رندباز رندباز .

رندباز

كدهاي دستوري فعالسازي و استعلام شارژ اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل،رايتل

اگر يكي از مخاطبين سيم كارت هاي سيم كارت اعتباري باشيد قطع به يقين بايد با كدهاي دستوري مرتبط به خريد شارژ، استعلام شارژ آشنايي داشته باشيد چراكه شما در تمامي مواقع نيازمند هستيد كه شارژ خود را تمديد كنيد و يا استعلام شارژ سيم كارت اعتباري مورد نظر خود را بگيريد

به همين دليل در بيشتر مواقع كاربران سيم كارت هاي اعتباري كدهاي دستوري اپراتور مورد نظر خود را يادداشت نمايند 

به وجود آمدن فضاي رقابتي بين اپراتورها عملا به نفع مشتركين شده و در حال حاضر مي توان گفت كه اپراتورها؛ تقريبا براي سيم كارت هاي دائمي و اعتباري خود خدمات يكساني را ارائه مي دهند. بنابراين؛ امروزه داشتن سيم كارت اعتباري و سيم كارت دائمي تفاوت چنداني با هم نداشته و كاربر مي تواند بنا به سليقه و يا دلايل شخصي يا كاري استفاده از يك نوع از سيم كارت را به ديگري ترجيح دهد .

مهمترين و اصلي ترين تفاوت سيم كارتهاي دائمي و اعتباري؛ تامين اعتبار براي سيم كارت هاي اعتباري مي باشد كه در ابتدا كمي زمان بر و خسته كننده بود؛ ولي در حال حاضر با وجود تمهيدات خاص و متنوع اپراتورها اين بخش هم به آساني قابل انجام مي باشد.

كدهاي دستوري موسوم به USSD از همان تمهيدات و ترفندهايي است كه معمولا اپراتورها به مشتركان خود معرفي مي كنند تا در عرض چند ثانيه و با گرفتن فقط چند عدد و دكمه، كليه دستورها و تراكنش هاي خود را به راحتي انجام دهند. كارهايي از قبيل خريد اينترنت، خريد اعتبار، استعلام باقيمانده شارژ، استعلام مانده مكالمه و هزاران كار ديگر كه با كمك اين كدهاي دستوري در كسري از ثانيه به راحتي و آساني امكان پذير است و كاربر را از اتصال به اينترنت و استفاده از اپليكيشن هاي مختلف بي نياز مي سازد.

البته خدمات بسيار گسترده اپليكيشن ها بر هيچ كاربري پوشيده نيست و تقريبا تمامي خدمات اپراتورها از طريق اپليكيشن هايشان صورت مي پذيرد، ولي استفاده از كدهاي دستوري USSD براي كارهاي معمول و روتين مناسب تر بوده و بيشتر توصيه مي شوند. علاوه براين با توجه به استقبال مشتركين از كدهاي دستوري، اپراتورها سعي مي كنند در راستاي رفاه حال مشتركين، تنوع و تعداد خدماتي كه با اين كدها انجام مي پذيرد را روز به روز افزايش داده و همواره در مناسبت ها و اعياد مختلف، با معرفي طرح هاي تشويقي مانند شارژ شگفت انگيز ايرانسل و يا شارژ شورانگيز رايتل و ... بيش از پيش همراه مشتركان خود باشند.

با توجه به اين كه امروزه تعداد كدهاي دستوري بسيار زياد بوده و به خاطر سپردن آنها عملا منطقي و معقول نمي باشد، در ادامه فهرستي از كدهاي دستوري پركاربرد اپراتور هاي همراه اول، ايرانسل و رايتل مانند : شارژ سيم كارت و يا استعلام مانده حساب را مشاهده مي فرماييد:

 

كدهاي دستوري باقيمانده شارژ همراه اول

 

نوع تراكنش

كد دستوري

خريد شارژ

# رمز*140*

مانده حساب

#11*140*

 

كدهاي دستوري باقيمانده شارژ ايرانسل

 

نوع تراكنش

كد دستوري

خريد شارژ معمولي

# رمز*141*

خريد شارژ شگفت انگيز

# رمز*144*

مانده حساب

#1*141*

 

 كدهاي دستوري باقيمانده شارژ رايتل

 

نوع تراكنش

كد دستوري

خريد شارژ شورانگيز

# رمز*145*

مانده حساب

#رمز*141*

مانده حساب شارژ شورانگيز

#2*2*2*200*

مانده حساب شارژ عادي

#1*2*2*200*

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۶:۰۰ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :