رندباز رندباز .

رندباز

مفهوم پيام هاي صوتي و صفحه نمايش تلفن هاي همراه چيست ؟

از زماني كه گوشي همراه امده است تا به امروز زمان زيادي ميگذرد و هر روز نرم افزار هاي مختلفي  براي گوشي هاي مي آيد و باعث بالا بردن سطح اطلاعات عمومي مردم مي شود و بعضي نرم افزارها هم براي افراد كسب رزق و روزي ميكند. از زماني كه گوشي تلفن همراه امده است باعث سهولت در كارها شده است و باعث  اين شده است كه ديگر براي مسافرت لازم به دوربين هاي عكاسي نباشد . آمدن گوشي باعث ارتباط نزديكتر شدن آدم ها شده است و هر وقت كه لازم باشد به هم ديگر پيام ميدن . اما هر از گاهي پيام هايي از طرف خود گوشي ارسال مي شود كه ما نمي دانيم چيست و براي همين بايد معني آن ها را بدانيم تا بتوانيم با ان ها كار كنيم . در كل  با امد گوشي  كار انسان بسيار راحت تر شد و ديگر با داشتن يك گوشي مي تواند به هرجايي كه دوست دارد زنگ يا پيام بدهد

در ادامه به چند مورد از پركاربردترين پيغام هاي سيستم ارتباطي و مفهوم آنها اشاره خواهيم كرد:

 

  • برقراري ارتباط با مشترك مورد نظر مقدور نمي باشد.

 

اين پيغام كه از رايج ترين پيام هاي صوتي شنيده شده؛ محسوب مي گردد، بدين معناست كه شماره مورد نظر قطع مي باشد. قطعي تلفن نيز مي تواند دلايل مختلفي مانند بدهي، مشكل قضايي، دلايل فني، نقص در پرونده و ... داشته باشد.

 

  • دستگاه مشترك مورد نظر خاموش است.

 

اين پيام كه بسيار مفهوم واضح و مشخصي دارد، در زمان هايي شنيده مي شود كه گوشي هوشمند مخاطب مورد نظر خاموش شده و يا سيم كارت او سوخته باشد. خاموش بودن تلفن هم مي تواند به دليل آن باشد كه خود مشترك گوشي هوشمند را خاموش كرده و يا به خاطر تمام شدن شارژ، خرابي گوشي، شكسته شدن و ... دستگاه خاموش شده باشد.

 

  • در حال حاضر تماس با مشترك مورد نظر امكان پذير نمي باشد، لطفا بعدا شماره گيري فرماييد

 

اين پيغام در زمان هايي كه تلفن همراه مورد نظر خارج از پوشش شبكه اي ( اصطلاحا نقاط كور) بوده و يا به دليل ترافيك شبكه، امكان برقراري ارتباط وجود ندارد؛ شنيده مي شود. در چنين شرايطي به محض برطرف شدن مانع و حضور مشترك در شبكه امكان برقراري ارتباط با مشترك وجود خواهد داشت.

 

  • شماره مورد نظر در شبكه موجود نمي باشد.

 

در صورتي كه هنگام شماره گيري اشتباه نماييد( تعداد ارقام كمتر يا بيشتر باشد) و يا شماره اي كه شماره گيري مي كنيد؛ در شبكه تعريف نشده و داير نباشد، اين پيغام شنيده مي شود. البته اگر شماره قبلا در شبكه وجود داشته و شما مطمئن هستيد كه درست شماره گيري كرده ايد، شنيدن اين پيغام بدين معناست كه اين شماره به تازگي تخليه شده و يا به اشتباه دايورت شده است.

 

پيام هاي صفحه نمايشگر

 

پيام هايي كه معمولا بر روي صفحه نمايش ديده مي شوند، علاوه بر معني و مفهوم جداگانه اي كه دارند؛ متناسب با نوع و مدل گوشي هوشمند نيز متفاوت مي باشند. مفهوم درست و واقعي هر كدام از اين پيام ها در دفترچه راهنماي هر گوشي هوشمند به صورت كاملا واضح و مشخص بيان شده و توصيه مي شود براي جلوگيري از هر گونه اشتباه و دردسر به آنها مراجعه كنيد.

در اينجا ما به چند نمونه از پركاربردترين پيام هاي صفحه نمايشگر و مفهوم رايج آنها اشاره مي كنيم:

 

NO Service :

خط تلفن همراه توسط مخابرات قطع شده است.

 

No Connection :

برقراري ارتباط مقدور نمي باشد.

 

No Network :

سيگنال مناسب آنتن در آن منطقه وجود ندارد.

 

Emrgency Calls Only :

خط تلفن همراه توسط مخابرات مسدود شده است.

 

Sim Missing :

خط توسط شركت مخابرات مسدود شده و يا سيم كارت به صورت غلط در گوشي نصب شده است.

 

Insert Simcard :

سيم كارت را در داخل گوشي هوشمند قرار دهيد.

 

Sim Error :

سيم كارت مربوط به اين دستگاه نيست.

 

Card Rejected :

سيم كارت سوخته است.

 

Insert Pin Code :

رمز PIN وارد شود.

 

Enter Puk :

مسدود شدن PINcode

 

بنابراين بهتر است كاربران گوشي هاي هوشمند با ديدن هر كدام از پيام هاي صفحه نمايش دقيقا مطابق دستور العمل درخواستي، عمل كنند؛ چرا كه در صورت بروز هر گونه اشتباه، امكان سوختن سيم كارت و يا مسدود شدن شماره وجود دارد. مثلا در موبايل هاي GSM در صورت سه بار اشتباه وارد كردن رمز PIN، گوشي هوشمند به صورت خودكار قفل شده و براي باز نمودن قفل بايد كد PUk  را وارد نماييد كه در صورت 12 بار اشتباه وارد كردن كد PUk، سيم كارت براي هميشه مسدود شده و لازم به تعويض مي باشد. 

PIN يا شماره شناسايي شخصي در اصل رمز عبوري است كه به جهت افزايش امنيت سيم كارت پس از فعال نمودن درخواست مي شود و از دسترسي بي اجازه به دستگاه جلوگيري مي كند. اين كد چهار رقمي كه توسط اپراتور تعيين مي گردد و بر روي پوكه سيم كارت نوشته شده، مي تواند توسط كاربر تغيير يابد ولي كد PUK از طريق تنظيمات قابل تغيير نبوده و اگر پوكه سيم كارت گم شود، براي پيدا كردن كد  PUk  دچار مشكل خواهيد شد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۱:۴۴ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :