رندباز رندباز .

رندباز

لوگوي جديد ايرانسل، سر و صدا به پا كرد

شركت ايرانسل در اين سالها توانسته با اقدام هاي تحسين برانگيز و امكانات بسيار عالي توانسته مشتركانش را بسيار راضي كند و در بين مردم يكي از اپراتور هاي موفق نام بگيرد با اين حال در چند روز با اقدام جنجالي باعث سر و صدا ميان مردم شده است .اين اقدام كه به عوض كردن لوگوي شركت بوده باعث اين شده كه خيلي ها به نبود طراح خلاق براي اين لوگوي باعث شده كه جنجال به پا شود

با نگاهي اجمالي به تاريخچه برندهاي معروف در جهان به راحتي مي توان دريافت كه لوگو يك بخش بسيار مهم از كسب و كار است. در فرايند برند سازي، طراحي لوگو يك گام بسيار مهم و درخشان مي باشد كه به كسب و كار مورد نظر هويت بخشيده و باعث بهتر ديده شدن برند مورد نظر مي شود.

يك لوگوي حرفه اي با برقراري ارتباط مثبت با مخاطبان، بين مشتريان اعتماد ايجاد كرده و وفاداري به برند را تقويت مي كند. از آنجا كه از طريق لوگو به راحتي مي توان نوع فعاليت و يا خدمات را به بازار معرفي كرد، بنابراين دقت در انتخاب يك طرح خاص و ويژه و توجه به همه نكات ريز و درشت به تنهايي يك تبليغ موثر و مفيد براي جذب مشتري مي باشد.

لوگو واقعا چيزي فراتر از يك نماد و تصوير است كه در طول زمان بر اساس سليقه دستخوش تغييرات گردد، زيرا لوگوي هر برند به عنوان اولين و مهمترين زيرساخت شناسايي مشتريان، باعث برقراري ارتباط افراد با برند مورد نظر شده و در طول زمان آن چنان در ذهن و فكر افراد نقش مي بندد كه به راحتي قابل جايگزيني و يا حتي تغيير نمي باشد. هر چند كه اين امر اصلا به نفع برند ها نيز نبوده و هرگز نمي توان لوگوي برندي كه در ذهن مخاطب جاودانه شد را به راحتي پاك و يا حتي جايگزين كرد.

خبر تغيير لوگوي ايرانسل و يا به نوعي رونمايي از لوگوي جديد ايرانسل از آن دست خبرهايي بود كه امروز در فضاي مجازي به نوعي همه را شوكه كرد. تغيير لوگوي برندي مانند ايرانسل كه يكي از شركت هاي مخابراتي برتر در كشور شناخته مي شود، به نوعي يك تحول اساسي محسوب مي شود كه قطعا بازخوردهاي زيادي به همراه خواهد داشت. چرا كه لوگوي جديد نشان دهنده ذوق و سليقه نوين اين شركت خواهد بود كه در قالبي متفاوت در معرض ديد عموم قرار گرفته و به نوعي بر قضاوت مشتريان از برند و نوع خدمات تاثير گذار است.

هرچند كه تغيير لوگوي اپراتور ايرانسل از سوي مدير عامل اين شركت ارتقاي ارتباط كاركردي با مشتركين، پيوند عاطفي و زيبايي شناسي نوگرايانه در هويت سازماني و به نوعي نوسازي برند اعلام شده است ولي از سوي كاربران خيلي مورد استقبال و تاييد واقع نشد و بيشتر كاربران آن را به لوگوي" بيسكوييت گرجي" تشبيه كردند.

نظراتي كه در صفحات مجازي بيان شده، نشان مي دهد كه بيشتر كاربران نه تنها تغيير لوگو را نپسنديده بودند؛ بلكه انتقادات زيادي نيز به طرح جديد وارد كردند كه از آن جمله مي توان به اين نظرات اشاره كرد:

Cizafist : بر اساس ريديزاين شركت مادر پيش رفته اما خيلي بد و مبتدي. لوگوي قبلي هم خوب نبود، اينم خوب نيست.

Spring-a-b : زرد، رنگ قبلي ايرانسل هست اما تركيبش با سياه با اين ضخامت؛ اصلا حس يك شركت ارتباطات رو نميده، هيچ ظرافت و هيچ حس خوبي

Lanternstudio.co : به خاطر استفاده از رنگ مشكي لوگو پويايي قبل و نداره و استفاده متن انگليسي و فارسي كنار هم،كار رو خيلي بازاري كرده

Behradbayatii : فك كنم تو پينت ديزاين كردن

Atenazarasvand : غير حرفه اي، فونت نامناسب، تركيب بندي صفر، اثر كودكي 9 سال

Rasool-ariaey: به نظرم حذف رنگ آبي ( با توجه به حس اعتمادي كه منتقل ميكنه) و تضاد بين رنگ هاي زرد و مشكي كار رو خراب كرده

در حالي كه صفحات مجازي پر شده از نظرات مختلفي كه بيشتر نشان دهنده عدم پذيرش اوليه اين لوگو از سوي كاربران مي باشد، رونمايي از لوگوي جديد ايرانسل قطعا با جنبه هاي استراتژي بازاريابي اين شركت مطابقت داشته و هدف اصلي آن چيزي فراتر از يك تغيير ظاهري مي باشد.

به نظر مي رسد بايد بپذيريم ايرانسل در آستانه سال جديد در مسير تحولي بنيادي گام نهاده و با انتخاب نسخه اي ساده و مينيمال از لوگوي خود تلاش مي كند تا در جهان پر سرعت امروز، خدمات خود را با سرعت و سادگي ارائه دهد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۹:۴۰ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :