رندباز رندباز .

رندباز

تبديل گوشي هاي هوشمند آيفون به پايانه پرداخت

سالهاي سال است كه تكنولوژي باعث پيشرفت جامعه و مردم شده است. در اين سال ها اپ هاي بسياري امده است كه باعث پيشرفت و سهولت مردم شده است. در اين سال ها كه تكنولوژي پيشرفت انجام شده است گوشي هاي هوشمند هم در كنار تكنولوژي پيشرفت داشته اند مانند آيفون و سامسونگ كه آدم رو مبرا از هر نوع گجت منصرف مي كنند

قابليت پرداخت بدون تماس از آن دست فناوري هايي است كه چند وقتي است شايعاتي در مورد آن از گوشه و كنار شنيده مي شود و خبرهاي مربوط به نحوه كاركرد آن دست به دست مي شود. قابليتي كه بر اساس شايعات به كاربران اجازه مي دهد بدون نياز به نصب هيچ سخت افزار اضافي ديگري، پرداخت هاي مربوط به كارت هاي اعتباري خود را احتمالا از طريق فناوري NFC انجام دهند. براي استفاده از اين قابليت هم كافيست كاربر مبلغي را كه مي خواهد شارژ كند، تايپ كرده و كارت اعتباري خود را به قسمت پشت گوشي خود نزديك كند.

در نهايت آنچه كه امروز در ميان انبوه خبرها قابل ملاحظه و غيرمنتظره بود، معرفي رسمي قابليت Tap to pay يا همان پرداخت بدون تماس شركت اپل بود كه در نهايت مهر تائيدي به اين شايعات زد و امكان تبديل گوشي هاي آيفون به پايانه هاي فروشگاهي را اعلام نمود.

بر اساس اعلام اپل اين فناوري در ابتدا فقط در ايالات متحده عرضه خواهد شد و به صاحبان كسب و كارها اجازه مي دهد تا صرفا از طريق گوشي هوشمند آيفون و اپل واچ پرداخت هاي كاربران را دريافت و قبول كنند. اين قابليت با سطح امنيتي بسيار بالا بدون نياز به نصب و راه اندازي هيچ دستگاه و سخت افزار جانبي يك جايگزين مناسب و خاص براي دريافت پول و پذيرش پرداخت ها مي باشد.

به گفته اعلام شركت اپل اين قابليت با دستگاه هاي آيفون 110 اس و مدل هاي بعد از آن كه از سيستم پرداخت اپل پي پشتيباني مي كنند، سازگار است و با ساير كيف پول هاي ديجيتال، پلتفرم هاي شخصي ثالث، كارت هاي اعتباري و دبيت كارت ها نيز كار مي كند.

با توجه به اين كه غول فناوري امريكايي در سال 2020 ميليون ها دلار به استارتاپ كانادايي به نام Mobeewave پرداخت كرد تا گوشي هاي آيفون را به پايانه هاي پرداخت تبديل كند، انتظار مي رفت اين قابليت در راستاي استراتژي هاي رو به رشد اپل مانند اپل پي، اپل پي كيش، و اپل كارت عرضه شود و دردسرهايي براي شركت هاي فعال در زمينه سخت افزاري ايجاد كند.

سطوح امنيتي اين قابليت طبق گفته هاي اپل بسيار بالاست و به طور جدي از حريم شخصي كاربران محافظت مي كند. علاوه بر اين تمامي تراكنش ها به صورت رمزنگاري انجام خواهد شد و هويت افراد و كالاهاي خريداري شده قابل رديابي و شناسايي نخواهد بود. گفته مي شود اين قابليت تا اواخر سال 2022 در فروشگاه هاي امريكا و با كارت هاي پرداخت رايج مانند Visa, Master card,Discover,AmericanExpress قابل استفاده مي باشد.

شركت استرايپ (Stripe ) نيز اعلام نموده است كه در فصل بهار آينده اين قابليت را براي مشتريان تجاري خود از جمله اپليكيش Point of sale شاپيفاي فراهم خواهد كرد و بدين ترتيب كاربران به جاي پرداخت ،تنها نياز دارند تا گوشي هاي هوشمند خود را به يكديگر نزديك كنند.

به نظر مي رسد توسعه دهندگان اين فناوري اين قابليت را در قالب سرويس ها و خدمات جديد به كاربران ارائه كرده و به زودي دنياي كسب وكار را با تغيير اساسي روبرو خواهند كرد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۱:۲۳ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :