رندباز رندباز .

رندباز

قانوني بودن حذف بسته هاي پر مصرف اينترنت ايرانسل و همراه اول

اين روز ها  بعد از گذشت چند هفته از سال جديد اپراتور هاي سيم كارت در اقدام عجيب دست به افزايش قيمت زدند كه اين باعث تعجب مردم شده بود. از اسفند ماه سال گذشته اپراتور هاي سيم كارت درخواست افزايش قيمت را داشتند كه يتوانند بسته هاي پر مصرف را يا افزايش قيمت دهند يا آنها را حذف كنند. در آن زمان مجلس به اين قضيه ورود كرد و اجازه افزايش قيمت را به اپراتور ها را نداد . با شروع سال جديد به يك باره اپراتورهاي سيم كارت قيمت ها را افزايش دادند كه اين مسئله بسيار در اين روز ها در فضاي مجازي جنجال برانگيز شده است. چند وقت پيش بود كه اپراتور هاي سيم كارت بسيار گلايه كرده اند كه زير ساخت هاي مناسبي براي بسط اينترنت وجود ندارد و اگر اوضاع همين جوري پيش برود مجبور به افزايش قيمت هستند. حال كه اين اتفاق افتاده است بايد ديد كه آيا نهاد هاي مربوط مي توانند اوضاع را به قبل برگردانند يا اوضاع به همين منوال مي گذرد

موضوع افزايش قيمت تعرفه اينترنت همراه اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل پس از شاتل و مخابرات، كه بعد از صحبت هاي اخير عيسي زارع پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات مبني بر لزوم اصلاح تعرفه اينترنت صورت پذيرفته، به باور بسياري از كاربران قطعا با طرح صيانت از فضاي مجازي ارتباط خواهد داشت.

البته بر اساس بخشنامه جديد سازمان تنظيم مقررات كه در ذيل خواهد آمد، حذف بسته ها بر اساس اعلام قبلي بوده است.

با سلام

به اطلاع مي رساند با توجه به دستور سازمان تنظيم مقررات راديويي كشور و ايميل اپراتورهاي ايرانسل و همراه اول بسته هاي اينترنتي از فردا يك شنبه تاريخ 21/01/1401 حذف مي گردد و تا زمان ارائه بسته هاي جديد از سمت اپراتورها بسته اي ارائه شده در پنل در دسترس قرار داده خواهد شد.

 

بسته هاي حذف شده اپراتور ايرانسل

بسته هفتگي 6 گيگابايت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته 2 ماهه 20 گيگابايت

بسته 6 ماهه 36 گيگابايت

بسته يك ماهه 10 گيگابايت

بسته 3 ماهه 18 گيگابايت

بسته 6 ماهه 48 گيگابايت

بسته يك ماهه 5 گيگابايت ( 2 تا 7 صبح)

بسته سه ماهه 24 گيگابايت

بسته يك ساله 48 گيگابايت

بسته يك ماهه 10 گيگابايت ( 2 تا 7 صبح)

بسته چهار ماهه 25 گيگابايت

بسته يك ساله 72 گيگابايت

بسته 2 ماهه 15 گيگابايت

-

-

 

بسته هاي حذف شده همراه اول

بسته اينترنت آلفا + 30 روزه 10 گيگابايت + 1 گيگابايت هديه صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته اينترنت آلفا + 90 روزه 25 گيگابايت

بسته اينترنت آلفا + 365 روزه 70 گيگابايت 

بسته اينترنت آلفا + 30 روزه 15 گيگابايت + 5/1 گيگابايت هديه صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته اينترنت آلفا + 180 روزه 35 گيگابايتي

بسته اينترنت آلفا + 60 روزه 18 گيگابايت 

بسته اينترنت آلفا + 90 روزه 16 گيگابايت

بسته اينترنت آلفا + 365 روزه 45 گيگابايت

بسته اينترنت آلفا + 120 روزه 25 گيگابايت 

 

طي پيگيري هاي صورت گرفته توسط تجارت نيوز از يكي از اپراتورها، علت اين امر را اين گونه بيان داشتند:

به نظر مي رسد  با توجه به عدم تغيير تعرفه ها از سال 95 و افزايش هزينه تامين اينترنت در يك سال اخير به ويژه اينترنت ثابت، درآمد اپراتورها در چند سال اخير افزايشي نداشته و سازمان تنظيم مقررات را بر اين داشت تا امسال افزايش تعرفه را اعمال نمايد. هر چند كه رگولاتري براي اينترنت كف و سقف قيمت در نظر گرفته و سقف قيمت براي سيم كارت هاي دائمي 4/0 رئال و براي سيم كارت هاي اعتباري 6/0 ريال مي باشد كه در اين صورت قيمت هر يك گيگ اينترنت براي سيم كارت هاي دائمي 40 هزار تومان و براي سيم كارت هاي اعتباري 60 هزار تومان خواهد بود.

طبق قانون رگولاتوري، هر اپراتور مي تواند هر گيگ اينترنت را در بازه قيمتي 40 تا 60 هزار تومان بفروشد، ولي با در نظر گرفتن قدرت خريد مردم و فضاي رقابتي موجود در بين اپراتورها در حال حاضر قيمت اينترنت در پايين ترين سطح ارائه مي گردد كه در نهايت اپراتورها براي جلوگيري از ورشكستگي، كمي قيمت اينترنت را افزايش مي دهند.

شايد به همين خاطر اكنون تعدادي از بسته هاي شاتل، مخابرات، همراه اول و ايرانسل و رايتل حذف شده و هنوز افزايش قيمتي صورت نپذيرفته است. البته بايد منتظر ماند و ديد چه بسته ها و طرح هايي جايگزين بسته هاي قبلي خواهد شد، آيا بسته هاي پر حجم و اقتصادي همراه اول و ايرانسل با قيمتي بالاتر برميگردد يا براي هميشه حذف خواهند شد؟

ماجراي حذف بسته هاي پر مصرف اينترنت همراه، باعث به وجود آمدن نگراني هايي از سوي كاربران و مصرف كنندگان شده است و واكنش هايي از سوي آنها در فضاي توييتر به همراه داشته است. مثلا يكي از كاربران با كنايه اشاره اي به طرح صيانت داشته و گفت:"به دستور سازمان تنظيم مقررات و راديويي بسته هاي اينترنت ايرانسل و همراه اول موجود در عكس از فردا حذف مي شوند. صيانت و خيلي مويرگي شروع كردن." و يا به نظر كاربر ديگر" ايرانسل و همراه اول خيلي چراغ خاموش بسته ها رو گرون كردن و بعضي از بسته ها رو حذف كردند. بسته 10 گيگ يك ماهه ايرانسل كه قيمتش بود 32 تومن حذف شده و به جاش بسته پنج گيگ ماهانه به قيمت 25 تومن اومده! واقعا متاسفم...."

به نظر مي رسد افزايش سه برابري قيمت مصرف اينترنت در كشور، براي توسعه زير ساخت ها و آنتن هاي جديد ضروري است كه اگر اين امر تحقق پيدا نكند، كيفيت اينترنت بهبودي نخواهد داشت و مشكل كندي اينترنت  هم چنان پابرجاست.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۲:۵۱ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :