوه براي ارتباط با ايران استفاده نمايند.

 

 مثلا اين كه با توجه به ازدحام جمعيت در روزهاي اربعين، بسترهاي ارتباطي كشور عراق ضعيف شده و برقراري ارتباط با ايران با چالش هاي جدي روبرو خواهد شد. از طرفي ديگر بهره مندي از خدمات ايراني از طريق رومينگ بين الملل نيز هزينه زيادي را به مسافران تحميل مي كند كه اصلا خوشايند نيست، زيرا علاوه بر هزينه هاي تماس و اينترنت و... در صورتي كه كسي با مسافر تماس بگيرد، هزينه اين مكالمه در رومينگ بين الملل از حساب مسافران كسر مي گردد. تجربه نشان مي دهد در سال هاي گذشته اپراتورها، در راستاي رفاه حال زائران و مديريت بهتر هزينه هاي مالي بسته هاي رومينگ اربعين طراحي مي كردند كه از قيمت هاي مناسب و اقتصادي برخوردار بودند. بنابراين امكان دارد اين بسته ها و سرويس ها امسال نيز معرفي گردند.

البته توجه به اين نكته نيز حائز اهميت است كه به دليل مسافرت گروهي زائران و هزينه بسيار پايين سيم كارت هاي عراقي، انتخاب اين شيوه براي ارتباطات درون شبكه به صرفه تر و منطقي مي باشد. اگر چه در سال هاي گذشته نحوه خريد سيم كارت هاي عراقي براي مسافران كمي سخت و گيج كننده بود ولي آنها مي توانند با كسب آگاهي و خريد سيم كارت در مرز مهران از مشكلات اين بخش بكاهند.

آنچه كه بيان شد به نوعي شرايط پيش روي زائران در سفر اربعين حسيني خواهد بود كه لازم است آنها با آگاهي كامل نسبت به يكي از روش هاي بيان شده براي ارتباط با ايران استفاده نمايند. 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۹:۴۷ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :