رندباز رندباز .

رندباز

در صورت شكستن خشاب سيم كارت چه بايد كرد؟

هميشه سيم كارت جز مهم ترين بخش هاي يك گوشي بوده است و جز سخت افزار هاي گوشي به حساب مي آمده است.سيم كارت كه از همه نظر براي يك فردي كه گوشي هوشمند دارد مهم است چون از طريق سيم كارت به دوستان و خانواده اش زنگ بزند . براي همين سيم كارت جز وسايل مهم  گوشي هوشمند است.

در گذشته كه سيم كارت ها اندازه بزرگتري داشتند، در پشت باتري و زير درب پشت گوشي هاي تلفن همراه سوكت يا كانكتور سيم كارت قرار داشت كه محل قرارگيري سيم كارت ها بودند.كانكتور سيم كارت و مموري كارت كه معمولا فلزي بودند، به صورت يك چهارچوب شيارهايي در طرفين داشتند كه براي قرار دادن سيم كارت و كارت حافظه به صورت كشويي در كنار و يا زير باتري گوشي مورد استفاده قرار مي گرفتند. بنابراين در آن زمان براي تعويض سيم كارت لازم بود ابتدا باتري را خارج كرده، سپس نسبت به اين كار اقدام نمود.

در گوشي هاي هوشمند نسل جديد محل قرار گيري سيم كارت به طور كامل تغيير كرده و با كوچكتر شدن سيم كارت ها، تغيير در طراحي گوشي هاي هوشمند نيز صورت گرفت و محل قرار گيري سيم كارت ها به ديواره هاي كناري گوشي هاي هوشمند انتقال يافت. اين تغيير كه بيشتر به خاطر باريك شدن قطر گوشي و مقاومت بهتر در برابر آب و رطوبت صورت گرفته است، باعث تولد خشاب سيم كارت ( نگهدارنده سيم كارت )گرديد .

سيم كارت ها قطعات كوچك اما مهمي در گوشي هاي هوشمند هستند كه داراي حافظه، پردازنده و حتي مجهز به يك سيستم عامل مخصوص مي باشند و بخش مهمي از عملكرد گوشي هوشمند به آنها بستگي دارد، بنابراين حفظ و نگهداري از آن بسيار مهم مي باشد. خشاب سيم كارت به عنوان محفظه نگهدارنده سيم كارت معمولا از جنس فلز يا پلاستيك ساخته مي شود و با توجه به نوع و مدل گوشي هوشمند مي تواند تكي يا دو گانه باشد.

در گوشي هاي هوشمند جديد ديگر نيازي به باز كردن درب پشتي دستگاه براي جاگذاري سيم كارت نداريم و به راحتي با استفاده از يك سوزن سيم كارت؛ امكان جاگذاري سيم كارت و مموري فراهم مي شود. خشاب سيم كارت معمولا يك چارچوب است كه سيم كارت را در بر مي گيرد و براي قرار گيري پايه هاي چيپ سيم كارت بر روي فضاي طراحي شده در داخل گوشي آن را به صورت كشويي به داخل دستگاه هدايت مي كند. شار دادن آن خشاب سيم كارت به بيرون باز مي شود و با ارتقا ساخت قطعات موبايل و تغيير محل قرار گيري سيم كارت و تبديل آن به خشاب، نصب و تعويض سيم كارت و مموري كارت بسيار آسان تر شده است، ولي احتياج به دقت و ظرافت بيشتري داشته و كوچكترين بي دقتي باعث شكستن خشاب و يا آسيب به آن مي شود. از آنجا كه خشاب سيم كارت قطعه اي مهم با ويژگي حساس در گوشي تلفن همراه مي باشد؛ در صورت شكستگي يا ترك خوردگي، عملكرد گوشي را به طور كامل با اختلال مواجه مي كند.

مشكل شكستن خشاب سيم كارت به دليل ظرافت طراحي و ساخت اين وسيله بسيار رايج بوده و خوشبختانه در بازار قطعات موبايل، براي تمامي مدل ها قطعه جايگزين وجود دارد كه كاربران مي توانند به راحتي هم به صورت حضوري و هم به صورت اينترنتي با جستجوي كلمه خشاب سيم كارت به همراه مدل گوشي و يا تبلت از فروشگاه اينترنتي فروش قطعات موبايل خريداري نمايند.

البته در صورتي كه خشاب سيم كارت در داخل گوشي هوشمند شما شكست، لازم است ابتدا با استفاده از يك سوزن مخصوص سيم كارت، خشاب را از جاي خود خارج كنيد.

براي اينكار ابتدا گوشي هوشمند خود را با فشار دادن دكمه پاور خاموش نماييد، سپس سوزن سيم كارت را در سوراخ مخصوص خشاب سيم كارت قرارداده و مقداري فشار دهيد تا خشاب از جاي خود خارج شود. در اين مرحله با موچين يا يك پنس نوك تيز تلاش كنيد تا آن را از شيار مورد نظر خارج كنيد. در مرحله بعد سيم كارت و مموري كارت را برداشته و با تهيه يك خشاب جديد آن را جايگزين سازيد. در صورت باز نشدن خشاب و گير كردن آن نيز بهتر است به يك تعمير كار موبايل مراجعه كنيد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۶:۴۸ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :