رندباز رندباز .

رندباز

سيم كارت 0912 براي كجاست؟

همانطور كه ميدانيد امروزه سيم كارت ها كاربرد هاي بسياري دارند. از جمله يكي از اين كاربرد ها ميتوان به قيمت بالاي آنها و بازار خريد و فروش پر سودي كه در اين چند سال رايج شده است. لازم است ذكر شود بازار گرم خريد و فروش سيم كارت به تمامي پيش شماره ها با هر اپراتوري تعلق مي گيرد اما سيم كارت هاي 0912 اپراتور همراه اول امروزه به عنوان گرانترين سيم كارت ها و ابزار مناسب براي سرمايه شناخته شده است. حال براي برخي از افراد سوال پيش آمده كه سيم كارت 0912 چرا با قيمت بالايي برخوردار است. در پاسخ به اين سوال بايد بينا شود كه سيم كارت هاي 0912 به علت قدمت بالا و همچنين اولين سيم كارت هاي عرضه شده كشور امروزه با قيمت بالايي برخوردار هستند. حال بسياري ديگر از افراد سوالي به عنوان سيم كارت 0912 براي كجاست ؟ ما قصد داريم تا در ادامه مطلب به پاسخ اين سوال بپردازيم.


نخستين سيم كارت هاي عرضه شده در كشور چيست؟

 اكثر افراد سيم كارت هاي 0912 را به عنوان اولين و قديمي ترين سيم كارت هاي عرضه شده در كشور مي شناسند، كه همين امر باعث شده تا به طور ناخودآگاه اين نوع  سيم كارت هاي اپراتور همراه اول از ارزش بيشتري برخوردار شوند. اما جالب است بدانيد كه اولين سيم كارت هاي كشور با پيش شماره هاي 0911 در بازار از سوي اپراتور همراه اول به دست افراد رسيد.

همراه اول پس از يك سال كه سيم كارت هاي 0911 را در كشور منتشر كرد، با تصميم آگاهانه خود پيش شماره ها را به صورت استاني تفكيك كرد و براي هر استان از كشور پيش شماره اي متفاوت عرضه كرد. پيرو اين تصميم اپراتور همراه اول پيش شماره 0911 را به 0912 تغيير داد و آن را براي پايتخت كشور (تهران) ارائه كرد. لازم است ذكر شود يكي ديگر از دلايل محبوبيت بالاي 0912 ارتباط آن با تهران مي باشد.

يكي ديگر از نكات جالب اين است كه بر خلاف تصور افراد پيش شماره هاي 0912 در اختصاص و انحصار پايتخت كشور نيست و در استان هاي قم، زنجان، سمنان، ساوه، البرز و قزوين نيز عرضه مي شود.

لازم به ذكر است تمامي خطوط 0912 به صورت دائمي عرضه شده و نوع اعتباري آنها توسط اپراتور همراه اول به فروش نرسيد.

 

كدام پيش شماره ها در تهران عرضه مي شوند؟

شايد براي شماهم سوال پيش بيايد كه آيا در پايتخت كشور تنها سيم كارت هاي 0912 عرضه ميشوند؟ در پاسخ اين سوال بايد ذكر شود كه با گذشت زمان و افزايش جمعيت و همچنين تقاضاي بالاي افراد براي سيم كارت، ديگر پيش شماره 0912 پاسخگوي نياز ها نبود و اين اپراتور چندين پيش شماره را ارائه كرد.

پيش شماره هاي عرضه شده 0910، 0919، 0990، 0991، 0992، 0993، است كه در حال حاضر در وبسايت همراه اول به صورت غير حضوري و اينترنتي به فروش مي رسد.

 

آيا سيم كارت هاي 0912 هنوز عرضه مي شود؟

يكي ديگر از سوال هاي پر تكرار كه بين عموم پيش مي آيد اين است كه آيا سيم كارت هاي 0912 صفر وجود دارد؟

لازم به ذكر است كه سيم كارت هاي 0912 نخستين بار از سال 1373 توسط اولين اپراتور همراه كشور عرضه شد و از آن زمان چه در سال هاي اول كه بايد به صورت حضوري در مخابرات ثبت نام مي كرديد و يا سال هاي بعد كه امكان خريد و فروش 0912 در دفاتر پيشخواان و نمايندگي هاي همراه اول فراهم شد، اين عرضه ادامه داشت. اما اگر هم اكنون به وبسايت رسمي همراه اول (mci.ir) مراجعه كنيد  هيچ كجاي اين سايت با گزينه خريد سيم كارت 0912 مواجه نمي شويد. در واقع اپراتور همراه اول عرضه سيم كارت هاي 0912 را احتمالا به دليل اتمام شماره هاي در دسترس و آزاد متوقف كرده است و در حال حاضر تنها راه خريد سيم كارت 0912 از فروشگاه هاي سيم كارت، دفاتر پيشخوان به شرط موجود بودن آن است.

 

چرا سيم كارت هاي 0912 فروش زيادي داشته است ؟

پيش شماره هاي 0912 به دليل ويژگي هاي خاصي كه دارد هم در گذشته و هم در حاضر حتي با وجود قيمت هاي بالا و افزايشي كه در مقايسه با ديگر پيش شماره ها دارد با تقاضاي زيادي رو به روي است. بدين ترتيب اگر برايتان سوال است كه چرا خطوط 0912 در قبال قيمت بالايي كه دارد ويژگي هاي فني متفاوتي هم دارد يا خير؟ كه در پاسخ به اين سوال بايد خير گفته شود چرا كه اين نوع پيش شماره هيچ مزاياي فني ندارد و صرفا جايگاه اجتماعي آن بين افراد جامعه است كه به 0912 ارزش زيادي مي بخشد و اين موضوع مي تواند بسته به نياز شما بزرگترين مزاياي اين نوع پيش شماره باشد.

برخي ديگر از ويژگي هاي خاص اين سيم كارت ها را مي توان از ديدگاه هاي اجتماعي بررسي نمود. براي مثال يكي ديگر از ويژگي هاي خطوط 0912 مزاياي عمده آن مي باشد. سيم كارت هاي 0912 به دليل قيمت بالا و در نتيجه دسترسي كمتر يا محدود تر، توانايي نشان دهنده موقعيت اجتماعي صاجبان خود ميباشد. كه اين موضوع براي افرادي كه به دنبال اعتماد مشتري به كسب و كار و جايگاه ويژه اجتماعي خود هستند، مي تواند بسيار كاربردي باشد، چرا كه 0912 به عنوان يك پيش شماره خاص و شناخته شده، بين بسياري از افراد حس اعتبار و پرستيژ ايجاد مي كند.

يكي ديگر از نكاتي كه مي تواند به عنوان يك مزيت براي خطوط 0912 مرج گردد، سهولت شناسايي و تمايز آن ها از ساير سيم كارت ها مي باشد. با توجه به اينكه 0912 نسبت به ديگر سيم كارت ها با قدمت و قيمت بالاتري برخوردار است، صاحبان اين نوع پيش شماره به راحتي مي توانند از سوي ديگران شناسايي شوند. كه اين امر براي افرادي كه به دنبال برقراري ارتباط حرفه اي و يا تجاري هستند، مي تواند بحث مفيدي واقع گردد.

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۱۶:۰۹ توسط:رضا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :