رندباز رندباز .

رندباز

كاهش مكالمات رومينگ ملي در سه ماهه پاياني سال 1400

در اين چند سال كه اوضاع اقتصادي دچار آشفتگي بسياري شده است و اوضاع قيمت  ها هر روز گران تر مي شود و از طرف ديگر پاندمي كرونا باعث خانه نشين شدن بسياري از مردم شده است و مردم ديگر به راحتي مسافرت هاي خارجي  نمي روند . درست است كه  اين روزها مردم به خاطر اتفاقاتي كه اپراتور هاي سيم كارت سهم گسترده ايي از آن را دارند ناراحت هستند . درست در سه ماه پايان سال بود كه ديگر بعضي ها از رومينگ ملي استفاده نمي  كردند و مكالمات را بدون استفاده از رومينگ  انجام  مي دادند . حال بايد ديد در سال جديد كه سياست اپراتور هاي سيم كارت عوض شده در خيلي از زمينه ها بايد ديد كه در مورد رومينگ ملي و حتي در مورد رومينگ بين ملل بود.بايد ديد كه آيا رومينگ  مناطق  داخل كشور تحت چه تغييراتي مي شود كه براي مردم  سود آور و خوب باشد و مردم را ترغيب به استفاده آن كند

طرح رومينگ ملي در واقع راهكاري است تا با توجه به هزينه هاي بالاي تامين تجهيزات، اپراتورها از الزام خريد تجهيزات براي مناطق صعب العبور، مناطق محروم و يا كم جمعيت بي نياز شوند و اگر در منطقه اي، يك اپراتور پوشش ندارد از پوشش شبكه هاي اپراتور هاي ديگر موجود در منطقه استفاده كند.

 به عبارت ديگر هنگامي كه مشترك از منطقه پوشش دهي اپراتور خود خارج مي شود، اپراتور ديگر به عنوان ميزبان، خدمات خود را در اختيار مشترك قرار مي دهد و مشترك به عنوان مهمان از خدمات اپراتور ديگر استفاده مي كند. كيفيت خدمات اپراتور ميزبان براي مشترك ميهمان، كاملا مشابه با كيفيت خدماتي است كه مشترك اپراتور ميزبان دريافت مي كند. البته استفاده از اين امكانات براي كاربران كاملا رايگان بوده و آنها مي توانند در نقاط كور روي شبكه اپراتورهاي ديگر زوم كنند و از آن بهره مند گردند.

 رومينگ ملي نخستين بار در خرداد ماه 1393 بين سه اپراتور همراه اول، ايرانسل و رايتل با هدف برقراري ارتباط آسان تر مشتركين برقرار شد تا كمي از دغدغه پوشش شبكه براي كاربران را كاهش دهد. با استفاده از اين سرويس چنانچه در منطقه اي، سيم كارت مشترك آنتن نداشت، مشترك مي تواند از آنتن هاي اپراتورهاي ديگر كه در آن منطقه پوشش دارند، استفاده نمايند.

در سال 1397 اين طرح بين هر سه اپراتور فعال در كشور و دو اپراتور روستايي به صورت فراگير به اجرا در آمد كه از آن زمان تا كنون در صورت نبود آنتن يك اپراتور در منطقه اي، از آنتن اپراتور ديگر استفاده مي شود.

بر اساس آمار منتشر شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره مكالمات رومينگ ملي در سه ماهه پاياني سال 1400، در مجموع تعداد 20 ميليون و 112 هزار و 89 مكالمه بين اپراتورهاي مختلف تلفن همراه صورت پذيرفته است كه اين عدد نسبت به سه ماهه دوم و سوم سال 1400 كاهش داشته است. در سه ماهه دوم سال 1400، آمار رومينگ ملي 22 ميليون و در سه ماهه سوم اين عدد برابر  با 20 ميليون و 891 هزار  مكالمه بوده است.

 

تعداد مكالمات از طريق رومينگ ملي به تفكيك اپراتورها تا پايان سه ماهه چهارم سال 1400

اپراتور ميهمان

اپراتور ميزبان

اپراتور ميزبان

اپراتور ميزبان

اپراتور ميهمان

همراه اول

ايرانسل

رايتل

همراه اول

-

2،357،909

0

ايرانسل

10،869،499

-

0

رايتل

3،895،437

2،989،244

-

 

با توجه به اين جدول همراه اول ميزبان خوبي براي مشتركين ديگر اپراتورها بوده و رايتل چون تقريبا شبكه اي ندارد، از ميزباني مشتركين ديگر اپراتورها محروم مانده است. بنابراين بيشترين ترافيك رومينگ ملي در اختيار همراه اول است و سهم بيشتري از خدمت رساني در اين حوزه بر دوش اين اپراتور است.

گستردگي پوشش شبكه همراه اول نشان مي دهد كه همراه اول توانسته مناطق بيشتري را تحت پوشش قرار دهد كه همين امر موجب مي گردد كه مشتركين اين اپراتور از كمترين خدمات طرح رومينگ ملي استفاده نمايند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۲:۴۵ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :