رندباز رندباز .

رندباز

تاثير كمبود تراشه بر توليد آيفون

اين روز ها كه آيفون دارد با آخرين مدل گوشي هايش دارد مي تازد و دنيا موبايل را براي خود مي كند . ولي اين امپراطوري گسترده به مشكلات جزئي خورده است كه يكي از آنها تراشه گوشي است كه اپل به مشكل خورده است . با اين حال اپل در تلاش است كه با سپردن به شركت ها بتواند اين مشكلات را كمتر بكند. و بتواند سفارشات را به موقع به مشتريانش در سراسر جهان برساند تا اين امپراطوري به خطر نيفتد.

در حال حاضر شركت هاي سامسونگ ، ال جي و BOE تامين كنندگان اصلي نمايشگر گوشي هوشمند آيفون محسوب مي شوند كه سهم سامسونگ در اين رقابت از همه بيشتر بوده و ال جي و BOE به ترتيب در رده هاي بعدي قرار مي گيرند.

 به نظر مي رسد در حال حاضر رقابت سنگيني در بين اين شركت ها وجود داشته و شركت BOE Technology كه از مدت ها قبل به منظور تامين نمايشگر مورد نياز اسمارت فون هاي رده پايين شركت اپل با كمپاني هاي ديگر رقابت مي كرد، اين بار تلاش مي كند تا سهم خود را از اين بازار به ميزان قابل توجهي گسترش دهد. حال بايد ديد تا چه حد در اين عرصه موفق خواهد بود؟

بر اساس گزارشات شركت نمايشگر چيني BOE به عنوان يكي از تامين كننده پنل هاي اولد گوشي هاي آيفون با مشكلات توليد مواجه شده ،كه البته علت اصلي آن به دليل كمبود مداوم تراشه جهاني مي باشد . با توجه به ادامه اين روند، انتظار مي رود كمبود تراشه براي توليد پنل هاي اولد در اين ماه و ماه آينده همچنان بر بازار تاثير داشته باشد.

با وجود آن كه LX Semicon تامين كننده آي سي درايور نمايشگر BOE ، با تغيير در اولويت به عرضه براي LG Display مي پردازد،. بنابراين كمبود تراشه براي شركت BOE همچنان ادامه داشته و ظرفيت توليد به دو تا سه ميليون واحد براي تمام مشتريان كاهش مي يابد.

به گفته منابع خبري نشريه The Elec كمپاني اپل 10 ميليون پنل اولد از سازنده نمايشگر چيني براي نيمه اول سال 2022 سفارش داده است كه با توجه به شرايط پيش آمده كاملا مشخص نيست آيا اين كمبود بر عرضه گوشي هاي آيفون تاثيرگذار است يا نه؟

شركت BOE به عنوان يكي از تامين كننده هاي نمايشگر گوشي هاي آيفون در طول اين سال ها نتوانسته رضايت كامل كوپرتينويي ها را تامين كند، مثلا در سال 2021 نمايشگرهاي LTPO آيفون 13 به دليل كيفيت پايين محصولات مورد تاييد قرار نگرفت. شايد به همين خاطر است كه با وجود تمام تلاش هاي شركت BOE اپل هنوز قرارداد كاملي با آنها امضا نكرده است. هرچند كه اخيرا گفته شده بود شركت BOE در حال آماده سازي كارخانه اي است كه براي توليد نمايشگر مورد استفاده در آيفون 15 پرو استفاده مي شود كه اگر اين خبر صحت داشته باشد، احتمال افزايش سهم اين شركت از تامين پنل هاي مورد نياز شركت اپل مي باشد.

البته شركت اپل توانسته بخشي از كمبودهاي موجود در مدل هاي آيفون 13 و 13 پرو را كه در ماه سپتامبر گذشته بسيار زياد بود را مديريت نموده و هماهنگي مناسبي بين عرضه و تقاضا ايجاد كند.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۸:۱۴ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :