رندباز رندباز .

رندباز

سرويس كودك و نوجوان رايتل

اين روز ها اينترنت به وسيله بي رحمي تبديل شده است كه همه مي تواننند هم استفاده مثبت از آن كنند و هم استفاده هاي بسيار منفي و بد. اين روز ها  كودكان هم از اين وسيله استفاده مي كنند كه مي تواند براي خانواده ها بسيار بد باشد و بسيار استرس اين را دارند كه نكند كودكانشان استفاده بدي از اينترنت بكنند.مي شود با فرهنگ سازي درست و نحوه و استفاده درست را به كودكان ياد داد تا بتوانند كه درست از اين فضا استفاده كنند . اما غفلت و سهل انگاري ضربات بسيار سخت و غيرقابل جبران مي توان خورد و بسيار بد هست. در كل فضاي اينترنت مي تواند براي همه جامعه بد باشد كه بايد نسبت به آن فرهنگ سازي كند و بسيار مي تواند كه با فرهنگ سازي خوب و سريع و استفاده درست از آن بهره برداري كرد و هيچ كودكي از اينترنت آسيب نبيند و چيز هاي بسيار مناسب و عالي هم ياد بگيرد كه در آينده برايشان كاربردي و جذاب باشد.

درست است كه سرعت گسترش اينترنت و تكنولوژيهاي مربوط به آن، به قدري زياد است كه تقريبا اكثر افراد از اين همه تنوع و گستردگي شوك زده هستند و تقريبا هيچ آموزش خاص و مفيدي در مورد نحوه استفاده درست از اين فناوري وجود ندارد، ولي اين موضوع اصلا دليل مناسبي براي عدم جستجو براي پيدا كردن راهكاري مناسب نيست و لازم است همه افراد خصوصا دست اندركاران اين حوزه به دنبال ايجاد فضاي مناسب و امن براي دسترسي به اينترنت خصوصا براي نوجوانان و كودكان باشند. دغدغه اي كه همواره  ذهن همه والدين را درگير كرده و باعث شده تا آنها دست به اقدامات نادرستي همچون محدود كردن استفاده از اينترنت و يا عدم دسترسي كودكان به اينترنت بزنند.

 

در همين راستا اپراتور رايتل، به عنوان سومين اپراتور فعال در كشور سرويس كودك و نوجوان خود را با هدف دسترسي كودكان و نوجوانان به اينترنت امن و سالم بومي راه اندازي كرد. اين سرويس كه در حال حاضر بر روي همه سيم كارت هاي فعلي مشتركين رايتل وجود دارد، تنها نياز به فعال سازي داشته و بعد از آن لازم نيست، ديگر والدين نگران دسترسي فرزندانشان به اينترنت و محتواهاي موجود در آن باشند. زيرا در صورت فعال سازي سرويس كودك و نوجوان، تنها امكان استفاده از اينترنت بومي ( داخلي ) براي كاربر وجود داشته و دسترسي به اينترنت بين الملل مقدور نخواهد بود.

 

·        نحوه فعال سازي سرويس كودك و نوجوان توسط والدين

با توجه به اين كه براي فعال سازي اين سرويس نياز به خريد سيم كارت جديد وجود ندارد، والدين مي توانند با استفاده از شماره گيري كد دستوري يا USSD سرويس كودك و نوجوان را فعال كنند.

براي اين كار لازم است مشترك ابتدا كد دستوري  # 456 * ( ستاره 456 مربع ) را شماره گيري نموده و گزينه فعال سازي را انتخاب نمايد. در مرحله بعد مشترك بايد اطلاعاتي كه از او خواسته مي شود را وارد نمايد. اين اطلاعات كه شامل كد ملي مالك سيم كارت و شماره سيم كارت مورد نظر جهت فعال سازي سرويس كودك و نوجوان مي شود، لازم است با دقت وارد گردد. بعد از وارد كردن اطلاعات، حداكثر تا 72 ساعت، پيامك فعال سازي نهايي سرويس براي شما ارسال مي گردد كه نشان دهنده فعال سازي سرويس مي باشد.

فعال سازي اين سرويس كاملا رايگان بوده و تعرفه استفاده از اينترنت پس از فعال سازي سرويس كودك و نوجوان مانند تعرفه ترافيك داخلي بوده و نسبت به قبل هيچ تغييري نخواهد داشت.

 

·        روش غير فعال سازي سرويس كودك و نوجوان توسط والدين

در صورتي كه مشترك تمايل به غير فعال سازي سرويس كودك و نوجوان داشته باشد، كافي است ابتدا كد دستوري # 456 *  ( ستاره 456 مربع )  را شماره گيري نموده و گزينه غير فعال سازي را انتخاب نمايد. در اين مرحله مشترك بايد اطلاعات مربوط به كد ملي مالك و شماره سيم كارتي كه سرويس كودك و نوجوان بر روي آن فعال مي باشد را وارد كرده و در نهايت درخواست خود را تاييد نمايد. بعد از تاييد درخواست، تا 72 ساعت آينده پيامك غير فعال سازي سرويس براي شما ارسال مي گردد.

توجه داشته باشيد براي فعال سازي اين سرويس بر روي سيم كارت، لازم است درخواست با يك شماره ديگر كه معمولا شماره يكي از والدين مي باشد، ارسال گردد.

به نظر مي رسد اپراتور رايتل تلاش نمود تا با ايجاد فضايي امن و مناسب براي كودكان، محتواهايي مناسب سن و سليقه آنها در دسترس آنها قرار دهد تا علاوه بر ايجاد آرامش و اطمينان خاطر براي والدين، نحوه استفاده از اينترنت و محتواهاي موجود در آن را نيز به كودكان آموزش دهد. 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۷:۴۲ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :