رندباز رندباز .

رندباز

راهكارهاي كاربردي براي جلوگيري از تمام شدن حجم اينترنت

اين روز ها اينترنت سهم بزرگي از زندگي بشر را به دست آورده است و بيشتر افراد در خانه هايشان از اينترنت استفاده مي كنند . بسياري از مردم براي كار هاي مختلف بايد از اينترنت استفاده كنند تا مشكلشان حل شود. اينترنت در اين سالها به واسطه ويروس كرونا بسيار مهم شده بود و بسياري از ادارات و سازمان ها به كارمندانشان اجازه دور كاري را مي دهند و بسيار اينترنت خوب و با سرعت نياز است براي كار ها. اين روز ها اينترنت پس از فضاي ملتهبي كه در ماه هاي نخست سال جاري داشت به درياي آرامش رسيده و بسياري از مردم با انتخاب بسته هاي با صرفه  و مناسب به فعاليت هاي خود مي پردازند و بسيار راضي هستند . اما يكي از دغدغه هايي كه اكثر مردم دارند اتمام اينترنت و بسته هاي اينترنت است . به همين خاطر در اين مطلب تلاش مي كنيم تا با نگاهي كاملا تخصصي دلايل تمام شدن حجم اينترنت را بررسي كرده و راهكارهاي اساسي براي جلوگيري از مصرف زياد اينترنت را بيان كنيم.

دلايل اتمام حجم اينترنت

به طور كلي هر ترافيكي كه به سمت اينترنت مي رود؛ از حجم اينترنت كم مي كند. كلمه ترافيك در اينجا به معني رد و بدل شدن مي باشد و ترافيك اينترنت، اصطلاحي است كه براي آپلود و دانلود اطلاعات به كار مي رود. آپلود هم به معناي ارسال اطلاعات از سمت شما به اينترنت و دانلود به معناي دريافت اطلاعات از اينترنت مي باشد.

همه ي ما اين روزها براي برقراري ارتباط از از واتس اپ، اينستاگرام، تلگرام و شبكه هاي اجتماعي مختلفي استفاده مي كنيم كه به ازاي تايپ و يا ارسال هر عكس، بخشي از حجم اينترنت خود را مصرف مي كنيم، علاوه بر اين مشاهده ي هر پست اينستاگرامي و ديدن هر ويديو در تلگرام، مقدار قابل توجهي از حجم اينترنت ما را كسر خواهد نمود.

باز شدن يك صفحه با استفاده از مرورگرهاي جستجو و مشاهده ي آن؛ در كمترين حالت يك مگابايت از حجم اينترنت را مصرف مي كند كه هر چقدر تعداد اين صفحات و حجم مطالب بيشتر باشد، طبيعتا اينترنت بيشتري مصرف مي گردد. گوش دادن به موسيقي  و پادكست ها به صورت آنلاين نيز باعث مصرف حجم قابل توجهي از اينترنت مي شود.

 

 به طور كلي دلايل اتمام حجم اينترنت را مي توان در موارد ذيل خلاصه نمود:

·        بازي هاي آنلاين

·        استفاده از شبكه هاي اجتماعي خصوصا اينستاگرام و تيك تاك

·        آپديت شدن ويندوز و اپليكيشن ها به صورت خودكار

·        استفاده از فيلتر شكن و يا نرم افزارهاي تغيير IP

·        تماس هاي تصويري و يا چت تصويري به صورت مداوم

·        مشاهده ي آنلاين فيلم و سريال

·        آپديت خودكار نرم افزارها و سيستم عامل

·        ويروس ها و پاپ آپ ها

·        استفاده ديگران خصوصا همسايه ها از اينترنت شما

حال كه با دلايل اتمام حجم اينترنت آشنا شديم، مي توانيم با استفاده از چند راهكار ساده به راحتي حجم زيادي از اينترنت را ذخيره كرده و از تمام شدن زود هنگام بسته اينترنت جلوگيري كنيم.

 

براي اين كار لازم است موارد ذيل را مد نظر قرار دهيد:

·        محدود كردن بازي هاي آنلاين و استفاده از اين نام مجاز نمي باشد

به طور كلي بازيهاي آنلاين خصوصا بازي هاي پرطرفداري مثل Warcraft و  Clash of clans به دليل طولاني بودن مدت زمان بازي، اينترنت زيادي مصرف مي كنند. علاوه بر اين استفاده از اين نام مجاز نمي باشد  به خاطر دور زدن فيلتر، اين مصرف را به ميزان قابل توجهي افزايش مي دهد. بنابراين بهتر است براي مديريت اين بخش در زمان بازي، به مدت زمان بازي توجه داشت و از نرم افزارهاي قطع اينترنت استفاده نمود.

 

·         محدود كردن مشاهده ي آنلاين فيلم و سريال

اين روزها با وجود تكنولوژي LTE و افزايش سرعت اينترنت كه طبيعتا تاثير مستقيمي بر افزايش سرعت دانلود، پخش ويدئو، عكس و هر چيزي كه در اينترنت مشاهده مي كنيد، خواهد داشت، اينترنت شما بسيار زودتر از هميشه تمام مي شود. چون يكي از شايع ترين دلايل تمام شدن اينترنت به اين خاطر است كه هر چقدر سرعت اينترنت بالاتر باشد، افراد در زمان مشاهده ي آنلاين فيلم و سريال متوجه مصرف اينترنت نشده و حجم اينترنت خيلي زود تمام مي شود. بنابراين توصيه مي شود تا حد امكان تماشاي آنلاين فيلم و سريال را محدود كنيد و يا مطابق با نياز ها و الگوي مصرف خود براي دانلود فيلم و سريال از بسته هاي شبانه استفاده نماييد.

 

·        محدود كردن مصرف اينترنت در شبكه هاي مجازي

يكي از راهكارهاي بسيار كاربردي براي محدود كردن مصرف اينترنت، غيرفعال نمودن قابليت دانلود خودكار عكس، فيلم و ... در شبكه هاي اجتماعي مي باشد كه به راحتي مصرف اينترنت شما را كاهش مي دهد.

براي اين كار كافي است در واتس اپ در بخش Settings يا تنظيمات وارد گزينه Data and Storage Uغير مجاز مي باشدe شده و گزينه ي Low Data Uغير مجاز مي باشدe را فعال كنيد.

براي تنظيم كردن محدوديت مصرف اينترنت در اينستاگرام نيز در بخش تنظيمات يا Settings اينستاگرام، گزينه  Account را انتخاب كرده و Data Server را فعال كنيد. با اين كار زماني كه از اينستاگرام استفاده مي كنيد، ويدئوها پيشاپيش پخش نميشوند و مصرف اينترنت شما بسيار كاهش مي يابد.

 

·        جلوگيري از مصرف اينترنت توسط ديگران

خاموش كردن دكمه ي فيزيكي  WPS بر روي مودم و  تنظيمات گرافيكي كمك مي كند تا خيالتان از جانب مصرف اينترنت شما توسط شخص ديگر راحت باشد. البته براي محكم كاري مي توانيد رمز واي فاي خود را نيز تغيير دهيد.

 

·        ويروس ها و پاپ آپ ها

ويروس ها و بدافزارها يكي از مهمترين مصرف كنندگان ديتا و اينترنت شما به شمار مي آيند كه براي جلوگيري از ويروسي شدن موبايل به موارد زير توجه كنيد:

·        فريب ارزان و يا رايگان بودن اپليكيشن ها را نخوريد و به هيچ وجه از منابع نامعتبر، اپليكيشن دانلود نكنيد.

·        تا حد امكان براي گوش هاي هوشمند اندرويد فقط از Google play store   و براي گوشي هاي آيفون فقط از App Store اپل استفاده نماييد.

·        از گوشي موبايل خود اپليكيشن هاي اضافي كه داراي تبليغات هستند را حذف نماييد.

 در نهايت نيز بهتر است براي اطمينان از نبود ويروس بر روي موبايل يا سيستم عامل، با استفاده از يك آنتي ويروس، موبايل و سيستم عامل خود را اسكن و بررسي نماييد.

·        خاموش كردن مصرف اينترنت در پس زمينه

 

با توجه به اين كه در گوشي هاي هوشمند اندرويد و آيفون، قابليت محدود كردن مصرف اينترنت و داده اپليكيشن در پس زمينه وجود دارد، كافي است اين قابليت را فعال نماييد و در مصرف اينترنت صرفه جويي كنيد.

اگر از گوش هاي هوشمند اندرويد استفاده مي كنيد؛ ابتدا در بخش تنظيمات يا Settings ،  گزينه Network Settings  را انتخاب كرده و وارد بخش Data Uغير مجاز مي باشدe شويد و اپليكيشن مورد نظر را انتخاب نموده و در انتها Background Data را خاموش كنيد.

در گوش هاي هوشمند آيفون نيز در بخش تنظيمات يا Settings ،  گزينه General  را انتخاب كرده و از قسمت Background App Refresh اپليكيشن هايي را كه نمي خواهيد در پس زمينه ارسال و دريافت ديتا داشته باشند را غير فعال نماييد.

 

در كل براي كاهش مصرف اينترنت توصيه مي شود اپليكيشن هايي را كه مورد نياز شما نيست، پاك كنيد و از يك نرم افزار كنترل مصرف اينترنت استفاده كنيد. خريد اينترنت همراه از واي فاي يا ADSL هم مي تواند هزينه هاي شما را كاهش دهد. در هر صورت بهتر است؛ شناخت درستي از الگوي مصرف خود داشته باشيد تا بتوانيد بر اساس نياز خود از بسته هاي مناسب و مقرون به صرفه استفاده نماييد.

با توجه به تفاوت نسبتا زياد قيمت اينترنت آزاد با بسته هاي مصرفي نيز بهتر است؛ مصرف اينترنت آزاد گوشي هوشمند خود را غير فعال كنيد تا در صورت پايان يافتن بسته، از شارژ پولي موبايل شما كسر نگردد. براي اين كار مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول بايد كد دستوري # 113 * 100 *  ( ستاره 100 ستاره 113 مربع )   را شماره گيري نمايند. مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل نيز با شماره گيري كد دستوري  # 3* 2 * 3 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع ) مصرف اينترنت خود را به صورت آزاد غير فعال مي سازند. در هر صورت بعد از غير فعال كردن اين قابليت پيغامي از سوي اپراتور مربوطه، براي مشترك ارسال مي گردد كه در انتهاي پيام، نحوه ي فعال سازي مجدد مصرف اينترنت به صورت آزاد را توضيح مي دهد كه مشترك مي تواند در صورت تمايل در مواقع مورد نياز از آن استفاده نمايد.

اگر همه موارد بالا را رعايت مي كنيد ولي باز هم حجم اينترنت شما خيلي زود تمام مي شود، بهتر است با ISP  يا ارائه دهنده ي سرويس اينترنت خود تماس بگيريد و مشكلتان را مطرح كنيد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۱:۴۰ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :