رندباز رندباز .

رندباز

كاهش مكالمات رومينگ ملي

شركت ارتباطات سيار ايران كه با نام تجاري همراه اول نيز شناخته مي‌شود، يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه شركت مخابرات ايران و نخستين و بزرگترين اپراتور شبكه تلفن همراه و اينترنت پرسرعت در ايران است و سهم همراه اول از كل بازار تلفن همراه حدود ۶۰ درصد است.

رتبه ي دوم و سوم بعد از همراه اول، اپراتور هاي ايرانسل و رايتل است و در تلاشند بهترين خدمات و آنتن دهي را به مشتركين خود ارائه دهند.

شايد يكي از چالش هاي ما در طي روز قطع و وصل هاي پي در پي ارتباط تلفن هاي همراهمان است كه اين مسئله در بعضي مكان ها با كم و بيش هايي همراه است اما براي پايان دادن به اين مشكل طرح رومينگ ملي مطرح شد.

در راستاي رفاه حال مشتركين، براي اولين بار در سال 93 رومينگ ملي در بين سه اپراتور همراه اول، ايرانسل و رايتل برقرار شد. هدف از اجراي اين طرح اين بود كه چنانچه در منطقه اي، سيم كارت متعلق به يك اپراتور آنتن نداشت، مشترك بتواند از آنتن اپراتورهاي ديگر كه در آن منطقه پوشش دارند، بهره مند گردند. اجرايي شدن اين طرح بين سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستايي تا سال 97 به طول انجاميد. در حال حاضر مشتركان كليه اپراتورها به راحتي از طرح رومينگ ملي استفاده مي كنند و از يك مكالمه پايدار و ارتباط مستمر لذت مي برند.

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي آماري از آخرين مكالمات انجام شده از طريق رومينگ ملي منتشر كرده است كه در جدول ذيل آمده است:

 

تعداد مكالمات از طريق رومينگ ملي به تفكيك اپراتور تا پايان سه ماهه سوم سال 1400

 

اپراتور ميهمان اپراتور ميزبان
اپراتور ميهمان
اپراتور ميزبان
اپراتور ميهمان
همراه اول
ايرانسل
رايتل
همراه اول
- 2،210،205
-
ايرانسل
12،043،149
- -
رايتل
3،897،577
2،740،292
-

 

بر اساس اين آمار در سه ماهه سوم سال 1400، در مجموع 20 ميليون و 891 هزار و 323 مكالمه از طريق رومينگ ملي بين اپراتورهاي مختلف تلفن همراه صورت گرفته است كه بيشترين ميزباني طبق انتظار متعلق به همراه اول و كمترين آن به رايتل تعلق دارد.

طبق آمار منتشر شده سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي رومينگ ملي در سه ماهه دوم سال 1400 ، 22 ميليون بوده است كه اگر با سه ماهه سوم سال مقايسه شود، با كاهش دو ميليوني تعداد مكالمات از طريق رومينگ ملي مواجه هستيم.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 


برچسب: مكالمات بين المللي , رومينگ ملي,كاهش رومينگ ملي,تعرفه رومينگ,رندباز،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۱:۰۰ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :