رندباز رندباز .

رندباز

مشكل گوشي هاي شيائومي با درج يك كد روي سيم كارت رفع ميشود

يكي از مشكلات اساسي گوشي هاي برند شيائومي، نوكيا و ريلمي در ايران عدم تطابق است كه در تير ماه امسال واردات 81 مدل از اين گوشي ها ممنوع شد اما بعد از چاره انديشي واردكنندگان موبايل با مديران شركت ها در جهت رفع مشكل تماس با شماره هاي اضطراري، اين كمپاني ها با توجه به سهم بالايي كه در بازار موبايل ايران دارند، مشكل برخي مدل ها را برطرف كردند. ولي مساله اينجاست كه هر بار كه يك مدل جديد وارد ايران مي شود، مشكل عدم تطابق وجود داشته و كاربر ايراني نمي تواند به طور مستقيم با سر شماره هاي اضطراري مانند: 110 و 115 تماس بگيرد.

در آخرين اقدام نيز سازمان تنظيم مقررات واردات گوشي هاي هوشمند شيائومي را همين دليل ممنوع اعلام كرد كه انتظار مي رود شاهد افزايش قيمت گوشي هاي اين برند در بازار باشيم.

دبير انجمن وارد كنندگان موبايل كشور در گفت و گويي اظهار كردند كه از بين توليدات جديد و برندهايي كه به كشور وارد مي شود، سازمان تنظيم مقررات بررسي كرده و به دليل مشكل عدم مسير يابي صحيح سر شماره هاي اضطراري گوشي هاي شيائومي، واردات آنها را ممنوع اعلام كرده است. اين چندمين بار است كه دولت اجازه واردات گوشي هاي هوشمند شيائومي را ممنوع كرده است، در حالي كه سهم زيادي از بازار تلفن همراه در كشور متعلق به اين برند است.

ايشان افزودند: ممنوعيت واردات سري mi11 شيائومي از سوي سازمان تنظيم مقررات به دليل تغيير در روش تماس با سرشماره هاي اضطراري قابل حل است و اين تغيير در گوشي ها يك تغيير فني است كه به راحتي با درج يك كد بر سيم كارت اپراتورها رفع مي شود. اين مشكل پيش از اين در كشور وجود نداشته اما چند سالي است كه اين كدها از سيم كارت حذف شده است كه بالطبع مسير يافتن سر شماره هاي اضطراري از آن ها حذف شده است.

امير اسحاقي در ادامه اضافه كردند: گوشيهاي هوشمند برندهاي شيائومي، اوپو، ريلمي و بخشي از برند نوكيا از نظر ظاهر و تكنيك مورد استقبال مردم قرارگرفته و به خاطر قيمت مقرون به صرفه اي كه دارند از كالاهاي مورد نياز مردم هستند. سهم بازار اين كالاها در ايران پيش از اجراي ممنوعيت واردات به 44 درصد رسيده بود كه در طول يك سال گذشته با شروع اين ممنوعيت كه بر مدل هاي جديد هم اعمال مي شود به كمتر از 30 در صد رسيده كه اين موضوع باعث شده بخشي از مردم و مصرف كنندگان از اين كالاها محروم شوند.

در پايان اسحاقي در مورد ممنوعيت واردات گوشي هاي هوشمند شيائومي اعلام نمود كه با ممنوعيت واردات گوشي هاي شيائومي تعادل بازار به هم خواهد خورد و شاهد افزايش قيمت گوشي هاي هوشمند در بازار خواهيم شد. ايشان ادامه دادند محصولات شيائومي در 20 كشور دنيا توليد مي شوند كه به دلايل تحريم، تجار و بازرگانان ايراني مجبورند از اين كشورها خريد كنند كه با وجود سنگ اندازي هاي سازمان تنظيم و مقررات واردكنندگان، وارد كنندگان به سراغ برند هاي ديگر رفته و اين كالا را ديگر وارد نمي كنند.

گوشي هاي هوشمند شيائومي هم مزيت رقابتي با ساير برندها را داشته و هم به خاطر قيمت اقتصادي و مقرون به صرفه اي كه دارند، از كالاهاي مورد نياز بيشتر كاربران در كشور مي باشد كه با وجود ممنوعيت هاي اعمال شده و نوسانات و بي ثباتي هاي ديده شده در بازار، نگراني هاي بخش خصوصي افزايش يافته و رغبتي براي وارد كردن اين كالا وجود نخواهد داشت.

البته با توجه به نزديكي سال نو، همواره تقاضا براي خريد موبايل روند افزايش داشته كه با وجود ممنوعيت ثبت سفارش از تيرماه و افزايش ليست ممنوعيت ها، كمبود عرضه؛ افزايش قيمت در بازار را به همراه خواهد شد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

 


برچسب: گوشي موبايل , شيائومي , نوكيا , m11 شيائومي , رندباز،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۹:۳۰ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :