رندباز رندباز .

رندباز

پرسرعت ترين اينترنت مربوط به كدام سيم كارت در ايران مي باشد؟

از زماني كه تكنولوژي پيشرفت كرد تا به امروز زمان چنداني نمي گذرد و پيشرفت هايي كه شده است باعث عوض شدن رويكرد زندگي انسان ها در اين مدت شده است. يكي از اون تكنولوژي هايي كه باعث تغيير رويكرد آدمي شده است اينترنت بوده كه هم باعث تبادل اطلاعات ميان افراد شده است و هم باعث ضرر براي آدمي شده است. اين روز ها اينترنت بسيار روبه گسترش است و هر روز چيز هاي جديدي از طريق اينترنت به مردم ارائه مي شود و همين مسئله باعث شده كه اينترنت وسيله ايي مهم در ميان افراد باشد .اين روز ها سه اپراتور برتر در داخل كشور بسته هاي اينترنتي را به به خاطر دهه كرامت به صورت هديه به مردم مي دهند. بايد ديد كه سرعت كدام اپراتور براي استفاده از اينترنت بسيار مناسب است تا مردم بتوانند با دقت بالا بهترين انتخاب را داشته باشند و بتوانند كه با سرعت بالا اينترنت از اين بسته ها استفاده كنند

اپراتور همراه اول نخستين و قديمي ترين اپراتور فعال در كشور است كه از سال 72 با هدف ارائه خدمات تماس صوتي تلفن همراه تاسيس شد و اكنون با گذشت نزديك به سي سال نه تنها بزرگترين شركت مخابراتي كشور مي باشد بلكه از بيشترين تعداد مشترك سيم كارت دائمي نيز برخوردار است.

اپراتور دوم يعني ايرانسل در سال 85 با هدف عرضه اينترنت همراه به شبكه مخابراتي كشور اضافه شد كه در طول اين سال ها علاوه بر تلفن همراه، در زمينه اينترنت همراه وايمكس نيز فعاليت مي كند. اپراتور ايرانسل در طول اين سالها دوشادوش همراه اول، به فعاليت خود ادامه داده و از بيشترين تعداد مشترك سيم كارت اعتباري در كشور برخوردار است.

اپراتور رايتل در سال 89 در حالي واگذاري سيم كارت هاي خود را شروع كرد كه قرار بود علاوه بر ارائه ي نسل سوم تلفن همراه، سرويس مكالمه ي تصويري را هم ارائه كند كه اين كار عملي نشد و باعث شد تا اين اپراتور توان رقابت با اپراتورهاي قبلي را نداشته باشد و تنها در زمينه اينترنت نسل سوم پيشرو بماند.

براي مقايسه بين عملكرد اين سه اپراتور در مورد سرعت اينترنت، در اين متن ميزان پوشش دهي و سرعت اينترنت سه اپراتور مورد مقايسه قرار مي گيرد:

 

تكنولوژي 4G

 

اپراتور همراه اول، اولين اپراتوري بود كه در كشور سرويس هاي خود را بر پايه ي نسل چهارم تلفن همراه ارائه كرد ولي خيلي زود ايرانسل نيز از اين تكنولوژي استفاده نمود و در حال حاضر فرقي نمي كند كه از سيم كارت كدام اپراتور استفاده كنيد، هر دو اپراتور همراه اول و ايرانسل سرويس هاي خود را مبتني بر اينترنت  4G ارائه مي كنند. ولي اپراتور رايتل تنها در سطح شهر تهران پوشش دهي شبكه  4G  را به مشتركين خود ارائه مي كند.

 

ميزان پوشش دهي اينترنت

 

بر اساس اعلام اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل اينترنت نسل 4 در استان تهران پوشش كاملي دارند كه بررسي هاي ميداني نشان مي دهد در بعضي از مناطق شهر تهران اين ارتباط قدرت بيشتري دارد. البته براي مشتركين رايتل استفاده از اين تكنولوژي فقط در سطح شهر تهران امكان پذير است.

ميزان پوشش  اينترنت نسل 4 در سطح كشور كاملا متفاوت مي باشد و در جاده ها و بخش هاي دور افتاده هنوز امكان استفاده از اين تكنولوژي وجود ندارد.

 

ميزان سرعت اينترنت

 

براي اين كار لازم است در شرايط مختلف ايده آل، عادي و سخت در مكان هايي كه هر سه اپراتور همراه اول، ايرانسل و رايتل داراي بهترين قدرت سيگنال و پايين ترين ترافيك شبكه اينترنتي هستند، ميزان سرعت اينترنت اپراتورها را چك كرد. البته امكان چك كردن در شرايط بدون ترافيك و خط اختصاصي وجود ندارد و بايد در ساعاتي كه پايين ترين حجم ارتباطات در آن انجام مي شود، تست را انجام داد.

 

 نتايج تست سرعت با شرايط ذكر شده به شرح ذيل مي باشد:

با توجه به اين كه ميزان پوشش دهي اپراتور همراه اول محدود به استان تهران نمي باشد و تمركز آن بر روي شهرستان ها ، جاده ها و مناطق كوچك هم وجود دارد، پرسرعت ترين سرويس مربوط به اپراتور همراه اول مي باشد. اپراتور ايرانسل در جايگاه دوم قرار ميگيرد و به عنوان كم هزينه ترين اپراتور در مقابل ارائه ي خدمات يك شركت متعادل در خدمات محسوب مي شود. ولي رايتل كه از تعداد مشتركين و سطح پوشش شبكه پاييني برخوردار است تنها يك شركت ارائه دهنده خدمات اينترنت پرسرعت همراه است كه بدون سرويس مكالمه ي تصويري هيچ امتياز ويژه اي نسبت به باقي رقبا ندارد.

 

به نظر مي رسد با رشد سرعت اينترنت در ايران، اساسا مقايسه بين دو اپراتور اصلي همراه اول و ايرانسل چندان كار مفيدي نيست و فاصله ي اين دو رقيب در بسياري موارد بسيار نامحسوس و ناچيز است. ولي در مورد اپراتور رايتل كه تمركز خود را بر روي اينترنت نسل سوم گذاشته، كاملا شرايط متفاوت مي باشد و خدمات اين اپراتور در اين سطح خوب مي باشد. البته اپراتور رايتل در حال حاضر پوشش دهي شبكه  4G را در شهر تهران به كاربران خود عرضه مي كند، اين در حالي است كه اخيرا شبكه 4.5 G  نيز در استان تهران براي كاربران ايرانسل و همراه اول راه اندازي شده است.

با وجود آنچه كه گفته شد، سطح رضايتمندي كاربران ايراني از سرعت اينترنت اپراتورهاي همراه در ايران حتي در پايتخت كه سرويس دهي متمركز تري ارائه مي شود، در حد نارضايتي ملي است و همچنان در زمينه سرعت دانلود و يا لود كردن ويدئو در شبكه هاي مجازي رضايتمندي وجود ندارد. البته اگر بخواهيم دامنه اين مقايسه را گسترده تر كرده و سرعت اينترنت ايران را با كشورهاي توسعه يافته مقايسه كنيم، سرعت اينترنت در ايران واقعا حرفي براي گفتن در جهان ندارد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۲:۱۱ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :