رندباز رندباز .

رندباز

مسدود شدن 358 هزار سيم كارت به دليل مزاحمت پيامكي

از زماني كه گوشي هاي همراه امده است با خود مشكلاتي آورده است و بعضي اوقات افراد براي ديگران مزاحمت هاي مادي و معنوي ايجاد ميكنند . اما چند وقتي است كه ديگر پليس فتا وارد شده است و مانع اذيت كردن مي شود و هر كس كه اين كار را بكند مصداق مجرم شناخته مي شود 

با رواج گوشي هاي هوشمند و پيشرفت علم و فناوري مي توان گفت شيوه هاي جديدي از مزاحمت هاي تلفني ابداع شد كه ضمن سلب آسايش مشتركين، موجب نارضايتي آنها نيز مي شود. مانند مزاحمت هايي كه اشخاص از طريق اينترنت و شبكه هاي اجتماعي، تماس هاي صوتي و تصويري، ارسال پيامك و ... براي ديگران ايجاد مي كنند و باعث بروز مشكلاتي براي ديگران مي شوند. در هر صورت اين مزاحمت ها كه گاه با مسدود كردن شماره و گاه با شكايت و مراجعه به مراجع قضايي قابل حل مي باشند، به هيچ وجه قابل توجيه نبوده و مالك سيم كارت حتي در صورت نا آگاهي متخلف بوده و طبق قانون بايد پاسخگو باشد. ولي در اين بين ارسال پيامك انبوه از سوي طريق شماره شخصي نوع خاصي از مزاحمت هاي تلفني است كه تقريبا براي كليه مشتركين اپراتورهاي فعال در كشور ايجاد دردسر كرده و واقعا موجبات سلب آسايش و آرامش انها را فراهم نموده است.

طبق مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، ارسال پيامك تبليغاتي از شماره شخصي ممنوع بوده و رگولاتوري مي تواند با استفاده از سامانه هاي هوشمندي كه در اختيار دارد، به راحتي اين شماره ها را شناسايي كرده و آنها را مسدود سازد. چون سيم كارت شخصي به هيچ وجه وسيله تبليغاتي نبوده و متقاضيان ارسال پيامك هاي انبوه بايد از سرشماره هاي انبوه ارسال پيامك تبليغاتي استفاده كنند و با مراجعه به شركت هاي داراي مجوز از طريق پنل هاي ارسال پيامك انبوه نسبت به اين امر اقدام نمايند.

بر اساس اعلام سازمان تنظيم و مقررات و ارتباطات راديويي سقف مجاز ارسال پيامك در شبانه روز حداكثر 500 پيامك مي باشد و اگر تعداد پيامك هاي ارسالي مشترك در شبانه روز از اين عدد بيشتر شود، پيامك ها تبليغاتي محسوب شده و مشترك مشمول قانون ارسال پيامك تبليغاتي انبوه مي گردد. بر اساس اين قانون سيم كارت مشتركي كه يك بار از اين مقررات خارج شود، مسدود گرديده و از سوي رگولاتوري قطع مي گردد.

از سال 98 كه اين قانون در كشور اجرايي گشته، تا كنون تعداد 358 هزار و 606 سيم كارت قطع شده است و با كساني كه اقدام به اين كار نموده اند، مطابق قانون پيگيري و رفتار گرديده است. البته مشتركيني كه سيم كارتشان به دليل ارسال پيامك انبوه تبليغاتي مسدود شده، فقط يك بار مي تواند با مراجعه به سازمان تنظيم مقررات و ارتباط راديويي يا اپراتور مربوطه، با ارائه تعهد كتبي، مسدودي سيم كارت خود را رفع نموده و آن را مجددا فعال نمايد.

در همين راستا و براي رعايت حقوق كاربران و جلب رضايتمندي آنها، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام نموده است؛ مشتركين اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل در صورت مواجهه با پيامك هاي تبليغاتي ارسال شده از سوي شماره شخصي، مي توانند شماره مورد نظر را به سامانه 195 ارسال كرده تا رگولاتوري بعد از بررسي و صحت سنجي موضوع، سريعتر نسبت به مسدود سازي شماره اقدام نمايد.

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۳:۱۰ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :