رندباز رندباز .

رندباز

نحوه انتقال اعتبار از سيم كارت به سيم كارت

اين روز ها كه تكنولوژي دارد به سرعت نور تلاش مي كند و بسيار مهم شده است گوشي همراه باعث بالا بردن سطح گوشي همراه شده است . در اين چند سال هميشه گوشي همراه  بسيار عضو مهمي بوده است و هميشه در تلاش بوده اند كه گوشي هاي بسيار بالا بيايد و در همه زمينه بهترين گوشي ها باشد. در اين مدت اپراتور هاي سيم كارت هم براي راحتي مردم كار ها و اقدامات بسيار خوبي انجام داده اند . در اين مدت كه كرونا بود اپراتور هاي سيم كارت با دادن امكانات بسيار خوب به مشتركانش باعث ماندن بيش تر افراد در خانه هايشان بمانند. اما همچنان يكي از مشكلاتي كه هنوز وجود دارد اين است كه اگر اينترنتمان تمام شود يا شارزمان در جايي كه قرارداداريم تمام شود نمي توانيم براي سيم كارت اعتباري خودمان اعتبار بگيريم كه بسيار آزار دهنده و ناراحت كننده است . اپراتور ها همچنان در حال كار هستند تا بتوانند كه اين مشكل را هر چه زودتر حل كنند

به همين خاطر اپراتورهاي فعال در كشور با ايجاد امكان انتقال شارژ از سيم كارتي به سيم كارت ديگر تلاش نمودند تا اين فرايند را آسان تر نموده و فرصتي ايجاد كنند تا مشتركين علاوه بر روش هاي مرسوم تهيه شارژ، از طريق ساير خطوط نيز بتوانند در زماني كوتاه شارژ تهيه كنند.

اين امكان كه عملا از سوي همه اپراتورها براي كليه مشتركين سيم كارت هاي اعتباري همراه اول، ايرانسل و رايتل وجود دارد، فرصتي است فوق العاده كه امكان شارژ مجدد بين دو سيم كارت اعتباري يا از دائمي به اعتباري را به وجود آورده است. مبلغ منتقل شده در اين سرويس نيز در پايان دوره بر روي قبض مشترك دائمي لحاظ و يا در لحظه انتقال از حساب مشترك اعتباري انتقال دهنده كسر مي گردد.

بنابراين مشتركين اعتباري اپراتورهاي فعال در كشور مي توانند در صورت اتمام اعتبار خود، از ديگر مشتركين شارژ دريافت كرده و اعتبار سيم كارت خود را تمديد نمايند. البته نحوه فعال سازي و شرايط اين سرويس براي اپراتورهاي مختلف متفاوت بوده و لازم است مشتركين هر اپراتور بر اساس دستورالعمل مخصوص به خود عمل كنند.

 

اپراتور همراه اول

مشتركين اعتباري اپراتور همراه اول كه تمايل دارند از شيوه انتقال اعتبار بين دو سيم كارت استفاده نمايند بايد به نكات زير توجه نمايند:

امكان انتقال شارژ از سيم كارت هاي اعتباري به اعتباري و دائمي به اعتباري امكان پذير است.

مقدار اعتبار انتقال داده شده بايد ضريبي از 10،000 ريال و بين 10،000 تا 100،00 ريال باشد.

سقف انتقال از سيم كارت دائمي همراه اول به اعتباري در هر ماه 500،000 ريال مي باشد.

هزينه هر انتقال اعتبار 400 ريال بعلاوه 9% ماليات بر ارزش افزوده مي باشد.

فارغ از مبلغ اعتبار انتقالي، مدت زمان اعتبار مبلغ انتقال داده شده، 90 روز است.

براي انتقال شارژ، مشتركين سيم كارت اعتباري همراه اول و سيم كارت دائمي همراه اول مي توانند از روشهاي ذيل استفاده نمايند:

1- كد دستوري #141*10*

در اين شيوه مشتركين ابتدا كد دستوري # 141*10* شماره گيري كرده و سپس شماره سيم كارت اعتباري همراه اولي كه قصد انتقال شارژ را دارند، وارد كرده و در نهايت مبلغ مورد نظر را به ريال وارد نمايند.

2- ارسال پيامك به شماره 8911

ابتدا شماره شخصي كه قصد داريد براي او اعتبار بفرستيد را در يك پيامك وارد نموده و سپس با قرار دادن ستاره، مبلغ مورد نظر را نوشته و به شماره 8911 پيامك كنيد. پس از ارسال پيامك، سيستم درستي دستور، مبلغ و شماره مقصد را بررسي نموده و پس از آن با ارسال پيامكي از مشترك مبدا تاييديه ميگيرد كه مشترك براي تاييد بايد عدد 1 را ارسال نمايد.

مشتركين مي توانند با ارسال يك پيامك خالي به شماره 8911 در خصوص نحوه ي استفاده از اين سرويس راهنمايي دريافت كنند.

3- سامانه همراه من

در اين روش، مشترك بعد از ورود به سامانه همراه من، در قسمت "صورتحساب من"، گزينه"انتقال اعتبار" را انتخاب نموده و باقي مراحل را به ترتيب ادامه مي دهد تا مراحل انتقال شارژ كامل گردد.

 

اپراتور ايرانسل

اپراتور ايرانسل به عنوان بزرگترين اپراتور اعتباري كشور روش هاي متفاوتي را جهت انتقال اعتبار براي كاربران خود در نظر گرفته است كه علاوه بر مبلغ انتقال، مبلغ 500 ريال در هر بار انتقال از اعتبار فرد انتقال دهنده كسر مي گردد.

روش هاي انتقال شارژ براي مشتركين ايرانسل:

1- اپليكيشن ايرانسل من:

مشتركين اپراتور ايرانسل مي توانند با ورود به اين سامانه در انتهاي صفحه اصلي اين برنامه، در بين "خدمات ايرانسل"، گزينه "شارژ براي ديگران" را انتخاب نمايند. در اين بخش بر روي گزينه "درخواست شارژ" كليك كرده و شماره و مبلغ مورد نظر خود را وارد نمايند و مراحل انتقال را به پايان برسانند.

2- كد دستوري # 1* 142*

ابتدا كد دستوري # 1* 142 * را شماره گيري نموده و سپس شماره مشتركي كه قصد انتقال شارژ را براي او داريد، وارد نماييد. در اين بخش مبلغ را مشخص نموده و رمز 4 رقمي را وارد كنيد.

اگر قبلا اين رمز را مشخص نكرده ايد و يا آن را فراموش نموده ايد با كد دستوري #2 *142* مي توانيد اين رمز را بازيابي و يا تعيين نماييد.

3- ارسال پيامك به شماره 1112

در اين روش مشترك بايد ابتدا شماره مخاطبي كه قصد انتقال شارژ براي او را دارد را وارد نموده و سپس علامت ": " را گذاشته و بعد مبلغ مورد نظر را به ريال وارد كرده و دوباره علامت ": " را گذاشته و در انتها رمز چهار رقمي را به شماره 1112 ارسال نمايد. مانند: 4321: 50000 : 9374569872

مشتركين سيم كارت اعتباري ايرانسل كه قصد ارسال درخواست انتقال اعتبار براي كسي را دارند؛ مي توانند با شماره گيري كد دستوري # 3 * 142 * و انجام مراحل وارد كردن شماره و مبلغ مورد نظر درخواستشان را ارسال كنند.

 

اپراتور رايتل

سرويس انتقال اعتبار رايتل در حال حاضر فقط براي مشتركين اعتباري و ديتا ارائه شده و به آنها اين امكان را مي دهد تا از سيم كارت خود به ساير مشتركين اعتباري و ديتا، اعتبار ريالي انتقال دهند.

مشتركين رايتل كه براي اولين بار قصد انتقال اعتبار را دارند، براي فعال سازي سرويس انتقال ابتدا بايد كد دستوري # 133 * را شماره گيري كرده و كليد برقراري تماس را كليك نمايند تا سرويس فعال گردد. پس از فعال سازي با اولين ثبت درخواست كاربر، سيستم از مشترك مي خواهد كه يك رمز چهار رقمي براي خود تعيين كند. مشتركين توجه داشته باشند كه در انتخاب اين رمز چهار رقمي نبايد از اعداد يكسان و متوالي استفاده كنند.

براي مشتركين اپراتور رايتل نيز حداقل ميزان اعتبار انتقال داده شده 10،000 و حداكثر 100،000 ريال مي باشد و هزينه كسر شده در هر انتقال 500 ريال مي باشد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۵:۳۰ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :