رندباز رندباز .

رندباز

معرفي پيش شماره هاي تمامي اپراتورها

پيش شماره يكي از عوامل مهم در قيمت سيم كارت مي باشد كه تعييد كننده ارزش آن شماره است. به عنوان مثال پيش شماره 0912 نسبت به پيش شماره 0938 تفاوت قيمتي ميليوني دارد.

عامل مهم ديگر كه تاثير به سزايي روي قيمت سيم كارت دارد نوع رندي مي باشد كه اين امر روي پيش شماره هاي خط هاي دائمي مانند 0912 باعث افزايش بيشتر قيمت مي شود.

هر شماره تلفن همراه از سه بخش اصلي، پيش شماره، كد و پيش كد تشكيل مي شود. چهار رقم آغازين تمامي شماره ها پيش شماره ناميده مي شود كه نشانگر نام اپراتور شماره نيز مي باشد. به رقم پنجم يا رقم بعد از پيش شماره كد خط گفته مي شود و سه رقم بعد از پيش شماره، پيش كد سيم كارت ناميده مي شود. مثلا در شماره 09386514789، چهار رقم اول يعني 0938 پيش شماره، رقم 6 كد خط و651 پيش كد اين شماره همراه مي باشد.

در حال حاضر مهمترين اپراتورهاي فعال در كشور، اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل ، رايتل و اپراتور مجازي شاتل موبايل مي باشند كه هر اپراتور از شماره هاي مخصوص به خود برخوردار است. با توجه به افزايش تعداد پيش شماره هاي مخصوص به اپراتورها، آگاهي از آنها مي تواند به شناخت بهتر و بهره مندي بيشتر از خدمات اپراتورها كمك شاياني نمايد.

 

اپراتور همراه اول

 

همراه اول، اولين و بزرگترين اپراتور فعال در كشور است كه از بيشترين تعداد مشترك برخوردار بوده و سيم كارت هاي دائمي و اعتباري آن از ارزش ريالي و اعتباري فوق العاده اي برخوردارند.

اپراتور همراه اول، شماره هاي دائمي خود را به صورت استاني دسته بندي كرده و هر پيش شماره اين اپراتور نشانگر نام استان و حتي شهر مربوط به آن مي باشد.

 

پيش شماره هاي مربوط به همراه اول

 

پيش شماره

استان استفاده كننده

نوع سيم كارت

0910

سراسري

دائمي و اعتباري

0911

مازندران، گلستان و گيلان

دائمي و اعتباري

0912

تهران، البرز ، زنجان، سمنان،قزوين، قم 

دائمي

0913

اصفهان، يزد، كرمان و چهار محال و بختياري

دائمي و اعتباري

0914

آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل

دائمي و اعتباري

0915

خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان

دائمي و اعتباري

0916

خوزستان و لرستان

دائمي و اعتباري

0917

فارس ، بوشهر ، هرمزگان و كهگيلويه و بوير احمد

دائمي و اعتباري

0918

كردستان، ايلام، مركزي، كرمانشاه و همدان

دائمي و اعتباري

0919

سراسري

اعتباري

0990

سراسري

اعتباري

0991

سراسري

دائمي و اعتباري

0992

سراسري

اعتباري

0993

سراسري

اعتباري

0994

سراسري

اعتباري

0903

سراسري

اعتباري

 

با توجه به جدول فوق تنها شماره استاني كه فقط شامل سيم كارت هاي دائمي مي باشد، مربوط به پيش شماره 0912 بوده كه بيشترين تعداد مشترك را در بين شماره هاي همراه اول دارد.پيش شماره 0915 نيز  با توجه به گستردگي استان هاي تحت پوشش از بيشترين پوشش منطقه اي برخوردار است. 

 

اپراتور ايرانسل

 

ايرانسل به عنوان دومين اپراتور فعال در كشور، از بيشترين تعداد سيم كارت هاي اعتباري در كشور برخوردار بوده و بيش از 90 درصد مشتركان و شماره هاي ايرانسل از نوع اعتباري هستند. پيش شماره هاي ايرانسل در كل كشور يكسان بوده و اين اپراتور كد استاني ندارد.

 

پيش شماره هاي مربوط به اپراتور ايرانسل

 

پيش شماره

نوع سيم كارت

0930

دائمي و اعتباري

0933

دائمي و اعتباري

0935

دائمي و اعتباري

0936

دائمي و اعتباري

0937

دائمي و اعتباري

0938

دائمي و اعتباري

0939

دائمي و اعتباري

0900

دائمي و اعتباري

0901

اعتباري

0902

دائمي

0903

دائمي و اعتباري

0904

سيم كارت كودك

0905

دائمي و اعتباري

0941

TD-LTE

 

از بين شماره هاي ايرانسل، پيش شماره 0935 قديمي ترين و محبوب ترين پيش شماره اين اپراتور است.

 

اپراتور رايتل

 

اپراتور رايتل كه از همان اول به عنوان اپراتور نسل سوم آغاز به كار كرد، به عنوان سومين اپراتور تلفن همراه در ايران شماره هاي خود را بر اساس نوع اشتراك ( دائمي و اعتباري ) دسته بندي كرده است.

 

پيش شماره هاي مربوط به اپراتور رايتل

 

پيش شماره

نوع سيم كارت

0920

دائمي

0921

اعتباري

0922

اعتباري

 

از بين شماره هاي رايتل، پيش شماره 0920 قديمي ترين و محبوب تر ين شماره در بين كاربران اين اپراتور مي باشد.

 

شاتل موبايل

 

شاتل موبايل به عنوان عضو جديد خانواده بزرگ شاتل، اولين و تنها اپراتور مجازي نوع اول تلفن همراه در كشور مي باشد كه با پيش شماره 0999 خدمات خود را به مشتركين ارائه مي دهد.

در حال حاضر اپراتورهاي رايتل و ايرانسل امكان تبديل خط هاي اعتباري به دائمي را براي مشتركان خود با حفظ شماره فراهم كرده اند كه به همين خاطر امكان دارد؛ خطي با پيش شماره اعتباري، شماره دائمي محسوب گردد.

دانستن پيش شماره سيم كارتها، در بعضي موارد نه تنها به شما كمك مي كند تا حدي در خصوص موقعيت جغرافيايي و استان مربوط به شماره سيم كارت آگاهي داشته باشيد، بلكه با توجه به تاثير بسيار زياد پيش شماره ها بر قيمت نهايي سيم كارت، اگر قصد خريد يا فروش سيم كارت خود را داريد، مي توانيد در خصوص قيمت نسبي آن پيش زمينه داشته باشيد.

براي آگاهي از قيمت دقيق سيم كارت هم، لازم نيست به دردسر بيفتيد و با اعتماد به فروشندگان نامعتبر و متخلف، متضرر گرديد، براي اين كار تنها كافيست با مراجعه به سايت رند باز به آدرس در عرض چند دقيقه از قيمت واقعي سيم كارت خود مطلع گرديد. علاوه بر اين رندباز مي تواند هم در زمينه خريد و فروش و هم براي كسب اطلاع از اخبار مربوط به اپراتورها به عنوان يك منبع معتبر و قابل اعتماد، همواره در كنار شما بوده و با خدمات دهي بيست و چهار ساعته شما را ياري كند.

 

منبع: سايت خريد و فروش آنلاين سيم كارت رندباز

 



برچسب: پيش شماره , پيش شماره همراه اول ,پيش شماره ايرانسل, پيش شماره راتيل, رندباز،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۴:۲۵ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :